Tékozló Homár

Nem tudja az IKEA, hogy hány év garanciát adott a kanapéra

2017.02.10. 12:26 | Homár Hilda | 126 komment

Amikor megjelent idehaza az IKEA, két dologgal okozott jó nagy meglepetést a magyaroknak: az egyik, hogy tegezte őket, a másik, hogy simán visszavett tőlük mindent, akár olyan indokkal is, hogy mégsem fért be az a fotel a szobába. Óriási reveláció volt ez a népnek, mely addig arra volt kondicionálva, hogy a hibás terméket is csak bozótharc árán tudja kicseréltetni. Aztán teltek az évek, és oda jutottunk, hogy a saját minőségellenőrük által is hibásnak talált bútor kapcsán azon megy a vita, hogy 2 vagy 3 év a garancia rá, miközben a honlapon 10-et írnak.

Kedves Homár,

Egy IKEA-S kanapé történetét szeretném elmesélni és egyben a segítségeteket kérni, az ügy megoldásában.

2013. 11.08-án vásároltam egy KIVIK típusú kanapét, 199.980 Ft-ért, a budapesti IKEÁ-ban. A kanapé fekvő része, rendeltetésszerű használat mellett, 3 év alatt, alvásra sajnos teljesen alkalmatlanná vált, sokszor a derekunk is megfájdul, ha hosszabb ideig ülünk/fekszünk a fekvő részen.

2016. 11.02-án telefonon jelentettem is a problémát az IKEA vevőszolgálatán, ahol azt a választ kaptam, hogy nagy szerencsémre, erre a termékre 3 év garancia van, úgyhogy hamarosan jelentkezni fog a minőségellenőr, várjam a hívását. Az említett minőségellenőr azonban nem jelentkezett, helyette viszont kaptam egy levelet, amelyben az állt, hogy a termékre csak 2 év garancia vonatkozik.

Mivel telefonon a vevőszolgálatos kolléganő 3 évet mondott, így az ügy tisztázása miatt, be is mentem személyesen a budapesti IKEÁ-ba. A vevőszolgálaton a hölgy azt mondta, hogy ha a telefonban 3 évet mondtak, akkor ez a mérvadó, és erre hivatkozva ki kellene mennie a minőségellenőrnek, de még azért ő is megnézi, pontosan hány év garancia van a termékre. El is kezdett kutatni a katalógusok között, a pontos garancia időtartama miatt. Kb 15 perc várakozás után vissza is tért, és azt mondta, hogy nem tudja hogy hány év garancia van a termékre, de biztos, hogy több, mint 2, és akár méltányossági alapon is kérvényezhetem a cserét. Ezen felbátorodva ismét írtam egy levelet az IKEÁ-nak, melyben kértem, hogy mindenképp küldjék ki a minőség ellenőrt, mivel a személyes-és a telefonos vevőszolgálaton is azt mondták, hogy még érvényes a garancia a kanapémra.

Végül hosszas levelezés és várakozás után elértem, hogy 12.17-én kijött hozzánk a minőségellenőr. Amint megvizsgálta a kanapét, rögtön mondta is, hogy ez a termék gyári hibás,és a termék hibájából adódóan, rossz a rugózása. Majd gondolkodás nélkül elkezdte kiállítani a cserére/pénzvisszafizetésre vonatkozó jegyzőkönyvet, melyben leírta, hogy a probléma a termék és nem a fogyasztó hibájából adódik.  A jegyzőkönyv írása közben azonban feltűnt Neki, hogy erre a termékre, melyet 2013 novemberében vásároltam, a 2014-es katalógusi év szerint mindössze 2 év garancia vonatkozik, így most még sem tudja jóváhagyni a panaszt, azt viszont elismerte, hogy valóban hibás a termék és nem kellett volna 3 év alatt ilyen állapotba kerülnie. A minőségellenőr azt az ígéretet tette, hogy még utána kérdez a pontos garanciának és 1-2 napon belül keresni fognak ezzel kapcsolatban.

A minőségellenőr távozása után 1-2 nappal sem érkezett megkeresés, így én telefonáltam az ügyfélszolgálatra, hogy mi lett az eredmény, ahol azt a választ kaptam, hogy postázták a jegyzőkönyvet… Ez a jegyzőkönyv január 2-án került kézbesítésre, vagyis újabb 2 hét telt el várakozással és bizonytalansággal. A jegyzőkönyvben ismét elutasították  cserével kapcsolatos kérésem, mondván, hogy csak 2 év garancia vonatkozik a termékre.

Ezt követően elküldtem utolsó levelem az IKEA-nak, melyben leírtam, hogy mivel a garanciával kapcsolatban nem tudunk dűlőre jutni, így méltányossági alapon szeretném kérni a termék cseréjét, tekintettel arra, hogy már ennyi ideje húzódik ez az ügy, és hogy a minőségellenőr is elismerte, hogy a termék gyári hibás és 3 év alatt nem kellene ilyen állapotban lennie. Levelemben továbbá jeleztem, hogy a pénzvisszafizetéstől is elállok, elegendő számomra, ha kicserélik a terméket.Sajnos ezt a kérésem is elutasították e-mail-en keresztül, és közölték, hogy továbbra is kitartanak a garanciával kapcsolatos álláspontjuk mellett.

Ez az ügy már pontosan 3 hónapja folyik, mely alatt bebizonyosodott, hogy az IKEA ügyfélkezelése kritikán aluli: nem vesznek fel az ügyféllel szóbeli kapcsolatot, csak is levél formájában kommunikálnak, azt is nagyon lassan. Nekem kellett minden esetben felvilágosítást kérnem az ügyről, maguktól sosem vettek fel velem telefonos kapcsolatot. Ebbe az is beletartozik, mikor a minőségellenőr 1 órát késett, és erről nem tájékoztatott.A lakásom 90%-a IKEA-s bútorokkal van berendezve, így méltánytalannak érzem az ügyfélkezelés módját és a bánásmódot, amit velem szemben tanúsított az IKEA. Továbbá az ember nem 3 évre vesz kanapét, ha előre tudom, hogy csak 3 évet bír, akkor eleve meg sem veszem.

IKEA Family kártyával vásároltam a kanapét, ami számlaként funkcionál. De azon nincs semmi adat a garanciáról. Nekem 10 év rémlik, de úgy vagyok vele, hogy ha csak 2 év van rá, akkor sem normális hogy 3 év alatt ilyen legyen egy kanapé, főleg hogy a minőségellenőr is beleírta a jegyzőkönyvbe hogy gyári hibás... Meg ők mondták az ügyfélszolgálaton, hogy méltányossági alapon is becserélhetik. Hát szerintem ilyen ügyfélkezelés és a kanapé hibás állapota már igazán jó ok egy méltányossági cserére...

 

Ez úton szeretném kérni segítségeteket az ügy megoldásában, és a számomra kedvező, termékcsere érvényesítésében.

Csatolom a minőségellenőr által írt jegyzőkönyvet is.

Hálás köszönettel,

Lilla

Ehol a segítség:

Kedves Lilla!

A beltéri bútorokra 10.000.-Ft eladási ár felett egy év kötelező jótállás vonatkozik. A jogszabály alapján a vállalkozás a termék eladáskor köteles a jótállási jegyet átadni a fogyasztónak. Fontos azonban tudni, hogy a jótállási jegy hiánya vagy nem megfelelő kitöltése a jótállás érvényességét nem érinti. Ha tehát a vásárlástól számított egy éven belül jelentjük be a termékkel kapcsolatban minőségi kifogásunkat, de nem találjuk a jótállási jegyet, a vállalkozás a nyugta bemutatása esetén is köteles helytállni. 

A kötelező egy éven túl, a gyártó/forgalmazó még további időre is vállalhat az adott tartós fogyasztási cikkre jótállást az általa meghatározott feltételekkel. Fontos azonban, hogy ilyenkor csak akkor tudjuk érvényesíteni az igényünket, ha tudjuk bizonyítani, hogy a bejelentéskor is fennáll még a forgalmazó jótállási kötelezettsége. Ehhez szükséges a vásárláskor kapott jótállási jegy bemutatása, vagy ha ilyennel nem rendelkezünk akkor legalább más írásos bizonyíték e tény igazolására (pl: e-mail üzenet, vásárláskori katalógus stb.)

Esetedben egy érdekes helyzet állt elő, tekintettel arra, hogy megállapításra került, hogy a kanapé anyaghibás, azonban nincs egységes álláspont arról, hogy hány év jótállás van a termékre. Javaslom, hogy újra keresd meg a forgalmazót és kérd, hogy bizonyítékkal alátámasztva igazolják, hogy hány év jótállás van adott termékre. Ha továbbra sem sikerült megegyezésre jutnotok, kártérítési igényt érvényesíthetsz a forgalmazóval szemben, amiért hibás terméket adott el. Ebben az esetben a kárt és a károkozó magatartás a minőségellenőr szakvéleménye alapján tudod bizonyítani.

A hasonló esetek elkerülése érdekében pedig jövőre nézve javasoljuk, hogy tartós fogyasztási cikk vásárlása esetén mindig ellenőrizd le, hogy kaptál-e jótállási jegyet, és azt a jótállási idő végéig őrizd meg.

Jogszabályi háttér: 2013. évi törvény (új Ptk.) hibás teljesítésre vonatkozó része: 6:142. § és 6:157.§ - 6:174.§

UPDATE febr.11.

Ez pedig a válasz az IKEÁ-tól

Kedves Hilda!

Köszönjük, hogy megosztottad velünk Lilla nevű vásárlónk panaszát. Az IKEA vevőszolgálatával egyeztetve az alábbiakban szeretnénk tájékoztani.

A termékre a vásárlás időpontjában 2 év garanciát vállalt az IKEA, amely 2015.11.08-án lejárt. A vásárló ezen információ birtokában vásárolta meg a terméket, a garancia időtartamát a blokkon is feltüntettük. Elismerjük és elnézést kérünk, hogy utólagosan tévesen adtunk tájékoztatást a garancia időtartamáról, ez azonban nem befolyásolja a vásárlás időpontjában érvényben lévő garanciális feltételeket.
Az aktuális érvényben lévő garanciális feltételeket az IKEA minden esetben a jótállási jegyként funkciónáló nyugta hátoldalán, az aktuális katalógusban és weboldalán is közzéteszi. Ez az időpont változhat, az IKEA ugyanis arra terökszik, hogy termékei fejlesztése nyomán a garancia időszakát kiterjessze. Így jelenleg KIVIK kanapénkra 10 év garanciát biztosítunk.

Amennyiben bármiben segíthetünk, bizalommal fordulj hozzánk.

Üdvözlettel,
az IKEA csapata

UPDATE febr. 22.

Lilla nem igazán elégedett a válasszal. 

Kedves IKEA,

Még ha 2 év garancia tudatában vásároltam volna is meg a terméket, annak akkor sem voltam ismeretében, hogy a termék gyártási hibás- mint ahogy ezt a jegyzőkönyvben is feltüntette a minőség ellenőr. Mivel én egy ép kanapé illuziójával vásároltam meg a terméket, így át lettem verve, ugyanis egy gyártási hibás kanapét adtak el nekem. De hát nyilván ezt igazolta a 2 év garancia is, ami ezt követően hirtelen 10 évre duzzadt..

Mire való a méltányossági kérelem, ha nem az ilyen esetekre? Önöknek semmibe nem kerülne kicserélni egy gyártási hibás kanapét 200 ezer forint értékben, nekem viszont elég megterhelő lenne 3 év után egy újabb kanapét vásárolni, az Önök hibájából adódóan.

Hogy végre pontot tegyünk az ügy végére, kérem cseréljék vissza a kanapémat.

Lilla

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

katkadú 2017.02.10. 14:03:58

@Tshu-hash:

Ikea beépített embere!! :DDDD

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.10. 14:12:43

@katkadú: Dehogynem hallottam. A garzonra gondolsz? Az nem tea?

Manyecska. 2017.02.10. 14:13:32

homar.blog.hu/2011/11/25/felelem_es_retteges_az_ikeaban
:))))
Majmásznak ajánlom az egyik mondatot: "Természetesen úgy tettem, mintha nem érezném magam feszéjezve."

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.10. 14:14:00

@katkadú: Ha beepitett ember lenne, akkor mar reg kicsereltek volna a kanapet, nem szuletett volna belole homardposzt, mi pedig nem tudnank ala kommentelni. ;)

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.10. 14:15:28

@Manyecs: Nem lehet, hogy a posztolo arra gondolt, hogy fejszezve, csak felreutotte?

Digitális Dzsihád 2017.02.10. 14:17:29

@Tshu-hash: Hát, ha fejszével üti a billentyűzetet, akkor előfordulhat, hogy félreütötte.

bendeguz75 2017.02.10. 14:21:47

@Lópótlópótló: Nem is kell igazolniuk a ket evet, jogszabalyban van rogzitve mennyi jar. A poszter leirta, a vasarlaskori katalogusban 2 ev volt ra, ebbol kifolyolag az sem szamit, hogy most 10 ev van a honlapon.

enrico palazzo 2017.02.10. 14:24:01

@katkadú: Akkor olvasd el újra. Telefonban mondták neki a 3 évet.

FDToth 2017.02.10. 14:28:42

az ikeaban az a jó h szó nélkül cserélnek, bámikor. tehát szarok a butorok, de legalabb cseréil. volt eg yágylanaép, amit 2 évente cseréltek. meguntam, úh kikaban vettem egyet az ikea áltsl visszaadott pénzból. erre 1 év gari volt, de minőségben jpobbnak tűnt. hát ez se bírt 1,5 évnél tovább, csak ezt nem tudom uyge csréltetni, sem javíttani, mert há tkik az akika, enm ikea...

Manyecska. 2017.02.10. 14:40:23

@FDToth: én a koporsókészítőtől kapom akciósan, elég jó a fekvése és még szövet is van hozzá!!!
:D

Cycmen 2017.02.10. 14:48:55

@Manyecs: Megnéztem a régi kommenteket. Nem semmi!

Pink Petsch 2017.02.10. 14:57:46

Komlyan, nem értem az IKEA álláspontját. Illetve a Mancikáét, aki válaszolt. A poszter 2013-ban vásárolta a cuccost, a cserét meg az alapján utasították vissza, hogy a 2014-es (!!!!) katalógusban már nem 3, hanem csak 2 a jótállás/garancia/faszomtuggya.
Szóval, he? Mivan????

Pink Petsch 2017.02.10. 15:06:45

Ja, mellesleg, ha a poszter nem jut dűlőre a magyar kirendeltséggel (mint rendszerint lenni szokott Abszurdisztánban), írjon közvetlenül az anyacégnek. az általában hatékony. És gyorsabb, mint az Örs vezér téri Mancikával a "de igen-de nem-de igen-de nem" felesleges körök lefutása.
A GTI ... vagy mifene válasza meg a szokásos bullshit. Hilda ott is melózik, hogy egy ilyen, semmire sem jó gittegyletet reklámoz állandóan?

Cycmen 2017.02.10. 15:10:17

@Manyecs: Én inkább sírtam a különbség miatt!

Pink Petsch 2017.02.10. 15:10:45

@bendeguz75: Khm, a 2014-es katalógusban szerepelt a 2 év. A poszter a kanapét 2013-ban vette.
Komlyan nem tudnak az emberek olvasni, vagy csak az értelmezés nem megy?

Pink Petsch 2017.02.10. 15:16:30

@Tshu-hash: Mi a franc közöd van ahhoz, hogy a poszter egymaga alaudt a kanpén, gruppent rendezett, vagy a vendégágynak használta? Amikor a cég saját minőségellenőre is elismerte, hogy gyári hibás a cucc?
B+, komolyan hányingerem van a hozzád hasonló majmoktól. Nem az Ikeanál dolgozol véletlenül a panaszkezelési osztályon?

Cycmen 2017.02.10. 15:31:42

@Pink Petsch: Nem az Ikeanál dolgozol véletlenül a panaszkezelési osztályon?

Lehet hogy ő csinálta ezt a szar kanapét?

katkadú 2017.02.10. 15:34:34

@enrico palazzo:

"Ezt követően elküldtem utolsó levelem az IKEA-nak..."

katkadú 2017.02.10. 15:38:12

Garancia ide, vagy oda, mért csak 3 évet bír egy 200ezres kanapé? Főleg, ha már a minőségellenőr is elismerte hogy gyári hibás...

Pink Petsch 2017.02.10. 15:40:28

@Cycmen: Á, nem ... egy tipikusan kekec faszjancsi. Még a rosszmunkás ember sem ennyire faszari.

enrico palazzo 2017.02.10. 15:41:41

@katkadú: És akkor ezzel megmagyaráztad, hogy mégsem telefonban mondták neki a 3 évet? Utána már levelezgethet a semmiről. Időben kellett volna elkezdeni a dokumentációt. Nem működik az egy bites indoklásod.

Pink Petsch 2017.02.10. 15:43:20

@katkadú: Hm, hát azért csak 3 évet, merthogy ugye gyári hibás. Szóval, a kérdés nem ez. Hanem az, hogy az éppen felelős Mancika, aki valszeg nem is dolgozott még az Ikeánál, amikor a poszter megvette a kanapéját, mi a jó qrvaanyjáért szemétkedik most direkt?

katkadú 2017.02.10. 15:47:46

@enrico palazzo:

Igen, megmagyaráztam...az más kérdés hogy nem fogod fel...:D
Írta hogy időben kezdte, nyilván előbb telefonon kell jelezni. Különben ki sem ment volna a minőségellenőr ha nem időben kezdi el...

enrico palazzo 2017.02.10. 16:00:08

@katkadú: "nyilván előbb telefonon kell jelezni"

Te hol élsz? Miért kéne előbb telefonon? Valami belső kényszer? Ja..."hogy" és "ha" elé (hím)vessző.

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.10. 16:04:35

@Pink Petsch: Nem, meg veletlenul sem az IKEA-nal dolgozom, nem is dolgoztam, nem is fogok. Sot, meg nem is vasaroltam a nevezett aruhazban. Viszont nem is veszek mindent halalosan komolyan, ezert ironizalok neha. Annak pedig kulon orulok, hogy a hozzaszolasaimbol egy bunugyi profilozot megszegyenitve teljes szemelyisegelemzest sikerult vegrehajtanod, es megallapitottad, hogy minden bizonnyal a szarmunkasembernel is faszaribb vagyok. Az ilyen mely elemzesekert szeretek idejarni, igy legalabb a pszichologusra szant penzt megsporolom.
@Cycmen: Ahh, a kezugyessegem annyira szar, hogy eselyem sem lenne egy kanapet kesziteni. Elobb kotnek ki a surgossegin tetanuszra varva, minthogy az agy kerete kesz legyen.

Pink Petsch 2017.02.10. 16:19:30

@Tshu-hash: Ú, el ne bízd magad! Semmi mély pszichológiai elemzés nem volt. Simán levehető, hogy egy direkt kekeckedő faszjankó vagy. Úgyhogy arra a pszichiáterre még igencsak szükséged van :PPP

Pink Petsch 2017.02.10. 16:24:43

@Tshu-hash: Nem, de a környezetedben élők már tutira kinéztek neked egyet, úgyhogy kérdezd őket :p

Darth Revan 2017.02.10. 16:27:18

Kb 8 eve vettem egy MARKUS forgoszeket, aminek a gazrugoja kb ot ev elteltevel megadta magat.
gondoltam veszek hozza egy uj gazrugot es hasznalom tovabb boldogan.
Persze nem lehet hozza kulon megvasarolni a gazrugot, vegyek egy uj szeket.
Vettem ugyan, de nem az ikeaban.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.10. 16:34:24

@Tshu-hash: @Pink Petsch: Visekedtek, vagy szétültetlek!

Utálom, ha két jópofa ember egymást csépeli. Keressen mindenki magának egy faszt, régen nehéz lett volna, de Hilda kezdi vonzani őket.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.10. 16:36:07

@Darth Revan: "MARKUS forgoszeket"

Nem, Márkus egy fotelt szedett szét, hogy mi került ezen a fotelon 7200 Ft-ba?
www.youtube.com/watch?v=Rkm8nVmcmQE

Manyecska. 2017.02.10. 16:46:08

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: én elmentem most könyvtárba és fogorvoshoz erre mit látok? :D

1gazsagos1 2017.02.10. 16:52:16

Ajjaj

Pedig nem tűnik rossznak ez a kanapé. Nem azon kellene élni a szerelmi életet a tévé előtt. (nem magamból indultam ki :))

3 év alatt, aki elhasznál egy kanapét, az semmi jót ne várjon az élettől. Amúgy.

@Manyecs: könyvtárba??? Ajjaj.

Manyecska. 2017.02.10. 16:55:33

@1gazsagos1: mondta a dokinak is már a zajtóban- régi, plátói a szerelmünk..:D- hogy "én csak mutatni akarok valamit!!- :P erre soron kívül kifáradt a folyosóra oszt ottan elintézett /nem úgy/ ..:D Igen, kivettem a Hitler lányát, problem?..:P

1gazsagos1 2017.02.10. 16:55:42

Monnyuk 200 ezeré kicsit soknak tűnik. Szerintem nem ér ennyit. / saját vélemény etc./

@Darth Revan: egen, mostanság nagy divat, ha bármiből bármilyen csavart, bizbaszt eltüntetsz, eltörik, nem lehet kapni, vegyé újat.

Miféle világot élünk, most mondd meg. Honnan a rákból szerezzek a tornagépembez spéci csavart, ha egyszer kiegészítőket nem lehet hozzá kapni, vagy úgy alkatrészeket se???

1gazsagos1 2017.02.10. 16:57:41

@Manyecs: ja én is elmentem a kórházba, megfogtam a kilincset, utána úgy kikészültem, hogy 3 napig hullámokban tört rám valamiféle kórság, pedig előtte egy éven át nem voltam beteg. Biztos fétis, utálom az orvosokat. Mind 2-3 helyen melózik, mindnek privát cége van, rendelési időt felezik, oszt 2 helyről veszik fel a lóvét, amit a 3. céges helyeken újra leírnak az adóból.

Aztán csodálkozik, sok elvándorlás meg miegyebek, pedig nem megy ám ezeknek olyan rosszul a soruk, csak az a baj, hogy telítődött a piac, nem fix bérért akarnak ezek dolgozni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.10. 17:30:43

@Manyecs: "én csak mutatni akarok valamit!"

Mutogatós bácsiról már hallottam, de mutogatós nén... csitriről még nem. :))

bendeguz75 2017.02.10. 19:07:56

@Pink Petsch: Megy, lattam, olvastam. Ket dolgot jelenthet. 1) 2013 ban meg ket ev sem volt ra, csak a torvenyileg eloirt 1 ev. 2) ugyanugy 2 ev volt ra mint a 2014-es katalogusban ami amugy valoszinuleg 2013 oszen a vasarlokhoz kerult. A 10 ev 2013-ban 2 ev 2014-ben 10 ev 2017-ben tuti nem volt, igy egy ceg sem ugraltatja a "garancialis" idot.

Dikusz 2017.02.10. 20:02:12

@Cycmen: nemjónemjó, hibás a bútor márkaneve. Semmi jörnikssen, csak így bele a képünkbe - fésztufész -, hogy kuvik? Mik vagyunk mi, hóbaglyok? (viccvót)

Dikusz 2017.02.10. 20:04:28

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: példának okádék, csak az efféle kívánságokat bővítve: hívjon az öcséd apunak, a villamos szabja rád a rövidnadrágot..... stbstb.

Dikusz 2017.02.10. 20:06:25

@Cycmen: :))))
Pedig mennyi előnyöd származna belőle, ha emlegetnéd, hogy én díszpolgára vagyok az NDK-nak.:)

Dikusz 2017.02.10. 20:11:40

@Cycmen: és mit jelentett a seregben a tábori fapina fogalma?

Dikusz 2017.02.10. 20:14:07

@Manyecs: ne ajánlgass neki semmit, egy cseppet sem hiányzik az okoskodása. :)

Dikusz 2017.02.10. 20:58:38

@Cycmen: mert volt igazi, ugye:)

Dikusz 2017.02.10. 21:03:52

@Manyecs: felolvastál a fogorvosnak:)

Dikusz 2017.02.10. 21:05:26

@The Crazy One 5tös: de mégegy ugyanilyen már eggyel több lenne a kelleténél...

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.10. 21:11:20

@Dikusz: tábori fapina, már mondom is. 99'-ben a fonyódligeti nyelvi táborban volt ilyen kisfőnök. Enikőnek hívták. 15 évvel később az indexen tűnik fel ismételten, Homár Hilda álnéven...

Dikusz 2017.02.10. 22:33:56

@The Crazy One 5tös: :)))erre is mondják, de a katonaságnál bedobva egész mást jelent. Persze nem én voltam katona, de környezetemben élők meséltek mi volt az. Az idősebbek katonaviselt urak még tudják is. Eme csúnya szavakat sosem látott blogon ezt bűn volna leírni:)

Manyecska. 2017.02.11. 08:32:00

@Dikusz: :))) most viszont kéne a kézműves nyúl talpszőr-vágó ollója, kutyám lábát kikozmetikázni -belelépett egy rágóba!- :DD ... voltam állatorvosnál is most reggel amúgy :P ON

Manyecska. 2017.02.11. 11:34:12

@Dikusz: amúgy gondolkodtunk hátha orrszőrvágóval ki lehet szedni a talppárnák közül :DDDD..de nincs olyan eszköz. Viszont az itten kutyakozmetikus rögtön elvállalta most, pedig szombat van és vótmá nála egy eb. Boldog szügyfél posztot írok ON !

Rugovicsvalagba 2017.02.11. 13:19:56

@1gazsagos1: Olvasni tudsz? A szakértő megállapította, hogy gyártasi hibás.

Cycmen 2017.02.11. 13:25:00

@Manyecs: :D

Boldog szügyfél posztot írok ON !

A kutyabűnözést pedig a szügyészség vizsgálja!

Cycmen 2017.02.11. 13:39:42

@Rugovicsvalagba: Olvasni tudsz?

Az itt nem szokás, különcködésszámba megy!

Rugovicsvalagba 2017.02.11. 13:52:50

Kár azon vitatkozni, hogy egy kanapéra sok, vagy kevés a két év 'garancia'.
Egy tizmilliós autóra mennyi?
Kevés.
De a jogszabályok döntenek, illetve a cegek egyedi, önkéntes vallalásai.
Ezeket eladáskor-vásárláskor ismerni lehet és írásban rögzitik.
Ha a vásárlás idején két év, akkor semmi értelme később vitázni azon, hogy miért nem három.
Van három éves lehetőseg is : ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva az elévülési időn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított három év, amely azonban már jogvesztő.

tállás: Az új tartós fogyasztási cikkekre a jogszabály egy éves jótállási határidőt ír elő, amely az átadás, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a gyártó a fogyasztási cikkre a rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal (így például egy évnél hosszabb jótállási idő) a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra. Tehát ebben a forgalmazónak nem elegendő a jogszabály által előírt minimumot biztosítani.

Szavatosság fogyasztói szerződésnél: Főszabályként két év az elévülési határidő, ha a fogyasztói szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb határidőben is megállapodhatnak, egy évnél rövidebb elévülési határidő azonban ebben az esetben sem köthető ki.
Ha a fogyasztó menthető okból nem tudja érvényesíteni az igényét, így például, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva az elévülési időn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított három év, amely azonban már jogvesztő.

2017.02.11. 18:19:33

@Cycmen: ááá ez jóó volt !

2017.02.11. 18:21:18

@Manyecs: jajj már! az igazi kutyákat megtanítják, hogy NE lépjenek se rágóba, se üvegszilánkba. Tessék felfejlődni a hároméves jótálláshoz :-)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.02.12. 10:02:32

Itt volt szó valamikor Szentmihályi Szabó Péter 101 mini scifi című könyvéről?

Manyecska. 2017.02.12. 10:43:05

@Csokis: nemnem! sőt, ez nem babamama fórum-ezt megkaptam vmelyik nap, rohadjak meg azt hittem itt lehet babaruhát cserélni stb..!?..:DD-..mér mi van vele mink is szeretjük a sci-fit..:)@Kulics: Ő talált kutya, pár éve találtam valszeg egy kocsiból dobhatták ki! /sokáig sírt egy bizonyos típus után!!! nameg hosszában rohangált az úttesten épp amikor találtam../ Viszont! itt volt poszt a tenyésztőkről/szaporítókról.......kutyakozmetikus mutatta az épp ott lévő kutyán milyen ronda lett mert túltenyésztették, őszintén szólva annyira hogy teljesen más fajtára tippeltem!!! :D Azt mondta nem is tudja úgy nyírni ahogy kéne mert marha ronda a pofája a kutyának és tényleg:)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.12. 12:01:47

@Csokis: Igen. Pl. a Mohácsi csata időutazásos újrajátszása.

Manyecska. 2017.02.12. 12:05:41

@Csokis: itt a "101 vicc ami a Hahótából kimaradt" c. vicceket olvashatod, tbk. :D

Manyecska. 2017.02.12. 12:09:05

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: vagy a" 101 tetoválás ami robbiwilliemszről kimaradt" nem létezik szerintem ilyen totálisan tele van varrva a csávó!!
Már ne vegyél jegyet elkelt mind augusztusra!:P én már tavaly megvettem :D

Manyecska. 2017.02.12. 12:12:51

...vaze szóljatok már a Reactornak vegye fel a telefonját, vagy a pók telefonta..?

Manyecska. 2017.02.12. 12:44:06

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Te figyelj adnak az Ikeában a ruhaszárító mellé lapraszerelt vizes ruhát is ? :D vennem kell most egyet mert eltörött, nem értem miért nem bírta a vizes 25 kg-os perzsaszőnyeget :P

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.12. 12:51:02

@Manyecs: "vennem kell most egyet mert eltörött"

Mínusz negyvenöt fokban ne szárítsd máskor szabadban a ruhát, mert ez lesz.

MrZed001 2017.02.12. 13:50:57

Amúgy simán megoldottam volna okosba, látva az ikea f.szakodást.
Ismerőst megkérni vegyen ugyanilyen izét, aztán csere a szarra 2 hét után.
Kihívja őket, hogy szar, 2 hetes, viszik vissza, ár vissza.
Merhogy nincs az ágyon sorozatszám !

Rugovicsvalagba 2017.02.12. 14:01:53

@MrZed001: Vagy kicserélik és lesz két kanapéd.:-)

MrZed001 2017.02.12. 14:41:35

@Rugovicsvalagba:
Akár :D Sőt, egyiket felnyomod vaterára 20%-al ár alatt, már sem vesztettél olyan sokat.

Ha ikea gec.skedik, nos az ügyfél is tud vele.
És akkor még nem is említettem, hogy milyen jó kis videókat lehet csinálni az ilyenekből #ikeafail #ikeakanapeszar , aztán teríteni a közösségi médiában.
Na az a presztízsveszteség nem százezrekben mérhető az ikea számára.

CID.. 2017.02.12. 16:53:36

@MrZed001: Na látod, pont az ilyen ötletek miatt nem annyira rugalmasak kicsiny hazánkban a kereskedők. Két év garancia volt az ÜLŐ kanapéra, amit pár nap hijján, 3 évvel a vásárlás után nem cserélt a geci kereskedő...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.12. 17:09:59

@The Crazy One 5tös: Ha az a legfrissebb, akkor azt. Különösebben nem ismerem, de az a leginkább felhasználóbarát mostanság.

Rugovicsvalagba 2017.02.12. 17:27:05

@MrZed001: Azért még kihagytad azt a tényezőt is pl., hogy a szakértő nem olyan hülye, hogy egy 3 évet használt ágyat nem tud megkülönböztetni egy két hetestől.
Az emlitett videók 'médiateritése' nagyon ritkán éri el azt az igerküszöböt, amely pozitiv eredményt tud hozni.
Naív vagy.
Menj el az Ikeába, nézd meg hogy mekkora tömegek állnak általában a pénztárnál.

MrZed001 2017.02.12. 17:54:41

@CID..:
Két év volt rá a gari ... de eleve gyári hibás volt (saját szakértőjük szerint), tehát 0 kmeresen is már sz.r volt. Az más, hogy akkor nem vette észre a vevő (alias rejtett hiba).

És ha most tényleg 10 év ugyanarra a gari ... nos, miért is ne járhatna ez a garanciakiterjesztés visszamenőlegesen is ?
Vagy 3 éve az ugyanazon a néven árult termék még más volt (szhar), és most már jó ?

Ha változtattak rajta, akkor ugyebár már nem ugyanaz (terméknévbe jelölni kell).
Ha meg nem változtattak rajta, akkor ugyanolyan szharfos.

Rugovicsvalagba 2017.02.12. 19:02:11

@MrZed001: "És ha most tényleg 10 év ugyanarra a gari ... nos, miért is ne járhatna ez a garanciakiterjesztés visszamenőlegesen is ?"
Mert nincs ilyen jogszabály. A gyártó, vagy a forgalmazó ilyenkor lehet méltányos, de ez a saját döntése.

Rugovicsvalagba 2017.02.12. 19:08:25

@MrZed001: "Vagy 3 éve az ugyanazon a néven árult termék még más volt (szhar), és most már jó ?

Ha változtattak rajta, akkor ugyebár már nem ugyanaz (terméknévbe jelölni kell)."
Ha néhány Mercedes XYZ- be rossz minőségű autóülés kerül (mondjuk rossz rugóval, ha rugós), akkor ha a rugó- , vagy ülésbeszállitót lecserélik (tehat más, jobb minőségű rugó, vagy ülés kerül bele, attól meg ugyanazzal a tipusjellel forgalmazzák.

1gazsagos1 2017.02.12. 19:20:53

@Rugovicsvalagba: közöd? hiába írogatsz más névvel, felismerlek. Ja: ELADTÁK ÉS MEGVETTÉK, gyártási hiba ide vagy oda. Akkor meg.

@Cycmen: @Kulics: ez még hozzátok képest is szánalmas. Eh, hagyjuk, szóval még mindig szerettek. :)

1gazsagos1 2017.02.12. 19:23:24

Én tovább léptem, de a jelek szerint néhányan itt hátramaradottak lettek a korábbi szintjükhöz képest is.

Pedig szerintem sem rossz ez a kanapé, bár szerény véleményem szerint max. 130-at érne meg.

durván rápakolják a fele árat

Rugovicsvalagba 2017.02.12. 19:29:19

@1gazsagos1: Közöd?:-) Mármint ahhoz, hogy mit irok? :-)
Frusztrált vagy kicsim?:-):P

1gazsagos1 2017.02.12. 19:54:21

Nem szólok gibbonokhoz. Ha már azok kezdegetnek.

2017.02.12. 21:33:54

@MrZed001: általában ilyen hosszú ideig nem szoktak egy típust forgalmazni, tehtá MOSt már nem tudsz újonnan ilyet venni esélyesen.

MrZed001 2017.02.13. 00:13:46

@Rugovicsvalagba:
Mercit nem tudom, olyat itt csak a maguk rajos csákóknak képzelők vesznek.
De más autóknál keményen ott van, hogy pl mk1, mk2 ...
Ami eleve gyári szériahibás, azt meg a gyártónak kötelessége visszahívnia.
Ergo ... ha gyári hibás volt bútor, szériahiba, és nem hívta vissza (min javításra) ikea = vizes lepedő
Ha nem tudtak a szériahibáról, akkor pedig a ma forgalmazott zsír új is ugyanazzal kerül boltba = hipergáz az ikeának.

Reactor 2017.02.13. 02:56:49

Ez a fogyasztói társadalom rákfenéje - mindent úgy raknak össze, hogy a lehető leghamarabb szétessen. Aztán vagy sikerül belőni a garancia lejártát, vagy nem. A Média Márknak például nem jött össze, azért van új hősugárzóm :)
Mindig, mikor garanciabalhé van, elmondom az illetőnek, hogy manapság szándékosan gyártanak fos termékeket, de még mindig van pár tucat ostoba birka, akik kórusban nekiállnak bégetni ilyenkor, hogy fújkonteó, büdöskonteó, nemszabad...

Ikeában nemigen vásároltam eddig, viszont a hotdog-büféjükben étkeztem, és azt kell mondjam, az övéké a legeslegjobb hotdog a világon. Kapásból hármat is leküldtem, pedig nem is voltam annyira éhes, eredetileg a fenti étteremben faltam volna. Egyszóval hotdogot CSAK az ikeából! ;)

@Manyecs: Ne aggódj, itt vagyok és minden rendben van - csak korán hívtál, akkor fordultam a másik oldalamra :) A fiaim elemezték a rajzot, és úgy határoztak, lesz munka a párod számára. Jelenleg azon folynak a tárgyalások, melyik legyen az első, mivel ez már a fizetős munka lesz. Egyébként rendkívüli módon megdöbbentek azon, hogy ennyire érdekel a project, nem ezt várná az ember egy felnőtt nőtől :) És valljuk be, van igazuk :P

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.13. 06:20:19

Szóval akkor hétfő reggelre kiderült, hogy nem a svédek, hanem a poszter nem tudja, hogy hány év jótállásal vett munkapadod...
Szép reggelt az összes cinkostársamnak, itt már megint fagy..

Manyecska. 2017.02.13. 08:07:59

@Reactor: hajnali fél 12? :D ember!! legyetek egymáséi nyugodtan:P ...
Az én világomban a jó győz. Egy hete írtam de már nem fontos, megoldottam, kösz!
Kiszállok a projektből látom nem női meló :D@1gazsagos1: kicsim:P :DD lehetnél nagyim is nem? Rá se ránts ő se teszi /valószínűleg/ :D bocsánat :ON

Manyecska. 2017.02.13. 09:21:59

@The Crazy One 5tös: te mondjad már meg két napja azt nézem hol köpi ki a rágót /jobb legszélső!! /, 1.016 után..?????? :DDDDD www.youtube.com/watch?v=w60WhWUuiyc

@Reactor: sajnos eszt az elméletet a mosógépszerelőnk is igazolta már soksok éve miszerinte" ne várjak sokat a fogyasztói társadalomnak készül" namost azért ez kicsit erős!
Hátnem? hátde.

Cycmen 2017.02.13. 09:39:56

@1gazsagos1: ez még hozzátok képest is szánalmas.

Ugyan már! Ez csak a kezdet! :))))))))))))))))

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.02.13. 09:46:14

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
---------------------------------------------------
Ugyanaz egyszer: Anti-Mohács

Varró Ferenc kisiparos háromévi szakadatlan munkával megalkotta az első magyar időgépet, s mivel hazafias ember volt, visszament 1526-ba Tóth Béla alezredessel, hogy Mohács mellett megfordítsák a gyászos emlékű csata kimenetelét. Állig fel voltak fegyverkezve, géppuskájuk tűzerejével megállíthatták a legnagyobb török rohamot is. Nehezebb fegyvereket, sajnos, nem bírt el az időgép, de nem is akartak túl nagy vérengzést csapni, csupán a törökök nagy számbeli és tűzfölényét akarták ellensúlyozni a kommandóakcióval, melyhez a magyar hatóságok hallgatólagosan hozzájárultak. Arra nem számítottak, hogy ott lesznek a török időgépek is, melyekből NATO-tankok gördültek elő. A túlerő elől kénytelenek voltak visszavonulni. A törökök természetesen elsöprő győzelmet arattak a mohácsi csatamezőn. Ebből is kitetszik: a történelem kerekét nem lehet visszaforgatni.

---------------------------------------------
Ugyanaz másodszor: Kizökkent idő

A Történelemhelyesbítő Intézet egy időkommandót küldött vissza 1526-ba, hogy Mohács térségében néhány lézerágyúval hozzák helyre a magyarokon esett sérelmet, mely több mint félezer évre meghatározta a magyarság helyzetét. Azidőkommandó két tagja tért csupán vissza, meglehetősen súlyos állapotban. Kiderült elbeszélésükből, hogy török időkommandósok állásaiba ütköztek, és a törököknek több lézerágyújuk volt. Sajnos, egyre gyakoribbak az ilyen incidensek a NATO és a Varsói Szerződés időkommandói között.

metartADMIN 2017.02.13. 12:03:37

most akkor 2/3/10 év?

Manyecska. 2017.02.13. 12:18:17

@The Crazy One 5tös: ofkorz, tudom! lakodalmasban tetszik nyomni?:) Azt néztem lenyeli a rágót?? :P vagy csak Viktor-effektjei vannak?:D ON

Manyecska. 2017.02.13. 13:16:55

@The Crazy One 5tös: ááá látom, 01.43-nál ráragasztotta a mikrofonra!:))) ON

Rugovicsvalagba 2017.02.13. 16:09:49

@1gazsagos1: Könyörgött bárki is, hogy szólj hozzá? Se Mel Gibbon se Mell Gibbon. :-) :P De azért könnyfolyam a döntésedért kicsim.:-)

joska61 2017.02.14. 08:29:08

Van egy 10 éves szkodám. Szerintem ennyi idő alatt nem kellett volna elkopni a guminak, gariban csinálják meg!

SarahConnor 2017.02.16. 17:58:11

Nekem is Kivik kanapém van, soha jobbat, de tényleg.

rekszem 2017.02.17. 13:43:07

Nekem egy pár NISSE székem van. Alig használtuk, soha nem álltunk rá,. 3 év alatt totál beszakadt mind a kettőnek az ülőlapja. IKEA szerint ez nomrális és garancia már úgysincs rá. Mikor megemlítettem, hogy egy szék esetében nem 3 év és minimális használat alatt kéne tropára mennie, ezért feltételezhető, hogy anyaghibás, ami már a gyártáskor is fennállt, tehát akár a szavatosság jegyében ki is cserélhetnék, az IKEA csak annyit mondott, hogy ez nem érdekli őket, a garancia lejárt és kész.

Ezzel szerintem elismerték, hogy amit gyártanak az egy kalap szar és teljesen normális, ha a bútorok darabokra törnek rendeltetészerű használat mellett is.

Ennyi.

Szubrina 2017.02.20. 13:22:39

@sarostehen: Csakhogy, drága van, aki gyerekvállalás után már nem engedheti meg magának a hálószobát, mert az lesz a gyerekszoba, és így kiszorul a nappaliba, ami éjszakára alakul át hálóvá...iszonyú sokan kényszerülnek erre, már aki még hajlandó gyereket vállalni.