Tékozló Homár

A vevőik kényelme érdekében

2016.12.02. 17:27 | Homár Hilda | komment

toyota-logo.jpg

Hát elég fullba tolja a Toyota, ha tényleg megpróbálta elhitetni Katával, hogy igazából neki kényelmesebb, hogy 15 ezer helyett 150 ezret kell fizetnie egy új slusszkulcsért. Mondom ezt a márka nagy barátjaként, nekünk is ez van ugyanis, és csodálatosan szuperál, pedig egyáltalán nem mai darab.

Helló,

vettem Magyarországon egy magyar rendszámú Toyotát, ami amerikai gyártmányú (scion XB). Az én tulajdonomban van, fizetem utána a súlyadót, biztosítást, mindent, már vagy hat éve.

Sajni elvesztettem a kulcsokat, az összeset, és az alvázszám alapján szerettem volna rendelni egy újat. Megkerestem a márkaszervizt, majd a hivatalos magyar, után az európai képviseletet, akik tájékoztattak, hogy nem gyártanak le nekem új kulcsot, cseréltessem ki a zárat, mert a Toyota nem szereti, hogy ha kontinensek között cserélgetik az autókat, a vevőik kényelme érdekében.

Olvasson tovább!

Nyom nélkül ügyintéz a Voda

2016.12.02. 12:26 | Homár Hilda | komment

vodafone_text_011808587147_640x360.jpg

Vajon miért nem kapott számlát Klaudia Monoron? És, hogy lehet, hogy nemcsak a számlának, hanem az egész vásárlásnak nincs nyoma? Vagy az van, hogy Klaudia csak álmodta az egészet, vagy valaminek nagyon utána kéne nézni a rendszerben.

Tisztelt Szerkesztők!

Ezt a levelet küldtem meg a mai napon Vodafone Magyarország Zrt részére, használják nyugodtan,  amennyiben tudják,  hátha az Önök oldalán keresztül hamarabb kapok választ.

Üdvözlettel:

M. Klaudia

Olvasson tovább!

Ahány ügyintéző, annyiféle válasz

2016.12.01. 15:36 | Homár Hilda | komment

shutterstock_524670103.jpg

Ezt vajon hogy csinálja a Telekom? Az ember úgy képzelné, hogy egy közös adatbázisból dolgozik mindenki. Rákérdezünk a dologra.

Tisztelt Tékozló Homár!

Szeretném megosztani Önökkel és a kedves olvasókkal a Telekom legújabb húzását.

2016.11.10-én telefonon lemondtam az IPTV Alap és Telefon Alap díjcsomagomat, 8 napos felmondási idő szerint ennek 2016.11.18-án kellett volna megszűnnie. Ehhez képest, annak ellenére hogy leadtam az eszközöket és számtalanszor jeleztem hogy aktívnak látom a MyTelekom felületen, ha hívom a számot azt mondja hogy megszűnt DE ha hívom az ügyfél szolgálatot az alábbi válaszokat kaptam.

Olvasson tovább!

Futárpara ezúttal UPS stílben

2016.12.01. 10:14 | Homár Hilda | komment

Jön a karácsonyi őrület, a legnagyobb kihívás a futárcégek életében. Nyilván bonyolult logisztikájú és stresszes melóról van szó, de ha egy tanácsot adhatunk: a néppel való jó viszonyért a pontos kézbesítésen túl a megértő és őszinte kommunikációval lehetne sokat tenni.

Kedves Homár!

Az amazon.de oldalon rendeltem születésnapi ajándékot - mivel a születésnap ma (11.28) van, november 28.-ra kértem a csomagot, tehát mintegy 15 eurót fizettem a gyorsított szállításért (ún. expedited delivery).

Reggeltől figyeltem a csomagot - ahol látszott is, hogy 08:04-kor megérkezett Vecsésre. Amikor délután 5-kor még semmi sem változott, felhívtam az ügyfélszolgálatot, érdeklődve, hogy mikor jön a csomag - a hölgy megnyugtatott, hogy 6 előtt meg fog érkezni, és felajánlotta, hogy ellenőrizzük a kézbesítési címet és a telefonszámot, amin a futár elér - minden adat stimmelt.

Olvasson tovább!

Az Irénke-protokoll, avagy a magyaros ízű chips

2016.11.30. 10:00 | Homár Hilda | komment


Coopos Irénke sajátos, a magyarok csavaros észjárásához igen méltó megoldással szabta a maga képére  a Chio akciós játékát. 

Az Irénke Protokoll - avagy a magyaros (átbaszás) ízű chips

Van most ez a nyereményjáték a Chio-nál. A zacskóban lehet készpénz, vagy nyereménykupon. Kettő közül az egyik. A játék szabályzata szerint én, a vásárló, a ropogtató, zacskórázó, az olajosujjú, ha kupont találok, azt beválthatom egy újabb pakett chipsre.

A kuponok a promócióban részt vevő üzletekben, az adott bolt készletén lévő termékekre válthatóak be. A chipses kuponok 75g-os Chio Chipsre, 70g-os Chio Xtreme vagy Intense Chipsre, vagy 65g-os Chio Exxtra Deep Chipsre válthatók be.

-írja az akció szabályzata.

Olvasson tovább!

Vigyázz vele: Szakmai Cégbázis Kft.

2016.11.29. 14:45 | Homár Hilda | komment

screenshot_2016-10-13_10_31_47.png

Minden a szokásos, leszámítva, hogy ezúttal nem szakmai telefonkönyvben, hanem online cégadatbázisban lehet szerepelni. No meg, hogy Péter nem dőlt be. Más se tegye.

Kedves Szerkesztő!

Egy Szakmai Cégbázis Kft. -nevű cég hónapok óta zaklat minket telefonon, hogy fizessük be a 27.900 ft-os díjat, melyet díjbekérő nyomtatványon is követelnek. Elöszőr talán 2 hónappal ezelőtt hívták édesanyámat, majd az elmúlt egy hónapban szinte minden második napon. Eléggé agresszívak, és ha lehet ilyet mondani akkor szakmaiatlanok.

Olvasson tovább!

140+ nap után ne mondja senki, hogy nem voltam türelmes!

2016.11.29. 10:21 | Homár Hilda | komment

screenshot_2016-11-28_13_50_16.png

Miért jó, ha a tanácsadója hívja? - teszi fel a kérdést szórólapján a DIGI. Cefetül nem jó, sőt az egész DIGI nézzen magába - állítja Róbert  az elmúlt lassan 5 hónap történései alapján. 

Tisztelt DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft., tisztelt Hölgyem, tisztelt Uram!

2016. július 8-án előfizetői szerződést kötöttem Önökkel új előfizetőként, a XII. kerületre szabott egyedi Okos csomagot (Digi 1000 + DigiTV + DigiTel 200 + DigiFilm) rendeltem meg, 24 hónapos hűséggel.
Ennek annyi előzménye volt, hogy amikor kiderült, érkezik a megváltás az addig a kizárólag a Telekom által szolgáltatott(?) Hegyvidékre, telefonon meg is rendeltem a szolgáltatást, a megrendelés szonosítója: xxxxxx.

A következő munkanapon azonban felhívott a területi üzletkötő, hogy most küldték le hozzá a rendelésemet, de ez akkor most semmis, mert majd mi személyesen megkötjük. Időpontegyeztetés után a fent említett napon el is jött, szerződtünk. A teljesítést a szokásos 15 nap helyett 30 napra vállalták, ld. a csatolt szerződés 3. oldalán a 4. pontban: 2016.08.08.

Olvasson tovább!

Zoltán odacsap a felakciózó eMagnak

2016.11.28. 14:56 | Homár Hilda | komment

emag_1.png

Ez eléggé tiszta sornak tűnik, hiszen "Megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely valótlan információt tartalmaz, vagy valós tényt - figyelemmel megjelenésének valamennyi körülményére - olyan módon jelenít meg, hogy megtéveszti vagy alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztót az alábbiak közül egy vagy több tényező tekintetében, és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg, vagy erre alkalmas: c) az áru ára, illetve díja, az ár, illetve díj megállapításának módja, különleges árkedvezmény vagy árelőny megléte".

Kedves Homár!

Kivételesen nem egy károsult vagyok, de enyhén gyanúsnak találtam az eMAG idei akcióit. Figyeltem, hogyan alakulnak az árak pár nap alatt, és elég érdekes dolgok jöttek ki. Épp most tettem egy bejelentést ezzel kapcsolatban az NFH-nak, idézem a panasz szövegét:

Tisztelt NFH!

Szeretnék panaszt benyújtani az eMAG webáruház ellen a 2016. 11. 25-i "Black Friday" akciója során tanúsított tisztességtelen magatartása miatt.

Két termék kapcsán merültek fel konkrét problémáim: egy "WD20EFRX" típusú merevlemez és egy "LG 22MP58VQ-P" típusú monitor esetében.

A merevlemez esetében látható a 11. 25-én készített képernyőmentésen, hogy az említett eszköz ára akciósan(?) 31.942 Ft: 

emagred.png

 míg két nappal később (11. 27-én), akció nélkül már csak 28.160 Ft ("emagred2.png"):

emagred2.png

Tehát az akció idején magasabb volt az ára, mint az akciózás után.

A monitorról 11. 25-én készített képen látható, hogy 41.900 Ft helyett 35.990 Ft volt az ára.

emaglg1.png

Mivel ezt a típust már korábban kinéztem magamnak, gyanúsan magasnak találtam a "régi" árat. Két nappal később szintén akciós a termék, azonban, most egy magasabb "régi ár" van áthúzva: 47.900 Ft helyett kerül 41.900 Ft-ba.

emaglg2.png

Tehát amennyiben valós volt a 41.900 Ft-os ár, amit a "Black Friday" keretein belül áthúztak, akkor a mai napon (11.27.) egy olyan árat adtak meg "régiként", amelyen a valóságban nem értékesítették a terméket, ez által tévesztve meg a vásárlókat.

A www.arukereso.hu online árösszehasonlító oldal tárolja az átlagos árakat a termék piacon történő megjelenésétől kezdődően, 

emaglg3.png

a mellékelt képen látható, hogy a megjelenéskor is jóval a 47.900 Ft-os ár alatt mozgott a monitor, azóta pedig jobbára csökkent az ára. Az átlagár a megjelenéskor volt 41.900 Ft körül!

Ez csak két termék, aminek az árát véletlenül éppen figyeltem. Ezek alapján feltételezem, hogy sokkal több árucikket érint a "felakciózás". Mivel egy nagy webáruházról van szó, és potenciálisan sok vásárlót téveszthettek meg, kérem az ügy mihamarabbi kivizsgálását.

Tisztelettel,
... Zoltán

Üdvözlettel,
Zoltán

UPDATE

Kedves Zoltán!

Sajnos az általad tapasztalt árképzés nem ritka eset az akciózások idején. Éppen ezért, ebben az időszakban a hatóságok is figyelemmel kísérik a vállalkozások akcióit. Amikor a vállalkozás olyan árat tüntet fel akciósnak, amely valójában nem kedvezőbb, mint az akció előtti vagy utána lévő időszakban, illetve olyan árat hirdet eredeti árnak, amelyért sosem árusította a terméket, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat. Ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg.

Jól tetted, hogy a tapasztalt kereskedelmi gyakorlatot jelezted a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak, amennyiben a jogsértés megállapításra került, a hatóság bírságot szabhat ki a vállalkozásra. 

UPDATE

A posztot elküldtük az eMagnak is, az alábbi választ kaptuk tőlük:

screenshot_2016-11-29_12_08_44.png

 

A Reális Utazások szakértője

2016.11.28. 10:00 | Homár Hilda | komment

screenshot_2016-11-27_16_06_23.png

Nem én írom ezt a mottót vagy mit Ilyen Hülyén, hanem a Real Reisen nevű utazási iroda saját magáról beszélve. Én inkább azt mondanám, csak így egyszerűen az alábbi levél alapján, hogy a Real Reisen az az utazási iroda, amit nem ajánlanék senkinek. 

Kedves Homár szerkesztõség,

A Real Reisen július 15-17-ei Crikvenciai csobbanását szeretük volna kipróbálni párommal, amit májusban be is fizettünk. Rossz időre hivatkozva és mivel több utas lemondta az utat, a Real Reisen kezdeményezésébol a július 15-17-i járat elmaradt, amiről tájékoztattak is minket pár héttel előtte. Felajánlott más időpontok nem feleltek meg, ezért a befizetett összeg visszafizetése mellett döntöttünk.

Mindeddig a sztorival kapcsolatban nem is panaszkodom - ha kevés létszám tekintettel lemondják vagy az időjárás nem kedvez, legyen úgy- viszont azt felháborítónak tartom, hogy a pénzünk visszafizetése a mai napig nem történt meg!

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása