Tékozló Homár

Választhatsz, vagy fizetsz vagy büdös lyukban vakációzol

2016.02.05. 17:08 | Homár Hilda | 70 komment

Impozáns szálloda alagsori büdös kis lyukában tölteni a téli nyaralást, miközben a spanok egy puccos, balkonos szobában héderelnek? Nemcsak az irigység írat ilyen helyzetben Homár posztot a magyar emberrel, hanem a gyanú is, hogy eleve a helyzetből fakadóan bezsebelhető pluszpénzre épül az üzleti modell. (A videó a hotelszoba-skála másik végéről mutat példákat.)

Kedves Homár Helga!

Az előzmények: befizettünk egy bizonyos (nagy madár) utazási irodánál egy úgynevezett „kedvezményes téli Málta” csomagra. Egy csomag, két személyre vonatkozott. Ebben benne volt a 4 csillagos szállás reggelivel, repülőjegy oda-vissza. A biztosítást, poggyász díjat természetesen külön kellett, (az alapárban csupán csak egy kis kézipoggyász szerepelt, és ennek okán az utazási iroda a poggyászdíjaknál egyáltalán nem fogta vissza magát) és bizony így már egyáltalán nem is volt kedvezményes a dolog. Na mindegy.

Olvasson tovább!

Pénz helyett ígérgetéssel próbált fizetni az utazási iroda/ Frissült a fejleményekkel

2016.02.05. 09:33 | Homár Hilda | 52 komment

screenshot_2016-02-04_22_14_08.png

Mi??? Lassan itt a tavasz, mi meg még mindig egy elmaradt adventi vásár miatt dünnyögünk? Nagyon is! Ugyanis a sztori kb. halotti tort vízionáló lezárása ellenére a benne szereplő utazási iroda él és virul, ontja az aktuális ajánlatokat Velencétől Mohácsig.  Olvasónk lenne a Különösen Szerencsétlen Ügyfél, akinél egyszerűen minden összejött? A posztot természetesen elküldjük a Jakab Reisennek, reméljük, megírják az ő oldalukról is a történteket.

Sziasztok!

Barátnőimmel ősszel elterveztük, hogy kiruccanunk az egyik külföldi adventi vásárba. Mivel a bécsiben és a graziban már voltunk, ezért végül a pozsonyi adventi vásár mellett döntöttünk, mert még egyikünk sem járt ott, és egyben egy kellemes városnézéssel kívántuk megtoldani a napot. Az utazásra a soproni Jakab Reisen utazási irodánál, a december 13.-i programjára foglaltunk helyet szombathelyi felszállással (mivel mindannyian Szombathelyen és Kőszeg környékén lakunk). Az utazás költségét 6 főre október 19.-én utaltam át 52.800.- Ft értékben.

Olvasson tovább!

Sony-saga több felvonásban

2016.02.04. 16:56 | Homár Hilda | 31 komment

z3_compact_355179065648704.jpg

Csudálatos karikázós fotó, békéltető testületi ülésről szóló beszámoló és fogyasztóvédelmi tanács is került ebbe a kissé ütött-kopott, de jótállási időn belüli hibásodott Sony készülékről szóló gigantikus posztba, aminek a méretét a gyártóval folytatott irgalmatlan hosszú levelezéssel már nem is mertük növelni. Még jó, hogy a lényeg így is kiderül.

Kedves Homár!

Szeretnék tanácsot kérni Tőletek az alábbi ügyben. Az ügy nem egyedi eset: a Jótállási szabályzat és garanciális javítás kérdése tömegeket érint. Ha sikerül bebizonyítani az igazamat, az sok hasonló esetre hatással lesz. Kíváncsi vagyok, hogy mit gondoltok erről:

Egy Sony Xperia Z3 Compact okostelefon jótállása kapcsán bonyolódtam hosszas levelezésbe a gyártóval, majd a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál tettem panaszt írásban a megfelelő űrlapok kitöltésével. A Gyártótól elutasításon túl érdemi választ nem kapok, a Fogyasztóvédelemtől a Békéltető Testülethez irányítottak, a meghallgatásra január 27-én kerül sor.

Olvasson tovább!

Kérdezték, megmondtuk a címed meg, hogy milyen gyógyszert vettél nálunk, problem?

2016.02.04. 09:19 | Homár Hilda | 72 komment

screenshot_2016-02-01_19_02_29.png

Azért van abban némi irónia, hogy épp a Megbízható Bolt titulus megszerzése kapcsán merült fel a kétség a fenti patika adatkezelési megbízhatóságával szemben.

Szia Hilda!

Szerinted normális dolog, hogy egy online gyógyszertár a személyes adataid, a vásárolt gyógyszerek nevével együtt (elég érzékeny személyes adatnak tartom) átadja harmadik félnek? Ráadásul mindezt úgy, hogy tenni sem tudsz ellene? Illetve tudsz: nem rendelsz az adott cégtől.

Tudni kell, hogy a Pingvin Patikától már többször is rendeltem, és sosem tapasztaltam a lentieket. A szállítás gyors, jók az árak. Hozza amit az ember elvár egy webshoptól. Ha valakit nem zavar, hogy fűnek fának elmondják milyen gyógyszert szed, bátran vásárolhat tőlük...

Olvasson tovább!

Hétköznapi kalandok az ügyeskedők országából

2016.02.03. 16:55 | Homár Hilda | 43 komment

agip-logo.jpg

Egy kis stikli, egy kis mutyi, egy kis simli. Levente szembesült Tesz-vesz Magyarországgal, ami az ügyeskedésre van beállva. 

Tisztelt Homár,

Korábban már volt egy ilyen poszt, ahol a benzinkutak üzemanyagszámlájával történő csalásról írtak, na most újra megy az üzlet:

2016.01.30-án 8:00-kor tankoltam az Agip Csömöri úti töltőállomásán. (1147 Bp Csömöri út 27.) Nem kértem számlát, viszont távozás után a kapott blokkon (ami egyszerűsített számla) vevőként az alábbi cég szerepel: XXXXX Kft. XXXXXX út XX. 3200. Gondolom ezt ők jól el is számolják. Levél megy a NAV-nak is. Csatoltam a blokk képét.

Az egészben a legviccesebb, hogy a benzinkúton pont egy a Vaterán vásárolt árut vettem át, ahol fizetés után az eladó azt kérte, hogy a Vaterán jelöljük már be, hogy nem történt meg az adásvétel, hogy neki ne kelljen jutalékot fizetnie.

Kicsit sok volt egy napra, úgyhogy legyen nektek szebb napotok!

Ha a szolgáltató felveheti a beszélgetést, én miért nem? / Frissült a Digi, a UPC és a Telekom válaszával

2016.02.03. 10:13 | Homár Hilda | 203 komment

10955747_369173_582afdc5029b08c6c1d8ea49189331b4_wm.jpg

Igazi kínzó kérdés. Utánajárunk.

Kedves Homár! 

Lehet, hogy csak én izgultam túlzottan rá, mindenesetre számomra érdekes. Nem olyan rég hívott a Telenor, a telefonom pedig automatikusan minden hívást rögzít: 

Telenoros hölgy: - Jó napot kívánok XY vagyok a Telenortól, szeretnénk tájékoztatni az új tarifacsomag lehetőségekről, alkalmas időpontban hívom Önt? 
Én: - Jó napot kívánok, hallgatom. 
Telenoros hölgy: - Köszönöm. Tájékoztatom, hogy a beszélgetést a mindenkori hatályos jogszabályok alapján rögzítjük és megőrizzük, bármikor visszahallgatható és ellenőrizhető. A besz...
Én: - A beszélgetést én is rögzítem. 
Telenoros hölgy: - Tessék?
Én:- A beszélgetést én is rögzítem. 
Telenoros hölgy: - Ez esetben nem folytathatjuk tovább, mert a Telenor nem járul hozzá... 
Én: - Értem, viszonthallásra. 
Telenoros hölgy:- Viszonthallásra.

Olvasson tovább!

Tuskó módon szolgálja ügyfeleit a Wizz Air / Frissült a fejleményekkel

2016.02.02. 14:52 | Homár Hilda | 56 komment

wizz_air.png

Már az is érthetetlen, hogy a Wizz Air rendszerét kicsinálja, ha a Gipsz Jakab család azonos nevű tagjai együtt szeretnének utazni, de ez még lehet sima technikai zűr. De vajon miért olyan baromi nehéz az ügyfélszolgálatukkal kommunikálni?

Tisztelt Fogyasztóvédelmi iroda,

A mai napon a Wizzair honlapján az alábbi panaszt tettem, a foglalási metódust kérdezvén/kritizálván :

A wizzair.com honlapján sem az általános, sem a foglalásnál intézendő információknál NEM szerepel, hogy mi a teendő teljesen azonos nevű utasok esetén.

Én a mai nap próbáltam 3 főnek foglalni, melyből kettőnek megegyezik  a neve. Nem sikerült,  a hibakódot mellékelem. Megjegyzem, kb 45 éves a legfiatalabb utas is, tehát a hibakód sem igazán értelmezhető  :

Olvasson tovább!

A sóhivatalok csimborasszója, a Diákhitel Központ

2016.02.02. 09:44 | Homár Hilda | 100 komment

diakhitel2.jpgA "ki emlékszik a jelszavára!" kiszólások kicsit gyengítik Gábor mondanivalóját, de a túlbonyolított bürokrácia tényleg rémes. A NAV-értesítésről szóló NAV értesítés megvan? A diákhitelesek legalább tudnak arra gondolni minden egyes belépéskor, hogy a jövőt most írják.

Kedves Homár!

Csodálom, hogy még senki nem tette itt szóvá a "minden ügyintézőnk foglalt" sóhivatalok csimborasszóját a Diákhitel központ sajátosságait.

A Diákhitel központból mindenkinek csak két adat kell, hogy mennyi a tartozása és mennyi az aktuális törlesztőrészlete. Ezek persze érdektelen adatok másoknak, ha bárki megtudja, semmilyen módon nem tud visszaélni vele. Akire viszont tartozik, annak egy egyesített CIA/NASA/KGB többszintű beléptetési rendszeren kell átesnie. 

Olvasson tovább!

"Önök elkezdtek nekem számlázni egy olyan szolgáltatást, amit én önöktől sosem rendeltem meg / Frissült a Telekom válaszával

2016.02.01. 15:53 | Homár Hilda | 55 komment

telekom-logo.jpg

Na olyan sem volt még, hogy a T-vel úgy küzdjön valaki, hogy még csak ügyfelük sem volt!

Kedves T-Com,

Röviden összefoglalva, volt egy korábbi majdnem egy évtizedes DSL szerződésem a GTS Datanet-el, ezt megszüntettem 2015.06.17-én a telefonszám visszahordozása nélkül. Ez egy fontos momentum, hogy a szám visszahordozása nélkül, ez azt jelenti, hogy mivel a DSL szolgáltatást megszüntettem a telefonvonalra erre a jövőben már nem tartottam igényt, ez azt jelenti, hogy a telefonvonalat a DSL az alvállalkozójának visszaadta (T-Com)

Olvasson tovább!

Érdről Budapestre 240 000-ért

2016.02.01. 09:40 | Homár Hilda | 145 komment

screenshot_2016-02-01_08_49_33.png

A szabály az szabály. Nyilván ez van a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szobáinak falára kiakasztva hitvallásként, mert a cég nem méltányol, nem kegyelmez, hanem mindenfajta ellágyulás nélkül behajta, ami jár neki. Figyelem, a tavaly megváltott éves bérletek tegnap éjfélig voltak érvényesek, szóval mától muszáj meglennie a 2016-ra érvényes autópálya-matricának, ha közlekedni akarunk!

Érdről Budapestre 240 000-ért

A 2015-ben újonnan fizetőssé tett Érd - Budapest szakaszon - az év elején három nap személygépkocsis használatért - a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (továbbiakban NÚSZ) ennyire büntetett, annak ellenére, hogy az általuk szabott “türelmi időn” belül éves matricát vettem erre a kocsira.

Évek óta külföldön dolgozom, Magyarországon néhány hónapot tartózkodom. Ennek ellenére azonban minden évben megvettem az itthoni autómra az éves autópályamatricát és Magyarországon adom be az adóbevallásomat is.

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása