Tékozló Homár

Hitelkártyát csak feketeöves akkurátus népeknek. Vagy nekik pont nem!

2017.03.22. 10:19 | Homár Hilda | 86 komment

4450723931.jpg

A hitelkátya nagyon nem mindenkinek való. Sőt, igazából a fix jövedelemmel rendelkező, precíz, pontos, fegyelmezett embereken kívül mindeki másnak egy gigantikus Veszély! Veszély! feliratnak kéne kétségbesett villogással bekapcsolnia az agyában, amint felmerül akár csak a gondolata is, mert rettentő könnyű megcsúszni vele. De ki gondolta volna, hogy a precíz, pontos, fegyelmezett emberek is megjárhatják vele?

Tisztelt Homár Szerkesztőség!

Szeretném megosztani Önökkel egy hónapja tartó izgalmas kálváriámat a Raiffeisen Bank panaszkezelési osztályával és amennyiben érdemesnek tartják egy postra a történetet, kérem osszák meg olvasóikkal, hogy ők is okuljanak a felelős hitelkártya használat következményeiből.

Öt éve vagyok Raiffeisen ügyfél és közel három éve használok One Card hitelkártyát a mindennapi vásárlásaimhoz. Sokáig minden kifogástalanul működött... vásároltam valamit, majd azonnal vissza is töltöttem a kártyára, így lényegében mindig nullás volt az egyenlegem, ugyanakkor negyedéven sikerült kitermelni a kártyával elérhető maximális 10.000 Ft-os visszatérítést. Ez éves szinten 40.000 Ft, amiből levonva a kártya díját (~6000 Ft), még így is 34.000 Ft-ot kaptam lényegében a semmiért. 

Tavaly nyáron a Raiffeisen több "jótékony" szabályt is bevezetett a kártyahasználatra és a visszatérítésre vonatkozólag, de távol álljon tőlem a rosszindulat ezek véleményezése során, minden esetre ezek közül kettőt emelnék ki:
- negyed évente maximum négy feltöltése lehet a kártyának
- negyed évente maximum 10.000 Ft-tal tölthető túl a kártya egyenlege

Az első következtében megszűnt az eddig jól bevált gyakorlat, miszerint nem szeretem ha mínuszban van az egyenlegem és azonnal feltöltöm. Maradt a havi egy feltöltés fordulónap előtt. Az izgalmasabb pont mégis a második, mert a 3 évig mindig precízen vezetett kártyával idén először elbuktam a visszatérítést. És hogy mi az oka? A kártya túltöltése.

Meglepve hallottam az ügyfélszolgálatos állítását, mert mindig 0 Ft-ra töltöm fel a kártyát (miért is tölteném túl?!), így letöltöttem a 2016.10.01-2016.12.31. közötti tranzakció naplót és elkezdtem keresni a hibát, amit nem is volt olyan nehéz megtalálni.

Négyszer töltöttem fel a negyedévben a kártyát, ami megfelel az előírásoknak, azonban a harmadik feltöltéssel probléma volt. Október, november, december feltöltés rendben... de volt egy novemberi hóközi feltöltés ami a problémát okozza, ugyanis vettem pár karácsonyi ajándékot és gondoltam erre használom el a negyedik feltöltési lehetőséget.

Összesen 63.597 Ft került elköltésre a számláról, amit szépen visszatöltöttem, azonban a bank szerint ez túltöltés volt. És hogy hogy bírtam forintra pontosan 63.597 Ft-tal túltölteni a kártyát? Sajnos a Raiffeisen bank könyvelési rendszere finoman szólva is furcsán működik:

A 63.597 Ft összegű vásárlás, három tételből áll össze, amikről megvan a blokk, így nem volt nehéz kideríteni mikor és hol történtek percre pontosan:
2016.11.10  14:57
2016.11.10. 15:26
2016.11.11.  12:38

Ezekről szokás szerint kaptam SMS értesítést, hogy mennyi volt a vásárlás összege és mennyi az elérhető egyenlegem. Ezt követően 2016.11.11-én 13:26 perckor beléptem a netbankomba, ahol láttam, hogy az elérhető egyenlegem -63.597 Ft, így feltöltöttem nullára, ami a feltöltést követően így is látszott az online felületen, csakhogy a valóságban nem így volt.

A fent említett vásárlásokat a Raiffeisen rendszerének banki napokon (csütörtök-péntek) két nap alatt nem sikerült lekönyvelnie, így csak zárolt tételként voltak levonva a számláról. Az elérhető egyenlegből levonásra kerültek, de még könyveletlenek voltak. Nem így a feltöltést, amit voltak olyan rendesek és azonnal jóváírtak... így történhetett, hogy 2016.11.11. 13:26-án bár 0 Ft-ot mutatott az egyenlegem, valójában +63.597 Ft-ba volt, majd hétfőn ahogy kinyitott a bank lekönyvelték a csütörtök-pénteki kiadásokat és helyreállt a rend, ami az ő tranzakciós naplójukban is úgy szerepel mintha akkor történtek volna a kártyahasználatok. További furcsasága a dolognak, hogy történtek a kártyával más vásárlások is 2016.11.10-én, azok viszont le voltak könyvelve a terhelés napján... érdekes...

Na sebaj, bejelentettem a problémát a panaszkezelési osztályon, gondolván majd megoldják. Persze, megoldották... elhajtottak a fenébe és az indoklás roppant prózai:

A hitelkártya egyenlegét nem kell 0 Ft-ra feltölteni, elég csupán annyit visszafizetni, amennyi előző hónap 25-én (a zárónapon) hiányzott a kártyáról, ami nekem akkor épp kb. ~30.000 Ft volt.

Tehát a tanulság... nem szeretjük a felelős ügyfeleket, neveljük inkább őket arra, hogy tudnak belesétálni valamelyik apróbetűs bekezdésbe, amire aztán jöhet az 5000 Ft-os késedelmi díj, vagy a ~41%-os kamat.

Sajnos visszatekintve a számlatörténetemet kiderült számomra, hogy 3 év kártyahasználat alatt még egy forintot se hoztam a banknak, ők viszont már kifizettek kb. 100.000 Ft-ot, amiért az ő pénzüket használom, így nem csodálom, hogy különösebben nem ragaszkodnak hozzám, de azt mindenképp irónikusnak találom, hogy egy panaszos ügyfelet, a panasza elutasítását követően felhívnak telefonon, kiemelik, hogy mennyire régi és jó ügyfelül, majd SZEMÉLYRE SZÓLÓAN CSAK NEKEM ajánlják az aktuális személyi kölcsönüket rendkívül kedvező feltételekkel. :)

Köszönöm, hogy elolvasták!

Levente
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gróf Úr 2017.03.22. 10:25:35

"A bankos csürhét elsőként állítja falhoz majd a forradalom!" :-D

cmx85s 2017.03.22. 10:29:54

Szerintem Levente jól látja, a ráfizetéses ügyfelet nem szeretik a pénzügyi cégek. A biztosító vagy nem fizeti ki a biztosítási összeget, vagy felbontja a szerződést egy káresemány után, a bank meg igyekszik megszabadulni az olyan hitelkártyástól, aki nem vágja mínuszba a számláját, hogy lehetne jó kis kamatot bevasalni rajta.
Bár, azért érthető, h nem rajonganak azért, hogy csak jóváírniuk lehet :D

Hentes pékné módra 2017.03.22. 10:34:47

A világnak azon felén ahol lakom csak hitelkártyával lehet autót bérelni. Debit kártya vagy kp nem jöhet szóba.
Nagyon ódzkodom a kiváltásától de a rendszer rákényszerít.
Együttérző üzeneteket a lesz@rom.com email címre lehet küldeni.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.22. 10:41:40

@cmx85s: és mégis hogy gondolod, hogy igyekszik megszabadulni Leventétől? Tán csak neki kell a túlfizetésre figyelni, meg csak neki van korlátozva a negyedéves kiegyenlítési limit? Egy frászt, mindenkinek. Csak Levente túlbuzgóskodta és bankkártyaként próbálta használni a hitelkártyát, minden tranzakciót azonnal kiegyenlítgetett....a könyvelés meg egy sima debit kártyánál is ilyen hektikus, csak ott ugye nem számít (illetve hát itt se, ha valaki nem ilyen fura módon akarja a saját életét nehezíteni), észre se veszi az ember.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2017.03.22. 10:46:09

Hát igen, vége a bevezetési időszaknak, lassan vissza kell nyesegetni a fogyasztóknak kedvező feltételeket. A posztban említett trükközgetésnél egyébként komolyabb visszafogások is voltak az utóbbi időben, pl. a negyedéves 10 ezres keret is viszonylag új korlátozás, régen nem volt. Sőt, régen az online kártyás számlakiegyenlítésre (díjnet és tsai) is járt visszatérítés, ma már ez sincs.

Ehhez képest a fenti változásokat könnyen le lehet kezelni: vissza/át kell állni a havi egy feltöltésre és pontosan annyit kell feltölteni, amennyi a számlakivonatban szerepel. Mondjuk én mindg is így csináltam, így engem ez a trükközés nem érintett...

enrico palazzo 2017.03.22. 10:52:05

Minden alkalommal, amikor bankba kell mennem ajánlgatja az ügyintéző a különböző hitelkártyákat, illetve hiteleket. Én ezzel a lendülettel hárítok is. Eddig csak elvből, de most már kezdem felfogni, hogy ez tényleg mekkora marhaság. Feltölt, visszatölt, mínuszos egyenleg, nullás egyenleg, retorziók, ha nem használom...kinek kell ez?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.22. 10:52:44

@promontor: hát ez a napi kiegyenlítés nem is normális felhasználási mód. a havi 1-2x kiegyenlítés ráadásul a túlfizetést is nagyjából lehetetlenné teszi, ha valaki rendelkezik a számok hiba nélküli másolásának képességével. A számlafizetés utáni jóváírás elvétele elég nagy genyóság viszont.

Kotit 2017.03.22. 10:53:05

@onlajnok: "Tán csak neki kell a túlfizetésre figyelni, meg csak neki van korlátozva a negyedéves kiegyenlítési limit? Egy frászt, mindenkinek. Csak Levente túlbuzgóskodta..."

Van egy olyan sejtésem, hogy a hitelkártyát a bank számára veszteségesen használók nagy része Leventéhez hasonlító "túlbuzgó". A bank meg nyilván az "ilyenek" miatt vezette be az új szabályokat...

szetiszfekSün (törölt) 2017.03.22. 10:55:37

Én a másik osztráknál vok, rendszarosan kapok fizut - minimálbérnél sokkal több, tartalék miatt gondoltam igénylek folyószámla mellé hitelkeretet, nem nagyon használtam volna fel. Vót egy autóhitelem, amit innen fizettem, erre kapok egy üzit tölük, hogy jelezzem, amint visszafizettem a hitelem, addig lófasz a seggembe. Mondom ok, megvagyok én nélküle is, viszont azóta, ha tízszer nem hívtak, hogy kössek náluk nyugdíjtakarékossági számlát, biztosítást stb, akkor egyszer sem. Én meg hajtom el őket a gecibe ugyanolyan flegmán, mint ahogy ők engem.
Ehhez azért tényleg pofa köll mán...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.22. 10:55:49

@enrico palazzo: ha nem úgy csinálod mint Levente, akkor a bosszúság 0, viszont ingyen pénz negyed évente/évente. Csak fegyelmezettnek kell lenni és egyszersmind nem túltolni a fegyelmezettséget (lásd Levente). Sose nyomd fullba a kretént...meg semmi mást se.

Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.03.22. 10:58:18

jé, most akkor kiderült hogy a rajfajzen valójában nem a katolikus karitász leányvállalata?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.22. 10:59:42

@Kotit: Levente az a típus, aki az ajtóhoz is 3x visszamegy megnézni, hogy zárva van-e, majd egyszer még a kocsiból is, hogy a gáz nem-e maradt nyitva. Azért ez erősen túlbuzgóság, csak hogy ne legyen baj. Az átlag user nem ilyen, mert több baszkódással járna a dolog, mint amennyit nyer rajta. De nyilván rájuk is vonatkozik a korlátozás, csak ők nem érzik annak, mert eddig sem fizettek túl és eddig sem akartak havonta 10x egyenleget kiegyenlíteni.

enrico palazzo 2017.03.22. 11:00:51

@onlajnok: Ingyen pénz. Egy banktól. Aha.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.22. 11:03:44

@enrico palazzo: jó, én nem akarlak meggyőzni. Attól nekem nem lesz jobb, hogy neked is lesz hitelkártyád. Én mindenesetre örülök annak az évi pár 10.000 forintnak, amit így nyerek.

enrico palazzo 2017.03.22. 11:09:47

@onlajnok: Van, de csak webes. Fizetésnél elfogadják, nekem ennyi elég. Nem ismerem a szabályokat a kézzel foghatónál, de nekem soknak tűnik. Nem is értem, hogyan lehet ennyi fiszem-faszom kisbetűre odafigyelni. Mondjuk én a hűségidőt is utálom, macerás vagyok.

herk 2017.03.22. 11:12:48

én nem értem ezt a Magyarországi hitelkártya rendszert. Ez nem egy ki a nagyobb geic játék? Mindkét fél tudja, hogy akkor lesz a banknak pénze, ha hibázol. Mindketten tudjuk, hogy a banknak az az érdeke, hogy hibázzál, ezért egyre rafináltabb, geicbb dolgot tol eléd. Kinek van kedve ilyen játékot játszani?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.22. 11:13:26

@enrico palazzo: Na hát ha magad is elismered, hogy nem vagy tisztában a kondíciókkal, akkor meg mit hitetlenkedsz itt? :D

Simán oda lehet figyelni, csak egy átlag magyar pénzügyi fegyelme ettől nagyon messze van, arról nem is beszélve, hogy akinek a számlákkal is sakkozni kell, annak a hitelkártya nem opció, mert rá fog baszni. Minimum az kell, hogy több bevételed legyen havi szinten, mint kiadásod. Sokaknak ez a feltétel nem teljesül.

andand 2017.03.22. 11:17:29

Példa arra, miért kell néha túltölteni: van X egység hitelkereted, de egy bizonyos hónapban X + 100-at akarsz elkölteni, vagy éppen már költöttél, de még szeretnél. Feltöltöd, elköltöd, boldog vagy. Természetesen ez elsősorban olyan hitelkártyánál játszik, ahol a költekezéssel valami előnyöd is származik: pontot gyűjtesz, visszatérítést kapsz, ilyesmi.

enrico palazzo 2017.03.22. 11:19:31

@onlajnok: Persze, hogy nem ismerem, nem is érdekel. Hál' isten nincs sakkozás a számlákkal és több a bevétel, mint a kiadás, ha nem is túl sokkal. Egyszerűen nem akarok egy újabb "gondot" a nyakamba.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.22. 11:21:12

@enrico palazzo: de azért ex catedra kijelented, hogy marhaság...

Attila F 2017.03.22. 11:22:12

Mondjuk azt nem értem, miért kell azonnal "töltögetni" az egyenleget. Minden hónapban, fordulónap előtt elég egyszer feltölteni a havi költéseket, egy összegben. Így ráadásul tovább használod a bank pénzét "ingyen".

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.22. 11:23:30

@andand: hitelkereten felül költeni szerintem akkor sem lehet, ha túltöltöd. A hitelkereted (gyakorlatilag a felhasználható pénzed) ettől nem nő meg, a túlfizetés egy teljesen külön kategória. A hitelkeret egy hitelkártyánál olyan, mint egy sima debitnél az egyenleg (ha az nincs megtoldva valami hitelkerettel). Annál többet nem költhetsz. A különbség csak az, hogy debitnél az a te pénzed, creditnél meg a banké.

enrico palazzo 2017.03.22. 11:26:17

@onlajnok: Ha több bosszúsággal jár, mint amit nyerek vele, akkor az én értékrendem szerint marhaság. Értem én, hogy pénzt fogsz meg vele, de nekem ez idegőrlő, nem éri meg.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.22. 11:31:39

@enrico palazzo: ok, mondd hogy nyelvtannáci vagyok, de szerintem ez érzed a különbséget a "szerintem ez marhaság" és az "ez marhaság " között.

Manyecska. 2017.03.22. 11:32:06

@enrico palazzo: ..neked pl. elég a hitelkeret a bankkártyád mellé. Elég jó kamatokat lenyúlnak ott is ráadásul jóváírás sincs viszont szankciók sem /egy ideig/
Én természetben fizetek a kedvenc szerelőmnek mindenki jól jár!! :DD:D mondjuk figyelni kell mikor jár le a parkolóóra elég macerás lerohanni alsógatyában az órához, az tény! :D

enrico palazzo 2017.03.22. 11:36:46

@onlajnok: Kedves nyelvtanos fakt-társ, tekintettel arra, hogy abban a kommentben végig egyes szám egyedik személyben fogalmaztam, elég egyértelmű, hogy a saját véleményem, nem pedig valami egyetemes igazság. Ne magadból indulj ki :)

andand 2017.03.22. 11:45:22

@onlajnok: Tévedsz, simán túl lehet tölteni. Két különböző banknál, különböző országban van hitelkártyám, mindkét esetben működik. Ha túltöltöd, több felhasználható pénzed lesz. Ha nem használod el, akkor a banknál marad, nem kapsz érte kamatot.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.22. 11:47:41

@andand: ahh, akkor nálam nem játszik ez. Az otp-nél mindenhol elkülönítve szerepel a hitelkeret, egyenleg és a túlfizetés.

andand 2017.03.22. 11:51:39

Akkor én is tanultam valamit, nem mindenhol működik ez...

cmx85s 2017.03.22. 11:52:48

@onlajnok: csakhogy a tranzakciókat ÉRTÉKNAPPAL kéne könyvelni, tehát nem az a baj, h péntek helyett hétfőn terhelték rá a kártyára, hanem hogy a hétfői értéknappal. Erre senki nem számítana, bár azt hozzáteszem, hogy én sem egyenlítgetném ki minden egyes nap a kártyaszámlát, hanem csak a fordulónap előtti napon. De az utolsó napokban keletkezett tételekkel ezek szerint bárki, bármikor megjárhatja. Vagyis, jelen esetben a bank valóban nem volt korrekt.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2017.03.22. 12:12:17

@cmx85s: "De az utolsó napokban keletkezett tételekkel ezek szerint bárki, bármikor megjárhatja." Nem, mert létezik olyan, hogy havi számlakivonat. Abban szerepel, hogy mekkora összeggel kell feltöltened a kártyaszámládat és az is, hogy meddig.

vizsla_barat 2017.03.22. 12:23:14

Fejlettebb országban jön a havi záró. Onnan van mondjuk 20 nap kifizetni. A bank weboldalán be van alllitva hogy a határidő előtt 3 nappal fizesse ki az egyenleget. Pont. Így jön havi 50-100 dollár átlagban vissza.

cmx85s 2017.03.22. 12:31:31

@promontor: Pláne! Nekem nincs hitelkártyám, nem szeretek többetr költeni, mint amennnyi van.

Manyecska. 2017.03.22. 12:32:10

mondom hogy természetben kell fizetni ,brókermarcsi ezt nem tudta, illetve többek szerencséjére ez az opció nem játszott nála.. :D

Manyecska. 2017.03.22. 12:36:03

valaki rakja be Hildának márhogy a következő címszavakat: diszkontálás, annuitás, lineáris törlesztőrészlet /vizsgakérdés volt/....-hamár leszólja a feketeöveseket ilyen kis burkoltan.. :D

Terézágyú 2017.03.22. 12:42:58

"Köszönöm, hogy elolvasták!
Levente"

Bocs, Levente, nem olvastam el, túl hosszú is, meg nem is értek ezekhez... :(

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.22. 12:46:53

@cmx85s: nem járhatja meg, mert a fordulókor csak egy minimális összeget kell fizetni, nem kell nullára hozni a számlát. Az otp-nél 15 nap türelmi idő van, amíg kamatmentesen törleszthetsz, gondolom a rafinál sincs másképp.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.22. 12:47:58

@vizsla_barat: ez nálunk is így van. Az automatikus kiegyenlítés mondjuk pénzbe kerül, de ha a user magának csinálja, akkor pont az van, amit mondasz. Otp-nál mondjuk 15 nap van, nem 20, de a lényegen ez nem változtat.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2017.03.22. 12:50:47

@cmx85s: Ööö, miért pláne? Volt egy kifogásod, ami ugye arról szólt, hogy nem lehet tudni, mennyit kell visszafizetni, ezt cáfoltam.

Ami a "nem szeretek többet költeni, mint amennnyi van" mondatot illeti, annak nem értem, mi köze van a kifogásolt dologhoz. Viszont ha már szóba hoztad: én sem szeretek többet költeni, mint amennnyi van. Annyira nem, hogy soha nem is költök. A hitelkártya értelmes használat mellett ugyanis nem arról szól, hogy többet költesz, hanem arról, hogy amit elköltesz, annak pár (1-2-3) %-át visszakapod, azaz éppenhogy kevesebbet költesz.

Az tény, hogy az "értelmes" használat a legtöbb embernek nem sikerül (ld. itt: kiszamolo.hu/a-hitelkartyakrol-szamokban/), nem is baj, ha valaki úgy dönt, hogy neki nem kell hitelkártya.

szetiszfekSün (törölt) 2017.03.22. 12:52:00

@Manyecs:
Valaki rakja be Hildának...

Mit? :D

A devizatermin-ügyletet ne felejtsd ki, alapvető :D

Manyecska. 2017.03.22. 12:55:50

@szetiszfekSün: nem érzed hogy árad a cash-flow..itt..?? :D

Manyecska. 2017.03.22. 12:57:13

@promontor: olyan mint a Multipont , nagyban, azt mondjad neki, azt megérti! :P :D
az ősi módszernél jobbak a kondíciók /alapvetően/, és hálistennek még pontok sem jártak eddig.. :DDDD

Végre Kibasztak 2017.03.22. 13:28:04

De naiwak az emberek. Hoztál te nekik pénzt, elhiheted, hogy nem a semmire fizettek.

szetiszfekSün (törölt) 2017.03.22. 14:06:48

@Manyecs:
Már hogy a bánatba ne érezném :D

...Etel a hotelbe
Katona hitelbe
Hatol be Etelbe...

:D

vizsla_barat 2017.03.22. 14:21:46

@onlajnok: az automatikus kiegyenlites - mint barmilyen mas atutalas teljesen ingyenes. Egy atlagos koltes (1000-1500 USD/ho) kb 3-5% visszeteritest hoz(hat) ha jo a hiteltorteneted. Havi 50 USD. Evi 600. Ez nem keves. Plusz nincs cicozas ha valaki szopatni akar, charge back es kesz.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.22. 14:26:11

@vizsla_barat: Jó, hát az usákoknál mások a kondíciók. Nálunk még ennyire nem jók a kondíciók, mert kevesen használják ezt a terméket, így szolgáltatói oldalról sincs igény, hogy kedvezzenek.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.22. 14:34:47

@vizsla_barat: nekem most ezt hiába linkeled, én is örülnék neki, ha többet kaphatnék vissza, de ezt csak annyival tudom elősegíteni, hogy a lehetőségeimhez mérten költök.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.22. 14:39:26

A Marson az automatikus kiegyenlítés - mint bármilyen más átutalás - teljesen ingyenes, plusz alkalmanként leszopnak fűszoknyás lányok. Egy átlagos költés (10000-20000 EUR/hó) kb. 13-15% visszatérítest hoz, ha jó a hiteltörténeted. Havi 2000 EUR. Évi 4600000. Ez nem kevés. Plusz nincs cicózás, ha valaki szopatni akar, ráküldjük a vogonokat, és lézerágyúval rommá lövik, és kész.

Manyecska. 2017.03.22. 14:55:41

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: én pl. előreutalást is elfogadok tehát már most tudom hogy csöpögni fog az a fránya csap nemsokára....... :DDD

Terézágyú 2017.03.22. 15:02:59

@Manyecs:
Tegyél alája egy vödröt.

Darth Revan 2017.03.22. 15:06:17

dogoljek meg, ha ertem ezt a feltoltosdit. havonta kifizeted a hitelkartya egyenlegedet, mit kell ezen varialni?

Manyecska. 2017.03.22. 15:12:33

@Terézágyú: a hím alája? kivasaltam az ágyneműt nem elég? :D

cmx85s 2017.03.22. 15:28:00

@promontor: Nem azt mondtam, h nem lehet tudni. Lehet tudni, de ha az ügyfél a napi tranzakciókat nézi, de a bank más értéknappal számol el bizonyos, random tételeket, akkor ez a megoldás bukik.
A hitelkártya eredetileg arról szólt, hogy ha valamire pillanatnyilag nincs pénzed, de tudod, hogy két hét múlva (mielőtt bárki beleköt, hasszámot írtam ide)lesz, akkor azt a valamit prompt meg tudd venni. Az egészben az a buli a banknak, hogy sokan mégsem kapják meg határidőn belül a várt péznt, vagy könnyelműen túlköltik, esetleg annyira kevés a fizetésük, hogy ideig-óráig ezek a hitelkártyák fenntartják őket a víz felszínén. De ha kicsúszik a határidőből, akkor bizony jön a monstre kamat. Mivel azonban egyre kevesebb a bepalizható kuncsaft, a bankok mindenféle akciókat hirdetnek. Ti ezeknek a kihasználásáról beszéltek, míg én az eredeti hitelkártya-konstrukcióról.

Majmász Gedeon 2017.03.22. 16:29:01

Szeretném megosztani Önökkel egy hónapja tartó izgalmas kálváriámat a Raiffeisen Bank panaszkezelési osztályával és amennyiben érdemesnek tartják egy postra a történetet, kérem osszák meg olvasóikkal,... -> Szeretném megosztani Önökkel egy hónapja tartó izgalmas kálváriámat a Raiffeisen Bank panaszkezelési osztályával, és amennyiben érdemesnek tartják egy posztra a történetet, kérem, osszák meg olvasóikkal,...
Öt éve vagyok Raiffeisen ügyfél és közel három éve használok One Card hitelkártyát a mindennapi vásárlásaimhoz. -> Öt éve vagyok Raiffeisen ügyfél, és közel három éve használok One Card hitelkártyát a mindennapi vásárlásaimhoz.
10.000 Ft-os -> 10 000 Ft-os
40.000 Ft -> 40 000 Ft
34.000 Ft-ot -> 34 000 Ft-ot
minden esetre ezek közül kettőt emelnék ki: -> mindenesetre ezek közül kettőt emelek ki:
- negyed évente maximum négy feltöltése lehet a kártyának -> - negyedévente maximum négy feltöltése lehet a kártyának
- negyed évente maximum 10.000 Ft-tal tölthető túl a kártya egyenlege -> negyedévente maximum 10 000 Ft-tal tölthető túl a kártya egyenlege
...nem szeretem ha mínuszban van az egyenlegem és azonnal feltöltöm. -> ...nem szeretem, ha mínuszban van az egyenlegem, és azonnal feltöltöm.
...egy novemberi hóközi feltöltés ami a problémát okozza, ugyanis vettem pár karácsonyi ajándékot és gondoltam erre használom el a negyedik feltöltési lehetőséget. -> ...egy novemberi hóközi feltöltés, ami a problémát okozza, ugyanis vettem pár karácsonyi ajándékot, és gondoltam, erre használom el a negyedik feltöltési lehetőséget.
63.597 Ft -> 63 597 Ft
A 63.597 Ft összegű vásárlás, három tételből áll össze, amikről megvan a blokk, így nem volt nehéz kideríteni mikor és hol történtek percre pontosan: -> A 63 597 Ft összegű vásárlás három tételből áll össze, amikről megvan a blokk, így nem volt nehéz kideríteni, mikor és hol történtek percre pontosan:
...majd hétfőn ahogy kinyitott a bank lekönyvelték... -> majd hétfőn, ahogy kinyitott a bank, lekönyvelték...
...úgy szerepel mintha... -> ...úgy szerepel, mintha...
...gondolván majd megoldják. -> ...gondolván, majd megoldják.
elhajtottak a fenébe és az indoklás roppant prózai: -> elhajtottak a fenébe, és az indoklás roppant prózai:
irónikusnak -> ironikusnak
+ még amit kihagytam...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.22. 16:37:02

@Majmász Gedeon: Elfogadjuk a pontot az ezresek tagolására. A többi stimmel. Köszönjük!

^LutheR^ 2017.03.23. 06:39:32

Nagyon nem javaslom a Raiffeisen bankot! Történt tavaly, hogy egy kártyatranzakciót duplikáltak, és ezt a mai napig nem magyarázták meg nekem.

Csak azt bánom, hogy a rokonoknak még én tanácsoltam korábban, hogy velük kössenek szerződést. Azóta új tényező került a képbe, miszerint ügykezelés 0...

TL;DR
Amikor először odaérintettem a terminálhoz, az visszajelzett, hogy érvénytelen tranzakció; másodszorra sikeres lett. Hónap végén a kivonaton látom ám, hogy kétszer számolták fel. Miután biztos vagyok benne, hogy abban a boltban aznap csak egyszer vásároltam, így azonnal panaszt nyújtottam be. Egy hónapig vakaróztak, mire kimondták, hogy LE KELL TILTANOM a kártyámat, mert az elfogadó banknak csak így tudják továbbítani a reklamációt! Sőt mi több, mivel PayPass (offline) tranzakció, így a megelőző FÉL évben bármikor megtörténhetett...

(Az ügynek még lesz folytatása.)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.03.23. 07:47:05

Egy időben én is voltam rajfejzenes (is), amikor még egész jó kamataik voltak. Ott kezdték el ajánlgatni a hitelkártyájukat. Egy darabig lepattintottam, aztán rájöttem, hogy nem rossz az, lehet vele pénzt keresni. (Hitelkártyával az időszak kezdetén rövid lejáratú állampapírt vettél, az 5 hét után lejárt, megkaptad a pénzt némi kamattal, ebből visszafizetted a hitelkártya tartozást, plusz megkaptad az 1%-os kp. visszatérítést a banktól. - Ma már nem megy, ne ugorjatok rá!) Szóval az egyik alakalommal mondtam, hogy küldjék a papírokat. Kitöltöttem, beküldtem, ők meg indoklás nélkül elutasították. Nyilván a két másik hitelkártyám keretével már levertem a lécet, de a legjobb az volt, hogy még utána is hívogattak. Egységsugarú Mancika nyilván csak egy listát lát, akit hívogatni kell, de aki a listát összeállítja, legalább az ráláthatna az ügyfél előéletére.

Manyecska. 2017.03.23. 08:14:14

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: jah persze... ez elég karcsú tegnaphoz képest /a komment-felhozatal../. Cycmen hol van, lomizik?? :D Bakker megjöttek a tesók már megy a flex kora reggel!!:(

Manyecska. 2017.03.23. 08:21:40

@Csokis: jah. a telenor meg folyton áeszefet változtatgat, ember legyen a talpán aki tudja követni. Hitelt meg ne vegyünk fel csak ha muszáj olyan spirálba kerülhet bele mint álat.

Terézágyú 2017.03.23. 08:22:08

@Manyecs:
"már megy a flex kora reggel!!:("
:(

Végre Kibasztak 2017.03.23. 09:30:29

Miért vagyunk e Földön.

Jessybátsi 2017.03.23. 10:20:59

Te hol élsz? A Holdon? Ez az egész visszatérítés mizéria csak marketing. Azért, hogy használd a kártyát. Ha azt látja a bank, hogy hasznot húzol belőle, akkor tesz ellene. A hitelkártyát nem arra találták ki, hogy neked jó legyen, hanem arra, hogy a bank uzsorakamattaL adhasson kölcsön.

Végre Kibasztak 2017.03.23. 10:35:13

@Manyecs: nem tudok erre mit mondani, mijóta beírtad, hogy inkább elengeded őket vagy mi. Megérdemled a sorsotokat így. Vagy nem tudom mi van, micsináltok ottmár.
@Jessybátsi: párnaciha és matrachuzat akkor?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.03.23. 10:35:32

@Manyecs: Csak ész kérdése. Időben kell fizetni, és teljes összeget, de erre elég rég felfedezték a beszedési megbízást. Megadod, hogy lejáratkor szedjék be a teljes tartozást, onnantól csak az a felelősséged, hogy ne verd el a pénzed, és legyen fedezeted. Aki ezt nem tudja megállni, annak tényleg marad a hasitasi. Éves szinten tényleg tízezres nagyságrendben lehet vele keresni (ahogy a poszter is írja), csak bankja válogatja, hogy. A Citinél nem volt limit a vásárlással gyűjthető pontokra, az Erstenél van. Úgyhogy most csökkenteni fogom a hitelkeretemet, és kérek egy másik hitelkártyát. Oszt' vagy megadják, vagy nem. Ha nem, megyek máshová, és ott kérek. Nem nagy ügy.

Manyecska. 2017.03.23. 10:52:53

@Végre Kibasztak: épp babakocsit nézek 33. hétben vagyunk ugye nagyi leszek, de az akciós feláras ódalak 150.000-nél kezdődnek..:DDDD

Bendeguz 1001 2017.03.23. 11:50:16

@Manyecs: Na ezen mondjuk nem lepodom meg. Eddig is tudtam, hogy ribanc vagy.

Szubrina 2017.03.23. 17:02:17

@onlajnok: Mi a faszt csűröd írjad egy szóval szerinted fillérbaszó...én meg egy ilyen Leventéhez hozzá is mennék, mert okos.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.23. 17:10:45

@Szubrina: "szerinted fillérbaszó...én meg egy ilyen Leventéhez hozzá is mennék"

Beöltözöl fillérnek. :))

Szubrina 2017.03.23. 18:21:31

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Nem basznék vele, hozzámennék van egy "leheletnyi" különbség a két dolog között (ami azért nem zárja ki AZT sem).

vNHM 2017.03.27. 01:00:09

Bakos szarragas level 9000.
Kb 5 credit card-om van. Ugy es akkor hasznalom, ahogy es amikor akarom. Ezert adjak. $0 az evesdij. Az egyik Mastercard (a fokartyam) evente NEKEM fizet vissza kb $200, azert mert hasznalom. Ennyi.

Majmász Gedeon 2017.03.27. 12:15:06

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Idézet a helyesírási szabályzatból:
"289. A számokat a következőképpen tagoljuk.
b) Ha a számokat számjeggyel írjuk, az öt- vagy ennél több jegyű számok írásában a számjegyeket a hátulról számított szokásos hármas számcsoportok szerint tagoljuk, s az egyes csoportokat közzel választjuk el egymástól: 1552, 5826, 9710; de: 20 611, 353 864, 5 602 164; stb.
Ha öt vagy több számjegyű számokkal együtt négyjegyűeket is írunk egyazon oszlopba, ezeket is közzel tagoljuk:
21 126
 4 210
12 305
 9 258
"

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.27. 12:30:46

@Majmász Gedeon: Igazad van.

A legutolsó helyesírási szabályzatot nem tekintem mérvadónak. A korrábbiban mi van?

tudasbazis.sulinet.hu/hu/matematika/matematika/matematika-5-osztaly/helyiertek/ezres-tagolas

"A 4-nél többjegyű számokat írásban 3-as csoportokra szokás tagolni. Ez a tagolás nem kötelező ugyan, de jelentősen megkönnyíti a számok kiolvasását. A 3-as számcsoportokat Magyarországon szóköz vagy pont választja el egymástól"

Nem a szabályzat határozza meg, hogyan írjuk, hanem fortdítva. Olyan elterjedt a pont használata, hogy a szabályzatban megengedném. Én persze nem írnék pontot.

bounty112 2017.03.29. 12:24:44

Atyaég. Fogalma sincs, hogy működik a hitelkártyája, hogyan kéne használnia, és még neki áll feljebb.

Majmász Gedeon 2017.03.29. 13:22:37

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Nem a legutolsó, hanem a legutóbbi. Legutolsó akkor lenne, ha jönne - mondjuk - a világvége, és többet nem adnának ki. :)
Én ezt a hivatalos helyet ismerem, ahonnan több formátumban is le lehet tölteni:
mek.oszk.hu/01500/01547/
Arról nem olvastam, hogy a számok írásmódja változott volna, csak arra emlékszem, hogy az ésszerű helyett észszerűt kell írni. Hogy ez mennyire és(z)szerű, azt nem tudom.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.29. 13:41:59

@Majmász Gedeon: Pillanatnyilag a legutolsó, de ez változhat, a jövőt nem tudjuk előre.

"az ésszerű helyett észszerűt kell írni. Hogy ez mennyire és(z)szerű, azt nem tudom."

:))

nawazzeg 2017.05.10. 13:26:39

A poszter béna = hitelkártya jó.
A visszatérítéshez nem MINDENT kell visszafizetni hanem amit 25.én kiszámolnak...
Poszter nem felelős hanem BÉNA!
süti beállítások módosítása