Egy ügyfél barátunk nem az az elveszett fajta, sőt, mondhatnánk, a tudatos fogyasztó mintapéldánya. Utánanéz, rákérdez, bemegy, megír, érdeklődik és kérvényez, ami elképesztő sikereket hozott neki eddig a bankjánál. Ezúttal viszont fennakadt a rendszeren egy olyan egyszerű kérdéssel, hogy mit tartalmaz az éves kártyadíj összege, amire legnagyobb döbbenetére a legszofisztikáltabb válasz is az volt: "Senki nem tudja". Szerinte ez nem elfogadható. És szerintünk se.
Kedves Homár!
A következő történetemet osztanám meg veled, illetve veletek a Raiffeisen Bankról:
2011 óta vagyok az ügyfelük és eddig elégedett voltam velük. Minden úgy ment náluk, ahogy elő volt írva, soha semmire sem panaszkodtam. Személyesen is csak pozitív tapasztalataim voltak, mert a bankfiókokban sem kellett többet várni, mint 15 perc, de ez is a maximum volt, ami ráadásul nem volt jellemző. Minden ügyintézés gördülékenyen ment. Egy valami viszont szúrta a szememet, de ennek is csak azután adtam hangot, amikor szembesülnöm kellett azzal, hogy az ismerőseim bankja sokkal ügyfélbarátabb, mint az enyém. S hogy mire gondolok?
Különböző bankoknál több ismerősöm rendelkezik bankszámla szerződéssel, amiért fizet évente vagy/és havonta X díjat (ami nem egy ökör ára), s amikor bizonyos időközönként lejár a bankkártya érvényességének ideje, akkor nem is kell semmit sem csinálnia, a kártya a megszokott metódus szerint a postaládában landol, mindenféle külön/plusz díj felszámolása nélkül. Gondolom, az éves kártyadíjba bele van kalkulálva ez a mutatvány. Véleményem szerint aki hosszú-hosszú évek óta van egy banknál, az felfogható a lojalitás egyik jelként is. Ez nálam is így működött.
Pár évvel ezelőtt az én kártyám is lejárt, s mivel újat kaptam ezért a bank levont 2.231 Ft-ot az éves kártyavezetési díjon felül (4.000 Ft). Bevallom őszintén, nem tetszett a dolog. No, nem a 2.231 Ft, hanem az elv. Írtam is a banknak egy levelet emiatt. Meglepődve tapasztaltam, hogy 3 nap múlva a Raiffeisen visszautalta a 2.231 Ft-ot és még egy bocsánatkérő levelet is küldtek. Le a kalappal, dicsértem is őket, hogy azért csak van benneük valami ügyfélközpontúság.
Idén, ismét lejárt a kártyám, így esedékessé vált az új. Év elején levontak 4.000 Ft-ot "bankkártya éves díj" címszó alatt, majd később levontak 2.231 Ft-ot "bankkártya kibocsátási díj"-ra hivatkozva. Ismét dühös lettem, mivel nem gondoltam volna, hogy ezt a szerencsétlenkedést újra el kell játszani...
(A történethez még hozzátartozik az is, hogy tavaly évvégén voltam bent személyesen egy bankfiókban és váltottam egy másik díjcsomagra, amiért a bank ismét levont tőlem 2.000 Ft-ot... Akkor is írtam nekik egy levelet, hogy milyen alapon vonnak le tőlem 2.000 Ft-ot? Azért mert Önöknél tartom a pénzem és váltottam "felfelé" egy "jobb" csomagra? A levél után akkor is visszautalták azt a 2.000 Ft-ot.)
Szóval ismét írtam nekik egy levelet, hogy miért kell megint fizetnem azért, hogy kapok egy új kártyát? Mit tartalmaz akkor az éves díj, ezen felül a havonta fizetendő díj? Napok teltek el, nem jött visszautalás, akkor már gondoltam, hogy valami változás történt a menedzsmentben pár év alatt. Két hét múlva viszont jött egy jó hosszú levél, sablonos dumákkal és fordulatokkal, hogy annak idején amikor elfogadtam a szerződést bla-bla bla... persze erre azért vissazkérdeztem, hogy akkor hogy lehet, hogy pár évvel ezelőtt visszafizették a kártyakibocsátási díjamat? Két hét múlva ismét jött a válasz, hogy az egy "akció" volt, ami 2016-ban végetért. Nem is firtattam tovább a dolgot, legyintettem egyet és mehet az élet tovább.
A mai nap egy meghatalmazás keretébe átvetettem az új kártyámat a fiókban, mert alapértelmezetten mindig odajön (bár én erről soha nem nyilatkoztam). Átvették, minden okés, mindenki boldog... Aztán pár óra múlva tapasztaltam, hogy ennek a mutatványnak is ára volt, pontosan 2.434 Ft.... Ekkor viszont felment bennem a pumpa. Éves kártyadíj (4.000 Ft), bankkártya kibocsátási díj (2.231 Ft), majd átvételi díj (2.434 Ft)... Ezt már azért kissé durvának találtam.
Felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatukat és megkérdeztem, hogy meséljék már el, hogy az éves kártyadíj összege mit is tartalmaz. A telefonos hölgy nem tudta. Kértem, hogy kapcsolja a felettesét, hátha ő meg tudja mondani. Nem kapcsolja, mert ő sem tudja megmondani. Ekkor kérdeztem ismét, hogy mégis, akkor ki tudja, hogy mit tartalmaz az éves kártyadíj? Erre egy mondattal elintézte a dolgot: Senki sem tudja.. És akkor azért kellett fizetnem 2.434 Ft-ot, mert átvettem személyesen a kártyámat a bankban? Igen, azért, mert ha postával küldték volna, akkor ingyenes.... WTF.... ?
Tanulság: nagy ívben kerülje el mindenki a Raiffeisen bankot. A holnapi nap az lesz az első dolom, hogy felbontom velük a szerződésemet. Igaz, ezt is említettem a telefonos hölgynek, nagy ívben leszarta.
Üdvözlettel:
Egy ügyfél
UPDATE MÁJUS 5.
Levél jött Egy ügyféltől! Választ ugyan nem kapott továbbra sem, de pénzt igen!
UPDATE: A Raiffeisen Bank "kártérítés" címén visszautalt 4.665 Ft-ot!
Az utolsó 100 komment: