Tékozló Homár

Tippek-trükkök: Így vegyünk át webshopos csomagot

2017.01.17. 14:28 | Homár Hilda | 221 komment

shutterstock_388075414.jpg

A Homár posztjainak igen jelentős részét adják azok a történetek, ahol olvasóink élve a modern kor vívmányaival neten vásároltak, hogy aztán azt a macerát, amit megspóroltak a fotelből való vásárlással, többszörösen is behúzzák maguknak a kiszállítás kapcsán, mert vagy nem jön a futár vagy nem azt hozza, amire számítottak. Ez a poszt  az utóbbi helyzetre próbál felkészíteni mindenkit.

Kedves Homár!

Kérdéssel, mintsem panasszal fordulok hozzád, ugyanis az interneten válasz után kutatva inkább csak még több kérdőjelekbe botlottam.

Többször rendeltem már online. A legutóbbi három rendelésnél kétszer sikeresen átvétel előtt megengedte a futár, hogy ellenőrizzem a csomag tartalmát és épségét (elektronikai eszközök voltak, így amúgy is elengedhetetlennek éreztem ezt a lépést). Ma jött meg a harmadik rendelésem (telefon), amit édesapám vett át. Lelkére kötöttem, hogy ellenőrizze a küldeményt, azonban ezt a futár megtagadta tőle. Azt mondta, hogy elsőnek ki kell, hogy fizesse és ha esetleg kibontáskor panasza van, reklamálásra itt és itt egy telefonszám.

Kérdésem az lenne, hogy:

1. Valóban megtagadhatja-e a futárszolgálat utánvét esetén a csomag ellenőrzését?  Én úgy tudom, hogy a postai csomagot  nem  bonthatom ki, de ezt igen. Sőt!)
2. Milyen esetekben van jogom ellenőrizni a csomagot, amit kaptam?
3. Hogy tudom kideríteni, hogy egy esetleges sérülés során a feladó hibázott( pl. eleve sérülten adta fel a pakkot, vagy rosszul csomagolta) vagy szállítás során következett be a károsodás (a szállító figyelmetlensége miatt)?
4. Ha mégis ellenőrizhetem a küldeményt, de nem találom rendben mi a következő teendő? Esetleg kötelezhetnek-e átvételre, mondván nekik csak a szállításra van szerződésük, minden mást az eladóval beszéljek meg. 

Köszönöm szépen előre is a segítségeteket!

Üdv.

H. A

Ez pedig a kisokos netes rendelés esetére:

Kedves H.A.!

Bár a webshopból történő rendelés számos előnnyel jár, az mindenképpen hátránya, hogy a terméket vásárlás előtt nem tudod kézbe venni, megvizsgálni, kipróbálni. További hiba lehetőséget rejt magában a termék kiszállítása, ha az átvételkor nem vagy elég körültekintő előfordulhat, hogy ahelyett, hogy végre használhatnád a beszerzett terméket, hosszú levelezgetésekbe kell kezdeni a szolgáltatóval, hogy egy hibátlan termék boldog tulajdonosa lehess.

Vegyük sorba, hogyan járjunk el a megrendelt csomag átvétele során.

Első lépésben, amikor egy termék megrendelése mellett döntünk olvassuk el a szolgáltató általános szerződési feltételeit, különös tekintettel a szállítás módjára, az átvétel szabályaira vonatkozó rendelkezéseket.

Amikor megérkezik a csomag beszéljük meg a futárral, hogy az átvételi elismervény aláírása előtt szeretnénk kibontani, és a tartalmát ellenőrizni. Jó tudni, hogy külön jogszabály nem kötelezi a futárt arra, hogy megvárja, amíg a csomagot kibontjuk. Az, hogy ezt megteszi-e nagyban függ attól milyen jogviszonyban áll a megrendelést teljesítő vállalkozással.

Ezt tegyük, ha kibonthatjuk árvétel előtt:
Miután alaposan megnéztük, hogy nincs-e vágás, vagy ütésnyom a csomagoláson, nézzük meg, hogy ténylegesen a megrendelt termék található-e a csomagban, illetve, hogy hibátlan-e a külleme. Ha mindent rendben találunk, jöhet az aláírás, és boldog tulajdonosként útjára engedhetjük a futárt. Ha valamilyen hibát észlelünk akár a csomagoláson, akár a terméken azt mindenképpen kérjük írásban rögzíteni, és ekkor akár még a csomag átvételét is megtagadhatjuk.

Ezt, ha nem:
Ha a futár nem hajlandó átadni a terméket addig, amíg az átvételi elismervényt alá nem írjuk, legalább a csomag külső borítását ellenőrizzük, és kérjük rögzíteni, hogy a csomagolást rendben találtuk, de a belső tartalmat nem állt módunkban ellenőrizni. Majd amikor egyedül maradtunk nyomban lássunk neki a kibontásnak, így ha hibát észlelünk könnyebben tudjuk majd az igényünket érvényesíteni, mintha már hetek teltek volna el a megérkezés óta. A kicsomagolás folyamatát lehetőleg fénykép-vagy videó felvétellel dokumentáljuk, ez a későbbi bizonyítást nagyban megkönnyíti majd. Ha hibát észlelünk azonnal küldjük el az elállási nyilatkozatunkat a szolgáltatónak, és pozitív visszajelzés esetén küldjük vissza a terméket.

Összegzésképpen elmondhatjuk, ha a termék szállítás során megsérül, főszabályként az felel, aki a kárt okozta, aki a károsodást előidézte. Azonban fontos tudni, hogyha a felelős személye nem állapítható meg, a termék fogyasztó részére történő átadásának időpontjáig minden esetben az eladó felel a termék épségéért, függetlenül attól, hogy a kiszállítást a postai alkalmazott vagy futárcég végezte, ezért a kereskedő nem hivatkozhat arra, hogy a kiszállítást nem ő, hanem egy alvállalkozója teljesítette. Tehát ez azt jelenti, hogy a kárveszély a termék átvételével száll át a fogyasztóra. Ezért is fontos, hogy az átvétel előtt ellenőrizzük a csomag tartalmát, vagy ha ez nem lehetséges, legalább alaposan dokumentáljuk a kibontás folyamatát. 

Felhasznált jogszabályok: 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Huba77 2017.01.17. 14:33:09

A feladó cégtől függ hogy ki lehet e bontani vagy nem
Hogy milyen szerződésük van a futárcéggel

enrico palazzo 2017.01.17. 14:38:08

A sok alkotmánymódosítás (akkor is így hívom) helyett ezt pl. szabályozhatták volna rendesen. Nagyon gáz, hogy nem kötelező megvárni a futárnak, hogy átnézd a csomagot. Utána bizonyítani...hát. Sikerült ez már valakinek?

Amúgy ez most hasznos volt Hilda, kösz!

Antalbaba 2017.01.17. 14:45:26

Hmmm... Ezek szerint, ha olyan futárral külldik, aki nem mutatja meg, akkor jobb, ha viszi is vissza, küldjék más céggel, nem???

Antalbaba 2017.01.17. 14:46:32

@Antalbaba:küLdik, természetesen;-)

Reactor 2017.01.17. 15:13:44

Ha a futár össze-vissza törte a csomagot, teljesen mindegy, ottmarad-e amíg kibontod vagy sem, a futárcégnél tudsz reklamálni, ha felvetted videóra amint kibontod a csomagot. Persze ebbe is lesz aki beleköt, hogy "mörr-börr, visszacsomagoltad és újrakibontottad a videó kedvéért" de még ha így is van, a cuccost nem ő törte össze (abba neki mi a buli?).

Terézágyú 2017.01.17. 15:18:54

@Reactor:
"Persze ebbe is lesz aki beleköt, hogy "mörr-börr, visszacsomagoltad és újrakibontottad a videó kedvéért" de még ha így is van, a cuccost nem ő törte össze (abba neki mi a buli?). "

1. Véletlenül leejtette a kibontás után. Gyorsan visszacsomagolta, hogy felvegye videóra ahogy kibontja, és már törött a cucc - másikat kér.

2. Eleve volt neki egy törött cucca, most ráfogja, hogy ezt kapta.
divany.hu/tejbenvajban/2017/01/17/megvette_a_luxustaskat_visszavitte_a_hamisitvanyt/

Alf56 2017.01.17. 15:20:19

@Antalbaba:
Mondjuk az érdekes, hogy nem hagyja kinyitni a futár a csomagot, ugyanis én nem egy leragasztott dobozt akartam venni, hanem azt, ami benne van (kellene, hogy legyen).

@Terézágyú:
Adj hozzá még egyet: még mindig várok NOVEMBERBEN postázott cuccokat.

Nick-son 2017.01.17. 15:23:03

A futárszolgálatok a standard árakon zárt csomagokat szállítanak. Zárt csomagot vesznek át, zárt csomagot adnak át. Hacsak nem fizet valaki felárat a tételes átadásért (ami az alap árakon felül általában több ezer forintos tétel, eddig 150.000 csomagból 0 darabra kért ilyet a vevő nálunk legalábbis) akkor zárt csomagot adnak át. Ilyenkor a dobozon érdemes külsérelmi nyomokat keresni, ha van jegyzőkönyvet felvetetni, ha nincs akkor dobozon belüli tartalomért már a feladó felel. Nem is tudna mit kezdeni a futár egy bontott csomaggal, normális futárszolgálatnál legalábbis nem.

Fölösleges hülyíteni a népet, az alap 800-1000 forintos árakon szállított, meg ingyen szállított pár ezer forintos áruknál tuti biztos, hogy ha külön nem kéri nem lesz kifizetve a tételes átadás, így hiába túráztatják a futárt, aláirathatja 90 példányban is, hogy a jóember nem nyitogathatta a dobozt a futár előtt, meg nem próbálhatta ki a TV -t, meg nem várta meg a futár a konyhában amíg az újonnan vett fagyasztóba a hőmérő fagypont alá süllyed... ennek az eredménye az lesz, hogy a következő csomagnál a futár erőteljesen lassít és lehúz egy kódot, hogy címzett nem található, vagy nem akarta kifizetni aztán szevasz.

Fénykép, meg videó felvétel... hát ezt valahogy nem tudom összeegyeztetni, mert aminek a kicsomagolását videón kell dokumentálni azt szerintem nem futárral rendelem. Biztos van amit így jó, de azért ilyen cirkuszt nem rendeznék minden csomagomnál, de mindenki maga tudja.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 15:27:15

"KÉRJÜK, HOGY A CSOMAGOT MÉG FIZETÉS ELŐTT BONTSD KI ÉS TARTALMÁT ELLENŐRIZD LE A FUTÁR JELENLÉTÉBEN!

A csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a fuvarlevélen a futár jelenlétében kerül rögzítésre."

edigital.hu/hazhozszallitas

Terézágyú 2017.01.17. 15:27:42

@Nick-son:
"meg nem várta meg a futár a konyhában amíg az újonnan vett fagyasztóba a hőmérő fagypont alá süllyed..."

Addig illik hellyel kínálni a futárt? Adni neki egy kávét...? :)

Nick-son 2017.01.17. 15:36:34

@Terézágyú: igazából szállással is kínálni kell, mivel a hűtőket állítva kell egy napot tárolni mielőtt használatba veszik :)

Cycmen 2017.01.17. 15:46:56

Én is rendeltem a websoppnál zsákbamacskát, a futár meg dobozt hozott de nem engedte kibontani, belerúgtam, nem nyávogott így visszaküldtem, el is vitte sántítva!

Terézágyú 2017.01.17. 15:50:58

@Cycmen:

Jött a futár - de mivel nem futva jött, hanem sétálva, ezért nem tudtam, hogy ő az...

2017.01.17. 16:11:07

azért az mennyire életszerű, hogy a futr megvárja az ellenőrzést vagy íratsz bele papírt, h nem?

Antalbaba 2017.01.17. 16:14:24

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: szeretjük ekézni az ED-t, de (ha nem fogja ki az ember a nagy számok törvénye alapján), akkor nincs velük gond. Most vettünk hűtőt, szóltak előre, hogy mikor jöhetnek, felhozták, kicsomagolták, helyrerakták, a régit meg elgurították. De esélyes, hogy ők a cég saját futárai (nem tudom), végignéztünk mident, nem fizettünk előre... Szóval cég/futár függő a dolog.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2017.01.17. 16:51:34

teszkós nagybútor szállítók (egy megfelelő méretű hütttő) ragaszkodtak a kibontáshoz, karc ellenőrzéshez, bedugom brümmög, kinyitom ajtó világít.

Valami webshop, mosógép: kibont, beüzemel, dobrögzítő eltávolít, víz ráköt, nem folyik, valami program fut.

Mindkét esetben régi elszállít és utánvét. A másodikban a sozlgáltatás "ajándékként" szerepelt az elsőben az ASZF része

INDAGEBASZ 2017.01.17. 17:23:34

Dpd-s futár megvárja, a postai átvételnél nem lehet, ott azt mondták h majd adnak jegyzőkönyvet a feljelentéshez ha nem passzol vmi...:-)

Beerhead 2017.01.17. 18:08:17

@Nick-son: "ennek az eredménye az lesz, hogy a következő csomagnál a futár erőteljesen lassít és lehúz egy kódot, hogy címzett nem található, vagy nem akarta kifizetni aztán szevasz." - tehát ez a jelenség létezik, és leszarják a futárcégek. Csak gratulálni tudok. Ezért sem rendelek semmit futárral, inkább elmegyek érte, nem ér nekem annyit, hogy valami nyikhaj futár szórakozzon velem.
Rendszeresen van ilyen panasz, hogy valaki a kivett szabadnapján várja a futárt, majd nap végén a trackingben megjelenik, hogy nem volt otthon.

hidroponi 2017.01.17. 18:36:43

szerintem hulyeseg ez a futar/postas jelenleteben felbontas.
semelyik nem fogja engedni.
azt lehet csinalni, hogy megnezed van-e kulserelmi nyom?
ha van, akkor jegyzokonyvezed, ha nem akarjak akkor nem veszed at.

a futart/postat nem erdekli, hogy a webshop at akar-e verni.

M. Péter 2017.01.17. 19:17:15

A futárnak naponta 100 körüli csomagot kell kézbesítenie, nincs ideje arra, hogy megvárja, hogy mindenki kibontsa és ellenőrizze a csomagot.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.17. 19:22:18

@Beerhead: persze arról sem feledkezzünk el, hogy mennyi és mennyi buta ember ér körülöttünk. Akiknek totál gőzük sincs, hogy egy futár az micsoda, mi a dolga, nem tudják, hogy egy webshopos rendelési folyamat melyik lánca ő. Sokan azt hiszik, hogy vele beszéltek telefonon, amikor leadták a rendelést és ő volt az, aki a telefonhívás után vegyvédelmi ruhában lement a raktárba és saját maga vitte ki neki személyesen azt az egy kenyérpirítót, mintha neki aznap csak az az egy feladata lenne. Ők azok, akik képesek alkudozni egy futárral. aztán amikor az nem adja olcsóbban, akkor ők azok, akik ilyenkor képesek bepanaszolni a futár, hiszen az szemtelenül viselkedett és mindenkinek joga van panaszt tenni.

sZulamith 2017.01.17. 19:29:35

Nekem két törékeny holmit tört össze a legolcsóbb futárszolgálat. Alaposan becsomagoltam, ráírva nagy betűkkel törékeny. Volt fotó nem is egy, mégsem fizettek. Megtanultam olcsó húsnak híg a leve:)

beste 2017.01.17. 19:29:46

@Nick-son: ha valami jóképű, alig használt harmincas a sofőr, akkor jöhet... esetleg főzhet vacsit is.... :)

ekat 2017.01.17. 19:51:17

Évek óta nagyon sokat rendelek netről, itthonról és külföldről is, soha semmit nem csomagoltam ki futár előtt, és nem is akartam. Volt egy-kétszer probléma, és mindig meg tudtam egyezni a céggel. Még olyan esetem is volt, magyarral, hogy hónapok múlva térítette vissza a levenduláim árát, mert kivirágozva nem fehérek voltak, és törpék, hanem rendesek és lilák. Legutoljára pár hete egy német cégtől kaptam rossz töménységű oldatot (szájvíz), elismerte a hibáját, és 30% árengedményt vagy visszavételt ajánlott fel.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 19:54:27

@homár: tehát egy olyan termék csomagolását barmolod szét, ami nem képezi a tulajdonodat?! Úgy mégis, ezt hogy képzeled?! Először fizetsz, aztán bontasz! Azt a futárt is jól orrbabasznám, amelyik megengedi, hogy fizetés előtt -azon kívül, hogy kívülről megnézed, a csomagolás sértetlen- hozzányúlj! Elkezdesz balettozni egy félmilliós TV-vel, kicsúszik a kezedből, 1000darabra törik, és nagyvonalúan közölnéd, hogy nem tetszik a színe, és megtagadod az átvételt/kifizetést?! Mert ehhez lenne bőr a képeden, erre mérget merek venni (ha nem így lenne, akkor ez a posztnak nevezett [del]írás[/del]hányás sem született volna meg). Épeszű emberben fel sem merül, hogy ami nem az enyém, azt nem bontogatom/baszogatom. Ergo, akiben felmerül, az nem épeszű, és ez nem vita tárgya.
gvti is elmehet a faszomba, hogy megint a hülyeséget erősíti.

2017.01.17. 20:06:08

Szarrágó! A boltban is kibontod?

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 20:07:38

@sZulamith: "ráírva nagy betűkkel"
ha törékeny, akkor tessék rá "törékeny" matricát tenni, nem pedig kifestőkönyvnek használni a csomagolást. A törékenynek jelzett csomagért ált. plusz pénz is kérnek, de ez van, ha fokozottan ügyelni kell a csomagra. Ja, hogy ezt akartad megspórolni? Akkor i.j. "most" nem sikerült ;)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 20:12:38

@Puckman Éliás: a bolt egy érdekes eset. Ha nincs jelen eladó (a bontogatásnál), akkor a biztonsági orkok helyében kérdés nélkül kísérném őket a szárazáru raktárba.
Ellenben, ha a csomag felbontása eladó által követtetik el (a tartozékok meglétének ellenőrzése céljából), úgy nem látok benne semmi kivetnivalót.

Jessybátsi 2017.01.17. 20:15:37

@sZulamith: Az olyat törékenyként szokták feladni, nem csak úgy ráírogatni. :)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 20:20:22

@The Crazy One 5tös: és amelyik hdd->ssd cserét kér notiba, esetleg memória bővítést? Nem vesz hozzá külön OS-t, van egy neki valahonnan, hozza a matricát is, telepítsük föl, aztán sipákol, hogy ez használt, hát össze van fogdosva, tele van ujjlenyomatokkal! (anyád, szerelni kellett, telepíteni, te kérted b+, de ezt így nem mondhatod az arcába ... ugye)

Nick-son 2017.01.17. 20:22:50

@beste: Hmm... hát, ilyen kondíciók mellett akár ki is lehet hagyni a futarat :)

@Beerhead: ezt a kötekedő hülyékkel csinálják. Egyébként bármennyire is hihetetlen, de ezek a futárok emberek. Épp annyira mint akinek odaadják a dobozt. Én úgy gondolom 99% -al semmi komoly gond nincs, de azért amelyikük megteheti az nem szeretne a másik ember lábtörlője lenni, csak csupán mert amaz megtette, mert volt rá lehetősége, hogy rendeljen valamit a neten. Normálisan kell velük beszélni és semmi gond.

Foglalkoznak ezzel egyébként a futárszolgálatoknál, de azért nem dobálják ki a futárokat bemondásra, vannak különféle pontok amik alapján értékelik a futárokat, a depókat, van ami pénzt jelent, meg nyilván van olyan is ami miatt el kell valakit küldeni.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 20:25:06

@Terézágyú: "2. Eleve volt neki egy törött cucca..."
akkor egészségére, ennek lefülelésére való a gyári szám (a táskákon elvileg nincs, szóval az ötlet nem rossz, de itt példának nem jó). Egy pillanat alatt megmondom, hogy amit visszahoztak, azt tőlünk vásárolták vagy sem.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 20:33:20

@Nick-son: Ezt a kérdés körbejártuk jópár hónappal ezelőtt. Az itt kommentelők többsége -tisztelet a kivételnek- meg van róla győződve, hogy a futár értük van, és aznap csak azt az egy csomagot szállítja amit neki visz. Azon kívül minden és mindenki más le van szarva.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 20:40:08

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Írhat ilyet az edigital, ha ennek megfelelő szerződése van a futárszolgálattal. Ellenkező esetben a futár pont le fogja szarni. Kb 20~30 perce van /cím. Gondolod leül majd kávézni, amíg kibontod a 200cm-es oled tv-t, kikötöd a régit, odébb rakod (nagyon kevesen készülnek fel előre), a régi helyére berakod az újat, bekötöd, behangolod? ez nem 20 perc. És mi van, ha mosógép? Végig kell várjon egy energiatakarékos kímélőprogramot (1~2 óra), vagy hűtő esetén meg kell várja, amíg lehűl 0c alá? (+ az a 6-8 óra, amíg egyáltalán nem kéne basztatni, míg az olaj visszaszivárog a kompresszorba?)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 20:51:28

@INDAGEBASZ: az a cég, akivel úgy kötünk szerződést, hogy délután 5-re jöjjön a csomag(ok)ért, majd ezzel szemben beállít 1~f2 körül, hogy "van csomag?", majd a du.5-ös időpontra történő figyelemfelhívás után közli, hogy akkor ő majd holnap jön. A másik okos futárjuk délután (inkább este?) f8-ra jött (még 5 perc, még 10 perc, még 3-4 perc, még xxxx, a csomagot viszont fel KELLETT adni) 5 helyett (végülis jobb mint a f2), azt te itt ne emlegesd, mert az egy lófasz, nem futárszolgálat. És ezt a szerződéskötést követő első héten adták elő, többet nem is tartottunk igényt ilyen "szolgáltatásra", maradtunk a GLS-nél (még mindig 50.000Ft a felelősségbiztosítása a DPD-nek -ez is egy vicc, félmillás TV-re 50e-t fizet ha elhagyják/összetörik-, vagy keverem őket egy másik céggel?)
(nem a rabok faßára kellett jönnie, hanem BP. belváros)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 20:54:06

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Hát ha előre szólnak, hogy csak akkor reklamálhatok, hogy a Doogee telefon helyett véletlenül egy iPhone-t csomagoltak, ha kibontom, akkor én kibontom. Ha a futárnak nem tetszik, viheti vissza.

sZulamith 2017.01.17. 20:58:03

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Igen, de akkor ilyen poszt nem volt forgalomba, honnan tudhattam volna:)

sZulamith 2017.01.17. 21:03:23

@Jessybátsi: Hát igen, de a futár sem szólt, ritka mogorván vette át a csomagot. Bizonyára hozzáértő valaki vette el a kedvét:)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 21:06:32

@Beerhead: "nyikhaj futár szórakozzon velem." és az belefér, hogy "te" szórakozol a futárral? mert "csak 5 percre ugrottam le cigiért", "mindjárt ott vagyok, miaz hogy mennyi idő, mondom mindjárt" (aztán 10-20 perc). Van más dolga is, nem csak hozzád megy. És mivel elképzelhető, hogy már előtted is eljátszotta ezt 1-2 címzett (paraszt, vidéken gyökér), valószínűleg késésben van. X csomagot kézbesítenie KELL, ha este 8-ig tart, akkor addig dolgozik. Nincs ideje arra, hogy bontogasd a csomagot, meg jópofizzál. Köszönsz, megnézed a csomagot -sértetlen-, kifizeted, aláírod, átveszed, elköszönsz. Ebben a sorrendben, és kb annyi idő alatt, amíg elolvastad. Ha ennél tovább tart, ne csodálkozz, ha legközelebb megszívat. Ő is haza akar menni, pihenni akar (esetleg megdugni a nőjét), úgyhogy leszel szíves nem leszarni, mert amilyen az adjonisten, olyan lesz a fogadjisten.

Nick-son 2017.01.17. 21:07:23

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: áhh, ne gondold hogy 20-30 perc van egy címre.

A futár aki hozzánk jár ma pl. 90 címmel indult el reggel, ha feltételezzük hogy 12 órát dolgozik akkor van nem több mint 8! perce egy címre. Ebben az is benne van, hogy reggel be kell pakolni a kocsiba, a címekre oda kell érnie, délután felvét, vissza a depóba aztán elszámolás. Így jön ki 8 perc, de ha a többi időt leszámoljuk akkor a címzettekkel parolázni ennek kb. a fele lehet.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 21:09:15

@sZulamith: dehogynem :), mióta létezik a posta, lehet feladni törékeny csomagot, amit a rá pénzért vásárolt matrica felragasztásával lehet jelezni. Ott kell reklamálni, ahol NEKED feladáskor nem szóltak ;)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 21:15:33

@Nick-son: nagyvonalú voltam :) Egy haverom dolgozott a GLS-nél, vidéki címeket kapott, nem bírta 1 hónapig sem, mesélte hogy ált. 100 körüli címmennyiség volt, amit AZNAP kézbesíteni kellett. (aki nem értené: másnap új csomagok jönnek, ami megint ~100, nem fér bele, hogy előző napról marad 20, aztán megint marad, és megint, és ...)
Egész nap "rohangált", mint mérgezett egér a stelázsiban, mégse sikerült este 8 előtt végeznie.

2017.01.17. 21:28:08

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:

"tele van ujjlenyomatokkal! (anyád, szerelni kellett, telepíteni, te kérted b+"

Telepiteshez nem kell osszefogdosni a laptopot, laptopszereleshez pedig egy pár esd-kesztyű kisker áron kb. 1500 Ft, aminek mindenképp erősen javallott a hasznalata, ujjlenyomatoktol fuggetlenul.

A csomagot meg igen, fel kell bontani\bontatni mielőtt kifizetned (sosem volt még ezzel probléma), uzletben is, azzal meg pont nem kell a vásárlónak foglalkoznia, hogy a futárnak hány helyre kell meg mennie, a normális munkaszervezés a futarceg feladata, a fogyasztót csak az érdekli, hogy neki hibátlanul teljesítsenek.

sZulamith 2017.01.17. 21:33:04

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Aha, csak a posta nem olcsó, de a közismert olcsó futárszolgálat, többe került:)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 21:39:41

@zpetal: kezeltesd magad. Ha a futárcég úgy szervezné, hogy 5cím/futár/nap, hogy legyen ideje az általad kívánt baszakodásra a telibeqrt csomagoddal, akkor nem 1000~2000 lenne a házhoz szállítás, hanem 10.000+ (de inkább 20.000+). kesztyűt, ja, nevemre ne vegyelek? és amelyik abba köt bele, hogy a csomagolás lett felbontva? Volt olyan fasz, amelyik megnézette a monitort (telefonon volt egyeztetve, ne legyen pixelhiba), majd amikor jött a monitorért "MI?! EZ FEL VAN BONTVA! NEM KELL!" anyád ... mégis, hogy a f@ßomba keressünk pixelhibát?

lutria 2017.01.17. 21:43:21

Nem a kézbesítőtől/postástól függ hogy megengedi-e kinyitni a csomagot átvétel előtt hanem a feladótól,az Emag csomagokon pl.van egy kinyitott doboz szimbólum-már ha ezzel a lehetőséggel rendelte meg a címzett.Ezeket vissza lehet azonnal küldeni egy helyben kitöltött jegyzőkönyv kíséretében.Csak ezekhez a csomagokhoz adnak jegyzőkönyvet a postásoknak és spéci ragasztószalagot a lezáráshoz,egyébként azonnali kirúgás jár annak a postásnak akinél egy rajtaütésszerű ellenőrzéskor ragasztószalagot találnak.
Tehát egy átlag csomagot kinyitva kellene vissza szállítani + anélkül hogy tisztázva lenne ki fizeti a visszautat.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.17. 21:43:34

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Lekésted. :(

Majd legközelebb szólok. Sajnos nem nagy látványosság. Bár közben megsasolhatod habtestemet.

2017.01.17. 22:02:42

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:

Az átvételkor csak a mechanikai sérüléseket kell nézni, meg hogy jó rendelést küldtek-e, ami max 2 perc a futár életéből. Tőlem emelhetitek emiatt 20 ezerre a szállítást, legfeljebb a legtöbben körberöhögnek majd, és megoldják máshogy.
Azt a műszaki zsenit pedig, aki antisztatikus kesztyű nélkül kotorászik egy vadonatúj laptop belsejében, a legnagyobb baráti jóindulattal tanácsolnám el inkább kukoricát kapálni. Ha meg a vállalkozónak pár ilyen filléres kesztyűt venni ekkora érvágás, az hagyja inkább a boltot, és menjen inkább a Flexhez vagy a Jabilhoz kütyüket szerelni normaidőre, ott adnak majd neki.

A pixelhiba-ellenőrzés miatti kifogásod viszont jogos.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 22:03:36

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: ehem ... ez a "habtestemet" most bogarat tett a fülembe (mer'hogy nekem is az van, mmint habtestem :P). Lehet, hogy nem is vagyok már annyira kíváncsi? :D

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.17. 22:09:56

@zpetal: "...azzal meg pont nem kell a vásárlónak foglalkoznia, hogy a futárnak hány helyre kell meg menni..." Stimmel! Pontosan így van ezzel a futár is: totál nem érdekli a címzett baszakodása. Ha spekulálsz, akkor áldás békesség, megy tovább...

2017.01.17. 22:17:27

@The Crazy One 5tös:

Nem kell baszakodni, csak gyorsan leellenőrizni, hogy az jött-e meg, amit rendeltem, és épségben. Ha meg ebben nem partner, tőlem aztán mehet békével. De mint mondtam ilyen probléma még sosem volt.

igazi hős 2017.01.17. 22:18:21

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: "Köszönsz, megnézed a csomagot -sértetlen-, kifizeted" Pont így történt, aztán szomorkodtam, hogy a szépen, vastagon befóliázott doboz (nem papír, hanem műanyag) el volt törve. Edigital meg széttárja a kezét, hogy ők megírták, hogy csomagoljam ki.

élhetetlen 2017.01.17. 22:30:44

@Alf56: Gondolom, te sem sokat vásárolsz ezen a módon, csak elképzeléseid vannak. Kapsz egy levelet, bedobja a postás. Ajánlott levél, aláírod, hogy átvetted, és utána bontod fel, kapsz egy csomagot, azt felbontod, mielőtt átvennéd. „ugyanis én nem egy leragasztott dobozt akartam venni”. De a futár egy leragasztott dobozt vett fel, és azt kézbesíti. A futár erre szerződött. Visszavinni csak a bontatlan csomagot tudja, ha nem veszed át. Őt azért nem fizetik, hogy ha felbontod, és nem tetszik a csomag tartalma, akkor vigye vissza, te meg nem fogsz helyben leszerződni erre a szolgáltatásra, és fizetni érte. Nem tudom, mi van az agyatokban.

2017.01.17. 22:36:25

@élhetetlen:

Pl. egy idézet az említett extreme digital honlapjáról:
edigital.hu/hazhozszallitas

"KÉRJÜK, HOGY A CSOMAGOT MÉG FIZETÉS ELŐTT BONTSD KI ÉS TARTALMÁT ELLENŐRIZD LE A FUTÁR JELENLÉTÉBEN!
A csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a fuvarlevélen a futár jelenlétében kerül rögzítésre."

Ennyi.

élhetetlen 2017.01.17. 22:37:27

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: @ Antalbaba : Úgy tűnik, itt páran keveritek a csomagszállító cégeket a boltok házhozszállítás, beüzemelés, funkciójával.

élhetetlen 2017.01.17. 22:50:09

@enrico palazzo: Játsszunk a gondolattal. Megvárja a futár, amig kibontod, és összetörve találod a porcelán tepsit. Ketten vagytok, ki törte össze, ő, szállítás közben, vagy te, mikor kivetted, és leejtetted? Bekamerázni minden lakást egy csomag átvételéhez? Ne röhögtess. „Sikerült ez már valakinek?”. Igen, 7000 ft porcelán tepsi, kibontom a csomagot kettétörve. Hülyén (kisebb volt a doboz, így átlósan tették bele, kis nyomás, elpattant). Hívom a boltot (mindketten Pesten vagyunk), vigyem vissza, kapok másikat. Mondom, ha csak úgy elfutnék a boltig, akkor gondolják, hogy futárral kértem volna plusz pénzért? Pár másodperc tanakodás a vonal másik végén, a válasz, zárás után valaki kihozza a csereárut. Kihozták.

Beerhead 2017.01.17. 22:52:28

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Már bocs, de a szolgáltatónak igenis többet kell elviselni. Annyira magyar módi, hogy a szolgáltatókat, akiknek bőven fizetünk, vasalt ingben, egyenesen állva, némán kell várnunk, majd hajlongva, sűrű jattolással, és bocsánatkéréssel kell igénybe venni a szolgáltatásukat, hogy megkíméljük magunkat az egyébként bekövetkező bosszútól. Én ebben nem kívánok részt venni.
Nem fér bele 1 egész kivett munkanapot visszatartott pisivel várnom a futárra, hogy abban a másodpercben tudjak ugrani, a túlterhelés miatt rohanó csávóhoz, aki a nagy rohanásban köszönni is elfelejt, nehogy szomorú legyen valami miatt, és legközelebb is méltóztasson kihozni a csomagot.

élhetetlen 2017.01.17. 22:53:52

@zpetal: Nem gond, te is kevered a futárszolgálatot adott cég házhozszállításával. Mint írtad, edigital-házhozszállítás. Mondom, nem baj, van ilyen. Ennyi.

enrico palazzo 2017.01.17. 23:01:22

@élhetetlen: Nem értelek. Ha össze van törve és már kifizettem, nem veszem át. Vagy, ha össze van törve, nem fizetem ki. Vagy jegyzőkönyv. A lényeg, hogy az nem pálya, hogy nem ellenőrizhetem. Nem hiszem, hogy a futárok rosszindulatú kis szemétládák, egyszerűen sietnek A-ból B-be. Viszont közös érdek kellene, hogy legyen a sikeres áruátvétel.

2017.01.17. 23:17:21

@élhetetlen:

Elolvastad a linket? Ugyanúgy futárszolgálattal küldik ki ők is. (Egyébként meg semmi jelentősége ebből a szempontból annak, hogy ki hozza ki, és hogy minek nevezed azt, hogy ők odaadják valakinek, hogy hozza el nekem). A vásárló az eladóval szerződik, a többihez semmi köze. Tökmindegy ki hozza ki, meg kell nézned a rendelést, mielőtt átveszed, mert anélkül utána mehetsz a sóhivatalba reklamálni. Ha meg nem engedik megnézni a csomag tartalmát, akkor vagy rögzítteted írásban, hogy nem nézhetted meg, vagy visszaküldöd.

Persze tőlem aztán mindenki azt csinál, amit akar, követheti meg propagálhatja a hibás gyakorlatot a Homárral meg a fogyasztóvédelem véleményével is szembe menve. Akit meg érdekel, mi a helyes eljárás, az elolvassa fent a blogbejegyzést a fogyasztóvédelem tájékoztatójával. Ennyi.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 23:19:48

@igazi hős: nézd, általában nincs olyan, mint amit apti is írt az edigitallal kapcsolatban. Az, hogy az adott webáruház mit ír ki a weboldalára, nem feltétlenül jelenti azt, hogy az úgy is van. Mi is kiírhatnánk, de valószínűleg le is szarnák a futárok, a fent leírtak miatt. Ilyenkor, ha egyéb helyektől homlokegyenest eltérő infót látsz, illik rákérdezni a kereskedőnél, hogy ez mit is jelent pontosan, illetve mi az eljárás abban az esetben, ha mégsem úgy történnek a dolgok. (nem várja meg a futár a bontogatást, doboz leltározását)

Továbbá

Egyrészt esetedben is ott volt a 14 napos elállás lehetősége, amivel minden további nélkül élhettél volna. Ennek hátránya, hogy levonhatnak az összegből (érdekes meccs lenne), mert sérülten küldted vissza.

Másrészt, ami még ennél is szebb a 3 MUNKANAPON(! a termék kézhezvétele számít, tehát nem amikor kiállították a számlát, elutaltad a vételárat, átadták a futárnak, hanem amikor megkaptad -sajnos van olyan cég, aki ezzel is trükközik) belüli hibás teljesítésre hivatkozó elállás. Igaz, ilyenkor a terméknek nem árt sérültnek/hibásnak kell lennie (de nem úgy, hogy nekiesel kalapáccsal/fúróval/flexxel), amiből még lehet szopás, de nem valószínű. Szóval, a tv úgy fogalmaz, hogy a kereskedőnek a terméket ilyen esetben vissza kell vennie. Nincs benne meghatározva az, hogy pl. azonnal, vagy kivéve, ha a sérülés nem rendeltetésszerű használatból ered, szóval ELVILEG a kereskedő vizsgálhatja, hogy azért tört e el, mert a 200kg-os lapostévé alá raktad, így ő mentesül a visszavételi kötelezettség alól, elvileg. Gyakorlatilag a kúria belefingott a nulláslisztbe (másképp értelmezik a törvényt), és sajnos már nem az első esetben hoztak olyan ítéletet, hogy (a) a terméket AZONNAL kell visszavenni (holott ez nincs meghatározva), és (b) nincs lehetőség vizsgálni a sérülés/hiba okát. Ugyan ezt a kereskedő természetesen megteheti a termék visszavétele/kicserélése után, és ha bizonyítható, hogy a sérülés/hiba a fogyasztónak felróható okból keletkezett, akkor polgári peres eljárásban indulhat kártérítésért. De még nincs infó arról, hogy ilyen per indult volna.

Tudtommal mindkét esetben a termék kereskedőhöz való visszajuttatásának költsége a vásárlót terheli.

Az gondolom nem titok számodra, hogy a magyar jogrendszer nem precedensekre épül. Éppen ezért még egy jogerős ítélőtáblai döntés sem irányadó mondjuk az ország másik felében székelő másik törvényszékre vagy ítélőtáblára. Ugyanakkor azt is érdemes megjegyezni, hogy ha a kúria már hozott döntést egy adott (vagy hasonló) kérdésben, azt ítélethozatalkor azért figyelembe szokták venni (sajnos).
Szóval, még ha perre is kerülne sor, valószínűleg neked kedvező döntés születne.
(nem magamtól vagyok ilyen okos, van egy kedves ügyvéd ismerősöm, ő járt így –rossz végén állt a fütyinek)

Beerhead 2017.01.17. 23:20:54

@Azie: Szerencsére nem szorulok rá, hogy garancia és bármiféle bevizsgálás nélküli dolgokat importáljak személyesen. Amire szükségem van, azt itthon veszem meg, legálisan.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 23:23:03

@Beerhead: mondanám, hogy állj át a barikád másik oldalára, és utána beszélgessünk erről a kérdésről ismét, de ahogy olvasom amit írtál, nagyjából leszarod (pedig nem a te seggedből süt a napfény). nos, nekem egyszerűbb téged is a letiltani, mint veled vitatkozni. legyen neked könnyű a föld

2017.01.17. 23:24:51

@élhetetlen:

„Sikerült ez már valakinek?”. Igen"

Mondjuk úgy, hogy a leírt sztoriban hatalmas nagy szerencséd volt, hogy így álltak hozzá, mert ha aláírod, hogy sérülésmentesen átvetted, akkor onnantól már ők vita esetén egykorú okirattal tudják bizonyítani, hogy te elismerted a hibátlan teljesítést, és utána a törésért már te felelsz, és semmit nem tudsz csinálni, csak az ő jóindulatuktól függsz.

élhetetlen 2017.01.17. 23:25:24

@enrico palazzo: Nem baj én sem értelek. Én arról beszéltem, hogy ott van egy futár, ott vagyok én, kibontjuk, mondjuk, és van egy törött edény. Hogyan bizonyítod, hogy ő törte össze, és nem te? Ennél tisztább, hogy kaptál egy ép csomagot, és, ha a tartalma összetört, vagy nem az van benne, amit vártál, akkor az eladóval tisztázod, és, ha a futár törte össze, majd azt is az eladó tisztázza a futárral.
Persze lehet, hogy úgy reklamálok, hogy én törtem össze, ez az eladó vesztesége, de nem hiszem, hogy túl gyakori, mert ilyenkor vissza kell küldeni a selejtet (ha más hibás termékekről van szó, akkor azt).

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 23:26:53

@élhetetlen: "Nem tudom, mi van az agyatokban."
Ne is akard tudni :D

2017.01.17. 23:27:56

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:

"mondanám, hogy állj át a barikád másik oldalára, és utána beszélgessünk erről a kérdésről ismét"

Senkinek nem kötelező kereskednie, se neked, se neki, de ha már úgy döntesz, hogy kereskedsz, akkor bizony te vagy a vevőkért, és nem ők érted. Szóval igencsak fordítva ülsz a lovon.

enrico palazzo 2017.01.17. 23:48:47

@élhetetlen: Kb. száz poszt van ilyen ügyekből itt. Mindenhol leírták, hogy az eladó széttárja a karját, ha átvetted a hibás terméket. Ha össze van törve, még a jog is mellette van. Elhiszem, hogy neked sikerült normális eladótól vásárolnod és korrekt módon intézte az ügyedet, de sajnos az esetek 99%-ában nem így van ez.

élhetetlen 2017.01.17. 23:54:53

@zpetal: Régebben utána néztem, ezeket találtam . ADPD-re néztem rá. Ez a tételes átadás külön számlázásra kerül. Ez meg a GSL:
gls-group.eu/HU/hu/altalanos-uzleti-feltetelek
„A kézbesítés csak az utánvét kifizetése (ha van), és az átvételi igazolás aláírása után történik meg, a címzett azt megelőzően nem ellenőrizheti a csomag tartalmát”. Persze, mindenki azt csinál, amit akar, pl. nem rendel olyan cégektől, akik velük szerződtek. Ennyi.

enrico palazzo 2017.01.17. 23:57:29

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Én arról beszélek, hogy te nem nézed meg és átveszed összetörve. A büdös életben nem bizonyítod be, hogy "már olyan volt".

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.18. 00:00:06

@enrico palazzo: pontosan értelek.
Szépen visszacsomagolod, és visszaküldöd 3 munkanapon belül, hogy hibás teljesítés.
A kereskedő ebben az esetben nem mérlegelhet, vissza kell vennie vagy ki kell cserélnie.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.18. 00:01:23

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: nekik is bizonyítaniuk kell, hogy nem úgy kaptad (ha nincs lehetőséged fizetés előtt kibontani, márpedig arra nem sok esélyed van)

enrico palazzo 2017.01.18. 00:07:46

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: De ha átveszed a futártól, akkor ez csak a működésre, illetve annak a hibájára vonatkozik. Mert kipróbálni nem tudod a futár jelenlétében. Viszont ha összetörve visszaküldöd, 10-ből 11 kereskedő röhög rajtad és nem ez ellen nem tudsz tenni semmit sem.

élhetetlen 2017.01.18. 00:08:13

@zpetal: Kezdem unni. Nem azt írom alá, hogy sérülésmentesen átvettem az árut. Azt írom alá, hogy a csomagot sérülésmentesen átvettem. Mert a csomag kihozónak fogalma sincs, nem is kell, hogy legyen arról, hogy a csomagban laptop van, vagy féltégla, Nem tudom, értesz-e. Azt hiszem, nem.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.18. 00:18:00

@enrico palazzo: tényleg nem érted. Megtörtént b+, és elvesztette a pert (az ügyvéd ismerősöm a forgalmazónak dolgozott). Próbáld megérteni. Átvette, eltörte, 3 napon belül hibás teljesítésre hivatkozva elállt a vásárlástól, és nem tehettek ellene semmit. A lényeg a 3 MUNKANAPON BELÜL és a HIBÁS TELJESÍTÉS, a kúria úgy értelmezi, hogy mindenféle vizsgálat nélkül, azonnal vissza kell vegye a kereskedő a terméket, és már nem egy ilyen ítélet született. Persze a kereskedő később perelhet, de bizonyítania kell, hogy a sérülés az átvétel után keletkezett.

De mondok mást.
Veszel egy 200cm-es lapostévét, aminek azért már van súlya. Mondjuk edigitaltól veszed, tehát ELVILEG van lehetőséged kibontani a csomagot.
Ok. Megoldod, kibontod az utcán, sőt, ki is hámozod a tv-t a dobozból, külsérelmi nyom nincs.
DE!
Már láttam élőben, közelről olyan tv-t, aminek ugyan kívülről semmi LÁTHATÓ hibája nem volt, a kijelző viszont el volt törve, és ez csak akkor látszott, ha bekapcsoltad.
Ilyenkor mi van? Megnézted, a sérülés nem látható, átvetted, megszoptad, félmilla huss? Miért nem vittél ki 220V-ot az utcára? Ezt ugye te sem gondolod komolyan.

2017.01.18. 00:19:19

@élhetetlen:

Nem a csomag kihozónak kell tisztában lennie azzal, hogy mit rendeltél és milyen állapotban szeretnéd átvenni, hanem neked.
Erre tekintettel a követendő eljárást leírta a fogyasztóvédelem fentebb, én meg leírtam, hogy ettől függetlenül mindenki azt vesz át, úgy, és azt ír alá, amit és ahogy akar. Ha unod, nyugodtan lépj tovább ezen.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.18. 00:20:09

@élhetetlen: "a csomagban laptop van, vagy féltégla"
Most sérült termékről vagy csalóról beszélünk? Az utóbbinak hiába küldöd vissza, attól max. fejfájást kaphatsz. Maradjunk az eredeti témánál.
Van lehetőség, és ez a lényeg, ha nem hiszed, az nem az én bajom :)

Manyecska. 2017.01.18. 06:36:42

@The Crazy One 5tös: Szing Hálleluja!! /most megy ../:D ON

Manyecska. 2017.01.18. 06:43:01

@The Crazy One 5tös: amúgy én húst sütöttem idáig a mosás mos jár le, hol van hideg?:D
Nagyon tanulságos kommentek születtek /majd elaludtam rajta/ várom még
Értelmen is Thule hozzászólását ill ptpss kolléga építő jellegű hozzászólását:) bár most félrenyeltem a sütimet amíg olvasgattam itt:D OFF

besarock 2017.01.18. 06:49:36

@sZulamith:
Ami kivulro lathato kulserelmi nyom nelkul osszetorik, az nincs rendesen becsomagolva, nem fizet erte a futarceg.

Amikor valaki egy egesz havi magyaridoket felhasznal, hogy beletekerje a vazat,es a maradekkal kitomje a dobozt, akkor altalaban ugy erzi ,hogy o mindent megtett.
Hatalmasat teved!
Az otretegu doboz, a termek formara vagott teljes dobozt kitolto hungarocell mar tenyleg szinte mindentol megved.
Az ujsag,lepedo meg az innen-onnan oszekukazott 70%-ban kitomott hasznalt doboz pedig sima orosz rulett.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.18. 07:11:46

@Manyecs: hallod, te vagy a Zsidai Roj, hogy éjjel sütöd a húst?

Ptspts erre talán csak annyit tudna írni, hogy köszönjük a posztot, amiből ismételten kiderült, hogy értelmes ember soha semmilyen körülmények között ne kérje ki a dilettáns gvti véleményét, főleg nem fogyasztóvédelmi kérdésben...

Manyecska. 2017.01.18. 07:24:58

@The Crazy One 5tös: nem, konferenciákon rohadok egész nap, tegnap is egy pogácsa került elő a táskámból :O :D vót süti is de azt felfaltuk helyben, meghát meló, oly fáradt vagyok mint egy futár akivel kibontatják a csomagot...

felhívás: ingyenesen megnyissák az ügyfélkaput a dolgozók részére helyben-munkahelyen- ha 40-50 főt össze tudtok toborozni, elérhetőséget privátban!! Lyobban jártak a közejövőben ha rendelkeztek ügyfélkapuval. Mellesleg Perkapu is van már ugyanazon a felületen már néztem is :D...OFF márc.15.után a NAV levelezésbe kezd amit jóvá /kellene/ hagyni ill.nemhagyni. Ma már egy kormányablaknál is meg lehet nyitni érdemes. Szívesen! /Neked is ptpss!:D/

Terézágyú 2017.01.18. 07:31:38

@zpetal:
"Senkinek nem kötelező kereskednie, se neked, se neki, de ha már úgy döntesz, hogy kereskedsz, akkor bizony te vagy a vevőkért, és nem ők érted. Szóval igencsak fordítva ülsz a lovon. "

Már megint ez a hozzáállás, hogy "én vagyok a kliens, nekem van igazam, mert csak, nyald fényesre a seggem"...
Kiváncsi volnék, hogy az ilyen nagypofájú kliensek hogyan viszonyulnak a SAJÁT klienseikhez... mert valamilyen módon a te munkád is kliensekkel kapcsolatos biztos.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.18. 07:54:58

@Terézágyú: egyetértek. Én már azt tanultam, hogy mindenki magáért van.

Terézágyú 2017.01.18. 08:17:18

@The Crazy One 5tös:
"Én már azt tanultam, hogy mindenki magáért van."
Ilyet nem mondtam, de mindenki azt kapja, amit megérdemel, és mindenki annyit várhat el, amennyit ő is adott.

sZulamith 2017.01.18. 08:34:21

@besarock: Ha ezt mind beszerzem akkor már el is vihetem személyesen:) Mindenesetre tanultam a kommentekből.

zooDoo 2017.01.18. 08:54:17

Szerintem, ha már teszteli, ne álljon meg itt! Dugja be, üljön le, főzzön egy kávét, stb.
A futár meg a többi ember megvárja, nem gond...

A többi tanács is életszerű. Rögzítse ezt vagy azt a lapra, videózzuk a csomag bontást, stb.

Manyecska. 2017.01.18. 09:06:34

@The Crazy One 5tös: óhh itt egyik kedves kommentelővel nemsoká személyesen találkozunk a pááárommal gyümölcsöző kapcsolatot remélünk ofkorz munkáról lenne szó gondoltam kibővíthetnénk a talit :D de nem én már egyszer nyulat fogtam /szó szerint:D/ tuttátok hogy a kilencvenes évek celebjei közé tartozott??? :D OFF
Amúgy szeirntem kábé meg kéne nevelni a futárokat nekik bónus prémium lyár, a leggyorsabbnak .....kicsit sem zavarja t.vezetőséget hogy a minőség rovására megy:(((( ....
Mutass már egy futárt aki megvárja türelmesen amíg..

Manyecska. 2017.01.18. 09:08:53

...múltkor itt letosztak egy TÖRÉKENY csomagot úgy, hogy felsikoltottam!!!!
Szerencsére a másik cég nevére ment mindig összekevernek minket egy betűvel térnek el francért költöztek pont ide:D Ki kellett tolnom a hasam hogy elhiggyék én nem cipelhetek:P *genyó ikon* azok is rothadjanak meg lusta álatok.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.18. 09:10:46

Most tényleg, mennyi ideig tart kibontani egy kurva csonagot, hogy TV vagy tégla van-e benne? Ha nem várná meg a futár, arra is van még időm, hogy a téglát a fejére ejtsem, mikor kilép a házból. Kétszer is.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.18. 09:12:24

@Manyecs: "Ki kellett tolnom a hasam hogy elhiggyék én nem cipelhetek"

:))

Nekem nem is kellene annyira kitolni pluszba. (Mondjuk a szakáll sokat levesz az összhatásból.)

Manyecska. 2017.01.18. 09:13:39

@Terézágyú: basszus, szerinted egy harisnyát be tud szippantani a mosógép -belül!- eccerűen eltűnt a gyerekem egyik keZstyűje, kb. olyan vékony anyag ilyen kézcsontokat ábrázolnak az ujjak-rock-boltba vette jó pénzért!! - namost sikongató fázisban van mert még a szűrőben sem leltük fel szóbanforgó "tárgyat" /most ilyenkor mia f...van???/ Létezhet hogy beszippantja és huss megy a csatornába???? *vadásznő ikon* nem készült róla videó sajnos

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.18. 09:13:59

@Manyecs: "Mutass már egy futárt aki megvárja türelmesen amíg.."

Amíg mi?

- Kislányom, elment már a futár?
- Még nem, de már nagyon liheg.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.18. 09:14:54

@Terézágyú: "ofkorz munkáról lenne szó" akarod mondani szvinger?

Manyecska. 2017.01.18. 09:17:11

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: baszki már nekem se! Hallyátok miért nem takarítják az utcákat???? Van felesleges hólapátom /férjem névnapjára vettem mert akciós volt!!!/:D naON

2017.01.18. 09:21:25

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: ezt most szépen tömören összefoglaltad.
Csókoltat a Futárok Szakszervezete :-)

2017.01.18. 09:23:05

@Manyecs: ki volt a kilencvenes celeb ? milyen nyúl? húsvéti?

Manyecska. 2017.01.18. 09:25:56

@Kulics: ja. :DD zenész körökben..mind1
@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: amúgy ezért nem várja meg a futár oszt bedőlnek neki /nem úgy!!! perverz álat:D !/ ..mondom, prémium jár megkérdeztem eccer az egyik szerelmem...izé futárt ő mesélte /nekem ráér mindig csevegni :P!!/

FDToth 2017.01.18. 09:26:19

én még olyannal nem találkjoztam h a futár engedt eovlna h ráírjak bármit is az átvételi (mármint azt h csak aküsőt lehetett ellenőrizni). ezt simán megtagadhatja, na ekkor van patthelyzet.

Manyecska. 2017.01.18. 09:28:06

@Kulics: ja...., nekem nem kellett feldobálnom a bugyimat a színpadra:DD nem, nem sátornak hitte vóna, azért..,képzeld ha valaki sáfrányost dob fel :DDDD

Manyecska. 2017.01.18. 09:29:13

@FDToth: de miért tagadhatja meg?? Tényleg??
Akkor írtok egy feljegyzést és aláíratod vele-fejét belenyomod kicsit az asztalba-stb. Én már találkoztam ilyennel!!

Manyecska. 2017.01.18. 09:33:55

@Kulics: nem mulatós:DDDD ilyen punk-ska vonal, elég jól tolták..:)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.18. 09:40:56

@FDToth: "simán megtagadhatja, na ekkor van patthelyzet."

Milyen patthelyzet? Nem veszed át, oszt jónapot.

joska61 2017.01.18. 09:43:09

Azért annak nagyon kicsi az esélye, hogy ha a csomagolás sértetlen, a beltartalommal gond van. Legalábbis ha nem himihumi szürkeimportos egyszemélyes webáruházból rendelsz.

herk 2017.01.18. 09:56:31

@joska61:
"zért annak nagyon kicsi az esélye, hogy ha a csomagolás sértetlen, a beltartalommal gond van."
Nekem sikerült. Egy könyvet rendeltem, de másik volt benne. Na, ilyenkor mi a helyzet? Hogy bizonyítom, hogy nem azt a könyvet kaptam, hanem mást, ami kb feleannyit ért, mint amit én rendeltem?

Manyecska. 2017.01.18. 10:13:53

Ideje hogy elolvassam a poszt.....

Manyecska. 2017.01.18. 10:17:24

"Az, hogy ezt megteszi-e nagyban függ attól milyen jogviszonyban áll a megrendelést teljesítő vállalkozással." miért, milyenben állhat? saját vagy megbízott.. köze nem sok van a problémakörhöz!!....:)

Cycmen 2017.01.18. 10:29:05

@Manyecs: ja...., nekem nem kellett feldobálnom a bugyimat a színpadra:D

Nem te dobtad bele Apostolék szakállába a bugyeszodat?

Manyecska. 2017.01.18. 10:37:43

@The Crazy One 5tös: dehogy, sőt, főzök is neki majd:) @Cycmen: sőt, asse!! Max.egy teleszart pelenkát, akkoriban lehetett, ugye :DD

2017.01.18. 10:41:22

Ha ételt rendelek, a futárnak mindig meg kell várnia míg elfogyasztom az ételt. Aztán meg kell kérdeznie, hogy ízlett-e?

Manyecska. 2017.01.18. 10:43:00

@Dr. Trejo: :)))) meg a kis ujját is beleteszi elég meleg-e..? :DD

besarock 2017.01.18. 10:43:11

@herk:
Sehogy nem bizonyitod.
A normalis webshop 1 mp alatt latja,hogy az olcsobbik konyvbol(amit kaptal) hianyuk,a dragabbikbol(amit rendeltel) tobbletuk van.
Amelyik visszakerdez,tagad,az eleve komolytalan ceg.

Manyecska. 2017.01.18. 10:45:51

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: oszt kíváncsi lennék egy ÁESZEF-re :P ahol ez le van írva! hogy megtagadhassa. Anyját tagadja meg, vaze. :D

Cycmen 2017.01.18. 10:52:38

@Manyecs: Max.egy teleszart pelenkát, akkoriban lehetett, ugye :DD

Azt most is feldobhatsz nosztalgiakoncerteken, csak pl. az Omegás taták kínba lesznek hogy a sajátjuk, vagy a rajongóké!

Manyecska. 2017.01.18. 10:53:52

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: maj egyszer írjon valaki poszt, mert a használt tonereket is vissza kellett venni a gyártónak volt aki magától vitte, volt akihez hozzávágtam mert nem akarta...holott kötelességük lett volna..!

Cycmen 2017.01.18. 10:54:59

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: A kakát is el kell vinnie?

Ja a scarabeus futárszolgálat!

Manyecska. 2017.01.18. 10:56:21

@Cycmen: :DDD na ezt nem akartam írni de mindennap eszembe jut a Rapülők v.mi koncertről- amit hallom hogy reklámozzák és síkideg vagyok- hogy az első koncertjükön még szűz! voltam, na szóval k.va régen vótmá:D !!! És rohadt idegesítő!!!!! /és kettő is lesz/ON

2017.01.18. 10:58:50

@Manyecs: Akkor vissza kéne küldenem, és ezt azért nem csinálnám meg vele azok után, hogy megterített és elmosogatott! :-D

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.18. 10:59:19

@Cycmen: :)) Megnevettettél. (Kávét már megittam, most ez nem jött be.)

Manyecska. 2017.01.18. 11:00:27

@Dr. Trejo: esetleg meg is büfiztet a futár!!! :DDD

Gerardus A. Lodewijk 2017.01.18. 11:27:21

Főszabály szerint a futár nem köteles várni, amíg a címzett a csomagot kibontja és a tartalmát ellenőrzi, és bontott csomagot sem köteles a feladónak visszavinni. Köteles viszont várni, amíg a címzett gyors szemrevételezéssel ellenőrzi, hogy valóban neki szól-e a küldemény, és hogy sértetlen-e a csomagolás.

@zpetal: Az ilyen kikötés természetesen semmis, többek között azért, mert a címzettre hárítja a törvény szerint a feladót terhelő felelősséget.

2017.01.18. 11:50:35

@Manyecs: Az is előfordult, amikor 30 percnél tovább tartott a házhoz szállítás és akciós volt a pizza, ugyanis életbe lépett a 4-es számú szabály. 30 perc után minden perc kezdetekor -50 Ft, minden egyes megrendelt termék árából. Szegény ipse csak 1 óra 4 perc alatt szállította ki, szóval 1600 Ft-ot kaptam volna, de mivel a 6-os szabály miatt a mikrózást is hozzá kellett számolnom, 2000 Ft-al gazdagabb lettem, mint a rendelés előtt (2 pizzát rendeltem). Aznap még 2 x rendeltem tőlük pizzát, de akkor már VIP sebességgel, 21 illetve 23 perc alatt megérkezett az étel.

2017.01.18. 12:02:04

@Manyecs: foglald össze hat szóban pls.

Skywatcher 2017.01.18. 12:07:30

@Manyecs: Ezt a mi mosolygépünk hetente eljácca. 10 éves wörpúl a szentem, de brutál módon szereti a zoknikat, meg az apróbb dolgokat. Konkrétan a gyermekem csontvázujjas (zöld világítós! vót!) kesztyüjét még nem ette meg, de ahány páratlan zoknink van, abból már egy etióp rokkant aknasérült falu elvolna. Hanem ámde! Nyom nélkül nem tünnek el!
Nyomok: asszony elkezd basztatni, hogy már megint nem mossa végig a programot a Lujza. Ekkor okosan nézek, és mondom, hogy inditsa el újra. De akkorse. Viszont cserébe nem szivattyúzza ki a vizet, mikor nagy nehezen végigmegy a program, áll a viz a dobban. Mármint nem a gyerek zenejátékában, hanem a mosógép dobban. Mikor már 1 hete rágják ezen a fülemet, akkor fogom, hanyattfektetem, és alányúlok.
Mármint a mosógépnek. Először. Elöl van egy kis ajtócska. Azt kinyitom, kicsavarok egy tölcsérszerű nyavalyát, (nyavaját?) ami amúgy szűrő, és régen anyám gépéből ott fogtam fel a 2 ftosokat. Na itt ha szerencséd van, és nem ment még le 10 program a zoknievés óta, akkor még fennakadt a zokney. Persze cafatokban, mert brutál erős ám az a szivattyú. Ha már sokat nyösztette az asszony, akkor ezen átmegy, és a szivattyú előtti tésztaszűrőben akad meg. Azon nemtud átmenni, mert tényleg sűrű szövésű. Na ehhez kell hanyattdönteni.
Alulról van egy fekete karvastag gumicső, ezt egy rugós patent fogja a dob aljához. Azt leveszem, csőből zoknimorzsalékot ki, csövet vissza, nyakamba ömlő koszos vizet letusol, és jöhet az asszony.
Namost ezt nálad is el kéne játszani - mármint nem a hanyattdöntést, bár ki tudja, hanem a mosógép átvizsgálását, mert ott bent mélyen... szóval ott is elakadhat. ha érted.
Ámbár ott már alighanem menthetetlen lesz az a kezgyű.

ON:
Többen idézték itt az edigitál felhivását, miszerint boncsuk ki ja terméket, mielőtt átvesszük. Én is igy akartam eljárni nemrég, de a futár ezen úgy lesokkolt, hogy elálltam eme szándékomtól. Egy 40ezres tabletet hozott, tehát jó lett volna látni, hogy a kis vékonyka dobozban tényleg egyben van-e a cucc, de nem engedte. Aszonta akármit is ir (mutattam telón a weblapon a felhivást) a webshop, ő futár, átadja nekem igy, irjam alá, aztán bontogassam, van erre reklamálós papír, amin bejelenthetem, ha sérült a termék. De ő már akkor nem lesz itt, ne is várjam el tőle. Hát ebben maradtunk. A tablet amúgy azóta is müködik.
Node.
Teoretikusan akkor most ki a hunyó? Jön egy csomag. Ki nem bonthatom, pedig a webshop felhivta rá a figyelmem, és csak akkor vállal felelősséget. Patthelyzet.
Oké. Átveszem, futár el, én fel. Bontom, törött. Nem törött, de nem müxik, halott, akármi. Most akkor jó volt a feladás pillanatában, vagy menetközben romlott el? Netán én rontottam el az első mozdulatommal?
Ez igy rohadt nehéz ügy, és tényleg csak az eladó jóindulatán múlik, hogy visszaveszi e vagy sem e.
És mivan a 14 napos indoklás nélküli elállással? Ha 14 napon belül kiderül, hogy a) eleve szar volt / b) én baxtam el, és visszaküldöm, akkor visszaveszik, vagy nem? Ki dönti el, hogy igene neme?
Egy edigitálos ismerősöm mesélte, hogy rendszeresen megjáccák ezt velük, hogy nyáron a paraszt megveszi neten a 200ezres fűnyírót, lenyirja vele 2x a füvet és visszaküldi 14 napon belül, hogy bocsi, nemjó, nem ezt akartam. És visszaveszik. Síléc dettó.

Manyecska. 2017.01.18. 12:09:54

@Skywatcher: igen, KÖSZÖNÖM! szülésznő voltam, nem lesz gond :DDDDD
odáig jutottam hogy szűrő, kicsit megijedtem mert az először az utolsó sorodat olvastam és ott sílécet írtál......mondom tejóég!! azt is megeszi akkor? :D szűrő előtt?? Brutál.

Manyecska. 2017.01.18. 12:12:38

@Skywatcher: a szűrőt már néztem, ott csak a fogamzásgátló tablettáimat találtam, értek mindent mosmár, a zsebembe szoktam hordani t.i. a nagy rohanásban csak bedobom hogy úgyis megeszem majd, hápppersze. Sza ha a szűrőt kiszeded a helyéről és úgy megy a gép bármilyen hibát elhárítasz vele:P nekem két napig ment úgy még a fali csatlakozó csövet fogom szétszedni marha drága kesZtyű volt:D

Skywatcher 2017.01.18. 12:30:32

@Manyecs: Nade hamár a falig eljutott, akkor ott már nem fogta meg semmi, az már a Dunában van. Jobb esetben az ülepítő telepen. Amin csodálkoznék, mert mondom, a szivattyú előtt olyan sűrű szűrő van, mint a szúnyogháló. Ha azon átmegy egy kesztyű, no akkor azzal már nem gyúr a gyerkőc hógolyót, attóltartok.
Amúgy milyen tabletták azok amik átvészelnek egy komplett mosást? hogy szívódnak azok amúgy fel? Megannyi kérdés.

Manyecska. 2017.01.18. 12:32:54

@Skywatcher: nembaj, Duna mellett sétálok minden hajnalban a kutyával, időm van majd megkerestetem a blökivel:DDD attól tartok én is amúgy:(((((! ezekre találták fel a mosózsákot..ill. egy harisnyába belekötni. Én zsebbe szoktam berakni amúgy de siettem most.

Skywatcher 2017.01.18. 12:44:18

@Manyecs: Nade ha bába vótá, meg felnőtt lány vagy, akkor tudhatnád, hogy zsebbe hordva nem hat az a fránya tabletta. Szájon át kell bevenni, sőt, le is nyelni.
És a kutya mellett hogy van időd a 13 gyerekre? :)

cselaxi 2017.01.18. 12:48:24

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Igen, értem van, mert kifizettem. Nem, nem gondolom, hogy csak az én csomagomat hozza.

Dikusz 2017.01.18. 12:49:25

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: komolyan kérdezem tőled (vagy bárkitől), hogy az ilyen házhozszállítós, weben vásárolt holmikkal mi a legjobb megoldás?
Akárhányszor megjelenik egy ilyen poszt (vótmámérővel együtt), egyetlen esetben sem olvastam a hozzászólások között biztos megoldást. Bankkártya-készpénz-utalás, nem fizetünk csak utólag, nem vesszük át csak ha átnézhetjük, a futár igenis várja meg amíg átnézzük minden előfordult már tippként.
Nem vásárolok így, de ha szeretnék, nem tudnám a posztok, és a kommentek alapján eldönteni mi lenne számomra a jó megoldás.

cselaxi 2017.01.18. 12:58:30

@lutria: No, itt van az eb elhantolva. (A fuvarcégek lelki világa, és az azokért sírók sem érdekelnek... az én bajaimmal ki törődik?). KI FIZETI A VISSZAUTAT??? Ha átveszek egy 6000-s pakkot, amiből 1000 a fuvar, és xar a cucc, akkor mi van? Buktam 2000-t, hogy visszaküldhetem, és még árum sincsen? Bárhogy is van a fuvarcégek járnak jobban (nem jól...).

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.18. 13:02:36

@Dikusz: Nem kell parázni. Bátran vásárolj. Ne TV hirdetés alapján, és ne SPAM-ben hirdetett boltokból. Ha megkresed a bolt nevét + "becsapás", akkor a gugli kidobja az esetleges negatív találatokat.

Az "ország boltja", úgy találom, egy valódi értéket jelző díj.

Ha bizodalmad van, fizethetsz előre, ha nincs, akkor utánvéttel.

A kártyatársaság megvéd a csalóktól, ha nem postáznak.

Ha gyanakodsz, bontd ki a csonagot, ha nem vár meg a futár, nem is fizetsz, elmehet. (Ha előre fizettél, akkor nyilán nem gyanakodsz.)

Ne lapostévét vegyél zugboltokból, hanem ezer forintos bizgentyűt. Lapostévére ott van az edigital, médiamarkt, stb. Ja, nem stb, csak ez a kettő, ha biztosra akarsz menni. Vagy még talán az Euronics.

IamMenyus 2017.01.18. 13:08:16

@joska61:
A futárcégek nem tudják - nem akarják garantálni hogy nem kerül semmi a tetejére, sőt, garantálják hogy rá fognak tenni más dobozokat, ha nem bírja el akkor pech, nem az Ő saruk hanem a feladóé.

Sajnos sok a rutintalan, vagy csak nemtörődöm feladó aki azt hiszi hogy valamilyen szeméttel kitölteni egy nagyjából méretes dobozt elég lesz. Nem az.

Nekem jött már patika állapotú dobozan rommá tört termék.

Manyecska. 2017.01.18. 13:13:38

@Skywatcher: :))) úgy értem a mosnivaló kicsi apró izét valami ruha zsebébe, együtt mosva! ilyen proli megoldás, na. :D

Manyecska. 2017.01.18. 13:15:01

@cselaxi: jólvan azért szerintem az az ezer sem úgy van kalkulálva hogy egy-két visszautat ne bírjon ki a költségvetés!:)

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.01.18. 13:19:50

Itt nálunk a sötét Balkánon létezik a futárküldeményeknél a "kibonthatja a címzett", sőt a "tesztelheti a címzett" is. S a legtöbb onlájn árus eleve azzal reklámoz, hogy ők így küldenek.

Lengyel 2017.01.18. 13:35:09

A futár kéri a vételárat, addig nincs aláírás, csomagátadás. Utána nincs csomagellenőrzés.
Ha először csomagot akarsz elenőrizni, nem engedi. Előbb a pénz, vagy az aláírás.
De sok esetben az ember nem isszeretné, hogy egy idegen előtt bontogassa a csomagját.
Az is lehet, hogy egy családtagnak rendel valamit, ami meglepetés lenne, és nem akar csomagot bontogatni, csak gyorsan átvenni, eldugni, alkalomadtán elővenni...

Gerardus A. Lodewijk 2017.01.18. 13:37:02

@Skywatcher: "Teoretikusan akkor most ki a hunyó? Jön egy csomag. Ki nem bonthatom, pedig a webshop felhivta rá a figyelmem, és csak akkor vállal felelősséget. Patthelyzet.
Oké. Átveszem, futár el, én fel. Bontom, törött. Nem törött, de nem müxik, halott, akármi. Most akkor jó volt a feladás pillanatában, vagy menetközben romlott el? Netán én rontottam el az első mozdulatommal?"

Szintén teoretikusan: Jön a csomag. Ha sérült a csomagolás és/v. nem az én nevem (ill. nem velem egy háztartásban élő más személy neve) van rajta (mindezt pár másodperc alatt meg lehet állapítani), akkor a futárral visszaküldöm. Egyébként átveszem. Ha ezután 6 hónapon belül hibát észlelek (és hiba lehet bármi, ami eltér a termék szerződésben vagy jogszabályban rögzített tulajdonságától), akkor nem nekem kell bizonyítanom, hogy hibásan kaptam, hanem az eladónak kell bizonyítania, hogy hibátlanul vettem át. Ez a szabály (ún. kellékszavatosság) mindenféle hibás termékre vonatkozik.

Ha a termék hibátlan, de bármilyen okból úgy gondolom, hogy inkább mégsem szeretném megtartani, akkor 15 napon belül írásban közölnöm kell az eladóval, hogy elállok a szerződéstől, és ezzel egyidejűleg vagy közvetlenül utána vissza kell adnom a terméket. Ez a szabály csak a nem boltban, személyesen vett (hanem pl. interneten, telefonon, levélben rendelt) termékekre vonatkozik.

Az olyan kikötés, miszerint a fogyasztó csak akkor élhet akármilyen jogával, ha a futár által kézbesített terméket a futár jelenlétében kicsomagolta, ellenőrizte és hibátlannak találta, egyszerűen semmis, mert a felelősséget és/v. a felelősség bizonyításának kockázatát törvénysértően terheli a fogyasztóra.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.18. 13:51:26

@Gerardus A. Lodewijk: "15 napon belül írásban közölnöm kell az eladóval, hogy elállok a szerződéstől,"

14 napon belül, és onnantól 14 napod van visszajuttani.

Lengyel 2017.01.18. 13:57:00

Van itt még egy súlyos probléma.
A visszaküldés költsége a megrendelőt terheli. Ez egy elállás esetén jogos, de egy eleve hibás, vagy szállítás során sérült termékre nem jogos.

Manyecska. 2017.01.18. 14:00:44

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: vótmá'' !:D
@Kulics: 6 szóban??:) : jó vót, jó vót, jó vót /!/ :P

heliokopter 2017.01.18. 14:06:10

rendeltem festéket postai kiszállítással. Miután összetörték, megpróbálták kézbesíteni, amit a feleségem természetesen nem fogadott el. Elkértem magam a melóból, hogy munkaidőben be tudjak menni a postára. Rám is megpróbálták rámsózni, mondván, hogy csak 2 kg hiányzik belőle :)
Rendeltem fűtéscsövet, sajnos csak a postával volt szerződése a webshopnak, sikeresen összetörték azt is (5 rétegű műanyagcsőről beszélünk)
ezek után megrendült a bizalmam a postában, írtunk nekik szép levelet. Válaszukban azt írták, hogy náluk minden a legnagyobb rendben van. Megnyugodtam.

Skywatcher 2017.01.18. 14:07:06

@Gerardus A. Lodewijk: Ez a beszéd, köszi.
És mivan, ha 14 napon belül én véletlen rossz töltőt dugtam bele, elfüstölt / gyereke leejti, nem kapcsol be, / ráfial a macska / akármi, és sunyiban visszaküldöm, hogy elállok. (azon túl, hogy egy g..ci vagyok)

2017.01.18. 14:19:26

@Manyecs: látom sokkot kaptá' :-)

Manyecska. 2017.01.18. 14:21:30

@Kulics: há szebb jó vót vagy mi :DD

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.18. 14:22:20

@Skywatcher: "elfüstölt"

Az akkuért talán kapsz egy kis pénzt a vaterán.

élhetetlen 2017.01.18. 14:59:11

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Neked is felhívnám a figyelmedet arra, hogy van különbség adott cég házhoz szállítása, és egy futár cég között. Te is egy házhoz szállítást vágtál be.

Gerardus A. Lodewijk 2017.01.18. 15:11:48

@Skywatcher: Elvileg erre (is) él a 6 hónapos szabály, azaz a termék fogyasztónak történt átadásától számított 6 hónapon belül észlelt hibát úgy kell tekinteni, hogy az már az átadáskor is fennállt, kivéve ha az eladó bizonyítja, hogy a hiba oka csak az átadás után keletkezett.
Ahogy a jogban többnyire lenni szokott, nem csupán az a kérdés, kinek van igaza, hanem az is, mit és hogyan lehet ebből bizonyítani.

Phaszphej · http://phaszphej.blog.hu 2017.01.18. 15:22:06

@Skywatcher: a 14 nap alatt bekovetkezett ertekvesztes a te sarad. ha egy matracot kuldesz vissza 13 nap utan,amin keletkezett egy 20 centi atmeroju ondofolt,akkor az ertrkvesztes 90% koruli,szinte semmi zsetont nem fogsz latni.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.18. 15:25:13

@Gerardus A. Lodewijk: ne terjessz téves információt!
"15 napon belül "
ez 14! A 15-en már le fogják szarni mit írsz

"Ez a szabály csak a nem boltban, személyesen vett (hanem pl. interneten, telefonon, levélben rendelt) termékekre vonatkozik."
A szerződéskötés módja számít, nem az, hol/hogyan veszed meg/át a terméket.
A megfejtés: távollévők között köttetett szerződés (telefon, fax, internet, füstjelek, postagalamb, etc.)

GiaMarie 2017.01.18. 15:41:32

@Gerardus A. Lodewijk: Itt érdemes differenciálni. Ha mondjuk egy kávéfőzőt vettél át, és nem működik, tiszta sor, eladónak be kell vizsgáltatnia, hogy Te tetted tönkre az első mozdulatoddal, vagy gyártási hibás. Ugyanakkor ha Te két nap múlva reklamálsz eladónál, hogy törött (mechanikai sérült) akkor ha nem futár előtt bontottad fel / csináltál videofelvételt, akkor IJ. Arra nem vonatkozik a kellékszavatosság, ha átvettél egy sértetlen csomagot, és kicsúszott a kezedből a motyó, miközben a konyhapult felé ballagtál, hogy elhelyezd. Hülyének azért nem kéne lenni...

élhetetlen 2017.01.18. 15:47:13

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: „Van lehetőség, és ez a lényeg”. Régebben utánanéztem, ezeket találtam . ADPD-re néztem rá. Ez a tételes átadás külön számlázásra kerül. Ez meg a GSL:
gls-group.eu/HU/hu/altalanos-uzleti-feltetelek
„A kézbesítés csak az utánvét kifizetése (ha van), és az átvételi igazolás aláírása után történik meg, a címzett azt megelőzően nem ellenőrizheti a csomag tartalmát”. Már írtam, hogy adott cégek házhoz szállítását nem kéne keverni a futárszolgálatokkal. Nem tudom, te miről beszélsz. A futár felvesz egy csomagot, és azt vállalja, hogy azt épen kiszállítja. Semmi köze ahhoz, hogy mi van benne, ép-e, tetszik-e, és nincs kifizetve neki az, hogyha nem tetszik, akkor vissza is viszi. Csak akkor viszi vissza, ha nem vetted át, de akkor nem is bonthattad ki, akkor bukott a kiszállító, ha utánvétes volt. Nem tudom, mi ez a „van lehetőség”.

cselaxi 2017.01.18. 15:56:15

@élhetetlen: "Ajánlott levél, aláírod, hogy átvetted, és utána bontod fel, kapsz egy csomagot, azt felbontod, mielőtt átvennéd." <- Nem fizetek érte, NAGY különbség.
"Nem tudom, mi van az agyatokban." <- Nem az utcán vagy a haverjaiddal.

élhetetlen 2017.01.18. 16:15:52

@Lengyel: Igen, ez az egyetlen probléma, amit jogilag rendezni kéne. Jogos reklamációnál miért én fizessek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.18. 16:24:39

"Trump thus spoke: Let's invite the Orban named cock from Bucharest as well."

Két perce ezen röhögök.

melaena 2017.01.18. 16:34:29

@GiaMarie:
Fizikai serulesnel sincs minden veszve.
A mi cegunk egy fo termeke 95% -ban fem,a tobbi muanyag.
Par eve tobb partner is jelezte,hogy az egyik muanyag alkatresz rovid ido alatt megadta magat.
Bevizsgaltuk,egyeztettunk a muanyagos beszallitoval.
Kiderult,hogy megprobalta csokkenteni a koltsegeket, es megvaltoztatta az egyik osszetevot (persze szolni elfelejtett)
Visszaallt a regi receptre,mi pedig garanciaban javitottuk a kerdeses arut.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.18. 16:46:50

@élhetetlen: ennek mi köze van ahhoz, amit én írtam? 3 munkanapon belül, ha visszajuttatod a terméket, és hibás teljesítésre hivatkozva elállsz, vagy cserét kérsz, a kereskedőnek nem vizsgálódhat, nem mérlegelhet. Vissza kell vennie, vagy ki kell cserélnie a sérült/hibás terméket. Erről nem mondathat le senki, ill. ezt a jogodat nem vonhatják meg, semmilyen indokkal.
Mert lett volna lehetőséged megnézni átvételkor? Ki nem szarja le? Majd kényelmesen megnézem a lakásban. 3 munkanapon belül, hibás teljesítés, visszaveszi vagy kicseréli, és ezt a vevő dönti el! Ha nem, akkor per, ott pedig megszívja, és fizethet mindent. Ez vonatkozik a személyesen elkövetett rendelésre/vásárlásra is.

élhetetlen 2017.01.18. 17:18:31

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Most mi van? Pontosan azt írtam, amit te, hogy, nem a futár szolgálatnál van a lehetőség, hanem utána léphetsz, ahogy te is írod.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.18. 17:33:02

@élhetetlen: akkor meg ne emlegesd melyik, hogy áll a kérdéshez, mert irreleváns :P
"ADPD-re néztem rá. Ez a tételes átadás külön számlázásra kerül. Ez meg a GSL:"
na, akkor ezt a témát JÓL kiveséztük, szerintem le is zárhatjuk :)

más.
vattafák? Ma 1 poszt se lesz? 2-re már nem is számítok, de valami nyomorult kis vótmáposzt azé' becsúszhatna

dreia 2017.01.18. 17:33:23

Én legutóbb kibontottam a csomagot a homáros történetekből okulva. A futár azt mondta, hogy igazából most rendőrt kellene hívnia, mert fizetés előtt bontogatom. Persze kifizettem, mert rendben volt. Különben is nincs kiszabva másodpercre, mennyi idő alatt kell lezajlani az átvételnek. Gondolom vannak olyan típusú vevők, akik mint a boltban, 5-10 percig guberálják ki a pénzt, meg egyáltalán mennyi idő lehet, amíg az ilyen nyugilények kicsoszognak ajtót nyitni. Aztán meg, aki a földszinten lakik, kibonthatja a csomagot, mondván a futárnak legalább annyi időbe telne a 10. emeletre felmenni.

élhetetlen 2017.01.18. 17:35:00

@cselaxi: Rendben. Bontass ki egy GSL által kiszállított csomagot átvétel előtt, aztán írj újra. Vagy nem veszed át, mert nem bonthatod ki a közölt üzleti feltételek miatt? Hú! Akkor meg nem tudod, mit kaptál volna.

GiaMarie 2017.01.18. 18:34:27

@melaena: Nyilván ez megint egy másik kategória. Én itt most azokra gondoltam, akik szétázott parkettát, horpadt elejű hűtőt, lerúgott orrú csizmát vagy szakadt ruhát "kaptak", amit sajnos csak három nappal az átvétel után vettek észre... mert azért azt tudni kell, hogy kis hazánkban ez alap probléma. Addig szajkózzák a nagy jogokat, amíg az emberek elkezdenek hülyén viselkedni, és nem élni ezekkel, hanem visszaélni. Olyan ez kicsit, mint elindult a nagy zebra-kampány, azóta a futóbolondok nekifutásból közelítik meg az átkelőt körülnézés nélkül, lehetőleg bedugott füllel...

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.18. 20:36:53

@dreia: "Persze kifizettem, mert rendben volt."
Mit tettél volna ha nincs rendben? Gondolom egyrészt nem fizettél volna, és leszarod, hogy a futárt neked köszönhetően kirugják, vagy kifizeti HELYETTED a csomagot (amit mesmeg leszarsz), ettől függetlenül
A futár bajban lenne, a) mert odaadta neked a csomagot fizetés előtt, b) mert nem akadályozta meg, hogy kibontsd, c) az előírások ellenére nem hívott rendőrt (házhoz menne a pofonért, első kérdés: hogy került hozzád a csomag), d) valószínűleg estére munkanélküli lesz. És mindezektől függetlenül TE nyugodtan aludnál, vidéken pláne, ahol fingasz egyet, és 100 munkahely terem minden bokorban azonnal (de inkább 5 perccel azelőtt). Szerencsétlen meg oldja meg ahogy tudja, de TÉGED LEGALÁBB NEM B*SZTAK ÁT! Pedig (ha nem egy csalóval akadtál össze) NEKED van lehetőséged a problémát megoldani, ami ugyan némi időbe telik, de TE az egyszerűbb utat választod, egyszerűen úgy állsz hozzá, viselje a kockázatot más, jelen esetben a futár, mert ő van ott, pechjére, akinek az égegyadta világon semmi köze az egészhez. Korrekt vagy mondhatom. Valószínűleg a szart kivertem volna belőled, mert az én faszommal verted a csalánt. És ne gyere azzal, hogy hisz' nem volt semmi baj, mert a kérdés az, mi lett volna, ha baj van. (kifizetted volna ... persze, ne röhögtess, ha így álltál volna hozzá, eszedbe nem jut kibontani a csomagot)
Tudod mit? Csinálj magadnak öcsikét

M. Péter 2017.01.18. 21:03:51

@Skywatcher: A 14 nap az áru kipróbálására van, az ezen felüli használat miatti értékcsökkenést le lehet vonni a visszatérítésből.

2017.01.18. 21:46:28

Na igen:

homar.blog.hu/2016/06/30/aki_perre_ment_az_extreme_digitallal

"Következett az álláspontok ismertetése a T. Bíróság előtt. Az ügyvéd úr jelezte, hogy elég szar helyzetben vagyok (persze nem így), mert általam elismert okirati bizonyíték szól arról, hogy az ED tutifrankó módon teljesített. (...)
Előadtam továbbá, hogy teljesen életszerűtlen feltételezés az, hogy a futár a kézbesítés számára történő igazolása nélkül a csomagot átadja, melyet a címzett megbont, szétszed, majd a használati utasítás alapján a tartalmat tételesen és egyenként ellenőrzi. Ezzel a teremben nem értett velem egyet senki. Rákérdeztem tehát, hogy el tudják-e képzelni, hogy hány kézbesítés történne, ha ez így folyna minden címen? Hogy szerintük tényleg kibonthatok-e egy olyan csomagot, amit még nem vettem át? Az első kérdéssel nekem nem kell foglalkoznom, a második pedig szerintük így van."

Az ilyen posztok alatt persze ugyanezek a homár törzstrollok vascsővel döngetik a mellüket, hogy vadász, vadász, hát miért nem bontottad ki, mielőtt aláírsz bármit?

Manyecska. 2017.01.19. 08:20:22

@Skywatcher: no, megtaláltam! Nem ott-nem volt hozzá kedvem mégeccer felnyúlkálni a szűrőbe..- hanem visszapörgettem a memóriámban kockánként és rájöttem hogy kimentem teregetés közben aztán vissza. Közben! simán berúghattam az esetleg lehullott darabot ..gondoltam pl. az ágy alá. Hát, kapaszkogggy meg, ott volt:D !! Gyerek örült:)

joska61 2017.01.19. 08:59:40

@herk: Nagyon kicsi esélyt írtam, nem nullát. Peched volt, előfordul.

joska61 2017.01.19. 09:01:57

@IamMenyus: Válaszod első felét nem értem miért nekem címezted, én nem összecseszett dobozról beszéltem. Patika állapotú dobozban rommá tört termék pedig nem a futár hibája.

Skywatcher 2017.01.19. 09:14:57

@Manyecs: Hallod, miket rejtegecc te az ágyad alatt?!... A postás 2 hetes csontvázával micsináltál, ha már ott jártál? :)

Manyecska. 2017.01.19. 09:25:23

@Skywatcher: :)) Na, .....pont ezért írtam le az egész sztorit.., sejtettem hogy ha azt írom csak hogy : "az ágy alatt találtam meg".., hasonló kérdéseket kapok:D.. OFF

Manyecska. 2017.01.19. 09:28:37

@Skywatcher: de figyelj azon gondolkoztam asse normális- nekünk 6,0 kg-os töltet fér bele ergó nagyobb lukak vannak a dobon...belül.. - sza ...hogy tudja beszippantani a kesztyűt nagyon kicsik a lukak még egy harisnyával sem kéne tudnia elbánnia. Nézd meg a belső gumigyűrűt nem lazult ki /:DDD a postásé sem../most komolyan. Csak onnan mehet bele, kizárt hogy másképp hagyak nem szöknek a zoknik!!!:P Tönkre fogja vágni a mosógéped hosszú távon a sok törmelék, eldugul a cső a falban stb.. Szerintem, kb, használjatok valami mosózsákot v- tedd be zsebbe mosás közben /előtte beáztatod ha retkes a kesztyű../ :(( ON

Manyecska. 2017.01.19. 09:45:11

@Skywatcher: gyakori kérdéseknél: "Konkrét esetet tudok, amikor rágcsálók lopkodták el hosszú időn át, és azzal bélelték a helyüket... Más ruhadarabokkal együtt. (Nem vicc...)"
csak neked csak most! én is erre tippeltem először!! :D töktisztaság van nálunk de itt minden van: vendéglő.., sün !! is a lakásban ha nyáron nyitva hagyod az ajtót, róka, két vaddisznó is úszott el itt /áradáskor/ :DD

Skywatcher 2017.01.19. 10:11:37

@Manyecs: Aszonta egyszer egy nagytudású szagember, hogy elöl, ahol kinyitod az ajtót, ott van körbe egy jó vastag, de elég puha gumigyűrű, amit te is emlegecc. Ezen gyűrű és a dob közötti rés egyrészt idővel kitágul (hja, az idő, meg a rés... :) ), főleg 3 gyerek után (mármint ha ennyire mosol!! na!!), és forgás közben odaörlődik egy-egy kisebb zokni, vagy valami, és átcuppan rajta. Onnan meg megy a vízgyűjtő rendszerbe. Megoldás valóban valami zsák vagy ilyesmi használata, netán a rés beszűkítése mondjuk új gumival. Vagy az egész fiatalabbra cserélése :)

Egerünk bent nincs talán, bár a minap láttam egyet éjfélkor, mikor kiléptem egy brikettért a teraszra, pont a galambok ketrecén szaladt fölfele. GYanús volt, hogy ott lakik, mert minden forgácsos zsák meg magos zsák ki volt rágva, aztán kész a magömlés :)
No, lefüleltem, felkapcsoltam a villanyt, erre megmerevedett (mármint az egér), farkas ..öö.. egérszemet néztünk pár másodpercig, pont elindult a gondolat a fejemben, hogyan tudnám a gyereknek elkapni, ott volt a medence klórtablettás doboza (üres) mellettem a polcon. Felnyúltam érte, erre a kis rohadék továbbrohant, mint egy elbaxott pókegér, fel a fémhálón, és a tetőrésben eltünt. Hazafele a gazdabótban veszek egy rakás egércsapdát, az tuti.
Sünink az van, de ilyenkor elvermeli magát, tavaly megtaláltam a kuckóját a farakás alatt. Ősszel még fogtam a gyereknek, alig bírtam rábeszélni, hogy másnap engedje el.
A legviccesebb a róka volt. Néztem vissza az éjszakai felvételt a kamerán, és hopp, ott volt ravaszdi, végigszimatolt az udvaron, de mivel már az összes nyulunkat és csirkénket lefojtotta/elvitte/széttépte addigra valami(k) , már nem talált semmi, max az előző esti grillmaradékot a fűben.

Occam beretvája 2017.01.19. 10:38:02

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Te most mi a ferde faszomról hablatyolsz?
Az hogy kibonthatod vagy nem az az eladótól függ.
Így adja a megbízást a futárcégnek. (Ez ha korrektek benne van az ASZF-ben. )
Legutóbb vettem egy TV-t 300k-ért.Futár megjön, ketten behoz,ketten kibont talpat
felcsavaroz bekapcs öröm bódottá.
Közben kávé lefőz,megisz megköszön borravalóz.
(Edigital)
Másik alkalom. Rendel 6 tétel nem kibont 2 tétel hiányzik. Mél a cégnek, küldték.
(Még egy fél napomat elkúrták, de hát ez van.)
Vagy is mindenki eldönthet hogy vállalja annak kockázatát , hogy nem nézheti
meg a rendelt árut.

Manyecska. 2017.01.19. 10:58:15

@Skywatcher: lécci ne ragasztós egércsapdát vegyél ha veszel!!! Kínzás nekik EU-ban betiltották én hallgattam órákon át ahogy sírtak benne:( letépi a lábát stb. A csótányoknak való max. de nekik sem tennék ki ilyet /hálistennek az nincs/. egérkét én is próbáltam már megfogni occsóért kapni már élvefogó műanyagot is , a párom haverjának boája van szívesen venné:DD nem, el szoktam engedni őket az utcán messze..

Skywatcher 2017.01.19. 11:04:20

@Manyecs: Ó, hát nálunk még a meztelen csigákat is a Dunapartra kellett leszállítani, bélelt dobozban, kipattintható pezsgős ajtócskával, ne aggódjá. Olyan egérfogót ütöttem össze tavaly, hogy csak néznél. Egy vödör, aminek a tetején egy hurkapálcára hosszában felszúrt fél literes kólásüveg van. Ezt kell bekenni szalonnával, vagy rágumizni a szalonnadarabot. Ahogy jön az egérke, és a vödörnek támasztott létrán felmegy, megpróbál végigegyensúlyozni a pálcán, majd az üvegen, hopp, belefordul a vödörbe!
Onnan aztán lehet menteni a Dunapartra / szomszédba / Marisnéni kontya alá.

A méregdrága élvefogó vakondcsapdám viszont nem működött. Egy cső, aminek a két végén ilyen billenős fémkanálka van. Be beengedi a vakcsit, de ki már nem tud menni a közepéből. Ezt be kell süllyeszteni a járatba. Fél napot küzdöttem, mire feltártam a 2 túrás közti járatot, besüllyesztettem ezt a szart, óvatosan visszatemettem, elegyengettem, meg minden franc. Mikor 1 hét múlva is újabb 10 túrás volt a szép kertemben, akkor kiástam a csapdát, hát tele volt túrva földdel, és mellette egy cetli, hogy kapjam be.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.19. 11:06:56

@Manyecs: "el szoktam engedni őket az utcán"

És mit csináljon a szerencsétlen az autók között? Haver sokkal humánusabb (egeresebb), átdobja a szomszédba.

Manyecska. 2017.01.19. 11:18:17

@Skywatcher: :)) köszi, ezt a vödröset meg fogom csinálni én is láttam már a neten jó hogy mondod!!! mostanában nem vótmá' egér, de ezt be fogom üzemelni:)) @a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: ligetes, bokros. baglyok is vannak!!! :P meg kézhez szokott dolmányos varjú itt nevelték fel nem messze és visszajár a kicccsaláddal:)

IamMenyus 2017.01.19. 11:19:55

@joska61: azért Neked mert azt írtad hogy:
"Azért annak nagyon kicsi az esélye, hogy ha a csomagolás sértetlen, a beltartalommal gond van. Legalábbis ha nem himihumi szürkeimportos egyszemélyes webáruházból rendelsz. "

Sajnos a sértetlen csomagolás csak annyit garantál hogy nem szúrták át targoncával, és nem ment át rajta az úthenger, a fuvarozó cég vélhetően nem tett benne kárt.

Manyecska. 2017.01.19. 11:24:52

@Skywatcher: utajovobe.eu/hirek/hulladek/4150-fillerekbol-finanszirozhato-a-humanus-egerfogo
de ezt mivel rögzíti oldalt? ragasztóval? mára hurkapálcát...vagy lukat fúrtál a vödörbe?

Manyecska. 2017.01.19. 11:28:05

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: nem. nálunk amúgy annyira nem vált be a ragasztós hogy a párom-amikor már sírva kértem- megpróbálta kiszedni a visító egereket de szétesett rögtön. már nem a csapda. :( a párom nem, ő bírja, de én zokogva csomagoltam be zacskóba hogy fulladjon meg legalább szegény egérke haláltusáját vívta már órák óta:( a témát berekesztem/ végre/

Manyecska. 2017.01.19. 11:31:29

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: nem, mondom ligetesparkos vizes /ház is süllyed/ a párom lakik panelban ahol semmi! állat nincs /:D/ még a szúnyog sem talál fel a sokadikra. ott meg sirályok meg vadkacsák húznak el amikor kiállsz este romantikázni az erkélyre, le lehetne vadászi is simán ilyen másfél méterre húztak el:D

Skywatcher 2017.01.19. 11:37:10

@Manyecs: akár fúrhatsz is, de egyszerübb csak bereszelni kicsit ott, ahol a pálca forog majd. De ha símán ráteszed, 1-2 egeret akkor is megfog, mire elgurul a széléig.
Mondjuk zacskóba rakni az egeret, hogy megfulladjon, nemtom a legjobb megoldás-e :) Egy lapáttal agyoncsapni fél másodperc, neki is könnyebb. Hamár.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.19. 11:41:18

@Manyecs: "kiállsz este romantikázni az erkélyre"

Komoly? Vagy olyan pici a micsodája, hogy lentről nem látható? :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.19. 11:42:29

@Skywatcher: "Egy lapáttal agyoncsapni"

Vizet öntesz a vödörbe, hamar megfullad.

Skywatcher 2017.01.19. 11:58:55

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: az agyoncsapás opció a ragasztóban kinlódó egérre vonatkozott! A vödör lényege pont az élve eltávolítás. Az mondjuk más kérdés, hogy ha valahol van neki tizenhúsz kopasz, visító porontya, azok mit szólnak majd hozzá este, ha anya nem ér haza...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.19. 12:07:14

@Skywatcher: "tizenhúsz kopasz, visító porontya, azok mit szólnak majd hozzá este, ha anya nem ér haza..."

Megeszik egymást, a legerősebb felnő - pár nap -, és ő is a vödörben végzi.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.19. 12:08:32

@Skywatcher: "az agyoncsapás opció a ragasztóban kinlódó egérre vonatkozott"

És mit csinálsz a ragasztós-egeres ásóval?

Skywatcher 2017.01.19. 12:10:30

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Ne ragozzuk, mert Manyecs leiratkozik innen :)
Az előző forgatókönyved meg tiszta Stephen Kinges befejezés :)

Manyecska. 2017.01.19. 12:15:21

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: nem úgy!! Te, bár múltkor kiálltunk anyaszült az ablak elé mer panoráma, meg a hajókat stb.nézzük.., aztán dudáltak lentről mint állat:DDD

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.19. 12:16:14

@Skywatcher: Ja, bocsi, nem vettem észre. Én mindig egérvért iszom reggelire.

Manyecska. 2017.01.19. 12:19:43

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: ja, kösz. Nálunk ilyen sötétszürke háziegér van, kisebbek és iszonyat gyorsak, és lehangolóan néznek ki:( :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.19. 19:03:38

Külföldiában létezik olyan, hogy a terméket megkapáshoz képest 1-2-4 stb héttel később kell csak kifizetni.Akár ingyen is, vagy pici pénzért.Legutóbb + egy százalékért cserébe kaptunk két hónap haladékot (direkt írtam betűvel, nehogy elírásnak gondolja bárki is...).Így ha bármi van, vissza lehet küldeni és nem a vevő zsebét nyomja a kifizetett összeg.Illetve lehet tesztelni is, meghajtani, funkciókat rendesen kipróbálni.Nemtom, otthon van-e ilyen, bár ha lenne, akkor nem nyafogna senki sem a pocsék ügyfélkezelésre...

Szubrina 2017.02.20. 22:02:00

Egyszer öcsém ajándékba , még régebben egy zenei CD-t rendelt, átvette a kívülről érintetlen csomagolást, kifizette, elment a futár, kibontotta és törött volt a CD és a tokja is. Amikor jelezte a webshop felé, közölték, h nem ismerik el, biztos ő törte el.
Rendeljetek jó sokat, aztán bosszankodjatok barmok!

Szubrina 2017.02.20. 22:09:53

Ez mennyire életszerű, hogy az ember GoProval a fején veszi át a csomagjait és bontja ki a bizonyítás kedvéért...anyám borogass...ha még is rendelek valamit, mindig személyesen veszem át, mert a szállítás mindig rádob min. egy ezrest, de van, h kettőt is, viszont akkor csak 3 napig tudom visszavinni, ha gáz van, nincs a 14 napos "visszavihetési" szarság...de ha valami szart küldtek, visszaküldeni postaköltség a vevőt terheli, aztán a jó termékre újabb postaköltség...azaz csere esetén is te fizetsz 3-szoros postaköltséget egy helyett.
süti beállítások módosítása