Tékozló Homár

Miért kéne olyan információk után kutakodni, amiknek a létezéséről nem tud az ember?

2017.05.18. 15:07 | Homár Hilda | 62 komment

unnamed_2_1.jpg

Az alábbi mobilparkolásos sztoriban nem is az a legérdekesebb, hogy miért nem emelik ki az oszlopon vagy az sms-ben, hogy limitálva van a pakolás hossza, hanem hogy nekem Pesten a válasz sms mindig tartalmazza a zóna, a rendszám és a díj adatai mellett azt is, hogy legkésőbb mikor áll le la parkolásom. Mitől az eltérés? Tuti nem a szolgáltató a megfejtés, mert telenoros vagyok, mint Lajos!

Kedves Homár Blog!

2017.04.08-án hajnalban (01:46-kor) érkeztünk haza családunkkal egy hosszabb, külföldi útról és mivel az autónkhoz nem volt parkolási bérlet, ezért az egyszerű megoldást próbáltuk használni: mobil-parkoltunk. Szombati napról volt szó és tudtuk, hogy reggel 8-tól délután 2-ig kell fizetnünk parkolási díjat. Elküldtem az SMS-t, majd a visszaigazolás után aludni tértünk.

Másnap természetesen nyugodtan tettük a dolgunkat abban a hiszemben, hogy a parkolás rendben van, azonban olyan fél kettő magasságában a párom valamiért kiment a kocsihoz és meglepetten tapasztalta, hogy egy mikuláscsomag van az autón. Amikor megmutatta, azt hittem viccel, hiszen biztos voltam benne, hogy nem mondtam le a parkolást. Gyorsan megnéztem a mobilom, amin már két SMS várt. Az első 11:45-kor érkezett, arról tájékoztatva, hogy hamarosan lejár a parkolási idő, a második pontban délben a fizetendő összegről.

Pár nappal később elmentünk az ügyfélszolgálatra panaszt tenni. Eleve úgy kérdeztem meg az ügyintéző hölgyet, hogy mesélje el, hogyan parkolna mobilról. Természetesen Ő már mondta, hogy csak 4 óráig lehet egyfolytában parkolni. Erre visszakérdeztem, hogy ezt honnan tudja, mire azt válaszolta, hogy ez benne van a tájékoztató füzetükben... Miután elmondtam, hogy ennek az információnak a hiányában lettem megbírságolva, javasolta hogy forduljak e-mail-ben a parkolási üzletág vezetőségéhez és nyújtsak be méltányossági kérvényt.

A vicc az egészben, hogy sem az automatán, sem a visszaigazoló SMS-ben, sem a nemzetimobilfizetes.hu oldalán nem találtam meg a 4 órás limitre vonatkozó szabályt. Egyedül a Telenor oldala tájékoztat: https://www.telenor.hu/szolgaltatas/mobilvasarlas/mobilparkolas/smsben

11.png

A társaságtól kapott választól nem lettem okosabb, sőt inkább csak a másik szolgáltató(k)ra mutogatást olvastam ki belőle:

Egyes szolgáltatóknál eltérő szerződési feltételek vannak. Az egy tranzakcióra igénybe vehető parkolás maximális mértékét mobiltelefon szolgáltatójával kötött szerződése határozza meg.

Ilyen szerződést szerintem senki sem kötött, így nem lehet azt mondani, hogy miért nem olvastam el a szerződéskötéskor a szabályokat.

A tájékoztatás hiánya miatt keletkezett kárával kapcsolatban forduljon mobiltelefon szolgáltatójához.

Természetesen logikus megoldás lenne elmennem egy Telenor shop-ba, majd előadni a problémám, viszont biztos vagyok benne, hogy Ők meg a weboldallal takaróznának. Hozzáteszem, félig jogosan, hiszen az információ hozzáférhető, ugyanakkor sehol máshol nincs ilyen irányú figyelmeztetés erre az apró kivételre.

Nem az 1800 Ft.-os bírságról van szó, hiszen azt már ki is fizettem. Az én problémám az egésszel az, hogy valahol-valaki hibát követett el, elmulasztotta rendesen elvégezni a munkáját és ezt nem hajlandók elismerni, kijavítani.

Nem tartom életszerűnek azt, hogy mobiltelfonról keresgéljek éjjel 2 órakor olyan információkat, kikötéseket, amikről alapvetően fogalmam sem lehet. Az automata a parkolási cég tulajdona, és azon egyedül a nemzetimobilfizetes.hu weboldal van megadva, nincs szó rajta arról, hogy a mobilszolgáltató korlátozná a parkolás idejét! Az SMS-ben nem jön információ a lehetséges maximális időtartamról! Tíz órával később azt hiszem nem kötelességem a telefonom minden csippanására ugranom...

U.i. Mellékeltem a levelezésünket, benne minden információval. Kérlek benneteket, hogy az adatokat természetesen diszkréten kezeljétek, azaz például a képeken a rendszámot, neveket tegyétek olvashatatlanná. Köszönöm! 

Üdv,

Lajos

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2017.05.18. 15:10:32

Akkor most végülis ki találta ki, hogy csak négy órát lehessen mobilparkolni...??????

szmoker (Homo Trollicus) 2017.05.18. 15:27:08

Minden parkolás időlimites, ha kp-val vagy akárhogy fizeted akkor is. Többet nem is enged bedobálni.
Mindig is így volt, mobilparkolás előtt is. Vagyis legalább 10 éve, de inkább több.

Az meg hogy küldenek sms-t hogy le fog járni, és a poszt toló nem olvasta aztán baszorog... hát nem kell kitenni a hülyeséget az ablakba és akkor nem fogják látni a zemberek.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.05.18. 15:31:27

@Terézágyú: a törvényalkotó vagy az önkormányzat meghatározhat maximum időtartamot, számos zónánál van is ilyen. Ha ilyen helyen parkolsz arról SMS-ben tájékoztatnak indításkor. Ezen felül a Telenor (és minden más szolgáltató) korlátozhatja, a Telenor meg is teszi, ahogy a honlapjukon írják is és mivel ez általános, így erről nem tájékoztatnak minden esetben külön.

Egyébként jött SMS, 2 is. Ebből a szempontból mondjuk jó az appokat igénybe venni (nem így sms-ben indítani), mert ott lehet állítani, hogy automatikusan meghosszabbodjon a parkolás, ha lejár az idő.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.05.18. 15:34:33

@Terézágyú: By the way ez a szolgáltató általi maximálás pont a userek védelmében van, hogy ha elfelejtik leállítani, akkor ne menjen rá a gatyájuk. Persze a másik oldalon meg is lehet szívni, de az a kisebb valószínűségű esemény.

Sluck Ödön 2017.05.18. 15:38:44

Az önkorményzat által meghatározott maximális várakozási idő forgalmi okok miatt van és ki van táblára írva a tetthelyen. Ezen kívüli időtartam korlátozás a parkolási idő vége lehet legfeljebb az adott napon (most 14:00 pl.). Teljesen érthetetlen egy telefon szolgáltató miért szab meg parkolási időlimitet, sőt mi jogon bírálja felül a közlekedési szabályokat? És mi a fenéknek kellene a telefon szolgáltató honlapját nézegetni az aznapi szabályok után kutatva minden parkolás, klozettra ülés, mifene előtt.

Terézágyú 2017.05.18. 15:38:53

"Tíz órával később azt hiszem nem kötelességem a telefonom minden csippanására ugranom..."

Ja. Kötelesség? Fujjj... JOGOK! az igen!

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.05.18. 15:45:09

@Sluck Ödön: minden szolgáltató 4 órában korlátozza, mindegyik honlapján le is van írva. Ha a zóna maga is korlátozott parkolást enged (2 vagy 3 óra) akkor természetesen az lesz érvényben és arról tájékoztat is az indításkor. A lejárat előtt (1:45, 2:45 vagy 3:45 után) kapsz egy SMS-t, hogy le fog járni, majd akkor is mikor lejárt. Ez pedig azért van, hogy ha feledékeny vagy elfelejted leállítani, akkor ne azt vedd észre egyszer, hogy az egyenleged 0. A szolgáltató általi korlátozás minden napon és minden zónában érvényes.

borso 2017.05.18. 15:47:57

ezer éve így van, azaz pld az Operánál 3 óra a limit. Sokszor van, hogy próba vagy előadás miatt több mint 3 órát kell parkolnom. 2 óra 50 perckor jön a figyelmeztetés 3 óra múlva autómatice leáll. Ilyenkor elvileg el kéne mennem egy másik parkolóhelyre azaz odébb kéne állnom, helyette 5 perc múlva újraindítom és kész. Ennyire nehéz ez egyeseknek?

Darth Revan 2017.05.18. 15:48:56

mivel kapott smsben ertesitest, igy nem igazan latom a problemat.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.05.18. 15:52:10

A parkolás lényege az autós lehúzása. Van egy minimum díj, a 15 percre eső parkolási díj. Nálunk (II. kerület külső része) ez 45 Ft. Ha a fizető időszaknak 18:00-kor van vége, akkor 17:45 után már nem dobhatod be a 45 Ft-ot (vagy többet), mert állandóan azt írja ki az automata, hogy minimális díj 45 Ft. Az automatán van ugyan egy olyan kiírás , hogy 17:45 után _lehet_ kevesebbet is bedobni, de ezt opcióként írja, nem kötelezőként. (Meg télen, a sötét utcán, szar közvilágításnál olvasd ezt el, ha tudod.) Amikor először találkoztam ezzel, akkor megérkeztem 17:52-kor, megpróbáltam bedobni egy 50-est, megállapítottam, hogy szar az automata, és elmentem. 17:56-kot rátették a mikulás csomagot.
A vicc, hogy 18:00 után újra elfogadja a pénzt, onnantól a reggel fél 9 utáni parkolást fizetheted ki vele, ha nem akarsz korán kelni.
Szóval a II kerületi önkormányzat kapja be. Illetve nekik kapja be egy ideges cerkóf. (Mondanám, hogy Láng Zsolt költse gyógyszerre, de ő inkább villára költötte. - https://www.google.hu/maps/place/Budapest,+Apostol+u.+19,+1025/@47.5196859,19.0329804,3a,75y,351h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1s063Kn_jVc3fYxJoFQjNwRw!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D063Kn_jVc3fYxJoFQjNwRw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D351.07098%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x4741deaa56d7bde5:0xa81000c6f610fe74!8m2!3d47.5197534!4d19.0330922!6m1!1e1)

Sluck Ödön 2017.05.18. 15:53:57

@onlajnok: No igen, a baj csak az, hogy a szolgáltató nagyobb költségbe veri így az ügyfelet, mintha kifutna a parkolási idő végéig. Tudtommal sehol nincs 0-24 fizetés, vagy ha mégis akkor valószínűleg a zóna eleve korlátozott időtartamot enged meg. Egyébként még a 0-24 esetén is jobb lenne ha nem állítaná le a parkolást rögvest, hanem figyelmezetetne párszor és mondjuk csak 24 óra után állna le. Merthogy az ember nem figyelhet mindig a csipogásra ld. aptikjampo fenti kommentje. Szóval ez ilyen bürokretén túlszabályozás szerintem.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.05.18. 15:55:46

@borso: hát neki hétvégén senki ne írogasson sms-t....úgyse fogja megnézni.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.05.18. 16:00:38

@Sluck Ödön: ahol nincs 0-24, ott értelemszerűen leáll a parkolás a fizetési időszak végén. De mondjuk egy belső kerületbeni parkolásnál nem mindegy, hogy reggel 8-tól 8:15-ig fizetsz vagy 20 óráig.

Őszintén ez 3 éve így van, amióta mobil parkolás van, de elvileg előtte az automatáknál is így volt. Másrészt minden szolgáltató oldalán le van írva. Harmadrészt SMS-eket kapott az illető. Nyilván toporzékolhat, hogy de akkor is akkor is. De akkor tegye fel az appot, x-elje be, hogy automatikusan hosszabbodjon meg a parkolása, aztán ennyi.

KaTe 2017.05.18. 16:06:02

A mindenségit, mekkora informatikai csoda kellhet vajon ahhoz, hogy a Telenor 4 óránként automatikusan újraindítsa a parkolást, ha már az ügyfél (igen az, akikből élnek) nem kezdeményezte a parkolás leállítását?! Tyűűű!!! És vannak, akik szerint ez rendben is volna?! Hát most aztán elhagytam az állam! !!!

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.05.18. 16:09:41

@KaTe: gondolj bele kik vannak többen: azok akik elfelejtik leállítani a parkolást miután odébbálltak vagy azok, akik több, mint 4 órát parkolnak egy helyen úgy, hogy fizetnek érte. Ha eddig nem találtad ki, akkor megmondom a megoldást: az első csoport, méghozzá nagyságrendileg. Na ezért nem hosszabbodik meg automatikusan. Nem csoda, elég egyszerű, van is rá lehetőség, ha appon át indítasz parkolást.

borso 2017.05.18. 16:10:58

@Terézágyú: ismerem az összes ügyelőt, de az nem én vagyok. :-)

gdobo76 2017.05.18. 16:17:33

@szmoker (Homo Trollicus): nem egészen, Bp-n több helyen is addig parkolhatsz ameddig szeretnél (pénzed tart, stb) :)

Baluci 2017.05.18. 16:51:43

Vazze... Ez mekkora prosztóság, hogy egyes helyeken szombaton is parkolási díjat kell fizetni! Pesten legalább ezt a gennyességet eltörölték pár éve...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.05.18. 16:55:07

@gdobo76: Kivéve, ha sms-ben (és szerintem akkor is, ha app-ból) indítasz, akkor leáll legkésőbb 4 óra után, akármit is csinálsz :).

Darth Revan 2017.05.18. 17:30:32

@Baluci: tallinban parkoltam szombat este 9-kor a belvarosban. eszembe sem jutott parolojegyet venni, hiszen szombat este 9-kor miert kellene?
persze megbuntettek, mert kellett volna parkolojegy. tyu, mondom. (legalabb nem volt magas a buntetes osszege)

mikimackó 2017.05.18. 17:57:13

teccett volna ötkocsibeállós budai villában lakni !!!

Dikusz 2017.05.18. 19:11:44

@borso: az összes büfést is:)
Jó estét Igázgató úr:)))

Helga Beauty Salon2 2017.05.19. 07:38:09

Nem látták az anyukámat? Itt törölgetett tegnap!

Terézágyú 2017.05.19. 07:49:42

@Sluck Ödön:
"Merthogy az ember nem figyelhet mindig a csipogásra"

Bezony.
Ha meg nem küldene smst, akkor az volna a baj.
Most küldött, most az a baj, nehogy mán én felfigyeljek a csipogásra!!!!
Ha meg megírta volna a cég az első smsben, hogy "felhívjuk a tisztelt ügy fél figyelmét, hogy ez csak négy óra hosszáig érvényes", akkor meg az volna a baj, hogy nehogy mán ilyen kurva hosszú smseket olvasgassak!...

Terézágyú 2017.05.19. 07:51:03

@Hilda kisfia:
Nem unjátok még ezt a hildázást...???????

Helga Beauty Salon2 2017.05.19. 07:57:00

@Terézágyú: Nem, a Hildát unom, meg téged! Tök gagyi kommentek miatt tiltott már megint, a f,szom se foglalkozna vele ha békénhagyna, vagy legalábbis következetes lenne! Neked meg ajánlanám a szűrés gombot bamba beszólogatások helyett!

Terézágyú 2017.05.19. 08:24:09

@Helga Beauty Salon:
Hát, ha csak ilyesmikre áll a mini fütyitek, hogy beszólogattok, és büszkék vagytok, hogy szűrnek benneteket, akkor csináljátok...

Helga Beauty Salon. 2017.05.19. 08:30:14

@Terézágyú: Péniszcentrikus vagy, nagy az ínség? Fenomenális diagnózis, belenéztem a gatyámba kicsi volt, erre írtam egy dühös kommentet! Na persze!

joska61 2017.05.19. 08:41:01

"szolgáltatójával kötött szerződése határozza meg" Gondolom az az érv, hogy a szolgáltatás igénybevétele maga a szerződés elfogadása. Az oldalon kint van, tehát oké. Valóban kellemetlen az ügy, de nem úszható meg.

.Manyecska 2017.05.19. 08:45:32

@Csokis: ugye???? itt a legdrágább! De hogy szombaton is fizetni kelljen...
OFF ma a Alsónémedi Borozó és a Májdurrantó FC ! játszik a kupán...lesz itt olyan bírságolás mert se parkolóhely, pont iskola mellett van ráadásul... én mondjuk bringával járok ezek miatt is! Eccer a Szemlőhegyi barlangig ̶f̶e̶l̶t̶e̶k̶e̶r̶t̶ü̶n̶k̶ feltoltuk kb. 30 perc alatt a gyerekkekl lefelé három perc volt és nem tudtunk megállni a végén :DD ON

napinapinapi 2017.05.19. 08:52:31

"Tíz órával később azt hiszem nem kötelességem a telefonom minden csippanására ugranom..."
Ha mondjuk lementel bringaval szentendrere,visegradra,akkor is sokat ersz az smssel, hogy 15 perc mulva lejar :D

MIx 2017.05.19. 08:54:39

Bevétel maximalizálás.
Én is jártam már így kórházi kezelés közben ahol ki kellett kapcsolnom a mobilt.

Nincs az oszlopon feltüntetve, sem az sms nem közli.
Szemétség.
A levelezés vellük csak zsákutca!

.Manyecska 2017.05.19. 09:23:33

Dömös községet meg átszámozzák...az utcákat, nóóóórmális?? .....62-ből 94 lett pl.. csomó helyen át kell iratni/jelenteni... na ott találd meg a zónát..:D :((

.Manyecska 2017.05.19. 09:26:20

Amúgy ma szerelik fel nálunk az okosórát -GPRS-kapcsolat!- lehet a parkolóórával is tud kommunikálni ha a megfelelő helyre forrasztok be drótot...:DD

Jeff 2017.05.19. 09:31:19

Tudom hogy itt mindig a poszt tolót kell ekézni, de baszki, azért ne ez legyen már a normális, hogy egy megtalálhatatlan, eldugott, ámde elég fontos információ nemtudása miatt megszopatnak, aztán még én vagyok a hülye, mert nem olvastam el a több oldalas ASZF minden apró betűs alpontját...

Jeff 2017.05.19. 09:32:39

@Jeff: félreérthetően fogalmaztam, nem én küldtem a posztot, de valószínűleg én is beszoptam volna.

FDToth 2017.05.19. 09:42:43

Csak érdekességképpen:

Óbudai Parkolási sóhivatal: cégeknek 50%-os kedvezmény, mellé időlimit nélküli parkolás. Simple-lel parkolva 3h a max, sms-ben 4h. Az Óbudai Parokolási biszbasz mutogat a nemzeti mobilfizteési sóhivatalra, a Simplere meg a mobilszolgáltatóra (Voda). Ez utóbbi nem korlátoz, ahogyan a Simple sem. Mindneki mutogat a másikra, porblémát egyik sem old meg, nekem meg 3 óránként meg kell újíatnom (8-9h munkaidőnél, háromszor, sőt ha éppen akkor jár le, amikor tárgyalok, vagy teleonon lógok, akkor nem tudom megújíítani, és volt már h csekk lett belőle...)

HA megnézitek a Simple alkalmazásban a parkolást, akkor ott millió zóna van, van ahol va max idő, van ahol unlimited...

Érthetelen, hogy miért nem lehet egységesíteni a parkolást, mi a szarnak 40-50 parkolsái kft. Kellene egy, és 4-5-6 zónára oszatni budapestt (belváros a legdárábbb, külváros a leggolcsóbb) é s a limitet vagy eltörölni, vagy meghagyni, de az, hogy itt van, ott nincs....

.Manyecska 2017.05.19. 10:02:41

@FDToth: most kiviszik a zónákat megint, ma a Dunaparton sétáltam és már a földúton is raliznak és megáll ott a vízparton mindentől távol inkább..

FDToth 2017.05.19. 10:10:16

@stakeholder Manyecs: semmi baj azzal ha mindenhol fizetős, de ezért cserébe:
- tiszta, normálisan felfestett parkolóhelyek, bokrok, fák gondozva körülötte (múltkor beálltam orral egy helyre, és az egyik bokor kis ága szépen megkarcolta a lökhárítót - CASCO önrész...)
- időlimit nélküli parkolás
- olyan órát, ahol bankkártyával és készpénzel is lehet fizetni
- sűrűbb órák, jól látható zónakóddal
- na és persze kevés zóna, nem pedig olyanok, hogy az utca egyik oldala x jtársaságé, másik oldala fővárosé, két utcával rréb meg y trsaság...

konrada 2017.05.19. 10:21:35

@Jeff:
A szabályok (törvények) nem ismerete nem mentesít, így jártál.
Persze lehet durrogni, de ettől még nem lesz igazad.
(Kb. annyi értelme van balhézni ezen, mint amikor a közterületen piáláskor megbüntetnek, és hogy ez nem volt kiírva a közért ajtajára, ahol vetted ...vagy a piát hozó haver nem közölte veled,
...avagy azon, hogy nem volt kint a városhatár táblán, hogy fényvisszaverős ruha nélkül nem tekerhetsz a biciglin....
Elvileg ezeket mindenkinek tudni kéne, s egy szolgáltatás igénybevételekor illene elolvasni a kisbetüs tájékoztatót, de ki a fene teszi meg?? Ettől még - ha az ember úgy jár - kár balhézni...)

.Manyecska 2017.05.19. 10:22:45

@FDToth: van,ahol az utca páros és páratlan oldala se egy zóna!:D Remgetegen jönnek be a külvárosokból az egész kerület már egy parkoló:( nálunk már a parkban! is állnak, a bokrok, cserjék között szemfülesek felfedezték hamar:) de a mai mindent vitt a halálf...án a térdig érő fűben, földúton, itt senki nem jár csak a kutyasétáltatók nagy svunggal nekiáll ralizni is a porban :D körbe-körbe :)) ....

konrada 2017.05.19. 10:26:41

@FDToth: Járj BKV-val, és máris megoldódott minden parkolással kapcsolatos gondod (meg azoké is, akik ott laknak, és nem tudnak megállni tőled, ahogyan a boltokba szállítók, az órákat körözők se. Nekik biztosan nem lesznek azok gondok, amik neked most azok.;)

konrada 2017.05.19. 10:29:52

@stakeholder Manyecs:
...egyébként meg: na ezeket kéne jól megbüntetni a közterületeseknek, mert parkolni csak akkor lehet közterületen nem közúton (járda, park, stb...), ha azt kijelölik. Így biztos bevételük volna, meg a fű is megmaradna..

.Manyecska 2017.05.19. 10:30:00

@FDToth: túl sok kocsi van, túl sokan jönnek egyedül írtam az önkorinak régen hogy tiltsák ki a vérbe a többtonnásokat mert a vitrinben törtek! a poharak amikor a mi kis szűk utcánkban átrobogott az öttonnás...azóta már éjszakai sebességkorlátozás is van hálisten:)
De úgyis lassan belesüllyedünk a Dunába, már szemmel látható a spájzablak 30 fokos szögben lejjebb került oldalt!:( nem beszélve ha árad a Duna a halak itt játszanak a parkban :D

.Manyecska 2017.05.19. 10:31:29

@konrada: jaja!!! Jól mondod! Szerintem pár hét és ott is büntetni fognak azt várom..tuti!
Már hajnalban idehúzódnak, a pagonyba..:)

FDToth 2017.05.19. 10:36:03

@konrada: miért járjak BKV-val? kb üresek itt a parkolók, egész nap, a saját irodám közelébe csak leparkolhatok. Végül is én is itt lakom.

.Manyecska 2017.05.19. 10:39:16

@konrada: ...de az majd tuti lesz amikor lerakja reggel a szekeret és mire ideér már rég félig a víz alatt áll a kocsi és úszkálnak benne már a kishalak is :P meg se tudná közelíteni gyerekkoromban térdig érő vízben kellett tekernünk egy-egy részen de k...va hideg volt :D!!
ON ja.

FDToth 2017.05.19. 10:39:27

@konrada: igaz, de direkt nem jelölnek ki olyan helyeket, ahol leheten parkolni, mert az emeberek ezeke tnme tudják, odaállnak és már megy is a bünti...
a közteresek mindeért büntetnek. évekkel ezelőtt a saras-mocskos, nulla füves terüler egyik nayarjába álltam (ki van jelölve pakrolóhelyként), de a hátső kerekem lb 50 cm-re ott volt ezen a gondozatlan talajon. kaptma is csekket... ha karban lenne tartva és úgy állnak oda, akkor még megértem... arról nem is beszélve h nulla forgalmas utcában, saját házam elptt bünettek meg, mert fporgalommal szemben álltam, ahogya már 20 éve : ezen már csak röhögök, ennyire futja szerencsétleneknek. bezzeg lomtalnításkor kussolnak, avarégetéskor szinétn elbújnak, ahogyan a cigicsikk vagy a kuytaszar eldobáást/otthagyássá tsem büntetik... soha.

Jeff 2017.05.19. 10:43:46

@konrada: Nem érted. Egyfelől nyilvánvalóan igazad van, másfelől úgy gondolom, hogy egy ilyen fontos információt illene valahogy úgy feltüntetni, hogy külön keresgélés nélkül is olvasható legyen, mondjuk a válasz SMS-be beírni, és ezzel elejét venni az ilyen problémáknak. Olvastad a Galaxis útikalauz stopposoknak című könyvet?

.Manyecska 2017.05.19. 10:45:41

@FDToth: érdekes itt még nem pedig látják szemből, ahol már fizetős..:) De majd! de most megint jön az áradás itt pár éve átszakadt a gát ne tudjátok meg jameg jöttek a vaddisznók az árral együtt hajnalban én meg ott állok a kutyával beúsznak az "útról", kijöttek, és letarolták az összes bokrot de olyan szinten hogy ropogott utánuk minden én meg ott állok hülyén mondom az ottani gondnoknak " maga is látta amit én a vaddisznókat" "aszongya gyereJózsi a k..vaéletbe olyat látsz beszarsz..!" :P ..... hát azok több kárt okoznak mint egy átlag közteres...!:) :DD

konrada 2017.05.19. 11:59:43

@FDToth:
...én csak a felsorolás miatt írtam.;)
Kicsit úgy, mint Lenin a régi viccben, melyben azt sorolták neki, mi kéne még... (A poén erre volt a ma már a vicc ismerete nélkül is önjáró " ...hát a ..szom nem kéne?";)
De nem akartalak azzal megbántani, mert igazad volt, csak értelmezni, milyen ideológiával szedik a parkolódíjat.

Mert én is olyan helyen lakom, ahol csak azóta lehet egyáltalán megállni a ház előtt, mióta fizetős lett. ...persze ha abból még bevétele is van az önkorminak, az járulékos haszon. ...de nálunk abból jutott a parkoló felújítására is, meg a növényzet gondozására is.
...pedig én a másik oldalon állok: utálom én is, hogy parkolóórákat kell keresni, görcsölni, hogy van-e térerő, elegendő egyenleg a kártyán, hogy az sms elmenjen, én is sokallom rá a pénzt.
De voltam annó fehér furgonos is, így tudom, milyen volt az, amikor még jóval kevesebb autó mellett is órákat keringtem, és a végén sok száz méterről cigőltem a néha tonnányi árut (vagy zártam le percekre a kis utcákat anyukámnak heves csuklási rohamokat okozva;), így tudom, hogy szükséges rossz a fizetős parkolási övezetek, bár azt én se szeretem, ha csak a lehúzásról szól: lásd Balatonföldvár, ahol mindig volt parkolóhely még nyár közepén is, aztán mégis fizetős lett az idei évre, pedig még hol a szezon...

cukrosleves 2017.05.20. 22:55:00

Velem már nemegyszer előfordult, hogy elfelejtettem leállítani a mobilparkolást egy párperces parkolás után. Ha nem lenne ez a négyórás limit, már rég lecsövesedtem volna, és írhatnék a Homárnak, hogy miért nem lehet egy időintervallumot megszabni, ne ketyegjen hónapokig a parkolás...

anarch 2017.05.22. 10:46:44

@onlajnok: Már nem azért, de ez fasság. Ha annyira fontos a túlfizetés-védelem, akkor küldjenek emlékeztető-sms-eket 4-8 óránként, hogy itt és itt aktív parkolásod van, ott vagy-e még?

Mint ahogy meg is tették amikor a szülészeten parkoltam majd' egy hétig. Nem volt ennyire tervezve, de így alakult... Volt elég stressz anélkül is, hogy 4 óránként állandóan meg kellett volna hosszabbítani.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.05.22. 10:51:01

@anarch: hát de küldtek, 2-t is :). Csak a usernek hétvégén egy páncélban van elzárva a telefonja. Az se jó ha nem áll le sose magától, meg az se ha leáll. Ez így igaz. Csak ugye mindkét igényt kielégíteni nem lehet egyszerre, így azt elégítik ki, amelyik többször előfordul: azaz a user elfelejti leállítani, ezért leáll magától.
süti beállítások módosítása