Hát olvasónknak meg az a baja, hogy a vadiúj cipője nem bír ki 2 hónapot se, hogy a boltban nem foglalkoznak normálisan a problémájával, hogy detektívjáték keretében kéne megtalálnia a vásárlók könyvét, és, hogy az egész ügykezelésről ordít a szabálytalanság.
Szia!
Megmondom őszintén nem olvasom a blogod, csak egyszerűen indítottam egy keresést a google-el, hogy hol lehet a CCC-ről véleményt írni. Azzal szembesültem, hogy a te blogod nagyon népszerű és biztosan sok embert meg lehetne kímélni ezzel a szivatástól.
Vásároltam a CCC-ben egy cipőt (kb. 8000 ezer forintos tétel), ami nem egészen 2 hónap használat után elvált az orránál. Visszavittem, hogy ez valószínűleg valami minőségi hiba, erre azt a választ kaptam, hogy max javításra küldik el, és a cserében ne is reménykedjek. Ezt szó szerint így kaptam meg,
Ne is reménykedjen a cserében...".
Mivel bevágták nekem, hogy a javítás 3 hét, nem hagytam ott, de egyébként úgy el sem akarták volna venni (mert egyszer majdnem belementem), hogy véleményezze a szakértő, akinek elküldik, de cserét szeretnék kérni. Így azt is megtagadták, hogy elküldjék és átvegyék a cipőt.
Amikor a vásárlók könyvét kértem azt mondták jól látható helyen ki van téve, de 4x jártam körbe az egész üzletet, de sehol nem találtam. Természetesen többszöri kérésemre sem mutattak rá (gondolom, mert kint sem volt).
Egy hónap múlva kb. újra visszavittem a cipőt, mert belül a sarkán is nagyon kopott volt, és már nyomta a lábam. Ugyan ebben az üzletben egy fokkal már kedvesebb volt az eladó, de megkaptam, hogy
az a baj, látszik a cipőn, hogy nem csak a lábamon volt, de jártam is benne...
Komolyan, ez az első mondatok egyike volt, miután meglátta a cipőt. Végül otthagytam, elküldték egy "szakértőnek", aki véleményezni fogja. Természetesen belekötöttek, hogy miért nem az első sérülésnél vittem leadni... Mondtam, hogy vittem, de nem volt, aki elvegye az általam elfogadható feltételekkel és azt is megkaptam, hogy egy javítás ezer forint, ne gondoljam, hogy 8 ezres cipőt fogok inkább kapni...
Mindegy is, az b@szott fel a legjobban, hogy 15 perce kaptam kb. sms-t, hogy a panaszom el lett utasítva. Felhívtam a számot, amiről kaptam és az üzletvezető elmondta, hogy elmehetek a cipőmért, ami a leadott állapotban van és lényegében mehetek az anyámba. Emellett az eladókra vonatkozó panaszom után személyeskedni kezdett...
Elmegyek az üzletbe és elhozom majd a cipőm és további lépéseket teszek majd az ügyben. Nem cserét fogok kérni ezentúl, hanem pénzvisszafizetést. Ettől a bagázstól a jövőben nincs szükségem semmire.
Minden jót és köszönöm!
István
A vásárlóval mindent meg lehet csinálni? Naná, hogy nem!
Kedves István!
A jogszabályi rendelkezések pontosan meghatározzák a szavatossági igények érvényesítésének a menetét.
- Az igény érvényesítéskor a fogyasztónak kell bizonyítania a szerződés megkötését. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a vételár megfizetéséről szóló bizonylatot (számlát vagy nyugtát) a fogyasztó bemutatja.
- Amennyiben a fogyasztó a vásárlástól számított 6 hónapon belül bizonyítható módon jelzi az eladó vállalkozásnak a termék hibáját, akkor a vállalkozásnak kell bizonyítania azt, hogy a hiba oka a vásárlást követően keletkezett a cipőben.
- A 6 hónapos határidő elmulasztása esetén a vásárlástól számított 2 éven belül van lehetőség az igényérvényesítésre, de abban az esetben a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a hiba oka már a vásárláskor is megvolt a cipőben.
- A vállalkozás által megbízott szakértő véleményével szemben lehetőséged van független igazságügyi szakértőt megbízni a vizsgálattal, amennyiben meggyőződésed szerint rendeltetésszerű használatot tanúsítottál.
- Számodra kedvező szakértői vélemény esetén a békéltető testület, illetve a bíróság előtt is lehetséges az eredményes igényérvényesítés.
- A vállalkozás a szóban bejelentett fogyasztói igényről köteles jegyzőkönyvet felvenni, amelynek tartalma szintén meghatározott a jogszabály alapján. A jegyzőkönyvnek többek között tartalmaznia kell a hiba bejelentésének időpontját, leírását és a választásod szerint érvényesíteni kívánt igényt is (kijavítás, kicserélés, árleszállítás, elállás mellett a vételár visszafizetése). A jegyzőkönyvnek azt is tartalmaznia kell, hogy a vállalkozás milyen módon rendezi a szavatossági igényt. Ha a vállalkozás az igényt elutasítja, akkor annak indokát is rögzíteni kell. Az okiratnak továbbá tájékoztatást is tartalmaznia kell a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről.
- Ha a vállalkozás a jegyzőkönyv felvétele során nem tud nyilatkozni az igény teljesíthetőségéről, akkor legkésőbb 5 munkanapon napon belül igazolható módon tájékoztatnia kell a fogyasztót az álláspontjáról. Ebben az esetben a szerződés tárgyát képező ingóságot (jelen esetben a cipőt) átveheti átvételi elismervény ellenében. A vállalkozásnak törekednie kell továbbá arra, hogy a szükségessé vált kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze.
- Kijavítás vagy kicserélés iránti igényre akkor nincs lehetőség, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az az eladónak egy másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet.
- Az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheted, a hibát a kötelezett költségére magad kijavíthatod vagy mással kijavíttathatod, illetve a szerződéstől elállhatsz, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, az érdekeidet kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeked megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt nincs helye elállásnak.
Látható, hogy a levélben meghatározott eljárás a vállalkozás részéről több ponton nem felel meg a jogszabályi rendelkezésnek. Így például a szavatossági igény érvényesíthetősége független attól, hogy a cipőt a vásárlást követően használta-e a fogyasztó, mivel a rendeltetésszerű használat során merülhet fel a szavatossági körbe tartozó hiba. A vállalkozásnak már az első hiba bejelentésekor el kellett volna járnia az ügyben, jegyzőkönyvet kellett volna felvennie a panaszról. A vásárlók könyvébe történő fogyasztói panasz bejegyzésének megakadályozása miatt az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság eljárását lehet kezdeményezni.
A fent leírtak alapján lehetőséged van az igényedet az illetékes békéltető testület előtt érvényesíteni, és a vásárlók könyvével kapcsolatos jogszabálysértés miatt az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni.
Felhasznált jogszabály:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.323416)
- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=168978.263277)
- a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX.29.) Korm. rendelet (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=126456.336443)
- a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=95770.320774)
blarke 2017.04.26. 11:49:19
Sáros Hilda 2017.04.26. 11:49:26
Jó drága cipő volt.
Terézágyú 2017.04.26. 11:56:56
:)))))
na szóval, ez szerintem egy olcsó cipőnek számít, és mivel tudhatjuk, hogy manapság az ötvenezres cipők is pont ilyen gyorsan tönkremennek...
én azt tudom javasolni, amit már eddig is leírtam:
- vegyél olcsót, mert úgyis tönkremennek, és csak kevés helyen fogják kezelni a problémát a te megelégedésedre...
- vegyél mellé két tubus pillanatragasztót, és az első kis felválásnál ragaszd meg. Nekem van olyan cipőm, amit már egy csomószor megragasztottam.
mondjuk a vásárlók könyvét ODA KELL ADNIUK! a kezedbe. nem közölni, hogy ott van kint a boltban jól látható helyen, hanem azonnal a kezedbe nyomni.
Bendeguz2017 2017.04.26. 12:16:56
arapaima (törölt) 2017.04.26. 12:24:11
Terézágyú 2017.04.26. 12:27:06
"Mindkettőtöknek sikerült megragadni a lényeget. "
Neked is. Hogy nem is posztra reagálsz, hanem arra, hogy más hogyan és mire reagál...
rarabel 2017.04.26. 12:27:59
Kipper 2017.04.26. 12:34:04
1) A cipő elvált az orránál, és ezek után még egy hónapig hordta?
2) 2 hónapig egyébként kényelmes volt, csak azután kezdte el nyomni a lábát?
ЯƎƧU ΜΥИОИA · http://lolhehehe.com/ 2017.04.26. 12:36:59
Épp ma történt: Pár napja a másfél éve 88000-ért vásárolt Zanussi mosógépem centrifugálás közben - nem hajtásoldali - csapágytörést szenvedett. El lehet képzelni, szépen szétcsapta a belső műagyag burkolatot. A dob szemre egyben van egyébként. Garancia fél éve lejárt. Szakszervíz: Be kell a műhelybe vitetni, plusz bevizsgálás, 16000. OK, vigyék. De csak délelőtt tudják. OK, plusz egy nap szabadság. Elvitték. Ma érdeklődtem, a javítás költsége 71000. Ha írok egy lemondó nyilatkozatot, ingyen otthagyhatom. Ha nem, elhozathatom 12000-ért. Akkor már 28000-nél tartok és még nem nyúltak hozzá. Mivel teljesen kiszolgáltatott helyzetben vagyok, kénytelen vagyok otthagyni és egy új mosógépet venni. Volt másfél évig egy mosógépem 88+28 ezerért. Epeömlést kapok miatta. Vadászblézer legyek, ha ez a szervíz munkából él! Szinte új mosógépekkel seftelnek. Egy biztos, hogy ezt a márkát messzire el fogom kerülni egész életemben.
Cycmen 2017.04.26. 12:37:00
Sanda gyanu 2017.04.26. 12:43:32
Terézágyú 2017.04.26. 12:43:35
"2 hónapig egyébként kényelmes volt, csak azután kezdte el nyomni a lábát? "
Hát, miután elől-hátul elvált... :)
Mert, gondolom, az elülső elválás is csak növekedett idővel, ha nem ragasztotta meg :)
Bár, hátul végülis nem vált el, csak kopott volt "belül" és nyomta a lábát .... :)
De lehet, hogy még ezután is fogja hordani...
Sáros Hilda 2017.04.26. 12:44:35
- a poszter képtelen fogalmazni
- a poszter át sem olvassa mit küld be
- a bloggazda át sem olvassa mit rak ki
- mindenki szarik bele az egészbe
Ezek után még van valaki aki hasznos hozzászólásokat vár?
Terézágyú 2017.04.26. 12:44:39
"Vadászblézer legyek"
Te olvastad Viant :)
Terézágyú 2017.04.26. 12:47:37
Egyébként igen, nincs ebben az országban egy rendes javítóvállalat, egy rendes szerelő.
Vagy csak fehér holló szinten.
ЯƎƧU ΜΥИОИA · http://lolhehehe.com/ 2017.04.26. 12:51:01
ЯƎƧU ΜΥИОИA · http://lolhehehe.com/ 2017.04.26. 12:53:45
2017.04.26. 12:58:22
Terézágyú 2017.04.26. 12:59:25
1. lehet hogy csak szerződött szervíz.
2. hosszabb távon az lenne az érdekük, de rövid távon meg EZ, a csalás, ügyeskedés.
Sanda gyanu 2017.04.26. 13:02:58
Terézágyú 2017.04.26. 13:29:42
"olyat keresek, ami NEM TERVEZETT ÉLETTARTAMÚ, hanem van benne anyag. (Beleírhatnánk ezt a kitételt a közbeszerzésekbe is.)"
Na, oda nem fogják beírni.
Nem is a csalás, a simliskedés miatt, hanem szimplán azért, mert úgyse lesz pénz a javításra. Új beszerzésére inkább van pénz, mint javíttatásra...
CID.. 2017.04.26. 13:40:49
Azért kíváncsi lennék, milyen cipő ez 8 ezerért a CCC-ből.
Mondjuk az üzletnek meg lófasz a seggébe, ha nem adták oda a vásárlók könyvét, kicsit furcsán értelmezik a vásárló részére látható elhelyezést vagy kérésre történő átadás szabályt.
.Manyecska 2017.04.26. 13:42:45
Bendeguz2017 2017.04.26. 13:52:33
The Good Boy 2017.04.26. 14:24:28
Nekem mondja már meg valaki, honnan és hogyan pottyant ide magyarhonba ez a ccc nevű cipőbagázs? 2-3 éve betoppanok egy hazai plázába, hopp egy ccc, aztán pár nap múlva megyek egy másikba, hopp ott is egy sose hallott ccc. aztán egyszer bemegyek az egyikbe, mivel a lányom valami sehol sem kapható, talán nem is létező cipőkölteményre vágyik, és azt látom, hogy az üzlet csilivili, az árak önbizalomhiánytól mentesen magasan vannak, olyan márkák termékei esetében, amiről soha nem hallottam, de a látható minőségük nem is indokolnák azt az árszintet. Azóta nem tértem be egy ilyenbe sem, nem érzek rá késztetést, de ahogy nézem a netet, ez sem szűz lányok patyolat tiszta fehér lelkületű társaság. a panaszkezelésükről sem ez az első negatívum, ami a világhálón megjelent.
The Good Boy 2017.04.26. 14:27:45
Ja, így már érthető az előbb írt kommentem. Nekem nincs kínai boltos cipő összehasonlítási alapom, így nem tudtam, hogy idehaza elég ennyi a sikerhez.
.Manyecska 2017.04.26. 15:03:59
horex · http://horex.uw.hu/ 2017.04.26. 15:08:28
Attol persze értem a dühödet, de igy is kaptál 2 év laufot :)
joska61 2017.04.26. 15:14:25
horex · http://horex.uw.hu/ 2017.04.26. 15:14:26
Méreten felüli a lábam, és széles is meg miegymás, úgyhogy nehéz cipőt találnom
Vagy 15 évvel ezelött vettem az akkor még működő Verseny u-i piacon egy bakancsot a romántol. 15 évet kibirt pedig nyustöltem, végül elkopott a talpa
Megint cipő gondom volt
Keresgéltem, végül 8ezerért vettem egy strapabíró félcipőt és egy szintén erős bakancsot 11ezerért egy munkaruházati boltban és online!
Najó, operába nem megfelelő, de napi használatban kibirja már "azt az időt"....
.Manyecska 2017.04.26. 15:18:56
/de lehet ez nem cipőreklám/ :) nagyon kúl!
horex · http://horex.uw.hu/ 2017.04.26. 15:30:53
Amúgy + hülye üdítőital reklám. ha Hohest keresek elkapcsoltam volna az első 5mp-ben
FDToth 2017.04.26. 15:32:11
Viszont röhej h a tanács mindig az h békéltető vagy bíróság. nem lobbizik itthon senki sem normális fogyasztóvédelmi szervezetért? Én a minap beszéltem telefonon egy komránybalakos-járásis-nfhs hibriddel. Beadtam egy panaszt, közben megoldódott, de arra nincs lehetsőgé, hogy tájékoztasd őket (ügyfélkapu). A telefonban annyit mondtak h egyébként sem kompetensek. Visszakérdeztem, hoyg miben azok? Megmondta kerek-perec h semmiben! :D mondja h küldi levélben h akkor vége az ügynek. Mondom ne küldje, minek, írjanak egy mailt. Hát azt nem lehet, kötelező levelet küldneiük(!!!). Azt tanácsolta h ne vegyem át ha nem akarom :D
Kb nincs pénz semmire, de a hivatalok orba-szájba postáznak és nyomtatgatnka, teljesen feleslegesen...
enrico palazzo 2017.04.26. 15:36:33
"de mivel ekvitte poszter a cipot es hibasan hasznalta is utana, igy tovabb rontva az allapotat, kerdeses, hogy tovabbra is van e jotallasi kotelezetsege a boltnak."
Persze, hogy van. Nem vettek fel jegyzőkönyvet első alkalommal, tehát nem bizonyítható az első hiba keletkezésének időpontja. Itt nagyon súlyosan suttyú módon bántak a fogyasztóval. Kicsit az nem kerek nekem, hogy felbassza, hogy elutasítják a panaszát, de a boltban nem volt elég határozott. Akkor lenne bizonyítéka, így sok mindenre nem megy a békéltetőknél.
horex · http://horex.uw.hu/ 2017.04.26. 16:40:57
Régen ez úgy ment, ha elutasitanak egy téglárakötve hajitották be az ablakon a reklamációt
otgorbebogre 2017.04.26. 16:47:17
KaTe 2017.04.26. 16:57:43
Még valami! Valaki árulja már el nekem, hogy mi a helyes eljárás, ha az üzlet megtagadja a vásárlók könyvének rendelkezésemre bocsájtását? Kapjak elő egy kamerát és keressem azzal? A hangoskodás meg a fenyegetőzés aligha segít egy ilyen helyzetben, mert egyből jön a biztiőr, azt kipenderít a picsába, az eladók meg azt is letagadják, hogy egyáltalán vásároltam tőlük valaha, arról nem is beszélve, hogy egyöntetűen azt állítják majd, hogy én halálosan megfenyegettem őket.
Tapasztalatokat várok!
Bendeguz2017 2017.04.26. 17:07:57
ccc.eu/hu/man/catalog/cat-2609/385634
Szerintem eleg, bemegy emberunk a jelenlegi boltokba es penztarcahoz viszonyitva a legjobbat akarja, ccc ranezesre szerintem kimagaslik a mezonybol ar/vizualis ertek aranyban, igy o a nyertes egyelore.
Pl a fenti cipo is egy szep peldany.
KaTe 2017.04.26. 17:08:43
@ЯƎƧU ΜΥИОИA: Azért a mai világban mosógépet 1 év garira megvenni elég komoly vadászbalesetre utal.
milyen nőazilyen 2017.04.26. 18:27:14
Cipő: nemrég vettem a H..visben egy túracipőt, kíváncsi vagyok rá, meg arra is, ha véletlenül operába veszem fel, akkor az már nem rendeltésszerű használat?
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.04.26. 18:53:50
Reactor 2017.04.26. 19:18:32
Ám gondolom azért hordta a csúzót még utána is, mert há' papucsnak az még tökéletes orr nélkül is :D
@Terézágyú: Vegyen militarista bakancsot! A legpocsékabb is vidáman kibír 5 esztendőt, a legjobbak még 15 év után is hordhatóak. Persze nem divatos, meg kenceficézni kell, de ennyit megér a dolog. Ha divatos csukára fussa, akkor erre is futja, és nem fog szétmenni 1 esztendő alatt.
Cipőkre is ugyanaz igaz, mint a tápegységekre. A szar Codegány meg Vargáné nem kerül sokba, csak épp ötven darabot kell venni belőlük. A jó minőségű Corsair vagy FSP drágájé' van, de cserébe hajlandó akár 8 évig is elműködni. Ingyenes ÉS jó megoldás nincs.
@Sanda gyanu: A fogyasztói társadalom a mai kor rákfenéje, teljesen szándékosan gyártanak tönkremenő és javíthatatlan ipari hulladékokat, vegyél újat, fizess paraszt, azé' vagy. Jellemző a mai vadkapitalista kereskedelmi modellre, hogyha nem gyártanának szándékosan elromló szarokat, 1-2 év alatt összedőlne az egész szarból épült vár. Enyhén szólva szánalmas, hogy ez tartja életben a gazdaságot. Amíg lehet csapolni az erőforrásokat, persze. Aztán amikor eljő a nincs tovább, majd ugyanezek fogják ocsmány patakokban ontani a krokodilkönnyeiket és filmes frázisokat mormolni maguk elé, mint "jaj Istenkém mit tettünk, ha tudtunk volna...". Tudtátok ti jól, csak szartatok bele egy jókorát.
CID.. 2017.04.26. 19:41:08
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.04.26. 20:30:21
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.04.26. 20:34:51
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.04.26. 21:01:48
neet 2017.04.27. 09:58:25
napinapinapi 2017.04.27. 10:02:34
Ha megint ilyen stilusban dumalnak veled,le kell kopni az illetot.
Jo kemeny turhaval,hogy koppanjon a homlokan
KaTe 2017.04.27. 11:30:25
1.) a kínai cipő olyan kényelmetlen, hogy a gyereknek rugdosódnia sincs benne kedve
2.) a gyerek az esetből megtanulta, hogy nem rugdalhatja szét a cipőjét, mert akkor csak egy gagyi kínai vackot kap 3.000 ért, vagy legközelebb már mezítláb fog járni
3.) a kínai cipő minőségben jobb mint az "ilyen helyen" kapott cipő.
KaTe 2017.04.27. 11:31:38
Blackmore 2017.04.27. 13:00:28
Viszont mentségükre szóljon, hogy nekem pár nap után megjött a szakvélemény, és levásárolhattam a cipő árát. Majd kicseréltetem ezt az új cipőt is, úgysem fogja 2 évig kibírni. Így végül is jó nekem, mert egyszer kellett fizetnem cipőért, és többet valószínűleg soha :)
Treff Bubi 2017.04.28. 13:44:43
m84 2017.05.25. 12:55:11