Tékozló Homár

Ha az Intrum tud sms-t küldeni a tartozásról a Telekom miért nem?

2017.05.12. 09:52 | Homár Hilda | 28 komment

telekom_logo_2013_svg.png

Az addig oké, hogy ahhoz, hogy hivatalos felszólítás legyen, muszáj papíralapú értesítést küldenie a szolgáltatónak a tartozásokról. De miért nem lehet ezzel párhuzamosan elektronikusan is kommunikálni a kialakult helyzetet az előfizető felé? Email, sms, telefonhívás - a nem ajánlott postai küldeményhez képest bármelyik gyorsabb, biztosabb és a netszámlák korában egyre több embernél bejáratottabb módja lenne az értesítésnek. 

Kedves Tékozló Homár,

Az alábbi történetben nem is annyira az anyagi része a meglepő, hanem inkább az eljárásmód. Mivel eddig sose volt behajtó céggel ügyem, ezért kissé tanácstalan vagyok:

Pár napja kaptam egy sms-t a következő szöveggel:

T.Ugyfelunk! Tartozasanak rendezese ugyeben kerjuk, haladektalanul vegye fel irodankkal a kapcsolatot.;Irat (szám);Hivja:(szám) Intrum

Mivel semmiféle tartozásról nem tudtam (25 éves vagyok, nincs kölcsönöm, egy számlám van egy banknál, a csekkeket mindig időben fizetem), ezért utánanéztem a cégnek és sok olyan esetről olvastam az interneten, ahol különböző embereket zaklattak, akiknek nem volt tartozása (téves név, stb), így nem is reagáltam.

Rá egy napra megint jött egy sms a következő üzenettel:

T.Ugyfelunk! Amennyiben 3 napon belul nem rendezi tartozasat, megtesszuk a szukseges jogi lepeseket.;Irat (szám);Hivja:(szám) Intrum

Ezután ma a postaládámban egy levél várt (néhány napja küldték) az Intrumtól. Eszerint 13500ft tartozásom van a Magyar Telekom felé, hogy milyen tartozás és mikori, azt nem részletezték. Ezen kívül volt egy csekk is mellékelve, amin a Magyar Telekom neve el volt írva.

Mivel ez elég gyanús volt nekem, rögtön felhívtam a Telekom ügyfélszolgálatát. Ott az ügyintéző megerősített, hogy nincsen az itthoni szolgáltatással kapcsolatos tartozásom (ezt sejtettem, mivel applikácón keresztül fizetem, ami minden hónap elején jelez, ha új számla érkezik). Utána megkért, hogy olvassam be az Intrum levelén található azonosító számot. Kiderült, hogy ez mobilos történet, kapcsolja a másik ügyintézőt. Ő közölte, hogy dominós vagyok, ezért nem lehet tartozásom. Mondtam, hogy ezt tudom, épp ezért telefonálok, mert kaptam egy ilyen levelet. 

Ezután kiderítette, hogy valóban van egy 4500ft-os tartozásom a Telekom felé, november óta. Ekkor váltottam havidíjról dominóra, és miután átváltottam, ők még kiszámláztak nekem egy 4500ft-os összeget. Megkérdeztem az ügyintézőt, hogy mégis hogy lehet, hogy nekem május elején kell megtudnom egy behajtócégtől, hogy tartozásom van november óta? Miért nem jelezték ezt nekem mielőtt átadták volna egy harmadik félnek az ügyet? Az ügyintéző kedvesen elmondta, hogy állítólag több levelet küldtek nekem (amiről én nem tudok) és sajnos nem tud mit tenni.

Nagyon régóta fizetem elektronikusan a számláimat, és amit nem értek, hogy miért nem kaptam értesítést erről a tartozásról? Elektronikusan, sms-ben, telefonon, bárhogy. Tudtommal, hogyha havidíjas tartozása van valakinek, küldenek felszólító sms-t. Ők állítólag csak levelet küldtek (amiről én nem tudok). Még ha valami folytán elpárolgott a kiküldött levelük a postaládámból, akkor is, miért nem próbáltak értesíteni más módon? 

13500 nem egy nagy összeg, ezt tudom, bár gyakornok vagyok és nem vagyok túlságosan eleresztve anyagilag. A 4500ft-os tartozást ki is fizetném, de a rápakolt plusz összeget nem szeretném. Jogtalannak érzem az eljárásmódot, befizetni nem szeretném. Nem tudom mi a teendő ilyenkor, és tartok tőle, hogy még emelni fogják a 'követelésdíjat', ha nem cselekszem gyorsan. Tudom, hogy ennél sokkal súlyosabb problémákat okoznak fogyasztók számára, de megköszönöm, ha esetleg tanácsot tudtok adni.

Üdvözlettel:
Kata

 

Kedves Kata!

Valóban meglepő, hogy nem értesültél a tartozásról, hiszen a szolgáltatók jellemzően több alkalommal is küldenek felszólítást annak kifizetésével kapcsolatban mielőtt engedményezik a követelést. A szolgáltató erre irányló kérelem esetében köteles megküldeni a tartozást alátámasztó okiratokat, valamint a felszólító levelek másolatát is.

Ha a tartozás valóban fennáll, akkor is érdemes küldeni írásban választ a követeléskezelő cég felé leírva a helyzetet, és kérni erre tekintettel a járulékos költségek elengedését. A követeléskezelőtől egyezségi ajánlatként kérhető a tartozásnak pl. két részletben történő megfizetése is. Ha a követeléskezelő ehhez hozzájárul, akkor a megkötött egyezségnek megfelelően lehetséges a tartozás megfizetése.

Fontos kiemelni, hogy az előfizetői szerződésből eredő polgári jogi igények elévülési ideje egy év. Ha a követeléskezelő a tartozás esedékességétől számított egy éven belül nem érvényesíti az igényt fizetési meghagyásos eljárás útján, és nem áll fenn más elévülés megszakadására vezető ok, akkor a továbbiakban a követelés bírósági úton történő érvényesítése kizárt.

Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.323416
- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=75939.330512

UPDATE 12:19

Jelentkezett a Telekom, kivizsgálják az ügyet.

Tisztelt Ügyfelünk,
Kérjük, küldje meg elérhetőségét a segitunk@telekom.hu  címre, hogy mielőbb egyeztetni tudjunk Önnel a probléma kivizsgálása és rendezése érdekében.

Az okozott kellemetlenségért ezúton is elnézést kérünk, és köszönjük megértését.

Üdvözlettel:

Telekom

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Antalbaba 2017.05.12. 10:01:06

Biztos letiltotta őket a Vodka;-)

FDToth 2017.05.12. 10:15:01

Egyik ismerősömnek a következő volt: Közös Képviselet írt neki, hogy van 2,5eFt-és tartozása. Ismerősöm kérte, hogy részletezzék (mindig fizeti normálisan, nem értette honnan a tartozás). Nem válaszoltak 30 napra. Írt újból a KK-nak, hogy válaszoljanak. 90 napig semmi. Újból írt, na ekkor 1 napon belül válaszoltak, hogy korábban részletezték és küldte mailt ill. sms-t a tartozásról. Miután ismerősöm kérte, hogy mutassák be azt, hogy őt értesítették elektronikus levélben és sms-ben, már nem válaszolnak és növekszik a tartozás.
Ennek így kell működnie? Nincs semmilyen hatóság, aki közbeléphetne és pikk-pakk megoldaná, rászolna a KK-ra, hogy végezze normálisan a tájékoztatást?

Tron65 2017.05.12. 10:19:56

Jó esélyjel tényleg nincs emmiféle tartozásod amúgy.
Egy ismerősöm is kapott nemrég egy Pannon alapú felszólítást az intrumtól.
Mivel soha nem volt pannonos, megkérdezte őket.
Egy TIZENKÉT (12!) éves tartozással nyikorognak.
Csak épp semmiféle igazolásuk nincs, hogy miből is származik.

joska61 2017.05.12. 10:30:03

" állítólag több levelet küldtek nekem (amiről én nem tudok) és sajnos nem tud mit tenni" Nos ezt nem hiszem el. Egyébként az intrum csak ugat, nem harap. Üdv.

füvezőállat 2017.05.12. 10:39:05

Majd ha fussa nekik tértivevényes, szabályos üzenetekre, akkor ugassanak. Minden másra ott a mászterkárd! :D

neet 2017.05.12. 10:52:56

Vicces sztori. Én egy nagynevű (höhö) biztosító-társaságnál biztosítom az autókámat. Áttértem az utalálos fizetésre, mert mégiscsak 2017-et írunk vogymik. Erre küldenek emailt, sms-t, füstjeleket, h fizetni kell? Persze, h nem, tartsam fejben én. Egy hó csúszás után (luckily újabban 2-t lehet) jött egy irgumburgum, felhívtam őket, h lehetne-e esetleg, h idő előtt szóljanak, h figyu, paraszt, itt az idő hogy elindulj az iskolába.. ja, nem az a Lessie, szóval, h fizess. Droid: nem, azt nem tudják, mert egyénileg utálok, csak irgumozni tudnak, utóbb, előre szólni nem. Ott is faxa kis programozók ülhetnek, nem? De. Szóval beírtam a határidőnaplómba egy évre előre minden 3. hónaphoz... erről ennyit. (Igazából a mobilba írtam be egy emlékeztetőt, ami 3 havonta zörög, na de...!) Normális?

stakeholder Manyecs 2017.05.12. 11:21:09

@neet: én is így szoktam. ne bízz másban!!

rarabel 2017.05.12. 11:28:49

Az INTRUM-mal vigyázni, mert aláíratják simán az elévült követelés elismeréséről szóló nyilatkozatot, oszt' utána már a bíró is csak azt kérdezi: ez a maga aláírása? Ha igen, akkor legyen szíves fizetni az Intrumnak.
Profi mocsok cég.
A konkrét témához: 4500 forint tartozást és annak a kamatát kell fizetned, az Intrumnak egy büdös plusz-kanyit sem. Az az INTRUM haszna, de ahhoz bizonyítania kell, hogy írásban felszólított a T-Mobil a fizetésre, illetve, hogy egyáltalán: küldött-e számlát (nem Te igazolod, hogy nem kaptál, ő köteles bizonyítani, hogy küldött ÉS Te átvetted).

Biriksz_Krokiksz! 2017.05.12. 11:34:11

Én is jártam már így. Felhívtam a számot, h mizuka akartok róla beszélni? Végén elnézést kértek, h nem is erre a számra akarták küldeni az smst. Mondjuk nem voltam túl kedves, kicsit fenyegető is voltam, bevallom.

Figyel Castro 2017.05.12. 11:49:25

Ha a postaladaban volt a level, akkor nem tertis-->> IGNORE. Az Intrummal kapcsolatba NEM lepni (elismertnek tekintik a tartozast miatta).

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.05.12. 11:58:44

Velem a Főgáz próbálta ezt eljátszani tavaly. Még 2014-ben volt egy 973 Ft-os számla a díjneten, utána stornózták, volt egy -973-as, aztán ment tovább az élet. Tavaly meg jött egy levél a behajtóktól. Nem Intrum, hanem Medicredit, Zalaegerszeg, Kis utca 1. tetőtér 92 :D igazi sufnicéghez illő cím.
Elmentem a Főgázhoz, akik igen gyorsan elismerték, hogy bizony basztak akár csak egyetlen üzenetet is küldeni bármilyen formában az állítólagos tartozásról, miközben hármat kellett volna, és lezártuk szépen az ügyet.

KaTe 2017.05.12. 12:31:11

Mivel már mindenki leírta a megoldást, ezért csak megjegyzem, hogy az, hogy 25 éves vagy, még nem zárja ki, hogy nem lehet kölcsönöd, tartozásod. Amúgy lehetnél 60 éves is, ez sem jelenti azt, hogy a Telekom vagy a behajtó cég követelése feltétlenül jogos lenne.

Ha sokáig húzódna az ügy, azért arra figyelj, hogy az esetleges fizetési meghagyással szemben ellentmondással élj, különben ennél is többet veszíthetsz.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.05.12. 12:54:37

posztoló írjon a segitunk@telekom.hu -ra
problem solved. kérem a következőt, mert ez elég xar lesz hétvéginek

bankkártyás szurkoló 2017.05.12. 14:08:16

Voltam urulógusnál, az aktuális résznél egyből eszemben jutott az öklözőzsír téma.:D Még fürdéssel is alig tűnik tova a cucc. Lehet, hogy ez jel egy Új Kezdetre?

bankkártyás szurkoló 2017.05.12. 14:09:28

@Figyel Castro: ignore, mi?:D Szerinted ezt hányan értették? Még a digitális gyermekek közül se sokan. Más korszak vanmárt. Most olyan manyecskás vagyok, faszom.

Figyel Castro 2017.05.12. 14:28:45

@bankkártyás szurkoló: nem baj, gugli a barátjuk. Akinek nem, az megvúgyis menthetetlen ;)

stakeholder Manyecs 2017.05.12. 14:48:08

@bankkártyás szurkoló: én megértem hogy még csak fél s..ggel ülsz a gép előtt..de hogy az eszedig jutott el, hát jó alapos munkát végzett a dokid.:D

bankkártyás szurkoló 2017.05.12. 14:51:28

@stakeholder Manyecs: bevallom ez nekem magas. Amúgy nem olyan vicces. Mármint az alapja.
@Figyel Castro: hája. Bár szubkultúra ritkán közérdek. Deja. Ingore for world. (azért ingore, mert Ingrid vagyok, meg svéd).

Rohadt genya 2017.05.12. 16:36:28

Intrummal nem állunk szóba. Nem volt hivatalos értesítés, menjenek bíróságra. Nem fognak mert ott bukta van és max az alapot kérhetik. Ennyi

InTheGajd 2017.05.12. 17:58:09

Az update tetszik. De hogy miért kell ehhez előbb a homár... :-)

Vincenzo6 2017.05.12. 20:22:23

Mindig az adósok sírnak. Gusztustalan népség mind, szidják az Intrumot meg a többit, pedig ők akkora parasztok, hogy adósságot hagynak maguk után.

Komojtalan 2017.05.14. 11:46:32

@neet: Én tavaly előtt kaptam egy emlékeztetőt kötelezőre. Nem is az 1 hónapos lejáratkor, amikor már úgyis késő, hanem 2 héttel a lejárat után, de 2 héttel az 1 hónapos határidő előtt. Egyébként ha valakinek van ideje, így kell bánni velük: www.youtube.com/watch?v=KuR3fVZTBNY

Skywatcher 2017.05.18. 11:46:04

Nekem 3 szolgáltatásom van a telekomnál: tv, net, telefon. Természetesen nem egy időben jár le róluk a 2 év hűség, mert először csak netem volt tőlük, aztán már kábeltv is, aztán legutóbb rábeszéltek, hogy az egész olcsóbb, ha még telefont is választok hozzá, amit sose fogok használni. Az elmúlt 2 évben szép sorban lejárt mindegyikről a hűség, de erről nem tájékoztattak semmilyen módon, arról vettem észre, hogy a szokásos 10.000 ft helyett 12.000-es számla jött. Múlthéten már rutinból mentem fel a weblapra, és próbáltam megújítani a tv szerződést, de nem tudtam, mert az a csomag már nem elérhető az utcámban (családi HD), csak egy sokkal nagyobb, drágábban. Azt nem értem, ha az elérhető, akkor a kisebb miért nem? Ja, burkolt áremelés.
Egy sms, vagy email amúgy jól esne, hogy te barom, jövöhéten lejár a hűséged, ha nem akarsz emelt számlát kapni, újítsd meg...

andig 2017.05.21. 00:55:15

@Skywatcher:

A Telekom számlákon rajta van, hogy mikor jár le a hűségidő. Ergo minden hónapban láthatod.
A figyelmetlenség a Te hibád, kivételesen nem a Telekom hibázott.

andig 2017.05.21. 01:00:26

@Dávid András:

Igen, de mivel betelefonált a Telkomnak, azokat a hívásokat meg rögzítik, így megszakadt az elévülési folyamat. Azzal pedig, hogy kérték, hogy írjon e-mailt, azt akarják majd bizonyítani, hogy az ügyfél tudott a tartozásról, tehát azzal, hogy e-mailt írt elismerte a tartozást.
És az e-mail ismét megszakítja az elévülést.

zoli_ 2017.06.21. 23:10:39

@andig: miért beszélsz faszságokat? Olvass már ptk-t, és ne okoskodj olyanról, amihez nem értesz. De elárulom neked, hogy egy tértivevényes levél sem szakítja meg az elévülést, nem kezdődik újra az egy (5) év. Az új ptk szerint. A telefon meg pláne nem.

Az intrum ellen elég sok pert megnyertem, nem túl bonyolult... Érdemes olvasgatni a ptk-ban arról, hogy az engedményezés mikor szabályos, aztán a PP-ben, hogy cég körében mi számít szabályosan aláírtnak, no meg az is egy jó fejezet amiben arról értekezik a törvény, hogy kire milyen bizonyítási teher hárul, és legvégül a magánokirat bizonyító erejéről ismételten a ptk-ban.