Tékozló Homár

Csellel bejutó alvállalkozókkal kötteti ki az áramot az ELMŰ

2017.05.29. 16:35 | Homár Hilda | 129 komment

elmu.jpg

Villanyóra-ellenőrzésre hivatkozva jutott be 2 férfi a szolgáltató nevében olvasónkhoz, és már csak benn árulták el valódi céljukat: tartozás miatt kikapcsolni jöttek az áramot. Sírással, rendőrségi jelenléttel és akciófilmes elemekkel dúsított elképesztő történet következik. Vajon mi történt március és május között az ELMŰ rendszerében, miért nem értesítette a szolgáltató a fogyasztót a nála jelentkező tartozásról? Miért ilyen szűk az idő a hivatalos értesítés postázása és a lekapcsolás elindítása között? Hogy lehet, hogy egy 19-én beérkezett utalás után 22-én még folyamatban van a tartozás szankcionálása? És főleg, miért mondanak a kollégéik valótlant az érkezésük céljáról a lakóknak? A kérdéseket az Elműnek is elküldjük.

Kedves Tékozló Homár!

2016.04.16-á kelt "Na, így tényleg jobb lenne az Elmű és az ügyfelek élete!" bejegyzésre reagálnék annyiban, hogy a cikk kelte óta az ELMŰ nem hogy javított volna ügyfelei kezelésén (azt a szót, hogy kiszolgálásán már le sem merem írni), hanem tovább süllyedt a saját, végtelenül önző, begyöpösödött, fellengzős és visszataszítóan pöffeszkedő mocsarában. Nem is akár milyen szintre!

Nekik már az sem gond, ha magánterületre szándékos, jól megfontolt félrevezetéssel és hazudozással kell bejutni, nőket kell a kiskorú gyermekeik előtt megfélemlíteni, kapukat kell feszengetni, és a szomszéd épület építési anyagait kell szétrugdosni. Ez mind-mind belefér, az ELMŰ ügyeletes managere szerint is! Sőt ez jogszerű!

Íme a történet részletesen:

Szinte szóról szóra az történt velünk is, mint a fent említett postban. Márciusban nem tudták levonni az aktuális fogyasztásunk összegét a számlánkról, hiszen a szokásos összeg több mint kétszeresét próbálták leemelni, azt pedig a bank nem engedte az általam megadott limit miatt. Erről semmilyen értesítést nem kaptunk, csak május 14-én egy ajánlott levelet, amit 15-én át is vettünk, és 18-án utaltuk is a hiányzó összeget. Mindezt úgy, hogy egy szóval nem kérdőjeleztem meg, hogy miért a szokásos kétszerese az adott havi számlánk.

Csakhogy ez nem volt elég! Május 22-én 18 óra körül megjelent egy felirat nélküli autó, 2 felirat nélküli kantáros nadrágba öltözött emberrel, és becsöngettek hozzánk. Mikor a feleségem kiment eléjük, és megkérdezte, hogy miben segíthet, elmondták, hogy az ELMÜ-től vannak és a villanyórát jöttek ellenőrizni (Szó szerint ezt mondták! Ellenőrizni!). Mivel a feleségem nyakán ott lógott a 4 és a 6 éves gyerekünk, szegénykém jóhiszeműen (hiszen mi így állunk őhozzájuk, ellentétben velük...) beengedte ezt a két jószágot. A nagy jegyzetelés, és fényképezkedés közepette, egyszer csak az egyik váratlanul megkérdezte a nejemet, hogy van-e számítógép a házban. Feleségem nagy csodálkozására csak annyi volt a válasz, hogy akkor azt most ki kellene kapcsolni, mert Ő most kiköti az áramot.

Kedves nejem az ép ész és a logika erejével mindent megtett, hogy emberi mederbe terelje ezt az ügyet, aminek az eredménye az lett, hogy az egyik kantáros nadrágos látványos erőfitogtatásba kezdett, nehogy ez az 55 kilós 30 éves nő - aki addigra már a két síró gyereke mellett maga is szintén sírva ácsorgott - még a végén esetleg fizikailag is inzultálja a szegény, szerelésben megfáradni látszó társát.

Amikor nagy rohanva hazaértem, annyit láttam, hogy két idegen a házam autós bejárati kapuját feszegeti, és bezárt állapotában próbálja belülről kinyitni. Amint ez sikerült nekik, gyorsan bepattantak az autójukba, és távoztak is volna nagy sietve, csakhogy én mögéjük parkolva, elzártam az utat. Ezek után a bátrabbik (értsd: elképesztően tapló) a szomszédom háza előtt felhalmozott kerítésléceket kezdte szétrugdosni, így csinálván utat az autójuknak egy másik irányba. Amikor ezt az utat is lezártam, az én parkosított előkertemen át kinézett újabb utat pedig a saját testemmel álltam el, akkor a bátor kerítésléces hősünk pont azt tette, amit én is épp akartam, és kihívta a rendőröket. Pechjére!

A kiérkező járőrök végighallgatva mindkét felet és a teljes történetet, maximálisan az én oldalamra álltak. Jogilag nem tudtak és nem is foglalhattak állást, de többször kinyilatkozták a "menekülő" félnek is, hogy erkölcsileg maximálisan elítélik mind a cégük eljárását, mind pedig az Ő viselkedésüket, és úgy gondolják, hogy pont az ilyen esetek és emberek miatt keletkezik a lakosságban a bizalom teljes hiánya az összes szolgáltató felé. A rendőrök hozzáállását és segítőkészségét mindenképpen szeretném kiemelni. Végigaszisztálták a több mint fél órás beszélgetésemet az ELMŰ hibabejelentővel, majd pedig az ügyeletes managerrel, és ezek után átbeszélték velem, hogy milyen lépéseket kell tennem a feljelentés érdekében. Köszönöm nekik!

Egyébként az ELMÜ ügyeletes managerétől megtudtam, hogy hiába nincs tartozásom, a kikötés munkalapja május 22-én korábbi időpontban került kiadásra, mint ahogy az én 18-án elküldött és 19-én hozzájuk beérkezett utalásom könyvelésre került volna (szintén 22-én), ezért hiába nincs már tartozásom, a folyamat elindult, és azt nem lehet megállítani, és ez így van rendjén. A kikötést végző szerelők barlangi troll szintű viselkedéséért pedig felelősséget nem tudnak vállani, mert azok alvállalkozók, de azért majd utánanéz, hogy létezik-e ilyen viselkedés.

Nagyjából 8 alkalommal tettem fel azt a kérdést manager asszonynak, hogy szerinte normális és elfogadható eljárás volt-e az, ami itt történt, amire minden alkalommal összesen annyit válaszolt, hogy "Jogszerű volt!". Tehát az ELMŰ ügyeletes managere nyolc alkalommal is, jól átgondolva úgy nyilatkozik, hogy másokat szándékosan félrevezetni, ezzel magánterületre jogosulatlanul bejutni, testi fölénnyel visszaélni, és magántulajdont rongálni az „Jogszerű!”.

Ma, nyilván az ELMŰ-nél személyesen (ahogy már tudjuk a korábbi cikkből), elintéztem a visszakötés elindítását, a rendőrségen pedig megbeszéltem az eljárás következő lépéseit, és hogy mikor várhatók a kihallgatások. Itt tartunk most...

Sajnos amíg cégek monopol helyzetben vannak (és mostanában egyre többen ismét abba kerültek), sokkal jobb, korrektebb vagy esetleg az emberi normákat legalább alulról súroló bánásmódot érzésem szerint alapból nem fogunk kapni. Én biztosan elviszem ezt az ügyet a végsőkig, bár a lelkem mélyén azt is tudom, hogy nagy valószínűség szerint egy egyszerű bocsánatkérésig sem fogunk eljutni, nemhogy az okozott károk megtérítéséig... Rettenetesen szomorú!

Üdvözlettel:

Szabolcs

UPDATE

A posztot néhány kérdéssel elküldtük az ELMŰ-nek. Íme a válaszok:

Tisztelt Szerkesztőség!

Mivel az ügyfél neve illetve a történések helye előttünk nem ismeretes, így a kérdéseikre csak általánosságban tudok válaszolni.

Íme a válaszaink a szövegben:

- A fogyasztó állítása szerint egészen a május közepéig semmiféle értesítést nem kapott arról, hogy március óta tartozása van. Lehetséges ez? Ha igen, mi az oka?

Ez az állítás semmiképpen sem stimmelhet, ugyanis a számlafizetés elmaradása, és a kikapacsolás között a türelmi idő 60 nap. A kikapcsolást  megelőzően a tartozást normál postai küldeményként kiküldött fizetési emlékeztető, valamint tértivevényes fizetési felszólító, illetve ha az ügyfél a telefonszámát megadja, figyelmeztető sms előzi meg.

-  A levél alapján nagyon szűk az idő a hivatalos értesítés postázása és a lekapcsolás elindítása között. Történt itt valami hiba, vagy ez tényleg így van szabályozva? Ha utóbbi, miért ennyire szigorú a rendszer?

A kikapcsolási tértivevényes értesítő több héttel megelőzi a kikapcsolást, vélhetően az ügyfél az értesítést nem vette át, ha pontos nevet és ügyfélszámot megkaphatom szívesen előkeressük a tértivevényt és a postai visszajelzést.

- Hogy lehet, hogy egy 19-én beérkezett utalás után 22-én még folyamatban van a tartozás szankcionálása?

A tartozás kifizetésének beérkezési időpontja számít és nem a feladásé. Vélhetően az utalás történt 19-én , ami két hétvégei nap miatt nem biztos hogy 22-én reggelre megérkezett. A kikapcsolás a nem fizetést szankcionálja és nem valamiféle öncélú eljárást.

- Miért alvállalkozókkal végezteti a kikötést a cég?

Vállalatcsoportunk mintegy 3000 különböző alvállalkozóval végzi a szolgáltatást, de természetesen az alvállalkozók eljárásért maga vállalja a felelősséget.

- Az alvállalkozó munkatársai mennyiben jártak el a szabályok szerint, amikor ellenőrzést mondtak jövetelük céljaként? 

A kikapcsolást a fentiek szerinti tértivevényes kikapcsolási értesítő előzi meg, amit vélhetően és bizonyíthatóan az ügyfél nem vett át. Ugyanakkor a kikapcsolást végző szerelőknek valóban kötelességük a mérőállás utolsó helyszíni ellenőrzése is, a téves kikapcsolást ellenőrizendő. A kikapcsolás csak akkor kezdhető meg, ha a mérőállást valóban ellenőrizték.

- A további viselkedésük kapcsán volt-e, lesz-e vizsgálat?

Amennyiben az ügyfél felénk is jelzi az eseményeket, és így címét és nevét megtudhatjuk, úgy természetesen ezt a panaszt is kivizsgáljuk.

Ugyanakkor el kell mondjam, hogy a szerelők szabad mozgásának korlátozása felveti a személyi szabadság korlátozására vonatkozó Btk. tényállás felmerülését, mely „önbíráskodás” szerű eljárás álláspontunk szerint semmiképpen sem elfogadható.

Célunk semmiképpen sem az ügyfelek zaklatása, hanem a villamos energia minél több ügyfél felé történő értékesítése, amelynek azonban feltétele, a számlák pontos kiegyenlítése. Ha alvállalkozónk vagy munkatársunk hibát követett el, természetesen ennek is szigorú következményei lesznek.

Üdvözlettel:

dr. Boross Norbert
Budapesti Elektromos Művek Nyrt.
Kommunikációs és Szabályzásmenedzsement Igazgatóság

UPDATE máj.31.

Az ELMŰ válasza után Szabolcs úgy érezte, reagálnia kell rá:

Kedves Hilda!

Egészen felháborítónak tartom az ELMŰ válaszát a problémára. Ha dr Boross Norbert pökhendi feltételezések helyett előbb utánanézne a konkrét esetnek, akkor nem lenne tele a válasza egyértelmű blöffökkel és valótlanságokkal. Ha pedig ehez nincs meg a megfelelő információja, akkor ne nyilatkozzon, és ne feltételezzen, próbálva a felelősséget nulla információ birtokában rám hárítani, és engem lejáratni.

1. Csatolom az értesítő átvételnek postai igazolását. Ezt a másolatot egyébként pont az ELMŰ ügyfélszolgálaton kaptam a visszakötés ügyintézésekor. Tehát dr. Boross Norbert lenti állításai ezek alapján egyértelműen nem igazak: 

- "A kikapcsolási tértivevényes értesítő több héttel megelőzi a kikapcsolást"

Ha több héttel előtte kiértesítettek volna, akkor a postán 15-én nem tudtam volna az értesítést átvenni, mert a posta már rég visszaküldte volna a levelet a feladónak. Arra pedig nyilvánvalóan semmilyen ráhatásom nincs, hogy a posta mikor dob be értesítést a postaládámba a tértivevényes levél érkezéséről.

- "A kikapcsolást a fentiek szerinti tértivevényes kikapcsolási értesítő előzi meg, amit vélhetően és bizonyíthatóan az ügyfél nem vett át. "

Bizonyíthatóan??? Honnan veszi ezt, amikor saját bevallása szerint sem tudja, hogy pontosan melyik esetről van szó? Színtiszta blöff, és hazugság. Ezek után kompletten megkérdőjelezem dr Boross Norbert hozzáállását és szavahihetőségét.

2. Csatolom a banki átutalás kivonatát. Ennek alapján a tranzakció május 19-én egyértelműen megtörtént, amit a könyvelés értéknapja, és az elszámolás napja is bizonyít. Az utalás egyébként 18-án történt, csak banki zárás után, ezért teljesült 19-én. Egyébként ezt az ügyfélszolgálat is elismerte, sőt azt is, hogy 22-én könyvelésre is került a tétel!!

Azaz dr Boross Norbert ismét nem mond igazat, rosszindulatúan feltételez valamit, ahelyett, hogy utánanézne.

3. Semmilyen egyéb értesítés nem jutott el hozzám március és május között. Sem postán, sem telefonon. Kérem dr Boross Norbert bizonyítsa ennek ellenkezőjét, mert ez így egy egyszerű feltételezés. Bár jól láthatóan Őt ez a többi pontban sem zavarja.

4. "a szerelők szabad mozgásának korlátozása felveti a személyi szabadság korlátozására vonatkozó Btk. tényállás felmerülését"

Semmilyen módon nem merít ki semmilyen Btk tényállást az, hogy nem engedek elmenni a saját magántulajdonomból két embert, akik szándékos félrevezetéssel jutottak be oda, és ennélfogva jogtalanul tartózkodnak ott. Nem véletlen, hogy a kiérkező járőrök sem találtak ebben semmi kivetnivalót. Sőt!

5. Reagálna dr. Boross Norbert a tényleges kérdésre is, azaz, hogy az alvállalkozójuk viselkedésével mennyire ért egyet?

6. Ahogy az eredeti levélben is írtam, felhívtam az ügyfélszolgálatot, és összesen kb fél órát beszéltem az ügyintézővel, majd kérésemre az ügyeletes manager-rel is. Bemutatkoztam, a címemet, sőt az ügyfélszámomat is megadtam. Utána is nézett mind az ügyintéző, mind a manager az esetnek, és a befizetés megtörténtének.

A beszélgetés végén egyértelműen kértem az eset kivizsgálását, ami a manager asszony vissza is konfirmált!

Megint csak utána kellett volna nézni az esetnek, meg persze az elmúlt 8 napban foglalkozni a kérésemmel.

7. Nyilván hibáztam azzal, hogy nem vettem észre a csoportos beszedés meghiúsulását és ezt vállalom is, egy szót nem szóltam volna, ha büntetést szabnak ki rám, de az eredeti problémám magával az eljárással, a félrevezetéssel történő bejutással, a két ember viselkedésével, illetve azzal van, hogy a kikötés napján semmilyen tartozásom nem volt, amit egyébként az ügyfélszolgálat is elismert.

Ezekkel kapcsolatban sajnos nem kaptunk semmilyen választ dr Borosstól.

Mégegyszer, elképesztőnek tartom, hogy az ELMŰ Kommunikációs és Szabályzásmenedzsement Igazgatóságának képviseletében dr Boross Norbert nem utánajár az ügynek, hanem konkrét információk nélkül, feltételezések és beblöffölt adatok alapján nyilatkozik egy adott esetről.

A csatolt dokumentumokat  csak az igazam felétek történő igazolása céljából küldöm hozzátok.

Előre is köszönöm!

Sz.Sz. 

UPDATE

Futottunk még egy kört az ELMŰ-nél, a szövegben említett dokumentumokat elküldték szerkesztőségünknek.

A kikapcsolási eljárásunk rendben lefutott semmi hibát nem követtünk el. Csatoltan megküldöm a fizetési emlékeztetőt, felszólító levelet, kikapcsolási értesítőt és az átvett tértivevényt is.

A fogyasztó csoportos beszedési megbízással fizetett. Nem tudtuk leemelni a 2017.02.21-i esedékességű számláját, melyről egy értesítőt kapott (mellékelem), így teljesen tisztában volt azzal, hogy február hónapi számlájával tartozása van. Fizetési emlékeztetőt, felszólítót és kikapcsolási értesítőket is megküldtük, a kikapcsolási értesítőt tértivevényesen, melyet felesége át is vett, emiatt pontosan tudta, hogy amennyiben 2017.05.17-ig nem rendezi tartozását ki lesz kapcsolva. Tehát a valóságban három hónapnál többel tartozott.

A fennálló tartozását 2017.05.19-én utalta el, mely 2017.05.22-én érkezett t felkönyvelésre, így a 2017.05.22-i kikapcsolást már nem lehetett leállítani.

A kikapcsolási értesítőben felhívtuk figyelmét, hogy a tartozását 2017.05.17-ig rendezze, ezt nem tette meg, így a kikapcsolás jogos.

Üdvözlettel:

dr. Boross Norbert
Budapesti Elektromos Művek Nyrt.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.Manyecska 2017.05.29. 20:08:56

@Biriksz_Krokiksz!: a nejét is. ja. de hozzá is más kötött be annó, tudod az a fura hogy egyheti levelezés telefonálgatás után derült ki hogy őt küldték ki hozzánk előtte két héttel is...! kicsit hátborzongató is..:) ON

Mityu Addideapénzt kft LE 2017.05.29. 20:35:51

@CID..:

Ha a visszaszerelés, visszakapcsolást intéznie kellett, akkor több, mint valószínű leszerelték. :)

Ha nem az oszlopról való leválasztást alkalmazták. Oszlop bent ritkán van a mérőszekrényben. :)

.Manyecska 2017.05.29. 20:38:33

@Biriksz_Krokiksz!: nem. .:) Amúgy marha "jó" sztori.:( a jószág -kifejezés tényleg illik a szerelőkre itten..

.Manyecska 2017.05.29. 20:41:23

De hogy földeltek volna le, ott, helyben...kár hogy a szomszéd nem vezetett áramot a kerítésbe:DD osztán nyugodtan mutogathatná az igazolványát tőlem honnan tudjam igazi-e hátnem hátde.

2017.05.29. 20:42:58

@stakeholder Manyecs: az überbrutál volt, ahogy szabolcs leírta, és lájkolom, h rendőrt hívott rájuk.
várom a fejleményeket.

.Manyecska 2017.05.29. 20:45:10

@Biriksz_Krokiksz!: a zén szerelőm annó vállalkozó volt, 90-es évek, saját alkalmazottakkal...ő nem ilyen dúvad.:)...komolyan érthetetlen ez. Még jó hogy bele nem lépett!! :D

2017.05.29. 20:55:52

@stakeholder Manyecs: én csináltam olyat pár éve (mindenem az áram), h se csekket se lófasztse kaptam 2 hónapig, és érdeklődtem, h mizu, ki ne kössetek a körforgásból sunyiban, és mondták, h fennforgásuk van, jön majd a fizetnivaló EGYSZERRE, nyugodjak le :))))) mondjuk ez még az őskorban volt, semmi app meg okosteló, meg netes lófaszkodás. 4 hónap múlva jött is ;)

2017.05.29. 20:57:43

Am' az alvállalkozók is hordjanak felségjelzést az ovealljukon.

CID.. 2017.05.29. 21:11:47

@Mityu Addideapénzt kft LE: visszaszerelésről sem volt szó;)

melaena 2017.05.29. 21:22:24

"A kikötést végző szerelők barlangi troll szintű viselkedéséért pedig felelősséget nem tudnak vállani, mert azok alvállalkozók"
pont ugyanannyi felelosseget kell erte vallalnia,mint az elmu alkalmazottjaiert.
felejtsuk mar el ezt a jamu jolly jokert,hogy az alvallakozonak csak jogai vannak (pl a kikotni,penzt beszedni erte), de felelossege nincs.pont leszarom,hogy milyen minosegben kepviseli az elmut. (vagy elmuvet?)
Ha keptelenek az alvallalkozot kordaban tartani,akkor nyissanak irodat Harapacskoszajudartol Mucsaig minden bokorban.

Shanarey 2017.05.29. 21:43:14

Elműről jót vagy semmit.

Jót nem tudok........... Rosszat mondhatnék rengeteget, de minek.

Az alvállalkozó egy patkány, de attól még a szolgáltató felel érte. Persze az ügyvédek megoldják hogy mégsem.

Bendeguz2017 2017.05.29. 22:12:11

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Elkepzelheto, hogy igazad van, vegulis ok tavozhattak volna gyalog, csak az auto volt akadalyozva. Bar valoban erdekelne egy jogasz velemenye errol a dologrol. Remelem poszter pereskedni fog amugy es visszaperli a koltsegeket.

MrZed001 2017.05.29. 22:16:59

1: dupla összeg levonás. És csodálkoznak, hogy csekkezik a sok ember, mert nem akar így copni. HOGY MERIK ? El nem végzett szolgáltatásért, ELŐRE nem kérhetnek semmit se.
2: a kommunikáció teljes hiánya. OK, posta sz.r. A kézbesítési vélelem bíróságon is 20 perc alatt megsemmisíthető, annyira alja lett a "szolgáltatásuk".
3: egyéb kommunikáció: Le van adva az összes r.hadt szolgáltatónak minden adat. Hívhatna telefonon, küldhetne SMS-t, vagy INGYENESEN email-t is, de akár faxon vagy postagalamb által is tudna értesíteni (egyes elemek ingyenesek, mások 20-50 Ft ! ).
SEMMI, reklámon kívül soha semmiről nem hajlandók küldeni soha semmit se a T. (majdnem) szolgáltatók.
Egy 0 Ft-ba kerülő email, hogy önnek kiküldtük számláját X Ft-ról xy hónapi fogyija alapján ... vagy ekkor és ekkor leemeltünk számlájáról X Ft-ot ... vagy nem sikerült.
Miért nem lehet így, a 21. században ???
4: az ilyen agresszív középkori embereket kitenni névvel, fényképpel. A régi módszerek azért működtek (úgy se értenek másból), pl főtéren kalodába 2 napra, hagy dobálja meg bárki r.hadt zöldséggel.

8cadik crazy one a vannabí pank 2017.05.29. 22:24:29

Le se szarom. Nagyon fáj a kibaszott kettlebell..

KaTe 2017.05.29. 22:51:43

@Bendeguz2017: Szerintem nem korlátozta, ugyanis bűncselekmény történt az alvállalkozók részéről (már azzal, hogy elkezdték feszegetni a posztolónál a kaput) és a posztoló nagyon okosan és ügyesen VISSZATARTOTTA őket. Ehhez szerintem ugyanúgy joga van.

KaTe 2017.05.29. 22:57:40

Szabolcsot amúgy nem értem, miért nem fogad ügyvédet. Az ügyvéd költségeinek kifizetése után is még bőven maradna a kártérítésből, amit kapna.

andd1234 2017.05.29. 23:00:50

@langlang: Volt egy kis változás, de előre nem vonnak le semmit. Ti nem olvastok?

"Előzetes tájékoztatásunknak megfelelően 2016. október 1-jétől
Üzletszabályzatunk módosult, mely alapján Társaságunk 2017.01.01-jétől
4.500 Ft értékhatárig összevontan kezeli a részszámlákat. Így amennyiben
az Ön részszámlája 4.500 Ft alatti, úgy a részszámlákat mindaddig nem
készítjük el, amíg azok összértéke meg nem haladja a 4.500 Ft
értékhatárt."

kijár neked a faxkorbács 2017.05.30. 00:28:35

Hajrá Szabolcs! Majd tájékoztass a fejleményekről, mert érdekel, mi fog történni!

gabiiii 2017.05.30. 00:45:07

Hozzám egyszer gázórát jöttek ellenőrizni (előzetes bejelentéssel). A gázóra körül jól láthatóan két kamerát állítottam fel (meg egyet nem láthatóan :) ). Minderről még az utcán tájékoztattam őket, amin kicsit kiakadtak, de mondtam, hogy leszarom, ez magánterület, itt ezek a szabályok. Nagy duzzogva megcsinálták az ellenőrzést és nem is találtak hibát. Mondjuk hiba nem is volt, de volt olyan ismerősöm, akit ennek ellenére szivattak meg.

Karipapa01 2017.05.30. 01:40:18

Elvtársaim az Úrban! Itt valami már megint kurvául nem kerek. A szolgáltató meg akarja szűntetni a kapcsolatot az ügyfelével. Vajon miért, hiszen éppen az az érdeke, hogy minél több ügyfele legyen. Ja, hogy az ügyfél nem fizet a szolgáltatásért? A bank meg persze nem küldött értesítést az eredménytelen tranzakcióról, mert hát miért is küldött volna? Így aztán 2 hónapig megcsúszott a dolog és a szolgáltató úgy döntött, hogy felfüggeszti a további szolgáltatást. Miután letelt a végső határidő megbízott egy szakipari céget, hogy szűntesse meg a vételezés lehetőségét megfelelő díjazás ellenében. A cég szakemberei ki is szálltak, de a helyszínen akadályoztatva lettek. Hogy milyen módon, olvashattuk. A lényeg az, hogy a szolgáltató a megrendelése alapján ki kell, hogy fizesse a cégnek a megrendelt munkát, az adott cégnek pedig kötelező végrehajtania. Ez költségekkel jár. A cég szakemberei pedig kiszálltak, ellenőrizniük kellett, hogy a fogyasztó le van-e választva és ha nem hajtsák végre a leválasztást. A két villanyszerelő szakember. Itt jön az, hogy sírt az asszony, sírtak a gyerekek, rohantam haza, megakadályoztam, hogy a szerelők elmenjenek.... és egyéb cirkusz amivel a nemfizető sajnáltatni akarja magát. Az pedig, hogy a szolgáltató hozzá akar férni a saját tulajdonában levő becsatlakozási ponthoz bizony jogszerű, akárki területén is van. Kedves Szabolcs! Jobban teszed, ha nem viszed bíróságra az ügyet és reménykedsz abban, hogy a szolgáltató sem fogja, mert hidd el drága lesz egy kicsit.

Lucifer Morningstar 2017.05.30. 05:22:18

@Kutyahoroszkóp:

"írjámá egy esetet, mikor 200E."

Találnak egy fáin fadobozt, ami úgy 30 évvel ezelőtt még szabályos volt.

Csere.

A bótban megvehető műanyag tokozat négy tiplijét is kizárólag csak bejegyzett szerelővel fúrathatod fel. Folytassam? A belsejéről még szó nem volt. A hozzá vezető cső átmérőjéről még szó sem volt. Büdösgyökerek előírták a fali becsatlakozási pont és az óra közötti csődarabba a hatos rézvezetéket, amit aztán arra használtak, hogy behúzzák vele a saját szájbakúrt kábelüket, amit kirángattak azt meg félredobták, sufniba kel hat méter fölösleges vezeték valamelyik polcra.
Örülhetsz ha kijön két kilóból.

Lucifer Morningstar 2017.05.30. 05:27:49

@Karipapa01:

"Ja, hogy az ügyfél nem fizet a szolgáltatásért? "

Az ilyeneken mindig röhögök. A mai technikai világban nem tűnik fel az istenbarmának, hogy nem kapott meg egy számlát? Asszony nálunk már három nap késés után hisztériázik és hívja a megfelelő sarcoltatót, hogy miért nem jött meg a számla. A sok agyhalott ha nem kapja meg a napi celebhíradó aktuális számát már ombudsmanhoz rohan, de arra nincs agya, hogy a 3-4 közüzemi számlára odafigyeljen.

melaena 2017.05.30. 05:53:34

@Lucifer Morningstar: a pajti sztorija tizeves. ma mar joval tobb lenne. 4-5 kiszallas volt mire visszakerult az addig tokeletes ora.

melaena 2017.05.30. 05:59:27

@Karipapa01:
koszonjuk. akkor most olvasd el a sztorit. a befizett,le nem konyvelt szamlarol,a bejutas es a tavozas modjarol. sokan videken egy ilyenert nem az utat alljak el,hanem elbattyognak a feszerbe a fejszeert.

2017.05.30. 06:30:18

De ha lehet kérni, akkor tessék már vidéken egy pitbull társaságában mindezt megtenni.
Mert ezek a pénzbehajtó elvetemült művek, csak ezt érdemlik ! Kutyát rájuk engedni, majd 15 perc múlva kimenni és csodálkozni, hogy jé, hát maguk meg mit keresnek itt ? Csak nem lopni akartak ?

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2017.05.30. 06:32:50

Nalunk ha elore nem szolnak akkor nincs random ellenorizgetes, mert beszari vagyok es amig kandur (aki akkora, mint egy fel haz) nincs otthon, nem engedek be senkit.

VonBraun 2017.05.30. 06:40:34

Áramszolgáltatós történet, ettől rövidebb, de furcsa kérdéseket feszeget, lehet, hogy én is lépek a dologban.
Villanyóra-csere, értesítés: ekkor, vagy akkor, vagy amakkor jönnek, jelezzem má'. Jeleztem. Szabadságot is vettem aznapra.
Nem jöttek. Egyébként kihalt utca, a házból remek rálátás a kapura, kapucsengő, telefon.
Érdeklődök. Nem jöttek? - kérdezik "bent". Nem. Mikor jöhetnek? Én: ekkor-és-ekkor.
Megint nem jöttek.
A dolog feledésbe merült, aztán egyszer csak úgy mentünk haza, hogy az ingatlan belterületén, a kapun (belülről zárva) és az udvaron jóval belül elhelyezkedő villanyóra ki volt cserélve.
Kérdezgettük egymást, hogy ki?-hol?-hogyan?-mikor? - de a családból senki nem volt ennek tanúja.
Megküldtem egy e-mailt és egy panaszt a rendszerükön keresztül a "szolgáltatónak", hogy milyen körülményekkel történt a bekötés, és született-e róla valamilyen jegyzőkönyv, feljegyzés, ilyenek, és ezt hol lehetne szemrevételezni, de válasz nem érkezett.
Most gondolkodok azon, hogy a számomra kedves (jogi) lépések közül melyikre helyezzem a hangsúlyt.

Bombaló 2017.05.30. 06:55:21

Az Elmü honlapján lehet fizetni bankkártával online. Megértem a posztolót, de nem értem, miért szivatja magát a csoportos beszedéssel. Én fizetésnap után bruttó 15 perc alatt letudom a havi tennivalókat és béke van...

Kutyahoroszkóp 2017.05.30. 07:45:59

Hömm. Át köl állni naap ellemre.
:'( :/ ÁÁRGH.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.05.30. 07:53:15

Elműs orkok nálam is megjelentek sok-sok éve.
- Ellenőrizni jöttünk.
- Na és?
- Az ELMŰ kommandó vagyunk, ellenőrzést tartunk.
- És?
- ELMŰ ELLENŐRZÉS!
- És?
Végre kapcsol
- szeretnénk megnézni az órákat.
- Ja azt lehet, tessék!
Persze nem találtak semmit a társasházban, megnéztek két órát. Mondom nekik de itt 6 óra van, különböző helyeken. Az ő nyilvántartásukban csak kettő, viszlát...
Mondjuk olyan is volt, hogy kijöttek ellenőriztek, majd elfelejtettek plombát feltenni. Nézem a papírt, hálistennek oda sem írták be a plombát. Írtam nekik tértis levelet, hogy elfelejtettek plombát feltenni. Hónapok múlva jöttek ki és megint szétszedtek mindent, de akkor feltették a plombát. Az alvállalkozók egyébként leszarják, főképp ha volt valami gondjuk az ELMŰ-vel és tudják hogy a szerződésük almás lesz.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.05.30. 07:54:47

@Bombaló: Pontosan. Regisztrált bankkártyával percek alatt megy. Mobilt, internetet, áramot, mindent így fizetek. Nekem is kb negyed óra, és senki nem húzogathatja le a számlámat.

isikém 2017.05.30. 08:10:41

azért felszólításnak ,tértisnek,kellett lennie valószínűleg...vagy telefonos hívásnak,én ilyet kértem tőlük,ez egy jó szolgáltatás,így nem lehet kavar az utalással. Abban meg igazság van hogy elállni,feltartóztatni nem lehet,ez tényleg önbíráskodás és lehet baja belőle az ügyfélnek.A cég meg vizsgálja ki és bocsássa el az alvallalkozót ha szabályt sértett.

Kutyahoroszkóp 2017.05.30. 08:28:52

@isikém: hógyne, elbocsájtja "ez törvényes" szöveggel. Nem hiába alakultak úgy a dolgok, ahogy (ok-okozat). Hiába idilli és követendőnek előszeretettel beállított a "bízzunk a rendszerben, viselkedjünk jól, majd megbűnhődnek a bűnösök", de könyörgöm. A való élet ennél árnyaltabb és szennyezettebb. PUSZIKA, URAM.

.Manyecska 2017.05.30. 08:29:07

hahhha :D www.origo.hu/teve/20170529-megbuntette-a-rendor-kovi-pornoproducert-de-inkabb-leuli-tv.html

nálatok nincs okos gázóra hozzánk nemrég kötötték be kísérleti projekt..most hogy meghekkeltem a parkolóórához sem kell lerohanni a szerelőnek + 1 óra után. :DDD :On

Anna King 2017.05.30. 08:29:45

Hat... ertem en hogy orkok, igaz is, de ha valakinek mindig minden szamlaja be van fizetve... ritkan kotik ki az aramit... azt meg nem ertem miert lustak az emberek kovetni (havonta) aszamlaikat. Eccerubb odabszni a banknak hogy oldja meg ahogy akarja es soha ra se nezni...penz mindenkinek nagyon kell de odafigyelni ra...

.Manyecska 2017.05.30. 08:33:14

@8cadik crazy one a vannabí pank: jegeld..nekem is az egyik hátsó lábam, kicsit túl gyorsan futottam..:((( fagyasztott zöldborsón aludtam:( :DD

melaena 2017.05.30. 08:36:46

@Anna King:
mert van mondjuk egy honapban 100-150 tranzakcioja a szamlan,es keptelen minden 5-10 ezres tetelt egyesevel visszanyomozni.

Kutyahoroszkóp 2017.05.30. 08:37:55

@stakeholder Manyecs: vagy ha leforrázod magad a konyhában, vízbe lógatott kézzel is lehet aludni. Tesztelve! Működik. Vízből kiemeled: ordítasz. Beleteszed: megszűnik az ordítás. Oly érdekes.

Anna King 2017.05.30. 08:41:32

@melaena: nem kell átnyálazni hogy mit vett a CBA-ban, a szamlatkuvonatot lehet szurni tranzakciora, ellenoldani szamlaszamra, vagy lehet havinta fizetni hogy biztos legyen benne. Ha nem erdekli hogy be van-e fizetve MINDEN HONAPBAN, akkor vallalja a kockazatot hogy nincs. Amugy pedig van felszolito level, abbol is 150-et kap havonta, hogy nincs ideje megnezni?

.Manyecska 2017.05.30. 08:53:44

@Kutyahoroszkóp: biliben is működne ugyanez? :D Amúgy a Főkert is khmm értesíthetett volna hogy az utcában permetezik a fákat éjjel hangosbemondón üvöltöttek hogy csukják be az ablakot..olyan cirka 15-20 m-ig fellövik a cuccot ..kétszer, oda-vissza.. mért nem mailt küldenek halkabb lenne!!! :D :(

.Manyecska 2017.05.30. 08:58:51

@Kutyahoroszkóp: ja, megvan az új neved: platán-csipkéspoloska... ez ellen permeteznek..ON

isikém 2017.05.30. 09:01:48

@Karipapa01:

jogos...ha nem ad el,felkopik az álla. nem valószínű hogy maga ellen dolgozik..

aktatáskás droid 2017.05.30. 09:40:26

"azt meg nem ertem miert lustak az emberek kovetni (havonta) a szamlaikat"

Talán mert a szerencsétlen szolgáltató náluk is összevissza időpontokban küldözgeti a számlákat (valamikor hónap elején, valamikor hónap végén, valamikor 3 hónapra előre kiküldi őket), mint nálunk.

Miért az ügyfélnek kéne nyomon követni az időpontokat, hogy a szolgáltató éppen adott hónapban mikor méltóztatik kiküldeni a számlát?
A szolgáltató érdeke, oldják meg!!

Többek között azért tehetik meg ezt a szolgáltatók és lehetnek trehányok, mert még probléma esetén is a hülye emberek egymást képesek hibáztatni, ahelyett hogy a szolgáltatót szidnák és ellene tennének panaszt...

Hmmm... 2017.05.30. 09:44:56

Nem szigorúan a témához tartozik, de az ELMÜ online ügyintéző honlapja egyike a lexarabbaknak. Már akkor is az volt, amikor önállóan működtek (kezdve a titkosítás nélküli bejelentkezéstől és adatforgalomtól a témát elsikálni és csak lerázni óhajtó emailes ügyintéző társulatig bezárólag), de mióta Állam bácsi is kézrátételt gyakorolt, a helyzet csak rosszabb lett. A napközbeni bejelentkezés igencsak esetleges... van olyan, hogy a rendszerük a bejelentkezést megengedi, de csak a menüjüket bámulhatom... és valamiért óriási nehézségeket okoz az igen elterjedt böngészők használata is. Baromi fontos volt az is, hogy lehetetlenné tegyék a Díjneten keresztüli elérhetőséget... úgy látszik, megorroltak rájuk amiatt, hogy az képes gond nélkül, flottul csinálni.

Baldrick68 2017.05.30. 09:49:44

@Karipapa01:
"Vajon miért, hiszen éppen az az érdeke, hogy minél több ügyfele legyen. "

Először is olvasd el a történetet.
Másrészt az a szó mond neked valamit, hogy monopólium?
A user gondolom nem szeret áram nélkül a sötétben üldögélni, ugyanakkor nincs lehetősége átmenni egy másik szolgáltatóhoz.
Magyarul a szénné szopatja a szolgáltató a usert akkor sem fogja elveszíteni, ugyanakkor simán le tud tőle gombolni plusz extra költséget.

Arról meg ugye nem is beszélve, hogy a kikötés időpontjában a tartozás rendezett volt, tehát a kikötés mint olyan jogellenes.

SUNexecutive (törölt) · http://nezo.blog.hu 2017.05.30. 09:51:59

@Bendeguz2017: Szerencsére nem ilyen súlyos a helyzet, ez csak akadályoztatás, illetve tudni kell, hogy azért, mert kocsival nem tudsz elhajtani, az még távolról sem korlátozás. (korlátozás bezárni valakit egy olyan helységbe, amit nem tud elhagyni) kényszerintézkedés (akár a megfogás is az, bár ezt a magyar jogrend nem szankcionálja erősen) nem történt, így az orkoknak szerencsére sem feljelentésre, sem a saját anyacégük felé tett bejelentésre sincs lehetőségük, jelen esetben annyi, hogy ők megtették, amit megkövetelt apu (ELMÜ)

Baldrick68 2017.05.30. 09:53:05

@Anna King:
Komolyan te nem olvastad el a postot?
"semmilyen értesítést nem kaptunk, csak május 14-én egy ajánlott levelet, amit 15-én át is vettünk, és 18-án utaltuk is a hiányzó összeget."

Drago Brutic1 2017.05.30. 10:08:10

"Amikor nagy rohanva hazaértem, annyit láttam, hogy két idegen a házam autós bejárati kapuját feszegeti, és bezárt állapotában próbálja belülről kinyitni. "
Akcióra érkeztek, de előtte szépen beparkoltak a kertbe, és magukra is zárták a kocsikaput (vagy az asszony?). Jól értem? Köszönöm, bíró úr.

neet 2017.05.30. 10:33:20

Mindig mindent időben fizetek (kb az értesítés pillanatában, akár 8 nappal határidő előtt is, ha hajlandóak mélt/levelet küldeni), sosem csalok, sosem kések, mondhatni eminens fogyasztó vagyok, de még velem is megtörténik olykor-olykor, h nagy sietve nem utalok át vmit A.S.A.P., hanem az intézendők mappában hagyok vmit, aztán jól elfelejtem, és bumm. (3 gyerek, nulla alvás, van kifogás bőven) De biz. szolgáltatók nem restek emlékeztetőt küldeni, míg mások az eredeti, első csekket/számlát/felszólítást se képesek kiküldeni. Kérdem én, miért? Tényleg ennyire megéri nekik a trükközés? És az örök kérdés: ha az anyám nevét-kínját és az ÖSSZES lényeges adatomat is tudják, mi a francért nem képesek küldeni egy remindert???
És ha kiküldi az aktuális számlát (pl T-home), azt nem tünteti fel a kis latol, h előzőleg mi gyűlt fel, én meg balga mód befizetem az aktuálisat, aztán vagy eszembe jut, h 2 hónappal ezelőtt nem küldtem el, vagy nem. (Szerencsére igen)
Tudom, hogy az én felelősségem befizetni amit elfogyasztottam, de ha ilyen szőke vagyok, miért nem szólnak, hogy mucika, fizessé mán! Legalább 1x? Vagy miért nem büntetnek vmi köztes összegre, legyen az 5000 HUF, abból egy életre megtanulnám... vagy legalábbis a kövi nemalvós időszakig....

Kutyahoroszkóp 2017.05.30. 10:35:25

@aktatáskás droid: nem mintha érne bármit is a panasz. Azért trehányak, mert fogyatékosnál nem sokkal jobb kvalitásokkal rendelkező picsákat vesznek fel ügyintézőknek. A nők gy jórészében amúgy is ott buzog a felelősségvállalás teljes hiánya (saját gyereket ide nem értve). Ééééés már össze is tevődött a sok kalamajka oka, s eredője.

Kutyahoroszkóp 2017.05.30. 11:04:08

@neet: milj' ironikus egybencsengés, hogy minden adat ismerete esetén reMINDert kűdeni. Háhá. Érdekük is, mer ha pölö villámlás vagy egyéb környezeti túlárramm miatt bekrepál az órád, hajlamosak jól megsüketülni, hogy az általuk beképzelt lehető legmagasabb átalányt számolják fel utólag, másfél évre, s fizethetsz. Akkor is, ha amúgy nyaralód van és a fogyasztás havi 2000-nél sosem volt több. Szóval így.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2017.05.30. 11:07:37

@Bendeguz2017: A betörőket , rongálókat és egyéb bűncselekményeket elkövetőket a bűncselekmény helyszínén a rendőrség megérkezéséig vissza szabad és ha lehet, kell vissza is kell tartani, különben a károsultat jelentik fel hamis vád, rágalmazás, stb. miatt.

paragrafus 2017.05.30. 12:14:47

Nekem is van hasonló ügyem az E.ON-nal.
Már többször megpróbáltak kikapcsolni nálam, ill. leszerelni az órát.
Azt állítják ugyanis, hogy hatvan napon túli tartozásom van, de ez nem igaz.
Már többször felajánlottam neki, hogy adják bíróságra az ügyet és ha a bíróság megítéli számukra a követelést, akkor kifizetem. Sőt! Még azt is felajánlottam, hogy annak ellenére, hogy nem tartom jogosnak a követelésüket, a bíróságnál azt az összeget letétbe helyezem, de nem fogadták el. Többször is leírták nekem levélben, hogy nem kívánnak bírósághoz fordulni. Inkább a kikapcsolással próbálkoznak.

paragrafus 2017.05.30. 12:20:54

Megjegyzem, ez a hatvan napos túli tartozás állítása is több sbeből vérzik.
Ugyanis - az én álláspontom szerint - ezt a szolgáltatónak HITELT ÉRDEMLŐEN bizonyítani is kellene, de ehelyett csak egyoldalú kinyilatkoztatásokat tesznek. És az azért mégsem járja, hogy egyrészt ők követelnek, majd a saját követelésükről önön maguk megállapítják, hogy (szerintük) jogos, majd saját hatáskörben akarnak ennek érvényt szerezni a kikapcsolási intézkedésükkel.
Másrészt a hatvan nap időintervallum tekintetében is komoly jogi aggályok állnak fenn. Ugyanis a szolgáltató az általa a számlára írt határidőtől számítja a hatvan napot, ami a számla kiállításának a napja. Ugyanakkor már többször is megtörtént velem, hogy a számlát csak azon időpont után kaptam meg, miután már eltelt a rajta feltüntetett határidő.
Ezen túlmenően ennek a határidőnek nincs jogi relevanciája. Ugyanis a Polgári Törvénykönyv alapján a szerződés lényeges feltételeiről a feleknek KÖZÖSEN kell megállapodniuk. Márpedig a számlán lévő fizetési határidőt a szolgáltató EGYOLDALÚAN határozza meg, ezért ahhoz jogszerűen joghatás nem fűzhető. Megjegyzem, magában a közüzemni szerződésben, amelyet annak idején kötöttem a szolgáltatóval, a fizetési határidőre vonatkozóan nincs semmiféle megálapodás.

paragrafus 2017.05.30. 12:28:33

A harmadik szempont: tartozik nekem az energiaszolgáltató 396 ezer forinttal, amelyet nem hajlandó megfizetni a számomra. És nekem nincs más lehetőségem, mint bíróság előtt megpróbálni érvényesíteni a követelésemet (ez egyébként folyamatban van).
És megkérdeztem a szolgáltatót: ha ők nem hajlandóak bírósághoz fordulni, ha követelésük van velem szemben és fizikai módon akarják kierőszakolni, hogy fizessek, akkor én milyen fizikai módszert vethetek be ellenük, hogy kifizetssek nekem az ő, velem szembeni tartozásukat. De nem kaptam rá választ.

Utolsó megjegyzésem: azért is tartom abszurdnak a szolgáltató kikapcsolási szándékát, mert azt csak akkor érvényesítheti, ha a tartozás valóban fennáll és bizonyított.
Márpedig az, hogy a tartozás jogszerűen fennáll és a követelés jogos, két esetben mondható ki: vagy a fél, akitől a tartozást követelik, elismeri, vagy a követelést egy erre jogosult szerv (ez esetben a bíróság) jogerősen megítéli. Amennyiben egyik szempont sem áll fenn, úgy - álláspontom szerint - a szolgáltatónak nincs jogszerű keretek között kikapcsolási jogosultsága. De hát a szolgáltatók csak azokat a jogi normákat hajlandóak ismerni, amelyek - szerintük - az ő érdekeiket, álláspontjukat, jogaikat támasztják alá.

Anna King 2017.05.30. 12:30:16

@Baldrick68: szerintem ha tartozasom van es az aram kikapcsolasaval fenyegetnek, nem varok 3 napot az atutalassal...

Anna King 2017.05.30. 12:34:04

@aktatáskás droid: 30 eve vagyok elmu elofizeto, es az eves elszamolast kiveve sosem kuldtek ossze-vissza szamlat... nyilvan a te kedvedert minden honapban atallitjak a rendszeruket hogy maskor zarjon. Alairom hogy a szolgaltatok szarok, de a userek ugyanugy csak a kifogasokat keresik...

paragrafus 2017.05.30. 12:35:31

Úgyhogy egy ilyen esetben az a legkisebb probléma, hogy aki kikapcsolni akar, az trükközik.
Sokkal nagyobb probléma az, hogy a szolgáltató nem bizonyít, nem tartja be azokat a jogszabályi előírásokat, amelyek az ügyfelek jogait védik, nem tartják be a szerződő felek egyenjogúsága és a "fegyverek egyenlőségének elvét.
Pedig az Alkotmánybíróság is megfogalmazta (amikor még szakmai alapon működött) a szerződő felek egyenjogúak, azonos jogokkal és kötelezettségekkel rendelkeznek. Mindazok a jogok, amelyek megilletik az egyik felet, meg kell, hogy illessék a másikat is.
Az a szerződés, amelyben az egyik fél határoz meg minden feltételt az utolsó betűig, míg a másiknak csak annyi joga és lehetősége van, hogy vagy aláírja, vagy sem, de ezen túlmenően nem szólhat bele, az nem felek meg a felek egyenjogúsága elvének, tehát az a szerződés és jogviszony jogsértő. (Többek között ezért sem jogszerű egyetlen egy olyan jogviszony sem, amelyet a Főgáz úgy szerzett meg, hogy a korábbi szolgáltatótól kapta meg az ügyfeleket)
Az egész szolgáltatási szektor az országban törvénytelenül működik. És törvénytelen jogviszonyban a kikapcsolás, mint szolgáltatói intézkedés jogszerűen egyszerűen nem értelmezhető.

MrZed001 2017.05.30. 12:37:19

Na igen, ELMÜ e hónapban is nagyot alkotott.
Kiküldték csekk.

Csekk készült 22-én.
Feladva 26-án (borítékon).
Megérkezett 30-án (csoda, van ami 2 hét után érkezett meg).
Fizetési határidő 31-én.
Postai átfutása a csekk befizetésnek 5 nap (tehát a feladásuk napján befizetve SE lehetséges 31-re !!! ), megkapja 5-én .
És gondolja a kis pimasz, hogy ezért nekem számolhat fel késedelmi díjat ?
Hát, LÓF.SZT aranyoskáim !
Hápogtak nagyokat, majd sztornóztak.

Bluemotion 2017.05.30. 13:00:32

@Kutyahoroszkóp: Kb. Borsónak már csak DNS, meg a székletminta hiányzott a repertoárjából.

Bluemotion 2017.05.30. 13:04:26

@paragrafus: Érdekes az emberek nagy százalékának nincs ilyen problémája a szolgáltatójával, ellenben úgy látom, hogy túl sok a szabadidőd.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.05.30. 13:06:12

Ja! Azt az aranyosságát se felejtsük el az ELMŰ-nek, hogy az ELMŰ-ből, ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató lett 2016 januárjában..
Vagyis az ELMŰ a 2015 tartozást nem tudta átkönyvelni 2016-ra, vagyis a 2016-os számlákon nem jelent meg a tartozás. Helyette küldtek egy levelet a 2015 tartozásról külön. Tehát ha valaki azt levelet elkeverte és meg volt nyugodva a 2016-os számlákat látva hogy nem tartozik, azt szépen kikapcsolták, aztán jól lehúzták a visszakapcsolási díjjal.
Ritka egy köcsög, paraszt lehúzós banda. Ezt sok emberrel megcsinálták.

BéLóg 2017.05.30. 13:21:49

Ez az egész rettentően egyszerű. MINDEN hátralék esetében gyorsan elindítanak egy ilyen eljárást, legyen az ezer éve jól fizető ember. Ennek oka az, hogy ha egyszer valahogy SIKERÜL az óra kikötése, annak VISSZAKÖTÉSE (ahogy más is írta) iszonyatos pénzekbe kerül.
Igen, így lehet akár 20e Ft tartozásból százezernél több forint BEVÉTELT csinálni. Méghozzá valóban JOGSZERŰEN, ahogy a managertahó mondta.

Dorinda41 2017.05.30. 14:07:08

@Anna King: Én 50 éve vagyok ELMÜ használó. Még nem volt két olyan hónap, amikor ugyanabban az időben kaptam meg a csekket. Ez persze a Posta hibája is. Sokszor az egész heti postánk egy napon érkezik meg. Az egész társasházé. A dupla levonás pedig nem egyedi eset. Szinte minden évben előfordul Pedig nálunk a mai napig havi leolvasás van. Mégis van, hogy egyik hónapban 20ezer, másik hónapban 14ezer a számla. Ez akkor a legaranyosabb, amikor 2 hétig otthon sem vagyunk és magasabb összegű számlát kapunk, mint más normális hónapban. Magyarázat soha nincs. Olyan viszont rendszeresen van, hogy változik a számlázás időpontja és egy hónapban 2 számlát kérnek be kifizetésre. Ez egészen érdekesen általában november-december környékén van leginkább, amikor a fejesek bónusz feladatainak teljesítése a cél.

.Manyecska 2017.05.30. 14:26:08

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: namost, nem akarok kötözködni, de hogy lehet elkeverni egy elműs stb..levelet....nem alap hogy megnézem/értelmezem? :( anyám is kötött ilyen kiegészítő biztosítást náluk azt idenyomja egyszer a kezembe hogy nézd már át mert nem érdekel, hát semmi értelme nem volt...lemondta, pénzt visszakapta, az volt a mákja hogy még x időn belül történt mindez....pedig csak nyolc oldalas volt én öt perc alatt kihámoztam a lényeget belőle...:(

:)

.Manyecska 2017.05.30. 14:27:59

@neet: hát ez jó kérdés!! engem bezzeg egy nemközeli ismerős este kilenckor felhívott tegnap hogy megváltozott a száma.. :DDD -bakker, épp a gép előtt kamilláztam már félálomban, karbantartotta magát..., ezek miért találják meg a zember lányát??? :D ON

paragrafus 2017.05.30. 14:30:16

@Bluemotion:
Mondd neked az valamit, hogy joggal foglalkozom?
És ha sok lenne a szabadidőm, akkor az más megvilágításba helyezné mindazt, amit megfogalmaztam?

Anna King 2017.05.30. 14:30:23

@Dorinda41: azert ha 50 eve ossze-vissza jonnek a csekkek es neha dupla osszeg akkor nem erdemes havonta 10 percet raszanni hogy befizesse az ember? Tudom egy idealis vilagban nem, de az szerinted eloremutato hogy tudom hogy idonkent tobbet szamkaznak de azert alacsonyabb limitet allitok be hogy legyen lehetosegem utana panaszkodni? Nem vedem az elmut de szerintem a posztolo sem tett meg minden elvarhatot. Az a 3 nap amivel kesobb utalta el mint ahogy atvette a figyelneztetest epp eleg lett volna hogy jovairjak a szamlajan es ne jojjon a leszerelo ember. Jogaink vannak, kitelessegek nem. Ha neked tartozik valaki es ugyan szolsz neki de leszarja es jusztis varat meg 3-4 napig mit csinalsz?

paragrafus 2017.05.30. 14:32:33

@Bluemotion:
És még valamit:
Egyrészt mindazt, amit elmondtam, az másnál is fennáll, legfeljebb nincsenek a tudatában.
Másrészt: ha másnak nem is lenne ilyen problémája, az jogszerűvé tenné a szolgáltató jogsértéseit?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2017.05.30. 14:43:31

@Dorinda41: Egyszer, kalandvágyból majd olvasd el egy éves számla-adag összes számláját, a jelmagyarázatokkal együtt! A furcsa, számodra érthetetlen szavaknál (részszámla, elszámoló számla, stb.) nyugodtan hagyatkozhatsz az internetes szótárakra.

FDToth 2017.05.30. 15:27:42

hááát továbbra sem értem: ha utalok 19-n az aznap ott van, 22-én reggel meg tuti, 100%. Az állami sóhivatalok meg vmiért nem kapják meg? Mindig adminisztráciüra hivatkoznak, nem kéne gyorsabb rendszer, ami feldolgozza sebtiben?
sokszor a postát írja alá a térit és úgy dobja be, ha nem fordtom meg a levelet anno NAK-tól nem is lehett olvn atundi h tértis. El is kértem az aláírást apostátol, konkrétan egy x volt, ahol az enyémnek kellett volna lenni, de a postá t még mindig ott dolgozik,,,

Terézágyú 2017.05.30. 15:40:17

@Dorinda41:
"Ez akkor a legaranyosabb, amikor 2 hétig otthon sem vagyunk és magasabb összegű számlát kapunk, mint más normális hónapban. Magyarázat soha nincs. "

És megnézted már a villanyóra állását...?

Lajos Csánó 2017.05.30. 16:37:10

@Kutyahoroszkóp: Például teljesen új óraszekrényt kérnek mert a régit nem fogadják el!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.05.30. 16:46:03

@stakeholder Manyecs: Miután nem tértivevényesen jön, semmi biztosíték rá h +kapod.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.05.30. 16:47:44

@BéLóg: És ráadásul, ha kikötötték, akkor arra hivatkozva hogy csak szabvány bekötést kötnek vissza, kb 130 ezerért átépíttetik veled a csatlakozást. Köcsög, mocskos banda.

VT Man 2017.05.30. 17:03:51

Az a gaz, hogy kellene egy kis emberiesseg legyen a szolgaltatoban.

Mi lenne, ha kikuldene a brigadot egy hettel korabban a helyszinre, ahol a haz/lakas bejarati ajtora egy nagy sarga papirt ragasztananak, hogy egy het mulva villanyora kikapcsolas? Meg csak nem is kellene ingyen, ha mondjuk 2000-et kernek erte, meg akkor is jol jart mindenki.

Ennyi kellene csak.

2017.05.30. 17:42:25

Kedves Boross úr ! Azt hiszem valamit elnézett. Ugyanis, a saját telkemen, ha én nem is tartózkodom otthon, akkor oda önöknek és az alvállalkozóknak sem lehet behatolni ! Önök nem hatóság, és nem játszhatnak hatóságosdit ! Önök, tisztelt Boross úr-- csakis szolgáltatók ! Kérem javitson ki ha nem igaz ! Mivel a magántulajdonom , nem az elmű tulajdona , igy nem korlátozom sem a személyi sem pedig semmiféle mozgási szabadságukat , sem pedig semmiféle tényállást.

Ilyen buta és semmitmondó válasszal, bárki bemehet és ellenőrizhet, önökre hivatkozva.
De felmerül egy kérdés, vajon az önök alvállalkozói, igazolták e önmagukat, mutattak e fel valamilyen arcképes igazolványt ? Ha nem, akkor elnézést, de én biztosan rájuk küldtem volna a kutyámat !

" Ugyanakkor el kell mondjam, hogy a szerelők szabad mozgásának korlátozása felveti a személyi szabadság korlátozására vonatkozó Btk. tényállás felmerülését, mely „önbíráskodás” szerű eljárás álláspontunk szerint semmiképpen sem elfogadható."--irta válaszában.

Vajon az értesitésüket, annak feladását, ajánlottan, tértívevényesen--tudják e hitelt érdemlően igazolni ? Mert a papir a lényeg és nem az amit ön mond. Az csak körités.
Mert amint látom, ez jobban megy, mint a szolgáltatás .

Xezs1 2017.05.30. 18:31:12

Tapasztalatból mondom, hogy valószínűleg az ügyfél hazudik. Mikor ilyen helyen dolgoztam, állandóan ment a sírás az ügyfelek részéről, hogy így nincs pénz meg úgy nincs pénz, aztán mikor megemlítettem a kikapcsolást, akkor érdekes módon előkerült az a pénz és már jött is a befizetett csekkszelvényről a fax. Rohadt sok sunyi ember van.

ember100 2017.05.30. 18:59:09

Helló !

Legszívesebben leválnék erről az elmű nek nevezett bagázsról !!
De a hűtő TV laptop.. miatt nem tehetem.
Pár éve úgy ősz tájékán este 6 körül már sötétben hazaérek bejövök NINCS áram a lakásban.
A folyosón szomszédban mindenhol van de nálam NINCS .
Telefon net elmű számla adatok .
Telefonálgatás ezerrel .
Hát nem is tudják LÁTJÁK nincs tartozásom nem tudják mi van .
Ja fontos meccs van a TV ben ebből semmit nem látok a laptop is csak 2 órát bír meg aztán vezetékes net sincs router az nem megy :(
Első ajánlat a héten kijönnek megnézik mi van . mondom basszus nem lesz ez így jó !
Hosszas veszekedés után másnap 10-14 között kijönnek.
Szabadság itthon maradok a maradék meleg vízzel le tudok fürdeni reggel.( villanybojler ).
11 kor megérkeznek nézik Jé a folyosói csatlakozónál kikötötték a vezetéket mert ugye nem voltam otthon !
Megnézem a munkalapot X.Y aki NEM én vagyok ja és én 1 es lépcsőház a X.Y meg 2 es lépcsőház !!!!! De legalább mindketten a 2. emeleten lakunk:)
Hát akkor létra kábel visszaköt , lett áram .
És a legjobb hogy a szaki azt mondta hogy akkor most KIVÉTELESEN eltekintenek a visszakötési díjtól ami vagy 15-20.000 Ft lett volna.
HURRÁ , HURRÁ , HURRÁ
Még én érezhettem magam rosszul mert nem fizettem :)
Hát ennyit az elmű bandáról .
Persze én voltam a hülye szénné kellett volna perelni őket , de kinek van erre ideje pénze !

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.05.30. 20:38:37

@ember100: Őrülj neki, hogy nem mondták hogy nem szabványos a bekötés és majd ha 130 ezerért csináltatsz szabványosat, majd akkor kötnek vissza. Nagyon rendesek voltak.

ember100 2017.05.30. 21:03:07

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Helló !

Remélem csak viccelsz !
Be sem jöttek a lakásba .
a lépcsőházban kötötték ki a vezetéket , ami az övék .
Miről is beszélünk ?????
Az meg ugye részletkérdés hogy ha nincsenek otthon a lakásban akkor TILOS kikötni az áramot !

2017.05.30. 22:31:18

Feltöltőkártyás mérőóra. Évente egyszer kérnek egy fotót róla. Ennyi, csókolom.
Ugyanezt gázra is.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.05.31. 05:56:41

@ember100: Nem viccelek. A szomszédot kívülről kötötték ki. Amikor vissza akarta köttetni, kijöttek, megnézték a lakásban az órát ésközölték, hogy a mérőhely régi, tessék szabványosat csináltatni, majd akkor visszakötjük. ELMŰ-vel szerződött szerelővel kellett, 130 ezer volt neki. De ez csak kis része hogy baszták át a lakosságot. 8 százalék nyereséget garantáltak nekik, befektetés arányosan. A régi mérőket kivitték, kicsit kisuvickolták, visszahozták őket, majd "újként" felszerelve máris elszámolták mint befektetést. A 8 százalék garantált nyereséget te is fizetted a villany árában. Arra is kíváncsi lennék, még mindig öntögetik-e az olajat az olaj szigetelésű szivárgó földkábelekbe. És még sok érdekesség van az ELMŰ háza táján.

isikém 2017.05.31. 07:21:44

érdemes a városi legendákat és a tényeket nem összekeverni. volt közeg,volt jegyzőkönyv,voltak egymásnak ellentmondó felek,a többi habverés.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.31. 09:52:42

@Bombaló: "miért szivatja magát a csoportos beszedéssel. Én fizetésnap után bruttó 15 perc alatt letudom a havi tennivalókat"

Évi 3 órát sokkal élvezetesebben el tudok tölteni, mint hogy ezzel szarakodjak.

Jessybátsi 2017.05.31. 10:27:53

"vélhetően az ügyfél az értesítést nem vette át..." És akkor honnan tudta, hogy tartozik??? Megcsiripelték a madarak, baz+???

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.05.31. 22:42:35

Rokonom feletti elhunyt nemfizető fogyasztó kikötését oszlopról történő kikötéssel való fenyegetéssel oldották meg. (Értsd: a fizető rokon szolgáltatását is le akarta vágni a gyökér, így be lett engedve a magánterületre.)

CID.. 2017.06.01. 18:15:05

@ember100: A visszakapcsolás a tilos, nem a "kikötés".

ember100 2017.06.01. 23:21:31

@CID..:
Helló !

A kikötés TILOS !
Pl. télen vegys tüzelésű kazán + keringető szivattyú csak egy kis robbanás lesz ugye a felforrt víztől , de tudnék más példát is :)

Rejtélyes 2017.06.02. 11:26:04

Lenne egy kerdesem: Ha az ELMU olyan okosnak tartja magat, miert nem tudnak egy sima +- szamlat fenntartani, es ha valaki befizet BARMIKOR, akkor az a teljes minuszt csokkenti, es nem pampognak, hogy havonta fizetek X osszeget akkor egy februari X osszeggel "tartozok", mikor a marciusi ugyanaz az X osszeg pont fedezte volna. Ertesitenek, hogy 2X a tartozasom, de a havi X mellett tudok direkt atutalast csinalni egy masik X osszeggel.

De ez nekik bizonyara nem eri meg, mivel a ki-bekapcsolasok szama drasztikusan csokkenne es elesnenek egy tonna penztol. :)

Xezs1 2017.06.02. 14:07:45

@Rejtélyes: De nem fizethetsz bármikor :) Ilyen alapon fél évig nem fizetek semmit se, aztán majd fél év múlva elkezdem. Ez nem így megy. Amúgy a legtöbb szolgáltatónál úgy van, hogy akármennyit is fizetsz be, mindig a legrégebbi követelés íródik jóvá (részben vagy egészben) belőle. Hogy az ELMŰ hogy csinálja nem tudom, de pl. az E-Onnál így van.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2017.06.04. 22:41:16

Szerintem a legegyszerűbb az lenne, hogy nem szerelnek semmit, csak leplombálják a megszakítót. Így visszakapcsoláskor már nem kell kiszállniuk, csak egy írásos engedélyt adni a fogyasztónak az XY sorszámú plomba levágásához.

Ariana. 2017.06.12. 03:40:13

Tehát a csávó 15-én kapott egy levelet arról, hogy két hónapja tartozik, ezután három napig vakarta a tökét, majd hétvége közeledtével befizette a tartozást. Legközelebb javasolt a tök vakarásának foganatosítását a számla befizetése utánra halasztani, és akkor nem lesz ilyen gond.

Death Lord 2017.06.14. 15:08:14

@Lucifer Morningstar: bárkivel megeshet, hogy elfelejti. De ilyenkor jön egy e-mail meg 3Ft késedelmi kamat postai levélben :-D
süti beállítások módosítása