Tékozló Homár

Többe kerül az odajutás, mint a visszajáró pénz/Frissült a BKK válaszával

2016.05.31. 15:38 | Homár Hilda | 123 komment

165104_144747068917123_6622603_n11-630x350_1.jpg

A BKK híresen udvarias irományokban levelezik utasaival, ezúttal sincs ez másként. A tartalma azonban már megkérdőjelezhető. Na, nem mintha nem ismernék el a panasz jogosságát, de azért azt ők sem gondolják komolyan, hogy 150 forint miatt Pestre utazik valaki! Túl XXI. századi lenne, ha lehetne utaltatni ilyenkor a visszajáró pénzt? Legalább bizonyos összeghatár alatt. (A BKK automaták üzemeltetési és működési titkairól ebben a posztban tudhat meg sok mindent.)

Kedves Hilda!

2015. május 12-én a 3-as metró Corvin-negyed megállójánál szerettem volna 1 vonaljegyet venni a BKK automatájánál. (Ennek előzménye, hogy reggeli, Keleti pályaudvartól való indulásomkor az ottani automaták papírpénzt nem fogadtak el, így érmékből csak 1 jegyet tudtam vásárolni.) Az automata a vonaljegyet kiadta, ám a behelyezett papírpénzből nem adott vissza.

Olvasson tovább!

Tévesen utalt pénzt kér vissza valamihez képest 15 napon belül a NyUFI

2016.05.31. 12:09 | Homár Hilda | 80 komment

6910_1024_1.jpg

Egy haláleset sok szomorú kötelességet ró a valószínűleg amúgy is rossz állapotban lévő családtagokra, így különösen szerencsétlen ügy, ha ilyenkor bénázik valamelyik hivatal. Ez történt szegény Ádám a "néhai" Vénszivar.(míg te azzal ki nem tiltottál! esetében, aki hiába tett eleget bejelentési kötelzettségének időben, az állami szerv működése igencsak döcögött. De vajon miért fogamazzák meg ilyen hevenyészve a kérésüket, és miért nem küldik az ilyen típusú levelet ajánlva, hogy biztosan eljusson a címzetthez? 

Üdv helga! 

Már a megszólítással magam alatt vágom a fát, de én már csak a találkozó s a "méhkirálynő" átadása utáni vesszőfutásod okán így "nyomom"!:)

Éppen két hónapja elhunyt édesanyám. Van olyan ismerősöm, akinek szintén az anyja 3héttel előtte hunyt el s ő mondta, hogy a halál után, még a következő hónapban jön egy nyugdíj! Mivel a nyugdíj kifizetés napja fix ezért a kijelölt napon átmentem az üres lakásba s úgy mint máskor jött is a póstás s hozta a havi nyugdíjat, amit én átvettem. Bízom benne, hogy ez így teljesen szabályos volt, nehogy a postásnak baja legyen! Egyébként kb. másfél éve van egy hivatalos irományom arról, hogy mivel jó anyám már mozgásképtelen volt, ezért minden ügyében én járhattam el.

Olvasson tovább!

Percenként növekvő büntetés a MÁV specialitása

2016.05.30. 11:57 | Homár Hilda | 186 komment

mav_logo_1.jpg

A sztoriban olvasónk sem hibátlan, hiszen nem csekkolta az előre megváltott vonatjegyen a dátumot, és ebből kerekedett ki az egész kalamajka, de azért az a rész, ahol a kalauzzal való tárgyalás hullámzását követve 150 forintról 12500-ig nő a fizetendő összeg, elég elképesztő.

A debreceni Nagyállomás jegypénztáránál várok a soromra, végre odajutok az ablakhoz. Helyjegyet szeretnék holnapra, április 14-ére Budapestre a 8.07-es IC-re, vissza pedig, mondanám tovább, amikor a pénztárosnő közbeszól, hogy várjak, rendezzük először az odautat. És asztal meg ablak mellé, teszem hozzá, mert tudom, lehet ilyet is kérni.

Olvasson tovább!

Minden vevő gyanús a Pennyben?

2016.05.27. 15:22 | Homár Hilda | 200 komment

penny_market_logo_svg.png

Kevés idegesítőbb dolog van vásárlás közben, mint a nézelődő vásárlót két lépés távolságból követő biztonsági őr, amitől az ember egyrészt akkor is azonnal bűnösnek érzi magát, ha utoljára 5 éves korában lopott csokit a nagyi "titkos" édességes fiókjából, másrészt rögtön elfelejti, hogy mit is akart venni. Szóval a vásárló=potenciális tolvaj hozzáállás nagyon gáz. De speciel az nem tűnik annyira vészes dolognak, ha a táska felemelésével kell bizonyítani, hogy a bevásárlókosár üres, mert hát nekem is maradt már gyufa meg levespor a csomag alá becsúszva. Persze a táskába kukkantgatás azért már teljesen más eset.

UPDATE:

A Pennynek elküldtük a posztot, de nem kívántak rá reagálni.

Tisztelt Tékozló Homár blog

Az alábbi eset inkább jogi kérdés, de véleményem szerint a fogyasztóvédelem egyik fontos eleme a vásárlókkal való bánásmód és a velük szemben alkalmazott eljárások is. Így engedjék meg, hogy megosszam az alábbi esetet:

Olvasson tovább!

Pénztelenség nem boldogság

2016.05.27. 11:45 | Homár Hilda | 37 komment

screenshot_2016-05-27_11_43_34.png

"Mi boldoggá teszünk!" - ígéri a Hellopay a leendő kártyatulajdonosoknak. Hát Gergőt nem sikerült, mondjuk mi a levél alapján. 

Kedves Homár!

2016. április 28-án a Budapesti Pálinkafesztiválon váltottam ki és töltöttem fel a fesztivál egyetlen "hivatalos" fizetőeszközeként feltüntetett HelloPay kártyát. Előrebocsátanám, hogy beszámolóm természetesen NEM az összegek miatt íródott, hanem egyértelműen elvi és etikai okokból.

Olvasson tovább!

Drágán adja a számlatörténetet a Citibank

2016.05.26. 15:46 | Homár Hilda | 48 komment

logo-citibank-transparent-background.png

Az ember azt gondolja, hogy az online bankolással minden bankügyet egyszerűbb elintézni. Hát nem.

Kedves Homár,

Előre bocsájtom, hogy meg vagyok elégedve a Citi Bankkal, 2000 óta vagyok náluk, ezalatt talán ha kétszer voltam benn fiókban, mindent el lehet online vagy telefonon intézni. A számlacsomagjuk is tökéletes számomra, hosszú évek óta teljesen nullás a költségem és nagyon sajnálom, hogy év végén kivonulnak. DE, most picit kiakasztottak.

Olvasson tovább!

Pénzért adja az amúgy is járó garanciát a Euronics?

2016.05.26. 10:54 | Homár Hilda | 86 komment

9531362901.png

Igazán trükkös megoldást alkalmaz a műszaki áruházlánc, ha tényleg így csinálja. Megkérdezzük.

Kedves Homár!

A minap érdekes dologra lettünk figyelmesek az Euronics áruházában. Telefon vásárlás előtt álltunk, a választás egy Huawei P8 Lite készülékre esett. Interneten gyorsan megnéztük az árakat, és örömmel láttuk, hogy az Euronics áruházakban éppen akciós ez a típus. Több ezer Ft-tal olcsóbb volt itt, mint máshol. Már a webáruházukban is szemet szúrt, hogy a készülékre 1 év garanciát vállalnak, holott minden más nagy műszaki áruház 2 év garanciával adja. Gondoltam biztos csak elírás.

Olvasson tovább!

5 telefon és 5 személyes ügyintézés sem volt elég a Telenornak, hogy rendezze az ügyet, amiben ő hibázott

2016.05.25. 15:13 | Homár Hilda | 66 komment

telenor_logo_1.png

Talán az eddigi legdurvább mobilszolgáltatós sztori, pedig aztán erős versenyszámról beszélünk!

A saját hibája miatt a Telenor durván szankcionálja a vétlen ügyfelet (mai magyar dráma)

Nyitány
Április 14-én a Telenortól vásároltam egy Lumia 950 típusú mobiltelefon készüléket az üzlet által kínált kedvező hitelkonstrukcióval, 12 részletre, melyből egy helyben, a vásárláskor fizetendő, a többi 11 a következő 11 hónap számláival együtt. Befizettem a kezdő részletet, boldogan hazavittem a telefont, minden működött, szuper.

Olvasson tovább!

Légitársaság hatósági szerepkörben?

2016.05.25. 09:08 | Homár Hilda | 63 komment

wizz_air.png

Elég bosszantó lehet itthonragadni egy útlevél érvényességi para miatt, de azt valószínűleg még olvasónk sem vitatja, hogy nem lehet bemondásra elhinni, hogy valahol a világban van neki  egy másik. A kérdés persze igazából az, hogy a Wizz Air kötözködhet-e a dolog miatt, vagy neki csak a jegyet és az okmányok meglétét kell csekkolnia.

Kedves Homár!

2016. 05. 09. hétfőn Isztambulba, volt jegyem a Wizzairrel, életvitelszerűen odakint élek, csak egy hétre jöttem vissza Pestre. Sokat utazok a közel-keleten, ennek okán 2 útlevelem van, a másodikat mindig csak egy évre kapom, igy a mostani pl. szeptemberben fog lejárni, mig a másik meg par évig érvényes (a félreértések elkerülése végett mind a kettő magyar).

Olvasson tovább!

Adjon hálát a sorsnak, hogy nem Márk szomszédja!

2016.05.24. 16:31 | Homár Hilda | 99 komment

upc-logo-1200x800.jpg

"A 45%-os csomagveszteség miatt le kellett mondanom a Netflix szolgáltatást, napközben az internetes bankolás csak a jó isten segítségével működik, illetve az online játék/hangalapú csevegés egyáltalán nem, vagy kritikán alul működik." - és most mindenki küldjön egy erősen támogató gondolatot Márk felé, hátha ma is egymilliószoros nap van épp, és végre megoldódik a problémája, mert ez rémes lehet.

Kedves Tékozló Homár,

Körülbelül 2 éve a UPC szolgáltatásának minősége rohamosan elkezdett romlani a területünkön. Ennek örömére többször is megkerestem a UPC-t. Nemsokkal az első bejelentés után egy szerelő állított be hozzánk aki a hibát nem találva modemet cserélt és kérte, hogy teszteljük a szolgáltatást.

Olvasson tovább!