Tékozló Homár

"Az, hogy nálatok mi a hosszúlépés, és nálam mi, az szubjektív!"

2017.03.16. 08:30 | Homár Hilda | komment

12948934_369a95b57ca8ef4347960050a428e2f7_m.jpg

A fröccspaletta igen széles, de azért az emberek nagy többsége nem vegzálja a vendéglátósokat bivalycsókkal vagy maflással, hanem a legnépszerűbb kisfröccs, nagyfröccs, hosszúlépés szentháromságból rendel, ami azt is jelenti, hogy egy házmesterrel vagy viceházmesterrel már az örök különcködők is simán ki tudnak tűnni a tömegből. Olvasónk sem egy kőművessel vagy egy bakteranyóssal próbálkozott, mégis fröccselméleti vitába keveredett a Nagykörúton.

Kedves Homár!

Az alábbi történet szombaton esett meg velem az Ördög Körút sörözőben az Erzsébet körúton. Egy viszonylag nagy volumenű bulira készültünk a barátnőmmel, ezért szerettük volna az időt előtte egy csendes, olcsó helyen, beszélgetéssel eltölteni. Az Ördög Körút majdnem üres volt, nem volt üvöltő zene, és a 160 Ft-os folyóbor 30 Ft-os szódával pont ideálisnak tűnt egy rövid beszélgetéshez a buli előtt. Be is mentünk, egy szőke pultoslány kérdezte,hogy mit kérünk. Én egy kisfröccsöt kértem (1 deci bor, 1 deci szóda), a barátnőm egy hosszúlépést (1 deci bor, 2 deci szóda).

Én nem vagyok vendéglátós, de egyszerű földi halandó létemre is ismerem az alapvető fröccstípusokat. Kisfröccs, nagyfröccs, hosszúlépés, házmester, vice-házmester, idáig még nekem is megy, és soha nem tapasztaltam ezzel kapcsolatban problémát egyetlen vendéglátó egységben sem. Megkaptam az italomat, majd a számlát is: 350 Ft. Nem kenyerem a balhézás, gondoltam, kérdés nélkül a drágábbik borból kaptam, de nem tettem szóvá, ennyi pénzért nem éri meg jelenetet rendezni. A barátnőm is megkapta a hosszúlépését, plusz a számláját, amin 540 Ft állt. Itt már kezdtem gyanút fogni.

Megkérdeztem az illető hölgyet, hogy miért fizettem 350 Ft-ot a kisfröccsömért, de ami még fontosabb, hogy hogyan fizethetett a barátnőm 190 Ft-tal többet egyetlen deci szódáért? Erre azt a (számomra) természetesnek tűnő reakciót vártam volna, hogy a hölgy elnézést kér, hogy valami mást értett, és felajánlja, hogy a fogyasztásunk a ház ajándéka volt, amit mi intelligensen vissza is utasítottunk volna, hogy semmi gond, jó lesz így is.

Ehhez képest a hölgy reakciója számomra több, mint felhábortó volt. Azonnal kakaskodni kezdett, hogy ő bizony azt a mennyiségű bort számlázta ki, amit kiadott nekünk, nekem két deci bort, és egy deci szódát, a barátnőmnek 3 deci bort, és egy deci szódát. Megismételtem neki, hogy mit rendeltem, most még hangosabban, hátha nem értette a "kisfröccs" és a "hosszúlépés" szavakat. Mire azt a még megdöbbentőbb választ kaptam (igen, egy pultos szájából), hogy

Az, hogy nálatok mi a hosszúlépés, és nálam mi, az szubjektív.

Hogy micsoda?! Ezen a ponton nem bírtam tovább nevetés nélkül. Ugye ezt te sem gondoltad komolyan? Vendéglátósként az, hogy halvány lila fogalmad sincs arról, hogy mi az a hosszúlépés, éppen eléggé minősíti a munkádat anélkül is, hogy még neked álljon feljebb a vendégeddel szemben. De tovább tetézte a dolgot: azt mondta, azt javasolja nekem, hogy mindig mondjam be az arányokat is, ha kérek egy italt, hogy egyértelmű legyen. Mondtam neki, hogy ezt meg is tettem, egészen pontosan a kisfröccs és a hosszúlépés jelölte az arányokat. Itt már éreztem, hogy a jövőben biztosan nem ez lesz a törzshelyem.

Utóbb persze az a teljesen logikus felvetés is felmerült bennem, hogy még ha igazat is állít, hogy a hosszúlépés "mindenkinél más", hogy lehet, hogy nem kérdezett vissza, hogy mire gondolok? Gondolta, azt mondom neki, hogy "szia, kérek szépen valamit, amit szeretnél adni"? Ez a történet már akkor több sebből vérzett, és még nincs vége.

Mivel tényleg nem vagyok egy problémázós vásárló, sőt, a rendelésemet bárhol köszönéssel kezdem, és köszönömmel zárom, úgy gondoltam, nem forszírozom tovább a kérdést, az egész jelenet nem éri meg azt a néhányszáz forintot. Csak amikor már kiültünk a teraszra, akkor tűnt fel mindkettőnknek, hogy a története még így sem állja meg a helyét, mivel én összesen 2 dl-t kaptam, a barátnőm 3-at.

borok.jpg

Tudom, hogy a poharak mérete néha megtévesztő lehet, de annyi szemmértékkel azért rendelkezem, hogy meg tudjam ítélni, ha egy adott pohárba nem fér el 3 dl (ha máshogy nem is, onnan legalább biztosan, hogy mennyi idő volt meginni). A csatolt fotón látszanak a poharak, mindkettő körülbelül 2/3-ig volt megtöltve. Amit kaptam, az egy egyszerű kisfröccs volt, a barátnőmé pedig egy nagyfröccs.

Nem elég, hogy fogalma sem volt az arányokról, még egy-egy plusz deci bort fel is számolt mindkettőnknek, amit nem tett bele a poharunkba. Ezzel az egyszerű ostobaságból átverés lett, amivel még az én haragomat is sikerült kivívni. Az esetről panaszlevelet küldök majd a helynek is, azzal a videófelvétellel együtt, amit ott készítettem, és amin egyértelműen látszik a poharak mérete is. Ez nem egyszerű figyelmetlenség volt, hanem célzott átverés. Ha csak minden tizedik emberrel játsszák el ugyanezt, már az is rengeteg plusz bevételt jelent nekik éjszakánként.

Ha legalább minimális megbánást, vagy segítőkészséget mutat felém a pultos hölgy, biztos, hogy rögtön elengedem az egészet, és nem foglalkozom tovább a dologgal. De az, hogy gátlástalanul még az arcomba is hazudik, miközben a kezemben tartok egy két decis poharat, az egyenesen vérlázító. Az biztos, hogy a jövőben még hallani fognak rólam.

Csilla

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zöldegér 2017.03.16. 08:39:30

És ki az ördög fogja olvasni a panaszleveledet?

Cycmen 2017.03.16. 08:49:39

Én egy korsó rumot kérek, meg valami erőset!

sáros_tehén 2017.03.16. 09:01:36

@Cycmen: Majd ha írsz egy ilyen szánalmas és értelmetlen homár posztot beszélünk róla ;)

Terézágyú 2017.03.16. 09:03:13

Nem értitek ti ezt. Ezen a helyen drágább a szoldavíz, mint a bor.
Hávanijen.

Terézágyú 2017.03.16. 09:36:53

Szóval a tanulság: ha buliba mentek, akkor ne üljetek be sehová egy pohár akármire, mer minek - és úgyis át...sznak...

Cycmen 2017.03.16. 09:37:18

@rocksziklai szatyorkőzet: 2 deci bor miatt egy homár poszt.

Írjon is! Én már egy deciért is írnék! A bor az nem lyáték bazmeg!

Cycmen 2017.03.16. 09:40:11

@sáros_tehén: Majd ha írsz egy ilyen szánalmas és értelmetlen homár posztot beszélünk róla ;)

Kannás borról szóljon, vagy üvegesről?

Terézágyú 2017.03.16. 09:44:00

@Cycmen:
"Kannás borról szóljon, vagy üvegesről?"

Én szeretném ha áttekintenéd a bor kultúrtörténetét (társadalmi és gazdasági szempontok szerint is) Neandervölgytől napjainkig.

Terézágyú 2017.03.16. 09:47:58

Egyébként igen, vannak itten zavarok:
"Tömbházmester: vannak akik a háziúrral azonosítják, vannak akik a lakófröccsel, de vannak olyanok is, akik 3 darab házmestert értenek alatta"

A parlamentol napirendre tűzhetné eztet a dolgot...

Cycmen 2017.03.16. 09:53:49

@Terézágyú:Én szeretném ha áttekintenéd a bor kultúrtörténetét (társadalmi és gazdasági szempontok szerint is) Neandervölgytől napjainkig.

Jó, majd bemegyek egy kocsmába, végig szelfizek és megláthatod napjainktól a neandervölgyig a sztorit! Okkés?

Terézágyú 2017.03.16. 09:56:07

@Cycmen:
"Jó, majd bemegyek egy kocsmába, végig szelfizek és megláthatod napjainktól a neandervölgyig a sztorit! Okkés?"

Nem.
De a poént értékelem :)

KaTe 2017.03.16. 10:00:20

"Nem kenyerem a balhézás,"
-Dehogynem.

"Mivel tényleg nem vagyok egy problémázós vásárló"
-Lóf***t!

"Ez nem egyszerű figyelmetlenség volt, hanem célzott átverés"
Bizonyíték? Rágalmazás? Egyáltalán miért adott volna kevesebbet, ha a nyugtán is konkrétan szerepel?

"Az esetről panaszlevelet küldök majd a helynek is"
- és mi lett a vásárlók könyvével? A panaszleveled pont a kukába fog kerülni. Ha reklamálni akarsz és benned van az ideg (olcsó helytől amúgy mit vársz, pláne ha szombat este majdnem üres) akkor helyszínen reklamálj. Mondjuk ha kidobóembert vélsz felfedezni a közelben, akkor nem árt rögzíteni is az eseményeket.

"Csak amikor már kiültünk a teraszra"
- Most akkor kicseréltettétek a piát? Egyáltalán el lett fogyasztva?

"Megkaptam az italomat, majd a számlát is"
- Fura lenne, ha a pultos annyira ráérne, hogy mindenkinek számlát írjon, főleg a pár száz forintos tételek után. Amiről te beszélsz, az a nyugta!

enrico palazzo 2017.03.16. 10:00:41

"Mivel tényleg nem vagyok egy problémázós vásárló, sőt"

Akkor ez mi a tököm?

" A csatolt fotón látszanak a poharak, mindkettő körülbelül 2/3-ig volt megtöltve"
"Az esetről panaszlevelet küldök majd a helynek is, azzal a videófelvétellel együtt, amit ott készítettem, és amin egyértelműen látszik a poharak mérete is. "
"Az biztos, hogy a jövőben még hallani fognak rólam."

Bemész egy olyan helyre, ahol 160 Ft-os folyóbort iszol és közben elvárod egy ilyen színvonalú ivótól (te írtad, hogy tök üres volt szombaton), hogy legyenek bármivel is tisztában? Ha bemész a bokorba szarni, akkor ne gyere panaszkodva, hogy nincs papír...

Nick-son 2017.03.16. 10:00:47

Mért ne kellene ezt ide megírni?

Ez aztán tényleg a fogyasztóvédelemről szól, hogy átverik az embert, minek kellene lennie ezen a blogon, ha ennek nem??

Vagy van egy értékhatár ami alatt nyugodtan át lehet verni az embereket? Nem kell aggódni, egy forgalmas napon egész szép summa összejöhet ebből a pultosnak, amennyiben tényleg így megy ezen a helyen.

KaTe 2017.03.16. 10:14:30

@Nick-son: Az a gond, hogy a posztoló nem panaszkodik, hanem élménybeszámolót ír, amit a lehető legválasztékosabban próbál megfogalmazni. Egy panasz arról szól, hogy volt egy problémája, amit a helyszínen megpróbált rendezni, figyelembe véve a fogyasztói jogait (csere, vásárlók könyve) de valamilyen okból nem sikerült, ezért közkinccsé teszi. Ha valaki magában morog, de azért a piát leküldi, akkor mégis mit vár? Utólag mindenki azt állít, amit csak akar. Például ez a kép, amit kirakott, ez mit bizonyít? Semmit, mert simán megihatták egy részét a piának, mielőtt a kép készült. És minek kell a fél arcát feltüntetni a képen? Szép a rúzs, meg a fülbevaló is nagyon dögös! Bár ahogy elnézem, egy manikűr azért lehet ráfért volna! Esetleg volt nála egy mérőedény is, amibe a piát átöntötte, vagy szemre állapította meg, hogy átverték? Az azért merész!

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.03.16. 10:18:07

"Károly körúti Ördög Körút sörözőben az Erzsébet körúton" Most akkor hol is volt a poszt toló????

Cycmen 2017.03.16. 10:18:29

@rocksziklai szatyorkőzet: én voltam szarni és tényleg nem volt papír..

Bokorba ott a bokorlevél vagy használhatod az előttedjáró papírjának a másikfelét! Még jó, hogy bele nem lépett!!!!!!!!!!!!!

Terézágyú 2017.03.16. 10:22:09

@KaTe:
"Egy panasz arról szól, hogy volt egy problémája, amit a helyszínen megpróbált rendezni ... Ha valaki magában morog"

Magában??? Hát nem azt írja, hogy jól összevesztek a kocsmárossal???????

borso 2017.03.16. 10:25:37

röhögünk meg fikázunk itt nem keveset, De az alapdolgokról nem beszélünk. Azaz, ha ez a hely ezt megcsinálja, mennyivel károsíthatja meg akár egy éjszaka alatt is a vendégeit. 1 napra számolva akár több száz liter bor is lehet és több tízezer forint csalásból, átverésből szerzett jogtalan bevétel. És ezt egy magyar párral megcsinálják, akkor mit lophatnak össze a félrészeg angol hordáktól??????

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.03.16. 10:27:50

@rocksziklai szatyorkőzet: oh. Most zokogok. És a folyadékvesztés miatt szüxégem volna egy üveg borra. De dugás nélkül. :P

Cycmen 2017.03.16. 10:31:21

@borso:. És ezt egy magyar párral megcsinálják, akkor mit lophatnak össze a félrészeg angol hordáktól??????

Nyilván rengeteget, hiszen a félrészeg angol hordák alaptulajdonsága hogy housemastert rendelnek kocsisirmából ha erre járnak!

Sluck Ödön 2017.03.16. 10:47:50

@Terézágyú: Én ezzel először H Kovács-nál, Moldova hősénél találkoztam:
-- Kérek egy tömbházmestert!
-- Mi az?
-- Három régi házmester egyben
Ugyanitt elmélkedés található a Ferencvárosi koktélról.

A poszthoz: Rettenetes a stílusa, de igaza van. Hogy fér be 4 dl lötty (3+1) egy 3 decis pohárba? A 160Ft / dl bor asszem már nem éppen kannás ár. Szóval a kocsmáros/markotányos stb. né meg tojjon ollós homárt.

Sluck Ödön 2017.03.16. 10:50:00

Most nézem: sörözőben fröccsöt? Elfajzott a világ.

sáros_tehén 2017.03.16. 10:55:45

160Ft-os bor.. azon a helynek is van kb 100% haszna.. tehát olyan 80Ft/deciért veszi.. (1 üvegre számolva kb 600Ft ) Biztos nagyon minőségi termék volt.

Tehetséges ugandai buzi 2017.03.16. 11:02:56

@Cycmen: A hosszúlépés meg a long step? (Csak hogy csiszoljam az angol nyelv tudásom...)

Kiscicoka 2017.03.16. 11:06:50

youtu.be/r3MU0sMeK7M
Személyesen a poszt toló :)
12:36-tól van az ominózus eset.

Terézágyú 2017.03.16. 11:11:44

@Kiscicoka:
videóblog lesz a homárbul :)

KaTe 2017.03.16. 11:13:29

@Terézágyú: Elég nagy gond, ha valakinek a problémamegoldó képessége nem terjed ki egy 350 forintos probléma rendezéséig, mert egy ilyen ügy megoldása aligha lehetetlen, ha értelmesen elmagyarázza a problémáját, illetve panaszkodás helyett mondjuk konkrétan elmondja, hogy mit szeretne - ez ugyanis nem derült ki a sztoriból, ahogyan az se, hogy kért -e másik italt.

Segítek:
"A vásárlók könyvét minden, a fogyasztókkal közvetlen kapcsolatban álló kereskedelmi, vendéglátó, fogyasztási cikkeket javító és kölcsönző tevékenységet végző helyen lennie kell (pl. üzletben, piaci elárusító helyen, étteremben, büfében, motelben, benzinkúton)"

szetiszfekSün (törölt) 2017.03.16. 11:14:20

@Tehetséges ugandai buzi:
A Kasszás Erzsi meg Elizabeth Reaper? :D

Cycmen 2017.03.16. 11:16:57

Jó, én kérek egy liter kisfröccsöt szilvapálinkából szóda nélkül!

Cycmen 2017.03.16. 11:23:00

@szetiszfekSün: A Kasszás Erzsi meg Elizabeth Reaper? :D

Ébl, Ébl! Ár ju köh köh? Áj giv ju Fluimucil! Váj? Váj? Sát áp, bikáz bróken jör fész! Ópen mut nááá!

Manyecska. 2017.03.16. 11:27:10

picimonya megjött a bécsi ádventi vásárból ?:D

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.16. 11:31:07

@CID..: na de éppen hogy azt ivott, amit kért. Csak nem azt fizette ki, hanem többet. Amit kifizettettek, az bele sem fért volna a pohárba a posztoló szerint.

apuska · http://kocsma.blog.hu 2017.03.16. 11:42:05

@Andrass9: Pont itt akadtam el én is. Már annyi sok Ördög van - itt is, ott is (www.ordogkocsmak.hu/), hogy jó lenne tudni, melyikről van szó. Mert Ördög Körút nem létezik. Opciók:
Ördög Katlan - 1073 Károly körút 13.
Ördög Gödör - 1073 Erzsébet körút 27.
Előbbire tippelnék, de akkor a lead-et is módosítani kell majd kiskörútra.

Manyecska. 2017.03.16. 11:49:01

@apuska: lehet közben átttámolyogtak valami maszek laborba oszt a szőke vizeletmintát kért tkp.. :D@CID..: mostmér a húgom sokkal sz.rabbul járt senkinek nincs kékszeme a családban kivéve engem, nagyon setét alakok mind + nagyszülők, mivel féltesók vagyunk még nem mondtam el neki hogy dédpapára hasonlít a csimóta aki egy olasz félisten volt :DD.. még megvárom amíg jó alaposan elverik a postást aztán közlöm vele ezt az "elhanyagolható" infót- ugyanis mi féltestvérek vagyunk csak.. gondolhatod senki nem hiszi el hogy tőlem örökölte a gyerek a szemit! :DDD:O
Na, ez a sz..pás!

Terézágyú 2017.03.16. 11:49:55

@KaTe:
"Elég nagy gond, ha valakinek a problémamegoldó képessége nem terjed ki egy 350 forintos probléma rendezéséig, mert egy ilyen ügy megoldása aligha lehetetlen, ha értelmesen elmagyarázza a problémáját"

Hát hiszen próbálta is elmagyarázni...

Na mindegy, a lényeg, hogy neked (láthatólag) most marhára nem tetszik a pószter osztjóvan :)

Kiscicoka 2017.03.16. 11:52:44

@CID..: Elnézést,csak próbáltam teljessé tenni a sztorit,ha már úgyis emlegette a hölgyemény a videófelvételt.
Amúgy ide miért nem csatolta a poszthoz?Itt nem merte az arcát vállalni?Félt,hogy túlságosan kikezdik?Hát ezt most bukta...

Terézágyú 2017.03.16. 11:54:00

@Kiscicoka:
valld be, hogy te vagy a pószter, csak mictifikálod a személyazonosságodat :)

Kiscicoka 2017.03.16. 11:54:56

@CID..: Egyébként jó étvágyat ha esetleg visszatérne :)

Manyecska. 2017.03.16. 11:55:23

@The Crazy One 5tös: Szíven? .. a pultoslány arcába kellett volna hosszúlépés..:D

Treff Bubi 2017.03.16. 11:57:35

A legjobbkocsma.hu hálózat egységei olcsó, igénytelen és mocskos késdobálók, csak a modern, fiatalos stílus miatt trendinek számítanak. Ilyen helyen ne várj minőségi kommunikációt.

Manyecska. 2017.03.16. 12:01:42

@Cycmen: :D apám az vót.. folyton szemöldököt kell szednem. Nem az övét, az enyémet a többi meg már hullik az én koromban :P:DD ON
Nem értem minek kell fröccsöt inni a bor meggyalázása! Azok voltak a régi szép idők fater elővette a szódásszifont a hüttőből azt egyenest tolta az szájába belé nem kellett pohár!!:)@Kiscicoka: haggyad megellettek a kecskék osztán most feszült kicsit! bár te ezt nem értheted. Én sem,..csak ezzel húzzuk!:) :P *genyó ikon*

2017.03.16. 12:16:40

@Sluck Ödön: de. a 160 forintos bor az kannás. 400-nál kezdődik az üveges minőségi.

Manyecska. 2017.03.16. 12:25:27

@CID..: mit mondott aki először Holdra lépett?? :D "Egy nagy lépés az emberiségnek és egy hosszúlépés nekem...! "/?/ :D

Drago Brutic1 2017.03.16. 12:35:30

Nézzük a jó oldalát: Csillából példás családanya lesz.
1- Beosztja a családi kasszát
2- Minden piálást videóval dokumentál, mellette kizárt az alkoholizmus
3- A játszótéren a gyerek utolsó lapátjáig elszámoltatja az óvodásokat.
4- Nem egy "problémázós" asszony.

andd1234 2017.03.16. 13:03:13

Álljunk meg egy szóra! Már a helyszínnel is probléma van:
"a Károly körúti Ördög Körút sörözőben az Erzsébet körúton"

Akkor most a Károly körúton van ez a kocsma vagy az Erzsébet körúton?
Vagy attól a kevés piától is berúgott a posztoló?

Manyecska. 2017.03.16. 13:06:42

@Cycmen: :D messze mosatsz..., viszont ez boooááá: "Újházy fröccs: szóda helyett kovászos uborka leve" ez a " jójó csak fosat" -kategória lehet /pláne ha a sportpályán jön rád a 400m-es körnél k..va jól lehet javítani az időt!! :D/

Manyecska. 2017.03.16. 13:14:45

@Cycmen: de én inkább nem akarok látni ha xar napom van tejet iszom és utána garantáltan minden gondot elfelejtek egy időre.:D olyan hosszúlépésben közlekedem beszarsz!!! :D

Csillsz. 2017.03.16. 13:20:05

@apuska: Igen, ott kicsit bekavart a hely neve, mert amúgy Ördög Körút, és az Erzsébet körúton van, de eredetileg Google-ben csak a Károly körúti volt fent, aztán valahogy benne maradt mindkettő véletlenül :) És nincs fent az Ördög kocsmák weboldalán sem valamiért, de biztosan Ördög körút volt a neve a helynek. Esetleg ki lehetne venni a Károly körutat, már ha az adminok olvassák ezt a bejegyzést.

Köszi amúgy, hogy kiraktátok a cikket, még annak ellenére is, mint azt itt többen szóvá teszik, hogy "csak" egy deci borról van szó - itt az elv számít, és nem az, hogy mennyivel, mert ezzel valszeg egy csomó pénzt akasztanak le a vendégeikről pluszban. Ha megkér, szívesen neki adom az a pénzt ajándékba, de ha elveszi csalással, az más tészta. Szerintem bármennyi átverés az átverés, és 10 Ft-ért is legyen számonkérve az illető. Szép napot! :)

Manyecska. 2017.03.16. 13:22:22

@rocksziklai szatyorkőzet: hádde nincs abban semmi mongolokra vezették vissza, tudod..:P

mellesleg ezek nem az Ördög-árokban voltak? :D van Ördög-sarok, Ördög-katlan..stb..
ez olyan mint Nagyi palacsintázója? ilyen frencsájzba nyomják?

Nick-son 2017.03.16. 13:31:08

@KaTe: Mit bizonyít a kép? Semmit, de nem is a bíróságon vagyunk. Ahogy a homár posztok 90% -a kép nélkül van ide kirakva az mit bizonyít? A szöveg magában? A szerkesztő válogat melléjük illusztrációt, de elég bénán sikerülnek, mert annyira tart a jogdíjaktól, hogy a végén olyan képek kerülnek a poszt mellé, meg youtube videók beágyazva amiknek nem sok köze van a poszthoz. A beküldők meg bizonyító erejű képet elvétve mellékelnek.

Én megértem, hogy valaki három deci borért nem fog elmenni az emberi jogi bíróságig, a helyszínen ha nem lehet rendezni megírja ide, mert gondolom ennyi bor ára nem lényeg, de senki nem szereti ha hülyének nézik és esetleg megfontolja biztosan olyan helyre akar-e menni ahol így működik a kiszolgálás.

GhostBusters 2017.03.16. 13:41:01

Én úgy szoktam rendezni az ilyen - ritkán előforduló - eseteimet, hogy nem fizetem ki az egészet, csak annyit, amennyit én kalkuláltam. Szoktak anyázni ugyan, de boldogok a lelki szegények...

KaTe 2017.03.16. 13:46:42

@Nick-son: Tudod, a szóban forgó üzlet lehetne akár a tied, rokonodé, közeli ismerősödé, barátnődé, stb. Az a helyzet, hogy nem ez lenne az első eset, hogy valaki itt próbál egy céget bemocskolni, lejáratni. Erre kapásból tudnék neked mondani 3-4 példát az elmúlt fél évből, ahol a posztoló által leírtak köszönőviszonyban se voltak azzal, ami a tényleges igazság. Lehet, hogy nem a bíróságon vagyunk, de ha már a nyilvánosság előtt fikázunk egy céget, akkor azért nem ártana törekedni arra, hogy amit írunk, az minél jobban bemutassa az összes körülményt. Ez is egy olyan poszt, ahol érezhetően kimaradt valami a történetből. A leírtak alapján a posztoló meg se próbálta rendezni a dolgot a helyszínen, azonkívül hogy beszólogatott a pultosnak. (Vajon kérte, hogy cseréljék ki az italt, vajon beírt a vásárlók könyvébe, vagy csak lefotózta a nagy semmit?)

Terézágyú 2017.03.16. 14:08:44

@KaTe:
"A leírtak alapján a posztoló meg se próbálta rendezni a dolgot a helyszínen, azonkívül hogy beszólogatott a pultosnak. (Vajon kérte, hogy cseréljék ki az italt, vajon beírt a vásárlók könyvébe, vagy csak lefotózta a nagy semmit?) "

Állandóan ezt hajtogatod... :)

Miért van az az érzésem, hogy te vagy a kocsmárosnő, aki a pósztban szerepel?..........

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.03.16. 14:19:54

@CID..: aaaaaz igen :D
Tudod, a Jóisten ad és elvesz.

Cycmen 2017.03.16. 14:32:45

Egy nagy lépés az emberiségnek, egy hosszú lépést meg nekem!
100!

Nick-son 2017.03.16. 14:52:36

@KaTe: a többi posztban van bizonyíték, csak ebben nincs?

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.03.16. 16:25:53

@rocksziklai szatyorkőzet: hát, ha elég sokat iszom, előbb-utóbb elbutulok. ;)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2017.03.16. 19:21:58

3x160=480
1x30=30

összesenn 510 nálam... hogy jött ki 540re? :o)

SJobs 2017.03.16. 19:53:07

Voltam par hete az Instantban. Ker

Zsizsizsozsó és a stexes bratyók 2017.03.16. 20:02:21

Tehát betérsz egy olyan helyre, ahol 160 forint a bor és kong az ürességtől, majd elvárod, hogy profik szolgáljanak ki. Még jó, hogy nem rendeltél valami kaját is!

Ha a csajt a legkevésbé is érdekelné, hogy neked mit jelent a hosszúlépés, már nem dolgozna ott, hisz nem egy bártendert tesznek be ilyen helyen a pultba, hanem a csaj épp nem talált jobbat a következő két hónapra.
A helyzet kezeléséhez egyébként egy jó főnök kell, nem pedig egy jó pultos/felszolgáló/felszopó/whatever. Jobb helyeken a hozzád hasonló hepciáskodót azonnal leszereli a főnök egy ingyen itallal, bocsánatkéréssel és minden megy tovább. De ott nem 160 forint lesz a bor és nem fog kongani az ürességtől és nem nyolcvanat keres a kislány, ráadásul nem feketén.

Ha már a hosszúlépés objektív mivoltánál tartunk, hol is van szabványosítva, hogy mit jelent? Tudom, a köztudatban, de hogy az ovis szintet is megugorjuk: azon kívül? Kíváncsi lennék, hogy 10 különböző helyen hányféleképpen kapod.
Amúgy pedig panaszkönyv, majd tanulnak az esetből. (És remélhetőleg te is.)

2017.03.16. 20:07:45

@RosszQtya: Egy deci szódát véletlenül kiöntött közben, vagy tudta, hogy jattot úgyse kap, ennyi meg jár neki, esetleg úgy gondolta, hogy ezért még a poharat is hozzábasszák és az összetörik.

@KaTe: A "bemocskolt", "lejáratott" üzletek 99,9999999999%-a tényleg úgy ver át mindenkit, ahogy nem szégyelli. Az, hogy te ennyire véded a helyet, annak az lehet az oka, hogy ugyanolyan szemetek vagytok a saját bizniszetekben és már nemegyszer a szemetekre vetették, te meg ahelyett, hogy tisztességessé váltál volna, berágtál és neked most mindenki mocsok, aki elvárja, hogy tisztességesen bánjanak vele.

cardiobascuralis 2017.03.16. 20:38:32

@Cycmen:
Kevered a medvével. Az a nem játék.

cardiobascuralis 2017.03.16. 20:42:15

@KaTe:
1. Hát az igazi lúzerség az lett volna, ha átbasszák őket, és ők aztán még a piát sem isszák meg.
2. Én elhiszem, hogy te így szoktad, akkor go to 1.

cardiobascuralis 2017.03.16. 20:49:06

@Andrass9:
Károly éppen dugta Erzsébetet, valahol a körúton.
Ők meg bementek mellettük sörözni.

@Kulics:
Te, ez nem a Hilton, hanem az ördöglófasz a körúton. Valamelyik valamelyiken.

cardiobascuralis 2017.03.16. 20:51:27

@Manyecs:
Szerintem meg azt, hogy a kurva anyját, innen látom, hogy az asszonyt kúrja a kertben a Dzsoni, mert tudják, hogy most biztos nem ugrom haza, hogy otthon hagytam a mobilt.

Csak angolul ez a kettő nagyon hasonló, és a rossz minőségű rádió miatt félreérthető.

2017.03.16. 21:59:13

@cardiobascuralis: ezt most mire mondod ? a Hiltonban simán lehet akár ezer ft is egy deci bor. Szóval nem tudom te hol élsz, de pesten 160ért decijét csak nagyon szar helyen árulják. Ennek én nem örülök - csak tényként említem.

KaTe 2017.03.16. 22:17:02

@Nick-son: Pont ez a probléma, hogy ritkán ismerjük meg a másik fél véleményét. Ki se kellene rakni egy ilyen posztot, míg a homár nem ad legalább 2 hetet az említett boltnak, hogy leírja a saját véleményét. Az "update" nem sokat ér, az olvasók kb 4-5 százaléka, ha elolvassa.

@Terézágyú: Mi mást lehetne hozzátenni ehhez a témához?

@cardiobascuralis: Elég, ha kicserélik.

@Ylim: Szigorú vagy. Senki nem védi a helyet. Egyszerűen idegesít a 10 bekezdésre fordított idő / energia, amiből persze a lényeg kimaradt.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.16. 22:18:14

Idegesítő kiccsaj, csinos pofikával. A kocsma meg szarjon sünt.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.16. 22:22:09

@Cycmen: "@Terézágyú: Én szeretném ha áttekintenéd a bor kultúrtörténetét (társadalmi és gazdasági szempontok szerint is) Neandervölgytől napjainkig.

Jó, majd bemegyek egy kocsmába, végig szelfizek és megláthatod napjainktól a neandervölgyig a sztorit! Okkés?"

:)) Ááááááḧhhh! Páratlanok vagytok így párban!

Sam Crow 2017.03.16. 22:37:05

Ez már kocsmafilozófia a javából!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.16. 22:37:22

Ma nagyot alkottatatok! A kesből kellett megtudnom.

bestofhomar.blog.hu/2017/03/16/_az_hogy_nalatok_mi_a_hosszulepes_es_nalam_mi_az_szubjektiv_191

HH nagyon igyekszik érdektelenné tenni a blogot. Ugyanennyi erővel akár dolgozhatna is valami értelmeset.

én csak hallgatok 2017.03.16. 23:05:57

Tehát bementek az üres csehóba, majd a nagy forgalom annyira megzavarta őket, hogy szó nélkül kifizették a förccsöket, majd utána elkezdtek rajta morfondírozni, hogy miért is annyi, az annyi.
Egyszerű matek :
1. 160+160+30=350 Ft (2 dl bor+1 dl szóda)
2. 160+160+160+30=540 Ft (3 dl bor+2 dl szóda)
A számolásban van logika, de rögtön fizetéskor kellett volna reklamálni. Véleményem szerint a kisebbik pohár kb. 3 dl-es, a nagyobb meg 5 dl-es lehet, amennyire a sörös emlékeimből rémlik.
Tegyük fel, hogy 1-1 dl borral átvágták őket, mivel a poharak nem voltak tele, de akkor is fizetéskor kellett volna reklamálni, illetve rögtön kiméretni a piát mérőedényekbe. Amivel kimérte a bort, azzal vissza is lehetett volna méretni!
Ezt kellett volna csinálni, nem pedig egy kicsit rinyálni és utána duzzogva meginni a piát. Dehát a szelfizés láthatóan jobban megy, mint a gondolkozás a videóbloggernek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.16. 23:38:14

@én csak hallgatok: Azok a csajok nem hobbitok. Abba a két pohárba nem fér 3 illetve 4 deci.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.16. 23:39:20

Amelyik piás nem tudja kapásból megmondani, hány decit kapott, az már túl sokat ivott.

cardiobascuralis 2017.03.16. 23:59:37

@Kulics:
Ez nem igaz.
160 Ft x 7,5 = 1200 Ft. Nagyker áron 900 Ft-ért már kapsz jó bort (nyilván nem Bockot vagy Gerét, bár az utóbbi időben ettől a két névtől pont nem ittam semmi olyat, amit jó szívvel jónak lehetett volna nevezni), és van rajta 33% haszon is.

@KaTe:
Nem a mennyiséggel vagy a minőséggel volt bajuk, hanem az árral.
Kapnak egy másik ugyanilyet, az mivel jobb?
(Esetleg olyat, amit valaki más már visszavitt reklamációban...)

melaena 2017.03.17. 08:47:48

@Nick-son:
Azert nem kell ide megirni, mert itt MINDIG a vevo a hulye.
Nezd meg elotted Kate,Vagy palazzo hozzaszolasat.
Szerintem epeszu ember nem ir panaszlevelet olyan helyre,ahol ilyen veglenyek kommentelnek.

melaena 2017.03.17. 08:50:31

@KaTe:
Te mi a jo budos lfoaszrol beszelesz?
Csak nem te votlal a pultos,aki ilyen nyomorult modon probalta lehuzni oket?

2017.03.17. 09:35:07

@cardiobascuralis: nem egészen értelek... te most itt 300Ft/literes árrésről beszélsz. Ennyiből nem lehet egy kocsmát vinni, bérleti díjat, alkalmazottat és maffia fejpénzt fizetni. A kocsmáknak 100 de inkább 200%-os árrésük van.
Még egyszer mondom, nem tartom valószínűnek ma budapesten 160 forintos deci áron minőségi bort kapnál. Ha tudsz ilyen helyet szólj kérlek, oda fogok járni.

Cycmen 2017.03.17. 10:17:57

@melaena: Azert nem kell ide megirni, mert itt MINDIG a vevo a hulye.

Nem! Te is az vagy! A vevőkkel meg sokszor viccelünk, nem is tartjuk hülyének, csak a mókából önmegvalósítás kedvéért savazzuk őket!
Ja, azzal hogy te az vagy viszont nem vicceltem!

KaTe 2017.03.17. 10:21:41

@melaena: Ott a "Szűrés" gomb a nevem mellett. Ha rákattintasz, meg fogod tudni, hogy miről beszélek!

KaTe 2017.03.17. 10:26:49

@cardiobascuralis: Nekem pont nem derült ki, hogy tulajdonképpen mit is akartak, ugyanis azonkívül, hogy beszólogattak a pultosnak, hogy nem ért ahhoz, amit csinál, lényegében csak magukban háborogtak. (meg kaptunk egy csini képet egy negyed arcról - úgy tűnik, tudják, hogy azok a gyengéim)

amindenes.blog.hu 2017.03.17. 12:36:34

Remélem jól beírtál a vásárlók könyvébe. :)

fillérbaszó vadász 2017.03.19. 12:30:56

@Csillsz.: "Ha megkér, szívesen neki adom az a pénzt ajándékba"

A pultosnak akit nem is ismersz?
Nekem is küldesz pénzt ajándékba? Küldöm a számlaszámom!

Szubrina 2017.03.19. 22:33:07

@Nick-son: itt a kommentelőknek mindenki fillérbaszó, akit átbasztak.

Szubrina 2017.03.19. 22:34:18

@KaTe: Miért ne írhatna "élmény" beszámolót? Ha nem tetszik írjá' panaszt idióta!

Szubrina 2017.03.19. 22:35:27

@borso: párral? szerinted leszbikusok?

Szubrina 2017.03.19. 22:46:49

@KaTe: A "rágalmazotzt" cégeknek is van lehetőségük bevédeni magukat, sokan mégsem teszik vajon miért?:DDD

Szubrina 2017.03.19. 22:49:17

@Zsizsizsozsó és a stexes bratyók: Ha mondjuk egy pultos nem tudja mi az a hosszúlépés vagy kisfröccs esetleg kedvesen megkérdezheti a vendégektől vagy előkotorhatja az okostelefonjából, h mit jelentenek ezek. Itt azért nem ez történt, mert át akarta baszni a vevőket és 4 dl valamit fizettetett az egyik csajjal, akinek csak 3 dl-es pohara volt...hát...védd a mundért...:DD

ptspts 2017.03.20. 08:30:15

@andd1234: @apuska:

www.facebook.com/ordogkorutsorbar/
Ördög Körút Sörbár, 1074 Budapest, Erzsébet körút 51.

Szerintem nem nagyon fontos, hogy melyikben történt. Ha a lánc bármelyik tagja felveszi a kapcsolatot a posztolóval a Homáron keresztül, akkor majd pontosítja nekik a dátumot és a helyszínt is.
süti beállítások módosítása