WALL-E, a cuki kis takarítórobot szerelmi balladája óriási siker volt 2008-ban, nem csoda, hogy az utóbbi időben mozihősökben utazó Lego lecsapott rá. A figura szuper lett, az meg, hogy motorizálható egyenesen állat. Hát van szívmelengetőbb látvány, mint a növénykéjével a gyepen száguldozó kis robot? Kár, hogy olvasónk gyerekei ezt nem tudták reprodukálni karácsonykor. A sztori igazán kiakasztó része ráadásul nem a 8885-ös elem hiánya.
Kedves Homár!
Feltételezem karácsonykor nem csak az öröm és boldogság, hanem sajnos bosszúság is sokaknak jut. Szeretném megosztani veletek esetem a WestEnd-es Lego Store-ral kapcsolatban. Idei nem is oly rég történt nyitásuk óta kisebb vagyont hagytunk náluk - hála a család legifjabb tagjának, s gyermeteg lelkünknek egyaránt. Maradnék hűséges vásárlójuk, feltéve ha üzletvezetőjüknek hála nem okoztak volna egy nagyobbacska karácsonyi meglepetést, plusz életem első békéltető testületi levelét. Kíváncsian várom, mennyit ér nekik egy lelkes, fizetőképes Lego-rajongó vásárlójuk kiengesztelése.
Üdvözlettel hű olvasójuk,
N
A WestEnd-es Lego Store bolt eladóival igen elégedett voltam, ám üzleti szabályzatuk meglepett. Történt hogy vásároltunk tőlük egy Wall-E lego szettet. Ezen készlet motorizálása és távirányítjatóvá tétele lehetséges további technic lego elemekkel, ezért vásárláskor kértük az eladók segítségét, akik egy általuk előre összeállított lista alapján készségesen összeszedték a termékeket. Mivel állításuk szerint ez igen gyakori kérés, előre összeállított listával készültek a hasonló esetekre.
A probléma ott kezdődött, amikor otthon dec.24.-én megpróbáltuk a készlet összeállítását - ehhez kibontottuk az egyes elemeket - majd konstatáltuk, hogy hiányzik egy elem (8885 - távirányító), helyette kettőt kaptunk egy másikból (8884 - IR érzékelő). A hibát észlelve azonnal személyesen látogattunk a boltba, ahol közölték, bontott terméket nem áll módukban cserélni. Egy zacskós, nem áttetsző, egységes kinézetű termékről van szó, amelyet csomagolásával együtt, minden papírjával vittünk vissza.
Mellékelten küldök egy képet a hiányzó elem csomagolásáról, a kapott csomagok egy kivételével mind, tehát 6 csomagból 5 pontosan ugyanígy nézett ki - egyedül kódjuk tért el, pl.8883 vagy 8884 szerepelt a feltüntetett 8885 helyett. Minden másban megegyeznek, csak 'Building toy' néven szerepelnek, és egységes biztonsági feliratot mutatbak.
A kapott elem ára a blokk szerint 5.490 Ft az üzletben, ezt egy olcsóbb termék helyett kaptunk, tehát eleve 2000 Ft-tal többet fizettünk a kívánt szettért, mint kellett volna.
A helyzetet az eladók kedvesen próbálták intézni, majd megnyugtattak, az üzletvezetővel karácsony után egyeztetve találnak megoldást - hiszen nem azt kaptuk amit kértünk, s ez a blokkon is jól látható - de a bontott termék miatt szükség van a vezető jóváhagyására...
Ma hívtak, hogy az üzletvezető ragaszkodik ahhoz, hogy hiába ismeték el munkatársai, hogy hibáztak, ragaszkodik hozzá, hogy nem veszi vissza a terméket, cserét sem ajánlott fel.
Ilyenkor mit tehetünk - hiszen nem kedvtelésből kértünk cserét, hanem az eladók hibáztak, s mi is kedvesen, konstruktívan és türelmesen álltunk a problémához? Valóban megteheti egy üzlet, hogy egy sértetlen, de bontott csomagolású terméket nem vesz vissza - akkor sem, ha ők is hibáztak a kiszolgáláskor? Az említett termékek nincsenek polcon, csakis a raktárból szolgáltak ki minket velük.
Ma már sajnálom, hogy nem ellenőriztük azonnal, tételesen az árukat, illetve hogy zárt, átlátszatlan zacskók alapján nem tudtuk ellenőrizni csak kibontva, mit is rejtenek a kis zacskók. Gondolom cikkszám alapján érdemes lett volna átnézni, ebben mi hibáztunk, de ugyanezt elvártuk volna a szakértőbb alkalmazottaktól is eladáskor. Sajnos nem merült fel bennünk, hogy bármi probléma merülhet fel, hiszen hasonló esetekben készséggel segítettek más üzletekben a cserében.
UPDATE
Siker! Illetve egyelőre félsiker, de már legalább valami:
Kedves Homár!
Megérkezett a válasz, úgy néz ki sikerül rendezni a dolgot. :) Köszönöm támogatását,
üdvözlettel,
N.Tisztelt N,
az Ön által vásárolt és kibontott terméket (LEGO Technic - Power Functions - Infravörös vevőegység (IR) – LEGO 8884) a LEGO Store Westend üzletben kicserélik a szükséges alkatrészre és a különbözetet készpénzben visszafizetjük Önnek. Mindenképpen hozza magával a vásárláskor kiállított számlát vagy blokkot. Ha legközelebb ilyen előfordul, akkor kérjük írjon be a panaszkönyvbe, vagy írjon nekünk erre az e-mail címre (info@lstore.eu), mert ilyen esetekben ez a leggyorsabb elintézési mód. Levelét tegnap kaptuk meg, ilyen esetekben 30 nap áll rendelkezésünkre a probléma elhárítására.
Üdvözlettel,
Kocka Store Kft.
A jogszabály is WALL-E mellett áll!
Kedves Olvasó!
Sajnáljuk, hogy az igényérvényesítésed akadályokba ütközik, álláspontunk szerint igényed megalapozott.
A Polgári Törvénykönyv alapján a teljesítés akkor szerződésszerű vagyis hibátlan, ha a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra, és a fogyasztó által meghatározott azon célra, amit a szerződéskötés (vásárlás) időpontjában az eladó tudomására hozott, és abba az eladó beleegyezett.
Jelen esetben megbíztad az üzlet eladóját azzal, hogy állítsa össze a szetthez szükséges termékeket, de ez nem megfelelően történt, hiszen a szett használatához hiányzik egy termék, azaz a vállalkozás hibásan teljesített. A törvény alapján érvényesítheted a szavatossági igényedet, és ennek keretében cserét vagy ha ez nem megoldható a vételár visszafizetését kérheted. A vállalkozás pedig az igényérvényesítést nem kötheti eredeti vagy bontatlan csomagoláshoz, amennyiben ezt teszi jogsértést követ el.
Helyesen jártál el, amikor abba az üzletbe mentél vissza reklamálni, ahol a Lego-t vásároltad, hiszen a vásárlás kapcsán a termék eladójával kerültél szerződéses jogviszonyba. Továbbá azt is jól tetted, hogy a Békéltető Testülethez fordultál, mivel közvetlenül nem sikerült a vállalkozással rendezni a jogvitát. Bízunk benne, hogy a Békéltető Testület segítségével rendeződik a problémád.
Alkalmazott jogszabály:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1300005.TV
UPDATE jan. 8.
Kedves Hilda!
Jelentem, tegnap visszakaptam a problémás tétel árát. :)) Szerencsésen végződött a történet, köszönöm a segítséget.
Maradok hűséges - remélhetőleg csak és kizárólag - olvasójuk a jövőben is,
Noémi
Az utolsó 100 komment: