Bútort webshopból? Talán. De mivel jellemzően nagy kiadás, viszont egy csomó tulajdonságot nem lehet leírás meg kép alapján mérlegelni, én nem hiszem, hogy tenném. Bár olvasónk problémáinak nagy része nem ennek volt köszönhető.
Kedves Homár!
Az outletbutor.hu-ról volt „szerencsém” megrendelni egy sarokétkezőt. Kezdődött azzal, hogy a bútor a honlap szerint raktáron volt. Ehhez képest kiderült, hogy ez azt jelenti, hogy valahol máshol raktáron van, ahonnan ők majd pár hét múlva megkapják, és akkor szállítják majd ki. A várt dátum előtt pár nappal kiderült az is, hogy abban a színben, amiben rendeltem, egyáltalán nincs, csak egy másikban tudnák szállítani, de mivel karácsonykor szerettem volna leültetni a családot, nem nagyon volt választásom.
Most már csak egy napot csúsztak, valamint a napon belül pár órát (a ¾ óra múlvához képest), következő problémaként viszont a szállító fiúk szerették volna kifizettetni még egyszer a bankkártyával neten már kifizetett terméket („nálunk nem is lehet bankkártyával fizetni”). A megmutatott visszaigazolás nem volt elég, hosszas telefonálgatás után derült csak ki, hogy nem én akartam átverni őket, hanem fordítva. Kicsit csúnyán néztek, mikor megjegyeztem, hogy ezek után fogadni mernék, hogy a dobozban sem az van, aminek kellene. Kelletlenül asszisztáltak a kinyitásban, de mivel már sötét volt, nekünk meg elegünk, annyit állapítottunk meg, hogy kb úgy néznek ki a darabok, ahogy kell.
Azzal kezdtük, hogy szétszedtük a romokban heverő régit, hogy legyen hely az újnak, majd azzal álltunk neki a szerelésnek, hogy két óra múlva a fiam szülinapi vacsoráját már az újnál fogyasztjuk el. Ekkor derült ki, hogy az alkatrészeknek köze sincs a dobozban található szerelési útmutatóhoz: nem stimmelnek a méretek, 8 L-vas helyett 1 db, az egyik fajta csavar 40 darabja helyett 4 db, ahol furatoknak kellett volna lenni, ott nem voltak, voltak viszont máshol... Délután 5 volt, a céget természetesen már nem tudtam elérni, csak a szállító fiúkat, akik azt ígérték, másnap keresni fognak a cégtől. Sajnos nem állófogadást terveztünk estére, így a közeli barkácsáruházban beszereztem a hiányzó alkatrészeket, és (egy mégiscsak állófogadós szülinapozás után) hajnali kettőre kész is lettem a szereléssel (mivel pl az összes lyukat ki kellett fúrnom). Közben észrevettem, hogy még a kárpit is lyukas egy helyen.
A cégtől természetesen senki sem keresett másnap. Írtam egy reklamáló levelet fényképekkel, másnap minden kommentár nélkül kaptam egy emailt (nem is válaszképp az enyémre, így nem is tudom, arra küldték-e, vagy ez a normál üzletmenet), amiben csatolmányként egy másféle szerelési útmutató szerepelt, aminek valóban megfeleltek a kapott alkatrészek (a korábbi is ugyanarról a termékről szólt, csak más volt a szerelési koncepció és a darabok mérete is). Egy válaszlevélben leírtam, hogy ezt nem tartom a probléma megoldásának, a plusz alkatrészekre költött pénz, a bosszúság és a lyukas kárpit egyikét sem orvosolja.
Erre már csak januárban kaptam választ (szokás szerint aláírás nélkül, nagyon üzleties stílus, mondhatom), ennyit:
Sajnálattal értesültünk az önök problémájáról. Régi szerelési útmutató került a dobozba.Önök azonban sajnos nem várták meg cégünk visszajelzését és a termékhez nem tartozó csavarokkal szerelték össze, így sajnos a garancia érvényét vesztette. A termék épségéréről ön átvételkor meggyőződött, amit aláírásával tanúsított, így sajnos a kárpiton található hibát sem tudjuk elfogadni, mivel nem bizonyítható, hogy már átvétel előtt is sérült volt.
Kérdem én: én vagyok-e a hibás, ha a „dobozba került” (úgy írják, mint ha a Jézuska tette volna oda, nem ők) útmutató szerint szereltem össze a terméket, illetve realitás-e, hogy valaki az utolsó csavarig, illetve az egyes elemeket centire lemérve ellenőrzi a kapott lapraszerelt terméket átvételkor?
Üdvözlettel,
Csilla
Ui: Levelemet másolatban megkapja a kedves eladó is, hátha rájönnek, hogy egy bocsánatkérés, esetleg egy kis árengedmény mennyivel barátságosabb és karácsonyi szelleműbb rendezése lett volna a dolognak.
Szegény Csilláéknak már eső után köpönyeg, de azért másnak csak jó lesz még:
Kedves Csilla!
Sajnálattal olvastuk a történetet. Először is szükséges megjegyezni, hogy mivel interneten vásároltad a bútort, a termék átvételétől számított 14 napon belül elállhattál volna a szerződéstől. Amennyiben e jogodról a szerződés megkötése előtt nem tájékoztattak, úgy az elállásra biztosított határidő egy évvel meghosszabbodik.
Ami a hiányzó csavarokat illeti, az alábbiakat kell megjegyezni. Amennyiben az összeszerelést a fogyasztó végzi - a vonatkozó joggyakorlat szerint - hibás teljesítésnek minősül az a hiba is, amely visszavezethető a használati /szerelési útmutató hibájára. Esetetekben a szerelési útmutató hibás volt. Igaz, hogy a csavarok pótlásával nem vártátok meg a kötelezett válaszát, ami adott esetben valóban lehet a rendeltetésszerű használat körében értékelhető fogyasztói magatartás, de azt a kötelezettnek kell bizonyítani, hogy az általatok beépített csavarok nem voltak megfelelőek. A vonatkozó Kormányrendelet szerint ugyanis a bútorokra 10.000 forint felett 1 év kötelező jótállás van, emiatt pedig a bizonyítási kötelezettség a jótállás teljes időtartama alatt a kötelezettet terheli. A lyukas kárpit értelemszerűen nem függ össze az általad pótolt csavarokkal, így az ezzel kapcsolatos szavatossági igényt nem lehetett volna elutasítani.
Amennyiben a csavarokkal kapcsolatos megtérítési igényt és a kárpittal kapcsolatos szavatossági igényt a vállalkozás még nem rendezte, úgy gyors és ingyenes békéltető testületi eljárás kezdeményezésére van lehetőséged.
- 2013. évi V. törvény (Polgári Törvénykönyv): http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1300005.TV
- 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet: https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a1400019.ngm
Az utolsó 100 komment: