Mindez este 9, vagyis zárás előtt történt a Vörösmarty téri Váci utcai VÁCI1-beli üzletben, ami csak pontosítja, de nem szépíti a történetet, ami alapján az üzletnek gyakorlatilag egy olyan dolgozója sem volt - beleértve a biztonsági főnököt és az üzletvezetőt is -, aki normálisan, vagy, ha már ez önállóan nem megy, akkor a munkaköri leírásnak és mondjuk a fogyasztóvédelmi szabályoknak megfelelően viselkedett volna. És ez nagyon gáz.
"Európa legnagyobb H&M áruházában" olyan tajparaszt a biztonsági szolgálat, hogy a kasszához lökdösi a vevőket, miközben közli, hogy leszarja, hogy vásárló vagyok
A sztori egészen pontosan a külföldi turisták elsőszámú bevásárlóhelyén, a Váci utcai VÁC1 H&M-ben indult egy hétköznap este.
Munkatársammal éppen egy, a környéken lévő hivatalos programon vettünk részt, majd annak végeztél, nagyjából 20:30-kor betévedtünk a svéd fast fashion üzletbe. A második emeletre indultunk, hogy körbenézzünk, majd 20:45 körül hozzánk lépett az üzlet egyik biztonsági embere, és közölte, hogy 15 perc múlva zár az üzlet, ezért lassan fogjuk az árukat és induljunk a kassza felé fizetni. Oké, azért még gyorsan megnéztünk egy-két polcot a közelben, majd fogtuk a kezünkbe lévő termékeket, és 20:50-kor a kasszához indultunk.
A második emeleti részlegen ekkorra nagyjából 10 ember várt a sorára, hogy fizethessen a kasszánál, beálltunk a sor végére, ami persze lassan haladt. Egy-két perc várakozás után fogtam magam és (a munkatársamat a kassza sorában hagyva) elindultam a szomszédos férfi részlegre annak reményében, hogy az ottani péntárnál talán kevesebben vannak, és gyorsabban le tudom bonyolítani a fizetést. Persze a férfi részlegen ekkora mert egyetlen eladó sem volt, a kassza pedig zárva volt. Visszacammogtam a női részlegre, hogy a munkatársam után visszaálljak a sorba. Ekkor nagyjából 20:53 lehetett a pontos idő.
Visszakanyarodva a pénztárhoz, hirtelen egy nem túl kedves lökést éreztem a vállamon, majd hátra fordulva megpillantottam a H&M egy másik biztonsági emberét, aki hozzám érve, mi több, engem a kezével meglökve tudatta velem "hogy álljak már be a sorba, és igyekezzek a fizetéssel!".
Hirtelen feleszmélve fel sem fogtam, hogy meglökve próbált terelni engem a biztonsági, így ekkor még szinte teljes nyugodtsággal közöltem vele, hogy én is éppen fizetni szeretnék, dehát láthatja, hogy más is, így egyelőre nem vagyok előrébb. Ezután a biztonsági felhábortó hangnemben kezdte el mondani nekem, hogy "dehát én mit mászkálok már itt, már rég be kéne zárnia, de az is lehet, hogy be fog zárni az üzletbe éjszakára".
Valahol ezen a ponton ment fel bennem a pumpa (ekkor már a lökdösődése is tudatosult) és tájékoztattam arról, hogy szerintem nem a megfelelő módon és nem a megfelelő stílusban kommunikál és jár el velem, mivel én itt egy vásárló vagyok, aki pénzt szeretne hagyni az üzletben termékekért, tehát az lenne a legjobb, ha esetleg a vásárlók érdékeit és helyzetét nézné, nem pedig megnehezítené azt az alpári stílusával. A következő mondtát a mai napig nem hiszem el, mivel azt válaszolta a felvetett problémámra, hogy "ő leszarja, hogy én itt vásárló vagyok és igyekezzek szépen, ne a szám járjon!"
A következő pillanatban már én kerültem sorra a kasszánál, az első kérdésem az volt a reszkető pénztáros lány felé, hogy akkor most a fizetés után kérem szépen a panasz könyvet is. A lökdösést és a párbeszédet is nyilván végigkövető kasszáslány szinte suttogva tájékoztatott arról, hogy náluk nincsen panaszkönyv, egy emelettel lejjebb a középső kasszánál tudom kikérni azt.
Fizetés után a munkatársammal azonnal a mozgólépcső felé vettük az irányt, hogy a földszinti kasszánál kikérhessem a vásárlók könyvét és a fent történt incidenst azonnal panaszként kiírhassam magamból. A földszintre érve szinte a mozgólépcső aljában már három biztonsági várt, akik kellemetlenül prosztó stílusban kérdezték azonnal, hogy miben tudnak segíteni (nyilván a drótot már leadták nekik CB-n, amíg mi lefelé haladtunk a mozgólépcsőn). Mondtam a hozzám szóló biztonságinak, hogy amennyiben ő a szolgálat vezetője, úgy tudna segíteni, ha nem, akkor mutasson irányt nekem a vásárlók könyve felé. A három tagból nyilván egyikük sem volt a biztonsági vezér, de pár mondat után megérkezett az az ember (nagyjából egy 25 éves srác), aki magát a biztonságiak vezetőjének mondva tájékoztatott az arcomra feszült felsőtesttel, hogy "hiába írnék be a panaszkönyvbe, semmi fog történni, és amúgy meg ez a biztonsági tag csak pár napra van itt, nem is lesz itt többet".
Na mondom, ember, mi az hogy nem fog történni semmi (nyilván ekkor már a történtek és az elhangzottak hatására nehezen tudtam én is ember maradni) és követeltem az üzletvezetőt és a panaszkönyvet. A magát biztonságiak vezetőjének valló srác ekkor rámutatott a hátsó kasszapult közepén álló lányra, aki elvileg az üzletvezető. Jó, akkor odamegyek hozzá én, és elkérem a könyvet. Ekkor nagyjából 20:58 lehetett, és a hangos párbeszédek vagy az egymásnak leadott drót hatására közel hat biztonsági állt már körbe minket, a munkatársam pedig végig azt suttogta a fülembe, hogy "kérlek, hagyd a könyvet és menjünk, mert ezek, ha nem itt, akkor az áruházból kilépve fognak agyonverni minket".
Persze a feltornázott idegállapotomban képtelen volt otthagyni a sztorit, és békésen elhagyni az üzletet, ezért beálltam a fizetőpult szélére, hogy jelezhessek az üzletvezető lánynak, hogy nekem itt még dolgom van. Ekkor a biztonsági srác újra odalépett hozzám, és azt mondta nekem, hogy itt nem állhatok, ezért majd ő szól az üzletvezető lánynak. El is indult felé, amikor azt láttam, hogy jelezve neki, valamit súg a fülébe, majd együtt elénk állva, a lány ostobán cukiskodó stílusban kezdte el mondani nekem, hogy "most tényleg nem tudja már odaadni a vásárlók könyvét, mert már 9 óra is elmúlt, és jöjjek vissza holnap".
Persze reflexből mondtam, hogy szó sem róla, én ide nem jövök vissza, és most azonnal kérem a könyvet, de a magát biztonságiak vezetőjének mondó srác (és persze ekkor az újra rendre utasító (vagy inkább fenyítő) testtartással körénk gyűlő biztonsági munkatársak) jelezték, hogy sajnos itt ma már nem lesz panaszkönyv, jöjjek vissza holnap.
A nyolc kettő elleni felállásban még annyi lelkierőm maradt a vitában, hogy elkérjem a biztonsági vezető és a üzletvezető nevét, akik kérdésem egyszerűen csak annyit mondtak, hogy Zsolt és Bianka (de a lány nevére már nem emlékszem tisztán). ZSOLT??? Hát és mondom mi a vezetékneved??? Ő azt nem mondja meg, mert azzal személyiségi jogokat sértenék, ahogy a lány is ugyanerre hivatkozva közölte velem, hogy ő sem fogja elárulni a teljes nevét.
Ezen a ponton már tényleg én is feladtam a máig hihetetlen és valóban megtörtént esetet, pedig visszagondolva végig kellett volna vinnem a könyv kiadásáig, de a személyzet teljes összejátszása, és a biztonsági kollégák folyamatos kitessékelésre utaló magatartása után feladtam, és a munkatársam félve suttogó "könyörgöm, menjünk el innen" szavai hatására kisétáltunk vagyis inkább kitessékelve kisétáltunk az üzletből panaszkönyv nélkül.
A kijáratot átlépve persze még nekem is megfordult a fejemben, hogy lehet, hogy az utcán fognak utánam jönni és péppé verni, hiszen "Európa legnagyobb H&M áruházában", ott ahol a biztonsági szolgálat a kasszához lökdösi a vevőket, miközben közli, hogy leszarja, hogy vásárló vagyok, inkább hasonlít egy kis maffiaklánra a biztonsági szolgálat, mint egy a vásárlók érdekeit és kenyélmét szolgáló nyugat-európai személy,- és biztonsági szolgálatéra.
András
Update
Az ügyről megkérdeztük a H&M-et, az alábbi választ kaptuk tőlük:
A meglévő információk alapján kivizsgáljuk az ügyet, a biztonsági szolgálat belső ellenőrzésének segítségével, a kamerafelvétel visszanézésével és a kollégák meghallgatásával, hogy teljes képet kaphassunk.
A H&M minden esetben arra törekszik, hogy a vásárlók elégedetten távozzanak az üzletből, és természetesen teljességgel elfogadhatatlannak tartjuk az ilyenfajta viselkedést az üzleteinkben mind az eladók, mind pedig a biztonsági szolgálat részéről.
Az esetért elnèzést kérünk a vásárlótól, akivel felvesszük a kapcsolatot és igyekszünk kompenzálni az őt ért kellemetlenségért.
H&M
UPDATE
A H&M komolyan vette az ígéretét, és kivizsgálta az esetet, az eredményt meg is küldték nekünk.
Tisztelt Szerkesztőség!
A múlt héten történt vásárlói panasszal kapcsolatos megkeresésükre az alábbi tájékoztatást adjuk:
A lezajlott belső vizsgálatok, és ennek kapcsán a biztonsági céggel és az érintett kollégákkal történt egyeztetés, valamint a rendelkezésünkre álló biztonsági kamerafelvétel visszanézése alapján egyértelműen megállapítható, hogy a cikkükben megjelent állítással ellentétben a biztonsági személyzet részéről nem történt semmiféle lökdösés, taszigálás, illetve feltartóztatás. Minden ezzel ellentétes állítás, illetve híresztelés valótlan.
A biztonsági kamerafelvételen jól látszik, hogy az őr egy pillanatra megérinti a még vásárló úriembert, azonban durva vagy erőszakos viselkedésnek egyáltalán nincs jele. A biztonsági kolléga állítása szerint azért érintette meg a vásárlót, mert többszöri kérés után sem reagált arra, hogy megüresedett a másik kassza, és tud menni fizetni, így azt feltételezte, hogy nem hallja, vagy esetleg külföldi vásárló.
Mindazonáltal a belső vizsgálat alapján az is megállapításra került, hogy a biztonsági őr hibázott, amikor nem megfelelő hangnemet választott a vásárlóval való kommunikáció során. Ezzel kapcsolatban a biztonsági cég ígéretet tett, hogy átfogó oktatásban részesíti a kollégákat a megfelelő kommunikáció alkalmazására vonatkozóan.
A másik kérdéses pont a vásárlók számára minden körülmények között rendelkezésre álló Vásárlók Könyve, mely a panasztétel elsődleges módja. A H&M üzleteiben a Vásárlók Könyve mindenkor elérhető, és abba bejegyzés tehető. Ezt az illetékes fogyasztóvédelmi hatóságok rendszeresen ellenőrzik. A kasszában álló kolléganő elmondása szerint felajánlották a vásárló részére, hogy nyomban átadják a neki a Vásárlók Könyvét, illetve azt, hogy visszajöhet másnap is, aki az utóbbi mellett döntött. Társaságunkat tehát ezzel kapcsolatban mulasztás nem terheli. Minden ezzel ellentétes állítás, illetve híresztelés valótlan.
Az érintett vásárlóval természetesen felvesszük a kapcsolatot, hogy tisztázzuk a helyzetet, illetve, hogy egyeztessünk egy mindkét fél számára elfogadható kompenzációról, ugyanis nem szeretnénk, hogy számára negatív érzésekkel záruljon az ügy.
Már most jelezzük, hogy figyelemmel a cikkükben megjelent valótlan tényállításokra és híresztelésekre, élni kívánunk sajtó-helyreigazítási jogunkkal, ezzel kapcsolatos megkeresésünket külön levélben juttatjuk el Önök részére.
Hangsúlyozzuk, hogy amennyiben a fenti közleményünkkel kapcsolatban újabb valótlan tényállításokra, illetve híresztelésekre kerülne sor, úgy ezzel összefüggésben is sajtó-helyreigazítást fogunk kezdeményezni.
H&M
UPDATE
Megkérdeztük Andrást is felvették-e vele a kapcsolatot, és sikerült-e megegyezniük. Ezt válaszolta:
szia!
igen, én is megkaptam a H&M válaszát az ügy "kivizsgálásáról", válaszoltam is nekik, ezt bemásolom ide nektek is:
Kedves ........!
Köszönöm a válaszlevelet, de sajnos az ügy kivizsgálásának eredményét nem tudom elfogadni, mivel az üzletben történtek ferdítésével és valótlanságával próbálnak védekezni az ügy mielőbbi megoldásaként.
A kivizsgálással kapcsolatban az a legnagyobb problémám, hogy hazugságra épített szépítés. Kérem, hogy ne feledje el, hogy az ominózus esetnél nem egyedül voltam az üzletben, hanem egy munkatársammal, aki szintén szem és fültanúja volt az incidensnek, így tanúként bevonható az ügy további részleteinek kivizsgálásba.
Lehet a lökést "érintésként" is fogalmazni, de azt gondolom, hogy egy biztonsági munkatársunknak egyrészt nincs joga semmilyen esetben sem hozzám érni, másrészt az "érintése" nem egy kellemes, útbaigazító fogás volt, hanem egy jogtalan és elfogadhatatlan lökés volt agresszív indulatból.
Itt cáfolom meg, hogy a biztonsági munkatársuk arra hívta volna fel a figyelmem, hogy a szabad az egyik kassza, talán ha tüzetesen megnéznék a biztonsági felvételeket, akkor jól látnák, hogy a szóváltás előtt és alatt mindkét kassza foglalt volt, a szóváltást és a biztonsági munkatársuk elfogadhatatlan viselkedését és a stílusát pedig az ott munkáját végző eladójuk is hallhatta.
A válaszuk másuk érthetetlen pontja a Panaszkönyv: Ön szerint, ha én lefáradok egy emelettel lejjebb, hogy írásbeli panaszt tegyek a Vásárlók könyvébe, akkor végül mégis úgy döntök, hogy nem írom le a panaszom, hanem visszamegyek másnap???
Ön szerint ez logikus és kézenfekvő döntés lenne egy gondolkodó és közben megsértett vásárlótól/embertől???
Nem, mert ez sem a "vizsgálatuk eredményeként" történt. A Panaszkönyvet nem kaptam meg sem a biztonsági szolgálat vezetőjétől, sem pedig az eladótól, akit munkatársaik összejátszása eredményeként üzletvezetőnek hazudtak előttem.
Sajnálattal kell olvasnom, hogy Önök ahelyett, hogy a történtek után felelősségre vonnák munkatársaikat, és azon dolgoznának, hogy kifogásolhatatlan, segítőkész és vásárlóbarát személyzettel várják vásárlóikat üzletükben, az én esetemet és panaszomat próbálják meg megcáfolni. Őszintén, Ön szerint nekem mennyi időm és kedvem van Önökkel levelezgetni? Bár igen, lehet, hogy jobban teszem, ha az ilyen süket fülekre találó válaszlevelek helyett egyből a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulnék.
A fentiek alapján tehát a 444.hu és a Tékozló Homár által is közzétett cikk állításait nem áll módomban korrigálni, mert az üzletben történtek valós lenyomatát tartalmazzák, így a közös nyilatkozatra való megegyezésnek sem tudok helyt adni.
Az engem ért kellemetlenséget kompenzálandóan felajánlott 20.000 Ft értékű vásárlási utalványra sem tartok igényt, nem is volt célom, hogy bármilyen jellegű kártérítésre igényt tartsak, csupán azt szeretném elérni, hogy más vásárló ne kerüljön hasonló, megalázó és félelmet keltő helyzetbe az Önök üzletében vagy üzleteikben.
Tisztelettel:
xxxxx András
Bogumil és a bölények közé tévedt vadnyulak 2017.06.23. 15:49:59
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.06.23. 16:05:04
De hogy már itt tartunk, hogy pasival is szórakoznak...!
András: ne hagyd annyiban!
Kanuni Szulejman Szultan 2017.06.23. 16:38:47
Kutyahoroszkóp 2017.06.23. 16:56:53
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.23. 17:06:12
az:D
zdanee 2017.06.23. 17:14:46
CID.. 2017.06.23. 17:15:43
Kutyahoroszkóp 2017.06.23. 17:25:17
Lehoz Tamas 2017.06.23. 17:34:59
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.23. 17:38:27
Leone_510 2017.06.23. 17:42:21
és tényleg csak annyit értettél meg, hogy "valóban nem túl korrekt a biztonságiak, eljárása na de ..."
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2017.06.23. 17:46:09
Nyugodjunk meg, Zsolti és Bianka flegma ábrázatával is találkozhatunk még épp eleget, és az őrök díszes társaságával is.
Irigykedünk a nyugatra meg szidjuk magunkat, magyarokat, csakhogy az már nem jut el a könnyen ítélkező jónép tudatáig, hogy a megfelelő vállalkozói kultúra fog vevőket vonzani, bevételt termelni, ja, és így lehet majd emelni a fizetéseket is nyugati szintre. Mert ezzel csak a nyígás van, hogy veszteséges a lánc itt és ott lévő egysége. Na vajon mitől és kiktől?
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.06.23. 17:52:09
CID.. 2017.06.23. 17:54:51
És valóban, ha tudom, ha nem mit akarok venni, bizonyos üzletekbe nem megyek be zárás előtt 30 perccel, lehet ez neked furcsa, de vannak ilyen emberek.
Csipyke 2017.06.23. 18:09:31
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2017.06.23. 18:13:45
Ismerem az említett üzletet, nem egymás mellett vannak a pénztárak ugyanis.
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2017.06.23. 18:15:28
Vegyél duracellt a pénztárnál, ne menj vissza az olcsóbb Vartáért, ha már nem hoztál elemet. Az, hogy nekem tök logikátlan, mert tudom, mit akarok venni és mit keresek, az más kérdés :D
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.23. 18:22:11
Látszattevékenység, kiírhatja magából a mérgét, örömmel töltheti el, hogy érvényesítheti panasztételi jogát, egy darabig elhiheti, hogy ő most a világ közepe és bármit is elérhet vele, de ez minden.
A biztonságiak vezetője tökéletesen fogalmazott: "semmi fog történni". Épp ezért indokolatan a rettegés a bejegyzétől, hiszen "semmi fog történni"
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2017.06.23. 19:03:20
Bendeguz.. 2017.06.23. 19:27:55
Hilda b+, en mindig elolvasom a bevezetot amit odarittyentesz de kovetkezetesen ugy irsz, hogy mindent amit a poszterek irnak az neked a szentiras es ebbol kifolyolag minden felvezetod (vagy a nagy tobbseguk) tenykent kerul kozlesre.
Bandi! Legkozelebb hivj rendort es addig ne mozdulj amig meg nem erkeznek es nem kapod meg a panaszkonyvet. Egy ilyen aruhaz tele van kamerakkal, semmit nem csinalt volna az or, mert szerintem ezeknek a csicska nepnek, akit alvallalkozo alvallalkozojakent alkalmaznak tuti nincs hozzaferesi joguk a rendszert manipulalni, ugyhogy csak acsorogj, ha eroszakkal kidobnak mielott a rendorseg megerkezik az rab... nekik szerintem.
Bendeguz.. 2017.06.23. 19:33:46
Bendeguz.. 2017.06.23. 19:39:29
olvasóink írták · http://mediaszerencsetlenseg.blog.hu/ 2017.06.23. 20:26:45
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.23. 20:29:28
CID.. 2017.06.23. 20:45:18
@Névtelen betelefonáló: le lehet, de spec. nálam a ruhavásárlás nem mindennapos elfoglaltság így el sem tudom képzelni, hogy lehet beugrani és venni valami rongyot. No persz ha valakinek ez a heppje hát nosza, bár én ezt eddig csak nőknél tapasztaltam. A Tesco-ban a hétvégi bevásárlást lezavarom 10-15 perc alatt, tőlem pakolgathatják a cuccaikat ide oda, max. csuklik az anyukájuk.
@Bendeguz..:
Sok üzletben a nyitvatartási idő megegyezik a munkaidővel, ez baj. Felfogja az ember és nem lesz ilyen atrocitásban része.
.Manyecska 2017.06.23. 21:00:29
̶k̶i̶b̶a̶ ̶n̶a̶g̶y̶ ̶b̶i̶r̶k̶a̶ hős!!:)
Csipyke 2017.06.23. 21:01:37
faust1976 2017.06.23. 22:01:58
A posztoló egy hüle!!!!!!!
Bankotsu Mester 2017.06.23. 22:44:25
Amúgy jó kérdés, mi a teendő, ha addig húzzák az időt, amíg nem jár le a nyitvatartási idő és akkor már jogosan mondják, hogy távozz sátáni vásárló.
Hol a szakértő válasza?
MrZed001 2017.06.23. 23:12:58
H&M így felkerült nálam a kerülendő cégek listájára. Nem csak a váci úti, az összes boltjuk.
Én nem veszítek vele semmit, ők viszont veszítenek egy(pár) vevőt.
Vagy észbe kapnak az ilyen ostoba boltok, hogy ostoba verőlegények helyett icipicit többért akár kedves és normális embert is tudnak alkalmazni, vagy tőlem be is csődölhetnek.
Majd jön a következő a helyére. Én nem bánom.
KaTe 2017.06.23. 23:34:13
Azért ha belegondolsz, hogy hol található ez az üzlet és a vonzáskörzete milyen arcokból tevődhet össze, akkor talán érthető, hogy olyan biztonsági őrt alkalmaznak, akinek nem feltétlenül az irodalom szókészlete az erőssége, hanem a tömény izomerő. Nem tökéletesek, úgy tűnik szegény posztolót is lazán összetévesztette egy falka "egyéb veszedelemmel", de én azért meghallgatnám a másik felet is, mielőtt ítéletet mondok.
Im just here for the comments 2017.06.23. 23:45:13
Zozo___ 2017.06.24. 00:28:22
Tikakukac 2017.06.24. 01:09:05
Mint a pult másik oldalán sokat dolgozó: soha a büdös életben nem volt időben zárás és eltávozás. Minimum 15-20 perc kell mindig nyitvatartás után. Ezt előre le kell egyeztetni és nyilván kárpótolni a személyzetet, hogy többet dolgoznak. Ügyfelet emiatt baszogatni igen prosztó.
.Manyecska 2017.06.24. 06:15:02
Régen a Flóriánba mentem ̶a̶n̶y̶á̶d̶ diákmunka keretében dolgozni, a női konfekcióra..ott zárás előtt elkezdtek zenélni..soha nem volt olyan hogy bárki is ott lézengett volna még..
mellesleg egy ̶r̶a̶k̶á̶s̶ ̶s̶z̶a̶r̶ ruhán mit lehet ennyit nézelődni: köll vagy nem köll, oszt kézcsók!
Engem idegesít a vásárlás....
A Váci úton csak egy méretben lehet kapni-konfekcióméret- ruhákat 100 m2-en de kenterbe veri a HénM-et, import ̶k̶é̶z̶m̶ű̶v̶e̶s̶ ̶olasz ruhákat kapni vagy mi. Hihetetlen de csak M-es méretben mondjuk az megérne egy poszt!:D Mondjuk rám jók de milyen égő már aki ezt nem tudja..:( :D András meg mit kóvályog este mint gólyafos a levegőben..
Permetező 2017.06.24. 07:54:24
Ott kovette el a hibat Banderasz hogy fizetett a lomokert a kasszanal kellett volna hagyni mindent oszt csa...
Le Orme 2 2017.06.24. 09:51:05
2017.06.24. 09:52:56
goodjohnwin 2017.06.24. 10:02:42
Amúgy akkora a normális munkaerőből a hiány, hogy tényleg bárkit felvesznek, csak menjen a bolt...
Permetező 2017.06.24. 10:21:06
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.24. 10:48:53
Így igaz. Ez olyan, mint a fogyasztóvédelem. Semmi következménye nincs.
kolompa lole 1111 2017.06.24. 11:30:17
katalin 2017.06.24. 11:30:30
kolompa lole 1111 2017.06.24. 11:31:40
kolompa lole 1111 2017.06.24. 11:32:40
kolompa lole 1111 2017.06.24. 11:36:52
kolompa lole 1111 2017.06.24. 11:38:33
kolompa lole 1111 2017.06.24. 11:40:15
kolompa lole 1111 2017.06.24. 11:43:45
kolompa lole 1111 2017.06.24. 11:46:12
CID.. 2017.06.24. 11:46:51
@stakeholder Manyecs: az minimum 25 éve volt, mostanság azt is leszarnák.
kolompa lole 1111 2017.06.24. 11:48:47
CID.. 2017.06.24. 11:48:51
kolompa lole 1111 2017.06.24. 11:53:33
kolompa lole 1111 2017.06.24. 11:55:31
kolompa lole 1111 2017.06.24. 11:57:08
CID.. 2017.06.24. 11:57:35
kolompa lole 1111 2017.06.24. 11:58:20
kolompa lole 1111 2017.06.24. 11:59:37
CID.. 2017.06.24. 11:59:48
CID.. 2017.06.24. 12:11:57
kolompa lole 1111 2017.06.24. 12:12:51
Permetező 2017.06.24. 12:21:53
Csipyke 2017.06.24. 12:22:57
.Manyecska 2017.06.24. 12:49:46
silverrant 2017.06.24. 12:53:43
Ha a helyükben lennék akkor biztosan ma már túl lennének azon, hogy hétfőn nem kell bejönni, köszönjük.
kolompa lole 1111 2017.06.24. 13:04:20
Alick 2017.06.24. 13:26:00
:)
Jessybátsi 2017.06.24. 13:50:23
MrZed001 2017.06.24. 13:51:02
Mifelénk az a mondás járja, hogy amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten.
Így aztán aki első megnyilvánulásában f.sz, az azt is kapja vissza.
Tehát ha nem egy csorda seregélyes a vevő, akkor talán nem úgy kellene bánni vele.
Ahol mégis, nos az nem az a kultúrkörnyezet ahova én vásárolni akarok menni.
Csendbe jegyzem meg, az ázsia centerről nem kapni ilyen posztokat. Igen, kínai cumó amit árulnak.
Aha, mert H&M aztán nem kínai gyártmány (de), meg éhbérért dolgozó gyerekmunkások által előállított ruhákat árul ... YT keresés, nem egy ilyen tényfeltáró riport volt.
Szóval akkor már két silány kínai cumó közül inkább azt választom, ahol normális hangnemben beszélnek velem, és nem a bunkó kivagyi kínai cumót árulót.
prolifigyelo148842069 2017.06.24. 14:16:10
A külföldi H&M központnak egy ékes angolsággal írott levelet azért írnék, főleg a vásárlók könyvének megtagadását hangsúlyozva.
Jóska Pista 2017.06.24. 14:33:41
Tanultál volna, és lennél inkább magfizikus, akkor nem kellene vevőkkel foglalkoznod.
Etniez 2017.06.24. 14:39:16
Etniez 2017.06.24. 14:41:16
Nem mindenki olyan noob, mint te.
Etniez 2017.06.24. 14:45:22
Ez szerintem elég korrekt megoldás.
Etniez 2017.06.24. 14:47:00
Etniez 2017.06.24. 14:48:12
Etniez 2017.06.24. 14:54:39
offtopic:
A nevére kicsit érzékeny vagyok, mert valaki kitalálta, hogy "Há end em". Ez mi? Keverék nyelv? Félig angol, félig magyar? Ha azt mondjuk, hogy "and" akkor angol. Angolul pedig a H édzs. Ha valaki Há-val akarja mondani, akkor mondja, hogy Há ÉS em. De ez a mixelés nagyon fáj.
kolompa lole 1111 2017.06.24. 14:59:14
+1
Kb. valahogy így. :D
kolompa lole 1111 2017.06.24. 15:02:38
Etniez 2017.06.24. 15:08:04
fakkjú 2017.06.24. 15:15:09
Etniez 2017.06.24. 15:30:42
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.06.24. 15:36:31
hvg.hu/gazdasag/20170622_Egy_Alidraktaros_is_tobbet_keres_mint_egy_egyetemi_oktato
Mikkamak 2017.06.24. 15:45:34
1. Őr kezébe nyomni a vásárolni készült árut és távozni.
2. H&M hivatalos (nem magyar!) Facebookján/Instagramján egyéb social media oldalán ékes angolsággal megfogalmazva leírni az esetet. Esetleg még emailben a H&M (nem magyar, bár másolatot kaphatnak ők is!) főnökségnek is. Külön kiemelni az üzletvezető viselkedését.
A legtöbb esetben ugyanis egy ilyen akcióval sokkal többet lehet elérni, mint bármely fogyasztóvédelmi/vásárlók könyve és egyéb hasonló dologgal. És persze az üzletvezető repül.
Duree 2017.06.24. 16:12:40
CID.. 2017.06.24. 16:30:42
@Csipyke: És tényleg, mentségemre legyen, régen olvastam, de igazad van.
@kolompa lole 1111: te írtad, hogy a bejegyzésre adott választ el kell küldeni a felügyeleti szerv (ek) nek, ez szerintem téves, meg kell válaszolni, dokumentálni és ha kéri valamelyik, semmire nem jó testület, bemutatni. Természetesen a bejegyzést tevőnek válaszolni kell!
Zionnépe 2017.06.24. 16:35:31
Akárhány vásárló is van, mindet megvárják ameddig kényelmesen, sőtt a hivatalokban is zárásidő után elintézik még a "fennmaradó" ügyfelek dolgait (nemrég cseréltem jogsit, majdnem leléptem este 6-kor záráskor mikor láttam, hogy senki más sem mozdul. Kicsivel 7 után végeztem, de csöppet sem volt türelmetlen az ügyintéző!)
@kolompa lole 1111:
Magyarország már rég (majd 7 éve) nem Európa.
CID.. 2017.06.24. 16:35:56
tomcsicsi 2017.06.24. 17:06:25
Szóval, ha százan is állnak körbe ugyanazt mantrázva sem kell betojni.
Akármiértis 2017.06.24. 17:20:58
+1-2 perc- várakozás után kiálltam a sorból, elmentem a férfi részlegre, majd "visszacammogtam"
20:53 - ujra sorban állás és atrocitás
Usain Bolt kisiskolás ehhez képest :D
Kasszánál van kamera, megnézném hogy volt ez...
kolompa lole 1111 2017.06.24. 17:23:56
De egy szekus ork az nem yard, neki csak könyörögni van joga, meg a megbízója tulajdonát védeni. Ha szétszaggatod a teszkós ruhát, akkor visszatarthat a yard kiérkezéséig. De nem lökdöshet azért hogy siessél a kasszához. Ha nincs tisztában a jogaival, akkor hívja fel a főnökét (vagyis ne azt, mert az egy alvállalkozó, hanem az üzlet tulaját), az majd elmagyarázza neki miért is kapja ő a fizetését!
NhZsolt 2017.06.24. 18:05:56
A válasz meglepő de igazi kereskedőhöz méltó volt:
"Nézzenek nyugodtan körbe, ha tudunk, segítünk és ameddig választanak, nem zárjuk be a boltot."
Nem lehetne ezt a mentalitást átadni azoknak, akik a posztban szereplőhöz hasonlóan csak a munkaidejüket akarják kitölteni és nem fogják fel, hogy ha valamit szarul csinálnak, annak hosszú távon bezárás a vége, mert a vevők nem fognak oda menni, így megszűnhet a munkahelyük is...?
flea 2017.06.24. 18:09:38
(Mondja amúgy mindenki, ahogy akarja. A káendhábank nem zavar?)
Témához:
- Azonnal elhagynám azt a boltot, ahol taszigálnak valakit, még akkor is, ha nem engem, és évekig felé se néznék többet.
- Az Allée-ban van egy Van Graaf, egyszer zárás előtt fél órával (ősi román szokás, tudom) mentem oda, 6 termékkel távoztam, a blokk szerint 2 perccel zárás előtt fizettem - és megfordult a fejemben, hogy otthagyom mind a hatot, mert taszigálás nem volt, de a vezérork (gyk. valamiféle biztonsági vezető) bunkó hangnemben "kért meg" rá, hogy igyekezzek a pénztárhoz.
- Nyilván az LENNE a jó megoldás, hogy negyed v. fél órával előbbi zárást írunk ki, de pláza jellegű helyeken előírják, hogy pontosan milyen nyitvatartást kell hozni minimum, jó magyar szokás szerint pedig egy perccel se fizetnek többet a dolgozóknak... épp abból kifolyólag, hogy a vezetők is úgy gondolkodnak, mint itt sokan: aki nem magfizikus, nem érdemel többet. :( Ebben a történetben mindenki sáros, bár a vevő legkevésbé. És a vezetőségnek lehet írni ékes angolsággal, de amíg csak "Zsolt" és "Bianka" kerül lapátra, nem sok változás várható.
Le Orme 2 2017.06.24. 19:14:27
KaTe 2017.06.24. 19:22:21
KaTe 2017.06.24. 19:28:25
Snagal 2017.06.24. 19:44:53
Érdekességként konkrét példa a kereskedelemben eltöltött tapasztalataimból: játékot árultunk (abszolút nem gondolom alapvető létfenntartáshoz nélkülözhetetlen árucikknek:)), záráskor az üzlet rácsát derékmagasságig leengedtük (teljesen nem mindenhol lehet mivel sok helyen a panel kívülről férhető csak hozzá) és neki álltunk a zárással kapcsolatos teendők elvégzésének (napi forgalom leszámolása és ezzel kapcsolatos adminisztrációk) - természetesen ekkor már "hivatalosan" lejárt a munkaidőnk - ha ez egy órán keresztül tartott mert nagy volt a forgalom akkor így jártunk. Pár perccel később egy 180-190magas "vásárló" a leengedett rács alatt átbujva (a magassága miatt kis túlzással négykézláb bemászva) bejött az üzletbe és teljesen természetesen elkezdett nézelődni - mintha hozzánk mindig is csak négykézláb kúszva lehetne bejönni. Udvariasan jeleztük, hogy sajnos már zárva vagyunk de ha tudja konkrétan mit szeretne akkor természetesen kiszolgáljuk. Jelezte, hogy csak nézelődne így megkértem, hogy ez esetben ezt megteheti minden nap 10-21óra közötti nyitvartás időben - természetesen megsértődött és távozott... és nem egyedi eset az én tapasztalataim alapján.
Ehhez kapcsolódóan jegyezném meg, hogy ha ez ma történik akkor még nehezebb a dolgod, mert bár szépek a külföldi magas fokú rugalmasságról tanúskodó példák de a mai online pénztárgépeknél a nav-nál nyilván tartják a nyitvatartást is így zárás idő után viszel fel tétel a csodálatos online pénztárgépbe akkor meg a nav fog sípolni a cégvezetésnél (akik meg utána az eladónál fognak), hogy itt bizony valami nem stimmel, hiszen a beosztás szerint nem dolgozott senki akkor, az üzlet zárva volt, mégis megjelent egy (vagy több) tétel a pénztárgépben - vaskos bírság reményében a NAV azonnal vizsgálódni fog és minden egyes apró szabálytalanság súlyos 100ezer fortintokat fog jelenteni a cégnek. Így azért nehéz ám vásárlóbarát módon gondolkodni.
A fenti, H&M-es sztoriban viszont elég sajnálatos mind az eladó mind a biztonsági őr hozzáállása. Viszont mivel a vásárlók könyvébe történt bejegyzésre a cégnek hivatalosan reagálnia kell (nem, Zsótti a bizti őr nem tudja ezt hivatalosan meg tenni:)) így arra mindenképpen jó lehet, hogy a vezetőség elé kerül a dolog akik egy normálisabb üzlet esetében kivizsgálják az esetet és esetlegesen lépéseket is tesznek (pl kibasszák Zsóttit és a kolleganőt). Az viszont tény, hogy a fogy védelemnél túl sok minden ezen bejegyzések hatására nem történik.
DocBulywood 2017.06.24. 20:51:31
Lerakni = kib.szni a tartalmát a pic.ába, szedjék össze, és távozni.
Csak unZIP-peltem, hátha valaki nem tudja a megfelelő eljárást ilyen helyzetekre.
min 2017.06.24. 21:42:28
Kutyahoroszkóp 2017.06.24. 21:45:09
szépjuhászné 2017.06.24. 22:22:42
A Váci úton hol?
kolompa lole 1111 2017.06.24. 22:44:38
"Nyilván az LENNE a jó megoldás, hogy negyed v. fél órával előbbi zárást írunk ki, de pláza jellegű helyeken előírják, hogy pontosan milyen nyitvatartást kell hozni minimum, jó magyar szokás szerint pedig egy perccel se fizetnek többet a dolgozóknak"
Szar ügy, ez legyen az ő problémájuk. A nyitvatartási idő a vásárlóknak szól. Addig bejöhetnek. Ha nem, bünti, mert megtévesztő reklám. Ha a dolgozóknak nem fizetik a túlórát, akkor nekik meg záróra UTÁN ott kell eldobni a munkát ahol épp vannak, majd reggel onnantól folytatja aki akarja. És akit megfizetnek érte. Ez nem a vásárlók problémája, ezt bokszolják le a dolgozók a főnökkel. Ja, hogy annak nem mernek beugatni, csak a "gyengébbnek"? Akkor meg annyit is érnek, természetes hogy mindenki lenézi ezeket.
kolompa lole 1111 2017.06.24. 22:46:03
kolompa lole 1111 2017.06.24. 22:47:08
Le Orme 2 2017.06.24. 22:48:40
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.06.24. 22:49:14
Sőt! Ha megírod egy hatóságnak, hogy ott bizony a munkafeltételek sértik a törvényeket, mert ugye a munkaidőbe a zárás utáni teendők nem férnek be, nem kifizetett, nem lekönyvelt túlmunka van, izélgessék meg a főnökséget, akkor jó eséllyel a főnökség fizetni fog.
Ellenben amikor úgy döntünk az online vásárlás helyett a ti magasabb árréseteket fizetjük meg, akkor a bolt egy "kereskedelmi szolgáltatást nyújt". Ehhez a tájékoztatás, az udvariasság, a nyitvatartási idő, és a gyorsaság is hozzá tartozik. Amikor te úgy döntesz, hiába fizetjük ezt ki az árrésben, te ezt elvennéd tőlünk, az éppen olyan, mintha az áruból vagy más szolgáltatásból adnál kevesebbet. A vevő átverése, megkárosítása, meglopása.
kolompa lole 1111 2017.06.24. 23:01:52
"olyan vásárlást ami nem létfontosságú (nem szívgyógyszer meg inzulin pl) azt lehetőleg ne a zárás előtti percekben tegyük mert a pult túloldalán is emberek dolgoznak"
És az eladóknak nincs annyi empátiája hogy a vevő talán épp egy ügyeletből hazafele támolygó orvos, vagy simán csak délutános/éjszakás? Majd jöjjön vissza alvás helyett, mert az eladónak épp úgy kellemesebb? Most ki harcol kinek a pénzéért, a vevő az eladóért, vagy fordítva?
"talán megérdemli, hogy a munkaidején túl már ne a vásárló legyen az első, hanem az hogy haza mehessen a családjához akikért dolgozott"
Az orvos / tűzoltó talán nem? Azoknak jár a túlóra, csak az eladóknak nem? És azok még valóban fontos munkát is végeznek, nem csak naphosszat unatkoznak, meg unott pofával hőzöngenek a vevőkkel.
"Üzlettől függően azért mindenhol vannak hosszabb rövidebb teendők mielőtt az alkalmazottak maguk mögött hagyhatják a boltot"
Ez az eladó biznisze a főnökével, nem a vevővel! A kórházi orvosnak ki fizeti ki az elvárt túlórát? Ez egy ilyen szakma, aki kurvának áll, az ne sírjon ha basszák! Tetszettek volna továbbtatnulni!
Amikor leengedtétek a rácsot, akkor a munkaidő csak szerinted járt le, vagy az ajtóra kiírt záróra is elérkezett? A cikkben csak az előbbi, ebből fakad a probléma.
"de a mai online pénztárgépeknél a nav-nál nyilván tartják a nyitvatartást is így zárás idő után viszel fel tétel a csodálatos online pénztárgépbe akkor meg a nav fog sípolni a cégvezetésnél"
A cikkben zárás ELŐTT volt az eset.
Sztem a cikkírónak a TULAJnak kéne írnia a beosztottai munkakedvéről, az majd rövid úton közli Zsótival és Biankával (vagy ki a fasszal) hogy meddig tart a munkaidejük a fizetésükért.
kolompa lole 1111 2017.06.24. 23:03:36
kolompa lole 1111 2017.06.24. 23:07:20
Nyers Fa 2017.06.24. 23:14:43
Snagal 2017.06.24. 23:15:03
ezért kell továbbtanulni... lol - ezt mond azoknak a raktárosoknak/pénztárosoknak stb. akik továbbtanultak pl az általad emlegetett orvosok, akik inkább dolgoznak kereskedelemben, mert az a szar fizetés még így is több mint amit az egésségügyből kapnának... de gondolom ők is kapják be, és tanuljanak még tovább ühüm, jó'van, ügyes vagy :)
btw az ügyeletből hazafeletámojgó orvos nem luxuscikkekre fog költeni hanem hazatámojog és alszik, aztán a szabadnapján szépen elintézi a vásárlást, ha továbbtanultál volna orvosnak akkor lehet tudnád, hogy nem 24/7 dologznak ők sem :)
A kurvát pedig akkor baszhatod ha szolgálatban van, a munka idején kívül maximum csak a nyáladat csorgathatod rá :) ez így van az eladóval is, munkaidőn túl nem fog "érted" harcolni, azért mert a minimálbéredből veszel két pár zoknit a tescoba még nem lesz a rabszolgád az összes ott dolgozó csak mert te vagy a vásárló - fyi:)
Le Orme 2 2017.06.24. 23:21:19
Snagal 2017.06.24. 23:25:39
Ez szép és jó, de miből fizeted majd a lakbért meg a számlákat? Egy ilyen után nyilván tovább alkalmaznak ugye? Persze, keresni kell másik munkahelyet, csak még mindig magyarországon vagyunk ahol az a balek aki adót fizet és bejelenti az alkalmazottakat.
Jogkövető magatartásért még nem kaptam tejet a boltban.
Albert Ejstejn 2017.06.24. 23:30:42
Hat ilyenek a biztonsagi orok, ha nekem kene biztonsagi orkent dolgoznom, en is igy viselkednek a vevokkel, vagy meg igyebbul. Gyulolnem oket minden pillanatban, mert tudom hogy leneznek, es ezt ott kompenzalnam, ahol csak lehet.
Albert Ejstejn 2017.06.24. 23:47:10
Le Orme 2 2017.06.25. 00:48:03
AnnieC 2017.06.25. 01:21:07
Legutóbbi ruhavásárlásaim pont ilyenek voltak. Konkrét elképzelésekkel bementem, gyorsan végigjártam az adott részleget, pár dolgot felkaptam, felpróbáltam és fizettem. Mivel nem kellett várni a próbafülkéknél sem, legfeljebb 20 perc volt az egész.
Meglepően pozitív példa volt a zárás kezelésére az egyik Telekom üzlet, ahova online rendelést átvenni mentem be fél órával zárás előtt. Mint kiderült, a számítógépes rendszerük nem volt a helyzet magaslatán és így bőven zárás után végeztünk. Az őrök a kiírt időpontban bezárták az ajtókat, aki már bent volt, az biztos lehetett benne, hogy foglalkozni fognak vele és nem zavarják el.
A nézelődős, hosszan próbálgatós vásárlásaimat nyilván próbálom nem zárás előttre időzíteni, de azért ne nekem kelljen rosszul éreznem magam, mert be merek menni egy még nyitva lévő üzletbe.
Fazakas László 2017.06.25. 05:33:04
Én egyszer valaha Bécsben jártam úgy a Práter utcában valami kis elektro-műszaki boltban, hogy zárásuk előtt kb. 10 perccel mentem be - csak simán nézelődni! Szinte mondhatnám azt - egyáltalán nem sivalkodni kezdtek, hogy "kérem, mi már zárva vagyunk", hanem - szinte mondhatni azt - visszanyitották az üzletet! Az egyik eladójuk egyből mögém keveredett, s a teljes árukészletük részemről történő végignézése alatt folyamatosan a kívánságomat leste! (avagy aztm, hogy nem-e lopok valamit). Hátul már mosták fel a követ, de mégsem dobtak ki. Mert első a vevő!
Bár akkor és ott nem vettem semmit, mégis szépen megköszönték, hogy egyáltalán benéztem hozzájuk.
Jó, jó, minderre persze mondhatnám azt, ott Bécsben az üzletek általában azért vannak, hogy kiszolgálják a vásárlókat (még akkor is, ha azok nem vásárolnak semmit!), mert náluk az üzlet - és mindezzel az vásárlóik - bizony MINDENEK FELETT!
Ilyen - zárás előtt fél órával már úgy néznek a betévelygőre, mint a véres rongyra - csakis a szocialista kereskedelem csecsén nevelkedett szocialista neveltetésű eladókra jellemző.
Nekik fix a fizetésük, tehát teljesen független az eladástól, a haszontól, a bolti bevételek valós arányától. Nincsen semmiféle érdekeltségük abban, hogy többet adjanak el. Nekik a pénzük, fizetésük - a bécsi eladó-társaikhoz mérten persze - így is, úgy is kevés!
Fazakas László 2017.06.25. 05:38:03
- Az igazi, született boltos (avagy kereskedő) ELADNI AKAR, mert hiszen ő a vásárlókból él meg! (és nem kell ahhoz még csak zsidónak sem lenni!)
Csakis a szocializmusban létezett olyan, hogy az alkalmazott eladó akár eladott bármit, akár nem, a munkabére mégis mindig megvolt! De ez persze meg is látszik .... a hozzáállásukon!
plokmi 2017.06.25. 07:22:16
Hagyjuk már ezt a hülyeséget, hogy ez a dolga az eladónak. Heti 7 napon át, napi minimum 12 órában nyitva tartó üzletről (üzletekről) beszélünk. Oldja már meg, főleg ha tudja magáról, hogy egy pár zoknit is 1 óráig keresgél, hogy napközben menjen vásárolni.
Az pedig egy nagy tévedés, hogy az ilyen eseteket a vevő - eladó - üzlet összefüggésben vizsgáljuk.
Mert itt bizony a vevő (ember) érzi felsőbbrendűnek magát az eladó(ember)-nél. Ez a legnagyobb baj. Úgy látom, ez egyre inkább elfogadott lett a 'nagyérdemű vevők' körében.
A biztonsági őrről pedig csak annyit. Ha nem lett volna, akkor az eladóknak, miután minden rendes vevő fizetett, zárás után végig kellett volna sétálni az üzleteben. Megtalálja az emberünket, aki még vígan válogatja a ruhákat. Szépen megkéri, hogy ugyan fizessen már és menjen a .... Nem részletezem tovább.
fakkjú 2017.06.25. 08:08:29
Bendeguz.. 2017.06.25. 09:20:13
Cseber Lajos 2017.06.25. 09:23:05
Egy ilyen üzletbe már nyitás után sem.
kolompa lole 1111 2017.06.25. 09:23:52
Az orvosi diploma igenis sokat ér - csak nem közkórházakban kell kamatoztatni. Németországban az 1 éves keresetét megkapja 1 hónap alatt, de egy budai magánklinikán is fényévekkel jobbak a bérek. Aki még itt maradt a magyar kórházban, az jellemzően idős, és nem tud nyelvet amivel külföldre mehetne. A fiatalok már mind ott vannak, nem az IKEA-ban. Azok a - szintén nyelvet nem tudó - ápolónők. Nem az orvosi tudásuk nem ér semmit, hanem nyelvtuds híján ezt nem tudják eladni külföldön. Nem véletlenül kötelező ma mr a dipihez a nyelvvizsga. A gond azokkal van akiknek még nem kellett.
"btw az ügyeletből hazafeletámojgó orvos nem luxuscikkekre fog költeni hanem hazatámojog és alszik"
Egy szaros H&M mióta luxuscikk???
"ha továbbtanultál volna orvosnak akkor lehet tudnád, hogy nem 24/7 dologznak ők sem :)"
Ja, van hogy 48-ban is, mert nincs váltás.
kolompa lole 1111 2017.06.25. 09:24:48
kolompa lole 1111 2017.06.25. 09:27:15
kolompa lole 1111 2017.06.25. 09:30:02
Cseber Lajos 2017.06.25. 09:30:08
444.hu/2017/06/24/lokdoste-es-gyalazta-a-biztonsagi-or-a-dobbent-vasarlot-a-vaci-utcai-luxus-hm-ben
kolompa lole 1111 2017.06.25. 09:31:23
kolompa lole 1111 2017.06.25. 09:34:29
"Heti 7 napon át, napi minimum 12 órában nyitva tartó üzletről (üzletekről) beszélünk. Oldja már meg, főleg ha tudja magáról, hogy egy pár zoknit is 1 óráig keresgél, hogy napközben menjen vásárolni."
Én is szeretném ha a postás megoldaná hogy ne (nekem) munkaidőben, hanem este hozza a leveleket, a villanyórás is akkor jöjjön amikor otthon vagyok... Fasznak vagytok nyitva akkor x órát? Elég lenne fél óra, amikor mindenkinek kiszórjátok az előre lezsírozott szajrét, a munkatársaitok nagy részét ki lehetne baszni, a maradékot is csak napi félórára kellene megfizetni. Havi 10 ezret talán haza is vihetnél, nem lenne sokkal jobb?
kolompa lole 1111 2017.06.25. 09:35:57
"Mert itt bizony a vevő (ember) érzi felsőbbrendűnek magát az eladó(ember)-nél. Ez a legnagyobb baj."
Halihó, ÉBRESZTŐ!!! Ezt hívják kapitalizmusnak, ami már nálunk is lassan 30 éve visszatért. Ennyi id kevés volt ahhoz hogy észrevedd vége a faszvakaró szocializmusnak?
kolompa lole 1111 2017.06.25. 09:37:15
Pontosan!
kolompa lole 1111 2017.06.25. 09:38:13
:DDDDDDD
plokmi 2017.06.25. 10:04:37
plokmi 2017.06.25. 10:19:46
kolompa lole 1111 2017.06.25. 10:21:34
kolompa lole 1111 2017.06.25. 10:22:52
itepgolab 2017.06.25. 10:30:18
Irta itt korabban tobb ember, hogy akar par perccel zaras elott is kotelesek beengedni, es utana kiszolgalni a vasarlot. Hat a nagy f...t! Ha ez igy lenne, akkor az osszes "andras" (irhattam volna genetikai selejtet is) majd masfel oraig probalgathatna...
A tortenet szereploje pedig tuti, hogy nem is Andras, hanem pl. Lajos, mert az ilyen fajta szemelyesen sohasem all ki batran az igazaert, csak kesobb alneven... Pfujjjj
.Manyecska 2017.06.25. 10:41:29
.Manyecska 2017.06.25. 10:42:50
kolompa lole 1111 2017.06.25. 10:44:08
.Manyecska 2017.06.25. 10:47:26
:P nem vagyok benne biztos amúgy hogy olasz import mind de rákérdeztem eccer..
semmi extra de szépek a ruháik és van választék de XL-es stb. nincs..szoknyából pl. nem nekem kell :D rám jó a ruha is bőséggel..de általában egy konfekcióméretben dolgoznak aszonta most a zeladó.
.Manyecska 2017.06.25. 10:55:30
Bendeguz.. 2017.06.25. 11:06:30
CID.. 2017.06.25. 11:24:32
kolompa lole 1111 2017.06.25. 11:24:53
kolompa lole 1111 2017.06.25. 11:26:59
itepgolab 2017.06.25. 11:42:01
itepgolab 2017.06.25. 11:43:35
" Csak azt feljted el hogy itt nem mindenki olyan hülye mint a 6 elsőt + 2 másodikat végzett orkok, hogy bekajljuk ezt a nyilvnvaló kamut. :D "
itepgolab 2017.06.25. 11:53:44
Snagal 2017.06.25. 12:11:10
Az ügyeletes orvos, rendőr a szabadnapján el tud menni vásárolni, ha kell akkor akár délelőtt is amikor a legtöbben dolgoznak, így még sorban se kell állni, meg tömeggel küzdeni.
Az orvos ha lejárt a munkaideje akkor haza megy és átadja a műszakot a váltásnak - a kórházban mindig haldoklik valaki, szerinted az orvosok megállás nélkül dolgoznak és szorongatják a haldokló kezét heti 7 nap 0-24ben? Egy hosszú műszak után nem a H&Mbe fog még este ruhát próbálgatni mert örül ha végre leteheti a seggét és aludhat egyet.
Viszont örülök, hogy ebből is azt sikerült kihozni, hogy az az orvos aki itthon van és nem magánklinikán dolgozik (vagy ápoló) az mind tanulatlan bunkó - sőt mi több az egyetemi oktatásban is az idegen nyelv azért fontos, hogy az éllamilag finanszírozott diplomádat könnyen tudjad külföldre vinni - azért ez nem teljesen így van, de ha ezt is vesszük alapul akkor pláne az itt maradtak fikázása helyett örülni kéne, hogy van még aki tolja ezt a szarral megrakott szekeret amit egésségügynek hívnak.
Az meg, hogy kapitalizmus van sajnos elég szomorú, hogy itthon azt jelenti a vásárló kiéli a hétköznapi feszkót azzal, hogy rabszolgaként tekint a pl a bolti eladókra - a külföldi példéknál azt is meg kellene említeni, hogy a vásárlási kultúra is más. Lehet, hogy Londonban minden eladó mosolyog és segítőkész, de ott vásárlóból sem láttam ám sosem olyat aki darab szarként tekint az eladóra csak mert szerinte az alantas munka...
Remélem azért egy étteremben a pincérekkel nem így viselkedsz mert különben biztos lehetsz benne, hogy minden ételben lesz egy kis "spéci szósz" számodra.
A H&M sztoriban egyértelműen (ha igaz a sztori) büdös bunkók a résztvevők, csak ez nem biztos, hogy általános.
szépjuhászné 2017.06.25. 12:16:44
kolompa lole 1111 2017.06.25. 12:39:47
kolompa lole 1111 2017.06.25. 12:42:14
kolompa lole 1111 2017.06.25. 12:44:26
plokmi 2017.06.25. 12:47:03
kolompa lole 1111 2017.06.25. 12:57:43
"ebből is azt sikerült kihozni, hogy az az orvos aki itthon van és nem magánklinikán dolgozik (vagy ápoló) az mind tanulatlan bunkó"
Lehet hogy te ezt hoztad ki belőle, de rajtad kívül más nem. Az pedig tény hogy nyelvtudás nélkül a hajadra kenheted külföldön bármilyen diplomádat, valahogy egyik országban se hivatalos nyelv a magyar Hungarisztánon kívül...
"Egy hosszú műszak után nem a H&Mbe fog még este ruhát próbálgatni mert örül ha végre leteheti a seggét és aludhat egyet."
Nekik házhozszállítják a ruhát (meg minden mást), mert tudják hogy nincs idejük elmenni érte a boltba, vagy mégis hogy gondolod ezt? Netán MZ/X teleportálja nekik az ablakba?
"pláne az itt maradtak fikázása helyett örülni kéne, hogy van még aki tolja ezt a szarral megrakott szekeret amit egésségügynek hívnak."
A mondat 1. felét már megbeszéltük hogy nettó hülyeség, csakis a saját találmányod. A 2. felére meg ja, örülünk is hogy a pénzünkért, amit adó formájában beleölünk ebbe a szarba, egyáltalán még méltóztatnak könyöradományként odalökni némi alamizsnát, végülis simn csak el is lophatnák kórház nélkül, hurrá... A sok fideszbirka meg képes azokra szavazni akik ezt a rendszert fenntartják. Hazaáruló mind!
"Az meg, hogy kapitalizmus van sajnos elég szomorú"
Találj fel jobbat! 7 milliárd embernek nem sikerült. A láblógató szocializmus már megbukott - nem véletlenül. Egyenlő bérért senki nem fog jobban megfeszülni mint a láblógató szomszédja.
"a vásárló kiéli a hétköznapi feszkót azzal, hogy rabszolgaként tekint a pl a bolti eladókra"
... akik - mint a cikkből is kiderül - mindent megtesznek azért hogy ennél többre ne is tarthassák őket. Azt kapják amit főztek.
"Remélem azért egy étteremben a pincérekkel nem így viselkedsz mert különben biztos lehetsz benne, hogy minden ételben lesz egy kis "spéci szósz" számodra."
Ahogy a pincér is biztos lehet benne hogy a főnöke tudni fog róla hogy miatta kapta az egész napos Köjál + NAV ellenőrzért és a milliós bűntetést, és tudni fogja kinek a fizetéséből kell levonnia.
itepgolab 2017.06.25. 12:58:39
Es hogy mi a problemam? Mi vagy te? Pszichologus? Mi kozod hozza?
kolompa lole 1111 2017.06.25. 12:59:08
kolompa lole 1111 2017.06.25. 13:00:07
itepgolab 2017.06.25. 13:01:18
Szerintem elobb muvelodj egy par evet, aztan gyere vissza velem kotozkodni...
kolompa lole 1111 2017.06.25. 13:26:22
1. Itthon.
2. Pofád befogod, a 33% is ugyanolyan túlzás civilek vegzálsáért egy orknak vagy pulttmasztónak.
itepgolab 2017.06.25. 13:44:03
Most menj ki egy kicsit a putridbol, toporzekold ki magad, miutan megint jol helyretettek, aztan gyere viszza megint "megmondani"
kolompa lole 1111 2017.06.25. 13:59:48
Öcsike, hol 1400 euró az mondjuk spanyolban, görögben? Nem csak a német meg a luxemburgi a nyugati.
Nem baszott meg a cigány apád este hogy most itt keresel kant magadnak? Hiába próblkozol, kisköcsög!
itepgolab 2017.06.25. 14:10:57
CID.. 2017.06.25. 14:19:35
kolompa lole 1111 2017.06.25. 14:22:11
kolompa lole 1111 2017.06.25. 14:24:09
Snagal 2017.06.25. 14:28:29
Az idézett mondatoknak mindegyiknek volt másik fele, szólj ha megtaláltad és a teljes kontextust sikerült egyben értelmezni, akkor majd beszélgethetünk.
Addig lobogtass egy 500Ftost egy plázában és verd a melled, hogy te vagy itt a vásárló úgyhogy mindenki térdre. Ha még mindig üzletben dolgoznék és bejönnél ezzel a kurva nagy mellénnyel amit viselsz kiszolgálást biztosan nem, maximum egy jó nagy seggberúgást kapnál 'oszt jöhetnél ide picsogni, hogy terhes kismama létedre gonosz eladók elbántak veled :)
(Egy étteremben nem lesz antsz ellenőrzés csak azért mert a pestódba egy kis turha is került, vagy a madártejbe az ügyeletes pincér beleáztatta a golyóit mert olyan nyájas voltál ahogy itt is viszonyulsz az emberekhez :))
PS: viszont vagy akkora paraszt, hogy a hozzáállásod alapján lehetnél eladó a Háundemben, szerintem gondold meg. Lehet üresedés lesz a Váci utcai üzletben :D
CID.. 2017.06.25. 15:25:32
kolompa lole 1111 2017.06.25. 17:12:51
kolompa lole 1111 2017.06.25. 17:24:18
Szarom le a 2. felét, ha az 1.-re válaszolok. Az időjárásjelentést ne kopizzam ide? Amúgy te is kihagytál fontos részeket, pl. nem derül ki a hsz-edből hogy a cikkírót Andrásnak hívják. Súlyos hiba, majd gyere vissza ha blablabla...
"Ha még mindig üzletben dolgoznék"
Hehe, tudtam én, te vagy a biztonsági ork a H&M-ből, úgy látszik a cikk után ki is basztak onnan és most itt hőbörögsz fogalmatlanul. Hát barátom, így jártál, közmunkásnak még jó leszel ennyi ésszel! A 47k-s fizu pont neked való!
"bejönnél ezzel a kurva nagy mellénnyel amit viselsz kiszolgálást biztosan nem, maximum egy jó nagy seggberúgást kapnál"
Fél óra alatt az őrszobán találnád magad gumibottal a seggedben, szal nyugodtan próbálkozhatsz nálam, ork! :)
"Egy étteremben nem lesz antsz ellenőrzés csak azért mert a pestódba egy kis turha is került, vagy a madártejbe az ügyeletes pincér beleáztatta a golyóit"
Azt csak te hiszed. :) Jó ha van az embernek itt-ott ismerőse.
"viszont vagy akkora paraszt"
... mint anyád? Ő nem ezt mondta szopás közben.
CID.. 2017.06.25. 17:48:19
4 óra munka 10 óra pihenés 10 óra szorakozás 2017.06.25. 19:01:09
kolompa lole 1111 2017.06.25. 19:03:53
CID.. 2017.06.25. 19:33:21
kolompa lole 1111 2017.06.25. 19:38:27
CID.. 2017.06.25. 20:28:20
kolompa lole 1111 2017.06.25. 20:41:20
Bendeguz.. 2017.06.25. 20:42:21
CID.. 2017.06.25. 20:54:14
kolompa lole 1111 2017.06.25. 20:57:37
CID.. 2017.06.25. 21:04:10
CID.. 2017.06.25. 21:12:10
kolompa lole 1111 2017.06.25. 21:21:58
kolompa lole 1111 2017.06.25. 21:23:01
CID.. 2017.06.25. 21:30:35
kolompa lole 1111 2017.06.25. 21:34:21
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.25. 21:37:41
@CID..: hagyjad, Imre...
CID.. 2017.06.25. 21:45:24
kolompa lole 1111 2017.06.25. 22:40:37
lickmyhorse 2017.06.25. 22:42:15
Árulj már el kérlek pár dolgot magadról légyszí! Milyen suliban végeztél, mi a munkád (nem kell konkrét munkahely :) ), hobbi, pár elolvasott könyv címe, egy-két kedvenc film.
Bendeguz.. 2017.06.25. 23:04:08
MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.26. 00:11:45
Be tudok mutatni két-két júniusi mozijegyet akciófilmekhez, de csak 1 készlet használt múzeumi belépőt. Akkor én már nem szólhatok hozzá?
Bendeguz.. 2017.06.26. 01:45:41
CID.. 2017.06.26. 05:04:35
Persze, hogy teljesen őszinte legyek, akkor is, ha zavar.
@Bendeguz..: ez az egy órás rész kimaradt.
Répázó 2017.06.26. 07:58:06
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.06.26. 08:08:05
.Manyecska 2017.06.26. 08:24:28
Bendeguz.. 2017.06.26. 10:27:58
Bicepsz Elek77 2017.06.26. 14:24:23
Szecu Ricsi
Bicepsz Elek77 2017.06.26. 14:27:38
Bendeguz.. 2017.06.26. 21:55:47
Kondom Keselyű 2017.06.27. 07:20:17
Par pitianer,szarhazi cegnel a munkaido zaroraig tart,igy ott zabosak lesznek az eladok, de normalis helyen bele van kalkulalva, hogy par dolgozo 1 (vagy tobb oraval) zaras utan vegez.
Mi ezt ugy oldottuk meg,hogy zaroranal egy ember kiment kulccsal,es mar csak kifele engedte az embereket.
Aki bent volt,azt sose baszogattuk, fel se merult.
Atlagban 10-15 perccel zaras utan ment ki az utolso vevo, meg 10-15 percig termeltuk a bevetelt a cegnek.
Kondom Keselyű 2017.06.27. 07:21:25
pont annyit,mint egy rendor, vagy egy utcasepro.
CID.. 2017.06.27. 10:40:59
2017.06.27. 17:26:51
herk 2017.06.29. 22:15:12
Etniez írta le a tutit, úgy kell csinálni, hogy zárás után addig van kassza, amíg tart a sor.
Ez egyenlő szintre emeli az eladót és a vevőt. Nem tudja a vevő csicskáztatni az eladót, mert az eladó bezárja a kasszát. De a vevő sem szív, mert ki lesz szolgálva, ha záróra előtt beáll a sorba. És a tulaj is jól jár, mert pörög a kassza.
masada 2017.06.30. 09:04:41
kolompa lole 1111 2017.06.30. 23:04:54
kolompa lole 1111 2017.06.30. 23:07:37
kolompa lole 1111 2017.06.30. 23:09:38
"Par pitianer,szarhazi cegnel a munkaido zaroraig tart"
Hát ez szar ügy, de mi köze az ügyfelekhez? Ha cigány a munkáltató, akkor őt baszogassa az ork, ne azt akiből él! Ja, hogy a főnök előtt nem olyan nagy a pofája...
kolompa lole 1111 2017.06.30. 23:11:32
kolompa lole 1111 2017.06.30. 23:16:34
John Heard 2017.07.10. 08:26:15
Reactor 2021.12.08. 16:51:08