Tegnap lecsapott az özönvíz Budapestre. Trolik robbantak le, pincék áztak be, az utakon autók araszoltak a 15-20 centis, hömpölygő áradatban, a csatornarendszer hamar feladta, miközben emberek tömegei próbáltak a nagyvárosi trópusi kalandtúrává változott kedd estében haza- vagy egyáltalán fedett helyre jutni. Rendkívüli állapotok voltak, ami persze irtó sok extrém helyzetet hozott magával. Rögtön itt ez az taxis sztori is. Tulajdonképpen azt is gondolhatjuk, hogy már az szép, hogy a Taxi2000 sofőrje megpróbált elmenni utasokért. De. Hogy sikerült nem megtalálnia egy óvodát? Ha úgy látta, hogy nem tudja megközelíteni az épületet, miért nem mondta le a fuvart? Miért futtatta meg az utasokat az esőben? Mit gondolt, tök szárazak lesznek a viharban letrappolt többszáz méter után? Érthetetlen. Rákérdezünk azért, hátha kiderül, hogy nézett ki mindez a kocsiból.
Tisztelt Tékozló Homár!
Több, mint 10 éve közlekedem a fővárosban bkv-val és taxival, szóval van jó pár meredek élményem, de a tegnapi mindent visz.
Az óvodai évzárón kapott el minket a jégeső a 13. kerületben. Próbáltuk kivárni, hogy csendesedjen a zivatar, de mivel erre semmi esély nem látszott, taxit hívtunk. Persze az időjárás miatt le voltak terhelve a vonalak, de a Taxi2000-nél végre felvették (utólag már nem csodálom, hogy miért nem hívja őket a kutya se).10 percet ígértek, 20 perc múlva telefonáltak, hogy nem talál a megadott címre a sofőr, mi menjünk oda hozzá - ez kb. 500 métert jelentett a zuhogó esőben.
Mivel nem volt más választásunk, elindultunk a két gyerkőccel, egyiket az apja cipelte, a másikkal rohantunk mögöttük. Nagy nehezen odaértünk a taxihoz, a sofőr azonban nem engedett minket beszállni, mondván vizesek vagyunk. Sajnos nem tudtam elmagyarázni neki, hogy pontosan miatta vagyunk ennyire vizesek, mert felhúzta az ablakot és kattant a központi zár. A hatéves gyerek közben remegve zokog a kezemben. Mutattam a taxisnak, nem hatotta meg. Még álltunk az esőben egy darabig, mert sehova nem tudtunk behúzódni, a taxis telefonált, majd elhajtott abba az irányba, ahol minket kellett volna felvennie. Végül egy kínai étterem tulajdonosa hívott be minket, száraz ruhát és meleg levest adott, így megmaradt még egy cseppnyi az emberségbe vetett hitemből.
Miből állt volna a telefonban lemondani a fuvart? Hogy gondolta a sofőr, hogy ekkora zivatarban szárazon fogunk beülni a kocsijába? A gps-ek korában hogyhogy nem talál oda egy címre? Vagy csak nem akarta, hogy vizes legyen a sárhányója? Valóban, megemelkedett a víz, de a többi gyerekért folyamatosan jöttek a szülők, tehát nem kértünk lehetetlent. És a legkínzóbb kérdés: hogyan nézhette végig, hogy két gyerek bőrig ázva zokog, mert nem engedi őket beszállni a kocsijába?
Szóval rossz idő esetén a Taxi2000-et nem ajánlom senkinek, bár biztosan nagyon szép tiszták belülről a kocsijaik...
Köszönöm, hogy kiírhattam magamból.
Zsuzsa
UPDATE máj.25.
A posztot elküldtük a taxitársaságnak, akik kivizsgálják az esetet, holnapra ígértek választ.
UPDATE2.
Zsuzsa reagált a kommentekre:
Köszönöm szépen a sok választ, igazán tanulságos, többet biztosan nem hívok esőben taxit. Azért ha megtennék, hogy még elolvassák ezt a pár sort.
Köszönöm a kollégának, hogy megírta, hogy a kocsi lerobbant. Ha a sofőr ezt elmagyarázza, ahelyett, hogy bezárkózik, most másról szólna a sztori. A helyében szerintem minden normális EMBER elgondolkozott volna, hogy oké, a szülők egysejtűek, hogy taxit hívnak esőben, de erről a két szerencsétlen gyerek nem tehet, beengedem őket, addig se ázzanak, a főnökömmel majd valahogy megbeszélem, hogy nem volt szívem otthagyni őket. Én akkor is megírtam volna a levelemet a cégnek, csak nem a panaszaimmal, hanem megkérdeztem volna, hogy hogyan járulhatok hozzá a kocsi kitisztításához (ez lehet, hogy hihetetlenül hangzik, de hát mindenki magából indul ki ugye). Az Indexnek is megírtam volna, és akkor most nem a kínai vendéglős a hős, hanem a taxis kolléga, aki a kocsija tisztaságát nem kímélve segített egy családon.
Megnyugtat a tudat, hogy a kocsi végül elindult, nem kellett trélert hívni, a taxis kolléga családjának pedig jó egészséget kívánok.
Zsuzsa
UPDATE 3.
Ismét jelentkezett Zsuzsa, és egyfajta happy endről számolt be.
Kedves Hilda!
Köszönöm még egyszer a segítséget, megkeresett a taxitársaság. Nagyon korrektek voltak: elnézést kértek és kárpótolni fognak, megbeszéltük a dolgokat, nincs harag, sajnos szerencsétlenül alakultak a dolgok.
Minden jót:
Zsuzsa
UPDATE 4.
Megjött a Taxi2000 közleménye is:
Kedves Hilda,
Az ügyet kivizsgáltuk és a mai napon az alábbiakat tettük közzé a Facebook-on.
Kedves Zsuzsanna,
Tájékoztatjuk, hogy ígéretűnkhöz híven az ügyét kivizsgáltuk. A kollégánk az autóján tapasztalt műszaki hiba miatt (a nagy esőzés következtében kialakult elektromos zavar), valamint az ebből fakadó stresszhelyzet, továbbá a rossz kommunikációja eredményeképpen, helytelenül viselkedett, amely miatt elmarasztaltuk. A kialakult helyzetet nagyon szégyelli és sajnálja, amiért személyesen szeretne bocsánatot kérni. Társaságunk a kialakult kellemetlenségért kárpótolni kívánja a családot. Az érintettekkel a Taxi 2000 vezetősége felvette a kapcsolatot az időpont egyeztetés végett.
Köszönettel, a Taxi 2000 vezetősége
UPDATE 5.
Olvasónk a Zsuzsáékat otthagyó taxissal utazott épp az eset után. Levele még a taxi2000 közleménye előtt érkezett, de a frissítések sorrendjén nem akartunk utólag módosítani.
Sziasztok,
én a pórul járt család után ültem be ennek az embernek a taxijába, ami nem robbant le, hiszen engem felvett. Szintén a vihar alatt 6 óra magasságában, igaz, az eső már nem esett annyira, így nem áztam bugyiig, amíg azt az 500 métert lesétáltam, mert hát nem sikerült odajönnie, ahova kértem az autót.
Miután megmondtam a címet (amire visszakérdezett, hogy tudom-e merre van, mert ő nem) két pofára kezdte el szidni a családot, hogy mit képzelnek magukról, hogy ilyen vizesen akarnak beszállni az autóba. Jeleztem neki, hogy esik az eső, azért ez talán nem annyira meglepő, hogy az emberek vizesek lesznek, de nem hagyta abba, milyen emberek vannak, mit gondolnak, csak magukra gondolnak, de ő aztán nem fogja kifizetni a 200 ezres kárt az biztos (a 200 000 kárt nem kommentálnám mert miért ne lehet-e, hogy az Alpokból hozatja a friss levegőt, amiben megszárad az autója a garázsban, de öröm volt hallani, hogy ő ugyan nem csak magára gondol..).
Beütötte a gps-be a címet, közölte, hogy 50 perc lesz, jó hát nem a sarokra megyek (azt ugye már lesétáltam), de azért megkértem, hogy nézzük meg mit mond a waze, az ilyenkor remek kis egérutakat tud ajánlani amikor áll a város. Ez van, nem mond semmit a gép. Nem az általam javasolt applikációt használta, értem én, hogy nem érdeke, de nem kéne ennyire hülyének nézni a fizető vendéget, hiszen látszott, láttam, hogy a sima gps-t használja, nem a waze alkalmazást. Mindegy, esik az eső, a bkv kérdéses, hogy hogyan jár, maximum egy ponton majd kipattanok.
Kikanyarodtunk a Hungrária, ahol valóban nem nagyon haladtak az autók, de ezen a szakaszon busz sáv se volt (nem tudom, hogy később van-e) és megint bátorkodtam megkérdezni, hogy esetleg nincs-e a közelben egy olyan párhuzamos út, ahol van buszsáv. (van) Nincsen semmi, ez van. Ennyi volt a válasz, majd belekezdett egy korábbi történet elmesélésébe, hogy szegény kis jövedelmű egészségügyi dolgozó azért fizetett múltkor 6000 forintot a 2000 helyett, mert hát le volt zárva valamelyik felüljáró és kerülni kellett. (Ezeket a lezárásokat, leggyorsabb útvonalakat miért tudta jelezni az Uber és miért nem tudják még most se a taxisok, ha nem applikáción keresztül, de a központból, egymásnak átadva az infót. költői kérdés tudom.)
Kb. 800 métert utaztam ezzel az emberrel, és végül úgy döntöttem, hogy eső és vihar ide vagy oda, én kiszállok. 1700 forintomba került ez a remek utasanyázó utazás, végig szidva mindenkit és mindent. Az autó tiszta volt és száraz, de köszönöm szépen így se vagyok erre kíváncsi. Örültem volna egy kedves, segítőkész és igen, akár vizes ülésnek, ebben az időben és helyzetben nem finnyáskodtam volna, hogy vizes az ülés, megértettem volna, sőt örültem volna ha elmeséli, hogy egy családod vitt haza, akiket nagyon elkapott a vihar. Nem ez történt, és bár olvasom, hogy az autó lerobbant, nem robbant le, mert engem felvett (ha valóban lerobbant, akkor komoly utasbiztonsági aggályokat vet fel helyzet, hogy engem felvett rögtön utána), a sofőr egy percig sem sajnálta a helyzetet, szerinte az utasok voltak az idióták, hogy beszóltak a központba, na meg a diszpécser, hogy szólt neki erről.
#NevetAgain
Az utolsó 100 komment: