Tékozló Homár

A kormányablak integrált, csak maguk az ablakok nem azok

2017.03.03. 16:11 | Homár Hilda | 130 komment

10050183_be7f61f6ccf690f20c26a82fa59d293d_m_1_1_1.jpg

Jópár éve már, hogy megreformálta a Fidesz a hivatali ügyintézést, létrehozva a mindenféle iratok kiadására szolgáló kormányablakokat. Az új képződmények működéséről megoszlanak a vélemények, de összességében talán inkább pozitív, mint negatív a mérleg. A rendszer működésének azonban csodálatos rejtélyeibe botlik néha az ember. Zsolt leveléből például kiderül, hogy az online időpontfoglalásnál tök felesleges akkurátusan választani a menüben kínált ügytípusok közül, mert a rendszerben az ügyintézők egyáltalán nem látják, mi miatt látogattunk be hozzájuk.

Kedves Homár!

Ma először kipróbáltam a kormányablakos ügyintézést. Előre foglaltam időpontot interneten, jogosítványom cseréjéhez, ahol meg kellett adnom azt is, milyen ügyet kívánok intézni. Kaptam visszaigazoló e-mailt is, melyben figyelmeztettek, hogy 10 perccel  megadott időpont előtt javasolják megérkezni.

Ez így is történt, és érkezésemkor szinte üres volt a hivatal.  Hívószámom pontosan a megadott időpontban megjelent a kijelzőn. Elismerően nyugtáztam, hogy ez igen, ez tényleg működik.

Örömöm csak a kormányablakig  tartott, ahol az ügyintéző megkérdezte, milyen ügyet szeretnék intézni. Mondtam, hogy foglaláskor is beírtam, hogy jogosítvány. Erre tájékoztatott, hogy ő gépjármű ügyekkel foglalkozik, foglaljak helyet, majd újra szólítanak.

Helyet foglaltam, és jó 5 perc után tényleg szólítottak a megfelelő (amúgy az előző mellett lévő) ablakhoz. Itt az udvarias ügyintézőtől megtudtam, hogy sajnos az internetes foglaláskor a beírt intézendő ügy nem jelenik meg előttük!, ezért kellett kétszer szólítani.

Hát ennyit a szoftverről, ami ha jól tudom nem kis összegbe került (nekünk). Mellesleg olyan kevesen voltak a hivatalban, hogy két utánam (nem időpontra) érkező is végzett előttem: ők a helyszínen ki tudták választani intézendő ügyüket….

Most, hogy e sorokat írtam, felrémlik, hogy anno az volt a mondás, hogy minden ablaknál univerzális ügyintézők ülnek – lehet hogy emiatt lett ilyen a szoftver, csak az ügyintézők nem lettek mindent tudók?

Üdvözlettel:

Zsolt

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dikusz 2017.03.04. 08:49:17

@fillérbaszó vadász: most látom mit írtál, ezért megkérdezném: amit az előző hozzászólásomban írtam tényleg úgy van (hosszabb idejű ügyintézés) valóban úgy van?

Homár Hilda 2017.03.04. 09:38:40

@fillérbaszó vadász: szerintem nem az 5 perc amiatt rinyált, hanem az elcseszett rendszer miatt, hogy kérik az időpontfoglaláskor az ügytípust, de az valójában nem jelenik meg a rendszerben.

Szartranszplantáció 2017.03.04. 09:40:34

@cmx85s: fáradnod - homárhelyesen.
@The Crazy One 5tös: mit varrtak a bőrödbe, mivel fogsz ezután díszelegni? Érdekel ez, gyermekem.
@Cycmen: szebbnagyobb igazságot már rég olvastam.

apaarpi 2017.03.04. 10:07:30

@Tehetséges ugandai buzi:

Nem. A gépjárművednek nincs szüksége jogosítványra, csak forgalmira, rendszámra, törzskönyvre...stb.
Semmi köze ennek a jogsidhoz, az személyhez kötődő. Az, hogy más tekintetben összefügg, itt nem számít.

A rendszer viszont tényleg szar, ha ilyen alapvető dolog nincs benne, hogy az ügyintéző lássa, milyen ügyben érkezett a netes felületen időpontot foglaló ügyfél.

fillérbaszó vadász 2017.03.04. 10:13:53

@Dikusz: Nem tudok rá teljesen válaszolni, mert én 2007-ig melóztam okmányirodába. Vállalkozói Igazolvány esetén 4 helyre kellett levelet küldeni a vállalkozói igazlovány nyitásáról, adatmódosításáról, megszűnéséről. Kellett egy példány az irattárba, levelet kellett küldeni Magyar Állam Kincstárnak, az Apeh-nak, Megyei jogi Önkormányzatnak, meg még valakinek (már nem emlékszem rég volt, talán az Ipari Kamarának). Bürokrácia turbófokozatra kapcsolva. Hogy most hogyan megy (a kormányablakokban) fingom sincs.

Egy ember gombot akar venni és bemegy a gomb-boltba:
- Dán gomb van?
- Dán gomb nincs.
- ... és finn?
- Finn gomb sincs.
:)

fillérbaszó vadász 2017.03.04. 10:15:38

@Homár Hilda: Hűha akkor vannak gondjai az életben.
Ha ez velem történt volna, akkor már régen harakirit követtem volna el a magaláztatás miatt.
:)

Cycmen 2017.03.04. 10:21:34

@Homár Hilda: kérik az időpontfoglaláskor az ügytípust, de az valójában nem jelenik meg a rendszerben.

Ez tényleg nagy talány hogy hogyisvanez, de még jó, hogy bele nem lépett!
Ha mindig csak öt percet lopnának el az életünkből az inkompetens hivatalok azzal még ki is tudnék egyezni!

fillérbaszó vadász 2017.03.04. 10:22:13

@Dikusz: Amúgy meg tudnék mit mesélni okmányirodában töltött két évemről. Vannak érdekes sztorik dögivel.
Kollegina mesélte. (jogsi ügyekkel foglalkozott, én gépjármű és vállalkozói igazolvány):
- jön az 50-60 év közötti igénytelen csávó, jogsiját akarja megújítani. ilyenkor be kell mutatni egy orvosi igazolást ami megállapítja, hogy az illető vezethet gépjárművet. Volt nála ilyen papír, tehát gépjárművezetésre alkalmasnak találta egy orvos.
Mikor lefotózták és a a nyomtatványokat kinyomtatták neki (amiket alá kell írni), majd odaadták, nem tudta aláírni, mert durván remegett a keze. Mint kiderült alkoholista volt és delirium miatt remegett a keze, tehát ki kellett mennie a kocsmába bedobni 2 felest, hogy elmúljon a kézremegése. ... és ilyen embernek egy orvos adott igazolást, hogy gépjárművet vezethet.

Shanarey 2017.03.04. 10:35:34

Réges régen (2006) egy távoli galaxisban, Budaörsön sok sok évvel ezelőtt is volt efféle "netes" foglalási rendszer, ám az rendesen működött. Az is igaz hogy nem is hívták kormány ablaknak.

2017.03.04. 10:58:44

@➊: jó a neved ! :-)

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.03.04. 11:32:29

@Szartranszplantáció: most egy fülesbaglyot. Jövő héten fejezzük be, megmutitom :)

Manyecska. 2017.03.04. 11:42:54

@The Crazy One 5tös: nekem is !! :P a nyúlnak egy Homár volt a balfelsőbe, a jobba meg Hilda..asszem.. @Szartranszplantáció: téged meg mér érdekel hogyan tetkózzák ki? amióta a nyúllal voltam le se jön rólam! :DDDDD Már a tetkó.
Kék lesz, remélem, nem ilyen buzis piros..

Manyecska. 2017.03.04. 11:43:54

@The Crazy One 5tös: két dolgot nem fogok megérteni soha! az életben: a leszbikusokat és a tetoválást.
de mindegy ez :D ON

Manyecska. 2017.03.04. 11:59:02

@Cycmen: szerintem hóbaglyot tetováltasson az nem láccik annyira oszt érted!:D

Cycmen 2017.03.04. 11:59:47

@Manyecs: két dolgot nem fogok megérteni soha! az életben: a leszbikusokat és a tetoválást.

Akkor ezt érted, hogy mi a Interkrisztallin repedés növelt folyáshatárú acélok folyamatosan öntött bugáinak felületén?

Manyecska. 2017.03.04. 12:24:14

@Cycmen: én már a posztokat sem vagyok képes végigolvasni...

Cycmen 2017.03.04. 12:31:09

@Manyecs: Fura, de én meg kezdek rászokni még annak árán is hogy nem elsőzhetek. Viszont néha konstatálom hogy felesleges volt a buzgalmam! C'est la vie!

Manyecska. 2017.03.04. 12:43:51

@Cycmen: amúgy a posztok nagy része is arról szól hogy eljő az Antikrisztus az ózdi kohóba'-ami már bezárt monnyuk- vagy nem eszt mondtad? no, lépek az ebbel..
Konhyakiállításra valaki jön? :D holnap..

Dikusz 2017.03.04. 12:53:49

@fillérbaszó vadász: ahol dolgoztam, az egyik sofőrünk volt ilyen. Egy alkalommal már hazafelé jöttünk a Váci úton, akkor mondta, reggel annyira fázott, hogy bedobott egy fél vodkát, és egy üveg sört. Láttam rajta mikor ivott, de soha, semmikor nem volt gond vele. Sokkal jobban vezetett, mint más józanul.
A másik sofőrünk meg menet közben aludt el sokszor. Amikor egy piros lámpánál megálltunk, majd zöld lett, nem tudtam miért nem indul. Szóltam neki, akkor sem, majd ránéztem, akkor láttam, hogy elkummantott.

Ha okmányirodában lesz dolgod, lehet megint meg fogsz lepődni: rengeteg dolgot visszadobáltak megint az önkormányzatokhoz, megint valami csodálatosan átszerveztek mindent.

cmx85s 2017.03.04. 13:40:07

@Szartranszplantáció: Igazad van, megint nem sikerült homár-kompatibilisen kifejeznem magam...

Manyecska. 2017.03.04. 13:58:19

Integrált konyhaablakok kiállítása.....

Dikusz 2017.03.04. 14:05:08

@Manyecs: óóó..., kinn voltál a Konyhakiállításon? :)))
Tegnap kimentünk az unokahúgommal az Utazás kiállításon, kár volt. Egyre gyengébb, olyan egyhangú az egész. Most már csak egy pavilonban van, ott is évről-évre egyre kevesebb kiállítóval.

beste 2017.03.04. 14:33:40

@cmx85s: de ügytípusonként lehet foglalni! több éve így csinálom, 15-20 percnél többet sosem töltöttem az ocsmányirodában, ennyi idő alatt mindig elkészültek. A csúcs az volt, hogy a jogsim decemberben lejárt, egy péntek reggel mentem be elintézni, hétfő délután jött az sms, hogy kedden beugorhatok érte, mert átvehető.

szanalmas 2017.03.04. 14:55:12

"Ott tudtam meg, hogy a kistelepüléseken nem ilyen akut a helyzet - no igen, egy 800 fős falucskának is van egy kómányablaka, meg a 300 ezres budapesti kerületeknek is van egy kómányablaka."

Az is hülye volt aki ilyet mondott. Egy nyócszáz fős faluból el kell utazni a megyeszékhelyre, vagy egy nagyobb városba, ahol van okmányiroda, amihez a falu tartozik.

Én kb. 2-3 éve foglaltam időpontot megyeszékhelyi okmányirodába, akkor meg sem jelent az ügyintézők gépén az elektronikus foglalás, ma is ott ülnék ha nem húzok sorszámot.

Pár hónapja 4x (2 ügy) foglaltam időpontot, mert ugye az elkészült okmány átvételére nincs egy külön ügyintéző, várd ki a sort megint (de legalább SMS-t küldenek). A helyzet annyit változott 2-3 év után, hogy az ügyintéző asztalán van egy A4-es lap, és rajta pálcikákkal jelölik az időpontfoglalást, természetesen se a név, se az ügy típusa nincs rajta.
Belépéskor szerencsére (17 óra előtt) azonnal húztam egy sorszámot is, legtöbbször rögtön mehettem, mert senki nem volt ott szinte.
Amúgy ez az egész online időpontfoglalás olyan röhelyes, mint a chipes személyi, amihez majd 5-10 év múlva esetleg lesz terminál mindenhol.

cmx85s 2017.03.04. 15:23:53

@beste: kiválaszthatod az ügytípust, de arra az időpontra többet nem lehet foglalni, más ügyben sem. Nézd csak meg majd legközelebb a foglalás után. Az az időpont piros, és hiába kattintanál rá, nem lehet.

Manyecska. 2017.03.04. 15:25:44

@Dikusz: de ez a Sportcsarnokban van, bár énse várok nagy csodát, majholnap kinézek-hacsak a pááárom másképp nem dönt- :) ő Kóóórmányhivatalnok, akut idegbajjal küzd amióta -15 éve!- dolgozik náluk:((( rám is átragad időnként :D múltkor volt a Borsban is az egyik ügye- a csaj rossz! postacímet adott meg aztán az ügyintézőt vették elő. Két hónapot csúsztak... a Bors úgy hozta le hogy majdnem kirúgták másnap a pááárom :D hangzatos szalagcímekkel stb. És ez mindennapos lassan... most szűnnek meg március végén hálát adok a jóistennek!!!!! ... :D

cmx85s 2017.03.04. 15:30:41

@szanalmas: hát, nem tudom, milyen nagy városra gondoltál, én akkor, amikor egy hónapra tudtam időpontot foglalni (miközben a beadandó dokumentum szerint 15 napom volt elintézni), akkor bánatomban ránéztem a Szikszói okmányiroda időpont-foglalós oldalára, a másnapi táblázat is töküres volt. Szikszó lakossága 2015-ben 5410 fő. Ezt vessük össze a budapesti kerületek lakosságával, és rögtön érthető az egy hónapos várakozás - meg hogy bátran kitalálhatták volna ezt a remek újítást lakosság arányosan. Több ember - több kormányablak + ügyintéző.
Szóval, lehet az általam irt számokon lovagolni, de a lényeg ugyanaz marad.

Centepod 2017.03.04. 15:54:28

Csak javító szándékkal és tájékoztatásként fűznék hozzá pár dolgot, mert dolgoztam kormányablakban és most is kötődik a munkám ezekhez.

Az már önmagában elég érdekes, hogy egy jogosítványos időpontot olyan hívott be,aki más ügytípussal foglalkozik, mert avezetői engedély és a gépjármű ügytípus nem kötődik egymáshoz, más tudást, szakrendszereket jelent. Az más kérdés hogy meg lehet tanulni több területet is,de azért valamennyire a hatékonyság miatt le kell határolni szerintem, hogy egy ember mondjuk 4-5 dolgot vigyen, más meg megint másik 4-5 fajta dolgot.

Most nem tudom hogy van,de az új időpont foglaló előtt minden reggel kinyomtatták a lefoglalt időpontok listáját és kvára látszik, ki mire foglalt, ha jót választott, ha nem. Ügytípuson belül, ha eltaláltad gyakorlatileg mindegy,mert (reméljük) pl egy jogosítvány ügyintézésnél az h elveszett vagy megújítod vagy kategóriát bővítesz tudja mind az ügyintéző.

A kormányablakban továbbítás céljából, tehát nem azonnal intézhető ügyekben legkésőbb másnap továbbítják a kérelmet az illetékes eljáró hatóságoknak. Jó, egy nappal meghosszabbítja az ügyet,de próbálj meg bejutni egy szakig. szerv ügyfélszolgálatára. A kormányablak sok helyen heti 1 nap este 8 óráig is nyitva, de mindenképpen hosszabb a nyitva tartási ideje mint a többi ügyfélszolgálatnak.

Fillérbaszó Vadász jól tippeli az ügyintézés hosszát, a személyi okmányokat is meg lehet csinálni fejenként 5-6 perc alatt ha te is készíted a fotót, és azon felül mindent és sokat rohangálsz. Viszont 10 ember 5-6 perc ügyintézéssel is egy óra és így tovább és nem mindenki dolgozik 5 perces szintidővel, szóval ez emberek egy idő után idegesek lesznek :) Nem hálás feladat közvetlenül állni a sarat a KABBAN ,de legyen mindenki türelmes az , ügyfél és az ügyintéző is, abból azért a végén kisül valami és elintéződik az ügy

szepipiktor 2017.03.04. 15:56:02

@cmx85s: 300 ezres kerületek...
Igen, képben vagy!

Duplaxiii 2017.03.04. 16:05:20

Éveken át szoptuk az ügyintézést a fővárosban! Időpontot hónapokra előre kellett foglalni, a postákat lehetőleg a legtávolabb tették, nehogy helyben be lehessen bármit fizetni - igen a XXI. században rohangáltunk a csekkel majt illeszkedtünk vissza a sorba. Szabadságot kivéve...
A XIII. kerületben amikor az önkormányzatnál volt az ügyintézés, a Béke téri postát vitték kb 1 kilométerre...
Aztán csináltak egy irodát a Lehel csarnokban, frekventált hely, jó megközelítés, helyben posta. Igaz sorszámra nem volt érdemes várni, a 9-es kezdés rendre 10-11-re tolódott, fotókat csináltunk a függönyön keresztül, hogy bent a dolgozók kajálgatnak, kávézgatnak, interneteznek, miközben a ajtóban félezer ügyfél dühöngött... Én mentem oda reggel hatra, sörrel, szendviccsel, könyvvel és az ajtóba húzott padon vártam, a első három között húzhattam számot, - fél tizenkettőkor kerültem be...
Na ennek vége!
Angyalföldön ezt megunták és az egészet megszüntették!
Egyetlen hely van, a központi iroda a Visegrádi utcában, ami mindentől kilométerekre van, így az eddigi egynapos ügyintézés, amit heteken át kellett szervezni, mostanra kétnapos lutrivá vált.
A XXI. században, amikor minden elektronikusan intézhető lenne, amikor egy ideiglenes személyit automatából lehetne kiadni, amikor az útlevélhez és más ügyintézéshez elég lenne csak az eredményért bemenni, egy 1970-es szintet alakítottak ki.
Mert amióta nincs pénztár a bankokban, amióta nem lehet számlát azonnal befizetni a szolgáltatóknál, amióta egy 10 perces tankolás félórás sorbanállássá fajult, azóta állami trend, hogy a hivatalos ügyintézést maximálisan megakadályozzák!
Ma már befizetéshez is szopni kell! Nem az a lényeg, hogy ügyintézés legyen, hanem az ügyfél maximális megalázása, szopatása a lényeg!
És ez nem orbáni praktika, ez volt a többi galád idején is.
Ez marketing...

habanera 2017.03.04. 16:38:04

Dunakeszin az időpontfoglalás néhány napot vesz igénybe. Telefonon nem tudsz időpontot kérni, mert a folyamatosan kicsengő telefont nem veszi fel senki. (Később, amikor személyesen is megjelentem az adott irodában, láttam, hogy ahol a telefon cseng, ott nincs ügyintéző. Az ügyintéző akkor kerül elő, ha az ablaknál személyesen áll ott valaki.) Az ügyfélkapus online foglalás szóba se jöhet, mert három-négy hét múlva kínál fel időpontot még akkor is, ha az okmányirodában órák hosszat egy teremtett lélek sincs. Vagyis automatára tették az időpontfoglalást és senki sem tartja karban az online oldalt. Az már csak hab a tortán, hogy az online lehetőség 2 órás intervallumot ad meg, de ha oda valaki befoglal, akkor egyedül megtölti az egész 2 órás időtartamot függetlenül attól, hogy az ügyintézés nem vesz el 10 percnél többet. Kérdés: mit csinál az ügyintéző a fennmaradó 1 óra 50 percben? Tehát marad a személyes időpont kérés. Még akkor sem mondják, hogy maradj ott, várjál 10-15 percet, ha egyetlen ügyfél sincs az irodában. Konkluzió: rossz szervezés, nemtörődöm vezetés, naplopó ügyintézők, megmaradt az ügyfelekkel packázó bürokrácia, mindez 30 évvel ezelőtti szocialista munkamorállal ötvözve.

neet 2017.03.04. 17:13:54

A dokis kört leszámítva kb 6 percembe telt a jogsi. Mondjuk azért elvettek 2x fél évet az életemből, de mindegy is. (Az előző 10 év most telne le ősszel, de már tavaszt írtak a lapocskára, a kövi is a sokadik tavasz utáni ősszel járna le, de igazodva a mostani csúszáshoz, tavasszal, igazítás végett az őszi szülinapomhoz viszont.... (dobpergés)... visszadatálva még egy őszt, vazze. ) Tehát 2x 10 év alatt 1 év bukta, amibe ugyan nem halok bele, de azért nyasgem. A kormányablakban viszont senki se vót, pedig Bp (széle), meg hétköznap de. volt. Ami még jobb, az az ügyfélkapu, milliószor segített már, h fel se kellett emelnem és megoldódott, nem kell póóóstán homárkodnom a sorban, stb. Szóval fejlődik a rendszar, csak nem elég gyorsan.
Ehhez még az is jó, hogy 85-ben pl egy alkesz bácsi vette át random az üvegeket, és a karom leszakadt, mire midnent visszavittem, ellenben fater nekem adta a sok-sok 2 Ft-ost a kőbányaikból, most meg a vásárlás előtt csak bevágom az ótómatába az üvegeket, és vagy kijön a cédula, vagy az üveg visszakacsint, de nem kell egy büdös bácsi koszos körmét nézegetnem és várni, h kinyissa, átvegye, brr, de szar vót.

neet 2017.03.04. 17:15:57

Ja, azt nem tom, mi van kp-esetén az okmányban, én kártyáztam és pikpak.

Manyecska. 2017.03.04. 17:22:05

@neet: no, egyik unokatesóm ma integrált erre a rohadt világra egy bébit: lyelentem, 59 centi és 4300 gr-os LÁNY.:) :D...mire megnő szerintem már kormány sem lesz nemhogy ablak :DDD ON

neet 2017.03.04. 17:23:44

@Manyecs: nooooormális, Margit? Azaz Manyecs? Én, ha végre kiszabadulok a konyhából, az zicher, h nem konyhanézegetőbe megyek.... XD Szadomazohardcore.

neet 2017.03.04. 17:25:05

@Manyecs: mire megnő??? hát már most mekkora? (amúgy gratula, meg ami ilyenkor kell, sok tejet, füldugót, erősített idegrendszert...)

Manyecska. 2017.03.04. 17:30:58

@neet: én imádom a bútorokat magam is egy jó nagy tuskó vagyok.., :D köszi a gratot, továbbítom!:) ..ON

beste 2017.03.04. 17:33:25

@szanalmas: hát nem tudom, nálatok hogyan megy, nálunk az elkészült okmányt soron kívül adják ki, merthogy kábé 20 másodperces mutatvány (a sorszámos gépen külön gomb van neki)

Cycmen 2017.03.04. 18:39:50

@tregards:azt tudja valaki, mi az a "kormányablak"? hallottam már róla,de soha nem láttam. nálunk okmányiroda van.

Ahol az Orbán locsolgatja a muskátlit, na az kórmányablak!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.04. 20:37:54

@MrZed001: "CSAK A HELYI-ben intézheted"

Én pont fordítva. Néztem, hogy helyben akkor adnak időpontot, mikor már a tartóstejek is lejártak, kinéztm egy kormányablakot vagy miafaszt egy Budapest melletti falucskában, 10 perc alatt odaautóztam, egy lélek nem volt, azonnal sorrakerültem. Már nem emléxem, milyen ügyem volt ez.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.04. 20:39:37

Mi is az a kormányablak?

Kovács Katalin verse

Nem tudtam, mit jelent az a kormányablak,
Nálam nagyobbak és okosabbak is vannak.

Megkérdeztem apát, ő csak annyit mondott:
"Egy hely, mely levesz a vállunkról sok gondot."
Nem értettem, milyen gondot, és milyen vállakról,
Odamentem anyához, biztosan válaszol.
"Anyakönyvi kivonat van minden babának,
a lakcímekhez pedig lakcímkártyák járnak.
Ha nagy leszel, és majd saját autót vásárolsz,
az átiratás miatt mehetsz az ablakhoz.
A forgalmi, jogosítvány mind fontos irat,
a beszerzése mind az emberre marad."

Még sok dolog lehet, de nekem elég ennyi.
A kormányablak munkája biztosan nem semmi.

Nem tudtam, mit jelent az a kormányablak,
nálam okosabbak és nagyobbak is vannak.
Mégis úgy gondolom, egy nagyon fontos dolog,
Szükség lesz rá addig, amíg a föld forog.

www.delmagyar.hu/szeged_hirek/kiverte_a_biztositekot_palyazati_munka_volt_a_kormanyablakos_vers/2423762/

Szartranszplantáció 2017.03.05. 09:33:07

Van ott a képen az a félig hajlott, érintőképernyős nyomizóközeg, azzal bent maradnék zárás után, mert magányosnak tűnik enterr.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.03.05. 10:59:19

Felebarátaim és házastársai: nincs kepfeltoltes.hu
Vajon mit javasoltok?

Manyecska. 2017.03.05. 14:13:28

@The Crazy One 5tös: pic up load pont de.
Konyhakiállításra ne mennyetek mer nem volt valami nagy eresztés..onoff

epertorta 2017.03.05. 20:12:33

Legutoljára én is utcáról akartam beesni a csepeli kormányablakhoz, de már a folyosón látszott, hogy reménytelen a helyzet. Ezért halasztottam a dolgot, hónapokkal késöbb kértem időpontot az ügyfélkapun interneten keresztül. Jogsim és személyim is lejárt, de ilyen közös opció nem volt az időpontfoglalásnál, csak két különböző, két sorszámmal, a jogsira 15 perc, a személyire 30 perc volt előzetesen megadva, szerencsére volt szabad időpont egymás utánra.
Ott mondtam az ügyintézőnek, hogy mindkettőt intézem, ezért talán 20 perc alatt végeztem, hiszen fényképet csak egyszer kellett csinálni a kétféle igazolványhoz és szerencsére lehet már bankkártyával fizetni, nem kell postára szaladgálni.
Az érdekes az volt, hogy nagyon kevesen voltak, mondta az ügyintéző, ha az utcáról esek be időpontfoglalás nélkül, azonnal tudott volna szólítani.

Szartranszplantáció 2017.03.05. 22:40:33

@Manyecs: vagyok annyira buzi, hogypedig gondolkodtam rajta. Azért mesély. Bár. Ezért kell magunknak csinálni mindent, mert a másik ennber úgy sem látya meg azt, amit az egyik enn ber meg lát. Ilyen ez.
@The Crazy One 5tös: ez jóságos. Ötlettel dús, szimmetriás, s precizitás. Viseld egészséggel, barátom.

Manyecska. 2017.03.06. 06:36:54

@Szartranszplantáció: tömeg, ingyé zöldséglé, konyhák, vettünk egy gázsütőt amúgy is akartuk mer most akciós volt :P ilyen inox-színű-azt lehet tetováltatni? már nem süttőt..- sza mondom ugyanezt pl. a Praktikerben is látod kb. , ingyen..! :D engem az innováció érdekelt volna főleg de nem sokat leltem fel.. Szemüveg nélkül nem láttam a térképet igazi vadásznő lettem:D

Terézágyú 2017.03.06. 08:56:39

Megint szarul dolgoztak a programozók - és persze a főnökök minden szart átvesznek tőlük.

joska61 2017.03.06. 09:18:11

Most végül ezek minek is vannak? Fenntartjuk a kormányablakot is, meg az okmányirodát is.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.06. 09:20:28

ÉN tökre elégedett vagyok a XI. kerületi kormányablakkal. Sose foglaltam időpontot, mindig csak bementem meló után, de 10 percnél többet egyszer sem vártam, és gyorsan is végeztünk (lakcímkártya ügyintézés, ügyfélkapu regisztráció). Egy dologról szokhatnának le: a sorszám osztó mellett strázsáló emberkéről, akinek el kell búgni a bánatod, hogy nyomjon helyetted. Általában nem ugyanazt a terminológiát használjátok, már ha egyáltalán képben van az intézhető ügyekkel kapcsolatban. Egy cseppet sem gyorsít a dolgokon, én is ugyanúgy meg tudnám keresni a megfelelő ügyet, mint ahogy neki is meg kell....

Manyecska. 2017.03.06. 09:21:51

@joska61: no, várd ki a végét, az MVH-t és az OEP-et már leépítették, két ütemben..a minisztériumok alá /is/ kerülnek, szép világ lessssz..kell egy ablak amit berúghatsz, ugye..:P
az Államkincstártól is átvettek egy csomót a kormányhivatalok. Lehet tippelni ki fog jól járni. :D

Terézágyú 2017.03.06. 09:23:25

@onlajnok:
"Egy dologról szokhatnának le: a sorszám osztó mellett strázsáló emberkéről, akinek el kell búgni a bánatod, hogy nyomjon helyetted. Általában nem ugyanazt a terminológiát használjátok, már ha egyáltalán képben van az intézhető ügyekkel kapcsolatban. Egy cseppet sem gyorsít a dolgokon, én is ugyanúgy meg tudnám keresni a megfelelő ügyet, mint ahogy neki is meg kell.... "

Nyilván azért van ott, mert nagyon sok embernek még az ő segítsége is jól jön...
Ha már a programozók ezt is szarul csinálják meg...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.06. 09:26:39

@Terézágyú: Rendben csak akkor legyen úgy, mint a benzinkutas. Kérdezze meg, hogy segíthet-e, azt ha igent mondok, akkor menjünk arra. Egyrészt semmi köze hozzá, hogy mi akarok, másrészt ha ő se tudja melyik menüpont az ügy, akkor ne kelljen már megvárogatnom míg szemüveget keres, kibetűzgeti a szövegeket, stb... Ok, hogy ez is egy munkahely, nem sajnálom tőle, csak ne játsszon kiskirályt, vagy akkor legalább tanulja már meg, hogy mi hol van, hogy ne kelljen a keresgéléssel húzni az időt.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.03.06. 09:32:43

@onlajnok: látod, valaki feleannyi várakozástól is kiborul. Ez van, embernek maradni...

Terézágyú 2017.03.06. 09:41:25

@onlajnok:
"Kérdezze meg, hogy segíthet-e, azt ha igent mondok, akkor menjünk arra. "

És ha azt mondod, hogy NEM, akkor menjen arrébb, és ne segítsen akkor se, ha öt perce állsz ott, és mögötted egyre növekszik a sor...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.06. 09:43:25

@Terézágyú: pontosan. De úgy őrzik azt a nyomorult sorszámosztót, mint az lenne a Szent Grál vagy Fort Knox. A földi halandók ujjai nem érinthetik a Szent Készüléket :D.

Terézágyú 2017.03.06. 09:47:18

@onlajnok:
"pontosan."

vagyis, ha a mögötted álló húsz ember már meg akar téged lincselni, akkor se segítsen...? :-O

"De úgy őrzik azt a nyomorult sorszámosztót, mint az lenne a Szent Grál vagy Fort Knox. A földi halandók ujjai nem érinthetik a Szent Készüléket "

Ez butaság. Tuti, hogy ezt azért csinálják, mert 10 emberből 7-8 nem tudja használni a sorszámozót. Beleértve azt is, aki észre se veszi, hogy azt kell használnia...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.06. 09:55:37

@Terézágyú: Az rendben van, ha béna vagyok és emiatt alakul ki lincshangulat mögöttem. Csak te is tudod milyenek az emberek. Ha a boltban nem működik a kártyaolvasó, akkor is téged akarnak felkoncolni. Szóval hiába a néni a béna, az ellenség mindig a sorban előtted álló. De persze, aki béna, vagy segítséget kér, annak segítsen, de ne legyen megkerülhetetlen. Ennyi a kérés, semmi több. Attól mert az emberek 70-80%-ának segítségre van szüksége, ne kényszerítsük rá mindenkire a segítséget....Nem kell félni segítséget kérni, se elfogadni azt HA szükséges. Nálunk mindenki vagy elvárja a segítséget, mindenféle jelzés nélkül, és mindenki (aki azért van, hogy segítsen) rá akarja tukmálni a segítségét másra . Szerintem ez a butaság.

enrico palazzo 2017.03.06. 09:56:48

@onlajnok: És ne felejtsük el a gyógyszertárban lévő sorszámhúzást, ahol van hogy egy azaz egy darab gomb van. Csak, hogy nehogymár összebalhézzon a viagrás a bébitápszeressel...

Terézágyú 2017.03.06. 09:57:21

@onlajnok:
"Nálunk mindenki vagy elvárja a segítséget, mindenféle jelzés nélkül, és mindenki (aki azért van, hogy segítsen) rá akarja tukmálni a segítségét másra ."

Hát, látod.... elvileg akkor mindenki boldog...
És mégse mindenki, mert te nem... :)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.06. 09:58:00

@enrico palazzo: Hát inkább az, mint az egymással balhézó öreglányok, hogy ki jött előbb :).

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.06. 09:59:12

@Terézágyú: Nem, mert én nem szeretem ha rám tukmálják a szükségtelen segítségüket, se a sorszámhúzónál, se a ruha üzletben, se sehol. Van szám, ha segítség kell majd szólok.

Terézágyú 2017.03.06. 10:00:35

Egyébként tényleg a programozók cseszik el, sokszor, pl. most a postán, ahol frissen van bevezetve a sorszámozás, az az első menüpont, hogy "PÉNZFELADÁS"... persze minden csekkező benyomja... és akkor veszi észre, hogy ott van utána: "400 000 Ft felett"...

Szóval csak józan ész kellett volna, hogy ne ezt tegyék előre (amúgyis viszonylag kevés ember ad fel pénzt a postán 400e felett), másrészt fogalmazzák meg máshogy...

enrico palazzo 2017.03.06. 10:08:43

@onlajnok: Jaj de pedig az nagyon rendben van.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.06. 10:11:16

@enrico palazzo: persze engem is szórakoztat mondjuk 5 percig, de a gyógyszertári dolgozók 8 órában hallgathatnák :D.

@Terézágyú: gondolom azzal tisztában vagy, hogy ezt a feliratot nem a programozók találják ki. Sőt az is lehet, nem is tudják mi lesz majd ott, de ha tudják is, semmi beleszólásuk.

Terézágyú 2017.03.06. 10:14:14

@onlajnok:
"gondolom azzal tisztában vagy, hogy ezt a feliratot nem a programozók találják ki."

vagy igen, vagy nem. nyilván ezt nem a "szószerinti" programozók...

és az se a programozóktól függ, hogy megjelenik-e a ügyintézőnek az intézendő ügy? :)))

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.06. 10:17:40

@Terézágyú: ja, hogy te a programozók alatt ugyanazt érted, mint a nagy többség az informatikus alatt (mindenki, a rendszergazdától a fejlesztőig) ?

"és az se a programozóktól függ, hogy megjelenik-e a ügyintézőnek az intézendő ügy? :)))" ez alatt nem tudom mit értünk, se azt nem tudom, hogy hogy működik ez az egész, szóval erre nem mondom egyértelműen azt hogy igen, se azt hogy nem.

enrico palazzo 2017.03.06. 10:19:32

@onlajnok: A 20-30 nm-es otp fiókban is megoldódik ez. Az öntudatos nyuggert a sorszám nem fogja érdekelni. Tudod, ez az "én csak receptért jöttem" háziorvosnál mindennapos jelenség. Persze van, ahol van egy recept-time pl. nálunk is, amíg kegyeskedik megérkezni a doktornő.

Manyecska. 2017.03.06. 10:28:54

@enrico palazzo: nálunk kettő szoba van a háziorvosnál, egyikhez fáradhatnak :D akik csak receptért jönnek, soron kívül!! Szerintem ez tök fejlett! A dokinénit sem kell megvárni khmm. :D

enrico palazzo 2017.03.06. 10:32:14

@Manyecs: Ó, én 3,5 év alatt kb. 12-szer voltam ott. Azt hiszem kétszer találkoztam vele. Nővérke mindent elintéz.

Terézágyú 2017.03.06. 10:41:26

@onlajnok:
"ja, hogy te a programozók alatt ugyanazt érted, mint a nagy többség az informatikus alatt (mindenki, a rendszergazdától a fejlesztőig) ?"

Nézd: aki csinálja ezt a dolgot. Akinek meg kéne csinálnia. És nem csinálja, mert rávágja, hogy "nem lehet megcsinálni", és a döntéshozók ezt elfogadják, mert "ő a szakember"...

A legtöbb "sima rendszergazdának" különben programozói végzettsége van...

"ez alatt nem tudom mit értünk, se azt nem tudom, hogy hogy működik ez az egész, szóval erre nem mondom egyértelműen azt hogy igen, se azt hogy nem. "

Akkor ne mondj semmit :)

Én azt tudom (saját tapasztalatból is), hogy adva van egy cég, amelyik elvállalta x pénzért, hogy kiépíti a rendszert, beüzemeli stb.
És akkor a kiépített rendszer ilyen lesz, mint a pósztban: hogy hiába szólnak a használók, hogy ez a rész itt nem jó, az a rész itt nem jó, a cég képviselői (akár programozók, akár rendszergazdák, akár rendszertervező mérnökök) azt válaszolják, hogy NEM, nem lehet megcsinálni. Nem lehet megcsinálni, hogy az ügyintézők lássák, hogy milyen ügyben megy hozzájuk az ügyfél. Mer csak. Nem lehet. - De hát a hasonló rendszereknél ez mindenhol működik! - De itt nem, slussz!...
És akkor a főnökök aláírják, hogy a beüzemelés rendben megtörtént, felveszik a prémiumot, a vállalkozó cég szintén kiosztja a maga prémiumát, felveszi a Hírek közé a honlapján, hogy "újabb vállalatnál üzemeltük be a termékünket nagy sikerrel, és a dolgozók/felhasználók megelégedésére".... - és marad a használhatatlan (na jó: ÍGY használható rendszer), ami már így is marad, mert külön pénz kellene a hibák kijavításához, és talán a döntéshozóknak is el kellene ismerni, hogy szarul csinálták (de ők nem fogják), a felhasználó/ügyintéző meg szív.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.06. 10:56:44

@Terézágyú: és a döntéshozók ezt elfogadják, mert "ő a szakember"... Ohh, bárcsak így lenne, de én meg számtalan ellenpéldát tudok mondani, mikor valami pont amiatt lett szar, mert mi (és itt mi vagyunk a programozók) hiába mondtuk, hogy az nem lesz jó, ragaszkodtak a saját elképzeléshez.

Igen sok programozónak van rendszergazda végzettsége (és ez nagyon fontos, hogy végzettsége) és fordítva. A végzettség nem egyenlő a tapasztalattal. Ő is konyít hozzá én is konyítok ahhoz, amit ő csinál, de egyiken sem vagyunk szakértők a másik munkájában, így aztán nem szeretjük, ha egy kalap alá vesznek, mert aztán csak a finnyogás megy, mikor kiderül, hogy valamit nem csinálunk/tudunk, mert nem értünk hozzá. Pl: "hogy-hogy nem tudod melyik proci a jobb, hát aszittem te informatikus vagy..."

"Akkor ne mondj semmit :)" Nem is mondtam, te állítod, hogy ez programozói hiba.

Neked van valószínű egy pár cégre alapozott (rossz véleményed), nekem egy kicsit szélesebb a merítésem. Biztosan vannak jó és rossz programozók is. Főleg a közigazgatási projektekre igaz az, hogy 90%-ban az van, amit az ügyfél akar, akár szar az ötlet, akár nem. A döntés nem azon a szinten születik el ahol a programozók, üzemeltetők (rendszergazdák) vannak és az ilyen projektekben a rendszertervező mint olyan, hiányzik. Egyrészt azért mert drága és van ügyfél oldalon olyan aki (azt hiszi) ért hozzá, másrészt mert az infrastruktúra és a rendszer bizonyos része már adott. És ahhoz alkalmazkodni kell (ilyenkor szokott az lenni, hogy valaki azt mondja, hogy nem lehet, AZ ADOTT KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT ez igaz is lehet). Olyan, hogy mindent lehet szinte csak akkor van, ha nulláról indulunk, ilyen viszont nagyon ritkán fordul elő. A felhasználó pedig már csak akkor találkozik a rendszerrel, amikor az élesbe ment. Tesztelni sem ők szoktak, hanem az ügyfél oldali megmondók (mér mindig közigazgatásról beszélünk, azon kívül ez szerencsére nem jellemző). Szóval, hogy a konkrét esetnél maradjunk, valaki megmondta, hogy így legyen, valakik megcsinálták, egy harmadik csoport meg rájön használat közben, hogy ez nem jó. Akkor ők szólnak, és ilyenkor már természetes, hogy az első csoport azt mondja, hogy nem lehet, hiszen azért fizetni kéne, mert eredetileg nem ezt kérték. A második csoportnak eszébe sincs azt mondani, hogy nem lehet, hisz nekik az bevétel lenne. A fejlesztő cég semmire nem mondja, hogy nem lehet, hiszen akkor bevételtől esik el. Nekik külön jó, ha valami nehéz vagy bonyolult, hiszen az tovább tart, több pénzt lehet kérni érte.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 10:58:36

HH integrált végre nemvótmá posztot. Elsőzzetek, bolondok!

Terézágyú 2017.03.06. 11:01:55

@onlajnok:
"Neked van valószínű egy pár cégre alapozott (rossz véleményed), nekem egy kicsit szélesebb a merítésem."

Csakhogy ez a te dolgod. Véded a mundér becsületét.

Mondhatod, hogy minden rendben van ez (is) a országban - ha egyszer én folyamatosan azt tapasztalom, hogy szinte minden egyes ilyen telepített rendszerrel BAJ van ebben az országban.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.06. 11:05:51

@Terézágyú: Egy frászt védem, én is számtalan kóklerral meg képzetlen emberrel találkoztam. Csak te ex catedra kijelented már nem először, hogy minden egyes rossz rendszerért a programozók felelősek. Sehol nem állítottam, hogy minden rendben van az országban ilyen tekintetben, te viszont megint azt mondod, hogy MINDDEL baj van, holott ez biztosan szintén nem igaz.

Dikusz 2017.03.06. 11:06:57

@joska61: a beígért létszámcsökkentés.

Dikusz 2017.03.06. 11:08:40

@onlajnok: lehet te megtalálod hamar, de hidd el sokan vannak olyanok is, akiknek nehezebben megy, és kell a segítség.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.06. 11:10:57

@Dikusz: igen ezen továbblendültünk. Én nem azt szeretném, hogy ne legyen ott. Hanem, hogy ne legyen megkerülhetetlen. Ajánlja fel a segítségét és ha úgy érzem szükségem van rá, akkor igénybe veszem. De nem így van, mert megkerülhetetlen.

Dikusz 2017.03.06. 11:12:58

@Manyecs: fáradhatnak soron kívül, de azért úgy tudom attól még az orvosnak kell aláírni a receptet. Nehéz elképzelnem, hogy biankó receptek vannak a nővérnél.

Dikusz 2017.03.06. 11:22:05

@onlajnok: az Újbuda centerben lévő kormiablakra gondolsz? Ott szó szerint megkerülhetetlen, borzasztó kicsi az iroda. A Budafoki irodában meg nem is egy, hanem két biztonsági őr áll a sorszámkiadónál. Szükség van ám rájuk, nem feltétlen a sorszámkiadás miatt, hanem a balhézó öreglányok, vénemberek miatt is.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.06. 11:23:48

@Dikusz: Nem, oda akartam menni, de az már bezárt. Jogos, több is van a kerületben, a Budafoki útira, ott ahol a Földhivatal van/volt.

Manyecska. 2017.03.06. 12:05:19

@enrico palazzo: ja, táppénzes papírok lezárva, előre, aláírva @Dikusz: tényleg, a recepteknél meg kellett várni, de amúgy flottul működik mert rögtön küld tovább a dokinéni a másik nővérhez ahol megírják a papírokat, felírja a recepteket, aláíratja és nagyonnagyon kedves nővérkék vannak, ritka!! töknormálisak:) Egy percig nem érzed hogy zavarsz, jól eldumálgatunk stb. dokinéni is..

Dikusz 2017.03.06. 12:24:07

@onlajnok: Mikor zárt be? Nem lehetett túl régen, néhány hete csak. Rosszul írtam, a Földhivatalban van két biztonsági őr, nem a kormányablaknál. Ha a Teszkós kormiablak bezárt, lehet azt hozták ki Budafokra a Városház térre, az okmányiroda helyére. Jól megkutyulták megint, egy csomó feladatot visszadobtak az önkormányzatnak (amit pár éve elvettek tőlük).

Dikusz 2017.03.06. 12:29:33

@Manyecs: nálunk úgy oldják meg a receptfelírást, hogy külön sorszám van a receptfelírásra, külön sorszám az orvoshoz. Mostanában vezették be, azóta még nem tudom hogy működik.
Idén szeptemberben meg indul három vidéki egyetemen olyan képzés, hogy a főiskolát végzett nővérek + 1,5 éves képzés -non doktori- után átvehetik(?) az orvosok szerepét olyan körzetekben, ahol betöltetlen háziorvosi állás van.

Manyecska. 2017.03.06. 12:43:25

@Dikusz: igen, ezt olvastam és tök jó, esetleg még a szülésznők is elvállalhatnák :P tanulnak annyit..

Manyecska. 2017.03.06. 12:50:02

@Dikusz: én komolyan gondolkozom hogy visszamegyek szülésznőnek de akkor nem homárodznék ennyit:P -bár van net a szülőszobán, enni nem volt időm sokszor!! bár az étkezőasztal közvetlen a császáros mütő mellett volt tehát láthattad ebéd közben hogy császároznak :DD de igazából elfelejtettem enni sokszor két futkározás közben..:)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.06. 12:53:18

@Dikusz: passz, január végén voltam, akkor már nem volt nyitva. Előtte akkor voltam okmányirodában, mikor még okmányirodák voltak, 5 éve :D.

Dikusz 2017.03.06. 13:32:58

@Manyecs: egy kis belsőséget is láthattál ebéd közben...

Biztos, hogy tapasztalt nővér nagyon sokat tud. De ha egy fiatal, főiskolát végzett nővér bevállalja, hogy ezt a plusz képzést elvégzi, nem tudom mennyire óhajt elmenni olyan részére az országnak, ahol évek óta nincs orvos, nagy szegénység van.
A képzésnek meg gondolom biztos feltétele lesz, hogy ilyen körzetben helyezkedjen el.

Dikusz 2017.03.06. 13:35:42

@onlajnok: tényleg ma készülök az Újbuda Tescoba (jobban szeretem mint a Camponában lévőt), megnézem. Ha nincs, akkor tényleg ide hozták ki Budafokra.

joska61 2017.03.07. 11:45:07

@Dikusz: És vesznek fel minden ügyintéző helyett helyettes államtitkárt.

joska61 2017.03.07. 11:46:21

@Manyecs: Hja, ne is mondd... Szigetszentmiklós, járási kormányhivatal. Most adták át. Tudod ki a vezetője? KövérLászlóné. Tudod mennyit dobtak rá? 4 milliárdot....

Laurel 2018.06.11. 16:52:04

Ostoba bürokraták. Feleségem telefonon érdeklődik majdnem 14 éves lányunk lejáró személyi igazolványa ügyében. Mivel nem első igazolvány, elég egy szülővel menni, ez az információ. Kivárjuk a sorunkat a váci kormányablaknál, mire közlik, hogy két tanúval aláíratott hozzájárulás kell a másik szülőtől az új igazolványhoz. Egyrészt mi a retkes úristennek nem tudják ezt telefonon megmondani, másrészt miféle oszlopos baromság ez? Ha én, mint másik szülő nem járulok hozzá, akkor a gyereknek nem lehet új személyit készíteni?
süti beállítások módosítása