Teljesen érthetetlen, vajon mi játszódhatott le a biztonsági őr fejében az Euronicsban: edzőuccban nem lehet bemenni, miközben reneszánszát éli a sportcipő, a macskanadrág és top? A csapzottsággal volt gondja? Mi lesz nyáron, amikor a magyarokról ömlik a víz? Vagy esetleg a szatyor volt a problémás rész? De akkor miért engedte be olvasónkat délután 2 nagy táskával is? És, egyáltalán, ha azt várja el egy üzlet, hogy nagyobb csomag nélkül menjenek be a vásárlók, szereljen fel értékmegőrző boxokat, van erre példa máshol is.
Kedves Homár!
Igen furcsa esetben volt részem ma reggel.
32 éves nő vagyok (főszerkesztő, aminek annyiban van jelentősége, hogy az eset történtekor, bár valóban nem utcai ruhában voltam és talán még csapzott és zilált benyomást is kelthettem, bűnözőnek azért talán így sem nézek ki).
A történet a következő: ma reggel pontban 10 órakor edzőtársammal és barátnőmmel beléptünk a Sugár Üzletház első emeletén található, jobb napokat megélt Euronics áruházba. Előtte reggel 8 és 10 között egy emelettel feljebb a Sugár Fitnessben edzettünk és mivel a közelben lakunk, így nem öltöztünk át, kifele menet gondoltunk gyorsan beugrani, körülnézni. Egyébként egy billentyűzetet szerettem volna vásárolni magamnak, de ez talán mindegy is.
Tehát fitnesz ruházatban indultunk az üzletbe, nálunk egy-egy edzőtáskával, benne a váltócipőnkkel és a személyes holminkkal (az enyém egy vállra vehető szatyor). A biztonsági őr az üzletbe történő belépésünk pillanatában feltartóztatott bennünket és felszólított, hogy csak akkor mehetünk be az áruházba, ha letesszük (valahol) a táskáinkat. Megrökönyödtem. Ahhoz már hozzászoktam, hogy betekintést kérnek a táskámba, de azt, hogy arra kötelezzenek egy üzletben, hogy a személyes tárgyaimat letegyem ahhoz, hogy vásárolhassak még soha nem láttam. Ezt jeleztem a biztonsági őrnek, ahogy azt is, hogy a táskában a személyes holmink van, annak biztonsága számomra nem garantált (hiszen nincs értékmegőrzőjük), de elmondtam azt is, hogy edzésből jövünk, sietve körül szeretnénk csak nézni. Nem hatotta meg. Jeleztem, hogy panaszkönyvet kérek. Erre kitérő választ adott, majd megismételte, hogy az üzletbe akkor mehetünk be, ha odaadjuk neki a táskáinkat.
Újra kértem a panaszkönyvet, amire az volt a válasz, hogy megkérdezi az üzletvezetőt, hogy akkor bevihetjük-e mégis magunkkal a táskáinkat. Ezt már nem vártam meg, felháborodva elköszöntem és közöltem, hogy panaszt teszek, ezt telefonon azonnal meg is tettem (az ügyintéző teljesen egyetértett velem és elnézésemet kérte.)
Az üzletben egyébként velünk együtt többen is tartózkodtak, természetesen táskával. Az üzletben illetve annak ajtaján sehol sem láttam feltüntetve olyan szabályt, hogy táska nélkül engedik csak be a vásárlókat, illetve pár hónappal korábban, amikor itt jártam, ilyesmi nem merült fel.
Sajnos az egyetlen dolog, amire következtetni tudok, hogy valamit előzetesen feltételeztek rólam, a megjelenésem alapján. Ezt megint csak nem értem, hiszen 32 éves, átlagos megjelenésű, középtermetű nő vagyok (de ha nem lennék az és sötét lenne a bőröm színe, vagy tele lennék tetoválással, esetleg padlizsán lila tarajom lenne, akkor is kikérném magamnak mindezt)!
Ezen kívül úgy gondolom, azért van biztonsági kamera, csipogó és biztonsági szolgálat, hogy kivédjék a lopást. Nem tudom, hogy ez üzletpolitikai döntés, vagy személyes túlbuzgóság volt-e. Ha az első, akkor jelezze az üzletlánc jól artikulált módon, hogy újabban így jár el. Ha egyéni akció, akkor pedig felelősségre kellene vonni azt, aki ilyen döntést hoz illetve így viselkedik.
Délután visszamentem az üzletbe, ahol elkértem a panaszkönyvet és egyeztettem a történtekről az üzletvezetővel. Egyébként a biztonsági őr ugyanúgy ott állt az ajtóban, de nem állított meg, és nem is ismert fel, pedig egy nagy hátizsák és egy vászonszatyor is volt nálam. Az üzletben ekkor is többen tartózkodtak bent rajtam kívül táskákkal.
Az üzletvezető elmondta, hogy a biztonsági szolgálat munkájáért nem ők felelnek, illetve a fellépést az indokolja, hogy nagykészletű mobiltelefon lopás történt korábban. Kérdeztem, hogy erről miért nincs a bejáratnál (legalább) vásárlói tájékoztatás. Azt mondta, hogy ezen változtatni fognak. Elmondta, hogy a táskákat a kamera látja, ha letesszük, de elismerte, hogy nincs értékmegőrzőjük. Arra nem tudott válaszolni, hogy ha ez a bevett eljárás, akkor ezúttal miért jöhettem be táskával illetve több vásárló miért tarthat magánál táskát abban a percben is. Ezzel tulajdonképpen elismerte, hogy a biztonsági őr szubjektív döntést hozott, amikor minket nem engedett be az üzletbe.
Várom a cég hivatalos válaszát.
Üdv,
Vera
Az utolsó 100 komment: