Tékozló Homár

Nagy dolog a kisdolog

2017.07.18. 13:24 | Homár Hilda | komment

100px-edwardsad.jpg

A budapesti áldatlan nyilvános vécé állapotokról több cikk is jelent meg mostanában, maga az ombudsman is foglalkozott a kérdéssel. A megoldás késik, így az őslakosok rutinosan indulás előtt pisilnek, vagy visszatartási kihívásokkal szórakoztatják magukat és barátaikat napi szinten, a turisták meg igyanak egy kávét valahol, úgyis ráérnek. De bármennyire is jól trenírozott a kérdésben egy fővárosi, arra a helyzetre valószínűleg senkinek nincs csípőből megoldása, hogy a vonaton Siófoktól a Déliig nincs módja elengedni magát. (Olvasónkon ez már nem segít, de itt egy országos online wc-térkép.)

A vizes vb színpompás megnyitójának másnapján, egy erős és büszke európai országban esett meg velem egy nem túl felemelő eset.

Balatonfenyvesről utaztam vissza kisfiammal Budapestre vonattal, egy kulturált, légkondis Flirt vonaton (Siófok expressz). WC-re kellett mennem. Arra gondoltam, hogy majd Siófok után, ha valaki elvinné a gazdátlanul maradt csomagjainkat, nem tud leszállni vele, mert Siófok után csak Kelenföldön áll meg a vonat.

Ráfaragtam, mert amikor odamentem a WC-hez, az le volt zárva egy elegáns, előre gyártott matricával, hogy a WC nem működik, használjam a többit. Kérdeztem a kalauzt, hogy hol van a többi WC, mire közölte, hogy a másik kocsiban, ahová nem lehet átmenni, Kelenföldön szálljunk át oda és akkor menjek el az ottani WC-re. Gondoltam, akkor már kibírom a Déliig.

Megérkeztünk, mire a Déliben a WC felirat piros ragasztócsíkkal át volt húzva, a WC megszűnt és semmi jelzést nem láttam, hogy hová helyezték át. A BKV-jegypénztárban megkérdeztem, merre van most a WC, mire a Vérmező irányába mutogattak, hogy talán ott, de nem tudják. Én nem találtam meg. Végül metróra szálltunk és nagy nehezen kibírtam egy nyilvános WC-ig. 

A történet azért is buktatott ki, mert előtte mindössze egy nappal a balatonfenyvesi kisvasúton hasonló dolognak voltam fültanúja. A pénztárnál egy külföldi hölgy ugrott elém, és a pénztárost arról kérdezte, hogy merre van a WC. A pénztáros azt mondta, hogy csak a férfi WC van nyitva. A külföldi nő teljesen jogos „What?!” felhördülésére közölte, hogy ne engem kérdezzenek… Megjegyzem, hogy a kisvonaton kirándult egy sérültekből álló csoport, úgyhogy nemcsak női WC, de akadálymentesített is elkélt volna…

M.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baluci 2017.07.18. 13:40:34

Csillagom! Mit vártál?...
A 3 és fél milliárdból erre már nem jutott. De legalább láttál egy szép nyitóünnepséget. Puff neki...

Tehetséges ugandai buzi 2017.07.18. 13:54:08

Nehogy már a vizes vébén ne lehessen vizelni! Oximoron!

:-D

Kondom Keselyű 2017.07.18. 14:22:14

Multkor egy flirton utaztunk,felszallt egy fiatal lany.
Megallt a foglalt wc elott,es lattam rajta,hogy egyre szarabbul van,mindjart oda fog okadni.
Kopogott,semmi, eltelik 1-2 perc,ujabb kopogas,semmi.
Kb. 10 perce agonizalt mar,amikor megjelent a kaller.
Kopogott egyet,majd kinyitotta kulccsal az ajtot.
Bent ult valaki,visszacsukta.
Kb. 8 perccel kesobb kijott egy fiatal srac,es szo nelkul visszament a helyere.
Nem lehetett egyszeru az a kb. 20 perc a csajnak.

Kondom Keselyű 2017.07.18. 14:24:21

Egyebkent ilyen szituban tartani kell amig tudod,aztan amikor mar elkezd remegni a combod,es ket ujjal kell fogni a csoret,akkor siman lehugyozod a wc ajtot, vagy valamelyik kukat.
inkabb megbotrankoztatom az utasokat,minthogy atmenjek az egesz varoson ugy,hogy csipi mindenemet a hugy,es meg budos is vagyok.

.Manyecska 2017.07.18. 14:24:51

baszki "sellőkből álló csoportot" olvastam....amúgy meg a potyautasok tartózkodnak a vécében sokszor...

GhostBusters 2017.07.18. 14:34:18

Siófoki FLIRT néven fut a szolgáltatás, hétvégén jár, és kamuzik a levélíró, megáll Szabadifürdőn is. Ami nem áll meg, az a Keszhelyi FLIRT.

De tudom, nem ez a lényeg - botrányos, hogy a Balaton partjßn nem lehetséges a zárt rendszerű WC-k ürítése

Fogjunk 2017.07.18. 14:43:26

Velünk tavaly ugyanez esett meg a Flirt vonaton... Annyi volt a különbség, hogy egyik kocsiban sem működött a WC, viszont sok embernek lett volna rá szüksége Siófok után, ezért a vonat megállt valahol a Velencei tónál a nyílt pályán és a kalauz szólt, hogy most le lehet szállni pisilni a sín melletti susnyásban. Szerencsére már sötétedett, de a pasik szépen ott álltak sorban, háttal a vonatnak és öntöztek :) Lányok kibírták hazáig...

Kondom Keselyű 2017.07.18. 14:58:59

egyebkent a flirt elovarosi vonat. kokemeny szekek vannak rajta,es egy nagy karam az egesz. ezeknek nem is szabadna siofokig elmenni.

.Manyecska 2017.07.18. 15:01:52

Szófiában sem volt nyitva a reptéri vécé pedig repültem odáig elsőként -rögös út vezetett Albánián /is/ át, hegyomlás stb.. erre keresztberak egy partvist hogy takarítás és zárva..lendületből ugrottam át rohanás közben miközben hozzávágtam némi aprót a "jóanyád" felkiáltással... :((

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.07.18. 15:28:15

Szerintem a MÁV-nak be kéne vezetnie a vécé pótjegyet is. Meg kéne fűtés pótjegy. Persze egész évre, télre azért, hogy legyen fűtés, nyárra azért, hogy ne.

neet 2017.07.18. 15:45:00

Hihetetlen, h 2017-ben még azon kell görcsölni, h elindulsz vhová, de mondjuk egy (fél) napra, és hol-hogyan fogsz csurrantani. Főleg a nők! Már az ősember is huggyantott, mi ebben az új? Sokezer éve meg kéne ezt oldani. Nyilvános wc-hegyeket mindenhova, automata mosással (nem, nem a bidére gondolok, hanem hogy amikor kijössz, elfordul egy kallantyú, és lemossa az egész buderájt)

Terézágyú 2017.07.18. 15:52:46

@neet:
"amikor kijössz, elfordul egy kallantyú, és lemossa az egész buderájt) "

a világ édesvízkészletének ki tudja hány százaléka az ürülékünk lemosására szolgál...

Taxomükke (UK) 2017.07.18. 16:56:28

@Terézágyú: "... a világ édesvízkészletének ki tudja hány százaléka az ürülékünk lemosására szolgál..."
Es az a viz orokre elvész???
Nem, visszajut a korforgasba.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.18. 17:05:52

@neet: "Sokezer éve meg kéne ezt oldani."

Csak párszáz éve van megoldva. A Verszáji kastélyban a lépcsőfordulókban kakáltak.

Ja, a rómaiak idejében már megoldották, de az régen volt.

Figyel Castro 2017.07.18. 17:26:47

Ebben az a legdurvább, hogy a felnőtt csak kibírja valahogy, de mondjuk agy gyerek...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.07.18. 17:34:47

MAGYAR VONATÚT

Alig késve odaértünk,
Jól húzott a Diesel, de
Átázott a nadrág-térdünk,
Úgy rázott a vizelde.

Kondom Keselyű 2017.07.18. 17:39:32

"
a másik kocsiban, ahová nem lehet átmenn" a flirt nem egy legter ?
ilyen szituban is fizetos a veszfek ?

Jegkoko 2017.07.18. 18:01:23

@Kondom Keselyű: Arra az egységre gondolt amiben utaztak, a másik kocsi az meg hozzá van kapcsolva. Egyébként tőlünk nyugatra 2 wc vel szerelik ezeket a motorvonatokat ,sőt láttam már olyat is aminek volt még egy külön mozgáskorlátozott mellékhelység is.

Hunn3r 2017.07.18. 18:12:52

Tavaly utaztam a déli partról Budapest felé, egy új és jóféle Flirttel (desiro is lehetett) a kocsiban a wc-ben bokáig állt a hugy. Jott a kalauz, le akarta zárni a WC-t, mert így nyilván nem használható, de meggyőztük, hogy még hugyban tapicskolni is jobb mint bepisálni, így nyitva hagyta.

CID.. 2017.07.18. 18:28:31

Egyébként nem is értem ezt a zárt rendszerű slozit vonaton, pláne Siófok Bp. viszonylatban.

hidroponi 2017.07.18. 18:31:45

ha mas lehetoseg nincs akkor a trambulinrol kell a medencebe. :DD

10zedik crazy one, a galamblelkű nigger. 2017.07.18. 19:17:30

@Hunn3r: desiro. Nálunk is ilyen jár Pozsony és Dunaszerdahely között. A húgyban tipródás bizony mindennapos..

neet 2017.07.18. 20:28:10

Ilyen önmosó budit a franciáknál tapasztaltam úgy 20 éve. De ha az EMBER kulturáltan tudna ürítkezni, elég lenne egy ilyen körbeforgó lap, ami hátul bacit veszt, elöl akár rá is ülhetsz. (Jajj, kérlek, ne kezdjétek, h nyugodtan ráülhetsz, több baci fröcsög vissza, stb, mert NEM fogok ráülni a más picicseppjére, szerencsére formás combizmom van :)))

Ami tuti viszont, főleg kocsmákban, a ffi budit kell keresni, ott nem áll a sor és mosolyognak, ha bemész. A női felejtős: hosszú a sor egy a véce, annak is nedves a léce.

neet 2017.07.18. 20:29:07

picicsepp= pisicsepp, de így se rossz

fakkjú 2017.07.18. 22:47:17

nade azé lássuk be hogy aki kibírja silyófock-tol budapestig annak nem nagyon kell pisilni...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.07.18. 23:09:02

@Figyel Castro: Ne aggódj, a kk hölgynek nem lesz semmi baja, ha nem a tévében és a neten látja először más répáját, hanem veled, amikor el tudod magyarázni, hogy az is csak egy darab hús, nem attól kell rettegni, hanem attól, akit vezérel. :D

neet 2017.07.19. 07:02:15

@Figyel Castro: üres vagy majdnem üres helyIségről beszélek. Pl szabadtéri korcsma, ott amúgy is sokszor brúzbokorba brúzolnak a fijúk, na ott áldás a ffi wc, mert a női mindig tele van. Kk-t amúgy én se vinnék be, de laza korszakomban (mikor felkerestem egy ilyen mellékhelyet) már amúgy is túl voltam az első, sokkoló élményen/látványon, ami persze nem sokkolt, de így szokták mondani.

Terézágyú 2017.07.19. 08:01:51

@Taxomükke (UK):
"Es az a viz orokre elvész???
Nem, visszajut a korforgasba. "

Akkor igyad.

Terézágyú 2017.07.19. 08:03:00

@pontiustolpilatusig:
A homár sokkal jobb hely, mert én nyugodtan leírhatom, hogy ma reggel egy tahómagyar ott bagózott a buszmegállóban, nem történik semmi.

Terézágyú 2017.07.19. 08:33:45

@Zöldegér:
"Te is azt iszod.... "

Éppen azért nem kéne pazarolni. De te azért nyugodtan tapsikolhatsz hozzá...

milyen nőazilyen 2017.07.19. 09:31:14

@milyen nőazilyen: oké, tudok kommentelni szerintem 100-sal kellene hogy működjenek a budik a vonaton is, problem solved ☺

kekeckeisback 2017.07.19. 10:25:32

Nem is olyan régen mintha láttam volna egy összehasonlítást valamelyik híradóban, hogy milyen gáz a magyarországi nyilvános WC-k helyzete-száma a többi európai országhoz képest.
Szégyen. :(

joska61 2017.07.19. 10:40:07

Én már ott el vagyok akadva, hogy zárva van a vonaton a klotyó.

6.Lenin 2017.07.19. 10:43:46

@milyen nőazilyen:

Nagyon jó lenne, és az utasok tisztán is hagynák maguk után. Ui ez a berendezés tükrözi a használójának az állapotát is.
Megnézném néhány itt fikázó otthoni berendezésének az állapotát.

Szarazkoro 2017.07.19. 12:48:39

Haha en kinyittattam a repcin a budit amikor lezaratak mondvan h 30 perc mulva landolas de hat [pont akkor jott ram. Sztyuvi istennek sem akarta kinyitni de meggyoztem h vagy beenged, vagy idepisilek a szeme ele :D Gyorsan nyitotta az ajtot.

Kondom Keselyű 2017.07.19. 13:37:13

@Szarazkoro:
Ezt a vonaton is lehet : megmondod a kallernak,hogyha kinyitja,vagy megall magatol a sofor,akkor nem huzod meg a veszfeket :D

Ahoj- 2017.07.19. 15:54:47

Miért nem lehet józan paraszti ésszel egy túlfolyót építeni abba a tartályba. Ha megtelik a tartály kifolyik a húgy a pályára (ahogy 150 éve minden nap) és nem kellene sem húgyban tapicskolni, sem a wc-t lezárni. Józan paraszti ész nincs a MÁV-nál??? Idióták!

Répázó 2017.07.19. 16:18:08

És ha találsz is egy public szarodát, fizetni is kell érte. Rendes helyeken ez ingyenes. Rendes helyeken.

Bombaló 2017.07.19. 18:39:14

@Ahoj-: Az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások miatt nem lehet a szart és a hugyot a vágányokra ereszteni. Sőt, már a régi (40 éves) IC kocsik is felújítást követően zárt rendszerű wc-t kapnak...

Bendeguz.. 2017.07.19. 19:53:26

Szar dolog, hogy nem lehet hasznalni a wc- a vonaton, ha mar ott van akkor jo lenne, mukodne is. Azonban, ha a MAV szabalyzataban nincs a wc utasok szamara torteno kotelezo biztositasa, akkor nem beszelhetunk fogyasztovedelmi problemarol.

Ahoj- 2017.07.19. 22:33:28

@Bombaló: Ahhoz képest a sima BHV szerelvények felújítás után is ugyanúgy a vágányra eresztik. Amúgy miért nem lehet akkor nagyobb tartályt beépíteni a motorvonatokba vagy a nagyobb állomásokon leszívatni a budit? Gondolom 3 perc alatt leszívja egy modernebb cucc és megoldódna a probléma

Jegkoko 2017.07.20. 08:45:49

@Ahoj-: Mivel nincsen minden állomáson olyan kis kocsi amivel lehetne szipopantani.Másrészt ezek elővárosi szerelvények nem pedig távolsági gyorsvonatok.Egyíébbként meg a "hanyatló" nyugaton az összes nyilvános wc fizetős az állomásokon, illetve plázákban is.

Bendeguz.. 2017.07.20. 19:39:08

@Jegkoko: Plazakban biztos nem, ahol kajalda van kotelezo wc-t biztositani. Europa varosai kozul eleg sokban volt szerencsem megfordulni, de fizetos klotyoval nagyon keves helyen tallalkoztam, plazaban meg sehol.

Jegkoko 2017.07.21. 03:13:36

@Bendeguz..: Hát pedig németországban egy csomó ilyen van ,50 cent a wc használata

Peetee 2017.07.24. 16:12:01

3évig vonatoztam melóba, éppen a mosdó miatt döntöttem a busszal szemben a vonat mellett. Soha nem vot gondom, mindig tudtam használni, 10ból 8szor Flirt-el utaztam én is... Talán nem is volt olyan nagy az a szükség?!
süti beállítások módosítása