Tékozló Homár

Jogszerű, hogy hűségidő alatt módosítják a csatornalistát/ÁSZF-et?

2017.01.11. 15:08 | Homár Hilda | 50 komment

invitel_2013_header_f3.jpg

"Jogszerű, hogy egy apró módosítás miatt újra indították a 2 éves hűséget? Jogszerű, hogy hűségidő alatt módosítják a csatornalistát/ÁSZF-et, és nekem nincs lehetőségem ezt nem elfogadni, és ha igen, van a módosításoknak határa? Helyesen járnak el, mikor a kitolt hűség ellenére a kötbérbe beleszámítják az eredeti szerződés szerint már lejárt hűségidőre vonatkozó kedvezményeket is? " - kérdi olvasónk. Válaszok a poszt alján.

Tisztelt Tékozló Homár!

Magam sem szoktam azonnal mást untatni a problémámmal, de most gőzöl az agyam/örülnék egy kis iránymutatásnak... Tisztán szeretném látni, egyszerű lakossági előfizetőként van-e ténylegesen bármi jogom egy szolgáltatóval szemben, vagy csak rezzenéstelen arccal fizessem a havidíjat/kötbért és mosolyogjak, bármit is művel.

A történet röviden: az Invitelnél 2014-ben internet/TV/telefon csomagra szerződtem 2 évre. 1 év elteltével kértem egy telefonkészüléket, amire (szerintem inkorrekt módon) újra indították a 2 év hűséget. 2017 Január 1-jétől megváltoztatták a csatornalistát/ÁSZF-et (mindezt szerintem nem teljes körű tájékoztatással), ami nekem nem volt elfogadható. Nekik joguk van változtatni, nekem meg jogom van nem elfogadni. Gondoltam. A szolgáltatástól szerintük most csak kötbér ellenében tudok megválni, azaz a cég üzenete számomra: azt tesznek, amit akarnak; ha szolgáltatással, korrekt ügyfélkezeléssel nem tudnak megtartani, megteszik jogi erőszakkal.

A történet bővebben: Budapestről vidékre költözve 2014 júniusában szerződést kötöttem az Invitel Zrt.-vel egy TV/internet/telefon csomagra. Akciósan kb. fél évig fél árat fizettünk (vagy valami hasonló). Majdnem az elérhető legmaxosabb csomagot választottam: IPTV ~minden SD/HD csatorna, 2 beltéri, HBO Max/Go, jó net, visszanézés/rögzítés, telefon stb. A havi díj ~15.000 volt. A szolgáltatással elégedett voltam. Tényleg.

Egy évre rá (2015/06) páromnak feltettem a kérdést, miért is nem használjuk a vonalas telefont, miért nem adtak készüléket, nem fért bele egy 3 ezres telefon? Nem én intéztem, de megtudtam, nem. Havi 300-ért (bérlés) kaptunk készüléket. Furcsának találtam, de gondoltam legyen, egy gonddal kevesebb. Ahogy addig, a szolgáltatással minden rendben volt ezután is.

A nyalóka akkor jött, mikor 2016 októberében megkaptuk a szokásos számlalevelet, amihez csatolva volt egy (2?) A4-es oldal, 7 pontos betűvel, ahol egyoldalúan közölték, hogy a csatornakiosztásból törölnek ~6 csatornát, HD csomagot szüntetnek meg (beolvadnak az alap csomagba) mert „ehhez joguk van", és jön néhány új csatorna is. Ha a levél kézhezvételéhez képest (ki/hogy jegyezte ezt, mert semmi dátum nem volt sehol O.o) nem reagálok 15 napon belül, elfogadom a változást. Mikor szolgáltatót választottunk, komoly fegyvertény volt, milyen a csatornalista, de hogy egyszerűbben fogalmazzak, a ~150 csatornából 10 érdekelt, amiből most 5-öt kinyírtak, és mindezt úgy, hogy a tájékoztatás mód felett hiányos volt, sőt, ha nem hívja fel családtag a figyelmemet, lehet, hogy észre sem veszem a csekk melletti ÁSZF módosítást...

Ezt jeleztem is online, amire 30 napos válasz határidőt kaptam... Bementem hát személyesen, ahol szóvá tettem, teljes körű tájékoztatást kérek, mert vicces, amit eddig tapasztaltam; a megküldött levél alapján csak találgatok, mi fog történni pontosan, mennyiben érinti a havidíjat (természetesen semmiben), milyen alternatíváim lesznek stb., de 15 napom van elfogadni... Kb. hülyének/véres rongynak voltam nézve. Mit képzelek én, hogy kérdéseket teszek fel..., és az Invitel milyen jó fej, hogy előre tájékoztat, holott csak január 1-jétől lesz változás, amit a legmenőbb statisztikák alapján tesznek stb.

Jó pár csörte után sablon válaszokat, majd végül egy egyedi ajánlat ígéretét nyertem, de fel nem mondhatom a szerződést, mivel hűségidő köt. Ekkor kezdett elgurulni a gyógyszerem. A hűségidő tudtommal 2016 júniusában lejárt, de nem, mert a telefonbérléssel újra kezdődött a 2 év, így köt a szerződés 2017 júniusig. Tehát kaptunk egy pár ezer forintos telefont havi 300-ért, 2 év hűségért a 15 ezres csomagra...

Nem voltam kellően felkészülve, így haza mentem, és elővettem a papírokat. Találtam egy törvényi hivatkozást, amely elvileg biztosítja, hogy hűségidő alatt is jogkövetkezmény nélkül felmondhatom a szerződést. Akkor nem mondhatom fel, ha nem érinti a kapott kedvezményt a változás. Szerintem érinti, így felmondhatom, gondoltam.

Mindezt ügyfélszolgálaton jeleztem, ahol az alap körök után patthelyzet állt elő. Továbbítva lett panaszként, amire persze szintén 30 napos válasz határidőt kaptam... December közepén megjött a normál betűvel, sok (újrahasznosított!) lapra kinyomtatott tájékoztatás, amit legelőször hiányoltam, és bár ez sem volt teljes körű, de sajnálják, ha ezzel gondot okoztak stb. Ha először ilyet kapok, lehet, hogy másként állok a dologhoz, és védjük/óvjuk a természetet (papír/festék), azonban ha minden húr szakad egy tömör, tartalmas e-mail remek megoldás lehetett volna... Karácsonyra megkaptam a választ a panaszra is. Köt a hűség, nem mondhatom fel, csak kötbérrel, a megemlített törvényi hivatkozásra nem is reagáltak. Fogyasztóvédelem, Békéltető Testület, vagy csend. Pont.

Most született gyermekünk, így a kezdeti lendület alábbhagyott. Úgy gondolkoztam/tunk, nem ér ennyi energiát/időt az egész. Az Invitelnél van akiknek ez a munkája, nekem viszont a szabadidőmből/nyugalmamból vesz el. Valahogy kibírjuk júniusig, és mivel van alternatíva, boldogan mondom majd fel a szolgáltatást.

A plusz poén viszont, hogy január 1-jén eltűntek a jelzett HD csatornák, és jöttek újak, amiket mi nem látunk, mert nem a csomagunk része, viszont havidíjat fizetünk a teljes HD kínálatért, és ha változtatni szeretnék, 2 évre újra hűséget fogadhatok... :D Ügyfélszolgálatot hívjuk, ki kell kapcsolni a beltérit 10 percre, ha nem oldja meg a gondot, technikai vonalon segítenek. Ma január 9-e van, túlterheltség miatt a hívásomat eddig (1 hete) még nem tudták fogadni, viszont hallásra. :D Nevetek, de már kínomban.

A kérdésem, hogy milyen lehetőségeim vannak ebben az esetben. Jogszerű, hogy egy apró módosítás miatt újra indították a 2 éves hűséget? Jogszerű, hogy hűségidő alatt módosítják a csatornalistát/ÁSZF-et, és nekem nincs lehetőségem ezt nem elfogadni, és ha igen, van a módosításoknak határa? Helyesen járnak el, mikor a kitolt hűség ellenére a kötbérbe beleszámítják az eredeti szerződés szerint már lejárt hűségidőre vonatkozó kedvezményeket is? 

A legjobb nyilván az lenne, ha kötbér nélkül felmondhatnám a szerződést és jó gyorsan elfelejtenénk egymást, de erre sok esélyt nem látok. Ha pedig ez tényleg így lesz, a legszomorúbb, hogy egy szolgáltató ezek szerint bármit megtehet hűségidő alatt a „kedves ügyféllel".

Tisztelettel:

J. Richárd

 

Kedves Richárd! 

A szerződésed megkötésének időpontjában érvényes általános szerződési feltételeket (ÁSZF) nem találtuk az Invitel Zrt. honlapján, ezért az ahhoz legközelebb eső időpontban, azaz 2016.01.01. napján hatályos,  az egyéni előfizetőkre vonatkozó ÁSZF rendelkezései (itt találod) alapján áll módunkban válaszolni. 

Az Invitel Zrt. ÁSZF-ének 7.1.6. pontja (4) szerint a Szolgáltató jogosult arra, hogy díjcsomag struktúráját időről időre felülvizsgálja, azaz módosítsa. 

Tekintettel arra, hogy az ÁSZF 12.5.3. pontjának rendelkezései alapján a határozott időtartamú szerződéseket a hűségidő lejárta előtt nem lehet rendes felmondással felmondani, kizárólag rendkívüli felmondással. Erre például akkor van mód, ha az előfizetői felmondás oka az, hogy a Szolgáltató a szerződés rendelkezéseit olyan súlyosan szegi meg, hogy annak fenntartása a továbbiakban az Előfizetőtől nem várható el. Ilyen súlyos szerződésszegésnek minősül különösen az, ha a Szolgáltató az igénybe vett szolgáltatás csatornakiosztását az Eht. 132. § (2a) bekezdésbe ütközően módosítja.

Ilyen eset például, ha a Szolgáltató feltüntette az adott csatorna szerepeltetésének általa vállalt időpontját és ez az időpont még nem telt el, vagy az adott médiaszolgáltatás kivételét a kínálatból lakossági felméréseken alapuló nézettségi adatok vagy a médiaszolgáltatóval kötött szerződéses jogviszony nem indokolják. Ebben az esetben az előfizetői szerződés a felmondó nyilatkozat Szolgáltatóhoz történő megérkezését követő napon megszűnik. 

Az ÁSZF 12.5.3. (4) alapján ha az Előfizető a 2011. november 30. napját követően megkötött határozott időtartamú szerződésben kötelezettséget vállal arra, hogy a szolgáltatást igénybe veszi, és a szerződést az ebből eredő kedvezmények figyelembevételével köti meg, a Szolgáltató a szerződés megszűnésének időpontjáig az Előfizető által igénybe vett azon kedvezmények összegét követelheti, amely kedvezményeket a szerződés tartalmazza. A Szolgáltató ezt a jogkövetkezményt kötbér formájában is érvényesítheti, amennyiben az igénybe vett szolgáltatás csatornakiosztását nem az Eht. 132. § (2a) bekezdésbe ütközően módosítja. 

A fent leírtak alapján véleményünk szerint a csatornalista módosítása esetén akkor van lehetőséged rendkívüli felmondással élni, ha arra jogszabálysértő módon került sor. Ebben az esetben a felmondó nyilatkozat átvételét követő napon szűnik meg a szerződés és kötbért sem kell fizetned. 

A telefon bérleti szerződésének ismerete hiányában nem áll módunkban a hűségidőnek ebből az okból történő meghosszabbításának kérdésben állást foglalni. Amennyiben azt megküldöd részünkre, szívesen átolvassuk és ezzel kapcsolatos véleményünkről is tájékoztatunk. 

Felhasznált jogszabály: 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Manyecska. 2017.01.11. 15:16:22

..most a HírTv.-nél hirdetik ugyanezt csak fordítva, akkor fordítva is lehet jogos :D akár..??

Terézágyú 2017.01.11. 15:21:53

1. Telefonkészüléket tudtam volna adni ingyen.
2. A hűségidő valójában szívás. Nem véletlenül nyomatják ezt a szolgáltatók ennyire.
3. A csatornakiosztás folyamatosan változik, illetve maguk a csatornák is megszűnnek stb. Nekem műholdas van, de ott is állandóan eltűnnek csatornák stb.

Ez nem a régi cocilizmus, hogy a tévécsatornák állandók...

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.01.11. 15:23:30

Meg jo, hogy hetfon nincs adasszunet! Akkor meg egy 14,28%-os havidijcsokkentest is ki kellene harcolni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.11. 15:30:55

Román tányéros Digit használni ősi magyar szokás.

Terézágyú 2017.01.11. 15:41:21

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
mér, titok???
akkor ne áruld el.

ezt a címet nem is használom, lehet má a jelszót se tudom :(

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2017.01.11. 15:42:32

Mivel készüléket vettél az hűségidő kitolás.

A csatornák változnak az miatt nem mondhatod le, mert nem tetszik.

Amúgy az invitel nekem azért tetszik mert a telefont 10 éve le lehetett mondani ajánlott tértivevényes levélben. :) Sokan nem tudják, de mobil előfizetést is lehet így meg sok mindent helyette birka módra végigülnek 2-3 órát az ügyfélszolgálaton..

Terézágyú 2017.01.11. 15:47:37

@Terézágyú:
na jó, megnéztem.
életemben még csak nem is hallottam róla :-O

KaTe 2017.01.11. 17:37:39

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Nekem nem világos. Miért tolná ki a hűségidőt? Azért, mert bérel egy telefonkészüléket a meglévő előfizetése mellé? A telefokészüléket (illetve a bérlést) a posztoló vajon 2 év hűséggel vásárolta, vagy listaáron számlázzák neki? Ha a készülékre érvényes a 2 év, oké, legyen, ellenben a többi szolgáltatást ettől függetlenül miért ne lehetne módosítani / lemondani? A készüléket majd bérli tovább, míg le nem jár annak a hűsége (már ha külön van rajta) A hűségidő arról szól, hogy amit listaáron kapna a posztoló azt kedvezményes csomagáron megkapja a szolgáltatótól cserébe 1 v 2 évig fixen fizeti a havidíjat. Ezt 2016 júniusával teljesítette is.

Vagy ha én most szerződök a UPCvel mondjuk 2 év hűségidőre, de 3 hónapra rá kitalálom, hogy szeretnék egy mediacardot vásárolni a meglévő előfizetésem mellé, akkor majd a mediacard kitolja a hűségidőt? Miért, ha nem hűségidővel szerződtem?!

KaTe 2017.01.11. 17:39:19

@KaTe: Ellenben olyat el tudok képzelni, hogy a telefonkészülék mellé az ügyfélszolgálatos rábeszélte valami összekapcsolt csomagkedvezményre és így módosították az előfizetői szerződést illetve megtolták 2 évvel.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.11. 19:04:23

Jaj de hosszú poszt, en @KaTe: nak/nek hiszek. Szerintem is, nem az apró változás, hanem beleegyezés miatt lett újra hűség..

ptspts 2017.01.11. 20:27:01

A posztoló problémáján ugyan nem segít, de leírom, hogy szoktam elkerülni a hasonló zűröket:

1. Telefonkészüléket sose veszek a szolgáltatómtól. (Ez igaz vezetékesre és mobilra is.) Nem éri meg az idegeskedést, és kártyafüggetlen mobiltelefonnal könnyebb a szolgáltatóváltás is.

2. Tévére nem fizetek elő, mert túl sok a reklám, nem akkor van az érdekes műsor, amikor ráérek tévézni, kényelmetlen vacakolni a műsorok rögzítésével, és nem éri meg az idegeskedést, hogy a kedvenc csatornáim kikerüljenek a listából. Ehelyett az engem érdeklő videókat az internetről töltöm le vagy streamelem.

3. Nem fizetek elő úgy mobilra, hogy ne lenne maximálva a havidíj. Nem éri meg az idegeskedést, hogy hó végén a szokásos összeg 10-szeresét látom-e.

Beerhead 2017.01.11. 20:48:58

Nekem nincs tévém és azon is csak a mezzot nézem, csukott szemmel.

J. Richárd 2017.01.11. 21:04:13

Legelőször is köszönöm a posztolást és az állásfoglalást. Sokat segített.

A telefonbérlés szerződését nem tudom sajnos bemutatni, mert "kollégánk a szóbeli szerződéskötést alkalmazta, archívumunkban megtalálhatóak a rögzített beszélgetések". Így marad az, hogy elhiszem, tájékoztatták a páromat és ő rábólintott (lehet én is ezt tettem volna).

Továbbra is inkorrektnek tartom, hogy egy telefon BÉRLÉST hűség kitoláshoz köthetnek, hogy csatornákat cserélgethetnek válaszlehetőség nélkül, de azt is, hogy ebben az esetben a cég ne tudott volna egyedi elbírálásban részesíteni, vagy valami elfogadható ajánlattal élni, hátha megtart hosszú távon előfizetőként. Ja bocs, ez senkitse...

@Terézágyú: igen, ha vásárolok egy készüléket, kicsit jobban járok. :)

@Van_mikrohullámú_sütőtök: nem vásároltam (sosem lesz az enyém) , pláne nem kedvezményes áron, bérlem havidíjért.

@KaTe: a telefonon kívül semmiben nem változott a csomag.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.11. 22:31:32

@J. Richárd: "A telefonbérlés szerződését nem tudom sajnos bemutatni, mert "kollégánk a szóbeli szerződéskötést alkalmazta, archívumunkban megtalálhatóak a rögzített beszélgetések".
nettó baromság.

"Így marad az, hogy elhiszem, tájékoztatták a páromat és ő rábólintott (lehet én is ezt tettem volna). "
Ebben az esetben meg is érdemled, ha feladják a szopóálarcot.

"Továbbra is inkorrektnek tartom, hogy egy telefon BÉRLÉST hűség kitoláshoz köthetnek, "
WTF "BÉRLÉS"?!

"hogy csatornákat cserélgethetnek válaszlehetőség nélkül,"
na, ezért kellene a szerződés, abban vannak leírva a feltételek. Egyébként van lehetőséged, a szerződésben leírt határidőn belül (8 munkanap?) jelzed, hogy ez nem teccik, és lelépsz (persze fizetés nélkül így sem úszod meg)

(mondjuk ha nekem a upc kivenné az axn/comedy/discovery/natgeo/history/travel/doq/cbs csatornákat, a legközelebbi ügyfélszolgaponton másnap rászarnék az asztal közepére, és rájuk borítanám)

"de azt is, hogy ebben az esetben a cég ne tudott volna egyedi elbírálásban részesíteni, "
osztán mire föl?

"vagy valami elfogadható ajánlattal élni,"
Van egy ajánlat, X szolgáltatás Y forintért.
És még választhatsz is: kell vagy nem kell

"hátha megtart hosszú távon előfizetőként."
mert csilliárdokat fizetsz hetente? Van rajtad kívül elég birka, akit havonta megnyúznak. Egy vagy a sok közül, vedd már észre

"Ja bocs, ez senkitse... "
Na, végül csak rájöttél, merről fúj a szél?

azért lett volna alternatíva : mindigtv, digi műhód, trécsoport műhód, upc műhód

Terézágyú 2017.01.12. 08:46:11

Egyébként az ÁSZF-et folyton módosítják. Évente többször is. Csak a legtöbb esetben nem figyelünk oda, mert minket nem érint.
A legtöbb esetben szimpla bürokrácia az egész, a cég KÉNYTELEN változtatni valamin.

Hogy mondjak egy hasraütött példát: ha az ászfben az van, hogy a a cég felügyeletét a Hülye járások minisztériuma végzi, akkor megeshet, hogy az ászf azért változik, és azért küldik ki minden ügyfélnek, hogy változott, mert ez a minisztérium nevet változtatott, mostantól Hülye járások és lépések minisztériuma lett.
Minket marhára nem érint ez, sőt senki mást, de millió iratot át kell ehhez írni - és meg kell változtatni az ászf-et is.

(és persze tényleg van olyan, amikor maga a cég változtat valamin, direkt, hogyne lenne)

CID.. 2017.01.12. 08:58:06

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: A bérlésen mit nem értesz, fizetsz havi 300 forintot, amíg használni akarod.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.12. 10:01:06

@CID..: lol, hiába no, egy újszülöttnek minden vicc új. Tudom mi az, bérbe venni valamit, de telefonnal kapcsolatban még nem hallottam ilyenről. Mondjuk tök jó lehet, egy már korábban mások által használt készüléket bérelni, legyen az drótos vagy mobil. Amit az előző bérlő (hogymonnyammagánakhogyönismegércse?) nem rendeltetésszerűen használt (mondjuk a seggét vakarta a kagylóval/készülékkel, mert viszketett), te meg a füledhez nyomkodod ... de ez gondolom elképzelhetetlen :P

Terézágyú 2017.01.12. 10:05:22

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:
"lol, hiába no, egy újszülöttnek minden vicc új. Tudom mi az, bérbe venni valamit, de telefonnal kapcsolatban még nem hallottam ilyenről. "

Annak idején, amikor a 90-es években faluhelyen is elérhetővé vált a vezetékes telefon, rengetegen éltek ezzel a lehetőséggel, hogy bérelték a készüléket. Mondjuk szerintem nem használtat adtak, hanem újat, de persze ki tudja...

Cycmen 2017.01.12. 10:16:03

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:

nem rendeltetésszerűen használt (mondjuk a seggét vakarta a kagylóval/készülékkel, mert viszketett), te meg a füledhez nyomkodod ..

Akkor előtte nem árt megszagolni?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.12. 10:16:13

B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+ B+

Az összes épkézláb gázszerelő már Angliában van, és csak a féleszűek maradtak. Asszondja, hogy küldjem el mégegyszer a tegnapi SMS-t a címmel, adatokkal, és plusz még írjam bele, hogy a cirkó "rosszul ég".

A jobb agyféltekém lezsibbadt. Agyvérzást kaptam tőle.

Terézágyú 2017.01.12. 10:16:38

@Cycmen:
"Akkor előtte nem árt megszagolni? "
Tehát előtte nyomd az orrodhoz, és csak aztán a füledhez???

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.12. 10:20:38

@Cycmen: Ha viszkető seggel mész aludni, büdös kézzel ébredsz.

Csak úgy eszembejutott.

Cycmen 2017.01.12. 10:20:52

@Terézágyú:Annak idején, amikor a 90-es években faluhelyen is elérhetővé vált a vezetékes telefon, rengetegen éltek ezzel a lehetőséggel, hogy bérelték a készüléket. Mondjuk szerintem nem használtat adtak, hanem újat, de persze ki tudja...

A fülkés telefonokról szó sem esett helló! Na egy nyilvános teló kagylóján előforduló fülzsír takony turha kombóba belegondolni is szörnyű!

Terézágyú 2017.01.12. 10:24:06

@Cycmen:
Jó, és a buszok kapaszkodói... jaj már.

Cycmen 2017.01.12. 10:26:53

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Az összes épkézláb gázszerelő már Angliában van,

Épkézláb? A hülyék vannak Angliában, az okosok milliárdosok itthon!

Cycmen 2017.01.12. 10:28:34

@Terézágyú: Jó, és a buszok kapaszkodói...

Hát azon ne rúdtáncolj bugyi nélkül!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.12. 10:28:36

@Cycmen: A Mészaros, a Lőrincz mindenhez (is) ért. Reneszánsz ember. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.12. 10:31:07

@Terézágyú: "a buszok kapaszkodói..."

A nyolcvanas évek közepén egy korszakalkotó műtétre kerül sor. Egy néger férfi baleset során elvesztett jobb középső ujja helyére egy fehér embertől származó ujjat varrnak fel. Egy idős sebész érdeklődéssel követi a műtéttel kapcsolatos cikkeket és interjúkat. Egy napon a buszon utazva felfigyel egy fogódzkodó fekete kézre fehér középső ujjal. Izgatottan szólítja meg a kéz tulajdonosát:
- Uram, nem is tudja mennyire örulök, hogy talákozhatom önnel. Szóval ön az a híres páciens. Mondjon valamit magáról! Hogy van? Hogy érzi magát így néhány évvel a műtét után? A kérdezett férfi morcosan reagál:
- Nézze, én egy egyszerű kéményseprő vagyok, épp a barátnőmtől jövök, csak egy tízpercre ugrottam fel hozzá, és nem tudom, hogy maga mit akar tőlem.

Terézágyú 2017.01.12. 10:36:43

@Cycmen:
még szerencse, hogy nem vagyok egy rúdtáncos alkat...

Cycmen 2017.01.12. 10:39:26

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

-Pincér, ez a kávé pinaszagú!
-Fogja a másik kezébe a poharat uram!

Terézágyú 2017.01.12. 10:44:37

@Cycmen:
aszittem az lesz a válasz:

Igen, ez a ház plusz ajándéka, uram.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.12. 10:52:33

Az étteremben lepottyan az asztalról a vendég kanala. A pincér odaugrik, és a zsebéből elővéve átnyújt egy kanalat. A vendég csodálkozik:
- Mondja, maguk mindig ilyen figyelmesek?
- Igen, uram. Nemrég felvettünk egy statisztikust, aki kiszámította, hogy időnk 14%-át arra fordítjuk, hogy kicseréljük a leesett dolgokat. Ezért mindenki a zsebében hordja a tartalékot.
- Ez kiváló. És mondja, miért lóg egy madzag a sliccénél?
- Tudja, a statisztikusunk kitalálta, hogy amikor elmegyünk WC-re, ne kelljen kézzel hozzáérnünk a műszerünkhöz, mert akkor utána kezet kell mosni, ami időveszteség. Így csak ezt a madzagot megrántjuk és mindjárt kint van minden.
- És mondja, hogyan teszi vissza?
- Hát nem tudom, a többiek hogy csinálják, én a kanalat használom.

CID.. 2017.01.12. 11:20:10

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Pedig volt ilyen, de ezek szerint van is:) Nyilván addig volt létjogosultsága amig egy icipicit drágábbak voltak a telók, mint mostanság, másrészt megvolt az a vitathatatlan előnye, ha beszart a készülék, jöttek és cserélték. A készülékkel történő seggvakaráshoz nem igazán tudok hozzászólni;)

Ami viszont szinte biztos, a készülék bérlés nem érinti a 2 évet, szóval a pószter nyugodtan kérje ki a telefonos beszélgetés hanganyagát. A TV csatornák cseréjét viszont be kell hogy nyelje, szerintem.

Terézágyú 2017.01.12. 11:29:05

@CID..:
"Nyilván addig volt létjogosultsága amig egy icipicit drágábbak voltak a telók, mint mostanság"

Igen, manapság, amikor x százalékkal csökkent a vezetékes telefonok száma, ingyen lehetne szerezni készüléket...
(Persze lehet, hogy az nem olyan színes-szagos lenne, és nem kellene a pószternek...)

2017.01.12. 12:05:53

mindegyik ezt csinálja... (nem csak invitel)

asdf 2017.01.12. 12:17:44

2003. évi C. törvény
az elektronikus hírközlésről

Az előfizetői szerződés módosítása

132. § (1) Az egyedi előfizetői szerződés módosítására az előfizetői szerződés megkötésének szabályai vonatkoznak. Az általános szerződési feltételek lehetővé tehetik az egyedi előfizetői szerződés (2) bekezdés szerinti módosítását.

(2) A szolgáltató az előfizetői szerződést az egyedi előfizetői szerződésre is kiterjedően csak az alábbi esetekben jogosult egyoldalúan módosítani:

a) az egyedi előfizetői szerződésben vagy általános szerződési feltételekben foglalt feltételek bekövetkezése esetén azzal, hogy - amennyiben jogszabály vagy elektronikus hírközlésre vonatkozó szabály másként nem rendelkezik - a módosítás nem eredményezheti a szerződés feltételeinek lényeges módosítását;

b) jogszabályváltozás vagy hatósági döntés,

c) a körülményekben bekövetkezett, a szerződés megkötésekor előre nem látható lényeges változás,

d) a műsorterjesztési szolgáltatás keretében kínált csatornák összetételében bekövetkezett változás indokolja,

e) az előfizetői szerződés, illetve a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó feltételek kizárólag az előfizető számára előnyös módon változnak meg.

(2a) A (2) bekezdés d) pontja alapján a szolgáltató az előfizetői szerződés egyoldalú módosítására az alábbi feltételekkel jogosult:

a) az általános szerződési feltételeiben és internetes honlapján az általa kínált díjcsomagokban feltüntette az adott csatorna szerepeltetésének általa vállalt időpontját és ez az időpont letelt, vagy

b) az adott médiaszolgáltatás kivételét a kínálatból lakossági felméréseken alapuló nézettségi adatok vagy a médiaszolgáltatóval kötött szerződéses jogviszony indokolják.

asdf 2017.01.12. 12:20:59

@asdf: Ja, hogy irtak, ilyen, amikor emlekezetbol kommentel valaki

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2017.01.12. 12:55:39

@J. Richárd:
Sztem teljesen rossz bérelni mert utána viheted/postázhatod vissza. Csak azt tudom mondani, hogy valószínű a készülékbérléssel valami apróbetűsbe léptél és szerződés hosszabbítás jár vele. Hülye dolog tényleg, különösen ha az ember szabadulni akar a rossz szolgáltatásból. Pláne ha a készülék még egy havi részletet sem ér meg.

lutria 2017.01.12. 20:12:22

Szerintem ingyen telefont utoljára a 80'-90'-es években még a Posta-Matáv korszakban adtak az előfizetés mellé...

joska61 2017.01.13. 10:07:38

A posztoló előtt túl sok betű jelent meg egyszerre, így nem tudta értelmezni a leírtakat. Miért írja vajon, hogy nem volt teljes körű a tájékoztatás? Lentebb meg hosszasan csacsog arról, hogy minden le volt írva...

Bluemotion 2017.01.13. 10:12:33

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: "Amúgy az invitel nekem azért tetszik mert a telefont 10 éve le lehetett mondani ajánlott tértivevényes levélben." Persze, mert emlékeim szerint csak pár éve van online ügyfélszolgálatuk, addig meg maradt a levél, meg a füstjelzés.

beste 2017.01.13. 19:17:52

@Terézágyú: akkor is tojják ki a szúrós állatukat a végbelükből invitelnél. Rohadtul hiányzik az eurosport és a discovery. Hűségidő után (hál istennek már csak 2 hónap) télakolok tőlük.