Tékozló Homár

Kártyás úr beolvas az OBI-nak

2017.05.18. 12:08 | Homár Hilda | 56 komment

obi_logo2.jpeg

Van az úgy, hogy egy ideig az ember küzd meg bízik, rálegyint problémákra és nagyvonalúan túlteszi magát csalódásokon, aztán történik egy apró, a korábbiakhoz képest nem is látványosan súlyosabb eset, ami egyfajta katalizátorként alapjaiban renget meg egy viszonyt. Na, pont így járt olvasónk az OBI-val.

T. Homar!

 A szekszárdi OBI-ban történt a mellékelt és május 6-án az OBI-nál megreklamált történet. Az azóta eltelt 11 nap alatt az áruházlánc nem méltatott válaszra, ezért ha lehet, Önökön keresztül szeretném megosztani a történetemet. A következő reklamációt küldtem el 05.06-án:

Tisztelt Kereskedő!

Május 6-án a szekszárdi áruházukba jártam és szerettem volna vásárolni egy akkus sövénynyíró gépet. A tárgyilagosság kedvéért elmondanám, hogy csúcsforgalom volt az áruházba, így már a gép kiválasztásához sem volt szerencsém megszólítani egy eladót, hogy szakmai tanácsot kérhessek a választáshoz. Végül egy Bosch és egy LUX készülék közül az utóbbit szerettem volna megvásárolni, amihez igénybe kívántam venni az Önök által meghirdetett pontgyűjtő akcióban beígért 12% kedvezményt. Tudom ez egy 15 000.-Ft-os vásárlásnál nem nagy összeg, de nekem számít és nem én harcoltam ki, hanem áruházuk ajánlotta meg ezt a kedvezményt.

A pénztárnál a készülék fizetésekor kiderült, hogy a vonalkód leolvasóval nem tudják azonosítani a készüléket, annak azonosítóját pénztárosuk külön ütötte be. Ezután adminisztrálta a pontgyűjtő füzetünket, érvénytelenítette és lehúzott mellé egy 12% kedvezményről szóló vonalkódot, amit a pontgyűjtőnkhöz tűzött. Sajnos a kedvezményt a gép nem tudta érvényesíteni és itt egy hibajelzéssel megállt a „mutatvány”. A pénztáros telefonon jelezte, hogy segítséget kér az áruházvezető helyettestől, de az éppen el volt foglalva. Parkoló pályára kerültünk a  és vártuk a segítséget úgy negyed óráig. Ekkor megjelent az igazgató helyettes aki a pénztárostól átvette az árut és megoldást keresve amilyen lassan jött ugyanolyan gyorsan eltűnt.  

Újabb negyed óra történések nélkül és mi kezdtük elveszteni a türelmünket. A pénztáros kolléganő viszonylag gyorsan ellenünk fordult azzal, hogy ne túlozzunk, azért fél órája még nem állunk ott. Relatív! Biztosan hallották már, hogy három száll haj egy kopasz ember fején kevés – viszont egy levesbe sok. Hát ez nekünk már sok volt és az is, hogy senki nem próbálta meg megértésünket vagy esetleg türelmünket kérni, hanem vitát nyitnak az időérzékünkkel kapcsolatba. Lehet hogy ezt egy pénztárostól nem is lehet elvárni, de egy OBI áruház igazgató helyettesétől sem kaphat a vevő mondjuk egy köszönést vagy pár megnyugtató szót?

Szóval türelmünket vesztve azzal a kéréssel fordultam a pénztároshoz, hogy elállok a vásárlástól és szíveskedjék a kedvezményre szóló jogosultságomat visszaadni. Ő ezen a ponton újra elkezdett telefonálni, mert hát ehhez a kérésemhez is csak a főnök adhat engedélyt.

Hát én a magam hatáskörében döntöttem. Otthagytam az áruházat és a megszerzett kedvezményt is és fogadalmat tettem, hogy ez volt az OBI-nál az utolsó vásárlásom.

Elmondanám, hogy nem gondolom, hogy döntésem kicsit is megroppantaná áruházuk kereskedelmi sikereit annak ellenére, hogy rendszeres vásárlójuk voltam és jelen dühömben kiszámoltam, hogy csak idén több mint kettőszázezer forintot vásároltam már el Szekszárdon.

Nem a történetben szereplő személyekre haragszom, hanem arra a rendszerre, amit üzemeltetnek. Egy informatikai hiba vizsgálatához nem vehetik igénybe a vásárló idejét szabadon, azt az én személyes jelenlétem nélkül is el kell tudni intézni.

Amíg ügyünk intézésére vártunk, átlag minden második vásárló tételei között szerepelt olyan áru amit a pénztárnál nem vagy csak segítséggel tudtak azonosítani.

Azt is elpanaszolom, hogy rossz ösztönző rendszert alkalmaznak! Nagyobb mennyiségben vásároltam korábban lambériát, más alkalommal gipszkartont. A dolgozó a segítségnyújtásban addig érdekelt, amíg a kocsira felpakolt árura rá tudja ragasztani a dolgozói vonalkódját. A parkolóban a vásárló már nem kap segítséget, hogy áruját a kocsiról az utánfutójára felpakolja. Tudják egy gipszkarton lapot egy férfiember gond nélkül megemel a súlya miatt, de szélben meg kéne egyszer próbálni, hogy Önöknek hogy sikerül! Lehet, hogy én gondolkodom rosszul, hogy az ösztönző célja az lenne, hogy minél több megelégedett vásárlójuk legyen. A jelen rendszerben csak azt „adminisztrálják” hogy a munkatársaik mennyire aktívak.

És az sem nagyon tetszik, hogy csinálnak egy ilyen pontgyűjtő akciót, amit képtelenek úgy végrehajtani, hogy a vevő azt jóérzéssel használhassa.

Abban a reményben, hogy van olyan munkatársuk is akinek számít a vevőkkel kapcsolatos kommunikáció tisztelettel elköszön Önöktől egy volt vevőjük:

Kártyás József

Ui:

Amikor a Bricostore kivonult Magyarországról, nem voltak érzelmeim. Most egy kicsit sajnálom!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

chili wili 2017.05.18. 12:17:18

Erste kártyával gyűjtötte a pontot?

Terézágyú 2017.05.18. 12:24:17

"Nem a történetben szereplő személyekre haragszom, hanem arra a rendszerre, amit üzemeltetnek. "

Na végre egy korrekt ember.

(és igen, ijjenek ezek a programozók...)

rarabel 2017.05.18. 12:25:12

Panaszkönyv, rögzít, bejelenést fogy. véd., és várja az elnézéskérést.
Esetlegesen a felajánlott Messi márkájú luftballonhámozó gépet.
Ha nincs türelem, nincs luftballonhámozás!

stakeholder Manyecs 2017.05.18. 12:26:26

Majd ha a Skynet életre kel, lesz remény!!

Tehetséges ugandai buzi 2017.05.18. 12:32:04

Jól kibasztál velük, hogy otthagytad az érvénytelenített pontgyüjtő kártyádat, anélkül, hogy felhasználtad volna.

borso 2017.05.18. 12:35:27

Kedves posztoló!
1-"főműsoridőben" nem megyünk barkácsáruházba vásárolni, mert ott lesz kb 200 nyugger darabonként 1 akcijós muskátlival meg occsó illetgyertyával a kezében és kigyózik a pénztárnál a sor.
2-pontot nem gyűjtünk mert átvbaszás mind

aptikjampó 2017.05.18. 12:41:45

A parkolóban a vásárló már nem kap segítséget, hogy áruját a kocsiról az utánfutójára felpakolja.

Nem? Pedig felugorhatna a platóra és otthon meg lerakhatná ugye? Szerintem a rakodás nem dolga, de egy öccázassal rá lehet venni ha annyira akarod.

Nick-son 2017.05.18. 12:43:40

Ez egy olyan döntés ami se az obit, se a saját életed nem fogja alapjaiban megrengetni.

Ezek ilyenek. Ha jobbat nem tud az ember bemegy, elfogadja a túlárazást, kiállja a sort meg a rendszer "sajátságait" aztán elfelejti.

Azt komolyan nem gondolhattad, hogy azon a helyen megkérdezel egy eladót és az érteni fog a sövényvágó gépekhez.

Darth Revan 2017.05.18. 12:51:28

Tavaly eletemben eloszor hasznaltam az AirBNB-t. minden klappolt, most is foglalni akartam rajtuk keresztul, mert volt egy 35 euros kuponom. :)

ki is valasztottam egy szimpatikusnak tuno lakast, a tulajjal megbeszeltuk a reszleteket, azutan lefoglaltam. a pontos cim csak ezutan derult ki es persze egyaltalan nem 5 percnyire volt a villamosmegallotol, hanem tobb, mint 3 km-re.

a foglalast toroltem, es ezzel elveszett a 35 euros kupon is, gondoltam megreklamalom, de hamar feladtam, sem telefonszamot, sem email cimet nem talaltam a "contact us" menupontban.

Konnyen jott, konnyen ment :D

rarabel 2017.05.18. 12:52:05

@borso: dehát ott a Tuskó, Penni, Sparherdt, Ósün kártja, hatalmas aggcijókkal!

Terézágyú 2017.05.18. 12:53:08

@Darth Revan:
"egyaltalan nem 5 percnyire volt a villamosmegallotol, hanem tobb, mint 3 km-re. "

Te gyalog gondoltad a közelt, a tulaj meg gyorsmetróval... :-/

metal · http://electric.blog.hu 2017.05.18. 13:00:27

Előjött egy informatikai hiba, és a "hülye" alkalmazottak nem tudták 15 perc alatt megoldani! Tarthatatlan, azonnal fel kell szántani az egész OBI-t, sőt az egész ipari parkot, és sóval behinteni! És az alkalmazott a hülye, és nem a türelmetlen ügyfél?

aptikjampó 2017.05.18. 13:05:50

A székely meg a medve fát vág az OBI-nál.
Ez egy nagyon hülye vicc gondolta Stirlitz.

stakeholder Manyecs 2017.05.18. 13:08:24

biztos a hódot kellett újraéleszteni mert ott víz sincs..

aptikjampó 2017.05.18. 13:08:55

@Terézágyú: "egyaltalan nem 5 percnyire volt a villamosmegallotol, hanem tobb, mint 3 km-re. "

Te gyalog gondoltad a közelt, a tulaj meg gyorsmetróval... :-/
A gyorsmetróhoz meg 10 perc trolival. Hogy tovább fűzzem a gondolatmenetet!

aptikjampó 2017.05.18. 13:14:28

@stakeholder Manyecs: biztos a hódot kellett újraéleszteni mert ott víz sincs..

OBI árul hódcsapdát?

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.05.18. 13:24:43

@Terézágyú: pedig a történetben szereplő emberek üzemeltetik a rendszert, és ők tehetnek arról is, ha az akadozik

stakeholder Manyecs 2017.05.18. 13:25:23

@aptikjampó: amúgy meg tök állatkínzás hódot rakni egy áruház homlokzatára...

Terézágyú 2017.05.18. 13:27:48

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:
"pedig a történetben szereplő emberek üzemeltetik a rendszert, és ők tehetnek arról is, ha az akadozik "

A történetben szereplők csak használják...

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.05.18. 13:28:35

@Darth Revan: éjjel, van nálad 2x30kg-os bőrönd, és felajzott kanpirézek kergetnek a nyócker setét uccáihoz hasonló területen át, max. 4perc :P

aptikjampó 2017.05.18. 13:37:09

@stakeholder Manyecs:: amúgy meg tök állatkínzás hódot rakni egy áruház homlokzatára...

Sast négyküllős keréken már nem szabad!

stakeholder Manyecs 2017.05.18. 14:01:21

@aptikjampó: pfff. 93% -ázalékot értem el a vizsgámon....)..a hód szopogassa a newl/nyúl/ farkát.:DD

ptspts 2017.05.18. 14:10:40

Rosszul megvalósított pontgyűjtő akcióval az áruházak akár veszíthetnek is: az áruház is jobban járna, ha nem hirdetne akciót.

A posztbéli technikai probléma egyszerű megoldása az lett volna, ha a pénztáros odaadja a kedvezményt (1800 Ft-ot) a vevőnek készpénzben, 5 másodperc alatt. Ha erre a pénztáros nem jogosult, és a vevőnek várnia kell, mondjuk max. 10 percet, akkor pedig a kedvezmény dupláját ajánlhatta volna fel az áruház a kellemetlenség miatt.

Tikakukac 2017.05.18. 14:10:43

@metal: Én áruházvezetős dolgokat is olvastam azért, neki meg azért csak illene tudni, hogy informatikai gondokat nem 15, nem 30 és nem is 600 perc alatt fognak kijavítani, ergo qrva felesleges ügyfelet seggeltetni a pulton. Jobb esetben ennyi idő alatt lesz hibajelentés leadva amit majd megoldanak x napon belül, amire jön egy frissítés x+y napra. Ilyenkor szépen megoldjuk papíros dolgokkal, felveszünk jegyzőkönyvet stb. Végén mindenki happy.
Csak ugye ez itthon nem nagyon megy, ehhez 1-2 határt ugrani kell balra.

KaTe 2017.05.18. 14:19:22

Nemrég Ózdon jártam, gondoltam betérek a helyi LIDL-be. A kasszánál az előttem vásárló valami dobozos műszaki cuccost tartott a pénztáros felé, aki épp másodjára próbálta leolvasni annak vonalkódját. Ezután a következő párbeszéd zajlott le a felek között:
- Pénztáros: A gép sajnos nem veszi be, úgyhogy ez itt marad. Elnézést.
- Vásárló: Rendben.
...És az élet ment tovább!

KaTe 2017.05.18. 14:21:09

@ptspts: Azt hittem, az áruház ügyfélszolgálata pont az ilyen problémás esetek kezelésére van fenntartva! (persze ha csak az adott helyzetben nem állt épp sort ott is min. 10 ember)

Terézágyú 2017.05.18. 14:31:15

@Tikakukac:
"Ilyenkor szépen megoldjuk papíros dolgokkal, felveszünk jegyzőkönyvet stb."
asse két perc. pláne ha a pénztárosnak kell megcsinálnia...

"Végén mindenki happy."
ha a vevő siet, meg nagyon kell a cucc, akkor egy jegyzőkönyvtől nem lesz boldogabb...

stakeholder Manyecs 2017.05.18. 14:36:41

Most tényleg olyan nehéz mondjuk addig egy kávét meginni valahol ott a áruházban...hétvégén a Práktikerben voltam sziklakerti növényeket soppingoltam...a vevők nyugodtan fecserésztek a kiállított kanapén valamire vártak /két pasi, mielőtt.../:)

Tikakukac 2017.05.18. 14:41:29

@a kisvakond: Attól függ hogyan állok a térkép felett :D

@Terézágyú: Hosszú évek alatt talán 2 max 3 olyan ügyfél volt akivel gond volt, de ők deklaráltan már vásárlás előtt is balhézva indultak neki. Minden megoldható egy kompromisszumos kifejlettel amit mindenki el tud vállalni, pedig volt már áram-net-telefon kimaradás és bokáig érő víz is.

Terézágyú 2017.05.18. 14:45:05

@Tikakukac:
"Minden megoldható egy kompromisszumos kifejlettel amit mindenki el tud vállalni"
na, hát írd meg a levélben szereplő boltnak ezt :)

Darth Revan 2017.05.18. 14:47:41

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:

"van nálad 2x30kg-os bőrönd"

nyaralni mennek, nem koltozkodok.

" és felajzott kanpirézek kergetnek "

barcsak...
arrol almodozom, hogy felajzott kanpirezek eroszakot tesznek rajtom.

Tikakukac 2017.05.18. 14:51:19

@Terézágyú: "Kollégáknak" szoktam írni ha látok nagy hülyeséget, saját magamon segítek vele ha a dezinformációkat kikapjuk a köztudatból. Belsős barkácsos dolgokat meg oldják meg az ottaniak vagy Batman.

enrico palazzo 2017.05.18. 15:08:49

@melaena: De komolyan, mi a tököm ez a divat kb. 5 éve, hogy senki nem használja a helyragokat? Régebben még jót nevettünk a "voltunk olaszba" dolgon, de ne legyen már ilyen szánalmasan beleszarós mindenki.

Terézágyú 2017.05.18. 15:19:47

@enrico palazzo:
"Régebben még jót nevettünk a "voltunk olaszba" dolgon"

Ma már nincs kultúra...

enrico palazzo 2017.05.18. 15:21:35

@Terézágyú: Akkor mindenki menjen az anyjának!

homar-fan 2017.05.18. 16:41:19

Ez a poszt-toló nagyon fusztráló lehet életben.

A gipszkartont esetleg az ÓBI ne szerelje fel nálad a falra, hogy meglegyen a vásárlói élmény? Adsz 500 jattot a kollégáknak és máris simogatva fogják felpakolni az utánfutóra a bolt összes gipszkartonját.

Dikusz 2017.05.18. 19:07:06

@melaena: pontosan:)
Először még azt hittem, hogy elírás, amikor másodszorra is leírta a posztoló, akkor már nem.
Most már tudom, hogy hova fújta az álamfő hiányzó l betűjét a szél. Igaz, kicsit későn, de kiderült. Itt van: "száll haj".

Reactor 2017.05.18. 22:45:11

Ha az informatikai szoftver ilyen gány, azért igenis az áruház (illetve az általa szerződtetett programátor) a felelős. Itt mutatkozik meg a hátulütője annak, ha túlzottan rábízzuk magunkat az elektronikára. A technika ördöge sem alszik ám.
A probléma gyökere egyértelmű amúgy: a hivatásos jó szakember programozók bére bődületesen magas. Hogy az áruháznak 100% nyeresége legyen, ne csak 99%, alkalmaznak valami szakközépből kibukott vérpistikét, aki leprogramozza turbó-paszkálban, ért ő hozzá nagyon, hisz tetriszt is írt már, szinte hibátlan, csak akkor fullad le, ha a játékos kipörgeti a pontszámlálót, jó lesz az az áruháznak is. Így mindenki jól jár: az áruház is, a vérpistike is, egyedül a vásárló nem.
Ha csúcsforgalom van az áruházban, úgy célszerű elindulni otthonról, hogy kétkötetes Stephen King-regényt a hónod alá, vagy okostelefonra feltölteni e-bookot. Nálam mindig van könyv, úgyhogy az ilyen kínos szituációkat szerencsére megúszhattam.

@stakeholder Manyecs: Gyere el, és adunk ingyen :) nekünk van sziklakert, sok növénnyel, nem sajnáljuk ám :)

Ez itt még annyira nem probléma, de akkor mi történik, ha mondjuk egy nyomásszabályzó automata száll el egy vegyipari üzemben, vagy éppen egy kórház rendszervezérlése hülyül meg

Jóska Pista 2017.05.19. 03:23:30

"Elmondanám, hogy nem gondolom, hogy döntésem kicsit is megroppantaná áruházuk kereskedelmi sikereit "
Engem a Brocostore-nál vágtak át életem első és utolsó vevőkártyájával, ráadásul mikor reklamáltam, belehazudtak a képembe. Soha többé be nem tettem oda a lábam, rá fél-egy évvel ki is vonultak Magyarországról. Nem tudom nem észrevenni az összefüggést.

"Amikor a Bricostore kivonult Magyarországról, nem voltak érzelmeim. Most egy kicsit sajnálom!"
Lásd a fentit, ne sajnáld!

stakeholder Manyecs 2017.05.19. 08:29:01

@Reactor: akkor legközelebb hoznál néhány varjúháj-féleséget? Köszi! Én mondom a Skynet a megoldás, tényleg:D ! Valami köcsög telenyomta a zárat ragasztóval vasárnap éjjel meg fog halni nálam fegyver van és nem félek használni:D - egyszer véletlen igen akkor 3 mp alatt kiürült egy helyiség én meg angolosan távoztam...! jó, éjjel volt és hálóingben osontam kicsit túl zajos volt a szomszéd:DDD de ezt majd élőben elmesélem! Asszem még nem évült el.:DDD

joska61 2017.05.19. 08:46:54

Felháborító, hogy az obiban nincs bőrkanapé és megértően bólogató pszichológus a vevő megnyugtatására... Ja, és az eltelt idő nem relatív. Vagy fél óra, vagy 20 perc se.

stakeholder Manyecs 2017.05.19. 09:37:22

..lehet közben megebédelt a vezetőség + megetették a hódot aztán elvitték úszni...

CID.. 2017.05.19. 09:49:05

11 nap és nem válaszoltak? Skandallum :D Kicsit türelmetlen a poszter, miért nem pasziánszozott ameddig várakozott?

Jóska Pista 2017.05.19. 17:24:13

@halmozottan hátrányos helyzetű crazy,7edik,akárcsa:
Már akkor is mindegy volt.
Soha nincs semmilyen vevőkártyám, egyrészt ha olcsóbban akarok vásárolni oda megyek ahol olcsóbb, másrészt a pontokért megszerezhető kütyük teljesen feleslegesek.

De a BS-ban rábeszéltek egyre, itt a vásárlás után levásárolható kedvezményt adtak, progresszív módon, pl 500 ezer után valami 20 ezer, egymillió után százezer. Rákérdeztem, hogy van-e időben korlát, amikor nullázódnak a vásárlások, azt mondták csak akkor nullázódik ha beváltom.
Két évig folyamatosan oda jártam, pedig sem a legközelebbi, sem a legolcsóbb nem a Bricostore volt. Már olyan 800-900 ezres forgalomnál jártam, amikor a vásárláskor a blokkon csak valami 400 párezer forintot láttam (az aktuális vásárlás blokkján mindig feltüntették a vevőkártyához tartozó göngyölített vásárlást is).

Szóltam hogy valami baj van, de szerintük egyszerűen annyi történt, hogy csak az utolsó egy évet tartják nyilván, csak arra jár a kedvezmény.

Nincs ezzel semmi baj, csak pont ellenkezőleg tájékoztattak a vevőkártya kiváltásakor, ráadásul a neten látható volt, hogy az utolsó vásárlásom előtt változtatták meg a szabályzatot. Az előkerült üzletvezető azt hazudta, mindig is ez volt a szabály, igazából ezen húztam fel magam. Plusz a központjuk is mellébeszélt..

Így még a boltban visszadobtam a vevőkártyájukat, a rajta levő kedvezménnyel együtt, kenjék a hajukra, remélem felszámolják az egész hazudós céget.

Rá egy évvel meg is történt.

De én már előtte sem tettem be oda a lábam, egy darabig gyűjtögettem a Praktikeres, Obis számlákat, hogy majd elküldöm nekik, lássák az átverésükkel sokkal nagyobb árréstől szabadultak meg, mint amekkora lett volna a kedvezmény. De persze soha nem küldtem el.

lordjim 2017.05.21. 14:12:50

@borso: kapjad be a nyuggerek farkát bő nyállal,köcsög.

borso 2017.05.22. 10:33:07

@lordjim: Na ha már sikerült ilyen prosztó módon böfögni ide egyet akkor elárulom, hogy nem szoktam nyuggerek farkát sem bő nyállal, sem sehogyan szopogatni, maradok a klasszikus nő-férfi felállásban. Lehet, hogy téged izgat a csokislyuk de engem hagyjál ki belőle mert stílusosan pofánbaszlak. Köcsög max apád lehetett aki annyira undorodott anyádtól, hogy inkább segbekuratta magát a népligeti bozótosban. Gondolom ezt megbeszéltük.
Amúgy mi is gondod a nyuggerekkel? Fejtsd ki kérlek, de ha lehet kultúráltan. Ha nem megy inkább hagyjuk.