Tékozló Homár

A Telenor dőlt be egy csalónak, mégis az ügyfél szív majdnem egy éve

2016.11.25. 09:51 | Homár Hilda | 61 komment

telenor_logo_1.png

Összességében és részleteiben is elképesztő sztori, amiben sem a Telenor, sem a rendőrség hozzáállása nem érthető. Hogyan adhat el a Telenor valaki másnak a nevére bármilyen terméket és előfizetést? Az aláírásokból nem egyértelmű, hogy más vette-e a két új készüléket? Miért kéne a sztoriba egy tragikus véletlen miatt keveredő vétlen ügyfélnek állnia az egész buli cehjét, főleg, ha zajlik a rendőrségi vizsgálat is? Miért nem sikerült majd egy év alatt megnézni a biztonsági kamera felvételeit?  Mi ez az egész? De, hogy ne csak a Telenort szidjuk, nemrég a Telekomnál is volt tök hasonló eset.

Engedjétek meg, hogy megosszam veletek a történetem a Telenorral kapcsolatban (vagyis nem is az enyém, hanem a férjemé.... de ez lényegtelen).

Szóval minden 2016. január 05-én kezdődött. Elektronikusan fizetjük a számláinkat, aminek elkészültéről e-mailben kapunk tájékoztatást. A férjemé is az én e-mail címemre érkezik. Tehát január 05-én kaptam az e-mailt (egyébként is akörül lett volna aktuális a számla), hogy elkészült a számla. Pont a gyerekeinket hintáztattuk (:D), mikor csak annyit mondtam, hogy "Úristen!". Szerintem kb. minden színt játszhattam és valószínűleg rögtön el is sápadtam, mert a férjem kétségbeesetten kérdezgette, hogy "Mi a baj? Mi történt?" Én csak ennyit kérdeztem: "Viktor! Mit csináltál????" Néz rám értetlenül, nem értette, hogy mi történt. Az e-mailben a "telefonszámla" összege 149.900,-Ft volt, amitől kb. meghűlt bennem a vér.... (az éves telefonszámla lenne kb ennyi).

Gyorsan telefonáltunk az ügyfélszolgálatra, hogy megtudjuk, mi történt, miért ilyen magas a számla összege. A telefonos ügyfélszolgálaton a hölgy közölte, hogy a férjem vásárolt egy Samsung Galaxy S6 edge készüléket, hozzá pedig egy előfizetést. Néztem a férjemre, aki hevesen rázta a fejét! Kértem az ügyintézőt, hogy azonnal vegyen fel panaszt, mert nem a férjem vásárolta sem a készüléket, sem az előfizetést. Az ügyintéző közölte, hogy ő ezt nem csinálhatja meg, egy e-mail címet tud adni, ahová e-mailt kellene írnunk. Ez meg is történt, még aznap.

Nem is értem, hogyan, ha már egy bejelentés történt, de másnap jött egy sms, miszerint az elektronikus számla elkészült. Gondoltam, ez már valóban a férjem számlája lesz, azonban nagyot tévedtem... (én naiv). A mytelenorra belépve szembesültem vele, hogy a férjem "ismét vásárolt". Ezúttal egy tabletet és mellé internet előfizetést. Hihetetlen. Azonnal írtam egy újabb e-mailt a telenornak (csak így kisbetűvel, mert nem érdemelnek többet), hogy ez mégis hogyan történhet meg. 

2016. január 8-án befáradtunk a rendőrségre feljelentést tenni, mert ugye ezt már mégsem hagyjuk szó nélkül. A feljelentés közben is telefonálgattam a telenornak, mert a rendőr kérdéseire máshogy nem tudtam válaszolni. A feljelentés közben derült ki a vásárlás helye (persze erről ők nem tudnak információt adni - ezt hajtogatták végig). Az üzletek (mert, hogy a 2 vásárlás 2 különböző üzletben történt), ahol hamisan vásároltak a férjem nevében: Budapest - Alle Bevásálóközpontban található Telenor üzlet, illetve az Árkád2-ben található telenor üzlet (ez utóbbit csak később tudtuk kideríteni, mivel a feljelentés közben annyira megörültem, hogy végre tudjuk, hol vásároltak, hogy nem is kérdeztem, hogy mindkét vásárlás itt történt-e. Az is elég érdekes volt, mert amikor felhívtam újra a telenort, hogy nézzék meg, hogy mindkét vásárlás a legelsőként közölt Allee bevásárlóközpontban történt-e, persze megint azt a választ kaptuk, hogy nekik erre nincs rálátásuk. Mire közöltem az ügyintézővel, hogy az egyik kedves kolléganője ma megtudta mondani a rendőrségi feljelentés közben, így felmerül bennem a kérdés, hogy a kolléganője tévesztette-e meg a hatóságot, vagy ő. Megkért, hogy várjak egy kicsit, utána persze rögtön meg tudta mondani a vásárlások helyét.). A feljelentés végén, mikor a férjem aláírta a jegyzőkönyvet, megkérdeztem, hogy "Mi nem kapunk belőle?". Mire a rendőr válasza az volt, hogy "Erre akkor lenne szükségük, ha mondjuk betörés történt volna és kérné a biztosító, így nem szükséges." Én balga, ügyintéző létemre, rábólintottam. 

2016. január 8-a péntek volt. Sajnos már csak későn, délután vettem észre, hogy a telenortól érkezett válasz, amiben arra kérik a férjem, hogy tegyen feljelentést, melynek másolatát küldje meg részükre is. Gyors kálvária kezdődött, hogy megszerezzük a feljelentés egy példányát, amit ugye nem kaptunk meg. Nagy nehezen, hétvége lévén, ez csak egy ismerős rendőr segítségével sikerült. Rögtön el is küldtük a telenornak, akik tájékoztattak, hogy mivel egy ügyfélszámon van a 3 előfizetés (a 2 frissen vásárolt és a férjem által használt), így, ha nem fizetjük a két vásárolt készülék részleteit, illetve a hozzájuk tartozó havi előfizetési díjakat, nem fizetés miatt a férjem által használt előfizetést is megszüntetik.

Nem tudom elmondani, mit éreztem. Átvertek, becsaptak, a bizalmam teljesen megrendült a telenorban. Nagy nehezen (kimért, határozott beszéd, fogyasztóvédelemmel való fenyegetőzés) sikerült elintézni, hogy a férjem által használt előfizetés kapjon egy új ügyfélszámot, hogy az ne szűnjön meg. Közben persze folyamatosan érkeztek a fizetési felszólítások. Kértük a telenortól, hogy hagy bontsunk szerződést (sajnos a férjem és az én előfizetésem is hűségidős), mert nem szeretnénk tovább a "szolgáltatásaikat élvezni". Kértük, hogy térítsék meg a kárunkat, mert rengeteget telefonálgattunk azért, hogy a két üzlet biztonsági felvétele meglegyen (sajnos a rendőrség erre nem volt képes.....), illetve a feljelentés miatt utazgattunk. Erre a reakció az volt, hogy a kár megtérítését majd attól kérjük, aki a vásárlásokat elkövette. Tehát nem engedtek minket lépni.

Márciusban kellett egyszer Budapestre utaznunk (merthogy a vásárlás ott történt, tehát Budapestre helyezték át a feljelentésünket), ahol azt mondták, hogy a felvételek (amiket mi intéztünk, NEM a rendőrség) még nem érkeztek meg a telenortól, de amint megkapják, elküldik arra a kapitányságra, ahol a feljelentést tettük, (hogy ne kelljen még egyszer ilyen sokat utazni) és majd ott megnézzük, hogy megismerünk-e rajta valakit. Ez a mai napig (2016. november 10.) nem történt meg. 

Nevetséges, ami itt folyik. A férjem nevében vásárolt készülékeket valaki vígan használja, vagy tovább értékesítette, a rendőrség pedig nem tesz semmit, ahogyan a telenor sem.

Nyár vége felé felhívtam a budapesti rendőrkapitányságot, ahol az ügyünk van, hogy hol tart az ügy, miért tart ilyen sokáig, mire azt a választ kaptam, hogy jelenleg a telenorral levelezgetnek, legyünk türelemmel. Elfogyott a türelmünk. Mi csak az igazságot szeretnénk és, hogy a károkat megtérítsék, valamint a telenor engedélyezze a kötbér nélküli szerződés bontást. Tudunk még tenni valamit?

UPDATE

Kedves Homár Olvasó!

Véleményünk szerint a leveledben vázolt történtet több jogterület szabályait is érinti.

Az esetet büntetőjogi szempontból értékelve kijelenthető, hogy csalás bűntette valósult meg, hiszen az eszközöket megvásároló személy jogtalan haszonszerzés céljából a szolgáltatót tévedésbe ejtette és ezzel kárt okozott. A büntetőeljárás során a nyomozó hatóság célja az elkövetők felderítése, a bíróság az eljárás végén fog döntést hozni a büntetőjogi felelősségükről, illetve velük szemben büntetés kiszabásáról. A büntetőeljárás során lehetőséged van írásban, úgynevezett polgári jogi igény előterjesztésére, amely a bűncselekménnyel közvetlen összefüggésben okozott károk megtérítésére irányul. Erről az igényről a büntetőügyben eljáró bíróság is jogosult döntést hozni, de a bíróság dönthet úgy is, hogy az igényt nem dönti el és a kártérítési igényt polgári peres útra utasítja. Ebben az esetben a kártérítési igényedet külön peres eljárás megindításával érvényesítheted az elkövetőkkel szemben.

A büntetőeljárástól független és a polgári jog területére tartozó kérdés, hogy a szolgáltató és a férjed közötti szerződések érvényesen megkötött szerződésnek tekinthetők-e, amelynek alapján azokból fizetési kötelezettségetek keletkezik-e. A leveled alapján arra tudunk következtetni, hogy a cég végül elismerte, hogy ezek a szerződések nem jöttek lére és ebből eredően fizetési kötelezettségetek sincsen. Ha a szolgáltató mégis követelné a szerződés alapján a készülékek árát, illetve az előfizetések díját, akkor nincsen más lehetőségetek, mint polgári peres eljárás indítani a céggel szemben annak megállapítására, hogy a szerződések nem jöttek létre, így azokból fizetési kötelezettség sem keletkezik, illetve a már megfizetett díjak visszajárnak.

Felhasznált jogszabály:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.323415
- 2012. évi C. törvény a Büntető Törvénykönyvről: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=152383.328747
- 1998. évi XIX. törvény a büntetőeljárásról: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=34361.328120

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EurósParaszt Lite 2016.11.25. 10:03:36

Elso. A kisember sziv. Alaptorveny.

ghck 2016.11.25. 10:07:42

Alapvetően ennek úgy kellene működnie, hogy jelzed a telenornak (írásban persze), hogy NEM ismered el a számlájukon a tételt, és nem fizeted be. Szerződést nem szegsz, úgyhogy meg ne próbálják "bántani" a férjed meglévő szerződését, mert abból komoly károd fog származni, amit ők fognak állni, minden járulékos költséggel együtt... Aztán bizonyítsák, hogy a férjed szerződött...

EurósParaszt Lite 2016.11.25. 10:22:49

A szerzodes-bontas kotojellel irando. Kulonosen geci a telenor, hogy a csalora haritja a karokat. Azon felul viccnek eleg gyenge ez a lepattintas. Merjek arra gondolni, hogy emogot is joeselyel egy 1bites picsa all ugy natur, s megszokott modon? Vagy szovetkezve par haverral kovettek el a bunt, az sem kizart. Mobilszolgaltatonal kellett volna ismeros, nem az orsegen, mely a rendet felugyeli (ha-ha-ha).
Megvolt a befaradtunk es az ugyintezoholgy is kedves volt - masodszorra. Elsonek nem irtad oda, ha csupan csak a befaradas szerepelt volna es a kedves nem, stilisztikai- es kulturalis kifogast emeltem volna, de igy megnyugodtam, minden elemeben hoztad a hagyomanyokat.
Ha mar izes-lekvaros-funy humoros bevezetot kaptunk, ne hagyj bennunk kerdojelet: miert hibaztattatok a gyerekeket?

EurósParaszt Lite 2016.11.25. 10:25:09

@ghck: azt barmikor rohogve bizonyitjak. Fenti mentalitas mellett (kerje attol a kart, aki vasarolt) szerintem nem a legjobb tanacs ez a nagy batorkodas, meg a bizva-bizas abban, hogy majd alljak a cehhet. Ne keverd azzal, hogy mi volna az idealis, etikusan elvarhato, az csak megnagyobb koppot szul.

Terézágyú 2016.11.25. 10:28:05

"a férjem kétségbeesetten kérdezgette, hogy "Mi a baj? Mi történt?" Én csak ennyit kérdeztem: "Viktor! Mit csináltál????""

Hm...
1. ezt egy másik Viktortól is kérdezhetné a felesége...
2. ha ővele történt volna mindez, akkor déenesmintát vettek volna minden magyar állampolgártól... :-/

herk 2016.11.25. 10:31:37

A rendőr nem szeret dologzni:
"Erre akkor lenne szükségük, ha mondjuk betörés történt volna és kérné a biztosító, így nem szükséges."
@ghck: +1
.eci dolog ez a Telenortól.

"a kár megtérítését majd attól kérjük, aki a vásárlásokat elkövette"
Ez is .eci dolog a Telenortól. Szerintem nálunk a felelősség.

Terézágyú 2016.11.25. 10:31:57

"A feljelentés végén, mikor a férjem aláírta a jegyzőkönyvet, megkérdeztem, hogy "Mi nem kapunk belőle?". Mire a rendőr válasza az volt, hogy "Erre akkor lenne szükségük, ha mondjuk betörés történt volna és kérné a biztosító, így nem szükséges.""

:(

szekertabor · provo.blog.hu 2016.11.25. 10:34:19

Nem tudom, ki ellen tettél feljelentést, de mivel a Telenor olyasmit számlázott ki, amit te nem rendeltél meg, ezért a Telenor ellen kellett volna feljelentést tenni, és a Telenor felé írásban kifogásolni a számlát, mivel ők az ismeretlen által nekik okozott kárt jogtalanul próbálják rád terhelni. Ha nem ezt teszed, akkor a Telenor abból indul ki, hogy semmi köze a másvalaki által neked okozott kárhoz, pedig a valóság az, hogy a feljelentést a csaló ellen a Telenornak kellene megtennie, mivel a kárt nekik okozták.

Persze más a helyzet, ha gyaníthatóan közeli rokon vagy ismerős élt vissza a férjed nevével, mert akkor az egész kupac visszaborulhat a fejetekre.

Terézágyú 2016.11.25. 10:38:10

@szekertabor:
"Nem tudom, ki ellen tettél feljelentést, de mivel a Telenor olyasmit számlázott ki, amit te nem rendeltél meg, ezért a Telenor ellen kellett volna feljelentést tenni"

Biztos vagy abban, hogy ez így jogos ÉS működik is??

maga_egy_állat 2016.11.25. 10:41:02

Egyébként ma mélytorkos péntek van...

Tehetséges ugandai buzi 2016.11.25. 11:06:44

@maga_egy_állat: Igen, én is pont attól tartok, hogy mához 14 nap múlva, a törvényben előírt elállási idő lejártakor sok emag és edigital sztori várható a Homáron. (Mint ahogy a nagy amerikai áramszünet után kilenc hónappal megugrott a születések száma...)

EurósParaszt Lite 2016.11.25. 11:19:45

@szekertabor: hogyan tud kozeli rokon vagy ismeros visszaelni? Ismerem Pistat, tudjatok, van szamlaja nalatok, na, elvinnem ezt az ezt, meg ezt, irjatok mar a nevere, jo, Koszi. Rendben, hozzairjuk. Ertesitsuk a vasarlasrol vagy meglepetes lesz? Neem, majd en kozlom vele!
Nem ertem ismeretsegi kapcsolat miben mas, mint egy vadidegen csalo altal elkovetett felrevasarlas. Gyanitom i ami a T-s posztban is egy jo gyanu volt -, hodj adminisztracios a hiba. Kegyetlen megbasznam lofasszal aki ezert felelos. Fizeti a sok nullbites picsat, felelossegvallalas, behajthatosag, felelossegrevonas meg semmi. Altalanossagban elmondhato, hogy az ugyintezo, mint a pillango szarnya moralisan is meg mindenhogy boven leszarja mekkora tornado-cunamit okoz az ugyfel-vegen. Imadnivalo mentalitas.
Lehet hekk is, a nettezes vilagaban van par anomaliara lehetoseg. Mindenfele ip tunnel, portatiranyitas, meg egyeb geekhekkerszarsagok. Akarhogy is: papir nincs. Most sincs. Miszarral megy a birosagra a TelehNoir?

EurósParaszt Lite 2016.11.25. 11:23:21

Bocs, mobilnet a T-s posztban van, nem itt. Egy null nulnulnul-egyegyegynulegy bites szar vagyok, osszemoso funkcioval.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.11.25. 11:26:56

@EurósParaszt Lite: Adminisztrációs hiba 2 különböző helyen, 2 különböző ügyintéző által? Valahol megszerezték a poszter adatait, igazolványszámot, lakcímet, akármiket, írtak egy kamu meghatalmazást aztán ennyi, ha belsős is lenne a dologban, akkor valószínű ugyanabban a üzletben történt volna a vásárlás.

rarabel 2016.11.25. 11:31:56

Nem akarom a poszter ekézni, de - tanulság - figyelmébe ajánlom:

Bárhol, bármilyen be-, fel-, át-, le-, stb.- jelentést teszek, kötelességük egy másolatot adni.
A Magyar királyi Rendőrségre ez különösen igaz. Ha nem adnak, irány az ügyészség, nem az az illetékes, de ami fentről jön, azt nem szabad, mert szaporodik...

A nyomozás teljesítésének van határideje, ha eltelik és nincs újabb info (nem hosszabbítják meg) panasz az ügyészségnek (az az illetékes).

Telenor: a vásárlásokhoz személyi begazolványt, lakcímkártyát, veszettség elleni oltási bizonyítványt, lúdtalp-igazolást kérnek, le is másolják. Poszternek joga van betekinteni, mert elvileg ő vásárolt. ha nincs, akkor az ügyintéző is benne van a "buliban", ha van, akkor kiderül, hogy hamis.

Minden részvétem a poszteré, de a tanulság: még mindig nem ismerjük a jogainkat, vagy, ha mégis, nem tudunk/merünk/akarunk élni azokkal (nem kívánt törlendő)!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.25. 11:49:45

Azt kell, hogy mondjam, a poszter nem egy elveszett gyermek:
"Mire közöltem az ügyintézővel, hogy az egyik kedves kolléganője ma megtudta mondani a rendőrségi feljelentés közben, így felmerül bennem a kérdés, hogy a kolléganője tévesztette-e meg a hatóságot, vagy ő. Megkért, hogy várjak egy kicsit, utána persze rögtön meg tudta mondani a vásárlások helyét."
Valahogy ezt a mentalitást kéne továbbvinnie, és akkor sikerre vihetné az ügyet. Azért lehet, hogy egy ügyvédet megkeresnék, ha jól sejtem, a végösszeg közel van a fél millához, ott már megérné egy tanácsadás költsége.

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.25. 11:52:04

A feljelentést a Telenor ellen kellett volna megtenni, azonnal együttműködőbb lett volna.

Terézágyú 2016.11.25. 12:07:03

@metal:
Tőled is megkérdezem, mint fentebb: ez egy valódi, jogszerű és működő lehetőség???

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.25. 12:23:39

@ghck: Igen.

Na, a második kommentre megszületett a helyes eredmény, jöhet a hétvégi poszt.

Ja, csak annyit jegyeznék még meg, hogy a kardomba dőlnék, ha 149900 lenne az éves telefonköltségem.

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.25. 12:33:52

@Terézágyú: Ki követel tőle jogszerűtlenül pénzt? A Telenor. Akkor ki ellen kell megtenni a feljelentést (természetesen ismeretlen tettes ellen, de a tartalmának annak kell lennie, hogy jogszerűtlenül követelnek tőle pénzt, és zsarolják azzal, hogy ha nem fizet, akkor lekapcsolják a telefonját)?

Terézágyú 2016.11.25. 12:36:22

@metal:
"Ki követel tőle jogszerűtlenül pénzt? A Telenor. Akkor ki ellen kell megtenni a feljelentést (természetesen ismeretlen tettes ellen"

Na, erről van szó :)

Viszont tudtommal az, hogy a szolgáltató cég rosszul számláz, több pénzt kér stb. az nem rendőrségi ügy, hanem polgári peres lehet...

Manyecska. 2016.11.25. 12:40:06

@Terézágyú: ..már rég be kellett volna perelni őket a magánúton.
Békéltető Testület mit ajánl vajon ? :D

homar-fan 2016.11.25. 12:46:39

@szekertabor:
Feljelentést tenni bűncselekmény esetén lehet. Egy jogtalan számlázás nem bűncselekmény. A kamu adatokkal más nevére vásárlás az, de ezt a Telenor ellen követték el.

Megítélésem szerint a poszternek egyszerűen vissza kellett volna utasítania a Telenor számláját, hiszen az nem alapos. Ja, hogy a Telenor idióta módon elcseszett valamit? Nyomozzák ki ők...

Terézágyú 2016.11.25. 12:47:02

@Manyecs:
"...már rég be kellett volna perelni őket a magánúton. "

Így is-úgy is azon dől el a dolog, hogy a rendőrség kinyomozza-e a dolgot. Ezért k* gáz, hogy egy év alatt semmire nem jutottak. Töketlen banda.

Manyecska. 2016.11.25. 12:50:17

@Terézágyú: az:((( engem egy behajtó cég zaklatott állítólag N.Éva vagyok-telefonszám alapján!- és plasztikáztattam aztán leléptem egy klinikáról. :DD 3x-ra már káromkodtam mint a kocsis mondom ércsék már meg nem Ő vagyok amúgy is 90C kosarat hordok /nem a piacra/ :D

Terézágyú 2016.11.25. 12:59:50

@Manyecs:
"ércsék már meg nem Ő vagyok amúgy is 90C kosarat hordok"
És ez hatott?????

Manyecska. 2016.11.25. 13:16:53

@Terézágyú: érdekes, igen.másfél milka értékben plasztikáztattam állítólag..:D csak meglátszódna. Bár a férjem gyanús volt őszintén szólva az ő sim-kártyája volt nálam akkoriban kérdeztem kinek vett műmelleket /magának nem..:D/

Manyecska. 2016.11.25. 13:28:54

@Tehetséges ugandai buzi: :D én meg reggel hétkor ott álltam -fizikai formában- a Blekk Frájdéj kellős közepén egy lélek nem volt!!! :D Csak kva sok áru...

tsimike 2016.11.25. 14:10:58

@Terézágyú: Neki nem tétel ez a számla... Fel se tűnt volna.

2016.11.25. 14:13:40

ilyenkor elkérik a személyit és el is másolják (ami törvényellenes), most azzal mi a fasz van?

2016.11.25. 14:17:50

ez a 0/1-bites csaj/akárki ez most ilyen trendi jópofa duma?

Nick-son 2016.11.25. 14:18:08

Szerintem itt erősen ludas a telenor, mert neki be kell azonosítani kinek adta ki az árut, hogy az árát is ugyanattól követelje.

A rendőrség.... nem csodálkozom rajtuk. Egyrészt lusták, másrészt nem túl okosak, harmadrészt kötik a jogszabályok és mindig valahogy úgy hogy pont ne kelljen érdemben csinálni semmit.

Érdekes van az a hülyegyerek aki mindenkit feljelent unalmába, érdekes a kis hülyét körbe nyalják, aki meg áldozatul esik annak meg amúgy félhivatalosan közlik, hogy reménykedjen csak, de úgyse lesz meg az elkövető. Közben fossák a papírt. Bár ahogy látom most már azt se :)

Mit lehet csinálni? Ordítani. Volt a szülőfalumban egy polgármester asszony, azt csinálta ha valami nem úgy alakult ahogy ő azt - magának, vagy - a falunak intézni akarta akkor bement az érintett hivatalba vagy céghez, szolgáltatóhoz és addig ordított amíg úgy nem lett ahogy akarta. Nem volt olyan dolog amit nem tudott elintézni.

KaTe 2016.11.25. 14:39:34

Szerintem a telenor ellen csalásért, ismeretlen tettes ellen pedig magánokirat-hamisításért kellett volna feljelentést tenni. (Ezenkívül jelenteni az esetet a fogyatóvédelemnek is)

A telenornak ügyvéd által írt, írásos felszólítást küldeni, hogy haladéktalanul állítsák helyre az eredeti állapotot, különben X nap múlva szerződést bontotok velük. A kötbért pedig ők fogják fizetni a súlyos szerződésszegésért (olyasmit számláztak ki a posztoló nevére, amit a posztoló soha nem kért)

Ha ezt a posztoló az első héten így megteszi és nem sápadva hintáztatja a gyerekeit tovább, már rég lezárták volna az egész hercehurcát.

A posztoló pedig igazán megtanulhatná, hogy mindent írásban kell intézni és mindezekről másolatot kell készíteni. Ha más nem, akkor csinál egy fényképez a jegyzőkönyvről, ha nem engedik, akkor meg fénymásolatot kér, ha tetszik a rendőrnek, ha nem.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.25. 15:00:13

@Tehetséges ugandai buzi: Egyelőre az Edigital jött be, de lesz ez még több is.

Szarazkoro 2016.11.25. 15:09:21

@Manyecs: mutasd meg nekik h az a 90C nem plasztikazott, akkor lehet beken hagynak :D :D

Szarazkoro 2016.11.25. 15:11:35

@Nick-son: polgarmester asszony for president! Jobban jarnank lehet :D

Dikusz 2016.11.25. 15:56:06

@Szarazkoro: vagy polgármester asszonyt beküldeni a parlamentbe, ordibálna egy sort, és lehet kiürülne az országház. Na akkor biztos jobban járnánk:)

Manyecska. 2016.11.25. 16:36:40

@Szarazkoro: már mér lenne plasztikázott? van bennem anyag rendesen olyan bögyös-faros menyecske :P

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.11.25. 16:40:12

na, ez egy érdekes poszt, kár, hogy köze nincs a fogyasztóvédelemhez.
Ez már büntetőjog.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.11.25. 16:43:51

@KaTe: az ismeretlen tettes stimt, a telenort társtettes/bűnsegéd.

CID.. 2016.11.25. 18:05:46

@testnedv: lófaszt másolják le, el meg pláne nem ;)

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.25. 18:33:52

@Tehetséges ugandai buzi: "Teljesen kiborultak az Emag webáruház Black Friday-károsultjai."

Black Friday károsult bassza meg. Azért károsult ,mert neki már nem jutott. Hihetetlen.

2016.11.26. 08:31:27

@metal: jutott csak 2999 helyett 27 ezeré

Joey Greco 2016.11.26. 18:58:40

Akkor elmondom itt is,mégegyszer :)
Rendörség,feljelentés..igen igen hozzájuk tartozik.
Van ilyen csoportjuk is,direkt az ilyen jellegü esetekre..
S majd ők leizmozzák egymás közt.
Ez már évek óta megy..

herk 2016.11.26. 19:53:04

@Joey Greco: Jó dolog, hogy elmondod mégegyszer, de ne nincs igazad.

Ugyanis, ha az lesz a tényállás, hogy a csaló és a posztoló van kapcsolatban, és a Telenor kiszáll a képből, és nem lesz meg a csaló, akkor a posztolónak kell fizetni a veszteséget.

Ha viszont az a helyzet, hogy van a csaló-Telenor és posztoló-Telenor felállás, akkor ha nem lesz nem a csaló, akkor a Telenor fizet, nem a posztoló.

Szerintem itt a második helyzet van amúgy is, mert a csaló a Telenort verte át, nem a posztolót. Több tény is ezt támasztja alá. A Telenor a csalótól vagy a posztolótól várja a pénzt? A posztolótól, tehát itt Telenor-posztoló kapcsolat van, és szükségképpen csaló-Telenor is, mert a csaló a Telenorhoz fordult, nem a posztolóhoz.
Máshonnan közelitve: milyen szerződések vannak? Van a csaló és a Telenor között, és a posztoló és a Telenor között.
Viszont nincs a csaló és a posztoló között.
Ha a posztoló menne a rendőrségre a csalóra feljelentést tenni, akkor a csaló-posztoló verziót erősitené, a Telenor meg kisunnyogna a képből, pedig ugye ő volt az, aki hagyta magát átverni, mert lusta volt rendesen megnézni az igazolványokat és az aláirást.

Ezért szerintem nem szabad a rendőrségre mennie, hanem a Telenoros számlát nem szabad elfogadnia.

herk 2016.11.26. 20:09:51

"akik tájékoztattak, hogy mivel egy ügyfélszámon van a 3 előfizetés"
Ebből nekem az jön le, hogy nemtörődöm az ügyintéző.
A saját rendszerükről úgy beszélnek mintha egy harmadik fél lenne, egy általuk nem befolyásolható valami. Pedig a sajátjukról van szó, amiért ők felelnek.
Én mint előfizető nagyon nem érdekel, hogy milyen sz.r a rendszerük, hogy nem képesek normálisan kezelni egy ilyen problémát.

"Erre a reakció az volt, hogy a kár megtérítését majd attól kérjük, aki a vásárlásokat elkövette."
Itt is nemtörődöm volt az ügyintéző. Mivel nincsen posztoló-csaló kapcsolat, ezért a kárt a Telenortól kell kérnie.

"A feljelentés közben derült ki a vásárlás helye"
Itt szintén nemtörődömség van. Most vagy el van tárolva a vásárlás helye vagy nincs. A megoldás: el van tárolva, mert a rendőrségnek meg tudták mondani.
Az ügyfélnek azért nem akarták megmondani, mert a csaló személyiségi jogait védik, hiszen tudják, hogy nem a posztoló vette. Ha viszont tudják, hogy nem a posztoló vette, ugye..

szekertabor · provo.blog.hu 2016.11.28. 10:13:52

@EurósParaszt Lite: "hogyan tud kozeli rokon vagy ismeros visszaelni?"
Nos, a Telenornál szerződéskötéskor általában kérnek igazolványt. Ha itt is kértek, akkor
1. vagy nem ellenőrizték alaposan, vagy
2. lopott igazolványról van szó, vagy
3. olyan ember igazolta magát, akinek módjában állt hozzáférni az eredeti igazolványhoz.
Ez utóbbi pedig nagy valószínűséggel közeli rokon vagy ismerős. Ha pedig ez történt, akkor a feljelentés nagyobb kárt okozhat családon belül, mint a veszteség lenyelése, erre utaltam.

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.11.28. 12:29:10

@szekertabor: Ebböl semmi nemderült ki, pedig lényegesebb kérdés, minthogy hintáztatták a gyereket
Amugy hintázáztatás közben hogy jött rá a feleség a férj vásárlására?
Merugye "hintáztattuk" többesszám e.sz.

besarock 2016.11.29. 07:34:00

Sajnos naponta millios ertekben tortennek hasonlo csalasok,a 8-10 honap teljesen atlagos egy ilyen piti ugyben,valszeg a duplaja is meglesz.
Azt a tenyt is kar lenne figyelmen kivul hagyni,hogy athelyeztek a kerdeses szerzodest,a szolgaltas mukodik,a korabban hitelre vasarolt keszulekek sincsenek letiltva.

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.29. 09:23:26

Ez a tanács kimondottan megmosolyogtató:
"Ha a szolgáltató mégis követelné a szerződés alapján a készülékek árát, illetve az előfizetések díját, akkor nincsen más lehetőségetek, mint polgári peres eljárás indítani a céggel szemben annak megállapítására,"

Tehát a cég követel tőlem pénzt, és én pereljek, hogy ne kelljen? Nem a cég perel engem, ha nem ismerem el a tartozást?

besarock 2016.11.29. 10:07:54

A konstrukcio is fura. Elhozza a keszuleket ,majd az elso szamlaval az egeszet ki kell fizetni. Van egyaltalan ilyen?

Potpolett 2016.12.12. 20:11:46

Elképesztő egy történet ez. Szörnyű. Tényleg ők az áldozatok, és se a rendőrség nem segít, sem a saját szolgáltatójuk. Sőt, nemcsak, hogy nem segítenek megtalálni az elkövetőt, de még fizetési felszólításokat is küldözgetnek, hogy még meg is alázzák. Az ilyenre mondja anyám, hogy anyagában bunkó, nem is kell direkt rosszat akarniuk szegény poszternek...

Szubrina 2016.12.14. 15:20:44

Nem értem a sztori lényegét. Tudtommal elkérik a személyit szerződéskötéskor? Volt hamis? ha nem kérték akkor a Teleonr hibázott és innentől nincs probléma. A kamera miben segít, ha hasonlított a férjre az elkövető, főleg amilyen jól ki lehet venni ezeknek a kameráknak a pixeles képeit.
süti beállítások módosítása