Sok új dolgot nem tanulunk Kriszti esetéből, csak a régi nagy igazságokat: szó elszáll, írás megmarad, és mindig olvassuk el, mit írunk alá.
Kedves Homár!
December közepén bementünk férjemmel a Telenor Pólus Centerben lévő hivatalos képviseletébe, hogy vegyünk egy készüléket karácsonyra, nekem. Semmi több. Ennyi. Készpénzért. 15 éves üzleti ügyfélként.
Kérdeztük az üzletkötőt, hogy szia van ilyen készüléketek? és mennyiért? Odaadott egy árlistát, megmutatta, hogy a tarifacsomagom szerint melyik sort nézzük. Mondtuk oké, kérjük. Szóltam, hogy van 10.000.- bónuszom, az még lejön. OK.
Új szerződést kell kötni, ő sem érti miért, akkor ezt most végig kell csinálnia, menjünk nyugodtan vásárolni, mert a központból hagyják jóvá, csörög, ha kész. Kérdeztem, hogy oké, de semmi nem fog változni a csomagomban, ugye? Nem.
Vásároltunk, csörgött. Jöttünk.
"Ez most egy halom papír, de csak formaság"-mondja.
"Semmi nem fog változni a csomagomban, ugye?"
"Nem."Aláírtam két év tarifa- és készülékhűséget, kifizettük a készüléket és hazajöttünk.
Januárban jött az új számla, drágábban. Hívom az ügyfélszolgálatot, 40 perc alatt kiderítették, hogy készülékes csomagba kerültem, ezért 24 hónapon keresztül fizessek többet. Aláírtam az üzletben egy "Üzleti előfizetői szerződést" és egy "Üzleti előfizetői szerződés hívószámot tartalmazó melléklete" paksamétát, melyek sehol nem térnek ki a tarifacsomagom árára, sem annak változására. Persze elismertem az ÁSZF-et.
Azóta leveleztem az ügyfélszolgálattal, mert oda küldtek. "Szeretnénk tájékoztatni, hogy az üzletben elhangzottakat – a tájékoztatás szóbeli jellegéből adódóan – vizsgálni sajnos nem áll módunkban" ... "Ennek okán szükséges az írásbeli szerződés megkötése, mely az Önök esetében 2016 12.12.-én megtörtént. Aláírásával Ön elfogadta a Üzleti Előfizetői szerződés szolgáltatást tartalmazó mellékletét és az abban foglalt feltételeket."
Így igaz, mely nem tér ki árváltozásra. Aláírtam. És még ezt is tartalmazza: "Üzleti előfizetési szerződés 2.7 "Szolgáltató a hívószámot tartalmazó mellékletben/Szolgáltatási mellékletben meghatározott tarifacsomagot biztosítja Előfizető részére, amelynek díjait és igénybevételi feltételeit a hívószámot tartalmazó melléklet/Szolgáltatási melléklet, valamint a mindenkori ÁSZF tartalmazza."
Miután ezt idéztem nekik, már csak az ÁSZF-re hivatkoztak: "Emellett szeretnénk informálni, hogy a tarifacsomagjaink pontos paramétereiről és leírásáról a Telenor vonatkozó üzleti ÁSZF 3.a számú mellékletében olvashat bővebben"
Ma beszéltem a Gazdasági Versenyhivatallal és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal. Mivel aláírt szerződésről van szó, így bíróságot tudnak javasolni. Békéltető testülethez nem mehetek, mert üzleti előfizetésről van szó.
A lényeg,hogy ők jogilag valószínűleg teljesen védettek (ma a telefonos hölgy azt mondta, hogy mindig így készül a szerződés ilyen esetben), de hogy tájékoztatás nem hangzott el és a szerződés ill. a mellékelte nem ír árat és árváltozást, az tuti! A kolléga az üzletben azt mondta, nem lesz változás. A szóban elhangzottak pedig nem számítanak, így 22-es csapdája! Köszönöm 15 év után!
Legközelebb, ha aláírok náluk vmit, a 134 oldalas ÁSZF-et is kikérem és elolvasom előtte a pultnál. Már ha maradok náluk 24 hónap után is.
Kriszti
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.08. 14:59:28
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.08. 15:04:06
bakonyibéláné 2017.02.08. 15:06:46
Terézágyú 2017.02.08. 15:08:51
Tudod kit tegezzél, pószter.
Darth Revan 2017.02.08. 15:12:12
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.08. 15:13:11
Az vótmá, hogy gombokért adják a független készülékeket, SIM lock-olt telót épeszű ember nem vesz?
Havi 4000 helyett 4500 lesz? Oda a cég nyeresége? Majd lebeszéli.
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.08. 15:19:37
FDToth 2017.02.08. 15:35:26
nehéz dolog ez. rendget olyna van h bezsélgetsz egy üzletkötővel, elmondt neke dminden szépet és jót, majd alírod (nme olvahatsz el 20-25 oldalt) és után jönnek a problémák... egy jó tanács, ami tiltott, de jól jühet: a telefonon indítsuk ela hnagrögzítőt. persze szólhatunk is előtte h felvesszüll a beszélgetést... ha nem mennek bele, akkor offf.
szmoker (Homo Trollicus) 2017.02.08. 15:43:17
Terézágyú 2017.02.08. 15:50:19
"Nem.""
Hát nem is változott semmi a csomagjában, csak ő került át egy másik csomagba: "készülékes csomagba kerültem"...
Hipóallergiás 2017.02.08. 16:07:06
Tony Almeida 2017.02.08. 16:12:14
fiktiv állat 2017.02.08. 16:22:36
Zirowe 2017.02.08. 17:08:46
Baszki, az "új szerződést kell kötni" vs "ugye semmi nem változik?" két szögesen ellentétes állítás.
Azt a sok papírt meg bizony végig kell olvasni aláírás előtt.
Beerhead 2017.02.08. 17:21:52
Rám is csúnyán néz ügyfélszolgálaton/bankban a sok mancika, amikor az elém tolt paksamétát elkezdem ELOLVASNI ALÁÍRÁS ELŐTT!
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.02.08. 18:09:39
kiskár 2017.02.08. 18:09:49
enrico palazzo 2017.02.08. 18:26:43
enrico palazzo 2017.02.08. 18:31:42
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.08. 18:47:54
amindenes.blog.hu 2017.02.08. 18:55:21
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.08. 19:31:53
FDToth 2017.02.08. 19:47:43
attól még a bbt előtt fogyasztó. én voltam már párszor, céges dolgokbna é simán lefolytatták a tárgyalást: 2012. júliusa után a mikro-, kis- és középvállalkozások is élhetnek a szolgáltatásokkal ;)
Jóska Pista 2017.02.09. 03:03:13
Egy mobil előfizetésnél értékesebb és fontosabb dolgokat (adás-vétel, bérleti szerződés) is sikerül max 10 A4 oldalon megfogalmazni, úgy hogy abban minden lényeges benne legyen, vagy levezethető legyen belőle.
Dani23 2017.02.09. 06:40:47
Kedvencem az volt, aki múltkor leírt egy olyat, hogy "átbeszéltük a kérdéses pontokat, módosítottuk őket". Az egységes szerződésben...
Terézágyú 2017.02.09. 07:37:01
"mindenki mindig elolvassa a 300 oldalas szerződést, kiegészítve az 50 oldal melléklettel és 500 oldalas ÁSZF-el."
Miiiiiit kicsinyeskedjünk: 1000 oldalas szerződés, 500 oldalas melléklet, és 2000 oldalas áeszeff....
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.09. 07:51:44
napinapinapi 2017.02.09. 08:00:05
Ha igen,akkor nincs semmi gond,mivel 1 honap alatt alig par ezer a kedvezmeny.
Fel kell mondani,es atvinni mashova a szamot.
Valszeg mar akkor megkapod a regi arakat,ha ezt csak belengeted.
Cycmen 2017.02.09. 08:19:49
Miután így tudtad mi lesz a fa alatt, kellet egy meglepetés is miről a Telenor gondoskodott!
Cycmen 2017.02.09. 08:28:27
Az viszont továbbra is kérdés, hogyha szóban megkérdezi, akkor miért nem kap rá normális választ?
Manyecska. 2017.02.09. 08:31:04
Terézágyú 2017.02.09. 08:32:30
van nálunk melegházasság? :)
Cycmen 2017.02.09. 08:35:53
És levezetésnek valami fárasztó ógörög drámát is nemdebár?
Terézágyú 2017.02.09. 08:37:29
"Az viszont továbbra is kérdés, hogyha szóban megkérdezi, akkor miért nem kap rá normális választ? "
Mert az ügyintézők agyatlanok, és direkt így vannak kitanítva...
Másrészt meg - ahogy fentebb is írták - az "új szerződés" eleve gyanússá kell, hogy tegye a pószter előtt a dolgot... Tehát konkrétan rá kellett volna kérdezni, hogy "ugyanannyit kell majd fizetnem?"...
Cycmen 2017.02.09. 08:37:50
Persze, de téged megdugnálak!!! :P
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.09. 08:37:59
Cycmen 2017.02.09. 08:43:13
Ezt gyorsan be kéne fejezni! :D
@Manyecs: Ne szórakozz, így is tele van a t.köm az itteni b.zikkal!
Terézágyú 2017.02.09. 08:45:00
"Ne szórakozz, így is tele van a t.köm az itteni b.zikkal! "
Általában a magyarországiakkal, vagy itt, a blogon levőkkel?
Cycmen 2017.02.09. 08:45:31
Manyecska. 2017.02.09. 09:11:08
Ez a fogyasztó tudatos fárasztása!!
Manyecska. 2017.02.09. 09:16:30
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.09. 09:17:52
homar.blog.hu/2016/07/11/csak_jo_idegrendszerrel_biroknak_ajanlott_az_elmu_otthon_gyorsszerviz_szolgaltatasa
Manyecska. 2017.02.09. 09:26:34
Terézágyú 2017.02.09. 09:37:32
...
"Már ha maradok náluk 24 hónap után is."
Szóval 15 év alatt semmi baj nem volt - de most hogy akadt valami kis zűr, egyből fenyegetőzik a pószter.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.09. 10:01:02
Manyecska. 2017.02.09. 10:18:47
napinapinapi 2017.02.09. 10:26:22
Ha valamelyik balfasz elofizeto talal egyk iskaput,es lehuzza a ceget,akkor az uj aszfben bezarjak azt a kiskaput.
Majd 1-2 evvel kesobb egy masik miatt jon egy ujabb lex-hulye szabaly,es kiderul,hogy a ket szabaly egymasnak ellentmondo.
Ha az ugyfelszolgalatos nem tudja oket egyutt ertelmezni,akkor nyilvan o a szemetlada,aki le akarja huzni az ugyfelet.
joska61 2017.02.09. 10:26:35
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.09. 10:36:36
Természetesen évente 3-4 alkalommal.
Bicepsz Elek77 2017.02.09. 11:27:39
Kutyahoroszkóp 2017.02.09. 13:02:44
De mire készül mindig így a szerződés? Meglévő üzleti előfizetés hosszabbítására vagy újelőfizetés létesítésére? Mert a posztban tárgyalt gyakorlatilag az utóbbi. Sehol nincs a történetben/tájékoztatásban egyetlenegy pont sem, ahol ez kettéválna.
VoIP
Kutyahoroszkóp 2017.02.09. 13:10:52
Kutyahoroszkóp 2017.02.09. 13:26:01
S a legfontosabb, mert ez a burkolt, de egyben fő üzenete a kommentednek: nehogy már létezzen a lex-hülye fogalma. Ha birkafogyasztó vagy, az a te dolgod, de ne keltsd már azt a hülyeséget magad körül, hogy aki olvas és tájékozódik az hülye és nemkívánotos létforma és főleg ne azonosítsd a hibásjellemű, kisstílű nyerészkedőkkel, kösszthxthanksdánke.
@joska61: ha a TeliNoir hibázott volna - tehát a kiadott, eljárási sáma a hibás az ilyen helyzetekre - akkor tömegesen lenne panasz, így sem egyedülálló a dolog, lefogadom, de tömegességről nincs szó, csak a szórványosan/véletlenszerűen való kibaszásról. A biztonságtudatnak (működik a rendszer, felelős szereplők működtetik a rendszert) jól esik, ha szépeket gondolunk, de a valóságban sokszor az IQ100 már kiemelkedő, a felelősségtudat, jellemesség meg mégritkábban párosul ésszel, szóval nem is értem miért lenne olyan betonbiztos egy Teli-dolgozó jósága. Burjánzik a szarság.
A poszter meg le akarta zavarni gyorsan, nem akart ő a szar lenni, "akadékoskodni", gondolom, ez is általános. Ha visszakozik, utánakérdez mélyebben, akkor ő a szar. Na meg kellett a tárgyi törődés.
Azt valahogy nem veszi be a gyomrom sehogysem, hogy ", nekem." Tessék, a sztori, csakis neked.
Manyecska. 2017.02.09. 14:09:51
Szubrina 2017.02.09. 14:20:50
Számomra ebben a sztoriban az a szörnyű, h az ember bizalommal fordul az ügyfélszolgálatos kollégákhoz, akik rezzenéstelen arccal basszák át az ügyfeleket.
.
A probléma az, h nem árt kedvesnek és becsületesnek lenni, ugyan is van még pár szolgáltató a Telenoron kívül, így az ügyfél 2 év után valószínűleg váltani fog.
Egyébként, engem úgy tanítottak, h mielőtt valamit aláírok, olvassam át. Érdekes eddig bárhol raktak elém szerződést nagy sóhajokkal és szájhúzásokkal nyugtázták, h előbb el akarom olvasni. Ez a sztori is rávilágít, hogy 1. elolvasni mit írunk alá. 2. elolvasni az általános szerződési feltételeket. 3. REJTETT KAMERÁS FELVÉTEL készítése.
Aztán hivatkozhatnak a jó kurva anyjukra, h élőszó elszáll:DDD
Dani23 2017.02.09. 17:13:19
joska61 2017.02.10. 08:56:57
CID.. 2017.02.10. 11:36:51