Tékozló Homár

Hiányzó alkatrészek miatt mutogatott egymásra az Ikea és a Whirlpool

Tippek-trükkök ügyintézéshez

2017.06.02. 16:11 | Homár Hilda | komment

pp.jpg

Olvasónknak tök igaza van: a sok félresikerült esetet bemutató és csalódásoktól hemzsegő levél mellé néha nagyon is kell egy-egy pozitív poszt. Különösen szoktunk örülni az első blikkre magukat hagyományos, igazi panaszkodós Homár-posztnak álcázó eseteknek, amikről aztán menet közben kiderül, hogy - általában a levélíró kitartásának és elszántságának köszönhetően - sikersztorikba fordultak. Ezekből a reményen kívül általában egy csomót lehet tanulni a fogyasztói jogokról meg érdekérvényesítési praktikákról, pláne, ha valaki, mint az alábbi levél írója, konkrét kisokost rittyentett a meséje végére.

Kedves Homár!

Szerintem néha kell sikeresen lezárt történet is, persze amiért érdekes lehet, hogy kereskedelmi alkalmazottként mentem az igazamért, így ismerve a buktatókat „könnyebb” dolgom volt.

Építkezünk és a konyhabútort az IKEA-ban néztük ki. Szagelszívónak egy olcsóbb darabot néztünk ki, de akkor szerencsésnek éreztük magunkat, amikor a leértékelt részen ki volt rakva egy 149 900 forintos 89 900 forintért. Elcsábultunk. Jobb volt, szebb volt, nagyobb volt. Egy eladó segítségét kértük, aki elmondta, hogy visszahozott termék, de tökéletesen működik, csak van rajta benyomódás + néhány karc. Meg is mutatta, plusz volt egy szervizes lap mellékelve, amin külön fel is volt tüntetve, hogy minden alkatrészével együtt van. A szokásos öt év helyett azonban csupán egy év garanciát vállalnak. Ezek után mi úgy döntöttünk, hogy tudunk ezekkel a feltételekkel együtt élni, így megvettük.

A beszerelésre most május végén került sor, a konyaszekrény beépítése után. Ekkor derült ki, hogy a falra felszereléshez hiányoznak fontos konzolok, egy-két részegység és a csavarok. Mielőtt nekem ugranak a kedves kommentelők, igen én is b…sz voltam, hogy eleve nem ellenőriztem le előbb.

Innen indulunk.

1.nap:

Sebaj, gondoltuk, van ez így és feleségem felhívta a vevőszolgálatot. Hosszas várakozás és egyeztetés után délután végére kinyögték, hogy a termék gyártója a Whirlpool, aminek a szervize garanciában pótolja nekünk az alkatrészeket. Sajnos őket már nem tudtuk elérni a kései időpont miatt.

2. nap:

Feleségem felhívta a Whirlpoolt szervizét. Első mondatok után azt közölték (!!!), hogy tudnák pótolni, de erre nincs garancia, mert leértékelve vettük. Nejem kiképzett volt felőlem, egyből tájékoztatta a jogtudós szervizest, hogy de, van hozzá garancia. Erre az volt, hogy visszahívnak. Újfent késő délután telefonáltak, hogy márpedig ők nem adnak nekünk semmit, de nem is értik, mert ha az IKEA kiveszi egy, a raktárukban megtalálható készülékből a hiányzó darabokat, akkor aztán ők a cégek közt meg tudják igényelni és majd pótolják oda. Második eshetőség, hogy megrendeljük tőlük, de azért fizetünk.

No ekkor éreztem, hogy be kell avatkoznom a dologba!

3.nap

Felhívtam az IKEA vevőszolgálatát. Elmondtam panaszom és kértem, hogy még aznap pótolják a fent vázolt lehetőség alapján a hiányzó alkatrészeket, plusz mivel vidékről kell mennem, lesz egy ötezer forintos utazási költségtérítés igényem.

Kb. nyolcszor beszéltem velük aznap, mintegy másfél óra időtartamba. Ami a lényeg és amin elbuktak. Telefonbeszélgetéseket felveszik, így bizonyíthatóan elhangzott: kicserélnék, mert van rá mód, ha teljesen ép és új terméket vettem volna, de leértékelt áru volt, így nem hajlandóak rá. Kérdeztem, hogy magyarázza el, hogy jogilag mi a különbség azon, hogy alkatrészhiányosan adták el a terméket, amiről írásosan nyilatkoztak, hogy minden megvan hozzá? Erre azt a választ kaptam, hogy az IKEA belső szabályzata szerint!!! Megköszöntem, mert ebben a pillanatban kijelentették, hogy a magyar törvényeket felülbírálják. Nap végére elértünk oda, hogy másnap mehetek az alkatrészekért, de még várjak egy hívásukra.

4.nap, délelőtt

„Természetesen” nem hívtak, nekem kellett újra telefonálnom. Ekkor közölték, hogy vezetői döntésre van felterjesztve az ügyem, ami egy két nap és arról döntenek, hogy felbontanak-e egy új csomagot, vagy megrendelik a hiányzó alkatrészeket, ami még egy-két hét, hogy megkapják. No itt borult ki a bili. Elmondtam a kezelőnek, hogy nem erről volt szó tegnap, és innentől kezdve a hatóságon keresztül fogunk tárgyalni, illetve kértem az összes hangfelvétel átküldését a részemre. Közöltem vele, hogy nem várok tovább, a beszerzést megteszem a szervizen keresztül és ez mellett kárigényem lesz az asztalos megismételt kiszállási költsége, a taxidíj, amikor az alkatrészekért elmegyek, bárhova, sőt remélem, hogy Debrecenig kell, illetve az eddigiekben belekerült telefonköltségem.    

4. nap délben

Újra hívtak, a vezető elbírálta az ügyemet és mehetek a budaörsi áruházba, kibontanak egy meglévő csomagolást és kivehetjük a számunkra kellő alkatrészeket! Jé és ez nem ment volna hamarabb, rögtön az elején? No mindegy, elmentünk. A vevőszolgálaton még az 5000 forintot is odaadták benzinköltségre készpénzben!!! Kedvesek voltak és aranyosak.

Mi a tanulság? Több is!

  1. A telefonos vevőszolgálatossal végig normálisan, személyeskedéstől mentesen, de kellő határozottsággal beszéltem. Egész nap ugyanazt kértem kapcsolni, ha más vette fel. Elég volt nyomásként a napi nyolc hívás! Egy valamit kellett tudnia: engem nem fog klisékkel lerázni, amíg nem oldódik meg a problémám.
  2. Nem hangzott el egyszer sem, hogy nem megyek többet vásárolni hozzájuk, mert ez nem hatja meg őket, ezt mindennap hallják. Amúgy is, miért érdekelné? Hónap végén ugyanannyit kap, akkor is, ha tíz vásárló lelécel és akkor is, ha jön.
  3. Emberi hang azonban megkülönböztet mindig. Amúgy is, ő semmit nem tett a hiba kialakulásában és az is egy hülyeség, hogy ő a céget képviseli ezért nyugodtam megengedhetjük, hogy elküldjük a francba. A túloldalon is egy ember van! Ha elvárjuk, hogy érdemben segítsen, akkor ne alázzuk porig.
  4. Számoltam előre a hangfelvétellel. Azért is beszéltem többször és sokat, hogy szert tegyek olyan információkra, amik a hatóságok előtt bizonyítékként szolgálhatnak. Ebből több is akadt. Nem voltam körmönfont, ezeknél a pontoknál mindig felhívtam a figyelmét a vevőszolgálatosnak. Nem vele akartam kicseszni,(amúgy egy nagyon normális férfi volt, sajnáltam őt, hogy egy ilyen helyzetben találkozott velem) és amúgy is ami hülyeségeket mondott, azt feljebbvaló kollégái üzentették meg rajta keresztül.
  5. Ne feledjük fogyasztóként, a kártérítés jár, de csak a számlával igazolt, bizonyíthatóan a káreset miatt felmerülő költségekre. Ezt mindig említsük meg. Ez tényleg egy olyan jog, ami megillet, de nagyon kevesen használják! Ebben is maradjunk tárgyilagosak! A konyhában egy kávéfőző felrobbanása után ne akarjuk a házunk külső szigetelését is kifizettetni. Sokkal fenyegetőbb a reális költségek felvázolása, mint a jogtalan vagdalkozás. Utóbbi nevetségessé tesz.   
  6. Aki nálam többet bukott a dolgon az a Whirlpool. Nem igazán a rugalmatlan és segíteni nem akaró magtartásuk miatt, hanem mert megpróbáltak meggyőzni, hogy nem garanciális a termék! Gratulálok nekik ehhez a remek terméktámogatási politikához!

Üdvözlettel:

K.S.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CID.. 2017.06.02. 16:35:22

Öröm és bódogság :D , de mi a fittyfenét tud az a leértékelve 90ezer forintos, háztartási célokra szánt szagelszívó?

PITTA 2017.06.02. 16:43:27

@CID..: Ha jön a nav, bekapcsolva 10Nm-t csökkent az ingatlan alapterültén a nagy vákum miatt...

Bankotsu Mester 2017.06.02. 17:21:25

Na grat, így kell megoldani a problémát.
A nyitóképről azt hittem Pindúr Pandúrnak beöltözve verted szét az éppen bentlévő IKEA-s kollége fejét :D

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.02. 17:22:29

@PITTA: :))

Ha a következő két nap nem rondít bele valaki, akkor ez lesz a hét kommentje.

.Manyecska 2017.06.02. 18:11:06

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: óhh a nap trollja kutyám átszökött a szomszéd kutyájához, aztán visszajött és átvitte a plüsskutyáját is, remélem nem ejtette teherbe a másik ebet:DDD szomszédék azt mondták nem vették észre mert pont olyan fehér mint a konyhakő, aztán most átjött szobára a csaja de visszavitték :D..

2017.06.02. 18:38:28

anya most rendesen odabaszott. sajnálom szerencsétlen párodat.

Bendeguz2017 2017.06.02. 19:36:28

Minden jo, ha vege jo, bar abban az otezer kp-ban ketelkedem.

_panni_ 2017.06.02. 20:06:08

Valahogy a homár nem szereti a boldogügyfél posztokat, pedig azok is tanulságosak.

Cycmen 2017.06.03. 08:25:40

Emberi hang azonban megkülönböztet mindig. Amúgy is, ő semmit nem tett a hiba kialakulásában és az is egy hülyeség, hogy ő a céget képviseli ezért nyugodtam megengedhetjük, hogy elküldjük a francba. A túloldalon is egy ember van! Ha elvárjuk, hogy érdemben segítsen, akkor ne alázzuk porig.

Ezt miért nem tudja mindenki? Kevesebb lenne az "elküldtek anyámba a boltban" poszt!

Cycmen 2017.06.03. 08:38:02

@CID..: mi a fittyfenét tud az a leértékelve 90ezer forintos, háztartási célokra szánt szagelszívó?

Főzés közben korpátlanít is!

Cycmen 2017.06.03. 10:35:55

Ha hiányoztak a konzolok akkor valószínű hogy fel volt már szerelve. Ezek után szintén valószínű, hogy elromlott párszor és azért cserélték ki, mert a karcolás, benyomódás kicsomagoláskor látszik , tehát a konzolok nem hiányozhattak volna ha emiatt cserélik. Ahogy látom a poszter leírásából, a boltban sem mélyedtek bele túlságosan a visszacserélés, árleszállítás, garancia rövidítés okaiba.Valamint az útiköltségtérítés is szokatlan az Gyanítom hogy ez csak egy" részheppiend" és még párszor előugorhat a medve a bokorból.

kovasany 2017.06.03. 10:41:27

@Bendeguz2017: Pedig tényleg odaadták! Eleve vásárlási utalványt igényeltem, mert úgyis kell még vásárolnom náluk, de kb. háromnegyed óra lett volna amíg abban odadják (???), ezét felajánlották a készpénzbeli kifizetést! Én sem értem ezt a politikát, de jobb így nekünk.

kovasany 2017.06.03. 10:48:11

@Cycmen: Eladáson volt, de visszahozták. Én is úgy gyanítom, hogy megpróbálták felszerelni a falra, de valami miatt nem lett jó nekik. Egyébként a külső oldalakat védő védőfóliát sem szedték le róla, illetve más kiegészítők a lezárt zacskókban voltak, így a teljes felszerelés biztos, hogy nem valósult meg. Amúgy a működését lepróbáltuk, az rendben volt. A garancia pedig a magyar törvények értelmében minimum egy év, ezt vállalták is, de ezt vállalniuk is kellett (ezt vonta kétségbe a Whirlpool). Amit nem adtak hozzá ezen felül a plusz négy év, de ezt tudtuk és vállaltuk. Ez egyébként gyakorlat náluk, minden leértékelt, kiállított, vagy így visszaadott műszaki termék esetén is csak az egy évet vállalják, ez esetünkben így nem volt kirívó. A medve pedig nyugodtan jöhet, legfeljebb abból is lesz egy jó sztori!

.Manyecska 2017.06.03. 10:53:56

@Cycmen: na is mondd kihullott a hajam "kicsifiam" kitolatott a kocsival, majd dudált egyet és elindult mert köszönni mindig szokott:DD én meg álltam ott mondom volt egy Ford..::DD de visszafordult oszt na akkor gondoltam a bokorba fejest ugrok mielőtt kivasal..:DDDD ON

kovasany 2017.06.03. 10:54:00

@CID..: Működésében nagyobb felületet biztosít, így a szokásos 60×60 főzőlap helyett be tudtunk építeni egy 77×60 főzőlapot (BEKO HIC-85502 TX), így a szokásos 4 helyett 5 főzőzóna áll rendelkezésre, amik természetesen nem lesznek egyszerre használva, de méretben és formában nagyobb variálhatóságot adnak. Hú, ez lehetne egy reklámszöveg is, de tényleg ez van. A gép egyébként nem számottevően nagyobb légkapacitású, így valószínűleg és sajnos a korpa is marad a fejbőrömön.....

Cycmen 2017.06.03. 11:08:21

@kovasany: Ne is jöjjön a medve, csak ködös gyanúim voltak. Amúgy érdemes kipróbálni az ilyet mert tényleg vannak jó vételek.

nemma 2017.06.03. 12:20:10

@PITTA:
"Ha jön a nav, bekapcsolva 10Nm-t csökkent az ingatlan alapterültén a nagy vákum miatt... "

Minding tanul az ember, most már tudom, hogy a terület mértékegysége a Newtonméter (Nm)
:)

CID.. 2017.06.03. 12:39:43

@Cycmen: wazze a Nizoral sampon csak 3ezer párszáz forint :D

@kovasany: Így érthető miért drágább, de az azért nekem furcsa, hogy többe kerül a szagelszívó, mint a villanyrezsó:D
Persze ti tudjátok, a ti pénzetek;)

@nemma: :D

Cycmen 2017.06.03. 13:22:26

@nemma: Minding tanul az ember, most már tudom, hogy a terület mértékegysége a Newtonméter (Nm)

Pitta gettógimiben végzett gördeszka-grafitti szakon!
Az a baj, hogy nekem sem tűnt fel amíg meg nem említetted, monnyakle én is!

Répázó 2017.06.03. 13:33:14

A poszternek respect, de nem értem, hogy a felesége miért nem szül vagy a konyhában nyomja telefonálgatás helyett. Látható, hogy alkalmatlan volt a dolog megoldására. A nőknek a konyhában a helye!

melaena 2017.06.03. 16:14:58

"Egész nap ugyanazt kértem kapcsolni, ha más vette fel."
No, ez a kisebb ugyfelszolgalatoknal mukodhet.
Ahol egyszerre 15-50 ember fogadja a hivasokat,es vannak varakozok, (vagyis ahogy lerak egyet,rogton csorog a kovetkezo) ott ez teljesen kizart.

melaena 2017.06.03. 16:20:15

"Aki nálam többet bukott a dolgon az a Whirlpool. Nem igazán a rugalmatlan és segíteni nem akaró magtartásuk miatt, hanem mert megpróbáltak meggyőzni, hogy nem garanciális a termék! Gratulálok nekik ehhez a remek terméktámogatási politikához!"
Ezzel nem ertek egyet.
tegyuk fel,hogy a vizvezetekszerelo elkur valamit,visszajon,megcsinalja ingyen,majd megadja a komuves szamat,hogy o ingyen levakolja neked az ujra kivesett reszeket.
Ha elkuld a komuves a francba,akkor ra haragszol ?

Teljesen felesleges volt teged a Whirlpoolhoz iranyitani.
Ezt nekik kellett volna egymas kozott lerendezni.
Max. akkor lett volna ertelme,ha odaszol az Ikea,es mar varjak a hivasodat.

melaena 2017.06.03. 16:25:36

tovabba azt sem ertem,hogy az vevo-ikea-vevo tengelyen eltuno alkatreszek milyen modon tekinthetoek a Whirlpool altalan rendezendo garancialis hibanak :D

2040-ben,ha lesz mar szerkesztes a blog.hu-n,akkor ez a 3 comment belefer majd 1-2be is.

.Manyecska 2017.06.03. 17:13:49

Ez a Csuporka mindig itt lesz?

Dezsike 2017.06.03. 18:15:45

@melaena: Láttam működő call centert, nem is kicsit, az egyik nagy net+tv+telefon szolgáltatóét. Mindenkinek van egy személyes melléke, ha valaki kéri, hogy hozzá kapcsoljanak, egyszerűen tartásba teszi az ügyfelet, tárcsázza az illető mellékét, majd átadja a hívást. Ha a másik fél foglalt zenét hall az ügyfél, míg szabad nem lesz és felveszi. De akár a főmenübe is visszakapcsolhatják, ha nagyon akarják, mert az is egy mellék, meg a várakozó is.

Cycmen 2017.06.04. 09:45:41

@stakeholder Manyecs: Ez a Csuporka mindig itt lesz?

Amíg agyag van, köcsög is lesz! (régi népi bölcsesség)

Matteo79 2017.06.04. 10:41:53

Mindig fikazom a posztolokat de most pacsi jàt. Foleg a vegen a pontokba szedett tanulsagokert.

RonIQa 2017.06.04. 13:47:48

Konyhabútor az IKEA-ból..... Istenem! :(

RonIQa 2017.06.04. 14:01:29

@Cycmen: Érdekes, én ennek éppen az ellenkezőjét tapasztaltam rendszeresen az utóbbi 30 évben. Az emberi hang nem éri el az ingerküszöböt, mert a telefonos droidok arra vannak kiképezve, hogy az emberi hangon beszélő ügyfeleket hogyan kell a jól begyakorolt panelszövegekkel lekoptatni. Én ugyan jogász vagyok, tehát elég szabatosan tudom előadni a telefon-droidnak, hogy mik a következményei a nem megfelelő teljesítésnek, de ők ezt nem értik. Pl. a Magyar Telekom kispicsáinak fogalmuk sincs arról, hogy anyám halálával megszűnt a szerződés, velem nem állnak jogviszonyban, tehát nem írhatják elő nekem, hogy hova menjek be LEMONDANI a megszűnt szerződést. Hosszas magyarázkodás után "türelmes" panelszöveg, de amikor elküldöm a tripperes kurva anyjába kispicsát a cég vezetőjével együtt (utóbbinak írásban közölve), akkor az sokat javít a megértési képességen.

Cycmen 2017.06.04. 15:02:30

@RonIQa: Részemről maradok a határozott, de udvarias stílusnál. Kifejteném miért is tartom célravezetőnek. Ha kulturált nyugodt benyomást teszel akkor a pácienst jobban tudod kezelni. Egy bizonyos hatáskör alatt nem vitázom olyannal aki egyértelműen nincs döntési helyzetben hanem a főnököt kérem például panelszövegek, vagy egyéb hülyéneknézés esetén. Ez általában be szokott jönni.Nem szívesen ragadtatom el magam mert irritál ez a mostanában divatos önérzetes, magának mindent megengedő proli stílus amit egyesek a bolti pénztárossal, a jegyellenőrrel, meg mindenkivel szemben tanúsítanak akiknél többnek érzik magukat pedig csak a saját szegénységi bizonyítványukat állítják ki!
Természetesen te jogászként ettől bármikor eltérhetsz!

2017.06.04. 15:27:23

Sajnos ha normális vagy, hülyének majd lúzernek néznek. Egy ismerősöm már rutinos az ilyen ügyfélszolgálatoknál és az a trükkje, hogy olyan kellemetlen emberré válik, akitől jobb inkább megszabadulni, csak kapja meg amit akar. Így nézve milyen országban élünk, hogy erőszakos bunkónak kell lennie az embernek, különben elküldik?

CID.. 2017.06.04. 16:07:11

@RonIQa: oszt a telefonos droid, honnan a retekből tudja, hogy anyádnak te vagy é az örököse, azaz rendelkezhetsz e a szerződései felett, esetleg jelezheted, hogy xy-né elhunyt, mint ahogyan a szomszédai is.

kovasany 2017.06.04. 21:06:08

@Rohadt genya: Én kérek elnézést a nevedben a páromtól és magamtól is. Nem erről szólt, hogy attól a ponttól kuss volt a neve, csupán arról, hogy van egy egyéves kislányunk, aki mellett nem ért volna rá arra, amit én munka közben headsettel megoldottam + pont azért kezdett bele ő, mert nagyon ügyes ilyen ügyekben is.

kovasany 2017.06.04. 21:08:57

@RonIQa: Igen, mégpedig azért, mert az asztalos, aki összerakta és aki egyébként nagyon igényesen dolgozik, sajnos sokkal drágábban tudta volna csak megcsinálni ugyanazt. Igaz vastagabb és így tartósabb anyagokból, de ezzel a kompromisszummal tudtunk spórolni.

kovasany 2017.06.04. 21:12:11

@melaena: Biztos vannak olyan ügyfélszolgálatok, ahol úgy van, ahogy mondod, de amikkel én eddig találkoztam, mindig tudták a név szerinti átkapcsolást. Az IKEA-nál mindenesetre működik. Amúgy olyan szerencsém volt, hogy az első három alkalommal egyből ugyanahhoz kapcsolt az automata.

kovasany 2017.06.04. 21:14:09

@István Zsolt: Igen, ez volt a célom a többszöri telefonhívással. Pont ezzel gyakoroltam nyomást. Nem engedtem, hogy fellélegezzen, hogy lerázott.

Cycmen 2017.06.05. 12:08:25

@Egészség világ: Legjobb agyserkentő szerek: egeszseg-vilag.hu/termeszetes-agyserkentok/

Nosza kapj be párat és talán alkalmas leszel valami normális munkára!

Xezs1 2017.06.05. 19:50:20

Nekem egyszer volt ügyem az Ikeaval: vettünk tőlük egy komplett konyhát, de mivel akciós volt, ezért 1 hónappal hamarabb kellett megvenni, mint hogy beszerelésre kerüljön. Beszereléskor derült ki, hogy a sütőnek az eleje ripityára van törve, de ez a sok rátekert fóliától nem látszódott, kibontani meg nem bontottuk korábban, hogy addig is védje a sok fóliaréteg. Nagyon kínos szitu volt, mert simán mondhatták volna azt, hogy az 1 hónap alatt nálunk sérült meg, ehelyett egy rossz szó nélkül cserélték az egész készüléket.

.Manyecska 2017.06.06. 05:44:30

@Xezs1: és mit mondtak volna frontális karambol?? Vagy áthajtott a vasúti átjárón a fényjelzés ellenére? Vagy túl kemény volt a víz nálatok? :D

melaena 2017.06.06. 06:04:48

@kovasany:
95-98 %-ban tilos barkit nev szerint kapcsolni. vezetot pedig 99.9% . az az elvaras,h minden hivast ugy dokumentalj az ugyfel szerzodesen,hogy a kovetekezo munkatarsnak ne kelljen elolrol meghallgatnia a storyt. ez altalaban nem szokott osszejonni,de papiron jol hangzik :D

- jo napot kivanok! reggel mar jeleztem,h szivarog a gaz
-kivel beszelt ?
- toth istvan
- jaaa,a pisti mar vegzett. elment szabira. ket het mulva szoljon vissza
:D

PITTA 2017.06.06. 11:35:34

@nemma: végülis ahhoz hogy 10nm-t csökkenjen az alapterület jól jön néhány Nm. :-D Teljesen jogos :-D

Dikusz 2017.06.06. 11:43:19

@Cycmen: mit reklámoz ez a jó lélek, megnézted?

Xezs1 2017.06.15. 17:14:52

@stakeholder Manyecs: Bármit mondhattak volna, nem nehéz szerintem házilag betörni egy ilyet.
süti beállítások módosítása