WALL-E, a cuki kis takarítórobot szerelmi balladája óriási siker volt 2008-ban, nem csoda, hogy az utóbbi időben mozihősökben utazó Lego lecsapott rá. A figura szuper lett, az meg, hogy motorizálható egyenesen állat. Hát van szívmelengetőbb látvány, mint a növénykéjével a gyepen száguldozó kis robot? Kár, hogy olvasónk gyerekei ezt nem tudták reprodukálni karácsonykor. A sztori igazán kiakasztó része ráadásul nem a 8885-ös elem hiánya.
Kedves Homár!
Feltételezem karácsonykor nem csak az öröm és boldogság, hanem sajnos bosszúság is sokaknak jut. Szeretném megosztani veletek esetem a WestEnd-es Lego Store-ral kapcsolatban. Idei nem is oly rég történt nyitásuk óta kisebb vagyont hagytunk náluk - hála a család legifjabb tagjának, s gyermeteg lelkünknek egyaránt. Maradnék hűséges vásárlójuk, feltéve ha üzletvezetőjüknek hála nem okoztak volna egy nagyobbacska karácsonyi meglepetést, plusz életem első békéltető testületi levelét. Kíváncsian várom, mennyit ér nekik egy lelkes, fizetőképes Lego-rajongó vásárlójuk kiengesztelése.
Üdvözlettel hű olvasójuk,
N
A WestEnd-es Lego Store bolt eladóival igen elégedett voltam, ám üzleti szabályzatuk meglepett. Történt hogy vásároltunk tőlük egy Wall-E lego szettet. Ezen készlet motorizálása és távirányítjatóvá tétele lehetséges további technic lego elemekkel, ezért vásárláskor kértük az eladók segítségét, akik egy általuk előre összeállított lista alapján készségesen összeszedték a termékeket. Mivel állításuk szerint ez igen gyakori kérés, előre összeállított listával készültek a hasonló esetekre.
A probléma ott kezdődött, amikor otthon dec.24.-én megpróbáltuk a készlet összeállítását - ehhez kibontottuk az egyes elemeket - majd konstatáltuk, hogy hiányzik egy elem (8885 - távirányító), helyette kettőt kaptunk egy másikból (8884 - IR érzékelő). A hibát észlelve azonnal személyesen látogattunk a boltba, ahol közölték, bontott terméket nem áll módukban cserélni. Egy zacskós, nem áttetsző, egységes kinézetű termékről van szó, amelyet csomagolásával együtt, minden papírjával vittünk vissza.
Mellékelten küldök egy képet a hiányzó elem csomagolásáról, a kapott csomagok egy kivételével mind, tehát 6 csomagból 5 pontosan ugyanígy nézett ki - egyedül kódjuk tért el, pl.8883 vagy 8884 szerepelt a feltüntetett 8885 helyett. Minden másban megegyeznek, csak 'Building toy' néven szerepelnek, és egységes biztonsági feliratot mutatbak.
A kapott elem ára a blokk szerint 5.490 Ft az üzletben, ezt egy olcsóbb termék helyett kaptunk, tehát eleve 2000 Ft-tal többet fizettünk a kívánt szettért, mint kellett volna.
A helyzetet az eladók kedvesen próbálták intézni, majd megnyugtattak, az üzletvezetővel karácsony után egyeztetve találnak megoldást - hiszen nem azt kaptuk amit kértünk, s ez a blokkon is jól látható - de a bontott termék miatt szükség van a vezető jóváhagyására...
Ma hívtak, hogy az üzletvezető ragaszkodik ahhoz, hogy hiába ismeték el munkatársai, hogy hibáztak, ragaszkodik hozzá, hogy nem veszi vissza a terméket, cserét sem ajánlott fel.
Ilyenkor mit tehetünk - hiszen nem kedvtelésből kértünk cserét, hanem az eladók hibáztak, s mi is kedvesen, konstruktívan és türelmesen álltunk a problémához? Valóban megteheti egy üzlet, hogy egy sértetlen, de bontott csomagolású terméket nem vesz vissza - akkor sem, ha ők is hibáztak a kiszolgáláskor? Az említett termékek nincsenek polcon, csakis a raktárból szolgáltak ki minket velük.
Ma már sajnálom, hogy nem ellenőriztük azonnal, tételesen az árukat, illetve hogy zárt, átlátszatlan zacskók alapján nem tudtuk ellenőrizni csak kibontva, mit is rejtenek a kis zacskók. Gondolom cikkszám alapján érdemes lett volna átnézni, ebben mi hibáztunk, de ugyanezt elvártuk volna a szakértőbb alkalmazottaktól is eladáskor. Sajnos nem merült fel bennünk, hogy bármi probléma merülhet fel, hiszen hasonló esetekben készséggel segítettek más üzletekben a cserében.
UPDATE
Siker! Illetve egyelőre félsiker, de már legalább valami:
Kedves Homár!
Megérkezett a válasz, úgy néz ki sikerül rendezni a dolgot. :) Köszönöm támogatását,
üdvözlettel,
N.Tisztelt N,
az Ön által vásárolt és kibontott terméket (LEGO Technic - Power Functions - Infravörös vevőegység (IR) – LEGO 8884) a LEGO Store Westend üzletben kicserélik a szükséges alkatrészre és a különbözetet készpénzben visszafizetjük Önnek. Mindenképpen hozza magával a vásárláskor kiállított számlát vagy blokkot. Ha legközelebb ilyen előfordul, akkor kérjük írjon be a panaszkönyvbe, vagy írjon nekünk erre az e-mail címre (info@lstore.eu), mert ilyen esetekben ez a leggyorsabb elintézési mód. Levelét tegnap kaptuk meg, ilyen esetekben 30 nap áll rendelkezésünkre a probléma elhárítására.
Üdvözlettel,
Kocka Store Kft.
A jogszabály is WALL-E mellett áll!
Kedves Olvasó!
Sajnáljuk, hogy az igényérvényesítésed akadályokba ütközik, álláspontunk szerint igényed megalapozott.
A Polgári Törvénykönyv alapján a teljesítés akkor szerződésszerű vagyis hibátlan, ha a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra, és a fogyasztó által meghatározott azon célra, amit a szerződéskötés (vásárlás) időpontjában az eladó tudomására hozott, és abba az eladó beleegyezett.
Jelen esetben megbíztad az üzlet eladóját azzal, hogy állítsa össze a szetthez szükséges termékeket, de ez nem megfelelően történt, hiszen a szett használatához hiányzik egy termék, azaz a vállalkozás hibásan teljesített. A törvény alapján érvényesítheted a szavatossági igényedet, és ennek keretében cserét vagy ha ez nem megoldható a vételár visszafizetését kérheted. A vállalkozás pedig az igényérvényesítést nem kötheti eredeti vagy bontatlan csomagoláshoz, amennyiben ezt teszi jogsértést követ el.
Helyesen jártál el, amikor abba az üzletbe mentél vissza reklamálni, ahol a Lego-t vásároltad, hiszen a vásárlás kapcsán a termék eladójával kerültél szerződéses jogviszonyba. Továbbá azt is jól tetted, hogy a Békéltető Testülethez fordultál, mivel közvetlenül nem sikerült a vállalkozással rendezni a jogvitát. Bízunk benne, hogy a Békéltető Testület segítségével rendeződik a problémád.
Alkalmazott jogszabály:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1300005.TV
UPDATE jan. 8.
Kedves Hilda!
Jelentem, tegnap visszakaptam a problémás tétel árát. :)) Szerencsésen végződött a történet, köszönöm a segítséget.
Maradok hűséges - remélhetőleg csak és kizárólag - olvasójuk a jövőben is,
Noémi
sarostehen 2017.01.03. 12:50:40
Igen
"Ma már sajnálom, hogy nem ellenőriztük azonnal, tételesen az árukat,"
Legalább te tudod mit kellet volna tenni. Ellentétben sok másik poszterral.
Ilyenkor mindig azt kérdezem meg.. poszter megvenne egy olyan legó csomagot ami ki van bontva?? (eredeti áron)
Rejtélyes 2017.01.03. 12:52:57
2017.01.03. 12:54:27
pedig jól indult
enrico palazzo 2017.01.03. 12:55:03
Sluck Ödön 2017.01.03. 13:00:09
Teleprüszkölöd a netet és minden mást, hogy milyen tré a bolt. (Ez esetben lesz elégtételed hogy több veszteséget okoztál nekik mint a felesleges IR vevő).
Eddig ingyen van.
Veszel egy távirányítót máshol (olcsóbban).
Veszel egy másik Wall-E készletet, de nem veszel IR vevőt viszont veszel hozzá távirányítót. Szintén máshol. olcsóbban. A két robottal lehet versenyezni akár.
Írsz egy megható levelet a dán lego-nak, melyben részletezed mi történt veled és tudnak-e segíteni (nem feledkezve el a pöcs üzletvezető inkompetenciájának hangsúlyozásáról sem).
Amit tehettél volna:
Tételesen ellenőrzöd az eléd lökött cuccokat mielőtt fizetsz, már ha tudod tételesen mit akarsz venni. Mivel a boltosokra bíztad a készlet összeválogatását és megbíztál bennük felteszem nem tudtad mire van szükség, ez lehet mentő körülmény.
Ez a 'felbontott terméket nem cserélünk ha a fene fenét eszik sem mert már fizettél tojok rád kit érdekel ki hibázott' hozzáállás sajnos jellemző a honi keresekedelem számos egységére.
Különben is elmúlt a karácsony megvolt a jó kis szezonális bevétel a vevő ha már fizetett nem ember többé. Aztán jön a nyígás ha nem megy a bolt.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 13:01:20
Tikakukac 2017.01.03. 13:03:47
Vagy van az az eset, hogy bontott csomival is hajlandó valaki elvinni az adott terméket, mert nem érdekli. Itt a hunyó a boltvezető/itthoni képviselet, kicsit nyugatabbra ilyen elfogadhatatlan lenne.
Nyilván egyszerűbb a szokásos poszterekézést veretni gondolkodás helyett, de ez már nem a Kádár rendszer, vannak értékesítési rendszerek és ilyen problémákra megoldások is, bármilyen hihetetlen.
Cycmen 2017.01.03. 13:04:04
Dehogy van! Ha ilyet látok elönt az ellágyulás a bébifókák meg ott rohaggyanak meg ahol vannak!
Terézágyú 2017.01.03. 13:09:43
"Nyilván egyszerűbb a szokásos poszterekézést veretni gondolkodás helyett,"
Te se sokat gondolkodsz, hanem egyszerűen kijelented, hogy a a kereskedőnek így KELL csinálnia, mert az a vevőbarát.
Manyecska. 2017.01.03. 13:12:26
"Hát van szívmelengetőbb látvány, mint a növénykéjével a gyepen száguldozó kis robot? " igen, ugyanez szürke élőegér formájában a lakás pontjaiban akkorát ugrottam 0,5 mp alatt hátrafelé, fel a vécédeszkára!! gondoltam kell a fenének zumba-dévédé......keresztfiam egy óra alatt kirakott egy tízezer forintos legót irigylem a türelméért :)
Manyecska. 2017.01.03. 13:19:03
Tikakukac 2017.01.03. 13:19:24
Igen, így KELL csinálni, ha már ezt a fantasztikus nyomatékosítást használjuk. Nem azért, mert vevőbarát, meg nem azért, mert elvben egy elég komoly brand termékét forgalmazod. A helyes válasz ha nincs meg, nem kell ilyen munkakörben dolgozni, lehet menni kapálni. Ott nem kell ilyen problémákat megoldani.
Terézágyú 2017.01.03. 13:24:28
Én nem dolgozom ilyen munkakörben. Te meg éppen most menekülsz belőle... na bumm.
Én annyit mondtam: felesleges a gondolkodás számon kérni, mert te nem gondolkodtál. Lehet hogy igazad van - de ezen nem gondolkodtál.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 13:30:22
Tikakukac 2017.01.03. 13:32:07
Értem, tehát ezek szerint agyhalott állapotban gépeltem. Gondolkodás nem kellett hozzá, csak random vert billentyűk. A matematika szerint ez lehetséges, szóval neked lesz igazad.
sarostehen 2017.01.03. 13:34:20
És hát elég sokszor megesett (99%) hogy a poszter ordas nagy hazugságokkal tálalta a történetét.
Szóval messze nem biztos hogy csak a bolt hibázott.. akkor pedig miért is kéne benyelni a veszteséget?
Cycmen 2017.01.03. 13:36:55
Majd ha sötétben mezítláb rálépsz egy darabra akkor kezdődik a probléma!
Terézágyú 2017.01.03. 13:40:14
"Bumm bizony. Pont egy bummal vagyok előrébb onnan, amit te látsz."
ne légy ilyen szerény. Csak eggyel?
"Értem, tehát ezek szerint agyhalott állapotban gépeltem. Gondolkodás nem kellett hozzá"
Nem, ehhez nem kellett. Visszamondtad, azt amit beléd vertek, amit igaznak gondolsz (és valóban igaz is lehet). De ehhez nem kellett gondolkodnod. sarostehen viszont gondolkodott, és aztán írta azt, amit írt. Lehet, hogy nincs igaza, de gondolkodott.
Sajnálom, hogy ezt nem érted - bizony ehhez már gondolkodni kéne.
Tikakukac 2017.01.03. 13:49:34
@Terézágyú: Igen, csak eggyel.
Először nem, aztán talán mégis, végül azért mégsem. Én is sajnálom.
Cycmen 2017.01.03. 13:52:51
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.03. 13:52:55
kit érdekel?
"Maradnék hűséges vásárlójuk, feltéve ha"
aha, zsarolni próbál? menj békével, mások is vásárolnak rajtad kívül. mellesleg nem az üzlet vezetője pakolja bele a dobozba az alkatrészeket, több sikerrel jártál volna, ha a gyártónak írsz. nem lehetetlen, hogy simán elküldték volna neked postán, de te is csak élvezni akarod a problémát, nem pedig megoldani.
Azt mondták már, hogy ha nem a megoldás, akkor a probléma része vagy?
Gondolom szerinted mindenki hüje, egyedül te vagy helikopter.
Terézágyú 2017.01.03. 13:53:31
Köszi, ez legalább közel van. És hatig nyitva!
KaTe 2017.01.03. 13:53:51
sarostehen 2017.01.03. 13:58:05
eladják csökkentett áron (mivel bontott) == veszteség
vagy
visszaküldik újracsomagolásra (a gyár sem jótékonysági intézmény.. biztos nem csomagolja újra ingyen) == veszteség
sarostehen 2017.01.03. 14:00:41
Szóval itt is át kellet volna nézni mielőtt átveszik.
Attila F 2017.01.03. 14:01:59
Manyecska. 2017.01.03. 14:07:21
Tikakukac 2017.01.03. 14:07:43
Olyan veszteségről beszélek amiből a végén ki is jön valami az excel tábla alján, tehát érdemes miatta Homár posztokat meg egyebeket kockáztatni amit olvasni fog más is. Plusz verni bele az időt, ami a legnagyobb értékű az egyenletben.
Egy ilyen bigyónál 1k kedvezmény vagy egy visszaküldés nagykerhez olyan tétel, hogy hacsak nem százat csinálsz meg havonta a kutyát nem fogja érdekelni. Lehet a hónapban lesz x fillér mínuszban, de ha amúgy is vásárol nálad akkor kamatostul visszahozza a pénzt az ügyfél, ha jól csinálod még bővítheti is a kört.
Terézágyú 2017.01.03. 14:09:35
"Szerintem azért csak jobb gondolkodás nélkül okosat mondani, mint gondolkodással együtt hülyeséget. "
Csak nem biztos, hogy amit gondolkodás nélkül mondunk az okosság, és amit gondolkodással, az hülyeség. Még ha a fenti példában pont így is volt esetleg.
Ami nem biztos különben, mert csak annyi történt, hogy egy boltos (bár éppen menekül ebből) gondolkodás nélkül a vevőnek adott igazat - a másik hozzászóló meg, aki nem boltos, csak általában vevő, a boltnak adott igazat...
Cycmen 2017.01.03. 14:09:56
A végtagok mondjuk ketten vannak még bábuknál is!
Terézágyú 2017.01.03. 14:11:05
majd odaballagok valamelyik este...
Attila F 2017.01.03. 14:12:29
"menj békével, mások is vásárolnak rajtad kívül" tipikusan magyar kereskedői hozzáállás. Bármilyen nagy is a forgalom, az egyszeri tranzakciókból jön létre. Az elégedett vásárlók hoznak még egyet, az elégedetlenek elvisznek kettőt.
"mellesleg nem az üzlet vezetője pakolja bele a dobozba az alkatrészeket, több sikerrel jártál volna, ha a gyártónak írsz." - igen, a kereskedő nem felelős semmiért, ez is tipikus. Ők csak eladják, amit a gyártó gyárt, közük nincsen hozzá. Mintha az emberek valami gyári outlet-ből vásárolgatnának Dániában, és egyébként jobb dolguk sincs, minthogy egy külföldi ügyfélszolgálattal levelezzenek, amikor itt a bolt Budapesten, ahol a cuccot vették.
Ha a bolt kicserélte volna ezt a dobozt, akkor talán bukott volna rajta 1000 Ft-ot, és lenne egy elégedett vásárlójuk, aki mindenkinek elújságolta volna, hogy milyen korrektek itt. Ehelyett meg kapták ezt - megérte?
kiskár 2017.01.03. 14:12:51
Mondom mindezt úgy, hogy énis a kereskedelemben keresem a kenyerem, nagyon rossz körülményekkel, (üzlethelyiség, raktár, szoftver) amiket próbálok nem éreztetni a vásárlókkal. Nem hiszem el, hogy nem lett volna, ott helyben megoldás! Vélelmezhetően a jóindulat szikrája sincs meg bennük...
KaTe 2017.01.03. 14:19:24
Ha olyan processzort adnak, egyszerűen visszaviszed és kicserélteted, elvégre ők állították össze a listát és nem te találtad ki, hogy pl. egy AM3 foglalatbú alaplapba akarsz egy INTEL I7 processzort faragni.
A blokkon szereplő tételek /cikkszámok gondolom stimmelnek azzal, amit a bolt adott a posztolónak. Akkor miért kellett volna a posztolónak bármit is ellenőrizni? Megbízott a boltban, azok meg hibásan teljesítettek. Klasszikus 3 napos elállást/cserét kellett volna alkalmazni. A gond valószínűleg az, hogy a posztoló már jóval korábban megvette az ajándékot, a jog meg nem biztosít kivételt a karácsonyi ajándékokra, maximum a bolt(vezető) jófejségén múlik, hogy cserélik -e a hibás / hiányos csomagot.
Szóval a poszt tanulsága, hogyha valaki ebben az üzletben bármit is vásárol, akkor érdemes még aznap este felbontani, átnézni, összerakni az egész szettet, mert később a bolt minden felelősséget hárítani fog és nem lesz hajlandó kicserélni az esetleg hiányos szettet.
Cycmen 2017.01.03. 14:20:34
Mondom mindezt úgy, hogy énis a kereskedelemben keresem a kenyerem,
Ha azt hiszed hogy azokat a játékbolti eladókat a LEGO cég alkalmazta, akkor sokkal többre nem is viszed!
kiskár 2017.01.03. 14:25:51
Nem volt kedvem végigírni, szerintem most nem ez a lényeg.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.01.03. 14:26:06
sarostehen 2017.01.03. 14:27:46
Ez csak gyári hibás termékre vonatkozik. Ha jól tudom.
Cycmen 2017.01.03. 14:27:54
Tehetséges ugandai buzi 2017.01.03. 14:30:23
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.01.03. 14:31:59
homar4prez 2017.01.03. 14:36:55
klikk.blog.hu/2016/11/15/milyen_wall-e_uj_nyakkal
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 14:37:36
homar4prez 2017.01.03. 14:38:24
Manyecska. 2017.01.03. 14:38:24
Manyecska. 2017.01.03. 14:39:37
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 14:39:46
sarostehen 2017.01.03. 14:41:32
Tudod a vélemény olyan mint a segglyuk.. mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 14:42:05
Aha. Pl. 2balkéz. :))
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 14:43:32
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.03. 14:44:39
Cycmen 2017.01.03. 14:52:17
Ha lyól átgyúrod a zacsit akkor ki tudod tapogatni hogy benn van e vagy nem! :)))
Cycmen 2017.01.03. 14:55:43
Akkor a mogyorói, azok nem oldalspecifikusak!
babbaba 2017.01.03. 14:57:03
Bennetek (akik szerint ilyenkor a vásárló a hibás) a Kádár szolganépe él tovább,.
babbaba 2017.01.03. 14:58:44
zserzsenne 2017.01.03. 14:59:53
Manyecska. 2017.01.03. 15:03:01
Baluci 2017.01.03. 15:03:42
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.03. 15:05:46
Állj át a barikád -pult- másik oldalára, és szerezz némi tapasztalatot a "kedves" vásárlók erkölcsösségéről (vagy annak hiányáról), mielőtt ész osztásba kezdenél.
babbaba 2017.01.03. 15:05:49
babbaba 2017.01.03. 15:08:45
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.03. 15:09:32
problem solved.
babbaba 2017.01.03. 15:10:20
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.03. 15:13:01
cérna, használt kotonbolt és múltidő (hány évvel, évtizeddel ezelőttig?) nem ér
babbaba 2017.01.03. 15:14:31
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.03. 15:17:14
#holakompi?
babbaba 2017.01.03. 15:24:20
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.03. 15:59:08
Apropó blekk frájdéj és méltányosság. Azon karácsonyi ajándékokat, amiket még november végén vettek meg, eredeti állapotában szerinted vissza kellene vennünk mostanában?
Advanced Flight 2017.01.03. 16:09:51
Szóval ha szeretnél venni teszemazt egy porszívót, akkor az a helyes megoldás, hogy az üzletben a kiválasztott, becsomagolt darabbal, mielőtt kifizetnéd, szépen letelepszel a szőnyegre, kibontod (figyelem! még nincs kifizetve!) és az összes kis biszbaszt egyesével kipakolgatod sorban, majd a csomagban található papírkáról ellenőrzöd, hogy mind megvan-e. Mindezt az eladók lelkes asszisztálása mellett, hisz minden vevő így cselekszik, azért is vannak tele az üzletek földön ücsörgő és pakolászó emberekkel. Hát ezt kellett volna csinálni :-)
KaTe 2017.01.03. 16:42:26
@sarostehen: Igazad lehet, a törvény említ valami párhuzamot a tartós fogyasztási cikkek és a 3 napos csere között. Mondjuk ezért jó webáruházban vásárolni, ott nem kellett volna küzdeni a posztolónak a helyi kiskirállyal. (már ha 14 napon belül van)
Pedig már azt hittem, hogy valami okosat írtam...
@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Szerintem is a posztoló azért vett 2 csomagot ugyanabból a tételből, hogy aztán az üzletet jól megszivathassa!!!44
kapuka 2017.01.03. 17:34:41
Na mármost. Én a kedvező tapasztalatom miatt biztosan fogok még rendelni/vásárolni abból játékboltból, ellentétben a levélíróval, aki nem biztos, hogy bármit vesz még abban a Lego üzletben.
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2017.01.03. 17:38:27
asdf 2017.01.03. 18:22:12
nickM 2017.01.03. 18:42:06
Ha Hilda a posztoló által küldött képet rakta be, akkor a csomagoló (gyártó) hibázott, nem a bolt.
nickM 2017.01.03. 18:44:14
A posztban szereplő kép az, amit "N" küldött?
Mert akkor bizony a gyártónál pattog a labda.
Reactor 2017.01.03. 19:07:07
A hozzáállásukon már meg se lepődök, idehaza orbitálisan magas az egy négyzetméterre jutó tapló tahó nyomorékok aránya, a honi kereskedelem eme képviselője kitűnő szemléltetőpéldány. Sebaj, még pár ilyen eset, és a pronyósága lehúzatja majd vele a rolót - az internet korában ez nagyon is lehetséges (egy Microsoft-főmuftit a suttyózásáért vágtak ki a cégtől mint macskát szarni).
@sarostehen: Ez már az ő saruk. Aki kereskedelembe fog, annak számolnia kell időnként némi deficittel is, de ez mindenütt így van. Aki sakkozik, számítson rá, hogy legyőzhetik. Aki harcművészetet tanul, készüljön fel rá, hogy lesz, aki erősebben üt vissza, mint ő. Aki játékvezetőnek megy focimeccsekre, számítson rá, hogy párszor úgy elkalapálják, hogy a tulajdon jó édes anyja nem fog ráismerni. Aki MLM-átverésbe fog, készüljön föl, hogy pár ezerszer elszedik majd a pénzét. Aki bányásznak vagy árokásónak megy, lehet hogy olyan szerszámot kap ki, aminek egy félóra után leesik a feje. 100%-os sikerességi ráta egyetlen munkahelyen sincs. Azzal, hogy a jogosan reklamáló vevőt prosztó módon leugatja és elküldi melegebb éghajlatra, maga alatt vágja a fát, ugyanis a deficitje ettől pont hogy nem csökken, hanem nőni fog, méghozzá iszonyú mértékekben...
SH4RK 2017.01.03. 19:53:26
www.lego.com/en-us/stores/stores
Más: valószínűleg, ha írt volna a Legónak, már kapott volna másikat ebből a 3 ezer forintos alkatrészből (igen, az lstore a legdrágább boltok között van, még a hivatalos oldalon, forintban, szállítással kerül ennyibe, amennyibe ott).
Szerintem is a bolt a hunyó, ha a poszter nem két hónapja vásárolt.
asdf 2017.01.03. 20:52:37
"Mellékelten küldök egy képet a hiányzó elem csomagolásáról, a kapott csomagok egy kivételével mind, tehát 6 csomagból 5 pontosan ugyanígy nézett ki - egyedül kódjuk tért el, pl.8883 vagy 8884 szerepelt a feltüntetett 8885 helyett. "
gy.k.: a kep illusztracio
Egyebirant pedig ha a gyarto felrecsomagolta volna, akkor sem pattog a gyartonal a labda, a vevo a bolttal all szerzodesben, fele az teljesitett hibasan egy felrecsomagolt termek atadasaval, tehat az felel erte. Utana a boltos meg majd lemeccseli a beszallitojaval, de ehhez a vevonek egy deka koze nincs.
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.03. 21:21:15
"Magadból indulhatsz ki."
egyéb hozzáfűznivalóm nincs
É2I 2017.01.03. 21:40:22
De nekem az is szemet szúrt, hogy a LEGO hogy nem képes legalább egy piktogramot ráfesteni a csomagolásra.
Vagy csak simán a bolt játszik és külön darabokra szedve árul egy amúgy csak egyben megvásárolható kiegészítő csomagot? Mert akkor érthető lenne a csak cikkszámmal jelölt tasak és a csak hátsó traktusból megvehető kiegészítő. (Sose láttam doboz nélküli Legot, nem hogy gyakorlatilag jelöletlen csomagolású _eredeti_ cuccot tőlük - mondjuk ettől még lehet... jó fajta utángyártott, szürke-importos.)
Így akár még az is körvonalazódhat, hogy miért vakaródzik a kedves bolt tulaj.
nickM 2017.01.03. 21:44:11
nickM 2017.01.03. 21:51:02
"Szerintem is a bolt a hunyó, ha a poszter nem két hónapja vásárolt."
Valóban a bolt felelős azért, mert az eladó mellényúlt - két hónap ide, vagy oda, de a poszter is ellenőrizhette volna fizetés előtt azt a bizonyos listát...
gabors2 2017.01.03. 21:58:49
na legalabb ide nem kell tobbet irni a vadaszoknak
SH4RK 2017.01.03. 23:15:57
SH4RK 2017.01.03. 23:17:00
RakdosWin 2017.01.04. 01:15:28
Kis pontosítások:
- Ajándék volt ezért nem piszkáltuk a cuccokat. A karácsony igen sűrű volt, így dec.23.án éjfélkor ünnepeltünk, 24.én építettünk - rokon gyerekekkel töltöttük az estét, így gondoltuk már őket is meglepjük a kész robotkával, ezért tudtam 24.én berongyolni a boltba korrekciót remélve.
-a mellékelt képet netről szedtem, de pontosan megegyezik az említett termékekkel, szerintem hivatalos lehet. Megvannak a kérdéses zacsik, fotóm van róla hogy a 8884, 8883 jelzésű elemek is éppen ilyen csomagolásban érkeztek hozzám mint a fotón látható 8885. Tehát megértjük hogy ez eladóként sem egyszerű műfaj egyesével helyesen összerakni, sem ellenőrizni.
- A blokkon minden tételesen szerepel, tehát látszik hogy kaptunk 2db 8883-at (helyesen), 2db 8884-et (ebből 1 kellett volna) és nulla 8885-öst, plusz tápegységet meg a wall-e-t.
-Dec.13.án történt a vásárlás, dec.24 a panasz. Ez karácsonyi ajándéknál egész jó időnek mondható szerintem - részemről már októbertől szoktam elkezdeni a beszerzést, szerencsére ez későbbre maradt
- láttam már náluk bontott technic motorokat akciósan, gyári áron adva, egy példányt - nem értem miért volt az különb eset ennél (bár ettől jelen esetben eltekinthetünk, más téma).
- legot szeretjük, eladókat szeretjük, főnit nem értjük. Őket nem fenyegettük, sem szóban sem írásban, szerintem intelligensen álltunk hozzá, segítségüket kértük, belátva a helyzet nehézségeit. Kértünk egy az egyben cserét a kimaradt olcsóbb elemre, abba sem mentek bele, azt megvettük végül azóta.
- mivel szóban és telefonon nem jutottunk előre, ezt az emailt ők is (a plázás boltjaik neten elérhető közös email címükre) megkapták, de még várom szíves válaszukat.
Az eladók tényleg kedvesek. Végül telefonon azt javasolták, melyik használt legos csoportba tegyük fel eladásra... Ők látszólag tényleg mindent megpróbáltak, csak a felettes szava szent... ha nem jutunk dűlőre, jobb híján úgyis mehet a reménytelen apróhirdetősdi, de mint rendes 'homárfogyasztó', azt nem szeretem ha vitás helyzet rendezetlenül marad, ezért még kíváncsian várom, hátha találunk megoldást.
Elnézést a hosszú kommentért, csak sokk dolog merült már fel itt :)
RakdosWin 2017.01.04. 01:24:52
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.04. 07:31:57
gyomberbela.blog.hu/2017/01/03/a_nap_amikor_megszunt_a_fogyasztovedelem_magyarorszagon
bejegyzésnél. A cégeket kéne védeni vagy a vásárlókat?
ebella 2017.01.04. 09:53:54
joska61 2017.01.04. 10:39:45
Jegkoko 2017.01.04. 10:52:03
FDToth 2017.01.04. 11:02:04
CID.. 2017.01.04. 11:19:00
KaTe 2017.01.04. 11:20:22
A bolti alkalmazottak persze hogy kedvesek, aranyosak, ez a dolguk, hogy kiszolgálják, illetve udvariasan elhajtsák a problémás ügyfeleket.
Én azon az állásponton vagyok, hogy a boltnak vissza kellene vennie a csomagot, akkor is ha sérült a csomagolás, pláne, hogy ők maguk válogatták ki a csomagokat. Alig telt el másfél hét a vásárlás és a reklamáció között. Téged simán lekoptattak. Nehogy már mentegesd a boltot. Nonszensz az egész.
Cycmen 2017.01.04. 11:24:47
metal · http://electric.blog.hu 2017.01.04. 11:28:18
KaTe 2017.01.04. 11:30:28
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.04. 11:31:27
Értelme annyi van, mint a szerzőjének. Úgy kb 0 (gyengébbek kedvéért: nulla, alias zéró)
Ha okosat nem tudsz mondani, inkább hallgass.
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.04. 11:46:17
Valamiről lemaradtam? Valami védi a cégeket? Mert tudtommal semmi. Ott szoptatják őket, ahol lehet.
Manyecska. 2017.01.04. 12:12:42
RakdosWin 2017.01.04. 12:20:01
Csak szerencsétlen dolgozót védtem, ők a feladatukat jól végzik. A boltot magát nem, hiszen nem tartom korrektnek a hozzáállást, lehet szabályosnak sem.
Úgy nézek ki mint akit le tudtak rázni? :)
szemétpasi 2017.01.04. 12:32:11
Pl tipikus a csak levásárlás erőltetése, vagy mondjuk a garanciával való trükközés... 14 napos elállásról még csak nem hallottak vagy ennek igen tágan való értelmezése...
Ez egy egyszerű hibás teljesítés, innentől a bolt problémája, hogy mit kezd a visszavitt termékkel. Ha blokkon is 2 IR vevő lenne, akkor már esetleg a bolt is mondhat valamit, de itt szava nem lehet.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.01.04. 12:38:50
SH4RK 2017.01.04. 14:49:34
(Csak az már más kérdés, hogy van nemhivatalos, okosabb vezérlési mód is, amit ráadásul magyarok fejlesztenek, forgalmaznak: az SBrick)
Tehetséges ugandai buzi 2017.01.04. 19:02:00
SH4RK 2017.01.04. 20:53:33
Manyecska. 2017.01.05. 09:25:49
ott volt a manufaktúrájuk :) kurva sokan voltak gondolom ott öntötték ezeket a műanyag izéket..
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.05. 09:28:03
Mármint egy pincében. A légo pincében.
Manyecska. 2017.01.05. 09:54:30
Manyecska. 2017.01.05. 10:39:54
SH4RK 2017.01.05. 19:58:19
Ott a gyárkapuban is lehet venni Legot, a bolti ár alatt. A dolgozók jelentős kedvezménnyel tudnak ott vásárolni, és mivel a főnökség hát, hogy is mondjam... nem éppen nyugat-európai bérért foglalkoztatja őket elmondásuk szerint, így jól jön a keresetkiegészítés.
Bővebben:
mno.hu/hetvegimagazin/amibe-meg-orban-viktor-sem-mer-belelepni-1374586
Mr.Mickey 2017.01.08. 18:31:46
Sajnos ,,N" csak azt érte el, hogy a tűz tovább terjedjen más blogokra és internetes újságokra. Azt nem tudom, hogy szándékosan tette mindezt vagy csak véletlen láncreakció lépett érvénybe, de az események ismerete nélkül nem is tudok rosszalló megjegyzést tenni maga a sértett illetve a cég felé sem, mert az éremnek két oldala van.
Jómagam rendszeres Lego Store vásárlóként, egy csalódott ügyfél miatt nem pártolok át a konkurenciához.
Maradjunk annyiban, hogy a boltvezetőt is megkérdezném hogyan emlékszik a történtekre. :)
A személyes tapasztalatomat szeretném megosztani veletek:
Történt ugyanis, hogy nyári napon vásároltam egy 60130 Lego City-börtönszigetet, de kiderült megvan már az ajándékozottnak, kértem vissza a pénzemet, de a kedves eladók felajánlották, hogy a meglévő törzsvásárló kártyámra feltöltik a vásárolt összeg értékét, majd időkorlát nélkül levásárolhatom. Természetesen igent mondtam. Több alkalommal vásároltam barátaim, gyermekeim, nejem társaságában Lego Store üzletekben, tapasztalataim szerint a cég igyekszik javítani a szolgáltatását, újabb és újabb szolgáltatásaikkal vagy termékpaletta bővítéseikkel folyamatosan jelen vannak a vevők fejében.
Éppen ezért remélem több pozitív hozzászólást is kap majd a cég mint negatívat. És ez csak növelni fogja a cége szavahihetőségét! :)
Témától függetlenül:
Azért a következő hónapokban érdemes odafigyelni a legalapvetőbb illemszabályokra, azaz, hogy kivel miként viselkedjünk. Üdvözlési kisokos: a belépő köszön előre. :)
Egy „kérem” és egy „köszönöm”, netán egy mosoly nagyban befolyásolhatja, hogyan viszonyulnak hozzánk az eladók. A kereskedelmi szférában dolgozókkal szemben rém undorítóak, lekezelőek tudunk lenni. Ők továbbra is nyelnek. Arra az álláspontra jutottam, hogy kellene egy Tékozló Homár ellentét oldal, amikor az alkalmazottak reagálnak az: ,, Írd meg ami kiakasztott" felhívásra. :)