Tékozló Homár

2017 első levele

2017.01.02. 14:31 | Homár Hilda | 151 komment

Nehéz év lesz.

Tisztelt Polgármesteri Hivatal / Egyház!

Mélységesen fel vagyok háborodva hogy karácsony jegyében, főleg a katolikus egyház eszeveszetten, a legnagyobb harangjaival harangozzon a késő éjszakai és kora hajnali időszakban, legalább 5-10 percen keresztül, ezáltal a környék nyugalmát megzavarják, csendháborítást követnek el!

Megértem hogy karácsony van, és megértem hogy reggel 8-tól este 10-ig harangoznak a szükséges időpontokban, de  felháborító hogy éjfélkor, hajnal 1 óra után, hajnali fél 6-kor, reggel 7-kor agyatlan módjára a legnagyobb, leghangosabb harangot bevetve zeng Kecskemét főtere és annak 2 km-es körzete mert a "szeretet ünnepe van".

Kérdésemre a katolikus egyháznál annyit mondtak, hogy a híveket a templomba hívogatják az éjszakai misére, viseljem el pár napig ezt illetve a kora hajnali harangozásokat.

Könyörgöm: 2016-ot írunk, van facebook, van weboldal, vannak egyházi hírlevelek, a hívek meg alapból tudják hogy mikor kezdődik a mise (evangélikus vagyok, nálunk is ugyabban az időpontban van, mégsem verjük fel a várost éjszaka / hajnalban harangozásokkal!)

Vagy ha már annyira muszáj harangozni miért nem benn a templomban harangoznak  a híveknek, - alternatívaként esetleg a legkisebb haranggal 3-at harangozzanak ha az a szabály hogy a téren is hallható legyen hajnalban de az, hogy hajnalok hajnalán 10 percig zeng az egész város úgy vélem több emberben inkább utálatot, felháborodást vált ki az egyház felé, mint szeretetet!

Nem lehetne ezen változtatni központilag, esetleg az önkormányzat nem tudná előírni, hogy hangos tevékenységet az egyázak is reggel 8 - tól este 22 óráig (karácsonykor éjfélig) végezhetnek, utána a lakók pihenéshez való joga miatt semmilyen zajhatást nem folytathatnak?!

Komolyan nem értem mi szükség ezekre az eszetlen hangos, hosszú harangozásokra, jó volna ha az itt élők érdekeire is tekintettel lenne az egyház, az önkormányzat meg kiállna a szavazóik érdekeiért, hisz az ünnepek alatt SZERETNÉNK VÉGRE PIHENNI!!!!!

Várom intézkedésüket, tájékoztatásukat megoldható-e fenti problémám.

Tisztelettel:
K. Zoltán

Azért van arcuk ezeknek! Tehát ha holnap egy müezzin jön, akkor azt is el kell viselnünk? Csendháborítás sem vonatkozik a kedves papokra? 
Üdv:
Zoltán

Tisztelt K. Zoltán!

Köszönjük, hogy véleményét megírta a harangozással kapcsolatban. Számunkra mindenki véleménye fontos, az Öné is. Levelében viszont valótlanul állítja azt, hogy hajnal 1 után, illetve hajnali fél 6-kor harangozunk a Nagytemplomban. Szenteste fél 12-kor és éjfélkor harangozunk. Az is valótlan, hogy 10 percig szól a harang. Ez az állítás egyszerűen nem felel meg a valóságnak. Észrevételét olvasva a következő valós történet jutott az eszembe: amikor a kommunizmus idején felépítették a korszak egyik büszkeségét Sztálinvárost, az újonnan épült munkás városban természetesen nem engedélyezték, hogy templom épüljön. Amikor már puhult a diktatúra, s a várost már Dunaújvárosnak hívták, immáron lehetett ebben a városban is templomot építeni, de hosszú ideig nem harangozhattak ebben a templomban, nehogy zavarják a szocializmust lázasan építő munkások nyugalmát és pihenését. Teljesen egyetértek Önnel abban, hogy a mai modern időkben használni kell a rendelkezésünkre álló modern eszközöket. Mi ezt megtesszük, a miserendünk a plébánia honnlapján is elérhető és olvasható. Az Ön által emlegetett modern idők számunkra örvendetes velejárója azonban az is, hogy országunkban vallásszabadság van, amely azt jelenti, hogy mindenki alkotmányos joga a vallás gyakorlása, s az ezzel járó dolgok, mint például a harangozás is. Ez a jog akkor is fennáll, ha bizonyos embereket ez zavar, vagy idegesít. Éppen ezért nem várható el az Önkormányzattól sem az, hogy korlátozza ezt a nagyon fontos alkotmányos jogot. Mi mindig a békés egymás mellett élésre és a párbeszédre törekszünk mindenkivel. A harangozás viszont számunkra jóval több a hívek istentiszteletre, vagy szertartásokra hívogatásánál. Jelentőségét jelzi például az, hogy az újonnan öntött harangokat a püspök mindig felszenteli, mielőtt használnni kezdik azokat. A legnagyobb harangokkal pedig csak vasárnap és ünnepnapokon szoktunk harangozni. Ön, amikor a belvárosba költözött, gondolom, tisztában volt azzal, hogy ezen a területen több templom található, amely tény és körülmény meglehetősen sok harangozással jár. Ide költözésével Ön ezeket a körülményeket vállalta. Amennyiben nehezen viseli ezt a körülményt, költözzön a város más részeibe, ahol a templomoktól távolabb élhet, s ahol nem idegesíti Önt a templomokban zajló agyatlan harangozás. Egy biztos: mi továbbra is harangozni fogunk, nem agyatlanul, hanem a harang automatánk beállításainak megfelelően. Felesleges és szükségtelen harangozásokat nem fogunk végezni, csak a szükséges és elégséges mennyiséget. Békés, boldog új esztendőt kívánok szeretettel Önnek és szeretteinek! S még egyszer hálásan köszönöm, hogy elmondta a véleményét!

Tisztelettel:

XY

plébános
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tehetséges ugandai buzi 2017.01.02. 14:40:46

Dél van. Kapcsoljuk a Bazilika harangtornyát.

Manyecska. 2017.01.02. 14:41:07

Hasznájjá' füldugót!!!
Marha...

homar4prez 2017.01.02. 14:41:14

A bádogbános levele elfogadható, és még azt se írta bele, hogy örüljön, hogy nem a müezzinek üvöltésére ébred.

Ettől függetlenül azért szar ügy, hogy a vallásszabadsága mindent bele lehet magyarázni, ha pl. az lenne benne a kaotikus vallás alaptörvényében, hogy minden második vasárnap élve meg kell nyúzni egy macskát, és annak a nyávogására kell a híveknek bevonulni, akkor azt is el kéne fogadni az ott lakóknak?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.01.02. 14:47:35

@homar4prez: a boszorkányokat se égetik már újabban, pedig régen azt is csinálták. Az élve macskanyúzás is kikopott valószínű.

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.01.02. 14:48:33

Nemsokara kezdodik az okumenikus imahet, ott majd a kereszteny egyhazak egymas melletti bekes egyuttelesenek jegyeben meg lehet beszelni a problemat.

huncut_kata 2017.01.02. 14:51:14

azért a levélíró lekomcsizása a pléhbános által ott középtájon elég kemény

sarostehen 2017.01.02. 14:51:27

Zoltán nekem olyannak tűnik mint az egysejtű kutyatulajdonos.. aki fel van háborodva, hogy évente 1 alkalommal petárdáznak az utcán... az bezzeg eszébe sem jut, hogy az Ő szaros kutyáját az év 365 napján kell elviselni a szomszédoknak.

KaTe 2017.01.02. 14:55:21

A posztolónak hány énje van (esetleg skizofrén?!) hogy a környék nyugalmáról beszél? Miért nem tud csak a saját nevében beszélni, írni?

Engem például baromira zavart a szilveszteri tüzijáték! Kinek írjak, hogy jövőre hagyják abba?!

Az is zavar, amikor bizonyos állami ünnepek alkalmával (március 15. augusztus 20. oktober 23.) a fél várost lezárják és emiatt Budapesten nem lehet normálisan közlekedni. Kinek reklamáljak?

Megjegyzem, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság December 31-i hatállyal megszűnt. Most mégis kivel/mivel fognak fenyegetőzni az ide posztolók?!

Bruszli 2017.01.02. 14:58:20

Gratulálunk Zoltán, Ön egy elégedett, optimista, pozitív gondolkodású, boldog ember.

azbest 2017.01.02. 15:03:42

Szeretnék egyházat alapítani. Úgy gondolom, hogy nyitva lehetne a persely a templomomban egész nap, s minden órában erre emlékeztetni szeretném a híveimet. Persze, hogy ne legyen félreértés minden kerek órában annyit kellene lőni, ahány óra van. A 24 órás rendszert preferálom. Az éjfélt 24 ágyúlövéssel jeleznénk.
Ugyanítt 24 ágyús díszsortűz eladó temetés, esküvő és egyéb fizetős esetekre :)

P1sty 2017.01.02. 15:20:43

Én egy panelbe születtem kelenföldön. Majd mellém építettek (tavaly, a régi Jager étterem, majd kocsma helyére) egy beton tuskót ami templomként funkcionál. Semmi bajom a vallásszabadsággal azonkívül, hogy az ablakom alól próbálnak (a hangerő alapján) Pestről híveket toborozni. Azóta már van hangszigetelt ablakom és ajtóm is az ÉRTÉKCSÖKKENT lakásomon. Isten fizesse meg!

Tehetséges ugandai buzi 2017.01.02. 15:32:04

@P1sty: A vallásszabadság alapján te is megnyithatnád a lakásod a Sátán gyermekei szekta dél-budai tagozata számára. Vajon ahoz mit szólnának a szomszédok?

ideális hangyászsün 2017.01.02. 15:37:59

Azért dícséretes (dícsértessék!), hogy egy plébános is milyen halálegyszerűen tud elküldeni a π-csába.

KaTe 2017.01.02. 15:39:28

@P1sty: Na képzeld! A szüleim szomszédságunkban is van egy templom, reggel 6:00-kor van az első harangozás és este 20:00-kor az utolsó. A 6 órás harangozás amúgy nagyon hasznos volt, mivel így sose kellett ébresztőórát beállítanom amikor reggel iskolába majd később munkába kellett menni. Amikor viszont nem kellett (pl. hétvégén) akkor sose ébredtem fel rá. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a (leendő) gyerekek biztos nem fognak felhábárodni a harangozás miatt, ugyanis az ember fiatalon még könnyen alkalmazkodik. Mióta elköltöztem otthonról nekem például nagyon hiányzik a reggeli harangozás :(

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.01.02. 15:42:38

És akkor ezennel a blog hivatalosan is viccbloggá alakult?

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.01.02. 15:58:09

Meg otthon, a fatornyos kisvarosomban volt egyszer egy hasonlo felzudulas. Akkor is valaki irt egy levelet, hogy a varosi napokon a szinpadi fellepoket zavarja a harangozas. Mondjuk a szinpad kb. 40 meterre volt a templom bejaratatol, viszont a leveliro nem fellepo volt. Azaz o is a koz erdekeire hivatkozott, valojaban viszont csak egyeni problemaja volt a harangozas.
Azota kikoltoztem egy arab orszagba. Az elso idoszakban a haloszobam ablaka 2 mecsetre nezett, ahol reggel 5 korul mar kezdett a muezzin. Raadasul a ket helyen 2 kulonbozo, es ket kulonbozo dallammal. Na, ahhoz kepest a harangozas a fasorban sem volt.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.02. 16:24:34

@Tshu-hash: :))

Rohadt migráncs! 5-kor már a dolgozóba legyél! Elveszed az arabok munkáját, és még dolgozni se akarsz. :))

Potpolett 2017.01.02. 16:29:43

A papbácsi gyakorlatilag lekomcsizta a levélírót! Azt nem látom, hogy írná, hogy a levélíró biztosan neoliberális feminista kommunista sorosbérenc. Gondolom, az a levél tárgyában szerepelt csak. Az persze nem baj, hogy mit csinál a katolikus egyház titokban a kisgyerekekkel vagy az, hogy vidéken a középosztály már csak egyházi iskolákba tudja járatni a gyermekeit. Vagy csak neki szabad demagógnak lennie az állam pénzén?!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.02. 16:37:53

Harangozzanak a fészbúkon, a kurvaéletbe!

Hát nálunk se harangzúgás, se kutyaugatás nincs, viszont a madarak nyáron már 5-kor elkezdenek ordítani a kertben.

KaTe 2017.01.02. 16:40:33

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Az semmi. Én nyár esténként nem tudok szellőztetni mert azt a rohadt tücsökciripelést kell elviselnem egész éjszaka !!!

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.01.02. 17:02:27

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Probalom potolni az innen Europaba emigralokat. Ok elveszik az en munkamat, en elveszem az oveket. Egalban vagyunk. :D
Azota lakohelyet valtottam, itt mar nem hallom a muezzint. Pedig naponta legalabb otszor enekel.

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.01.02. 17:09:58

Javasolnam, hogy fejlesszen ki valaki egy Church Bells nevu applikaciot okostelefonokra. Ez az alkalmazas a telefon helyzete alapjan erzekelne a kozelben levo templomokat, valamint a felhasznalo vallasai hovatartozasa alapjan a megfelelo idoben csak a user zsebeben/asztalan/taskajaban harangozna. A teplom tornyaba pedig a harangok helyett LCD kijelzoket lehetne telepiteni, amin animalt harangok mozognanak. Igy a hallasserultek is tudnak, hogy most eppen harangido van. Mert ugye jelen esetben ok diszkriminalva vannak, es nem hallhatjak pl. a Nandorfehervari diadalra emlekezteto deli harangszot sem.

Manyecska. 2017.01.02. 17:13:51

@ideális hangyászsün: az uram levelezőn teológus, de egy állat:D ! /hálisten !!!:D/ na ha elfogy a napi egy doboz cigi pláne! ...:)) De lelkesen gyónok este nyolctól hajnali kettőig is olykor--:DD

CID.. 2017.01.02. 17:15:28

Ha egy ilyen válaszlevelet egy ügyfélszolgálatos küld, már régen elküldte volna a nagyérdemű melegebb éghajlatra. Jó, persze én elfogult vagyok, hogy úgy mondjam, nem szeretem a papokat. A sok vallásos szentfazekat meg csak szimplán hülyének nézem.

szelidorzo 2017.01.02. 17:52:36

1. A posztoló legalább úgy írta alá, hogy K. Zoltán
A buzi pedofil pap X.Y-ként merte csak vállalni a pofázását.
Remélem mellé költözik valami más vallású és jól pofánbassza, csak úgy a vallásszabadság ürügyén, mert az ugye alkotmányos jog.
Rohadjon meg a sok álkeresztény faszkalap.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.02. 18:03:00

@szelidorzo: Ne zavarjon, hogy a poszterina anonimizálja a leveleket!

Manyecska. 2017.01.02. 18:23:11

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: kérek repjegyet Jerevánba hogy megünnepeljem az ortodox karácsonyunkat hiszen alkotmányos lyogom tuti a kecskeméti pléhbános fizetné az utat!? :D De jóóó megint zabálhatok diósbeiglit :DD nemsoká eljő a karácsony ottan!

kiskár 2017.01.02. 18:25:44

Pedig a harangzúgás aktuálisabb mint valaha!
Nem baj, majd a terrorista robbantás meg a müezzin vérnyogása nem fog zavarni...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.02. 18:28:06

@Manyecs: Vájámá egykicsit! Minygyá 65 éves leszel, és ingyé utazhacc.

Mákosbájgli rúlez. Akkora vagyok, mintegy gyesznyó.

2017.01.02. 18:49:02

Nemetorszagban negyedorankent harangoznak de orankent tuti :)

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.01.02. 18:53:20

Apropo, Kecskemet: a posztolot a Varoshaza harangjateka nem zavarja?

KaTe 2017.01.02. 18:56:28

@Bellocska: És aki a Vatikán közelében lakik, az mit szóljon?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.02. 19:08:05

@CID..: KéBzeld! Már epigonom isvan.

"libsi gyűlölködés eredménye 12 német meghalt"

blog.hu/user/1202543

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.02. 19:29:33

@Tshu-hash: A japánoktól kapott Mechwart téri harangjáték nem zavar már senkit. :(

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.02. 19:34:39

5-6 centis a jég a Balatonon. Szólni kéne a hummereseknek, hogy mehetnek csapatni. :))

Legyen vidámság!

É2I 2017.01.02. 19:56:41

Oda-vissza dulva jó csörte. Azért a komcsizásért papunknak adom az első menetet.

Én légvonalban úgy 100 méterre lakok a katolikus-, 150 méterre a református templomtól. Mára már megszoktam, de egy pár hónapig én is emlegettem a jó öreg Istenüket. ;) előtte meg 100 méterre az egyetlen vasút vonalunktól - az mondjuk szarabb volt, de egy idő után meg már hiányzott, amikor bezárták a vonalat. :O :D

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.01.02. 19:57:38

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Elotte azert tegyenek egy probat a Velencei-tavon. Ha ott nem megy, akkor meg a Balatonon ne probalkozzanak.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.02. 20:00:01

@Tshu-hash: Te most a vidámság ellen agitálsz? Nem emléxel, hogy vagy egy hétig röhögtünk?

káposzta 2017.01.02. 20:04:06

"Az Ön által emlegetett modern idők számunkra örvendetes velejárója azonban az is, hogy országunkban vallásszabadság van, amely azt jelenti, hogy mindenki alkotmányos joga a vallás gyakorlása, s az ezzel járó dolgok, mint például a harangozás is."

Hát azért... A harangozásnak nincs igazi vallási szerepe, ez szinte egy világi dolog. Én katolikus vagyok, de szerintem itt a plébánosnak nincs igaza. Én is jártam már úgy, hogy zavart a harangozás, telefonálni akartam egy templom mellett, és 1 percig olyan hangosan harangoztak, hogy semmit sem hallottam. Baromi idegesítő volt, de elviseltem - viszont ha rendszeresen nem tudnék aludni emiatt, akkor bemennék a paphoz, és megmondanám neki, hogy programozzák át a harangot.

Law enforcer 2017.01.02. 20:07:11

engem inkább a szomszéd zavart mikor vasárnap hajnalba fát vágott. Isten nyugtassa, a harang érte is szól.

Tehetséges ugandai buzi 2017.01.02. 20:09:39

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Emlékszem, még főiskolás korunkban, tán '99-ben, tartottunk egy szilveszteri bulit Agárdon. Csilis babot főztünk, jó sok pulykahússal. Aztán amikor már eléggé fel voltunk töltve vadvízzel, elindultunk gyalog, át a befagyott Velencei tavon. Hóviharban, ahogy kell. Olyan részegek voltunk, hogy látni véltük Sukoró felől a felénk tartó birodalmi lépegetőket. A biztonság kedvéért elkezdtük lőni a képzeletbeli lépegetőket tüzijátékkal.

Ennek a sztorinak semmi köze a post témájához, csak azért ugrott be, mert megemlítetted a jég vastagságát...

É2I 2017.01.02. 20:16:48

@Tehetséges ugandai buzi: Lehet, hogy semmi köze, de legalább jó! :D

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.01.02. 20:27:37

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Dehogy agitalok a vidamsag ellen. A Balaton kornyeke jobban ellatott programok teren, igy csak a Velencei-to kornyeken eloknek is jar egy kis szorakozas (marmint live, nem csak amit a tv-ben latnak). Sot, ebbol kiindulva lehetne egy programsorozatot szervezni Magyarorszag befagyott(nak velt) tavaira. Regen volt a gyerekeknek Disney on ice, ebbol lehetne Hummers on ice.

Tehetséges ugandai buzi 2017.01.02. 20:32:27

@É2I: Valamelyik osztálytársunk téliesített nyaralóját szálltuk meg. Én melóból jöttem, a többi, semmirekellő léhűtő már kora délután lement. De természetesen mindenki arra várt, hogy megérkezzek és én csináljam meg a kaját. A tavi kitérőt már elmeséltem. Az este azzal kezdődött, hogy bélsorvasztó melegünk lett, mert az egyik srác egy szál alsógatyában feküdt le aludni az emeleten, a folyósó végi ülőgarnitúrára és felhúzta vagy huszonhét fokra a termosztátot, hogy ne fázzon. Ez volt a hőhullám! Aztán hajnalban arra ébredtem, hogy látszik a lehelletem a nagyszobában, mert az egyik srác, a barom Kendelényi kiment cigizni hajnalban a verandára, de amikor bejött, elfelejtette becsukni maga után az ajtót. Úgy maradt, kitárva. A huzattól hópelyhek gomolyogtak a bejárati ajtónál, a szoba pillanatok alatt kihült, hogy a szar is belémfagyott...

Beerhead 2017.01.02. 20:35:23

Azt lehet tudni, hogy ez hol fogyasztóvédelmi probléma? Vagy adófizetőként automatikusan minden államilag támogatott egyháznak a fogyasztói vagyunk?

dreia 2017.01.02. 20:39:28

A zajártalom összeadódik. Aki meg vallásos, miért van szüksége külsőségekre? Harangra, kegytárgyakra stb. Van egy ócska rádióm, amit a Kossuthra van állítva és nem nagyon lehet állítgatni, ezért azon hagyom. Most már ott tartanak, hogy átnevezhetnék vallási rádiónak, mert már kb. 70 %-ban mise, zsoltárok éneklése, térítés folyik és napról napra növelik a vallási műsorok számát. Persze egyből kapcsolom ki ilyenkor. Tiszta középkori hangulat, ahogy énekelnek a hívek. Ennél már Marcal János segédtiszt nótáját hallgatni is nagyobb élmény lehetett a rádió hőskorából.

ROTFL Manó 2017.01.02. 20:44:51

@Beerhead: Ez mekkora ötlet már! Amikor elküldtek minket a Bazilika lépcsőjéről, hogy csak az ülhet ott, aki fizet egyházi adót, akkor azt kellett volna a templomszolga pofájába vágni, hogy az én adómból is kapsz az államtól, hogy rohadnál meg!

Ahoj- 2017.01.02. 20:45:06

Elképesztően agyament az egyház hozzáállása ehhez a kérdéshez. Plébános is kőbunkó módon tudott válaszolni. És valóban mi jogon kongatnak éjfélkor? Rájuk semmi csendháborítás nem vonatkozik?

ideális hangyászsün 2017.01.02. 21:06:54

@Manyecs: a barátnőmet én is szoktam gyóntatni, igazi misszionárusnak érzem magam olyankor :D
Az előző albimnál az utca végén, az azt keresztező Rákóczi út túloldalán, a Blahától nem messze van egy templom, ami minden negyedórában harangozott - óra 15 perckor egyet, 30-kor kettőt, aztán 3-at, 4-et, a 4 után pedig az adott óraszámot ütötte el. Ennek örültem is, mert reggel elég korán kezdte, és csak számolnom kellett, hogy a 4 ütés után mennyi jön, és tudtam, hogy még alhatok egy órát :D

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.02. 21:18:01

Pedig jol kezdte a levelét. Irja a masodik bekezdésben, hogy "Megértem hogy karácsony van" És akkor itt kellett volna abbahagyni a levélírást.

ROTFL Manó 2017.01.02. 21:20:12

@ideális hangyászsün: Amikor én "gyóntatom" a barátnőmet, akkor általában gyónás után jön a misszionárius.

Érzed, micsoda árnyalt kexualitás jön ki ebből az egyszerű mondatból?

Mu-ha-ha!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.02. 21:28:29

@ROTFL Manó: "árnyalt kexualitás"

Khm... Az nem árnyalt volt. Rohadt egyértelmű volt. :))

Mikrobi 2017.01.02. 21:41:47

@szelidorzo: Ha csak a monogrammját ismered, honnan tudod, hogy buzi és pedofil? Ja, hogy te így érvelsz! A stílusodhoz pont megy.

Tehetséges ugandai buzi 2017.01.02. 21:55:20

@Mikrobi: Nekem még a monogramomat se ismerik, oszt mégis egyértelmű az orientáltságom. Szóval nem olyan bonyolult azt kitalálni.

Egyéb kérdés?

:-D

Mikrobi 2017.01.02. 22:09:56

@Tehetséges ugandai buzi: azt tudtad, hogy Lwanga Szt. Károly és társai azért szenvedtek vértanúságot, mert a buzi királyuk ki akarta élni rajtuk a ferde hajlamát?
www.katolikus.hu/szentek/0603.html

Tehetséges ugandai buzi 2017.01.02. 22:35:47

@Mikrobi: Na és te tudtd, hogy a Föld-Hold távolsága átlagosan 384 400 kilométer?

Én is be tudok szúrni tökre nem idekapcsolódó információkat...

Különben, ha harangoztak délben, a kivégzésük előtt, akkor szerintem minden rendben van.

mechanikus körte 2017.01.03. 00:33:49

Kissé meglep, hogy a fogyasztóvédelmi blogban közzétesznek egy ilyen posztot. Érdekelne, hogy ebben a szituációban ki a fogyasztó, ki az eladó, mi a termék, és konkrétan milyen tranzakció vagy folyamat kapcsán merült fel probléma?:-) Az még furcsább, hogy ott, ahol a posztolót még akkor is ízekre szedik, ha történetesen van némi igazsága, most arra a magasröptű és egyben mélyenszántó konklúzióra sikerült jutni, hogy minden katolikus pap pedofil buzi, valamint felháborító, hogy a kekeckedő posztert burkoltan lekomcsizták.
Őszintén remélem, hogy nem ez a színvonal marad az új évben, eddig szerettem idejárni.:-)

Mikrobi 2017.01.03. 02:43:31

@Tehetséges ugandai buzi: De idetartozik. Ezek szerint nem nézted meg az írást. Lwanga Szt. Károlyék ui. ugandaiak voltak a buzi királyukkal együtt.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2017.01.03. 07:00:33

Az azért kemény. A postoló(k) is, meg a pap is.
Azt hiszem, a harang a leginább sajnálható...

Mondjuk aki a belvárosban csendet akar, arra mindig furán néztem. Legközelebb biztos az lesz a baja, hogy miért van buszözlekedés, mert zavarja. Aztán az, hogy miért nincs busz.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2017.01.03. 07:04:15

@mechanikus körte: De hát már annyira szakmai! Nem értem, mi bajod :D

Jessybátsi 2017.01.03. 07:07:27

Költözzön a poszter a pusztába, ott nem harangozik senki! :D Egy évben egyszer szerintem ki lehet bírni. Amúgy meg laktam a Budaörsi út mellett, azt is ki lehet bírni. Anyi a titok, hogy hallgatózás helyett aludni kell.

Manyecska. 2017.01.03. 07:08:42

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: majd ha a harangok a MÉH-telepre mennek nem lesz baj lehet majd szőnyegen imádkozni tényleg soha nem aktuálisabb:(( :D
sosem felejtem el vénsziv..vénszar lebaxott miért nem vagyunk éjféli misén mi míveletlen birkák....itt.....oszt mondom nálunk monnyuk nincs is-református vagyok- olyan, de sebaj!:)
@ideális hangyászsün: én is a mennyben érzem magam :DDD a páromnak mondtam mennyen hittantanárnak, az anyukák bizti körbehuggyoznák a termet:P, de aszonta többszázéves dogmákat nem fog tudni hitelesen előadni. + egy láncdohányos állat.:DD

olvassátok el pl. a Gromon Andrásról szóló cikkeket, az is érdekes :) ..

Terézágyú 2017.01.03. 07:23:17

@CID..:
"Ha egy ilyen válaszlevelet egy ügyfélszolgálatos küld, már régen elküldte volna a nagyérdemű melegebb éghajlatra."

Ott a pont.

Persze a katolikas egyház nem szolgáltatás, hanem hatóság.

Terézágyú 2017.01.03. 07:30:04

@dreia:
"A zajártalom összeadódik."

Itt is a pont. Erről van szó.
Nem arról, hogy egész évben csend van CSAK karácsonykor harangoznak, vagy éppen az, hogy egész évben csönd van, CSAK szilveszterkor zajonganak... hanem mindig.
Ezek a harangozások stb. csak az utolsó cseppek a pohárban.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 08:22:20

@mechanikus körte: Kissé meglep, hogy valaki a Homárt fogyasztóvédelmi blognak gondolja.

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.01.03. 09:17:39

Ugy nezem az ejjel lesulytott a kasza. Na nem a Tibor.

KaTe 2017.01.03. 09:26:17

Népszavazást kell kezdeményezni! Majd a 98%.. izé.. majd a nép eldönti!

Manyecska. 2017.01.03. 09:33:00

Én is templom mellett lakom sosem hallottam..a mise/istentisztelet is kilenckor kezdődik általában előtte szokás, sosem hallottam hajnali fél! hatkor harangozni ..
"Másutt egészen egyszerűen nincsen kialakult harangozási rend, akkor harangoznak, amikor a harangozónak éppen eszébe jut. " :D

www.magyarharangok.hu/szokasok.html

testnedv (törölt) 2017.01.03. 09:46:30

mekkora LOL....!!! :D :D :D

Terézágyú 2017.01.03. 09:50:31

@Manyecs:
"sosem hallottam hajnali fél! hatkor harangozni .."

Mert nálatok akkor nincsen mise.
De van, ahol van.
Egyébként halálesetkor is harangoznak.

Manyecska. 2017.01.03. 09:55:00

@Terézágyú: "Egyébként halálesetkor is harangoznak."
de nem a református templomokban! :)

ptspts 2017.01.03. 09:55:24

A szabad vallásgyakorlásnak számomra nem része a hangoskodás, és lehetőleg egy olyan városban szeretnék élni, ahol 22 és másnap 8 óra között nem harangoznak, és a müezzin sem énekel. Addig is megoldás lehet az elköltözés vagy a jobb hangszigetelés az ajtókon--ablakokon.

A válasza alapján mindenki eldöntheti, szimpatikus-e a plébános és az általa képviselt katolikus egyház, és figyelembe veheti ezt akkor, amikor arról dönt, adományoz-e ennek az egyháznak.

Manyecska. 2017.01.03. 09:56:35

@Terézágyú: szerintem valaki részegen rákapaszkodott a kötélre és harangozott, AZ tényleg fogyasztói probléma :DDDD nincs itt semmi látnivaló, oszoljunk mint a halottak! :P

Terézágyú 2017.01.03. 09:59:28

@Manyecs:
de most katolikusokról van szó.

Manyecska. 2017.01.03. 10:01:53

@Terézágyú: én nem azokról szólottam, gyermekem!! :D

Cycmen 2017.01.03. 10:05:39

Könyörgöm: 2016-ot írunk, van facebook, van weboldal, vannak egyházi hírlevelek, a hívek meg alapból tudják hogy mikor kezdődik a mise

És a harangszót adják bluetoothon, illetve harangszó applikáció legyen letölthető a honlapjukról!

Most a poszter szellemi színvonalát, jellemét inkább nem részletezem.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 10:20:07

@Cycmen: Miért nem vesz a pléh bános egy bluetooth harangszórót? 5 dollár az ebayen.

Drago Brutic1 2017.01.03. 10:20:07

Nálunk meg a katasztrófavédelem szirénái szólnak! Írtam nekik, hogy fejezzék már be a gyakorlatozást, semmi katasztrófa nincs, akkor meg?! Egyébként is, ha gáz van küldjenek egy hírlevelet "hogy kéremszépen felrobbant egy atomvonat a Zugló állomáson", oszt jól van.

Manyecska. 2017.01.03. 10:26:30

Majd amikor lángol a város akkor hírlevélben értesítik a lakókat! /meg fészbukkon/

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 10:32:09

@Manyecs: "amikor lángol a város akkor hírlevélben"

Dehogy! Bekapcsolják a sziránákat, és mindenki azt fogja gondolni, hogy megint egy fasz gyakorlat van, és becsukják az ablakokat.

mechanikus körte 2017.01.03. 10:57:28

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
"TÉKOZLÓ HOMÁR

Fogyasztóvédelmi blog."

Ez van a jobb felső sarokban.:-)

Két (katolikus) templom van a közelünkben, az egyik légvonalban kb. 40 méterre. Nem hallottam az éjféli misére hívó harangot, ahogy a rorátéét sem szoktam, normál hőszigetelt ablakom van. A tesómék szemben laktak a székesegyházzal, őket se zavarta, kicsi gyerek mellett sem, mellesleg ateisták. Agyatlan poszter kötözködik, plébános udvariasan és elegánsan helyreteszi - ennyi történt, ha valakit zavar a harangozás, ne költözzön katolikus templom mellé. Ugyanúgy, ahogy ha zavar a villamos csörömpölése, akkor nem a BKK-t baszogatom, hogy ne járjon villamos 20.00-08.00 óra között, hanem nem veszek lakást a Nagykörúton.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 11:07:42

@mechanikus körte: "Ez van a jobb felső sarokban."

Na, ezért vásárolnak sokan az Emagban, mert mindent elhisznek, ami oda van írva. :))

Én is rátetoválhatom a seggemre, hogy "Fogyasztóvédelmi blog", mégse lesz tőle az.

Az is lehet, hogy csak hozzászoktál a harangzúgáshoz. Látod az orrodat? Nem? Pedig jól látható, de annyira megszoktad, hogy nem látod. Csukd be a bal szemedet, és nézz balra le. Na ugye, hogy ott van? :))

Terézágyú 2017.01.03. 11:08:12

@mechanikus körte:
Ja, ha te nem hallod, és nem is zavar, akkor nyilván a pószter a hülye, hogy ő hallja, és őt zavarja...

Terézágyú 2017.01.03. 11:10:31

@mechanikus körte:
"plébános udvariasan és elegánsan helyreteszi"

Az, hogy "ha nem tetszik, költözz máshova, komcsi", az udvarias és elegáns????

Manyecska. 2017.01.03. 11:14:11

@mechanikus körte: elfogyasztó. De lehetne fogyasztó blog is!!:DD Lyavaslom hamár mexűnt a fogyvéd és mindenki dagadt. Mellesleg nekem a dokinéni is aszonta hogy a röntgensugaras kezelés nem árt!!! pl.magzatnak, de én ellógtam a mait-és a továbbiakat is:D- inkább maradok a bevált jegelés mellett ezek nem nóóórmálisak :D oN

Manyecska. 2017.01.03. 11:18:12

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: nem lehet mexokni, tuti!:) Múltkor kari másnapján a páááromnál a felső szomszéd hajnali háromtól ötig szekrényt rakott össze: fúrt, kopácsolt..:D a másik, a meleg fradistapár meg folyton nyőg meg láncokat csörget pont amikor a szokásos horrorfilmet nézed:D..

Terézágyú 2017.01.03. 11:24:17

A faszbukos hozzászólók már zsidóznak is...

mechanikus körte 2017.01.03. 11:31:37

@Terézágyú: "Az, hogy "ha nem tetszik, költözz máshova, komcsi", az udvarias és elegáns????" Láttál ilyen megfogalmazást a levélben?:D Én az anyjába is elküldtem volna a posztert azok után, amit írt. Természetesen udvariasan és elegánsan.:-)
A poszter pedig azért hülye, mert odaköltözik a templom tövébe, a belvárosba, és csodálkozik, hogy harangoznak. Kecskeméten, ami híres a harangjátékáról...:D
@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Hadd ne én kérjek elnézést, hogy az Index fogyasztóvédelmi blogjától azt várom, hogy fogyasztóvédelmi blogként működjön. Ha nem megy, hát nem megy, az már nem az én saram.:-)

Terézágyú 2017.01.03. 11:38:30

@mechanikus körte:
ezt írta:
"Amennyiben nehezen viseli ezt a körülményt, költözzön a város más részeibe"

A komcsizás meg előbb volt.

"Hadd ne én kérjek elnézést, hogy az Index fogyasztóvédelmi blogjától azt várom, hogy fogyasztóvédelmi blogként működjön. "

Ha nem tetszik eredj máshová.

Ne az anyádba, jóllehet te azt írtad: "Én az anyjába is elküldtem volna a posztert azok után, amit írt. Természetesen udvariasan és elegánsan.:-) "

Terézágyú 2017.01.03. 11:41:15

Nem tud valaki olyan villanyszerelési boltot, ahol lehet kapni izzófoglalat hosszabbítót?

Manyecska. 2017.01.03. 11:45:52

@Terézágyú: Govill... én most ablakkilincset vadászok :D :(

Manyecska. 2017.01.03. 11:47:29

@Terézágyú: Óbuda, Bécsi út-Vörösvári út sarka, nagyon cukik, ott vettem infraégőt nemrég ki is próbálhattuk helyben bár féltem leég az épület mer' én vittem a lámpatestet hozzá DE nagyon lelkesek voltak:D mondom baszki szétdurran a háromezer forintos égő rossz bót lesz :D

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 11:47:54

@Terézágyú: Azt nemtom - asse tudom, az mi -, de amit az Elektrocentrumban nem lehet kapni, az nem létezik.

Manyecska. 2017.01.03. 11:49:21

@Terézágyú: de ha nem fölötte-Üröm felé-ott az Elektrocentrum! Ott még halott német katona is van szerintem.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 11:52:09

@Manyecs: "nyőg meg láncokat csörget pont amikor a szokásos horrorfilmet nézed"

:))

Manyecska. 2017.01.03. 11:53:41

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: ja, én is hallottam múltkor!!:D Meg mondjad neki te is hogy Üröm után jó az Szeddmagad-eper!! :D:P..

mechanikus körte 2017.01.03. 12:03:43

@Terézágyú: Dehogy megyek. Röhögni ettől még tudok rajtatok.... Ugyan nem te jelented a fő humorfaktort, de erre van a szűrés gomb.:-)

Tehetséges ugandai buzi 2017.01.03. 12:03:48

@Mikrobi: Hát, szomorú hírem van, mert igenis vettem a fáradtságot és elolvastam, amit belinkeltél. Még csodálkoztam is, hogy ilyen sok magyar volt kint Afrikában.

CID.. 2017.01.03. 12:07:23

@Terézágyú: behalok mik vannak, elsőre azt hittem viccnek szántad, de a gugli feldobott egy rahedli találatot :D

Terézágyú 2017.01.03. 12:08:04

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
köfi.
elég messze van, és a keresésnél se találok ilyet cuccost, de majd meglátom...

Terézágyú 2017.01.03. 12:10:03

@CID..:
úgy ismersz, mint aki viccelődik???????

és találtál esetleg rögtön meg is vehető példányt, egy sima boltban?

mondjuk nekem csak az a rész kellene, amit az izzó helyére kell csavarni, vezetékem, és lengő izzóaljzatom nekem is van...

2017.01.03. 12:10:59

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: ez jóóóó volt, konkrétan lekóptem gulyáslvessel a monitort :-)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 12:19:20

@Terézágyú: "a keresésnél se találok"

A gugl... a telefon a barátod. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 12:20:25

@Kulics: :)) Az jó zsíros, legalább nem fog nyikorogni a monitor.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.03. 12:21:50

"Kurvára megy a pénz!" - mondogatta apám is, anyám is, csak más-más hangsúllyal...

Terézágyú 2017.01.03. 12:28:43

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
"A gugl... a telefon a barátod. :))"

Hát.... legalább az...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 12:30:01

@The Crazy One 5tös: Fogtam a fejem, és mondtam apámnak, hogy "kurvára fáj a fogam". Mondta, hogy "csitt, nekem is, csak anyád meg ne tudja!".

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 12:36:21

Miért vágta úgy pofon Mária Antoinette XVI. Lajost, hogy kiesett a bal felső hatosa?

Mert Lajos hirtelen ötlettől vezérelve így szólt:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- Drágám, gyerünk Verszájba!

Terézágyú 2017.01.03. 12:36:36

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

A szomszédasszony a legyeket csapkodja dühösen: Kurva legyek! (csatt) Ne, legyek!... Kurva legyek!

A szomszédból a plébánosátszól: Döntse már el, szomszédasszony, és legyen végre csend.

CID.. 2017.01.03. 12:36:43

@Terézágyú: jah ezek webshopok voltak. Na de ha csak az kell, fogsz egy hagyományos izzót, leszeded az üvegbúráját, kinyisszantodd az izzószálat és a megmaradt két vezetékre rákötöd a kábeledet :D

Manyecska. 2017.01.03. 12:36:49

@Kulics: és répa is lett rajta?? :D És így lassan mozgott lefelé?? fújj :D

Manyecska. 2017.01.03. 12:37:48

@Terézágyú: a govill simabolt! simabőrűek /emberek/ dolgoznak ott szerintem hívd fel !

Terézágyú 2017.01.03. 12:39:45

@CID..:
na azért olyasmire nem vállalkoznék... de egy villanyszereTő se...

Terézágyú 2017.01.03. 12:45:36

@Manyecs:
ott se látok ilyet a termékeknél... az ilyen elektronyos bótok miért nem hatig vannak nyitva, mint mindegyik normááááááális üzlet???

Cycmen 2017.01.03. 12:51:04

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:Én is rátetoválhatom a seggemre, hogy "Fogyasztóvédelmi blog",

Na majd nem fogsz vigyorogni ha valaki "beregisztrál" egyet!

Manyecska. 2017.01.03. 13:06:36

@Terézágyú: bizti a villanyszerelőknek jár csak :D nézd meg a Conrad Elektronikát ott van a Zoktogonnál!!

CID.. 2017.01.03. 13:13:28

@Terézágyú: Nem is értem, miért ne csinálná meg egy villanyász :D

Manyecska. 2017.01.03. 13:16:26

@Cycmen: a párom rajzoló volt, annó, ne tudd meg miket pingál rám-úgysincs hátul szemem- :DDDD ON

The Good Boy 2017.01.03. 13:42:24

na fél nap után ideértem én is... Ha ezt tudom tegnap, el sem mozdulok a homár poszt mellől. Na kezdjük mindjárt az elején: mivel ateista vagy mi a fene vagyok, ezért eltekintek a poszt-toló cseszegetéséről!
De, ez egy gyöngyszem: "A harangozás viszont számunkra jóval több (...) Jelentőségét jelzi például az, hogy az újonnan öntött harangokat a püspök mindig felszenteli, mielőtt használnni kezdik azokat..."

Hát ez a papi egyed nagyon nincs képbe a mostani világgal. Néha ki kéne mozdulni a templom hideg falai közül.

Csak szólok, a mai világban a papok szentelnek mindent, ami eléjük kerül: gyereket, autót, utat, hidat, faházat, kismacskát. Ha van igény, máris ott teremnek, némi apróért cserébe locsolgatják jobbra balra a kútvizet (bocs, akinek a vallási, felekezeti lelkivilágába belegyalogoltam, nem ez vezérelt). Innen nézve, nagyon elbagatellizált dolog ezzel magyarázni a harangozás fontosságát.

The Good Boy 2017.01.03. 13:48:55

@The Good Boy: jó, jó, tudom, a pap nem egyenlő a püspökkel.

Más a ruhájának a színe, nagyobb az irodája, meg magasabb fizetési fokozatban helyezkedik el.

The Good Boy 2017.01.03. 13:57:00

Ez meg a másik gyöngyszem: "mi továbbra is harangozni fogunk, nem agyatlanul, hanem a harang automatánk beállításainak megfelelően."

Te marketinges válaszlevelezésügyi okostojás: akkor állítsátok be úgy a harangautomatát, hogy az a más vallásúakat se zavarjon a szükségesnél jobban.

Különben is, ha már annyira hagyománytisztelőknek akarnak látszani: akkor miért automata van használva? miért nem fizetnek azért egy jóembert (mint régen), hogy a megfelelő időben zúgjanak a harangok.

A katolikus harangautomaták elveszik a magyarok elől a munkát!
Migráncsot ide! nem egyet, hanem ezeret.
Ja, és ha kell, meg tao-zom a nem kevés adómat, hogy felcímkézve kimondottan egy nem vallásos ember legyen fizetve abból, aki indokolt esetben húzogatja a harangot ott a kecskék métjén.

The Good Boy 2017.01.03. 14:13:52

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
"Az agyarország halszagú?"

OFF

pont olyan helyen élek, hogy a szűkebb környezetem és annak közútjai két ellentétes irányú városi kereskedelmi rádió határán van, így nagyrészt egyik sem hallgatható megfelelő minőségben, amikor csak a környéken "kocsikázok". Így maradt a class fm , meg korábban a sláger/neo. Amióta mind megszűnt, áttekertem az egyetlen még hallgatható kategóriába tartozó adóra, a petőfire (ezen kívül van dankó, mária, lánchid, kossuth, bartók meg a többi széleskörben kedvelt szemét, mindegyik egyenként kb. 4-5 frekvencián, hogy mind a5 állandó hallgatójuk más-más hullámhosszon "élvezhesse). Na ezek a petőfisek meg szinte óránként játsszák a halszagút, néha már azon veszem észre magamat, hogy szinte tetszik (na ez volt egy igazi istenkáromlás részemről). persze, most, hogy a mindenki által jótékonyságként ingyen elkészített dal belekerült nekünk vagy 50 milkában (aprópénz a párt lenyúlásokért felelős személyétől, hogy ennyivel megúsztuk, vagy csak lefelejtett az ünnepi előkészületekben egy nullát-hála nekik), most rágyúrnak az artisjus jogdíjakra, meg a legtöbbet játszott rádiós dal címre:D

ON

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 14:25:28

@The Good Boy: Eh!

Elvégre kerülhetett volna tízmilliárdba is, senki se szólna egy szót se. Jól jártunk.

2017.01.03. 14:52:48

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: szerintem nem tudott magyarul.
Szóval inkább ezt mondta: "Chérie, s'il te plaît, frappe ma bouche."

@Manyecs: jaja zsíros paprikaszaft meg hagyma darabok csorogtak lefele, de a nehezebb fajsúlyú marhahús kockák megelőzték mindezeket :).

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 14:58:36

@Kulics: :)) Óóólyan vaaagy!

Én akkorát röhögtem, mikor először hallottam! És azóta is a kedvenceim között van.

blueby 2017.01.03. 18:22:30

@Potpolett: A katolikus egyház a kisgyerekeket neveli, még mindig különbül, mint a liberált állami oktatás. Amire Ön gondol, azt egyes papok követték, követik el, akiket ne tessék össze mosni az egyházzal.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 19:27:56

@blueby: "A katolikus egyház a kisgyerekeket neveli, még mindig különbül, mint a liberált állami oktatás."

Már nem liberált, Hoffmann Rózsa visszaporoszosította. Lásd tragikus PISA eredményeket. Meg szegregált, úgyhogy nekünk mindenből a legrosszabb jutott. Ugynakkor remgeteg pénzt kivettek az állami oktatásból. Az önkormányzatoktól meg elvették az iskolákat, nehogy plusz pénzt biztosítsanak. Az egyházi iskolák meg sok külön pénzt kaptak. Na most, ha nincs hittan az egyházi iskolákban, akkor könnyen el tudom képzelni, hogy jobb oktatást adnak, de a fenti körüólmények mellett ez nem különösen nagy dicsőség. Én nem örólok annak, hogy kettészakad a társadalom.

otgorbebogre 2017.01.03. 19:41:40

tegyek at az ejfeli miset delre! milyen dolog mar.

NoOne 2017.01.03. 22:17:34

@otgorbebogre: Délben nem jó, akkor ebédelni kell. Olyat meg már ki hallott, hogy "jó ebédhez szól a harang..."

Amúgy jut eszembe: posztoló/plebános úr nem irt még a blognak, hogy zavarja a szilveszteri-újévi petárdázás?

2017.01.03. 22:40:06

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: én azt fordítottam le hogy verjél szájba :--)
De asszem, ha férfinek mondod akkor "mon chérie", ha nőnek, akkor "ma chérie".. de nem vagyok frankofon... inkább gramofon.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.04. 00:43:10

@Kulics: "én azt fordítottam le hogy verjél szájba"

Verszájba. Persze. Én is.

"gramofon"

:))

Én csak annyit tudok, hogy "uíí". Ezzel elég messzire el lehet jutni egy társalgásban egy partin.

joska61 2017.01.04. 10:41:14

Idén tényleg nehéz év lesz, ha minden panaszos ennyire...... Az.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2017.01.04. 20:45:53

Ez egyébként erősen templomfüggő.

Például Budakeszin 6-22-ig negyed óránként üti az időt, ezen kívül van déli harangszó (egy harang), illetve minden mise előtt fél órával (egy harang) és a mise kezdetén (mindkét harang összehúzva) harangozás. Esti harangszó külön nincs.

Ezzel szemben például a Városmajorban mindössze napi kétszer szólal meg a harang, délben (nagyharang), és este (nyáron 8-kor, télen 7-kor, nagyharang, majd utána a lélekharang).

A harangok jellemzően 3 percig szólnak.

büdösbanya 2017.01.05. 17:57:10

Érdemes elolvasni Kecskemét nívós belvárosi szállodájának értékeléseit a különböző szállásos weboldalakon. Minden második értékelésben negatívumként szerepel a korai, hosszú és hangos harangozás, szóval biztos, hogy nem egyéni túlérzékenységről van szó. A plébános úr pedig úgy tűnik, csak a lecke első felét tanulta meg: semmilyen alapjogot nem lehet ugyanis gyakorolni a másik kárára, az ő szabadsága pont addig tart, ahol a másiké elkezdődik.

amindenes.blog.hu 2017.01.07. 19:49:11

Lehet, csak amíg a plébános a faszát veri, addig sokan hajnalba mennek dolgozni! És néha még az a 3-4 óra alvás is kevés, így meg pláne! El kéne gondolkodni.

Mítoszromboló 2017.01.08. 13:52:16

Kedves Plèbános úrnak egy ideillő írásszöveggel reagálnèk a "jogszerűsègère": "ahogy szeretnèd, hogy az emberek veled tegyenek, úgy tegyèl te is másokkal!" Ha csak ez az egy alapelv valamit is számítana az egyháznak, már lakatot kellett volna tenni a templomra règen! Az agapè szeretet lényege épp az, hogy nem a jogaimhoz ragaszkodok, hanem mások èrdekeit helyezem a sajátom elè. Ebben a harangozásos mókában hol mutatkozik meg az idegenek iránti tisztelet ès szeretet? Ès ami mèg elgondolkodtató, milyen hírnevet öregbít tovább egy olyan egyház, aki ballisztikus ívben figyelmen kívül hagyja az emberek túlnyomó véleményét? A saját vallás gyakorlása alkotmányos jog, de mi köze ehhez a rengeteg más vallásúnak ès ateistának? Ha minden egyház harangozna, mert neki joga van ehhez, nem maradnának emberek az országban! Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy semmilyen bibliai alapja nincs ennek a harangozásnak, egy idióta, idejèt múlt gyakorlat, ami több bibliai alapelvet is sèrt. Ez is csak azt mutatja, hogy az egyháznak sokkal előrébb való hagyományokhoz, semmint Isten szavához ragaszkodni. Szomorú.

Gabobeach 2017.01.09. 04:51:11

@Manyecs: nem akarok kotekedni, de a reformatusok is harangoznak halalesetnel. Igaz a temetes elott, es ezt kerni kell, de aki eleve egyhazi temetest ker annak 99% harangozast is ker.
Ejfeli mise valoban nincs mivel a reformatusoknal istentisztelet van. Karacsonykor nagyobb reformatus tempolomokban is tartanak ejfelkor istentiszteletet es akkor is harangoznak.

Manyecska. 2017.01.09. 12:02:29

@Gabobeach: tudom, tudom. Nálunk nincs éjféli azt viszont tudom:)
süti beállítások módosítása