Tékozló Homár

Csodás átalakulás: akciós egérből többszörösen ráfizetéses egér a Media Marktban

2017.05.22. 15:54 | Homár Hilda | 43 komment

via GIPHY

A tények: bekrepált egy online, akciósan vásárolt egér. A gazdája az offline áruházba visszavíve kért cserét, amit csak nagy nehezen sikerült átvinnie, akkor is csak ráfizetéssel. Oké ez így?

Szia

Anno még fekete pénteken rendeltem a Media Markt online webáruházból egy Asus Cerberus Gamer egeret. Az egy dolog hogy rengeteget vártam, megértettem én, hogy el vannak havazva és túlvállalták magukat. Na nagy késéssel megjött az egér, a görgő nem működött valami jól, időm nem volt sok próbáltam elfogadni de egy rövid időn belül használhatatlanná vált. Ami lássuk be igen idegesítő egy ilyen értékű egérnél. Semmi gond, 12 hónapos garancia van rajta.

Írtam e-mailt a webshopnak a biztonság kedvéért, hogyan is juttassam vissza hozzájuk az egeret. Kaptam a választ, visszaküldhetem postán nekik, rögtön a szerviznek, vagy bármelyik Media Markt üzletben leadhatom. Mondom szuper, le is adtam a legközelebbiben, ahol még meg is jegyezték ,hogy ez valószínűleg csere lesz.

Én sajnos eközben tanulmányaim miatt másik városba költöztem, így egy bő héttel később édesanyám ment vissza az egérért. Ott azt mondták, hogy a javítása nem érné meg, ezért a pénzt adják vissza.

Na a probléma ott van, egy akciós termékről beszélünk, ami már nem az. Édesanyám mondta is, hogy cseréről lehet csak szó. Ott szépen azt próbálták elmagyarázni, hogy ők azt nem cserélhetik, hisz online lett rendelve, ott meg más az ár. Mivel nem voltam ott nem tudom pontról pontra mi történt, de a lényeg hogy édesanyám nem tágított, hogy legyen csere. Hívták is a főnökasszonyt, aki "nagylelkűen" felajánlotta, hogy akkor visszaadják a pénzt, majd  1.000 Ft ráfizetéssel elvihet egyet onnan.

Ezután egy úriember elment vele, megkérdezte milyen színű volt.. és mikor lehúzta mondta hogy 9000 ft lesz... na megint nem azt történt amit megígért a főnökasszony, mert az nem 1000 forinttal drágább. Kis zsörtölődés után végül 1000 ft ráfizetéssel megkapta. Édesanyám tudta hogy sunyulnak , de ideje híján belement ebbe.

Mikor én ezt halottam szétvetett az ideg.

Nem, nem az 1000 ft ráfizetés miatt, hanem azért mert átverték édesanyám és végül engem is. GARANCIÁLIS termék cseréjéért még kicsaltak pénzt, amit INGYEN kellett volna cserélniük szó nélkül. Értem én, hogy nincs sok köze egymásnak az MMOnline -nak és az üzleteknek, de valami csak van, ha egymás garanciáját végzik! Akkor miért nem küldték vissza az online shopnak a terméket, és kérték, hogy küldjenek cserét? Bárhogy is nézem, ez nem lehet kóser és biztos, hogy nem szabályosan jártak el.

Küldtem e-mailt az online webshopnak, és várom a válaszukat. Szerintem ha mással nem bocsánatkéréssel tartoznak, de az biztos hogy soha többé nem vásárolok nálunk sehol semmit. Ha nem vesznek figyelembe, kíváncsi vagyok, a fogyasztóvédelem mit szól ehhez.

Bence

A fogyasztóvédelmi tanácsadók ezt szólják:

Kedves Bence!

A vállalkozás a jótállási/szavatossági kötelezettségébe tartozó árucsere teljesítését a vonatkozó jogszabályi rendelkezések alapján nem kötheti a fogyasztó részéről további fizetési kötelezettség teljesítéséhez. Ha a cég ebben a körben a terméket kicseréli, akkor azt díjmentesen kell biztosítania a fogyasztónak.

Természetesen ez a kötelezettség az akciós termékekre is kiterjed, érvényesen erre az áruház nem hivatkozhatott volna.

Az ügyben lehetőséged van a különbözet visszatérítését követelni. Ha a cég az ezzel kapcsolatos panaszodnak nem adna helyt, akkor javasoljuk az ügyben fordulj az illetékes békéltető testülethez. A vállalkozásnak a jótállással kapcsolatos ügyintézésre vonatozó szabályok megszegése miatt a fogyasztóvédelmi hatóságnál tehető bejelentés.

Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 
- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet 

UPDATE maj.24.

Juhejj, Bencétől kaptunk friss híreket.

A Media Markt reagált, többszörösen bocsánatot kért, és még egy 20 % kupont is felajánlott. A különbözetet visszafizették.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Darth Revan 2017.05.22. 16:18:05

legkozelebb ne a konnyen atverheto mamát kuld a boltba :(
Ha egy kis ceg probal trukkozni, meg megertenem a lelkiallapotukat, de egy ekkora forgalmu cegnel mar igazan mukodhetnenek europai modon is, a fene a a k. europai mentalitasukba.

Fausto(tm) 2017.05.22. 16:21:06

Most tényleg ez az 1000,- Ft hiányzott a MM boldogságához? Egy sarki PC-s bontótól is kicsinyes dolog, de egy ekkora cégnél kifejezetten a szarrágás kategória.

Terézágyú 2017.05.22. 16:23:53

1000 meg 9000... és mennyi volt az eredeti egér? (és mennyi kedvezménnyel vette a pószter?) két ilyen fontos dolgot miért hagy ki a leveléből...?????????

rarabel 2017.05.22. 16:31:02

Egeret az egérboltból.
Javallott megoldás: árú ár összehasonlító oldal, személyes átvétel, cégek ellenőrzése fórumtalálatoknál, megrendel, átvesz, kifizet (nem előreutal!) és nem kerül ennyibe az az egér, ami már ára alapján patkány is lehetne...

Fausto(tm) 2017.05.22. 16:33:19

@Terézágyú: Ok, akkor mondjuk 10.000,- Ft az egér teljes áron, a poszter 10,- Ft-ért vette. Akkor most korrekt volt az MM?

Iblys 2017.05.22. 16:35:32

Eredeti ára 8-9000 szóval a teljes árat próbálták kifizettetni.

Kipper 2017.05.22. 16:36:11

@Terézágyú: Amazon szerint úgy 9000 ft... ezek szerint garanciális csere ürügyén kifizettették volna a mamával a teljes árat.
Lehet, hogy kapott volna mondjuk mellé egy "Mert hülye azért nem vagyok" szatyrot is.

Terézágyú 2017.05.22. 16:36:35

@Fausto(tm):
"Ok, akkor mondjuk"

ne mondjuk.
a pószternek kellett volna leírnia.

Terézágyú 2017.05.22. 16:38:41

@Kipper:
"Amazon szerint úgy 9000 ft... ezek szerint garanciális csere ürügyén kifizettették volna a mamával a teljes árat. "
Nem.

"visszaadják a pénzt, majd 1.000 Ft ráfizetéssel elvihet egyet onnan.
Ezután egy úriember elment vele, megkérdezte milyen színű volt.. és mikor lehúzta mondta hogy 9000 ft lesz... na megint nem azt történt amit megígért a főnökasszony, mert az nem 1000 forinttal drágább. Kis zsörtölődés után végül 1000 ft ráfizetéssel megkapta."

Kipper 2017.05.22. 16:41:37

@Terézágyú: Azért megpróbálták elsütni, hogy 9000 ft lesz...

Sáros Hilda 2017.05.22. 16:48:01

"Kedves" poszter..

"Ott azt mondták, hogy a javítása nem érné meg, ezért a pénzt adják vissza.

Na a probléma ott van, egy akciós termékről beszélünk, ami már nem az. Édesanyám mondta is, hogy cseréről lehet csak szó"

És ha már nem forgalmazza a MM az adott egeret akkor honnan adjanak neked? Gyártassanak le direkt neked 1db-ot?
Pénzt visszaadták volna szó nélkül...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.22. 16:48:12

Szerintem számozzuk a posztokat, mert megkülönböztethetetlenek egymástól! Ha jól számolom, ez a 154-es a "visszadták a pénzt" fajtából.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.22. 16:50:32

Az megvan, hogy a képen fordítva tartja az egeret, azért nem működik? Mindig elöl kell lenni a farkának.

stakeholder Manyecs 2017.05.22. 17:00:57

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: most fogtam egyet hétvégén, a farkánál fogva szedtem ki az élvefogóból mert trükközgetett. kis barna mezei volt. de mondom múltkor a szomszédhoz egy sün sétált be, annak jobban örültem volna ez két napig rágott a gardróbban mondom bakker ha a légkondit is szétcseszi a lakásban...amúgy cuki fejecskéje volt érdeklődve nézett kifelé.:D

Dikusz 2017.05.22. 17:25:21

@stakeholder Manyecs: kitürülődött a kommentem (pedig megjelent), hogy a te nyuszi/hörcsögöd/egered simogatódik a videjón:)

8cadik crazy one a vannabí pank 2017.05.22. 17:30:51

Szülinapom van. Kicsit megcsipett a nap, meg ilyenek. Hirtelen ennyi jut eszembe.

Sáros Hilda 2017.05.22. 17:52:02

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:
"És ha már nem forgalmazza"

" ... ha ..."

Tudod mit jelent vagy szeretnéd ha elmagyarázza valaki?

Bendeguz2017 2017.05.22. 18:07:16

Engem azert erdekelne ketto dolog, az egyik
"kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne"
Mi az arnytalan, lehet a vallalkozas teljesen jogszeruen jart el, amikor egybol felajanlotta a penzvisszafizetest, ha mondjuk az eger most duplanyiba kerul.

Bendeguz2017 2017.05.22. 18:14:20

A masik kerdesem, mennyibe kerult az eger?

1. § (1) A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.

20. személyi számítógépek és alkatrészeik, monitorok, nyomtatók, szkennerek 10 000 Ft bruttó vételár felett;

prognosys 2017.05.22. 18:16:20

@Fausto(tm): Az az érzésem, hogy nem a cég, hanem a "főnökasszony" lehet ilyen szarrágó. Gyanítom, hogy ilyet az MM még a belső szabályzata sem ír elő...csak mi magyarok híresek vagyunk arról, hogy úgy gondolkodjunk: "azért vannak a szabályok, hogy megszegjük őket". Nah az ilyenekből kerekednek hasonló történetek

Sáros Hilda 2017.05.22. 18:18:14

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Duzzogó hörcsög.. :D
Szánalomtenger.... tiltás helyett akár be is lehet ismerni, hogy benéztél valamit. Mindenkivel előfordul.

Bankotsu Mester 2017.05.22. 18:31:41

a GIF nagyon klassz :D
amúgy az anyád pics@jának kell neked GÉMER MÁÚSZ annyiért és arra kíváncsi lennék, ugyanarra az egérre kellett ráfizetni vagy egy másikra ami drágább?
Ha minden ilyenért poszt születne, nem bírnánk elolvasni a napi 5 millió cikket a homáron.

stakeholder Manyecs 2017.05.22. 19:22:31

@Dikusz: ez szerintem hörcsög!? De ingyen adom csak vigyétek a pi...ba őket, még görgőt is rakok belé!!:D

Dikusz 2017.05.22. 23:36:00

@stakeholder Manyecs: nem hörcsög, azt láttam mindjárt, csak már elküldtem a kommentet addigra. Nem kell görgős egerentyű sem:)

A hétvégén simiztem egy apró, 3 hetes fekete vérmacskát a barátaimnál. Az utcán találták, már gazdája is van neki. A nagy cicákra a frászt hozta ez a kis görcs. Zavarta őket ezerrel, csak a négy pálcika lába időnként négyfelé is ment, majd orra is buktatta magát:)))

CID.. 2017.05.23. 08:18:40

@prognosys: igen érzésed, viszont nem tudhatjuk, mi volt a szerviz munkalapon, ha az hogy pénz vissza akkor a bolt csak azt teheti meg. Próbált segíteni az üzletvezető, de valószínűleg saját hatáskörben ennyi kedvezményt tudott adni. Ennyi.
Bezzeg ha ki akarták volna cserélni akkor a pénzért pattog, hogy márpedig neki nem kell egy másik ugyan olyan szar, hisz már csalódott a termékben.

CID.. 2017.05.23. 08:20:05

@Dikusz: Márpedig az hörcsög, azaz vezeték nélküli egér.

GiaMarie 2017.05.23. 08:38:42

@Sáros Hilda: Ismét gyönyörű példáját látahtjuk a néphergelés -cukkolás esetének. Az egyes Media Marktok, és a webshop is külön-külön cég (vélhetően franchise rendszerben működik) . Felettébb érdekes, hogy én két kattintásból kiderítettem, a "szakértő" aki ostobaságokat fröcsög egy cikkben, erre nem vette a fáradtságot. Nyilván van köztük valamiféle megállapodás, aminek keretében átveszik egymás visszáruját, aztán lefocizzák. EZÉRT adták volna vissza szó nélkül a készpénzt számla szerint, hisz ez alapján számolnak el egymással, és EZÉRT nem adtak csere terméket a saját, drágább készletükből. Nincs itt semmi látnivaló, mindenki indulhat haza.

debut12 2017.05.23. 08:53:08

Kedves Homár. Csak 72 órás hibabejelentés esetén köteles a vállalkozás a terméket új termékre cserélni, még abban az esetben is, ha az aránytalan többletköltséget jelent. 72 óra eltelte után amennyiben a termék cseréje a vállalkozásnak aránytalan többletköltséget jelet, dönthet úgy, hogy az eredeti vételárat visszafizeti. Jelen esetben az, hogy felajánlották, hogy a vételárkülönbözet megfizetésével adnak egy új terméket, teljesen jogos.

joska61 2017.05.23. 08:57:54

Ha forgalmaznak még ugyanolyan terméket, akkor a pluszpénzkunyeráért popibakuki jár.

debut12 2017.05.23. 09:19:44

@joska61: Miért is? Nem 72 órás termékről volt szó.

bankkártyás szurkoló 2017.05.23. 09:41:56

A Nokia 3210-nek már belső antennája van, mekkora vagányság, je.

stakeholder Manyecs 2017.05.23. 10:45:11

@halmozottan hátrányos helyzetű crazy,7edik,akárcsa: xd ! ja, esemény utáni. be kéne vezetni a fogalmat a fogyvédőknek is :D
@bankkártyás szurkoló: lóf.szt van annak kaptunk mi is Kínából az egyikből kifelejtették a belső antennát kollégám forrasztott oda egy drótot!:((( :D.....

debut12 2017.05.23. 11:40:17

@halmozottan hátrányos helyzetű crazy,7edik,akárcsa: Ha így jobban tetszik: nem a vásárlástól számított 72 órán belüli meghibásodásról volt szó. A szervizben ahol dolgozok az ilyen meghibásodást csak 72 órásnak szoktuk említeni.

É2I 2017.05.23. 13:17:59

@stakeholder Manyecs: A seggbekukira is be szokták venni? Mer' itt kérem azt szerették vón prezentálni ;)

joska61 2017.05.24. 08:24:04

@debut12: Hogy jön ez ide? Nem kell válaszolni.