Lehet, hogy kicsit már eső után köpönyeg, de karácsony jövőre is lesz.
Kedves Homár!
Szeretném megosztani, hogy milyen érdekesen működik, az eMAG házhozszállítási rendszere. És hogy, hogyan tudod elérni, hogy a telefonszámodat megoldási javaslatként kitiltsák a telefonos ügyfélszolgálatukról. Szerintem tanulságos a történet, soha ne fizess ki előre semmit egy webshopos megrendelés során.
Rendeltem egy televíziót 2016.12.06-án kedden, és én hülye, előre fizettem nekik. A megrendelést megelőzte, egy telefonhívás az ügyfélszolgálatra, ahol arról tájékoztattak, hogy ne aggódjak, még akár másnapra is kiszállíthatják a terméket, hiszen az raktáron van, de maximum 2 munkanap. Mondtam magamban, hogy rendben van, akkor péntekre megérkezik nem lesz gond. Megrendeltem a TV-t és vártam. Kaptam egy e-mail-t miszerint elküldték a csomagot.
Csütörtök magasságában, kissé megrémülve emeltem fel a telefont, hogy megkérdezzem a DPD futárszolgálatot, hogy merre van a csomag és, hogy mikor várhatom a futárt. Itt indult el a buli. A futárszolgálat közölte, hogy nem is halottak ilyen csomagszámról, amit nyilván nem egy randomszám generátorral állítottam elő, hanem az eMAG oldaláról olvastam fel. Na, gondoltam, felhívom ismét az eMAG-ot.
Az ügyfélszolgálatos kolléga szerint, ez a csomag márpedig a futárszolgálatnál van, csak valószínűleg a futárszolgálat nem tud róla. Parádés! Ugyanezen az elven egyébként nagyjából bárhol lehetett volna a termék. Megkérdeztem azt is, hogy egyébként ez a termék honnan jött, hogy kellett volna a futárszolgálathoz kerüljön. Erre a kérdésre azt a választ kaptam, hogy BUKARESTBŐL küldik. Érdekes, esküdni mertem volna, hogy amikor megrendeltem azt láttam az oldalon, illetve a hívásban is azt mondták, hogy a termék raktáron van. Csak ugye azt felejtik el oda írni, hogy nem magyarországi raktárban és ugye a cég romániai raktárát is raktárnak veszik. Bele gondolni is rossz, hogy mi lenne ha ne adj isten, kínai cég lenne az eMAG, mert akkor a nyilván a hongkongi raktár is raktárnak számítana természetesen. Illetve kicsit jobban boncolgatva a témát, igazából minden már legyártott és még nem eladott bármilyen termékre igaz az az állítás, hogy raktáron van … valahol …
2016.12.12-én volt szerencsém reggel óta több alkalommal is egyeztetni az ügyfélszolgálattal, aztán meguntam és kértem, hogy töröljék a megrendelést. Ekkora egyébként arról tájékoztattak, hogy a termék a romániai raktárban van, szóval valahogy vissza ment oda, ahonnan indult. Vagy nem indult, ki tudja. Sebaj, gondoltam, még jobb is, mert akkor nyilván vissza kapom a pénzemet gyorsabban. Sajnos pofán vágott a tény, hogy nem! Az eMAG ugyanis nagyon ügyfélbarát módon úgy kezeli ezeket a szituációkat, hogy hiába mondom vissza, azért ők ugyanúgy elküldik Magyarországra a terméket, majd onnan vissza Romániába és ezt nekem meg kell várnom. Illetve nem csak ezt kell megvárnom, hanem azt is hogy, a termék visszaérkezése után sztornózzák, majd onnantól számítva pik-pak 14 nap és már vissza is kapom a pénzt. Szintén parádés.
Később délután felhívott egy titokzatos ember, ez eMAG-tól, egy titkos háttér-társosztályról (azt nem tudom, hogy rögzített volt-e a hívás, mert nem mondta, remélem igen), hogy megerősítse az ügyfélszolgálatos kollégák állításait, miszerint, nem igazán tudják, hogy jelenleg hol van a televízió, “Nincs gps a megrendelt készülékben" még az is lehet, hogy a raktárban van, de amíg nem győződnek meg arról, hogy tényleg ott van, addig, márpedig nem fognak vissza utalni semmit, hiszen a termék bárhol lehet, és egyébként még nincs törölve a megrendelésem. Na itt leestem a lóról. Megnyugtatott, hogy viszont nincs gond, mert nem a román raktárba küldik vissza, ha majd egyszer előkerül valahol a megrendelt termék, hanem a futárszolgálat majd úgy fog csinálni, mintha nekem hozná a terméket, de nem nekem fogja hozni, hanem az eMAG-nak vissza. Magyarul akár meg is várhattam volna, hogy kihozzák nekem 2032.02.04-re.
2016.12.15-én délelőtt csörgött a telefonom. A DPD hívott, hogy meghozták a TV-t. Ezen már csak nevetni tudtam. Mondtam a futárnak, hogy lemondtam a rendelést. Mondta, hogy ok, akkor vissza viszi a saját raktárukba.
Megpróbáltam hívni az eMAG ügyfélszolgálatát, de elegánsan megoldották ismét a dolgot, hiszen a telefonszámomat KITILTOTTÁK AZ IVR-ból! Hívom-hívom, de egyből bontja a vonalat. Másik számról próbáltam, természetesen bejutottam. Az ügyfélszolgálatos közölte, hogy no para, minden a legnagyobb rendben van, a DPD elviszi most egy 3. raktárba, majd onnan vissza az eMAG-nak Romániába. Kértem, hogy nézze meg jobban, mert a titokzatos ember azt mondta, hogy annyira már nem tesznek szopórollerre, csak az itthoni raktárba küldik tovább.
2016.12.15-én beszéltem a DPD-vel is. Tájékoztatásuk alapján semmilyen jelzést nem küldött az eMAG nekik azzal kapcsolatosan, hogy nem kérem a csomagot. Bravó! Illetve, azt is mondta, hogy Romániába fogják vissza küldeni a TV-t.
Fentiekkel kapcsolatosan egyébként több kérdésem is van:
• A termék soha nem volt nálam, mind végig az eMAG partnerköréhez tartozó futárok kezelésében volt, miért kezelik webshopos visszáruként?
• Miért hárítja a felelősséget a futárcégekre az eMAG, miért nem tudja anélkül sztornózni, hogy fizikailag látná a terméket. (Ha ne adj isten, leesik a kamionról szállítás közben akkor buktam mindent?)
• Ebben a röpke 25 (remélem annyi elég lesz) napban, amíg az eMAG egyik raktárából a másikba mozgatja a terméket, illetve sztornózza, majd 14 napig ül rajta a visszatérítés előtt, milyen jogalappal kezeli a pénzemet. Esetleg kamatot is fizetni fognak?
• Miért tájékoztatnak mindegyik telefonhívásban teljesen másról?
• Miért mondja az eMAG, hogy szólt a DPD-nek ha nem szólt nekik?Óvva intek mindenkit az eMAG-tól való rendeléstől, és a raktáron van kifejezés egészen mást jelent náluk, mint amit egyébként bele gondol az ember.
ui: A televíziót egyébként 2016.12.12-én 11 órakor megrendeltem egy másik cégtől, és 14:30-ra kiszállították.
Üdv,
Gábor
Ismétlés a tudás anyja. Hasznos tanácsok webshopos vásárlások esetére:
1. Az interneten megvásárolt termékek esetében megfontolandó az utánvéttel történő fizetés, ezzel el lehet kerülni a levélben írt hasonló eseteket.
2. A vásárlást megelőzően fussátok át a webshop általános szerződési feltételeit, hogy a megrendelés menetéről, a kiszállítás határidejéről, módjáról, a fogyasztókat megillető elállási jog gyakorlásának módjáról megfelelő képet kapjatok.
Jelen esetben is a weboldal áttekintését követően egyértelműen látható, hogy annak üzemeltetője nem egy Magyarországon bejegyzett gazdasági társaság, hanem a romániai székhelyű S.C. DANTE INTERNATIONAL S.A. Természetesen ettől függetlenül a fogyasztói jogok gyakorlására a magyar jogszabályi rendelkezések az irányadóak.
3. Javasoljuk, hogy a megrendelés törlését (elállási jog gyakorlását) minden esetben írásban tegyétek meg, mert csak ebben az esetben lesz érvényes. Ráadásul jóval egyszerűbb igazolni a nyilatkozat pontos tartalmát és annak megtételének időpontját is. A jogszabály értelmében a vállalkozás az elállásról történő tudomásszerzéstől számított legkésőbb 14 napon belül köteles visszatéríteni a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. Ha a vállalkozás ezt a határidőt nem tartja be, úgy vele szemben a törvényben meghatározott késedelmi kamat is jogszerűen követelhető.
Felhasznált jogszabályok:
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.20. 14:59:08
Ez hülye. Egy román cég raktára hol lenne, ha nem Romániában???
Egyébként meg www.bit.do/votma
sarostehen 2016.12.20. 15:02:31
Darth Revan 2016.12.20. 15:04:14
szerintem ennyit is eleg tudni errol az ugyrol, te se olvasd vegig.
ha vegig olvastad es van valami sluszpoen, akkor oszd meg az elmenyt :)
sarostehen 2016.12.20. 15:08:38
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2016.12.20. 15:16:52
Itsuka 2016.12.20. 15:20:44
Soha többé!
Ha valamire szükségünk van: legjobb, ha elmegyünk egy üzletbe és megvesszük. Látjuk mit veszünk, kifizetjük-megkapjuk - ugye milyen egyszerű?
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.20. 15:23:21
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.20. 15:25:04
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2016.12.20. 15:27:21
@sarostehen: a bangoogon mondjon pont nem mindegy, hogy vámolnak-é, vagy nem...
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.20. 15:34:09
Cycmen 2016.12.20. 15:34:15
Ez hülye. Egy román cég raktára hol lenne, ha nem Romániában???
Ja!
Medveraktár.
Vadászoknak!
:))))))))))))))
Reactor 2016.12.20. 15:34:57
Tehetséges ugandai buzi 2016.12.20. 15:35:28
Vótmá.
Cycmen 2016.12.20. 15:35:51
Zephyré 2016.12.20. 15:42:47
KaTe 2016.12.20. 15:48:31
Továbbá érdekelne, hogy MELYIK az a cég, ami egy 11:00 -kor leadott rendelést (ráadásul tévé) aznap 14:30-ra ki tudta szállítani a posztolónak?! Ha a posztoló erre azt meri írni, hogy az Amazon drónja volt, akkor széttöröm a billentyűzetemet!
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.20. 15:49:54
Vadászoknak!"
:))
Jimbo75 2016.12.20. 15:50:16
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.12.20. 15:55:42
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2016.12.20. 16:09:16
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2016.12.20. 16:11:05
KaTe 2016.12.20. 16:12:40
FDToth 2016.12.20. 16:13:10
Javaklott vmikeyn pick-pack pontra vagy csomagautomataba kerni a dolgokat ;)
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.12.20. 16:16:12
PITTA 2016.12.20. 16:20:16
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2016.12.20. 16:21:48
Amúgy ezekben az ádventi időkben nem csak a Megváltóra várunk, hanem a futárra is, teljesen norma, h kicsit hosszabb az átfutás.
Egy szösszenet a kollégámtól:
Lemaradtál a Fekete Péntekről?
S E-bay majd megveszed
Amazon.
EurósParaszt Lite 2016.12.20. 16:37:02
Nick-son 2016.12.20. 16:40:53
Amúgy mért vonatkoznak rájuk a magyar törvények? Mert aki rendelte magyar? Akkor a kínai webshopokra is vonatkoznak, ha valaki ide rendel vagy mi alapján van ez?
enrico palazzo 2016.12.20. 16:44:56
Kifizettél egy tévét az Emag-nak. Aztán vettél egyet, mielőtt visszakaptad volna a pénzed. Tényleg van pofád ilyeneket leírni, hogy kezeli a pénzem és kamat?
enrico palazzo 2016.12.20. 17:12:05
16.1. Jelen Szerződés vonatkozásában a román jog az irányadó.
16.2. A fogyasztókra vonatkozó jogszabályok tekintetében (különösen, de nem kizárólagosan jótállás, szavatosság, elállás) a magyar jog az irányadó."
A garanciajegy már nem feltétel, elég a számla. Mondjuk egyszer megnéznék (személyesen sosem fogok kapni ilyet, mert rendeljen tőlük, akinek két anyja van) egy Emag számlát, hogy ki állítja ki és milyen Áfával. Az EKÁER miatt amúgy nem nagyon működik már a szürkeimport.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.20. 17:19:39
Ezt sose értettem.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.20. 17:21:34
S E-bay majd megveszed
Amazon."
:)) Ma ez a legjobb, Cicmen a második helyre szorult a medvével.
É2I 2016.12.20. 17:22:44
Második tanácsként; először kisebb(értékű) terméket/termékeket kell megrendelni, hogy ne álljon belénk a lábremegés, ha egy héten belül nem jön meg.
Harmadikra meg azt, hogy utánvét fizessünk, már ahol lehet. Tehát előre fizetős helyet csak azután válasszunk, ha már volt 1-2 jó tapasztalatunk más vásárlásokból.
Negyedikre meg azt írnám még; hogy egyszer tuti lesz, hogy valamit megszívsz, bebuksz. Ne akadj fenn rajta, könyveld el tanuló pénznek!
GOTO 01
Ja, még egy: Felesleges azonnal hívogatni őket, csak magadat baszod fel, ha érdemben nem érsz utol senkit.
(Alig várom már azt a levelet, amelyben valaki egy kínai webshop-ból megrendelt terméket nem kapja meg karácsonyra, pedig az volt odaírva, hogy DE!...)
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.20. 17:22:45
:)) Dobogós harmadik.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.12.20. 17:23:41
É2I 2016.12.20. 17:28:46
solarenqu 2016.12.20. 17:30:01
enrico palazzo 2016.12.20. 17:33:19
enrico palazzo 2016.12.20. 17:34:31
solarenqu 2016.12.20. 17:35:33
solarenqu 2016.12.20. 17:36:52
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2016.12.20. 18:00:10
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.20. 18:04:16
Mooooost??? Mindig!
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2016.12.20. 18:20:58
Á, fáradtvagyok hesteg pihentagyam hesteg
Alf56 2016.12.20. 19:14:02
Honnan ismerős ez a cég?
( segítség: v-vel kezdődik, atera.hu-val végzőDIK)
Facelessbook · www.dont.think.so 2016.12.20. 19:44:33
buksikutya 2016.12.20. 19:45:37
majd maskor nem romaniabol rendelsz tv-t, hanem besetalsz a sarki mediamarktba, es igaz, dragabban, de egybol megkapod.
kovetkezot!
Facelessbook · www.dont.think.so 2016.12.20. 19:45:51
2016.12.20. 20:34:40
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.12.20. 22:30:20
Cycmen 2016.12.21. 07:32:22
Dante, inferno, nem lehet mondani hogy nem szóltak.
Mint a magyar Csili&Csala Kft.
É2I 2016.12.21. 07:58:07
(Meg tele is van a net vele, hogy szegények nem győzik amúgy se és most itt a Miku... izé Bözsi utalvány+szeretett levél kihordás is...szegények. Itt, kisvárosunkban ráadásul ketten is elmentek inkább börtön tölt.. izé börtönőrnek ;)
Terézágyú 2016.12.21. 08:34:10
Mert akkor leírnám, hogy a pószter is olyan pontossággal ír meg egy panaszlevelet, ahogy az emmagnál, meg a futárcégnél kezelik az ügyeket. A pószter elgépeli a szavakat, a cég meg elgépelte a kódszámot (vagy mittomén)...
Jó persze, a cégnél kötelességük volna pontosan dolgozni - de hát ilyen emberanyaggal kénytelenek múködni, akik képtelenek pontosan megírni egy (panasz)levelet...
Manyecska. 2016.12.21. 08:47:13
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2016.12.21. 09:05:18
Manyecska. 2016.12.21. 09:05:24
Manyecska. 2016.12.21. 09:14:06
Manyecska. 2016.12.21. 09:20:13
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.21. 10:38:24
testnedv (törölt) 2016.12.21. 11:05:58
Vitalij 2016.12.21. 14:10:38
Hipóallergiás 2016.12.21. 18:57:02
Hipóallergiás 2016.12.21. 18:59:32
Előre fizetni egy webshopban ősi román hagyomány.
2016.12.21. 20:19:32
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.21. 20:46:13
katmanocs 2016.12.21. 22:04:14
Én emag-tól rendeltem fekete pénteken, nem párszáz hanem kb 40e Ft-tal volt olcsóbb a kiválasztott TV, szombaton megkaptam.. egy óraszíjat amit rendeltem visszaküldtem (mellesleg sokkal kultúráltabb a visszaküldős felületük mint bármelyik másik webáruházé, sőt a visszaküldés is ingyenes) 3 nap múlva a számlámon volta a pénz.
Egyébként meg van raktáruk is Üllőn, onnan is adnak fel csomagot, de még mindig sok jön Bukarestből.
EricaRose 2016.12.22. 07:39:26
Az emag oldala szerint a rendelésem még kifizetésre vár ( több mint egy hete), miközben bankkártyával fizettem és 30 percen belül visszaigazolta az emag a fizetést.
Mivel az emag ügyfélszolgálat elérhetetlen(telefonon azonnal bontja a hívást, emailre nem reagálnak a héten) felvettem a kapcsolatot a termékemnél feltüntetett beszállítóval kedd délután, szerda reggel óta nálam a termék, míg az emagos oldalam szerint még mindig csak a fizetésre várnak.
Maradok a jól bevált webshopoknál a jövőben, és kerülöm ezt a szennytársaságot ahogy korábban is.
csiri bá 2016.12.22. 16:10:38
Emília Röszkei 2016.12.22. 17:04:20
A legutóbbi utánvétes rendelést a szállítónál fizettem kártyával... Ahol nem lehet utólag fizetni, onnan nem rendelünk ...
Emília Röszkei 2016.12.22. 17:10:32
okleveles naiv 2016.12.22. 17:36:11
Igen, belátom, a barlangi trolloknak van igazuk, utólag kell fizetni. Ennyike.
p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2016.12.22. 18:13:42
Viszont az 5 pontba hadd javítsak kicsit bele:
1. Ha teheted, ne utánvéttel fizess. Csak rossz beidegződés, mindenkinek rossz. Az utánvétel akkor értelmes fizetési mód, ha nem jól kipróbált, megbízható partnertől rendelsz.
2. Természetes, hogy az ÁSZF-et nem olvassa el senki. Persze azt illik tudni, hogy hogyan és mennyi idő alatt szállítanak, de rendes webshopban ez külön menüpontban le van írva.
3. Az írásban való közlésbe természetesen beszámít az e-mail is, de kérni kell, hogy igazolják vissza.
Plusz még: nincs semmi baj azzal, ha egy webshop román, csak megbízhatónak, kipróbáltnak kell lennie. Persze azt értem, hogy Németországban valószínűleg kisebb arányban vannak a megbízhatatlan webshopok.
Gyűrött Papír 2016.12.22. 19:16:14
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.22. 19:25:01
Afrika se lehet nagyon messze, az egyik munkatársam néger, és naponta biciklivel jár dolgozni. :))
Visszatérve a teszkóra, az nem raktárból szállít, hanem a boltból. Reggel hatkor már ott sürgölődnek, egy ilyen 6 rekeszes kocsijuk van, szedik össze lista alapján az árukat.
eßemfaßom meg áll 2016.12.24. 19:02:45
Spec igen, ha a kínai webshopban ott van, hogy raktáron az nem azt jelenti, hogy Budapesten van hanem azt, hogy Kínában.
eßemfaßom meg áll 2016.12.24. 19:12:43
az kb annyit jelent, hogy akkor tolták ki talicskán a postahivatalból egy konténer felé. majd ha az a konténer és a hajóra még felférő másik 3500 konténer megtelt akkor elindul a hajó európa felé szép nyugisan, hogy ne egyen meg túl sok pakurát