Egyszerű, és .... egyszerű. Annyira, hogy úgy tűnik, nem is működik túl fényesen a OTP Simple Paye. Olyan persze van, hogy a technika átmenetileg megmakacsolja magát. Az viszont, hogy az emiatt beragadt pénz visszaszerzéséért mit kell kiállni, eléggé agyvíz fellforralós.
Helló Homár!
Egy sima jegyvásárlással szívok második hete. Múlt kedden próbáltam a Ticketpro-n keresztül 2 koncertjegyet venni. Az oldal az OTP Simple Pay szolgáltatását használja a vásáráláshoz, ezen keresztül próbáltam vásárolni kártyával, de a rendszer visszadobott, hogy a vásárlás sikertelen Ám a jelzett sikertelenség ellenére azonnal kaptam az SMS-t a bankomtól (Raiffeisen), hogy az összeget levonták a kártyámról. Viszont visszaigazoló mail továbbra sem érkezett arról, hogy esetleg mégis sikerült megvenni a 2 jegyet, szóval ott álltam, hogy se jegy, se pénz.
Hívtam a Simple ügyfélszolgálatot, hogy ilyenkor mi van? Mondták, hogy igen, sajnos hiba volt a rendszerben, de ilyenkor a bankom még nem terheli be az összeget a számlámra, csak zárolja azt. De ők már küldtek is egy igazolást a Raiffeisennek, hogy nem tartanak igényt az összegre, mivel a vásárlás nem jött létre, úgyhogy nyugodjak meg, 1-2 napon belül feloldódik a zárolás, és a pénz ott lesz a kártyámon. Közben neten ránéztem, az összeg tényleg csak zárolva lett, megnyugodtam, vártam.
Egy hét múlva (ezen a hétfőn) újból ránézek a netbankon keresztül a számlámra, az összeg már nincs zárolva, ugyanis könyvelve lett, mint sikeres tranzakció.
Hívom a Raiffeisent, elmondom, hogy mi van, és hogy ez a vásárlás egyáltalán nem történt meg, és ha minden igaz, nekik kapniuk kellett egy nyilatkozatot, hogy nem tartanak igényt az összegre, satöbbi. Hölgy készségesen utánanéz, majd mondja, hogy ha kaptak volna, akkor azonnal feloldották volna a zárolást. De mivel ők semmi ilyet nem kaptak, ezért egy hét után automatikusan ráterhelték a kártyámra, hívjam a Simple-t.
Ott az ügyintéző már próbált hárítani, hogy nekik nem is kellett volna semmit küldeni, pontosabban nekik azt kellett volna jelezi a Raiffeisen felé, hogy igényt tartanak az összegre, de mivel ez nem történt meg, ezért nem értik hogy miért vonták le a kártyámról, tegyek panaszt a Raiffeisennél.
Ekkor emeltem meg először picit a hangomat, hogy nagyon szívesen visszajátszom a felvételt az első beszélgetésről (a biztonság kedvéért rögzítettem) de mivel ők is felvették, nyugodtan keressék vissza, ők mondták, hogy ezt és ezt fognak küldeni az én bankom felé. Hölgy megígérte, hogy utánanéz és mindjárt visszahív.
Másnap (!) ismét hívom őket, hogy mivel nem voltak képesek visszacsörögni, akkor most megint kérdezem, hogy mi van? Ez egy új ügyintéző, bepróbálkozik ugyanazzal, hogy reklamáljak a saját bankomnál. Itt asszem már csúnyán beszéltem (nagyon) és mondtam, hogy be lehet fejezni az egymásra mutogatást, visszahívást ígértek, nem történt meg, a pénzem pedig náluk van, jegyem pedig továbbra sincs. Csaj elkéri a nevemet, beazonosít, majd hirtelen megvilágosodik, és felolvas egy hivatalos szöveget, aminek az a lényege, hogy igen, tényleg náluk volt a hiba, holnap jelzik a Raiffeisen felé, és akkor legkésőbb csütörtök reggelre vissza is kerül a pénz a számlámra.
Ma (pénteken) pénz még sehol. Rutinosan előbb a Raiffeisent hívom, hogy esetleg látnak-e bármilyen sorban álló tételt, ami majd hamarosan könyvelődni fog a számlámra? Hölgy nézi, sehol semmi. Hívom újra a Simple-t, újabb ügyintéző, röviden összefoglalom az elmúlt egy hetet, először ő is bepróbálkozik a "reklamáljon a saját bankjánál" dumával, és itt szakad el végleg a cérna......nyilván nem ő tehet róla, de kapott egy korrekt adagot válogatott káromkodásokból, ami után mondta,hogy pillanat, utánanéz.......
5 perc várakozás után közölte, hogy márpedig ők elküldték, érdeklődjek a Raiffeisennél. Mondom neki, ezt bebuktad, mert velük kezdtem a mai napot, és nyoma sincs annak, hogy bármekkora összeg is haladna a számlám felé a Simple-től.....márpedig ők elküldték, várjak még 1-2 napot, ha mégsem érkezik meg az összeg, akkor tegyek panaszt a Raiffeisennél, akik majd felveszik velük a kapcsolatot, és akkor kinyomozzák, hogy mi történt, ők ennél többet nem tudnak tenni......
Itt tartunk most....én szívesen elmondom, hogy mi történt: az OTP csinált egy fostalicska, használhatatlan szolgáltatást, ahol korrekt ügyfélkezelés és problémamegoldás sem létezik, felelősségvállalásról nem is beszélve.....
UPDATE július 27.
Olvasónk számolt be az örvendetes fejlményekről:
UPDATE:
az összeg végül 2 hét után került jóváírásra a számlámon, ma pedig ezt kaptam:
A 2017.06.06-án, a Ticketpro oldalán végrehajtott sikertelen vásárlásod, sikertelen ügyfélkezelésünk és az abból következő negatív vásárlói élményed miatt írok Neked.
Az online médiában megjelent leírásod (http://homar.blog.hu/2017/06/27/vegtelen_ciklusba_kerult_olvasonk_pedig_csak_2_koncertjegyet_akart_venni_a_ticketpron) alapján az oldal üzemeltetőjével felvettük a kapcsolatot, hogy adja meg az elérhetőségedet utólagos ügyfélkezelés céljából: így kaptam meg az elérhetőségedet.
Az említett napon az elfogadó bankunk leállása miatt hibásan terheltük meg kártyádat, majd ezek után félreérthető információkat kaptál tőlünk és a kibocsátó bankod ügyfélszolgálatától is. A téves összeg azóta már feloldásra került a számládon, de teljes mértékben elfogadjuk, hogy ez Számodra elfogadhatatlan vásárlói élmény. Sajnos az akkor elkövetett hibákon már nem tudunk utólag változtatni, azonban
· ezúton elnézésedet kérjük utólag,
· a tapasztalatod alapján belső folyamatainkat fejlesztettük,
· 10 000 HUF értékű kupont felajánlunk Neked, amelyet a Simple mobilalkalmazásban tudsz felhasználni. Ehhez kérlek, hogy a Simple mobilalkalmazásban használt mail címedet küldd el Nekem.
Még egyszer elnézést kérünk az okozott kellemetlenségért és bármilyen kérdésed esetén állok rendelkezésre!
Rejtélyes 2017.06.27. 16:27:15
Dezsike 2017.06.27. 16:28:59
Darth Revan 2017.06.27. 16:37:39
csak taho paraszt aljas emberek toltik ki a frusztraciojukat az ot ert kellemetlensegekert olyan emberen, aki nem tehet rola.
Tikakukac 2017.06.27. 17:13:14
GiaMarie 2017.06.27. 17:13:42
KaTe 2017.06.27. 17:25:40
Posztolónak meg a 2. telefonbeszélgetés után írásos panaszt kellett volna tennie, a telefonálást meg hagyni a francba.
Kutyahoroszkóp 2017.06.27. 17:28:39
Jenő ciki sztorijai · http://jenociki.blog.hu/ 2017.06.27. 18:10:08
Mindegyik résztvevő meg érdemel egy fröccsöt!
Dinkainka 2017.06.27. 18:45:51
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.27. 20:44:00
Sőt , ez volt életem legjobb Tankcsapda koncertje.
Darth Revan 2017.06.28. 01:25:19
Kutyahoroszkóp 2017.06.28. 07:21:28
hormonegyensúly tanácsadó
mindezt éhgyomorra (gomorra)
nem bírom, geca, nem bíííí-ROM, cédéROM, meljet már senki nem használ
Bendeguz.. 2017.06.28. 07:55:07
Bendeguz.. 2017.06.28. 08:00:47
Terézágyú 2017.06.28. 08:20:17
"Most itt is ki tehet erről? Csányi Sanyi? Aki átvett egy rendszert? A programozó? A szerverüzemeltető?"
Nem!!!
Természetesen a programozó, illetve bármilyen számítástechnikus nem tehet semmiről!!
Kutyahoroszkóp 2017.06.28. 08:36:00
@Bendeguz..: de Magyarország is van-e chargebacken? A hangos szó egyébként van, hogy kizöttyenti a rutinos hülyét az ökörköri cselekvéssorából, szóval nem állítanám egyetemesen, hogy soha, semmikor nem segít közelebb a célhoz a hankfelemelés.
napinapinapi 2017.06.28. 08:44:12
Massal nem tudsz,csak vele.
Ez egy ilyen munka.
Van olyan,aki birja, olyan is aki nem.
Heti 1-2 idegosszeomlasos ugyfel meg mindig jobb,mint egy Irakban harcolni, vagy halott csecsemot kibanyaszni a kerti budibol.
napinapinapi 2017.06.28. 08:45:47
A kollegak 10-15% minden belso hirt kivancsian elolvasott,es megertett.
Kb. 50% mar csak az elvart minimumra toredekett,a tobbi pedig total agyhalott.
napinapinapi 2017.06.28. 08:52:01
A gerillamarketing picit kormonfontabb ennel ....
Etniez 2017.06.28. 10:21:19
Azt kell tenni, hogy illetéktelen terhelésre hivatkozni.
Tikakukac 2017.06.28. 10:33:48
Artie 2017.06.28. 10:40:17
Kettőből kettőször nem működött. Prémium szerint a simplepay szar, amit készséggel elhiszek, de akkor nem kéne kirúgni őket?
Az otp nem bank, csak egy kibaszott nagy pénzgyűjtő ipari konglomerátum.
2017.06.28. 10:45:31
A telefonos ügyfélszolga KÉPVISELI az egész céget az ügyfél felé. Ha szar a cége, akkor tényleg rajta csattan az ostor, de ez neki a MUNKAKÖRE, hogy ostorcsattogást viseljen el.
Sajnálom az összes ilyen embert és ide tényleg a legalja megy el dolgozni.
Quas! 2017.06.28. 11:25:00
napinapinapi 2017.06.28. 11:26:19
Jo hulye peldat hoztal.
Ha valaszthatok,hogy megnyitom a csapot,vagy kapok egy golyot a fejembe, akkor 1 percig nem gondolkodom.
(Azokat ne keverjuk ide,akik elvezetbol csinaltak,tul is teljesitettek az elvarast)
CID.. 2017.06.28. 12:28:42
A katonai hasonlat meg valóban több mint szar.
Samott 2017.06.28. 13:35:58
Darth Revan 2017.06.28. 14:50:23
nem, ez nem egy ilyen munka. aki ugy erzi jogosan kiabal egy ugyintezovel (aki ugye vissza se szolhat) az kopjon fel es alljon ala.
2017.06.28. 15:41:09
Nehogy már te ne üvöltözzél ha szándékosan szopatnak és lehúznak a pénzeddel. A valódi feleőshöz nem jutsz el mert csak üszis orkokba ütközöl, akik egymásnak ellentmondóan "hazudoznak" neked.
CID.. 2017.06.28. 16:20:00
Darth Revan 2017.06.28. 16:32:47
egyreszt nem szandekosan szivatnak (nem feltetlenul), es pont nem az, akivel orditozol.
masreszt semmit nem ersz el vele, csak kocsog voltal egy masik emberhez.
Dolgoztam egy evet az OTP-ben (fiatal voltam es kellett a penz), jelzaloghitelezesi osztalyon dolgoztam, de egyik nap az egyik lakastakaerpenztaros kollegano sem jott be, igy en fogadtam az o ugyfeleiket is. kaptam egy tobbszaz oldalas kezikonyvet es az intraneten is volt egy csomo hasznalhato anyag. de ezek ellennere nem lettem benne penge. az ugyfel mit latott: egy debil ugyintezot, aki semmihez sem ert.
mit ert volna el azzal, ha ordibalni kezd? kidobatom a biztonsagi orrel.
Egy masik esetben egy ugyfel mar az ajtoban elkezdett uvoltni torka szakadtabol, hogy ez hulye, ez hulye. Kiderult, hogy a videki foldhivatalban nem fogadtak el a jelzalogtorlest. nem voltak benne rossz adatok, hanem mas formatumhoz szoktak.
a dokumentumon mi nem valtoztathattunk, az otp jogaszai irtak (minden mashol gond nelkul elfogadtak)
mit ert el az ordibalassal? semmit. normal esetben felhivtam volna az adott foldhivatalt es egy kiegeszito levelet irtam volna, igy viszont csak azt mondtam neki, hogy ez a sztenderd nyilatkozat, nem tudok segiteni. (a vegen a biztonsagi or avatkozott kozbe mert at akart ugrani a pulton (elozoleg mar a levelet apro fecnikre tepte es az arcomba dobta)
Darth Revan 2017.06.28. 16:55:45
akkora zoldseget irsz, hogy konkret fizikai fajdalmat okoz.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.06.28. 17:30:16
EA kapcsán: Magyar ügyfélszolgálattal eldurvult a vita. Nemzetközi ügyfélszolgálat mindig segített. Illetve mobilos cégük ügyfélszolgálatával is volt durva dolog, mert ügyfélszolgálat pl. hónapokig nem válaszolt ticketekre. EA kapcsán Tier 1 support nem tudott mit csinálni, mert a stúdió dolga. Főnök megoldotta az igazolt fizetés érdekében mással kompenzált. Annyit ő saját hatáskörben adhat kompenzáció címén, nem az ő dolga, de játékos ne legyen elégedetlen. Mert gáz az, ha az EA logó kapcsán nem szórakozásra készülsz, hanem a gyomorideg kerülget.
Egy játék esetében volt nem ordítós, de elhúzódó gond, mert ott accountomon valami rosszul volt regisztrálva. (Dragon Age kapcsán az alap és a kiegészítő nem jól kapcsolódott össze, ezért 2 példányt látott a rendszer). Így a DLC vásárlásokkal is volt gond, nehezen ellenőrizték a BSNes adatokkal. 10 körben ment végig. Megmondtam nekik csak bug report, mert "amit játszok és szeretek megvan GOGon (screenshot), jár Origin Accesshez is, de nem jó, ha bugos az account más baj is lesz vele".
Egyik eljuttatta megfelelő helyre a ticketet, régi regek javítása helyett levették, felrakták az ugyanazt a tartalmazó ultimate editiont... Érdekes módon az tudta, nem azért száll el az Origines telepítés, mert GOG-on is megvan :) De a GOGos verziót szoktam többnyire használni.
Mit látok? Ugyanazon a cégen belül a kritikán aluli, a barátságos normális, az empatikus jó, és a kiváló szintre is van példa.
Mythic / GOA.COM: Utóbbinál "bugreport" az szerintük olyan bug ami a béta óta ismert, és nem db corruption. Mythic (fejlesztő) supportjánál, akinek nincs sok köze az EUs serverekhez, elmesélem a dolgot. Érdekes módon a support mégis udvariasan válaszolt. És azonnal elkezdtek bugot keresni.
Eredmény? Az érintett EU serveren addig terjedt a DB corruption, hogy a hétvégi vészleállás végül a "hamar meglesz, csúcsidőben meglesz, ma meglesz, hétvégén meglesz" ígérgetések ellenére hetekig tartott. Mivel nem vették komolyan a reportot, nem vizsgálták ki, már a backup is durván hibás állapotról indult. A sérült adatok kidobásával, részleges adatvesztéssel sikerült úgy ahogy javítani. A kompenzáció kapcsán a feladatoknak fél év után sem értek a végére. A részleges kompenzáció pedig baromira igazságtalan volt. És amire az EU support azt mondta nem lehet megcsinálni, arra az USAbeli serverek supportja azt mondja megcsinálható.
Mi az oka? Az, hogy a Supportnál hiába lenne meg arra az eljárás, kit kell lerázni, újratelepítésre rávenni, ki az akiét komolyan kell venni (pl. mert olyan technikai részletet mond ami alapján ez fontos) pár embernek egyszerűbb volt mindenkit lerázni és nagyképűnek lenni. Az utóbbi típusú ügyfeles is mindig "mások balfaszságáról" beszél. De piszok sokszor az egész rendszer leggyengébb láncszemét azok az ügyfélszolgálatosok jelentik, akik "így is ugyanannyi ügyfelet szolgálok ki" alapon az egyszerű utat választva mindenkinek keresztbe tesznek.
És mindenhol, a Blizzardnál is, volt aki nem játszható helyzetben lévő karakterről szóló ticket kapcsán annyit csinált, ha említve volt, hogy a bug előtt mi volt akkor az "arról már tudunk, lezárva" választ adott, mert a kategóriát sem megnézve, a ticketet nem végigolvasva lezárva is megvan a kvótája.
Piszok sokszor az a tapasztalat, hogy más ügyfélszolgálatos ugyanazt az ügyet meg tudja oldani, az a pöcsfej aki mindenki más balfaszságáról beszél, de nem ismeri a minden ügyfélszolgálatosnál meglévő lehetőségeket, és ő az aki nem akar sokat segíteni és ezért az ügyfélnek oka van dühösnek lenni, akkor pontosan fel lehet mérni ki volt az ork a történetben. És azt is, ki az akit úgy kellene kivágni a munkahelyéről, hogy a lába ne érje a földet.
2017.06.28. 17:43:34
Amúgy kár általánosságokban beszélnünk. Én is elítélem az olyan inadekvált örjöngést, amit primitív orkok követnek el a kedves viráglelkű, kényszermunkahelyes, bölcsész üszissel szemben.
Én a konkrét fenti posztra reagálva írtam, hogy ez esetben megértem a kiszolgáltatott és frusztrált ügyfél felháborodását, akivel féltudású alkalmazottak pingpongoznak.
Köszönöm, ha veszed a fáradtságot és írtően olvasod és interpretálod a mondataimat. Őszinte tisztelettel: K.
Bendeguz.. 2017.06.28. 18:45:37
CID.. 2017.06.28. 21:29:58