Tékozló Homár

Futok a pénzem után...

2017.03.08. 14:50 | Homár Hilda | komment

Kínai, tablet, garancia. Nem túl bizalomgerjesztő hívószavak, a Homár levelesládájában heti rendszerességgel landolnak reménytelen sztorik. Ebben az a csavar, hogy nem boltban, hanem magánszemélytől vette olvasónk a cuccot.

Kedves Homár !

Tanácsot szeretnék kérni , hogy ebben a helyzetben mit tudok csinálni, milyen jogszabályokra tudok hivatkozni:

2015. október 15-én vettem magamnak egy kínai tabletet (Chuwi vi10) a Hardveraprón keresztül. Amikor megvettem a készülék teljesen új volt, én szedtem el róla fóliákat stb. Akitől vettem (továbbiakban eladó ) a terméket egy év garanciát vállalt rá, és ezt az adás-vételi szerződésben is rögzítettük.

Körülbelül 10 hónapnyi használat után (végig tokban volt,nem dobáltam stb.) a képernyő balszélén megjelent egy fehér csík. Ezt jeleztem is az eladónak aki készségesen vállalta,hogy segít rajtam küldjem el neki és meg lesz javítva. Eddig minden szép és jó gondoltam 2-3 hónap után lesz egy jó tabletem.

Az eladó jelezte felém ,hogy a forgalmazó akitől ő beszerezte a készüléket csak fél év garanciát vállal rá. Hosszas levelezés után az eladó elintézte ,hogy visszaküldi Kínába ott megjavítják és mindenki boldog. El is küldtem Postán az eladónak a tabletet aki a tértivevény szerint 2016 október 17-én át is vette. A tablet szerencsésen megérkezett Kínába , de viszont azt állították a kínaiak ,hogy fel lett nyitva a hátulja mivel külső sérülés jelei látszódnak rajta. Ez természetesen nem igaz, ez meg lett beszélve kínai barátainkkal ,de a javítást továbbra se vállalták mivel csak fél év garancia van rajta , de felajánlottak 3 számomra nevetséges opciót :
1. Visszautalnak 50 USD-t és a rossz tabletet visszaküldik.
2. Visszautalnak 60 USD-t és nincs tablet
3. Ha fizetek 45 USD-t akkor küldenek egy 8" colos tabletet (az eredeti 10" volt) 

Az eredeti készülékért én 50000 Ft-ot fizettem, így egyiket se fogadtam el mivel szerintem teljesen aránytalanok. Ezután egy kisebb levelezés után az eladóval arra jutottunk,hogy ő a saját pénztárcájából próbál meg kárpótolni engem és 2017 január 10-ig beszerez nekem egy használt de jó állapotú, hasonló tudású készüléket. Ezt én elfogadtam.

Ezután 2017 január 5-én kaptam egy levelet az eladótól ,hogy 30000 Ft átutalásával kívánja lerendezni az ügyet. Ez nekem nem elfogadható ugyanis ennyi pénzért én nem tudom pótolni a készüléket még használtan beszerezve se. Ezt megírtam neki és követeltem vagy a vételár visszafizetését vagy egy hasonló tudású tablet beszerzését. Ezt nem kívánja teljesíteni hanem kitart a 30000 Ft átutalása mellet + még visszaküldi a hibás tabletet.

Az lenne a kérdésem,hogy milyen jogok illetnek meg engem illetve ebben az esetben milyen kárpótálást jogos az eladótól követelni.

Üdv

Frici

Kedves Frici!

Az általad leírtak alapján magánszeméllyel kötöttél adásvételi szerződést új és hibátlan tablet megvásárlása végett. A szerződés alapján a felek kölcsönös szolgáltatással tartoznak, azaz jelen esetben a vevő köteles a vételárat kifizetni, és a tabletet átvenni, az eladó pedig köteles a tablet tulajdonjogát átruházni. 

Hibás teljesítésről van szó, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek, és ezért a hibás teljesítésért a kötelezett, jelen esetben az eladó kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igény alapján választásod szerint kijavítást, kicserélést, árleszállítást vagy érdekmúlás esetén elállás mellett a vételár visszafizetését kérheted. Az eladó köteles megtéríteni a hibás teljesítésből eredő, igazolgató esetleges károdat is, kivéve, ha a hibás teljesítést kimenti. 

Magánszemélyek között kötött szerződés esetén a kellékszavatossági igény a teljesítéstől számított 1 év alatt évül el. Amennyiben bizonyítható módon ezen határidőn belül jelezted az eladónak a tablet hibáját, két lehetőséged van:
1. Amennyiben a hiba javítással orvosolható, akkor egy általad választott szervizben kijavíttathatod a hibát, és kérheted az eladótól a költségek megtérítését.
2. Érdekmúlásra tekintettel elállsz a vásárlástól, és visszakéred a készülék vételárát.

Ha az eladó továbbra sem hajlandó az anyagi kompenzálásra, lehetőséged van fizetési meghagyásos eljárást, illetve polgári peres eljárást kezdeményezni az eladóval szemben. Mindkét esetben szükséges igazolnod az eladó írásban történt felhívását a teljesítésre, továbbá az eljárás költségeit megelőlegezned. 

Felhasznált jogszabály:

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cmx85s 2017.03.08. 15:10:54

Bocs, hogy közbeszólok, de sztem 50 ezerér már rendes tabletet is vehettél volna, bótbó.
No persze, az se garancia arra, hogy utána minden Hawaii, ha valami probléma lép fel...

sáros_tehén 2017.03.08. 15:28:35

én 45-ért vettem a 10-es huawei tabletet fél éve. Boltból, rendes magyar garanciával.

Gratulálok a sikeres vásárláshoz. Mit tudott az a tablet amit egy bolti 50-ért nem tud?

Leadfoot 2017.03.08. 15:37:56

Én a kedves vevő helyében nagyon örültem volna, hogy egyáltalán 30ezer forintot viszontlátok egy ilyen - biztatónak egyáltalán nem nevezhető - ügyletből.

Tehetséges ugandai buzi 2017.03.08. 15:45:15

Ez a név! Chuwi! Mintegy véletlenül nem Csubakkát becézték így a Sztárt Várszban?

Terézágyú 2017.03.08. 15:55:59

Magánszemélyek közt is van szavatosság/garancia????????????????????????????????

Egyébként, ha van is, az egyértelmű, hogy ez nem fog menni így, hogy az eladó majd visszaveszi, meg ő intézi a gyártónál a garanciát, meg ilyenek...
Mikor még a rendes boltok/cégek sem...

Aki ilyesmiben bízik....

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.08. 15:58:53

de legalább olcsóbb volt pár ezer forintocskával a bolti cucchoz képest. Gondolom megérte :D (kárörvendően röhög)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.08. 16:04:45

@Terézágyú: "Mikor még a rendes boltok/cégek sem..."
Nono, csak a saját nevedben szólj, mi nem így intézzük :P

FDToth 2017.03.08. 16:08:47

Sztem hasznalt tablet meg 30 rugo eleg jo ajanalt az elado rrszerol, a tablet meg hasznalhato, 30-bol meg megjavitod...

borso 2017.03.08. 16:16:01

vetted volna emagtól/ból/ből, még választ sem kaptál volna, nemhogy tabletet. :-)

A nickben nem engedélyezett karakter található 2017.03.08. 16:16:13

@Tehetséges ugandai buzi:
Ez egy elég jó minőségű táblagépeket és hibrideket gyártó név. Nézz szét logout.hu-n, nem egy teszt van róla.
@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:
Ezt a kütyüt tudtommal hivatalos forrásból nem lehet itthon megszerezni. No persze az igaz, hogy a poszter miért nem közvetlen a neten rendelte az eladótól pl. eBay vagy a gyártó oldala, továbbá vásárlásnál ilyesminek érdemes utána járni... Eleve a magán személy garit vállal című történet úgy hogy nem látom hogy bolt nevében van az illető az már elég gyanús...

Terézágyú 2017.03.08. 16:16:41

@FDToth:
igen, rengeteg sztorit olvashattunk a homáron, amikor még ennyire sem működött a garancia...
de hát vesztest arról lehet megismerni, hogy sose tud megállni...

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.08. 16:23:21

@A nickben nem engedélyezett karakter található: "a poszter miért nem közvetlen a neten rendelte az eladótól"
gondolom felmerült benne, ha szükséges a garanciát neki kell intézni, az pedig költséggel jár, és a kínai gondolom neki is 6 hónapot mondott, a szerencsétlen HA-s balek meg 12-t.

A nickben nem engedélyezett karakter található 2017.03.08. 16:28:27

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:
Ez mondjuk lehetséges, bár ha gari van akkor tudtommal az ilyen kínai kütyüknél is ingyenes a szállítás...

Dikusz 2017.03.08. 16:29:42

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: a kárörvendés azért jó, mert semmi irigység nincs benne, tehát nem vagy irigy.
Mint rendes cég kárörvendően kacagó képviselője, ti hogy intézitek?:)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.08. 16:34:27

@Dikusz: ügyesen ;)
Az eddigi legrosszabb vmi 2 hónap körül volt. De volt, hogy cseréltük raktárról, aztán a következőt is, majd még 1et, aztán kiderült, hogy szar az összes (gyárilag), így végül pénz vissza, hát nem volt őszinte a mosolyunk :(

Ha a lét megiszod a tudat elszáll 2017.03.08. 16:42:09

Elkéred a 30-at meg a tabletet, megjavítattod valahol a 30-ból és élsz boldogul.
.
.
.
vagy nem...

YZ 2017.03.08. 17:11:59

@Terézágyú:
"egy év garanciát vállalt rá, és ezt az adás-vételi szerződésben is rögzítettük."
Ha szerződésben kiköti, akkor van.
A többivel egyetértek.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2017.03.08. 18:08:46

Az eladó nagyon előzékeny. Szvsz a maximum az az, hogy hahó, én ettől a kínaitól vettem, aki fél év garit adott, nekem nemtetszik az USB csatakozó színe, eladom, nem használtam. Gariból még hátra van ennyi meg annyi. Kipróbálhatod ezen felül és kész.

Ezt követően amit írtatok átvételi elismervény még kell, ez jó ötlet volt. Ha aláírta, hogy a gyártói garin felül még vállal az sztem minden alapot nélkülöz. Nem kereskedő, még ha hobbiból megkendácsolja a legnagyobb jóindulat mellett ez nem elvárható.

2017.03.08. 20:24:25

Ne már, 30 ezerből már új tabletet vehet a posztoló a MM-ban vagy ahol, akar. Használtat meg a feléért egy szervizesnél. Mi a francon rugózik? Most komolyan jobb igy neki, hónapok óta nincs gépe, és eszi az ideget?

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.08. 21:33:16

Mi ez a csönd? Mindenki a Barca-PSG meccset nézi? :D

lomposfarkas 2017.03.08. 22:56:11

"Akitől vettem (továbbiakban eladó ) a terméket egy év garanciát vállalt rá, és ezt az adás-vételi szerződésben is rögzítettük."

Milyen kábítószerrel lehet rávenni egy magánszemélyt, hogy 1 év garanciát vállaljon, épeszű ember csinál ekkora marhaságot? Ezt csak én nem értem? Feltételezve persze, hogy úgy van, ahogy a posztoló leírta.

Dezsike 2017.03.08. 22:57:14

@Ha a lét megiszod a tudat elszáll: A posztból nem derül ki, hogy a tabletet is visszakapja, csak 30 lepedőt ígért az eladó. Majd a 20-ból ő megjavíttatja és eladja 30-ért használtan (vagy neadjisten szinte újként 45-ért), tiszta haszon.

KaTe 2017.03.08. 23:41:33

@lomposfarkas: Szerintem az eladónak nem lehetett túl nagy árrése se a tableten, ritkán látni ilyen becsületes eladót, ráadásul magánszemély! Simán elfogadnám a 30.000 -et, majdnem 1 évig jó volt a cucc, azóta meg úgy is már csak a felét éri. Egy kis kijelzőhibától még nem dől össze a világ!

@Dezsike: Dehogynem. Olvasd el az utolsó mondatot is. "Ezt nem kívánja teljesíteni hanem kitart a 30000 Ft átutalása mellet + még visszaküldi a hibás tabletet."

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.03.09. 01:37:20

@KaTe: "majdnem 1 évig jó volt a cucc, azóta meg úgy is már csak a felét éri."
fél év után jó ha a felét éri (használtan)

Reactor 2017.03.09. 01:56:56

Már ott problémás a dolog, hogy noname kínai vacak. Óccó óccó nemdlága, ed dalab öccá, szok dalab eze, veszed, viszed!
A Chuwi tablet nagyjából olyan a tabletek között, mint a tápegységeknél az Incom meg a Codegány. Gyakran még a boltok is vonakodnak garanciát vállalni az ilyen silány, kétpálcás búcsús tetrisz-kategóriájú selejtekre, nemhogy magánszemély.
Alapból azt nem értem, a tablet mitől ennyire felkapott cucc. A tapizós koncepció netezésre, meg pár kifejezetten ilyen játékra alkalmas, de minden másra egyszerűen hasznavehetetlen. Szöveget szerkeszteni vele egy rémálom, és még a 2D-s ugrálós klasszikusokat (Prehisztorik 2, Commander Keen) se igen lehetne irányítani rajta.
De legalább mókusvakításra, rongyrázásra kiváló.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.03.09. 07:17:31

@Reactor: én sem értem a tabletet. Nálunk annyi a szerepe, hogy tudjak egy-egy komolyabb lélegzetvételű szarás közben netezni. Arra meg hibátlan a teszkóban 40 euróért lőtt open dott :)

Terézágyú 2017.03.09. 07:49:05

@Reactor:
"Már ott problémás a dolog, hogy noname kínai vacak. Óccó óccó nemdlága, ed dalab öccá, szok dalab eze, veszed, viszed!"

De az a vicc, hogy bár a pószter nem is az eredeti vevő, nem is közvetlenül ő tárgyal a kínaiakkal, meg már le is járt a garancia (vagy mi), de mégis foglalkoznak a pószterrel, sőt a pénz nagy részét vissza is küldenék - de a pószternek ez nem elég... :)))))

sáros_tehén 2017.03.09. 09:08:55

@Reactor: " mint a tápegységeknél az Incom meg a Codegány"
Ne feledjük a hazai ipar remekét.. Vargáné és tsa.
Az valami ipari bűncselekmény volt.

Cycmen 2017.03.09. 09:18:38

Körülbelül 10 hónapnyi használat után (végig tokban volt,nem dobáltam stb.) a képernyő balszélén megjelent egy fehér csík.

Akkor tíz hónapig meg voltál elégedve magaddal hogy milyen ügyesen vásároltál!
A képernyő bal szélére meg ragassz fekete szigszalagot az eltakarja a zavaró fehér csíkot!

Cycmen 2017.03.09. 09:20:29

@sáros_tehén:Az valami ipari bűncselekmény volt.

Mint a Riga? :DDDDDDDDDD

Cycmen 2017.03.09. 09:22:35

@Cycmen: a képernyő balszélén megjelent egy fehér csík.

Hülye vagy hogy tabletről szippantasz!

Manyecska. 2017.03.09. 10:38:31

@Reactor: szia, kéne időpontot egyeztetni!!! Tavaszi szünet= gyereksereg, mindkét oldalon!:) ...hívlak majd csak nemtom mikor ..

Ha a lét megiszod a tudat elszáll 2017.03.09. 12:13:00

@Dezsike: "Ezt nem kívánja teljesíteni hanem kitart a 30000 Ft átutalása mellet + még visszaküldi a hibás tabletet."
ottvanaz, szerintem félsiker

Phaszphej · http://phaszphej.blog.hu 2017.03.09. 16:53:09

@cmx85s:
logout.hu/cikk/chuwi_vi10/bevezeto.html
Mondanal par tabletet, ami 50 ezer (akkori ) forintert tudja ezt 10 colon ?

Phaszphej · http://phaszphej.blog.hu 2017.03.09. 16:54:47

@Phaszphej:
Ha TLDR, akkor egy sort kiemelnek
"Android 4.4-es rendszer és egy Windows 8.1. Igen, normál asztali Windows."

Phaszphej · http://phaszphej.blog.hu 2017.03.09. 17:07:43

Meghallgatnam az elado verziojat is,ugyanis a kinaiak reakcioja sehogy nem ertelmezheto szamomra.
Fel ev garancia volt,kulserelmi nyom van, megis fizetnenek 50 USD-t ???

cmx85s 2017.03.09. 20:07:47

@Phaszphej: mondjuk, minek kell egy tabletre WIndows, ráadásul az asztali verzió? Hogy nehezebb legyen kezelni? A tablet arra való, egészséges emberekenk és körülmények között, hogy útközben megnézzenek egy filmet, e.bookot olvasni, játszani - azaz, kb arra, mint egy 10 colos netbook pár évvel korábban, csak valamivel könnyebb és olcsóbb verzióban.

Fox6969 · https://faszacuccok.hu 2017.03.09. 21:26:53

@Phaszphej: mit vársz? Kínai. Ez ilyen. Rábaszott eggyet az asztalra a tablettel és ott a külsérelmi nyom. Kínai kb pont leszarja, hogy mi van itt a kis országunkba és milyen törvények vannak. Én is elfogadnám az eladó 30.000 forintját. Tudom szar dolog, de ha úgy vesszük 2.000 forintért béreltél egy tabletet havonta. Visszakapod a régit és talán még meg is tudod csináltatni.

Sam Crow 2017.03.09. 22:45:53

@sáros_tehén: Francokat volt az magyar ipar. Magyar cimkézésű kínai, legfeljebb.

Répázó 2017.03.10. 16:11:30

Mi a kérdés? Azt írtad, az eladó 1 év garanciát vállalt és ez benne van a szerződésben. Neked ahhoz nincs közöd, hogy a gyár neki mennyit adott. Ő mint eladó köteles neked ezt vagy térítésmentesen javítani vagy cserélni egy éven belül.
süti beállítások módosítása