A Wizz Air régi vendég a Homáron, az Erstének meg mostanában, mintha bérelt helye lenne, ezúttal közös alkotás született.
WizzAir-Erste hitelkártya csapda (gerinctelen reptéri üzletkötővel)
Tisztelt Tékozló Homár szerkesztőség,
A történetem egy születésnapi ajándék római repülőút okán kezdődött, amikor is a Liszt Ferenc repülőtér check-in termináljában várakoztunk arra, hogy becsekkeljünk. Épp azon gondolkodtunk a feleségemmel, hogy még úgy 8-10 percünk van addig, lehet meg kéne inni egy cappuccinot, amikor odalépett hozzám a WizzAir-es üzletkötő, hogy lenne-e pár percünk, max. 5 hogy bemutassa a WizzAir hitelkártyát és elmondaná pár szóban, hogy mi is lehetne az előnye egy ilyen kártyának.
Én mondtam neki, hogy nincs igazából időnk már, de ő persze nyugtatott, hogy nem lesz több mint 5 perc (ebben igazat is mondott). Kérdezte, hogy mennyit szoktunk utazni repülővel, mondtam, hogy nem igazán, ez is egy különleges alkalom most (egyébként amiért azonnal nem ráztam le az csak azért volt, mert épp azon gondolkodtam, hogy egy hitelkártya ami esetleg valamilyen visszatérítéssel/kedvezménnyel kecsegtet még akár jól is jöhetne, mivel a havi kártyás forgalmunk elég sok szokott lenni).
Elhadarta, hogy milyen tuti a hitelkártyához kapcsolt repülőjegy kedvezmény az ajándék 10000 pont ami majd levásárolható stb., mire mondtam, hogy bocsi, de itt és most 5 percben nem tudom átlátni, hogy ez nekem biztosan jó-e, de mivel elég euforikus hangulatban voltam a repülőút okán, így csak azt az egyet kérdeztem tőle, hogy a jelen hitelkártya igénylés mennyire kőbe vésett, mert ehhez nekem több kell 5 percnél, tehát ha el akarok állni tőle, akkor lesz-e még rá lehetőségem, esetleges átolvasom a repülőn stb. Persze ő miközben az S6 Edge-ét pörgette a pulton megnyugtatott, hogy hát persze, tudja ő is, hogy ezt nem lehet ennyi idő alatt, ezért majd ha a bank hív a kártya aktiválással kapcsolatban akkor mondjam, hogy nem szeretném aktiválni és adjam le a kártyát a bankfiókban.
Pár hétre meg is érkezett postán a kártya, és addigra már én is tudtam, hogy nem valószínű hogy repülőjegyre akarom fordítani esetlegesen a hitelkártya visszatérítéseimet, így bementem az Erste-be, hogy úgy tegyek ahogyan a nagyon "kedves" reptéri ""úriember"" javasolta, ahol az ügyintéző szépen elmagyarázta, hogy sajnos ők nem tudják megszüntetni a hitelkártyaszerződésem, mert ahhoz tartozólag a WizzAir feltöltött 10000 ajándékpontot, amit 1 éven belüli lemondás esetén vissza kell fizetni és persze a folyószámlavezetési díj (azt természetesen kifizettem volna). Na itt kezdtem magam kicsit rosszul érezni és magam előtt látni a hazug aljas üzletkötőt ahogy röhög a markába és rendeli az új S7-est az én jutalékomból.
Persze írtam panaszlevelet az Erste-ben, ők mindent felelősséget a WizzAir-re hárítottak, hogy ők a hitelkártyát a WizzAir feltételei alapján szüntethetik meg - tehát fizessek.
Felvettem a kapcsolatot a WizzAir panaszbejelentőjén keresztül is, aki készségesen WizzAir módra nesze semmi fogd meg jól alapon válaszolt is:
Szeretném felhívni a figyelmét Wizz hitelkártyával kapcsolatos információk egyik pontjára:
“Jelen tájékoztatás nem teljes körű, és nem minősül ajánlattételnek. A részletes hitelfeltételeket és az általános szerződési feltételeket az Erste Bank vonatkozó Hirdetménye és a mindenkor hatályos, „Lakossági Hitelkártya Általános Szerződési Feltételei” című dokumentum tartalmazza. Ezek a dokumentumok megtalálhatók az Erste Bank Hungary bankfiókjaiban és a bank weboldalán: www.erstebank.hu”Mivel minden kaput bezártak előttem már csak azt kértem a WizzAir ügyfélszolgálattól erre válaszolván, hogy az esetemben eljáró üzletkötőjüknek adják meg az elérhetőségét, hogy tisztázhassam vele akár személyesen a történetet, amire az lett a válasz, hogy az üzletkötő személyét nem tudják visszakeresni nekem. Ezek szerint vagy feketén dolgoztatják, vagy ami persze valószínűbb, hogy kéz kezet mos alapon nem leplezik le az aranytojást tojó kakasukat, hogy bármikor további százakat vezessen meg a hazugságaival.
Számomra a WizzAir egy gerinctelen aljas csaló cég, karöltve az Erste-vel aki asszisztál ehhez az aljassághoz. Innentől azon leszek, hogy minél több fórumon felhívjam erre az emberek figyelmét!!!
Tibor
Kedves Tibor!
Átolvastuk az esetet, az ügy pénzügyi fogyasztóvédelem körébe tartozik, ezért erre most nem adnánk részletes választ. Röviden annyit tudunk hozzáfűzni, mivel a hitelkártyát Erste Bank Zrt. bocsátja ki megszüntetésére vonatkozóan is a bank általános szerződési feltételei az irányadóak. A hatályos jogszabályok alapján pedig fogyasztó a hitelszerződéstől a szerződéskötés napjától számított tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat.
Az utolsó 100 komment: