Ember tervez, Mömax-beszállító nem végez. 2 hét helyett 5 hét eredmény nélküli várakozás nem túl jó ajánlólevél.
Tisztelt Homár!
2017. április 1-én rendeltem meg egy konyhabútort a Mömax budaörsi boltjában. A megrendelt és még aznap kifizetett bútor "Best Price" akció keretében mindössze 39.990 Ft-ba került, ráadásul lehetett igényelni házhoz szállítást és a teljes bútorzat beszerelését is. Az ár-érték arány egészen jól hangzott, megrendeltem. Sajnos a termék a bolt raktárában nem volt kapható, így azt meg kellett rendelniük, a szerződésre is ráírták, hogy kb. 2 hét múlva termék megérkezik a budaörsi boltjukba és felveszik velem a kapcsolatot a megadott elérhetőségek valamelyikén, hogy egyeztethessük a továbbiakat (kiszállítás, beszerelés).
Eddig minden remekül hangzik, de az értesítés csak nem akart megérkezni.
A mai napon ezért személyesen is elmentem a boltba a szerződéssel érdeklődni. Kiderült, hogy bár a gyártónak továbbították az igényt azt 5(!) hét alatt mégsem sikerült teljesíteni. Az információnál dolgozó kolléga sűrű elnézést kérések mellett jelezte, hogy jelzik a problémát a gyártónak, de legyek türelemmel, sajnos nem a Mömax tehet a hibáról, majd rápirítanak a beszállítóra. Amikor rákérdeztem a kiszállítás várható időpontjára kiderült, hogy azt majd a gyártó adja meg, elképzelhető, hogy még 2-3 hetet várni kell. Azaz: lehet, hogy neki sem álltak a gyártásnak (pesszimista forgatókönyv).
Ez alapvetően érthető is, emberek vagyunk, hibázunk, de azt mindenképp furcsának gondolom, hogy a cég meghirdet egy akciót, a gyanútlan vevő megrendeli a terméket, amit nem kap meg, de egy "kérem legyen egy kis türelemmel, rápirítunk a beszállítóra" típusú válasszal elintézettnek gondolják az ügyet. Holott a szerződésben foglaltaknak nyilvánvalóan nem sikerült eleget tenni. Nyilvánvaló, hogy az átlag vevő azért rendel meg egy terméket, mert szüksége van rá. Ha azt akciósan is megkaphatja és megfelel az igényeinek, él vele. A gondok csak ezután kezdődnek: le kell gyártani és kiszállítani a terméket.
A panaszt a Mömax reklamációt kezelő felületén is jeleztem, várom ott is a reakciójukat, de érdekelne, hogy ezek után milyen kártérítési igényem lehet, hiszen a megvásárolt, kifizetett bútor nem érkezett meg, ráadásul a késéről tájékoztatást is csak azután kaptam, hogy személyesen mentem el érdeklődni a rendelésről.
Üdvözlettel:
Áron
Megkérdeztük:
Kedves Áron!
Amennyiben a Mömax (továbbiakban: vállalkozás) határidőre nem teljesített, akkor késedelembe esett. Ezt követően a továbbiakban is követelheted a teljesítést, vagy ha a késedelem következtében a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeked megszűnt, elállhatsz a szerződéstől, illetve fentiek mellett követelheted még a késedelemből eredő károdnak a megtérítését is (ez utóbbi kárt azonban bizonyítanod szükséges).
Elállás előtt javasoljuk, hogy ajánlott, tértivevényes levelet írjál a vállalkozásnak, vagy azt személyesen érkeztesd a vállalkozás ügyfélszolgálatán, amelyben felszólítod a Mömaxot, hogy amennyiben további 15 napon belül nem teljesítenek, elállsz a megrendeléstől, és kéred visszafizetni a vételárat.
Ha a Mömax a póthatáridőre sem teljesített, akkor egy második levélben állj el a szerződéstől, és kérd vissza a vételárat. Amennyiben pedig ezt nem fizetik meg a részedre, akkor javasoljuk, hogy először panaszoddal a lakóhelyed szerinti Kereskedelmi- és Iparkamara mellett működő Békéltető Testülethez fordulj. Az eljárás célja, hogy a feleket egy asztalhoz ültetve az egyezség létrehozását kíséreljék meg. Ezt, azt irányt segíti elő, hogy 2015. szeptember hó 11. napjától az adott megyében székhellyel rendelkező vállalkozások kötelesek megjelenni a meghallgatáson. Az eljárás illeték- és költségmentes. További információk: http://www.bekeltetes.hu/
A békéltető testületi eljárás helyett jogosult vagy a követelést fizetési meghagyásos eljárás keretében a Magyar Országos Közjegyzői Kamaránál is érvényesíteni (ld.www.fmh.mokk.hu).
Felhasznált jogszabály:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.239298)
Nick-son 2017.05.22. 09:41:40
Terézágyú 2017.05.22. 09:45:56
Amikor én utoljára vettem bútort, akkor direkt az volt, hogy ilyen színben nincs raktáron, de majd legyárcsák, emilyen színben viszont van, máris vihetik. Erre én az utóbbit választottam, szégyenszemre, és másnap már tényleg otthon volt a bútorom...
Szarul csináltam, ugye?...
rarabel 2017.05.22. 09:47:30
Én megköszöntem a tájékoztatást, és megkérdeztem, hogy "Ön szerint a magyar vezérigazgatónak, vagy a dán anyavállaltnak írjak-e?
Másnap hozták a bútort.
enrico palazzo 2017.05.22. 09:55:16
Bendeguz2017 2017.05.22. 09:56:54
Dikusz 2017.05.22. 10:07:46
A fillérekből minőségi bútort akaró posztoló meg milliós kártérítést akar.
joska61 2017.05.22. 10:17:50
.Manyecska 2017.05.22. 10:48:41
lakit 2017.05.22. 10:48:59
Pitta2 2017.05.22. 11:20:34
KaTe 2017.05.22. 11:37:58
Antalbaba 2017.05.22. 11:40:09
Sáros Hilda 2017.05.22. 12:24:15
A karma :DDDD
.Manyecska 2017.05.22. 12:35:29
Nick-son 2017.05.22. 13:35:10
Az egyik "shop asszisztens" srác telefonja megcsörrent, felvette és beleszólt hogy mi a f.. -om van :) Úgy jó hangosan, nem igazán érdekelte ki hallja, ki nem.
De ami még jobb, egy ürge meg találta kérdezni az egyik hölgy munkatársat a szerszámosztály környékén, hogy damilfejet hol talál. Azt mondta a nő:
- Damilfej? Komolyan mondom nem tudom hol van damilfej. Azt inkább horgászboltban keresse.
Na szóval ha valamiben elakadtok kérjetek szakmai segítséget bátran :))
CID.. 2017.05.22. 13:38:03
@Dikusz: Ezek szerint túlélted Szegedet, meg a délszláv párlatot :D
.Manyecska 2017.05.22. 14:09:01
Terézágyú 2017.05.22. 14:18:49
Bemegy egy pafaf a temetkevéfi vállalkovóhof:
- Feretnék egy jó könyvbe temetkevni.
- De kérem, mi itt koporfókat árufítunk!
- Igen? Akkor kérek egy koporfó fört!
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.05.22. 14:25:32
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.05.22. 14:31:49
IV/3. Amennyiben a Szállító a megrendelésben vállalt szállítási határidőhöz képest 90 napot meghaladó késedelembe esik, ezt követően Vevő jogosult a szerződéstől egyoldalú nyilatkozattal elállni.
X. A szerződés felmondása
Vevő a szerződést, annak teljesítéséig bármikor jogosult írásban, rendes felmondással felmondani, köteles azonban egy egyösszegű meghiúsulási kötbért fizetni Szállító részére. Az így fizetendő kötbér mértéke az áru bruttó vételárának 20%-a, kivéve azt az esetet, ha a termék méretre gyártott és a Vevő rendes felmondásának kézhezvételekor a termék már gyártás alatt áll, mely esetben a fizetendő kötbér mértéke 50%. Szállító a kötbér összegéig beszámításra jogosult a Vevő által befizetett előleggel szemben.
Szóval 90 napig még csak el sem állhat a szerződéstől.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.05.22. 14:37:44
Terézágyú 2017.05.22. 14:39:20
Szerintem ez egy scifi novellában szerepelt... :)
(Egyébként hibáztam benne egy helyen...)
Terézágyú 2017.05.22. 14:45:55
Tévedtem. Összekevertem azzal a scifi-novellával, amelyben ez van:
Hermann, a tűznyelő megáll egy vendéglő előtt, ahol az emberek gyertyafénynél esznek: "Ez igen, itt jól lehet kajálni".
A pafafos vicc innen jön:
terebess.hu/keletkultinfo/vian_venyige/01.html
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.22. 14:47:51
Ha a Homár tönkretétele a cél, akkor jó úton haladunk.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.22. 14:50:09
Közben felnőtt a gyerek?
Sáros Hilda 2017.05.22. 15:17:18
.Manyecska 2017.05.22. 15:31:56
Dikusz 2017.05.22. 15:54:10
A délszláv párlatot túléltem, Tóni bácsi szilvapálinkája (alma elfogyott) nem okozott csalódást, itthonra hozottat is meózom.
Megalapoztuk azt azért a pénteki névnapozással, ugyanis Szent Ivó napja volt (szentté én avattam). :)))
Dikusz 2017.05.22. 15:56:43
M. Péter 2017.05.22. 20:52:09
Advanced Flight 2017.05.22. 22:31:43
Advanced Flight 2017.05.22. 22:33:19
napinapinapi 2017.05.23. 07:44:05
nekem a 80 cm-es felso szekreny 30 ezer korul van.
ketto eleg lesz,a harmadik helyre polc megy.
Ez egy 30m2 lakas,es nem valami premium,hanem ikea arkategoria :D
CID.. 2017.05.23. 07:58:35
joska61 2017.05.23. 08:52:31
Terézágyú 2017.05.23. 10:41:16
"Én viszont inkább várok néhány hetet, hogy olyan színű legyen bútorom legyen, amelyik nekem is tetszik, és harmonizál a falak színével és a többi bútorral, mint hogy 20 éven keresztül nézzek naponta valamit, ami nem tetszik."
Akkor várj. ha kihozzák.
Az én falam fehér. Ezzel minden harmonizál.
Nekem tetszik ez a szín is. És veled ellentétben én nem 20 hanem harminc évig fogom nézni.
neet 2017.05.23. 11:05:20