De nem ám!
Kedves Index / Tékozló Homár,
Azért írok, mert egyelőre mást nem tudok tenni, és gondoltam, érdemes lehet nyilvánosság elé tárni, hogy a Telekom hogyan bánik 5-6 éves, semmit sem jelentő platinakártyás ügyfeleivel, és hogyan kényszerít bele abba, hogy hóközi számlát nem ad, de ha kvázi kamura nem fizetsz ki neki x összeget (hello NAV), akkor lekapcsolja az előfizetésed minden további nélkül.
Először a levél, melyet két hete küldtem el a Telekomnak, nulla válasszal ezidáig:
Kedves Telekom, mélységesen felháborít az a bánásmód, melyben tegnap részünk volt, nekem Jancsa Jánosnak. A háttértörténet, hogy külföldön voltunk, hó miatt 8 órát késett az egyik járatunk, mely miatt rengeteget kellett telefonálnunk. Fontos infó még, hogy évek óta az Önök ügyfele vagyok, platinakártyával, és havi szinten több 10 000 forintot hagyok Önöknél net, mobil, tv és telefon címen.
Helyi idő szerint hajnali fél ötkor (marc 16) felhívtak engem, hogy hirtelen nagy összegben, külföldről történt híváskezdeményezés volt (ez még előző nap, de nyilván, önök nem dolgoztak nemzeti ünnepen). Nyilvánvalóan látták, hogy ahonnan indult a hívás, mennyi az idő, de nem baj, felvettem, mert rohantunk a géphez a már említett 8 órás késés után. Amikor kértem, hogy nem-e lehetne egy kicsit később erről beszélgetni, mert lekéssük a gépet, a munkatársuk közölte, hogy rendben, de akkor le lesz tiltva a szám - idáig még rendben, nehogy véletlen más használja / lopott legyen, de a rugalmasságnak a szikrája sem volt meg.
Beazonosítottam magam, majd munkatársuk közölte, hogy akkor mivel ennyi volt (az általános 10 ezer helyett 23 ezer), akkor most lesz egy hóközi számla. Az lenne a kérdésem, hogy milyen alapon? Nem elég az elmúlt 5 évben minden pontosan befizetett számla? Miért kéne nekem most egy ilyen minimális növekedéssel (nem 100 000 volt a számla) hóközben pluszt fizetni, ráadásul ilyen kivitelezéssel? Ha nem tudom felvenni, akkor pedig egyszerűen csak lekapcsolják, vagy hogy megy ez?"
Ezután a történet a következő. Rákövetkező hét péntekig nem jött semmilyen számla, majd péntek reggel lekapcsolták a telefonom. Kölcsöntelefonról (ultra gáz, hat év előfizetés után!!!) felhívtam őket, majd kiderült, hogy postán küldték ki, annak ellenére, hogy évek óta elektronikusan számláznak nekem, papíron nem is jön semmi. Rendben, az appból át lehetett utalni a hihetetlenül nagy összeget, nehogy meglépjek az országból, vagy nem tudom, majd visszakapcsolták.
Eltelt egy hét, és mivel még mindig nem jött számla, kíváncsi lettem, hogy hol jár. Felhívtam a Telekomot, mert problémásnak érzem, akár NAV-szempontból is, hogy mi alapján kényszerítettek bele abba, hogy ha kell a számom, fizessek be egy összeget, majd a kezüket tárják szét, hogy ja, ők feladták - tértivevényről, ajánlott küldeményről hallottak már? Hozzám nem jött meg, digitálisan pedig nem elérhető - újabb kedélyes beszélgetés nyilván az én kontómra, amiben az alkalmazoz hülyének néz, hogy jó Telekom appot nyitottam-e meg - nyilván, amikor előző héten befizettem, az jó volt, csak mostanra felejtettem el. Ugyanígy egy hetet adtak pontosan arra, hogy megjöjjön a számla, megkapjam, és befizessem - szintén zseniális ügyfélkezelés, de hogy valaki rámcsörögjön, hogy ugyan, megjött-e, szintén nem voltak képesek.
Itt tart most az ügy, kíváncsi vagyok, hogy hétfőre végre megjelenik-e, hogy mi a számla visszabontása, de még akkor is necces, hogy 1) miért kell hóközi számla egy 5+ éves ügyféltől, aki 10 000 forinttal többet telefonált, ez enyhén megalázó 2) ha kell is, miért nem gondoskodnak arról, hogy eljusson az ügyfélhez 3) miért kell nulla lauffal kikapcsoltatni egy amúgy jól fizető ügyfél számát 4) miért fizettem ki én ennyi pénzt számla nélkül, amire csak tátogni tudnak, hogy de ők feladták? Egy telco cég 2017-ben miért nem tud számlát küldeni emailben?
Szóval ennyi, az biztos, hogy még három hónapig van előfizetésem, utána 5 év után szolgáltatót fogok váltani, mert egyedül ennyit tudok tenni - meg azt, hogy elküldöm önöknek ezt a történetet, hogy amennyiben megosszák, más is tudjon okulni.
Üdv,
Jani
Update:
ma megjött a számla, azaz egy level, benne csekk mely több ponton erdekes:
1) a keltezese aznapi, amikor letiltottak a telefonom - eselyem nem volt tehat
2) benne van, hogy ha április 8ig befizetem, eltekintenek a dologtol - ezzel szemben kapasbol letiltottak
3) még mindig nincs számla, csak egy csekk, pénzbehajtóság á lá Telekom, téged csak ne érdekeljen, miért fizetsz, csak fizess.
Ne csüggedj, Jani!
Kedves János!
Érdeklődéssel olvastuk a történetét. Sajnos azt nem jelölte meg, hogy pontosan milyen díjcsomagot tartalmaz az előfizetése, ezért igyekeztünk a teljes szolgáltatói ÁSZF áttanulmányozása után választ keresni a kérdésére.
Az Ön által leírt történetben megjelölt időpontok alapján a szerződésre vélhetően a Telekom 2017. március 1-től hatályos ÁSZF-jének rendelkezései voltak irányadóak. Végigtekintve az ÁSZF-et nem találtunk olyan rendelkezést, amely lehetővé tenné a szolgáltató ilyen eljárását, az ÁSZF 8. ponja (50. oldalon) pedig kifejezetten rögzíti:
Az igénybe vett roaming szolgáltatások a havi számlával együtt forintban kerülnek kiszámlázásra.
Az ÁSZF az aranytárskártyás előfizetéseknél (is) lehetővé teszi a roaming adatforgalom kontrollját (erre az ÁSZF egy 19170 forintos limitet határoz meg), az erre vonatkozó rendelkezéseket az ÁSZF 7.2.1. pontjában találhatja (47. oldal). Kétséges azonban, hogy utóbbi okból került felfüggesztésre a szolgáltatás, mivel az Ön által leírtak szerint nem adatroaming, hanem híváskezdeményezés történt.
Azt javasoljuk, hogy tájékozódjon a szolgáltatónál azzal kapcsolatban, hogy
1) tartalmazott-e az egyedi előfizetői szerződése a hóközi számlázásra és a szolgáltatás felfüggesztésére alapot adó rendelkezést?
2) ha ilyen nincs, akkor pontosan milyen ÁSZF rendelkezésre alapozva jártak el.
Amennyiben a kettő közül egyik jogalapot sem tudják megjelölni, úgy a számlázásnak a szokott módon és időben kellett volna megtörténnie. Így a nem szerződésszerű szolgáltatásra tekintettel kötbér követeléssel élhet a szolgáltatóval szemben, amelynek szabályait az alábbiakban linkelt 2/2015. (III. 30.) NMHH rendelet tartalmazza. Az Ön által bejelentett panaszra egyébként 30 napon belül köteles a szolgáltató érdemi választ adni a fogyasztóvédelmi törvény vonatkozó rendelkezései alapján.
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1500002.NMH
Telekom 2017. március 1-től hatályos ÁSZF-je: http://www.telekom.hu/static-tr/sw/file/Lakossagi_aszf_5a_melleklet_dijak_mobil_havidijas_ertekesitheto_20170301.pdf
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700155.TV
CID.. 2017.04.20. 17:18:26
napalm 2017.04.20. 17:22:47
Csak gondoltam előre szólok mielőtt ott is felülsz a szopórollerre.
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.04.20. 18:18:41
tsimike 2017.04.20. 18:26:13
CID.. 2017.04.20. 18:37:28
@tsimike: Egyébként is ingyen cserélik;)
2017.04.20. 18:43:21
2017.04.20. 18:47:29
2017.04.20. 18:50:52
Cycmen 2017.04.20. 18:52:59
2017.04.20. 19:22:14
Cycmen 2017.04.20. 19:36:58
2017.04.20. 19:40:17
hintalo 2017.04.20. 19:50:19
BAZINGA2 2017.04.20. 20:25:07
2017.04.20. 20:47:52
Dezsike 2017.04.20. 20:55:54
Lángharcos 2017.04.20. 20:57:48
asdf 2017.04.20. 21:37:18
5.2.1 Egyedi értékhatár
A Szolgáltató az általa nyújtott Előfizetői szolgáltatások tekintetében az igénybevétel korlátjaként meghatározhat egy felső összeghatárt. Az erre vonatkozó rendelkezéseket az Egyedi előfizetői szerződés és az ÁSZF egyaránt tartalmazza, és azt az Előfizetőnek mint az általánostól eltérő szerződési feltételt külön nyilatkozattal el kell fogadnia. Ha az Előfizető az Egyedi előfizetői szerződésben meghatározott Egyedi értékhatárt nem fogadja el, a Szolgáltató a szerződéskötést megtagadhatja.
Az Egyedi értékhatár az Előfizetői szerződés megkötését követő első 4 hónapban az általános forgalmi adót is magában foglaló 12.700,- Ft/hó összeg, 4 hónap elteltét követően pedig a tárgyhónapot megelőző 3 hónap – határidőben kiegyenlített – előfizetői havi számlák számtani átlagának megfelelő összeg.
Ha az Előfizető az első 4 hónap elteltét követően, de még az első 12 hónapon belül csak felszólítást követően tesz eleget díjfizetési kötelezettségének, az Egyedi értékhatár a felszólítást követő 6 hónapig megegyezik az Előfizetői szerződés megkötését követő első 4 hónapra vonatkozóan meghatározott Egyedi értékhatárral.
12 hónapnál régebben létrejött előfizetői jogviszony esetében – ha az Előfizető díjfizetési kötelezettségének mindig a vele közölt határidő betartásával tett eleget – az Egyedi értékhatár 30 %-kal megemelkedik.
Ha az Előfizető az Egyedi értékhatárt eléri, a Szolgáltató számlázási időszakon kívül is díjfizetést követelhet tőle. Az Egyedi értékhatár eléréséről és emiatt a számlázási időszakon kívüli díjfizetés szükségességéről és a fizetendő díj összegéről a Szolgáltató az Eht. 144. § (4) c) pontja szerint egyéb elektronikus hírközlés útján értesíti az Előfizetőt.
A számlában megjelölt határidő elmulasztása esetén a Szolgáltató a jelen fejezetben meghatározottak szerint jogosult az Előfizetői szolgáltatás korlátozására.
A Szolgáltatót az értesítés esetleges sikertelenségéért nem terheli felelősség, ha az értesítés sikertelenségének oka az Előfizető érdekkörében felmerülő ok.
Mivel az Előfizető által igénybevett Előfizetői szolgáltatás egyes díjelemei nem jelenhetnek meg az Előfizetői szolgáltatás igénybevételével egyidejűleg a Szolgáltató számlázási rendszerében, az Előfizető bizonyos szolgáltatásoknál az Egyedi értékhatárt meghaladóan is igénybe tudja venni az Előfizetői szolgáltatást. Erre tekintettel az Előfizető nem tagadhatja meg az Előfizetői szolgáltatás díjának megfizetését arra hivatkozva, hogy a Szolgáltató az Egyedi értékhatár elérését követően nem korlátozta az Előfizetői szolgáltatás nyújtását.
Az Egyedi értékhatárra vonatkozó rendelkezés megfelelően irányadó az igénybevétel felső korlátjaként az előfizető által igénybevett díjcsomagra vonatkozóan az ÁSZF mellékletét képező Díjszabásban meghatározott hívás-, üzenet- vagy adatmennyiségre is.
Az Egyedi értékhatár otthoni Előfizetői szolgáltatások esetén Előfizetői szolgáltatásonként, ezen belül nyilvántartási egyenlegenként (folyószámlánként) külön-külön számítandó
asdf 2017.04.20. 21:53:58
vizsla_barat 2017.04.20. 22:10:33
ebella 2017.04.21. 03:50:08
ebella 2017.04.21. 03:50:08
ebella 2017.04.21. 03:51:38
Terézágyú 2017.04.21. 07:31:13
Hát... ti örültetek annak, hogy állandóan kommunikálni lehet a szolgáltatókkal, telefonon lehet ügyeket intézni... most nem csak lehetett, hanem KELLETT is volna... ja, hogy ti éppen siettetek....
A mobiltelefon átka.
Tu l'a voulu, Georges Dandin!
Terézágyú 2017.04.21. 07:35:31
itt kimaradt pár "e": nem-e lehetne-e egy kicsit-e...
CID.. 2017.04.21. 07:40:42
@Biriksz_Krokiksz!: nyílvan nem fognak még egy hetet várni, ha 1-2 nap alatt össze telefonált több mint egy havi számlájának megfelelő összeget.
Baldrick68 2017.04.21. 09:04:00
Alap szabály, hogy bemondásra nem fizetünk semmit, még a csekket is késve küldték.
Számvitelileg elég érdekes, hogy ha nem állítasz ki adóügyi bizonylatot, akkor mégis hogyan veszed be a pénzt a pénztáradba?
Terézágyú 2017.04.21. 09:48:32
"Számvitelileg elég érdekes, hogy ha nem állítasz ki adóügyi bizonylatot, akkor mégis hogyan veszed be a pénzt a pénztáradba? "
Attól, hogy nem küldték ki (ejnye-ejnye!) attól még ott nekik el lehetett könyvelve...
asdf 2017.04.21. 10:02:38
CID.. 2017.04.21. 10:58:49
Pampogni akar vagy megoldani a problémát?
joska61 2017.04.21. 11:11:59
CID.. 2017.04.21. 11:30:48
Nick-son 2017.04.21. 12:54:14
FDToth 2017.04.21. 14:24:17
21 év hűség nem volt elég, olyan ajánlatot adtak, hogy inkább Voda lett belőle. Avoda meg fényévekkel jobb, nem annira bürokratikus, bár jó magyar szoksá szerint nekik is vannak érdekes húzásaik
2017.04.22. 07:08:20
index.hu/tech/2017/04/21/atveros_emailekkel_tamadjak_a_telekom_ugyfeleit
joska61 2017.04.24. 09:34:35
CID.. 2017.04.24. 14:58:40
joska61 2017.04.25. 10:22:13
CID.. 2017.04.25. 17:06:17