Tékozló Homár

Na, megérte 5000-et spórolni a bulin?

2017.06.19. 09:43 | Homár Hilda | 70 komment

emag_1.png

Emag, külföldi székhelyű webshop, bekrepált háztartási gép, ezúttal hűtő. A vásárlással nyert egy kicsit levélírónk. A többit elég szemléletesen meséli el.

Tisztelt Hilda!

Sajnos, én is beleestem abba a hibába, melybe oly sokan. Csillog, - villog, és még olcsóbb is. ( 5.000-  6.000- Ft)

2016.12.08- án hosszas  nézelődés,- mérlegelés után vásároltunk egy Beko RCNE520E20DZX kombinált hűtőszekrényt. Körülbelül 5000-ft ot „spóroltunk” az emag -on leadott rendeléssel.

Természetesen, a vásárlás napján elutaltam az összeget. A termék megérkezésével kapcsolatban már csak nekem volt természetes hogy a kijelölt napon, vagy legalább annak a „környékén” érkezzen meg a termék. (tisztességes összegért, tisztességes szolgáltatást) De ez, már egy megemésztett béka.

A termék úgy ahogy, és akkor,-amikor megérkezett.  Egy szép gép. Csendes. és jól működik... Khhmmm. Működött!!  2017.06.06  -án 21.30-kor észleltem, hogy „valaki” lekapcsolta a villanyt a hűtőben….. Kisvártatva észrevettem, hogy a külső lcd sem jelez semmit… Elromlott…… Hasított belém a gondolat.

Első pillanatban elöntötte agyam, vagy annak a helyét a xar… De a következő pillanatban erőt vett rajtam a túlélési ösztön. Telefon, és körbehívás. Kihez tudom eltenni a fagyasztó rész ,és kihez a hűtő nem kis mennyiségű  tartalmát. „Szerencsém volt.”  23h -körül már az emag oldalán tölthettem ki a termék garanciális javítási űrlapot. Az űrlap kitöltése közben olvastam, hogy be kell csomagolnom a terméket, mert elszállítják.

Nos, egész éjjel forgolódtam. Mi a fészkes fenébe csomagolom majd be??? Nem tartottam meg a „gyári” csomagolást (itt megjegyezném, az sem volt anno „neki”) No de!! Egy csomagolástechnikai cégnél dolgozom, valahogy majd csak megoldom.

Másnap reggel, mikor a nap felkelt, és munkám engedte telefont ragadtam, és felhívtam az emag számomra rendelkezésre álló ügyfélszolgálati számát. (itt is elvetném a vita magvát. Ügyfélszolgálat!!! Valaki lefordítaná ezt román nyelvre??? És én, bíz elküldöm „tisztelt” emag-os „barátaimnak”) Szóval, felhívtam az „ügyfélorientált” szolgálatot. Ilyenkor nekem, mindig az jut eszembe, biztos valamiféle szerződésben állnak a mobil szolgáltatókkal… De sikerült! Az ügyintézőnek szegeztem a kérdést. Ha én, benyújtottam a hibabejelentő űrlapot, erről, miért nem kaptam egy visszaigazoló e-mailt??? Erre, nem kaptam értékelhető választ. Holott, szerintem kötelességük engem megnyugtatni, hogy személyes adataimat is tartalmazó űrlapot, megkapták, iktatták, és lehetőségük szerint foglalkoznak is vele.

Az ügyintéző, hosszas keresgetés után, megtalálta a serverükön a kitöltött űrlapot, és kérdésemre hogy most hogyan tovább, azt a választ adta nyugalom, az  ilyen méretű készüléket első körben nem szállítanak el a helyszínről. (első körben??? Ez egy több körös verseny?????), és várjak türelemmel, majd folytatta. Három ,- négy (!!!!) munkanap, és felkeres egy velük szerződéses viszonyban álló szervízes, ha nem tudja megjavítani alkatrész hiányában, akkor egy két hét, beszerezik a szükséges alkatrészt és megjavítják a gépet.

Hmmm… Azért, közöltem „vele” nyár van…. 30c….. 2,5 éves kisgyermek…. 6-hónapos kismama… Egy mindig éhes tinédzser. És egy felnőtt férfi, aki „mindezt” eltartja, hovatovább aki ezt a hűtőt, s vele együtt  a szolgáltatást megvette…..!!!!!!! Ekkor észlelve, hogy az  ügynemintéző nem igazán hajlandó korrekten foglalkozni az én piti problémámmal, előhúztam a kabát ujjából a jolly joker-t!

Fogyasztóvédelem!!! Ha-ha. 72 -órát meg nem haladó javítás!! Ha ha ha…. És….. ÉS!!!! A nyár közepén a hűtőjüket elvesztett szerencsétlen halandók Szent Grálját: CSEREKÉSZÜLÉK!!!  (ekkor, ebben a pillanatban lelki szemeim előtt, összeomlani láttam a félvállas, eddig ügynemintézőt. Látni véltem, ahogy egy könnycsepp végig gurul  (pofátlan) orcáján, majd teljes lelki megsemmisülést követve megnyomja a nagy piros vészgombot… Jelezvén, most az emberükre akadtak, itt nincs kec-mec…. Itt ma , mindenkit meghágnak ( a nőket kétszer) Szóval, vesztettünk.)

Elégedett vigyoromat, e szerencsétlen ügynemintéző, egy szempillanat alatt törölte pofámról. Majdnem röhögve közölte, ezek a szabályok rájuk, nem vonatkoznak. Ők, egy román cég! És nem folytatnak Magyarországon kereskedést!! Ők, egy webáruház!!!

Hidegzuhany???? Nem!!! Agyvérzés, düh, öléskényszer, és az örök Magyar román barátság jutott az eszembe….. ! A teljes megsemmisülés érzése, melyet nem igazán kívánok senkinek…. ☹ És ezt, nem kötelesek feltüntetni??? Reklámok… Televíziós reklámok!!!??? Látta valaha valaki feltüntetve , hogy a nagy emag, a román jogszabályok alapján jár el magyar ügyfeleivel??? (elárulom, náluk, az sincs… Betartható….) Black Friday. Nos, igen sok vásárlónak ez valóban egy fekete péntek lesz…….

Természetesen, azóta többször telefonáltam. Semmi. Annyi ígéretet sikerült kicsikarnom egy ügynemintézőtől, ha  06.19-ig nem érkezik meg a szerelő, akkor ad egy elérhetőséget a szerelőhöz. (gondolom, ez jár a túlélőknek…. )

Meddig mehetnek még el?? Velünk fogyasztókkal bármit meg lehet tenni?

Várom válaszát. (tanácsát)

Köszönettel.

Zoltán

Lássuk, mennyire reménytlen az eset.

Kedves Zoltán!

A webáruház ügyfélszolgálatának leveledben írt tájékoztatása szerencsére csak részben felel meg a valós helyzetnek.

Az emag.hu weboldalt egy román székhelyű gazdasági társaság üzemeltei, az S.C. DANTE INTERNATIONAL S.A. (székhelye: Bukarest, Soseaua Virtutii nr. 148, sector 6,; cégjegyzékszáma: J40/372/2002; adószáma: 26915131-2-51). A cég általános szerződési feltételei is a román jogot kötik ki alkalmazandó jognak. Ez alól azonban kivételt állapít meg a szabályzat 16.2. pontja, amelynek alapján a fogyasztókra vonatkozó jogszabályok tekintetében (különösen, de nem kizárólagosan jótállás, szavatosság, elállás) a magyar jog az irányadó.

Ez a szabály az jelenti, hogy a fogyasztót megilletik a magyar jogszabályokban meghatározott jogok a jótállási, szavatossági ügyek intézése során. Megilleti a fogyasztót a termék átvételétől számított 14 napon belüli indokolás nélküli elállási jog gyakorlásának lehetősége is.

Jelen esetben ez azt jelenti, hogy a gazdasági társaságnak a jogszabályban meghatározott kötelező egy éves jótállási kötelezettsége áll fenn a megvásárolt hűtőgépre, amelynek meghibásodása esetén a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy legkésőbb 15 napon belül megjavítsa a készüléket. Ha a jótállási igény teljesítésével a vállalkozás késedelembe esik, érdemes írásban póthatáridőt tűzni a teljesítésre, majd ha ez is eredménytelenül telik el, joggal kérhetjük a készülék cseréjét, vagy akár el is állhatunk a szerződéstől, és visszakérhetjük a készülék vételárát.

Az általános szerződési feltételek meghatározzák azt is, hogy pl. a jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos jogvita esetén a fogyasztó jogosult a Budapesti Békéltető Testület eljárását kezdeményezni.

Reméljük, hogy a vállalkozás mielőbb eleget tesz a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekben meghatározott kötelezettségének.

Felhasznált jogszabályok:

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról 
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

andand 2017.06.19. 09:58:48

Kíváncsi vagyok, a magyar webshopok közül melyik javította volna meg 24 órán belül vagy cserélte volna ki a hűtőt. EDigital? :)
Sőt, arra is kíváncsi vagyok, melyik nem webshop tette volna ezt meg.
Nem az eMag-ot védem, bár nekem még nagy problémám nem volt velük. Kicsi volt, azt elég szépen megoldották.

Sáros Hilda 2017.06.19. 09:59:51

Annyira modoros....
Csak kérdezném a t. posztert.. hol hallott már olyat, hogy az elromlott hűtőgép miatt a javítás idejére cserekészüléket adtak volna.

Dr. Archivum Pál 2017.06.19. 10:04:53

3dikk (ha már az első nem jött össze)! Az még ugye nem volt, hogy az emagtól vásárolni ősi román szokás (egyébként is román a vállalat). No megyek és elolvasom, hogy valami konstruktívat is tudjak mondani.

stakeholder Manyecs 2017.06.19. 10:08:48

@Sáros Hilda: fejlettebb országban cseretejet, cseresonkát is adnak!! cseresznyét és cserediákot is!

stakeholder Manyecs 2017.06.19. 10:14:22

Zoltán megfújta a vadászküröt, ötezerér'. gumi nélkül. szerintem szétrágta egy egér a kábelt valszeg román import volt...:D !!!

Dr. Archivum Pál 2017.06.19. 10:25:40

Tényleg sajnálom a posztert! Sz*r lehet, hogy nyakára rohad minden/máshonnan kell visszaszereznie az eltárolt ételt. De ki hallott már olyan, hogy cserekészülék? Kb. a szolgáltató ad olyat (régen legalább is így volt), mikor a nála vásárolt mobilt leadjuk szervizre (mellesleg itt jegyzem meg, hogy a beszédes professzor az egyetemen nekünk azt mondta: - Kérem szépen, a szerviz az rövid i! Tessék megjegyezni!". De ahány ház, annyi szokás a szerviz írásmódjára. S az emag is hosszúval írja).

stakeholder Manyecs 2017.06.19. 10:30:02

Akkor fordítsuk meg , tényleg érdemes ötezer forintért az egész terhes kiscsaládot ennek kitenni???? különös tekintettel a kiskutyára..? :((( Én megölöm magam ha még egy ilyen posztot olvasok itt a Homáron.
:((

Dr. Archivum Pál 2017.06.19. 10:30:17

@stakeholder Manyecs: Ó ezt sose tudtam, hogy a cseresznye egy cseretermék! Már megérte felkelnem! Köszönöm!

(Egyébként mi történt veled, hogy már nem csak Manyecs vagy? Megházasodtál (ezer éve nem jártam a TH-on)?)

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.19. 10:34:10

@Dr. Archivum Pál: "a szerviz az rövid i! Tessék megjegyezni!". De ahány ház, annyi szokás a szerviz írásmódjára. S az emag is hosszúval írja"

Az egy rómán cég. Én ís túdók míndent hószú ékezettel írní.

nyúúlacska 2017.06.19. 10:39:22

Többszörösen hátrányos helyzetű agyilag a póószter. NEM rendelünk műszaki cikket interneten. NEM fizetünk előre soha, semmiért. NEM biznyicolunk román céggel. Ha már ilyen hüJe, hogy tévéreklám alapján rendel, legalébb utánanézhetett volna az emagnak, hogy kifélék, mifélék, milyen vélemény van róluk.

stakeholder Manyecs 2017.06.19. 10:52:56

@Dr. Archivum Pál: :D nem, kitiltottak párszor...ahelyett hogy itt járkálnál archiváltad magad?? Szép, mondhatom. ..

Zöldegér 2017.06.19. 11:00:08

Nem lehetne a posztban random elszórt vesszőket a helyükre rakosgatni?

Jessybátsi 2017.06.19. 11:00:25

Jelen esetben a Beko szar, nem az eMAG. És kb. 30-50 ezerrel volt olcsóbb a hűtő, mint egy rendes, ha ez vigasztal.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.06.19. 11:12:17

@stakeholder Manyecs: Ha meg elromlik a hörcsög, akkor cserepet?

Darth Revan 2017.06.19. 11:19:21

"Velünk fogyasztókkal bármit meg lehet tenni?"

Igen.

szsuzsanna 2017.06.19. 11:26:06

Hűtő ügyben: -csakis itthon veszünk, boltban, -mi, a vén marhák, -Lehel "utánzatot"= Zanussi-t!
Szép, nagy, kombináltat, -tíz ezerrel volt drágább, mint az ugyanolyan, Anyukám által vett "nóném" spanyol..
-miénk: -ahogy lejárt a jótállás, -"percre" megdöglött a kompresszor
-a polcok külső szélei folyamatosan leszakadoztak
-az ajtó gumiszigetelései folyamatosan, kezdettől, penészedtek, szakadoztak
-alsó üvegpolc magától összetört, -isten bizony
-alsó zöldséges doboz: -nem sokadik kivételnél, -nem agyon pakolva: az eleje
kitört
-a hűtő ajtaja is besz@rt, -szerelő segítségével, a férjem átszerelte a
a másik oldalra
-jelen állapot: max fokozaton, legföljebb a hűtő részét, pl. max. zöldség - gyümölcsökre lehet használni...
-ehhez képest, az Anyám, "noném" ugyanilyen?, spanyolja tökéletesen működik!!!
Megjegyzés: -jelenleg, -az Anyósomnak több éve vett, -"LOMIS" hűtővel működünk! (csak túl kicsi)
A LÉNYEG: kellene egy kombinált hűtő, -DE, milyet???

chili wili 2017.06.19. 11:29:43

Úristen, de modoros... Csak nem bölcsész?

Darth Revan 2017.06.19. 11:29:53

@nyúúlacska:
"NEM rendelünk műszaki cikket interneten."
Dehogy is nem! Ugyanazt kapod, mint a bótba'

"NEM fizetünk előre soha, semmiért."
Dehogynem. Termeszetesen nem utalassal, hanem hitelkartyaval.

NEM biznyicolunk román céggel.
Akár albán céggel is, ha elotte rakeresunk, hogy mennyire megbizhato.

FDToth 2017.06.19. 11:30:03

nem tudom h hol itt a porblem. sajnos nem 2-3 óra alatt jönnek ki, még akkor sem, ha hűtőről van szó.
ilyenkor érdemes inkább a ahazai forgalmazót hívni, azok talán aznap, de másnap tuti kijönnek (AEG/Bosch/Siemens) tuti.

Thule 2017.06.19. 11:30:43

@nyúúlacska: de, rendelünk műszaki cikket interneten és igen, kifizetjük előre a vásárlási összeget akkor, ha átvételkor nem lehetséges a bankkártyás fizetés. Tájékoztatlak arról, hogy egy minőségi műszaki cikk ára 100-500.000 Ft közötti értéket képvisel és ennyi kp-t akkor se tartanék otthon, egy napra sem, ha lenne 3 széfem meg egy kiskutyám. Az, hogy te ilyen kőkorszaki vagy és szarakodsz a kp felvéttel meg a párna alá dugdosással, az a te egyéni szociális problémád. Van jópár korrekt netes műszaki bolt és az áru előre kifizetésének sincs semmi hátránya, HA jól csinálod és az IQ-d elér egy minimális szintet. Az,hogy a tiéd nem éri ezt el, nem a mi hibánk ;)

Thule 2017.06.19. 11:33:33

@andand: semelyik sem :D a poszter álomvilágban él, ilyen, hogy 'azonnali' javítás nincs. A 72 órán belül az egész jónak számít. Ha Miele-t vett volna, akkor sem ment volna ki a szerelő azonnal (igen, az is elromlik, csak ritkábban). Meg a cserehűtő... egy Beko-ra (!!)... LOL. A gorenje sem ad cserét, pedig az nem Whirlpool sz@r.

Dr. Archivum Pál 2017.06.19. 11:52:22

@Thule: A Whirlpool sz*r? Nekem eddig csak jó tapasztalatom volt ezzel a márkával.

szelidorzo 2017.06.19. 11:59:43

Tök mindegy, hol és milyen hűtőt vesz a posztoló, ha elromlik szopik.

Kb 13 éve Indesit kombi hűtő megvásárolva. (Áruházban) 3 hónap múlva nem hűt rendesen. Szervizbe bejelent, 1 hét múlva kijön szerelő, tölt bele gázt, távozik. 2 hét múlva ismét nem hűt rendesen (szökik az a kurva gáz persze) 1 hét múlva jön a szerelő, mondja, hogy be kéne vinni műhelybe, de valószínű csereutalvány lesz belőle, mert akárhol szökhet a rendszerből a gáz. Kb. 1 hét és jönnek elviszik a hűtőt. Kérdem én addig mi a faszt csinálok hűtő nélkül? Azt mondja ha most feltölti ismét gázzal, az javításnak számít és nem tudja elvitetni. Vicsorogva vártam, hogy elvigyék a trágyadombot, meg is történt. Ezek után kb 3 hétre már el is készült a csereutalvány a szervizben miután már naponta kétszer telefonáltam érte. Az üzletben a pénzt kértem vissza és vettem egy Lehelt (Az indesitre mondták, hogy örüljek, hogy garanciaidőben ment tönkre, mert 2 év alatt úgy is elrohadt volna a rozsdától az alja. A Lehel 10 év után kezdett egyre kevésbé hűteni Szervizt felhívtam, közölték sok munkájuk, kb 2 hét mire tudnak jönni. Mondtam, akkor ne is jöjjenek. Hűtő kidob és vettem újat. Fogyasztói társadalomban élünk, a gyárak megoldják, hogy legyen piaca az újonnan gyártott termékeiknek. Szart gyártanak, aranyáron javítanak, vagy nem, a vevő meg szív és vesz másikat.
Szóval mindegy, hogy mit veszel és hol, a szervizháttér csapnivaló.

Biriksz_Krokiksz! 2017.06.19. 12:34:36

nem olvastam (még) végig a posztcsit, sem a komikat, bocsmá'
ez ígyhogy?!
m.origo.hu/gazdasag/20170615-ime-a-top10-webaruhazak.html

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.06.19. 12:49:04

@Biriksz_Krokiksz!: Úgy hogy marha sokan vásárolnak ott megelégedéssel. Itt csak azt a párat olvasod, aki beszopta, de egy homár posztra jut 100k elégedett vásárló.

Thule 2017.06.19. 12:57:54

@Dr. Archivum Pál: A mosós dolgaikra az átlagtól többen panaszkodnak. A hűtője ettől persze lehet jó. De ugye mint tudjuk a jó meg rossz relatív, mert amit te megveszel és neked épp jó sok évig, másnak ugyanaz elromlik 2 hónap alatt. Azt meg ugye halandó fogyasztóként nem tudjuk, hogy egy adott márkának a legyártott X db termékéből hány ment tönkre.

CID.. 2017.06.19. 13:23:28

@Thule: Hát a görennye tényleg nem szar, csak sima híg trágyalé :) Fateromnál ha jól rémlik 1 hónap után bekrepált, az én Whirlpoolom működik már vagy 15 éve. egyszer cseréltek benne kb. 3 éve valami bizbaszt 5ezerét ;)

Permetező 2017.06.19. 14:36:21

Jó volt az írás stílusa, röhögtem rajta :D bárcsak még több ilyen ember járna pórul... hmmm.. vagyis... na mindegy :D

Biriksz_Krokiksz! 2017.06.19. 14:50:55

@onlajnok: akkor viszont túl kevés a bü poszt. (mindent neten rendelek, nem pont tőlük) az tutti h nem megyek plázázni. cipőszandiért sem.

Biriksz_Krokiksz! 2017.06.19. 15:03:08

@onlajnok: de ez olyan unalmas már...:/ mndig ugyanazokat a sablon köröket kell futni, ugyanazokkal a sablon hozzászólásokkal.
Mondanám, h HHilda húzza le a rolót.

Biriksz_Krokiksz! 2017.06.19. 15:07:06

Több BÜ posztot akarok!
(nyilván nem írok, mert beszólnak, nekem meg vissza kell szól..bazdmegelnem, az meg nem jó.

prolifigyelo148842069 2017.06.19. 18:28:00

Nézzük csak:
kisgyermek - pipa (bár nem üvölt az éhségtől, így mínusz pont9
terhes feleség - pipa
önszopatás a románokkal 5ezer forintért - pipa
a kiskutya hol marad?
Roppantul sajnálom a posztolót amúgy.

KaTe 2017.06.19. 18:36:30

72 óra javítás? Ezt hol olvasta a posztoló? Vagy nagy háztartási gépek esetén van valami extra szabály?! Szívás, ha az ember képes egy román székhelyű cégtől egy olyan eszközt vásárolni, ami nélkülözhetetlen a mindennapokhoz...

Dr. Archivum Pál 2017.06.19. 20:31:45

@Thule: No mondjuk ebben lehet igazság! Nekem Whirlpool hűtőm volt és kiválóan muzsikált. A mosógép pedig AEG (szintén jól bírja a strapát).

fda 2017.06.19. 22:11:07

Ezt most nem értem. Ha a bolttal nem könnyű az ügyintézés, nem az van, hogy felhívja az ember a beko márkaszervizt, hogy küldjenek valakit? Ők tuti két órán belül jöttek volna.

Egyébként ez áll az emag oldalán: A posztoló vajon elolvasta?

Az eMAG által forgalmazott termékeknél a vásárlást követően jótállási jegyet (garancialevél) állítunk ki, amely tartalmazza a jogszabály által meghatározottakat, valamint a megvásárolt termékek esetében az eMAG által vállalt, jótállással (garanciával) összefüggő fontosabb tudnivalókat, beleértve annak időtartamát.
Az eMAG által forgalmazott termékek esetében “Pick-up & Return” szolgáltatást kínálunk, amellyel biztosítjuk,hogy az Ön által megvásárolt terméket azzal kapcsolatos minőségi kifogás (meghibásodás) esetén elszállítjuk, majd a szerviz általi bevizsgálást (ennek keretében többek között javítást vagy cserét követően) azt ingyenesen vissza is szállítjuk Önnek. Jelentse a hibát az itt található űrlapon és mi futárt küldünk a minőségi kifogással érintett (meghibásodott) termékért, a szerviz-folyamat után pedig visszaszállítjuk Önnek.
A bejelentés elfogadását követően az eMAG megrendeli szerződött partnerétől a bejelentett, minőségi kifogással érintett (meghibásodott) termék elszállítását, amelyre várhatóan 5 (öt) munkanapon belül sor kerül.
A jótállási jegy (garancialevél) letölthető Saját fiókja “Korábbi rendelések” menüpontjából. Amennyiben itt nem találja a jótállási jegyet (garancialevél), úgy kérjük, jelezze ezt felénk az ide kattintva megjelenő űrlapon keresztül.
További információkat a “Pick-up & Return” szolgáltatásról itt talál.

szépjuhászné 2017.06.19. 22:39:11

@szelidorzo: Most cseréltük a nagykorú (19 éves) Siemens hűtőnket, ami kiválóan működött, csak egy kicsit már üt-kop volt. Remélem a mostani is megéri a nagykorúságot.

8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.19. 23:42:24

@fda: ennél sokkal egyszerűbb felhívni a beko szervizt. Talán az utolsó marka, ahol a sorozatszámot nem lokalizálják. Nincs Romániaba eladott beko, vagy Magyarországra eladott beko, hanem mennek és javítanak. Tán a 72 óra is reálisnak tűnik, de adnák nekik inkább 3 munkanapot. Pénteken már be vannak​ tervezve a hétfői kiszallások, igy inkább kedd, vagy szerda lesz belőle. A szerelők se aggódnak, mert (MÉG) fizet mindent a török.

Nem úgy, mint a híres AEG-csoport, ahol ha egy picsa Zanussi hűtő elromlik, a szerelő kapásból rávágja, hogy ez és ez javítható, de ezért meg ezért ki sem jön, mert nem fizeti ki neki senki...

Kondom Keselyű 2017.06.20. 06:40:20

Mindig vegig szoktam olvasni,de ezt a kozepen elengedtem.
Nem a modoros,talan a tenyerbemaszo a legjobb jelzo ra.
Az eleje meg jol indul,de aztan katasztrofa.
Mi lett a sztori vege ?
Ha mar van penz draga hutore,akkor miert nem lehet normalis markat venni.
Ok, a Miele, Liebherr meg a Bosch is elromolhat, de keptelen vok megerteni,hogy lehet 2 kiloert ilyen Beko,Ariston,Candy meg hasonlo szemeteket megvenni ...

Kondom Keselyű 2017.06.20. 06:46:43

@8cadik crazy one a vannabí pank:
adnák??????

nákra csak a pinák és a basznák vegzodik :D

stakeholder Manyecs 2017.06.20. 08:12:50

@Kondom Keselyű: mit engedtél el középen??? pfújj. @Dr. Archivum Pál: hát mosolygépben emlegetett márka sok bosszúságot okozott lehet egy rossz szériát fogtunk ki de soha többet:(

SenkiAkiAlfonz 2017.06.20. 09:08:19

Raadasul mivel az osszes iq bajnok nyaron jon ra hogy nyaron meleg van, igy neki most azonnal kell a klima ezert az osszes huto szerelo klimat szerel mert az jobb uzlet 60.000Ft/darabjaert csinalni mint hutot butykolni 4500Ft ert....

SenkiAkiAlfonz 2017.06.20. 09:10:58

@8cadik crazy one a vannabí pank: gondolom a rutin beszel belole.... Vannak olyan tipushibak amire altalaban azt mondja a tulaj, hogy akkor inkabb vesz egy masikat, a szerelo meg elautozott x kilometert es elment 2-3 oraja es ezt senki nem fizeti ki neki.

További magyar hang 2017.06.20. 09:42:52

A felnőtt férfire kitételre reflektálnék: felnőtt férfi nem vásárol külföldi (román) webáruházból úm. létfontosságú háztartási gépet. Felnőtt férfi nem vesz meg mindenféle egzotikus márkákat, mivel felnőtt férfi ezért már tudja, hogy Ariston-t, Siemens, Bosch háztartási gépeket vásárolunk.

További magyar hang 2017.06.20. 10:31:55

@CID..: @8cadik crazy one a vannabí pank: Ariston mosó-, szárítógép 16 éve megy nálunk hibátlanul, szerelő nem látta, ha mostanában bekrepálna nem tudnám őszintén fikázni a márkát. Kombi kazán dettó, igaz az még csak 6 éves. :)

stakeholder Manyecs 2017.06.20. 11:11:31

az én szeretőm izé szerelőm mindent megbütyköl, hamár ott van.. ugye.
:D

CID.. 2017.06.20. 11:16:29

@További magyar hang: Nálam meg az 5-6 éve, használtan vásárolt Beko mosógép teszi a dolgát szinte hibátlanul ;)

KaTe 2017.06.20. 11:18:13

"Kisvártatva észrevettem, hogy a külső lcd sem jelez semmit"
- Az enyém se jelez, mivel nincs rajta külső lcd, nagyon hiányzik is, hogy egyel több alkatrész mehessen tönkre egy hűtőben.

"Reklámok… Televíziós reklámok!!!???"
- Agymosott birka?

"És ezt, nem kötelesek feltüntetni???"
www.emag.hu/info/altalanos-felhasznalasi-feltetelek

Ha már az általános felhasználási feltételek szóba került:
"14.8. Az eMAG továbbíthatja az Ügyfél/ Vásárló személyes adatait – az alábbiak szerint – olyan társaságoknak, amelyekkel szerződéses kapcsolatban áll (....): szerviz (Depanero S.R.L), marketing szolgáltatók, futárszolgálatok, fizetési/bank szolgáltatók, olyan telemarketing vagy egyéb szolgáltatást szolgáltató társaságok, amelyekkel az eMAG a Termékei és Szolgáltatásai vonatkozásában közös kínálati programot tud kifejleszteni, biztosítók."

Aztán:
"16.3. (...)a Vásárló a fogyasztói jogvitát online szeretné lefolytatni és rendezni, azt megteheti a ec.europa.eu/odr alatt található online vitarendezési platformon keresztül."

Ezzel csak az a gond, hogy a linkelt weboldalon az szerepel, hogy:
"Jelenleg nem állnak rendelkezésre vitarendezési testületek ezen a portálon egyes ágazatok (piaci szegmensek) és a következő országok esetében: Horvátország, Románia, Spanyolország. Lehet, hogy az említett országokban Ön nem fogja tudni igénybe venni ezt a portált a kereskedővel szemben fennálló jogvitája rendezéséhez."

- Tehát menj Romániába, ha akarsz valamit. :)

KaTe 2017.06.20. 11:24:45

"Látta valaha valaki feltüntetve , hogy a nagy emag, a román jogszabályok alapján jár el magyar ügyfeleivel??? "

16.4. Az eMAG és az Ügyfelek/Vásárlók közöttük esetleg felmerülő vitás kérdéseket békés úton rendezik, vagy, amennyiben ez nem lehetséges, a vitás ügyeket megoldás céljából a Bukarest Municípium illetékes hatósága elé kell terjeszteni.

Kondom Keselyű 2017.06.20. 11:34:10

@CID..:
sot! anyam 96ban vett egy kinai cipot
meg egy farmert
a yozsefvarosi piacon ,es meg hordja.

stakeholder Manyecs 2017.06.20. 12:04:38

Francnak kellett kiásni.
@CID..: miénk nyolcat bírt amit exsógornőm hozott hozományként a Wirlpooolt úgy kezdte hogy átkötötte a csöveket ill. csatlakoztatta mert nem volt rajta ehhez "csak" szét kellett szednie egy csavarhúzóval hogy anyázott, nyugodjék békében..:)..néha érezzük éjjel a parfümjét ahogy belengeni a szobát :O...ez a fura nem a Beko.. :) ON

Kondom Keselyű 2017.06.20. 12:09:32

@KaTe:
Mondjuk aki 2 kiloert vesz hutot, az martalan tulvan azon a fillerbaszo szinten, ahol egy 2 digites lcd csereje bedonti a csaladi koltsegvetest :D

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.06.20. 12:54:39

Hurrá!!! It is volt kismama! :)
A server szónál lelohadt a lelkesedésem. Viszont egyre inkább meggyőzött, hogy nem szabad nagyobb cuccokat rendelni az emagon. (pedig én szeretem azt a "boltot").

KaTe 2017.06.20. 13:14:42

@Kondom Keselyű: Ha majd egyszer sok pénzem lesz én is kizárólag 2 digites lcd kijelzős BEKO! hűtőszekrényt fogok vásárolni :)

Tudod-e esetleg, hogy kijelzi-e BEKO ha elfogyott a tej, vagy a tojás? Vagy muszáj belenézni a hűtőbe???

KaTe 2017.06.20. 13:16:31

@Kondom Keselyű: Hozzáteszem, kizárólag Emag-ról, mert ott 5.000 forinttal drágább(?!) Vagy olcsóbb? (?!) Na most akkor ki a fillérbaszó? :D

Kondom Keselyű 2017.06.20. 13:27:48

@KaTe:
Tok egyertelmu, hogy ott veszem meg ahol a legolcsobb.
Nincs semmi baj az Emaggal. Eddig minden veluk kapcsolatos sztori olyan volt,hogy barhol megtortenhetne.
Ugyanaz van veluk,mint a Telekommal :
Annyi vevojuk,elofizetojuk van,hogy a nagy szamok torvenye alapjan paran biztosan szopni fognak.

Nem tudom,hogy te hol vetted volna meg ezt a konkret hutot, de ha meg nem szerepeltek a homaron,akkor az azert van,mert az Emag 1 ora alatt kot annyi uzletet,mint ok egy ev alatt.

KaTe 2017.06.20. 13:44:28

@Kondom Keselyű: Na igen. a BKV-n is naponta utazik több tízezer (vagy százezer) ember és mégis alig van pár cikk a homáron. :)

Számomra is teljesen egyértelmű, hogy román székhelyű cégtől vásárolok egy olyan terméket, hogy ha esetleg valami gondja van és a kedves cég nem kívánja "békésen" rendezni az ügyem, akkor vihessem a hűtőt a hátamon egészen a bukaresti Municípium illetékes hatóságáig. (románul, természetesen)

Emagnál amúgy mire lehet még előfizetni egy kiadós önszopatáson kívül?

Ezt a konkrét hűtőt nem tudom hol vettem volna meg, valószínűleg Magyarországon sehol, mivel nagyon úgy tűnik, hogy ezt a típust direkt román vagy annál keletebben fekvő piacra szánták, vagy pedig már évek óta nem kapható sehol, mert nem gyártják, de az emag csak most csak neked, hihetetlenül kedvező áron eladhatja, hogy aztán a saját bolti garanciájával patthelyzetbe állíthasson, amennyiben garanciális problémád lenne a termékkel és az emag kedves ügyfélszolgálata épp nem ér rá hogy foglalkozzon ilyen aprósággal, hiszen megannyi üzletet kell közben megkötniük.

Hogy a Telekom és az emag között mi a különbség? Mondjuk hogy a Telekom esetében bizonyos magyar hatóságok felügyelik a távközlési céget, illetve ha fogyasztói panaszod van, akkor meg vannak az erre illetékes hatóságok, ahol van esélyed az ügyedet rendezni, ellenben az emag féle söpredékkel, ahol (a poszt tanulsága szerint is) maximum térdre rogyhatsz az emag előtt összezárt kezekkel könyörögve, hogy segítsenek meg, ha épp úgy tartja kedvük! Na tudod ki rendelne ilyen helyről!

Kondom Keselyű 2017.06.20. 14:11:02

Bkv-s sztorik azert nincsenek itt,mert annyi faszsaguk van,hogy elvisz egy egesz blogot magaban.

Nem tudom,milyen felugyeleti szervere gondolsz.
A magyar tulajdonu cegeknel is elo-elo fordul ,hogy 2-3 honapig szopik az ugyfel,mert a nyomorult felugyeleti szerv eltorolte a garis ugyintezes felso hatarat.
Az aztan tenyleg kurva ritka,hogy egy muszaki cikk maitt birosagig is elmesz

KaTe 2017.06.20. 15:04:48

@Kondom Keselyű: A Telekom esetében? (Ugyan nem a legfrissebb, de azért megteszi)
www.telekom.hu/static-tr/sw/file/20150101_1m_felugyeleti_szervek.pdf

Bizony elő-előfordul, viszont ahogy említettem, azonkívül hogy felveszi a térdelő-szopópozíciót ebben az esetben lehetősége van érvényesíteni a fogyasztói jogait.

Fogalmam sincs, hogy mennyire ritka, hogy egy műszaki cikk miatt bíróságon kötne ki valaki, ha ez valóban így van, annak szerintem elsősorban az lehet az oka, hogy többségében sikerül a céggel, vagy a békéltető testület közbenjárásával rendezni az ügyet, illetve egy cég se szívesen szeretné ha az ügy bírósági szakaszba kerülne (kivéve, ha sziklaszilárdan meg vannak győződve, hogy ők eleget tettek minden törvényi kötelezettségüknek. Másrészt az emberek többsége nincs tisztában a saját fogyasztói jogaival, nem tudják hova lehet fordulni, milyen lehetőségeik vannak, így sokszor leírják tanulópénznek az olyan eseteket is, ahol igazuk van. Különös ismertető jegyük: "mi értelme pereskedni, hogy aztán évekig húzódjon az egész ügy"

Az emag esetében mondd, hogy érvényesítenéd a fogyasztói jogaid? Még csak rájuk se tudod borítani az íróasztalt. Kiröhögnek, ahogy a posztolót, aztán rád teszik a telefont, viszhall', következő.

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2017.06.20. 18:34:07

summázom a leírtakat az egyszerű olvasó nézőpontjából: adott egy eltartott/kitartott (megfelelő rész aláhúzandó) khm. hölgy a 2 és fél éves gyerMekével, aki spúrolási szándékkal az ősi román cégtől vett egy már használt hűtőszekrényt (meztelenül érkezett. a hűtőszekrény), ami elromolta magát. odanemfigyelését ellensúlyozandó gondolta, hogy felveszi a kesztyűt (nem úgy) amikor 3-4 napot kellett volna várni és egy Magyarország méretű területen nem 10 perc múlva jelenik meg a szerelő teljes harci díszben. és ez még ragozva órákig. oszoljanak, nincs itt semmi látnivaló. kéremkaccsojjaki.

stakeholder Manyecs 2017.06.20. 19:52:40

A probléma forrása az ún.szürkeimportból származó egér melyet a forradalom nem állított falhoz időben, na mindegy., tutkeráj hogy valami rágcsáló szétrágott ott kb. valamit, mi kaptunk egyszer import teszthalott pókot mely- kidobása után egy nappal- átért a szemközti hiperbe ahol is komoly pánik tört ki :DDD...olyan tarantellás külseje volt..:D...

CID.. 2017.06.20. 20:35:50

@Kondom Keselyű: '96-ban a józsefvárosi piacon nagyon tartós hamisítványokat lehetet venni, bár túlnyomó többsége török volt;)

CID.. 2017.06.20. 21:10:01

@stakeholder Manyecs: tudom, azért írtam, hogy amit kondom tekerő mamikája vett az valószínűleg török, nem kínai ;) A Beko-t, ha jól tudom, Bosch licenc alapján gyártották aliék.

Biriksz_Krokiksz! 2017.06.21. 22:12:02

@stakeholder Manyecs: manyim, az hogy a 'csábban van, h írtál nekem választ 2 napja este nyóc körül, de csak akkor látom, ha bemegyek a blogos mailemre, itt meg semmmit se. hmmm.