Tékozló Homár

Ez nem mobil klíma, ez elektronikai hulladék!

2017.07.27. 10:06 | Homár Hilda | 115 komment

unnamed_5.jpg

Mihály minket is cc-zett a levélre, ami rajtunk kívül az OBI-nál és 8 kormányzati emailen landolt, innen a címzés. A probléma pedig a fogyasztói társadalom rákfenéje: az átmeneti ideig használható, látszólag tartós fogyasztói cikkek ügye. Létezik, hogy egy apró alkatrész meghibásodása miatt kukázni kell egy százezer forintos gépet? Úgy tűnik, igen. Hacsak nem ismer az ember egy ezermester szakit. De ezzel a fogalommal szintén visszaugrottunk a XX. századba.

Tisztelt Fogyasztóvédelmi Hatóság!

Állásfoglalásukat szeretném kérni, miszerint hogyan lehetséges az, hogy saját állítása szerint semmiféle törvény nem kötelezi a gyártót/eértékesítőt (jelen esetben OBI) tartozék árusítására százezer forintos tételt jelentő elektronikai eszköz esetén.

A mellékletben is szereplő, jelenleg is 70-150.000Ft között árusíott, kizárólag az OBI által forgalmazott mobil klímához az OBI nem hajlandó semmiféle tartozékot biztosítani!!!!! Így az esetlegesen elvesztett/megsérült hőelvezető konzolcső esetén a jelenős anyagi ráfordítást igénylő eszköz használhatatlanná válik!!!!

Köszönöm munkájukat!

Tisztelettel:

K. Mihály

Udvozlom.
OBI KGM 7000-70 tipusu klimahoz keresek kivezeto cso szettet es taviranyitot.
Kedves K. Mihály?
Melyik áruházból szeretné ezt a terméket?
Üdvözlettel,
XX
Ügyfélszolgálati munkatárs 
A soroksari vagy a 4. keruleti boltjukbol.
Megtennek hogy VALASZOLNAK???? 
Kedves K. Mihály!
Elnézést kérek Öntől, továbbítottam a levelét az áruházakba, ők nem válaszoltak Önnek. 
Most megkérdeztem a kollégák, és sajnos semmilyen alkatrészünk nincs a klímákhoz. 
Üdvözlettel,
XX
ügyfélszolgálati munkatárs 

Ezzel mar tisztaban vagyok, viszont a hatalyos magyar torvenyekkel ellentetes, hogy nem arulnak sem tartozekot sem alkatreszt egy jelenleg is ertekesites alatt allo berendezeshez.
 
Igy piszok gyorsan keritsenek egy hatso kivezeto csovet, mielott a magyar es nemet fogyasztovedelemnel feljelentem Onoket, es sokmillios birsagot varrnak a nyakukba, tovabba kotelezik Onoket az alkatreszellatas nelkul eladott osszes eszkoz ertekesitesenek azonnali felfuggesztesere!!!!

Tisztelt Uram!

Elsősorban szeretném elnézését kérni, amiért nem tudtunk maradéktalanul megfelelni az Ön elvárásáinak, és az Ön által áruházunkban vásárolt eszközhöz tartozékot nem tudtunk az Ön rendelkezésére bocsátani.

Biztosítani kívánom arról, hogy cégünk minden vonatkozásban a hatályos törvények maximális betartásával, alkalmazásával, valamint a belső szabályok figyelembe vételével végzi tevékenységét. Jelezni kívánom Önnek, a jelenleg hatályos törvények nem írnak elő tartozék, vagy alkatrész ellátási kötelezettséget, sem a gyártó, sem a forgalmazói lánc egyetlen résztvevőjének számára sem.

Természetesen a vásárlóbarát üzletpolitikánkkal nyilvánvalóan ellentétes, hogy nincs lehetőségünk az Ön segítségére lenni, azon okból, mert a jelzett kiegészítő nem található meg a választékunkban, de sajnálatos módon nincs lehetőségünk az Ön igényét kielégíteni.

Szívélyes üdvözlettel:

XY
az Ön OBI.hu Ügyfélszolgálata

Tisztelt OBI kepviseloő

Megtenne, hogy elaruja: mit csinaljak akkor a 70-100.000Ft-ert vasarolt, jelen formajaban hasznalhatatlan, elektronikai hulladek termekukkel...?

De azt hiszem, a fogyasztovedelmi bejelentes utan, inkabb nehany ujsagiro jelenleteben fogom Onoknek feltenni ugyanezt a kerdest valamelyik aruhazuknal. Meglatjuk mennyire tesz majd jot a hirnevuknek az amugy is "viragzo" barkacsbolt piacon..

Szep hetveget...

Ime az emlitett elektronikai hulladek, mellyel megtevesztik es megkarositjak a vasarlokat:

unnamed_1_3.jpg

Megkérdeztük, igazat mond-e az OBI. Mihály nem lesz boldog.

Sajnos, jelenleg valóban nincs hatályban olyan jogszabályi előírás, amely a tartós használatra rendelt fogyasztási cikkek alkatrész, tartozék utánpótlásának a kötelezettségéről szólna. 

A korábbi szabályozást - a tartós fogyasztási cikkek alkatrészellátásáról és javítószolgálatáról szóló 35/1978. (VII. 6.) MT. rendeletet -  az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet hatályon kívül helyezte.

A hatályon kívül helyezett jogszabály előírta, hogy a tartós fogyasztási cikkek üzemben tartásához, illetve javításához szükséges alkatrészekről és tartozékokról, továbbá a javítószolgálatról a gyártó, illetve az importáló vállalat az áru szokásos élettartama alatt folyamatosan köteles volt gondoskodni. A rendelet úgy rendelkezett, hogy a 10.000 forint fölötti vételárú termékek esetében a vásárlónak történő eladástól számított 8 évig állt fenn az alkatrész utánpótlási kötelezettsége.

Az azóta eltelt időben, a fogyasztói érdekvédelemmel foglalkozó szervek (mint: a fogyasztóvédelmi hatóságok, a fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek) jogszabály módosítási javaslatai ellenére sem történt meg a kérdés újabb szabályozása. A kialakult joghézag miatt, gyakran előfordulhat, hogy a tartós használatra rendelt termékek 3 évvel a vásárlás után, alkatrészhiány, tartozékhiány miatt nem lesznek javíthatóak, és a fogyasztó kénytelen lesz újat venni.

UPDATE Mihálytól:

Kedves Hilda!

A magyar OBI ugyfelszolgalatnak, Onoknek, es a fogyasztovedelmi hatosagnak (teruletileg illetekes jarasi hivatal) elkuldott emailen tul a nemet ugyfelszolgalatnak is kuldtem levelet. Tobb keruletben is van OBI, igy minden illetekes jarasi hivatalnak elkuldtem a mailt, de csak 2 helyrol jott valasz, miszerint a torveny nem kotelezi semmire e tekintetben a gyartot vagy forgalmazot. Es az OBI valaszaban is kb ennyit jeleztek, es semmifele lehetoseget nem biztositottak a tartozek potlasara. Ha megserul/eltunik a tartozek, hiaba vesziti el reszlegesen vagy teljesen az eszkoz a funkciojat, bukta az ugyfel, nincs jogorvoslatra lehetoseg, kidobott penzze valik az eszkoz.

Ugyanakkor az osztrak-nemet (vagy egyeb EU-s orszagok) fogyasztovedelmi torvenyei valoszinuleg nem ennyire elnezoek, igy mar az elejen jeleztem, hogy a nemet fogyasztovedelmet is meg fogom keresni.

Ezutan varatlan fordulat tortent: hivott egy kedves es roppant segitokesz holgy a magyar OBI-tol, miszerint jelzest kaptak a nemet ugyfelszolgalattol, hogy adjanak meg minden segitseget es biztositsak valahonnan az elveszett tartozek megvasarlasanak lehetoseget. Mindezt persze kedvezmenyesen, tekinettel a kialakult helyzetre.

Mondanom sem kell, nagyon meg voltak lepve, hogy a nemet ugyfelszolgalatnak is irtam, es ennek hangot is adott a holgy, nem tul gyakran talalkoznak ekkora elszantsaggal... Gyanitom valakinek a nemet ugyfelszolgalaton bevillant, hogy adott EU-s orszagban esetleg letezhet az a helyi fogyasztovedelmi szerv, mely a helyi hatalyos torvenyek alapjan a sajat teruleten azonnan kivonatna a forgalombol a kerdeses eszkozoket, nem keves millios kart okozva ezzel az OBI-nak, es ezt inkabb elkerulendo azonnal ertesitettek a magyar kollegaikat, hogy intezkedjenek, mielott ezzel a lehetseges kimenetellel es helyi fogyasztovedelmi szervvel kellene szembenezzen az OBI barmelyik EU-s tagallamban.

Most varom, hogy mikor, honnan es mennyiert tudom megvasarolni a tartozekokat. A tizpontos kerdes: vajon hany OBI (egyeb) vasarlo jart igy vagy hasonloan, es volt kenytelen beletorodni abba, hogy a felhavi fizetese kb. a kukaba ment...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.Manyecska 2017.07.27. 10:14:17

Levegőt sem adtak hozzá? Ez akkor nem tűnt fel száz ropiért már csak megnéztem volna én azt a dobozt:O!! Kedves Mihály, ha tudná mennyi mindent forgalmaznak cserealkatrész nélkül....

Verjem az anyádba Hilda 2017.07.27. 10:15:41

Mihaly problemajat megertem, de amilyen stilusa volt mar a masodik levelenek, en is elzavartam volna az anyjaba es minimalis szandekot sem mutattam volna a segitsegnyujtasra. Szerezzen maganak csovat ahonnet akar. Az meg milyen mar hogy 60-100k egy termek? Dontse el mennyi.

Hildanak meg... ha a hozzaszolok posztjaival gondjaid vannak, akkor ne tegyel ki olyan posztot, ahol a bekuldo stilusa egy fasze, mert amugy hozzaszolaskent moderalva kellene lennie.

Leadfoot 2017.07.27. 10:18:05

Tisztelt K. Mihály!

Minek kell minden mondat mögé 4-5 db felkiáltójel???????????

Leadfoot 2017.07.27. 10:20:54

@Verjem az anyádba Hilda: Meg jogszabályi kötelezettségekkel dobálózni is taplóság anélkül, hogy valóban ismerné azokat. Erre alapozva mellé még fenyegetőzik is egyet, ami külön szép.

Terézágyú 2017.07.27. 10:31:56

Na mi az pószter, ellopták a leveleidből az ékezeteket???? mobilon nyomkodva írtad őket vezetés közben????

NemodaBuda 2017.07.27. 10:38:18

Jó, hát a Mihály nem egy ajándék, de azért igaza még lehet ! És van is ! A magyar jog nem követi a szélhámosok ügyeskedéseit, sokkal inkább Mészárosnak ad teret a csalásra ! A forgalombahozatal feltétele, hogy szervíz-megállapodást kössön a a forgalombahozó ! Ez a szabály nem változott ! Még az is lehet, hogy csak külföldön van szerviz - de lennie kell ! AZ internet korában Mihálynak meg kellene ezt találnia. Sőt, ebben segíteni kellene neki ! De ezt majd egy jobb MAgyarországon !

zserzsenne 2017.07.27. 10:45:04

Mihálynak két javaslatom lenne: próbáljon meg alkatrészt az Aliexpress-ről rendelni. Ha szerencséje van talál, nemcsak az AliBabán min. 1000 darabos rendelési korláttal.
Másik javaslatom Köves J. Julianna Illik tudni - A kulturált viselkedés szabályai című könyve.

CID... 2017.07.27. 10:46:26

Ez mondjuk engem is meglepett, mármint, hogy megszűnt a kötelező alkatrész ellátás, több mint 1 évtizede, de legalább tanultam :(

Azért az OBI küldhetett volna egy árajánlatot, bruttó 72000 forintról. Ha nagyon ragaszkodik a poszter hozzá, én beszerzem neki ;)

CID... 2017.07.27. 10:48:44

@NemodaBuda: a forgalmazó arra kötelezett, hogy javítsák meg a szart ha behal. Szerintem ha nekik gazdaságosbb a nem szervizelik, mhanem azonnal cserélik, akkor az az ő dolguk.

Serivor 2017.07.27. 10:53:30

Ha jól látom, a fényképen az egy 2016 decemberi dátum. Vagyis még jócskán garanciális a cucc. Le kell adni garanciális javításra, és kész.

Terézágyú 2017.07.27. 11:02:13

"A mellékletben is szereplő, jelenleg is 70-150.000Ft között árusíott" ...
"Megtenne, hogy elaruja: mit csinaljak akkor a 70-100.000Ft-ert vasarolt"

Most akkor végülis menyiért(!) vette a pószter ezt a cuccot...?

Joecy 2017.07.27. 11:12:52

Nem túl okos, de legalább modoros.
Tessék megtanulni: saját márkás terméket nem veszünk, ha az drágább egy vízforralónál (Tesco-s 6e Ft-os cucc, bár már 8 éve hibátlanul működik nálunk). Spúrság-Mihály 1:0.

pocokgeci 2017.07.27. 11:27:34

szopas
de megerdemli me modoros

N A T S U 2017.07.27. 11:28:37

Jól értem, Misike azért veri magát, mert az OBI-ban nem volt az ott vett cuccához alkatrész???
Mintha nem létezne más, ahol árulják/gyártják az alkatrészt...
Aki ilyen hülye, annak csak egy felhízlalt rezsiszilit kívánok a fejére. Na, lapozzunk.

anarch 2017.07.27. 11:29:04

@CID...: Jah, RIP alkatrészellátási kötelezettség. Élt 1978-2003

N A T S U 2017.07.27. 11:29:39

@Serivor: Ez jutott nekem is az eszembe...

.Manyecska 2017.07.27. 11:30:41

@zserzsenne: én is ezt akartam mondani Kínjából megrendeli töredékéért...vagy keres egy szerelő akinek van hozzá.....vagy felrakja a Vaterára a cuccot..
@Terézágyú: ez olyan 75-80 ropi max, szerintem, nekem is van hasonló tíz éve megy..igaz nem csöves..sokat fikázott Orionra beruháztam amikor 42,7 fok volt -annó-Budapesten napokig...pár tízes volt a cucc de kutya baja távirányító minden van hozzá...:)@Leadfoot: én még adok párat:!!!!! :DD

Nick-son 2017.07.27. 11:33:23

Ez a stílus még annak a kedvét is elveszi aki egyébként segíteni tudna.

Ahogy olvasgatom sehol nem írja a poszter, hogy ő újonnan vette. Könnyen lehet azért nincs meg az a cső, mert lomiból, bolhapiacról, jófogásról, vagy vateráról jutott hozzá, ahol kb. minden másodiknak hiányzik a csöve és ha a vevő nem tudja az eladó nem hangsúlyozza mennyire fontos ez a csődarab.

Ez magyarázatot adhat a tól-ig összegekre.

.Manyecska 2017.07.27. 11:45:08

@Terézágyú: a semmi valaki rontást kért a gyakorin...és küldtek neki rántást!!! :D ON
csak a trollok kedvéért mondom tegnap volt egy műtétje a kutyának nagyon sok pénzért nagyon kedvesek voltak :D! - de ahogy kihozták a műtőből azt se tudta az eb ki vagyok nekem akart támadni és még órákig fennállt a kóma nála:D....ölben kell kivinnem -10 kg-..egész nap masszázs neki mert remeg és feszes..+ telehányta a hófehér szőnyeget:D hol reklamálhatok? Ja és a lépcsőn mászkál -lakásban!- a frász tör ki folyton...F1, F1! :D

.Manyecska 2017.07.27. 11:49:09

..amúgy most megyünk moziba a szerető szerelőmel -akinek annó én fizettem k..va sokat a szerelésért mert vészhelyzet volt..:D- most ezt hol reklamáljam meg azt mondta adott egy év garanciát nyugodjak meg , felnyalta a matricát! is. :D

nyúúlacska 2017.07.27. 12:00:26

Mihálynak egy javaslatom van: qrvára vegyen vissza a stílusából, mert kib***ottul ellenszenves. Ennyikeh.

napalm 2017.07.27. 12:08:22

@anarch:
Ezt a törvényi hiányosságot kurva gyorsan be kellene foltozni.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2017.07.27. 12:08:45

Nem azért de kb 150 000 -ért már beépíthető légkondit is lehet kapni. 3-5 éves garanciával.

CID... 2017.07.27. 12:09:04

@Serivor: garanciába mert nincs meg a cső meg a távszabályzó? Na ne már;)

@stakeholder Manyecs: Ezt most nem értem, nem elégített ki egy évre? :P

Snagal 2017.07.27. 12:19:00

hm...
nem lehet, hogy a posztőr vitte el az alábbi, már inaktív apróhirdetés tárgyát?:)
webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:6y6i2yvCQK8J:https://www.jofogas.hu/budapest/obi_kgm_7000_70_mobil_klima_szinte_ujj_68329076.htm+&cd=9&hl=hu&ct=clnk&gl=hu

" obi kgm 7000-70 mobil klima szinte ujj
Ár: 29 999 Ft
Kerület: XXI.
Kategória: Klíma, mobil klíma

a hatso csove es a taviranyitoja koktozeskor elkeveredett alig hasznalt tokeletesen mukodik 69999 ft ert vasaroltuk"

A 70-100E "tólig" klíma 30ér tuti biznisz csak az alkatrészek elérhetőségéről előbb kellett volna tájékozódni, aztán vásárol.
A stílus miatt megérdemelte, de egy jóhiszemű obi vásárlót még sajnálnék is.

PITTA 2017.07.27. 12:20:03

Ennyi pénzért márkásat is vehetett volna, vagy egy használtat... Egyébként mobilklímából csak 2 csövest!

10zedik crazy one, a galamblelkű nigger. 2017.07.27. 12:22:08

amikor ilyet ír Mihály, hogy "...viszont a hatalyos magyar torvenyekkel ellentetes", ott már látszik, hogy gőze sincs, hogy mitévő legyen....

.Manyecska 2017.07.27. 12:25:31

@CID...: :DDDD nem, komolyan a garanciáról beszélek!! Adnak rá sőt hoztak alkatrészt is!
na megyek.

Nick-son 2017.07.27. 12:25:47

@Snagal: 7 válasszal fentebb én is hasonló forgatókönyvet vázoltam, de igen könnyen lehet, hogy te meg beletrafáltál telibe. Máskülönben tudná, hogy mennyiért vette, a -tól -ig összeg úgy jöhetett ki, hogy utánajárt mennyiért kapható, nyilván a nagyobb hatás kedvéért nem a 69.999 Ft -ot írta. Gondolom amikor vette még úgy gondolta jó lesz anélkül is, vagy valahogy majd megoldja, vagy kap hozzá olcsón, vagy lesz univerzális. Nem lett.

CID... 2017.07.27. 12:26:40

@Snagal: ha tényleg ez volt akkor megértem Mihályt, most mindenki hülyének nézi a családban, is :)))))

KaTe 2017.07.27. 12:38:44

Szegény Misi ezt alaposan benézte. A legjobban talán azt az Obi alkalmazottat sajnálom, aki nem hajthatja el a francba a fenyegetőző ügyfelet(???) hogy mekkora tapló gyökér.

Kedves Mihálynak talán nem apróhirdetésről kellene klímát vásárolnia, hanem megvenni az Obi-ban, akkor meglenne a kivezető cső, ráadásul még bőven garanciaidőn belül is lenne.

Esetleg még kifejthetné, hogy kik és hogyan tévesztik illetve károsítják meg a Mihályhoz hasonló "vásárlókat".

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2017.07.27. 12:38:55

szép volt, Obi, így kell lerázni a teljesen hülyéket :)

borso 2017.07.27. 13:01:26

Magyarosch megoldás: vesz egy ugyan ilyen klímát, hazaviszi, kiveszi a hiányzó dolgokat, visszacsomagolja és még aznap visszaviszi, hogy eláll a vásárlástól.

Deutche megoldás: utánanéz, ki gyártotta, hol van szakszervize és alkatrész utánpótlása. Ott megveszi és vígan hűt tovább.

Ungarische-Deutche megoldás: keres egy hasonló vagy átalalkítható alkatrészt.

Im just here for the comments 2017.07.27. 13:11:52

Ezek az emberek azért cc-zik és értesítik a homárt, mert szeretik, ha savazzák őket a saját hülyeségük miatt?

Terézágyú 2017.07.27. 13:16:25

@Im just here for the comments:
Nem, hanem mert meg vannak róla győződve, hogy nekik van igazuk...
Mer hiszen MINDIG nekik van igazuk, nem???

Tony Almeida 2017.07.27. 13:24:29

Klímát csak eredeti klímagyártótól.

Tony Almeida 2017.07.27. 13:27:10

Egyébként meg nem meghibásodott a termék, ha jól értem, hanem eltörhetett/kiszakadt a légkivezető csöve, ezért nem tudja gariban visszavinni.

Hát nem tom, én egy "nincs sajnos tartalék cső" után vadul gugliznék és valszín találnék is csövet, nem sírom tele a netet mindenféle hlyeséggel.

KaTe 2017.07.27. 13:33:01

@Tony Almeida: Persze, meg a is távirányító eltört, kiszakadt, azért keres abból is újat. Fentebb már kifejtette egy hozzászóló, hogy ezt valószínűleg használtan vette át valakitől, annak reményében, hogy ő majd jól megszakérti, meg kiveri a hisztit az Obinál. Nem jött be neki, most itt keresi az igazát.

Tony Almeida 2017.07.27. 13:44:43

@KaTe: Hát akkor ezt jól beszopta a kiskancsó. Édesistenem, azt hitte, hogy ettől a stílustól összecsinálják magukat az obisok?

Dezsike 2017.07.27. 13:46:32

A mobil klíma általában használhatatlan. A kifújt meleg levegő helyére valahonnan be kell jönnie utánpótlásnak, különben vákuum keletkezne. Ez általában a nyílászárók apró résein keresztül történik meg, ahonnan a kinti forró levegő jön be. Ez a hatásfokát durván csökkeni. 4 éve egy irodában próbálkoztunk vele, de csak 2 fokot sikerült hűteni úgy, hogy folyamatosan ment. Egy hét múlva a tulaj felrakatott egy split klímát, azonnal jó idő lett.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.27. 13:47:53

Kedves Mihály, kárigényed érvényesítése érdekében forduljál Békéltető Testülethez, mely ingyenes, és meghallgatásain az adott megyében székhellyel rendelkező vállalkozások az eljárásokon kötelesek személyesen megjelenni.

homar-fan 2017.07.27. 14:00:44

Mihály egy igaz vadparaszt. Meg is érdemli, hogy felforrjon az agyvize légkondi nélkül.

Amúgy Misi, akkor most 70 vagy 100e volt ez az elektronikai hulladék?

Nyers Fa 2017.07.27. 14:26:21

@Serivor: nem elromlott, hanem elveszett az egyik alkatrész. Ezért nem tudja beadni javíttatni. A készülék működik.

Nyers Fa 2017.07.27. 14:27:44

@homar-fan: gondolom 100-ról volt leértékelve 70-re.

Nyers Fa 2017.07.27. 14:29:31

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: milyen kárigény? Azért mert elhagyta az egyik tartozékot?

CID... 2017.07.27. 14:33:47

@Nyers Fa: te még új lehetsz itt :D

Nyers Fa 2017.07.27. 14:34:08

@Tony Almeida: vagy tavaly elcsomagolta, most meg nem találja a csövet meg a távirányítót.

Nyers Fa 2017.07.27. 14:36:17

@CID...: talán 9 éve regisztráltam, van egy párezer hozzászólásom azóta, annyira vagyok új.

Szarazkoro 2017.07.27. 14:41:49

Ejj de szep tarsalgas. A sok felkialtojelrol egy balatoni szallasado jut rola eszembe Fureden :D :D

CID... 2017.07.27. 14:42:20

@Nyers Fa: Akkor igazán tudhatnád, hogy @MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "poénból" írta a szokásos, nem annyira segítséget.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.07.27. 15:13:10

@Im just here for the comments: Igen. Van egy réteg, aki síkhülye, de legalább feltűnési viszketegsége is van egyszerre. Nekik még az sem elég, hogy a családjuk és a lakókörnyezetük tudja róluk, hogy hülyék, bár lehet ők is azok. Szóval nekik az kell, hogy egész Magyarország tudjon róluk, vagy legalábbis az a pár ezer ember, aki olvassa ezt a blogot.

hillman. 2017.07.27. 15:22:21

Attol, hogy Misi nem modoros és a hatályos törvények értelmében nincs igaza ; attol még jogos lenne az elvárása.

Pl.: Elromlott a monitorom. A szerelö azt mondta annyi lesz mint egy uj, mert panelcsere. Elvittem müszerészhez aki mért müszerrel, majd fél ora alatt kicserélt 5 apro baszt és azota is hibátlan. 5db 120forintos alkatrészt kellett kiforrasztani és cserélni(+ oradij). Erre egy szerelö sem képes?!
A szerviz miért hivja magát szerviznek, ha nem javit?

pl.2: idén 2 honapot rohangáltam egy betonkeveröhöz alkatrész után mert a szakszerviz azt mondta nem javithato. Kaptam ( 1500ft ) és 25 perc alatt kicseréltem.

pl.3: Gázkazánt "panelcserével" akart javitani a sokadik szerelö. A gyárto magyar képviselete ajánlott egy szerelöt aki alkatrészt cserélt a panelen. A szerelök 70k+ munkadijat kértek volna. A gyárto szerelöje 1,5k-t kért az alkatrészre és 500at a cserére(5perc se volt), mert a cég megszabja miért mennyit kérhet.

Nyilván aki gazdag az vehet mindenböl ujat vagy cserélheti a javithato alkatrészt, de a szegényeknek meg kellene hagyni a javitás lehetöségét.

Szoval attol, hogy misinek nincs igaza, még igazán lehetne.

Terézágyú 2017.07.27. 15:42:58

@hillman.:
így van, ebben az országban a szervízek/szerelők is olyan pofátlanok, mint az ország vezetése.

Terézágyú 2017.07.27. 15:46:56

@hillman.:
"Szoval attol, hogy misinek nincs igaza, még igazán lehetne. "

De nincs, mert nem írja, hogy próbálkozott volna szerelővel, illetve, hogy utánanézett a neten, hogy kapható-e ilyen alkatrész.

Haveravera 2017.07.27. 15:54:09

Sokan kifogásolják a stílust. Bevallom, én is ilyen, sőt ennél sokkal durvább stílusban szoktam tárgyalni. Ennek az az oka, hogy ha normális, emberi hangnemben értekezem, akkor egyszerűen nem éri el az ingerküszöböt és megpróbálnak lerázni, a panaszom egészen biztosan valamelyik fiók alján landol. Mivel az én családomban soha, senki nem beszélt ilyen stílusban, túl a harmincon vettem egy kis notesz füzetet és ha durva káromkodást hallottam, azt szépen lejegyzeteltem. Ebből a gyűjteményből válogattam később, ha ügyintézős dolgom akadt.
Ezzel a stílussal legalább egy-három hónap udvarias semmittevéssel töltött időhúzást tudok megtakarítani. A panasz-ügyintéző droidokat ugyanis nyilvánvalóan a nemzetbiztonsági szolgálat elhárítótisztjei képezték ki, mert normális hangnemben történő értekezés esetén kifogyhatatlan ötleteik vannak azzal kapcsolatban, hogy ÉN mit tegyek azért, mert ők elbasztak valamit.

KaTe 2017.07.27. 15:54:28

@hillman.: Attól hogy nincs igaza, még nincs igaza. Persze igaza is lehetne, ha lehetne, elvégre ha lehetne, akkor igaza lenne, tehát igaza van?

Pl. Elromlott a monitorod. Ismétlem: Elromlott. Nem elveszett a távirányítója, meg a kivezető csöve, hanem elromlott, meghibásodott, tönkrement. Ha Misinek elromlott a klímája, akkor szerencséje van, mert a lefényképezett dátum szerint (2016 december) még minimum 4 hónap garancia van rá, tehát elviheti a kereskedőhöz, vagy a garanciajegyen szereplő szervizhez ahol készségesen megjavítják a berendezést.

Pl 2: Misi nem rohangált sehova, ellenben kapásból az OBI-nak ment neki, mintha az ő felelősségük lenne, hogy "elvesztett" belőle egy távirányító meg egy kivezető cső. Misi még arra se vette a fáradtságot, hogy normálisan megkérdezze az Obit, hogy esetleg nincsenek -e kapcsolatban olyan beszállítóval, szervizzel, ahol érdemes lenne utánaérdeklődni a hiányzó alkatrészeknek, illetve tartozékoknak. Ehelyett ő azt a kérdést tette fel, hogy mégis mit kezdjen "jelen formajaban hasznalhatatlan, elektronikai hulladek termekukkel" - Szerinted erre Misin kívül kinek kell tudnia a választ? Ez olyan kérdés, mintha azt kérdezném tőled, hogy mit csináljak a szaros alsógatyámmal.
Mindenesetre én erre azt válaszoltam volna (nyilván nem írhat ilyet egy cég alkalmazottja) hogy kedves Mihály szépen dugdossa fel az elektronikai hulladék termék alkatrészeit oda, ahová valók: a seggébe.

Pl3. Gázkazánnal csak óvatosan, mert ha a klíma beszarik, oké, van ez így, ellenben az sokkal kellemetlenebb ha egy gázkészülék hibásodna meg, tegyük fel a fűtési időszak kellős közepén a legnagyobb hidegben. Szóval a 70+ munkadíjban az is benne van, hogy nem végeznek sufnijavítást, ami pár hét múlva tönkremegy. Ettől függetlenül vannak olyan esetek, amikor egy hozzáértő ismerős sokat meg tud neked spórolni. Ezt egy cégtől ne várd meg, mivel nem vagytok haverok.

A posztban szereplő esetnek semmi köze ahhoz, hogy valaki gazdag, vagy szegény. Kedves Mihály undorító ocsmány gyomorforgatóan visszataszító módon támadt neki egy cégnek, a korrekt válasz ellenére olyan kérdéseket tett fel, amire egy cégnek nem kell tudnia válaszolni, mindezt úgy, hogy a hatályos jogszabályokkal se volt tisztában.

Szóval Misinek nincs igaza és ebben a formában nem is lehetne.

FDToth 2017.07.27. 15:55:38

1. ez a joghézag már több éve ott van. Nincs egyetlen egy olyan szervetez sem, aki lobbiza azért, hogy befoltozzák? Fogyasztóvédelem nem azért van vahol, hogy ezeket §intézze'
2. az OBi is tipikusan magyar, fel kellene ajánlania egy ilyen gépet a poszternek 50-60%-kal olcsóbban, a másikat meg a poszter eladja alkatrésznek.
3. biztos van vhol olyan bolt a neten ahol hanbosló alkatrészt lehet venni, vagy gyárttani

lényeg a lényeg h lassa 15-20 éve a fogyasztóvédelmi szabályozésok szart sem érnek, a büntteések nem elrettentőek, így nem lehet egyről a kettőre jutni..

Peetee 2017.07.27. 15:56:58

Ugyanez az ember 20éve utángyártott alkatrészekkel javítja és javíttatja az autóját. Feláll a szőr a hátán, és üvölteni kezd, ha gyári alkatrészt ajánlanak neki. A mosogéptől kezdve a mama hajszárítóján át mindent megbarkácsol és boldog ha sikerül újra működésre bírnia az eszközt. Most meg játsza az értetlen, és gyári alkatrészt követel ahhoz a termékhez, amiről tudta a vásárláskor is, hogy ez a legolcsóbb-legkínaibb, de jóvanazúgy'. Kettős a mérce egy pöppet' nem?

Terézágyú 2017.07.27. 16:01:36

@Haveravera:
"Sokan kifogásolják a stílust. Bevallom, én is ilyen, sőt ennél sokkal durvább stílusban szoktam tárgyalni."

Akkor ne csodálkozz, ha itt is elküldünk a francba.

KaTe 2017.07.27. 16:07:48

@Haveravera: Én baseball ütővel a kezemben szoktam tárgyalni menni ha fogyasztói panaszom van, illetve mindig van az övtáskámban elektromos sokkoló, egy vadászkés, illetve egy gáz-riasztó pisztoly. Mert ugye nem árt felkészülni, ha esetleg eldurvulnának a dolgok, tegyük fel a másik fél nem tolerálná hogy folyamatosan az anyját szidom. Természetesen ilyenkor roppant kemény és megfélemlíthetetlen vagyok, a legtöbb esetben már a megszólításomtól össze hugyozza-szarja magát A panasz-ügyintéző droid. Így a panaszom sose landol valamelyik fiók alján, még kérdeznem se kell, hiszen egyből tudják, hogy mit akarok, illetve hogy mi a megoldás. Én többek között Zámbo Jimmy dalszövegeket szoktam feljegyezni a noteszembe és mondom bele a droid arcába, mert úgy vettem észre, hogy azok hallatán még jobban becsinálnak ezek a droidok!

Amúgy, megosztanád a noteszed tartalmát? Kíváncsi lennék azokra a szavakra, amiknél még hajlandó valaki veled értelmes hangnemben beszélni anélkül, hogy elhajtana a francba.

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2017.07.27. 16:11:05

@stakeholder Manyecs: Szervusz! Attól, hogy valamit sokan csinálnak, még messze sem biztos, hogy etikus (nem jóerkölcsbe ütköző), és az sem, hogy jogszerű 8-)

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2017.07.27. 16:15:02

@NemodaBuda: Amúgy ilyenkor én ilyen esetben (különösen ha jól láthatóan kereskedői brend' a termék) az érdekmúlásra és a termék (gyártó, kereskedő) felé a bizalomvesztéssel indokolva az elállás bejelentését tanácsolom/írom, már legalábbis a jótállási+kellékszavatossági 2-3-4-5 év alatt . . .

KaTe 2017.07.27. 16:17:10

@Haveravera: Amúgy hogy bírja ki az ügyintéző röhögés nélkül amikor előkapod a noteszed és fél percig keresel benne egy odavágó részt?

- De értse meg, hogy ebben nem tudunk segíteni!
- Várjon, egy pillanat! (fél perc várakozás)
- Oké, megvan, szóval: B***d meg ****d a ravatalon!
- Rendben, uram, de mi akkor se tudunk segíteni.
- Egy pillanat, izé, őőő... Kitaposom a b***d!

hillman. 2017.07.27. 16:17:45

@KaTe:
A 70+os gázszerelök egy nyáklapot kompletten kivettek volna; olyat mint egy pc alaplapja. A gyárto cég(!) szerelöje meg az alaplaprol cserélt egy alkatrészt és az alaplapot a helyén hagyta.
A 70+os szerelöknek fogalma sincs egy adott készülék elektronikájárol. Van egy okj-s tanfolyamuk ahol megtanultak csöveket bekötni és szigetelni, de ettöl még nem lesznek elektromüszerészek.
A gyárto szerelöje a hibaüzenetek telefonos bemondása alapján hozta azt az alkatrészt amire szükség volt.

Misi igazához annyit, hogy az obi (már a neve is szopás) ha nem is forgalmaz potalkatrészt, de ezek beszerzési lehetöségeiröl tájékoztathatna.
Misi nyilván az átkosban szocializálodott, mert ott evidens volt, hogy ha vettél valamit a keravillban akkor ahhoz volt alkatrész(ha máshol nem hát a piacon) és szerviz is.

CID... 2017.07.27. 16:25:34

@Haveravera: hááát, én az ilyen emberkék esetében mindig odafigyeltem, hogy az ügyintézés határideje mindig a törvényes maximum legyen, illetve semmilyen méltányosságban ne részesüljön. Persze más kérdés ha én basztam el valamit, de akkor gyorsan meg is oldották a problémát és nem igazán volt senkinek ingerenciája mocskolódni.

KaTe 2017.07.27. 16:26:42

@hillman.: Valóban, régen minden más (és jobb?) volt, de azért vegyük észre, hogy régen nem kaptál csak úgy meg valamit a boltban ha szerettél volna, könnyen előfordulhatott, hogy várhattál heteket, hónapokat, esetleg évet-éveket, mire beszerezték neked az áhított terméket. Másrészt választékból se volt akkora, hogy mindenki megtalálja a kedvére való terméket.

Ismétlem: Misi nem azt kérdezte a cégtől, hogy hol lehetne beszerezni a pótalkatrészt, hanem azt kérdezte, hogy ők tartanak-e, illetve hogy mit kezdjen az elektronikai hulladék készülékével. Előbbire válaszoltak, utóbbira pedig csak ő maga tudja a választ.

A gázkazánnal kapcsolatban ezek szerint valamit félreérthettem, de lényegtelen, mert ahány cég, illetve szerelő, annyiféle eljárás. Mondjuk az teljesen világos, hogy a gyártó cég szerelője jobban ért egy készülék elektronikájához (valószínűleg többet is szerelt) mintha egy "külsős" szerelőt hívnál. Mihálynak is amúgy azt javasolnám, hogy a klímakészülékkel kapcsoltban ne elsősorban a forgalmazónál, hanem a gyártónál, vagy a márkaszerelőnél érdeklődjön.

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2017.07.27. 16:28:59

@zserzsenne: szia! A Fogyasztónak - teljesen függetlenül a stílustól - vannak bizonyos írott jogai, és (szerintem) még több íratlan joga. Ezek egyike az, hogy tisztességes tájékoztatásban részesüljön (már a vásárláskor) és illene persze törekedni arra is, hogy a Fogyasztó nem csalatkozzon meg se a kereskedő vállalkozásban, se a típusban (ha az nem noname). A harmadik ilyen, mára teljesen kihalt mondás: "a vevőnek mindig igaza van", ami azért halt el, mert már vagy 10 éve (itthon!) igen repedtfazék' módjára állt át a kereskedelem jelentős törzse a rövid életciklusú tartós fogyasztási cikkek nemcsak forgalmazására, de az ezek megvásárlását fokozó ösztönzésre is (tudom, szar ez a mondat így, de nem tudom jobban megfogalmazni most, elnézést! 8-) ).
A háztartási gép piac (ti. a kelet-európai) szerintem most tart ott, ahol a PC op. rendszerek Bill Gates miatt úgy a 2000-es évek elején voltak, a Fogyasztó arcátlan hülyének nézése van soron épp.
Miért hangsúlyozom a kelet-európai állapotokat? Mert itthon már lassan 30 éve nemhogy versenyképesebb az 1 óra alatt elvégzett munka ellenértéke, a munkabér, de rosszabb, mint Ausztriában és mint 89 körül volt. Tehát míg a kimúlásban volt "nyugat" polgárai már akkor is megengedhették maguknak, hogy akár 2 évente új mosógépet vehessenek (ezeket kaptuk meg mi az elmúlt 20 évben igen nagy felárakkal felszorozva kézen-közön és nem utolsó sorba: raklapon Đ), no, addig itthon meg még ma sem engedheti meg magának egy középosztálybeli (cca. havi nettó 120.000/fő, vagy kevesebb, 1-2-3 gyerekkel) család azt a luxust, hogy 4-5 évnél sűrűbben cseréljen mosógépet.
OK, jogos, ha erre azt írod-gondolod: no, de így is fogy, de ezek nem keresetből, azaz nem
a jelenlegi bérből, hanem 2-3-4-5 évre előre ledolgozott bérből, azaz kölcsönből "fogyasztódnak" ... ami meg nem jó (itt nem).

A stílus nekem sem tetszik, de mint a fenti fészbúkos oldalra kétszer is feljegyeztem, engem is hoztak már ki a sodromból (és igen: írásban), és amikor 30 nap után jön pl. egy Telekomtól egy arcpirító hazugság, akkor ahogy szoktam fogalmazni: már nem hivatkozhat a kereskedő/szolgáltató a jóhiszeműségére, így ha ad absurdum a picsába küldik el, azt is tűrnie kell, vagy illik.

Szeretettel:
Maus Robi
tele-maus dot hu

Snagal 2017.07.27. 16:36:34

@Haveravera: Te is meg veszed a hiányos műszaki cikket a jófogáson majd random üzletet elküldessz a p*csába - nem létező jogszabályokra hivatkozva - amiért nem adnak alkatrészt?
Tell me more :)

KaTe 2017.07.27. 16:41:18

@Tele Maus Nonprofit Consulting: Ha már tanácsadó vagy, azt azért kifejtenéd, hogy szerinted miért szükséges kötelezően kicserélni egy mosógépetet 4-5 évente? Ha elvégzed rajta a kézikönyvben előírt minimális karbantartást akkor nem feltétlenül szarik be 4-5 évente minden mosógép. Mondjuk ha nem végzed el, akkor se indokolt, hogy meghibásodjon.

Érdekelne az is, hogy a posztolót milyen tisztességes tájékoztatásban nem részesítették a vásárláskor? Arra gondolsz, hogy nem hívták fel a figyelmét, hogy nem tudják pótolni az elveszett irányítót illetve kivezető csövet? Vagy hogy ne vegyen használtan olyan klímát, amiből ezek hiányoznak? Vagy hogy ne rakjon macskát a mikróba?

A stílus azért nem az igazi, mert az Obi nagyon is reagált és kimerítő választ adott a panaszos kérdéseire, illetve tisztázta a panaszos hatályos jogszabályokkal kapcsolatos hiányos ismereteit is.

Snagal 2017.07.27. 16:53:30

@Tele Maus Nonprofit Consulting: A csatolt levelezés alapján az Obi-s ügyfélszolgálatos pedig tűrte is, ha jól látom nem lett elküldve a picsába, max az itteni olvasók által, de nekünk nem a vásárlónk, nekünk lehet :) én nem kapok érte pénzt, hogy udvariaskodjak itt :)
Így ezt a problémát nem értem.

És abban sem látok logikát, hogy Téged is kihoztak már a sodrodból - szerintem az hogy egy szolgáltató nevetve szopatja az ügyfelet és a végén kurvaanyázás lesz belőle az nem egyenértékű azzal, hogy a jófogáson meg vett szarodhoz alkatrészt keresve vered a melled egy ügyintézőnek, hogy neked milyen jogaid vannak és különbenis.... riportekekkel jövök oszt meglesztek baszva és társai.

" a vevőnek mindig igaza van " őőő nem. De mindegy is. Kisker tapasztalatból mondom, hogy ha nincs igaza is segítenek neki ha normálisan, emberként kezeli az ügyintézőt aki foglalkozik vele, és ha igaza van akkor is meg lehet szopatni törvényes keretek között ha utolsó türhő.

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2017.07.27. 17:03:19

@KaTe: Szerintem te most egyszerűen csak kötözködsz, ezért szépen kérlek, olvasd el az összes hozzászólásom (nem sok van) és együtt értelmezd, mert szerintem leírtam a válaszokat ott. Jelzem, hogy elsősorban nem egy adott ügyhöz igyekszem görbíteni az álláspontom itt, hanem megpróbálok általánosabb (lehetséges forgatókönyveket is számba vevő), az esetlegesen ezeket olvasóknak máshol is hasznos levezetéseket feltárni.
r.

Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2017.07.27. 17:20:17

@Snagal:

Szia!

Szerintem kiterjesztően értelmezed a dolgokat és a vélelmeiddel bizonyítod a vélelmeid, ha szabad, mutatom a mostani reakciódban ezeket:

1. A "csatolt levelezés" alapján nem jelenthetünk ki semmit, mert ezek sem dátumot nem tartalmaznak, sem hivatkozásokat (ti. egymásra), így senki a poszt-tolón kívül nem tudhatja, mi volt még itt előzmény vagy mellékszál. Ez tehát semmiképp sem bizyoníték.

2. Ez a "nem egyenértékű azzal, hogy a jófogáson meg vett szarodhoz alkatrészt keresve vered a melled" ez egy vélelem, méghozzá elég alaposan rosszhiszemű (rosszindulatú, spekulatív, prejudiktív) előítélet, amit semmi sem támaszt alá, de a te saját értékelésed alátámaszthat-NÁ, ha tudnánk, hogy ez a vélelmed itt alapos, de ezt sem tudjuk fogalmilag kizárt, hogy biztosan kijelenthessük 8-)

3. A vevőnek mindig igaza van szlogent láthatóan te már eleve nem is ismerhetted, a boldog békeidőkben ez így működött, de itthon már a cucilusta kiskereskedelem idején valahogy kiirtották "ügyesen" (nű, mit gondolsz, miért fogyasztóvédő és nem kereskedő lett, már azon túl, hogy mesűge, a kereskedelemhez buta zsidónak születtem? ĐĐĐ)
Amúgy az, hogy mennyire kívánnak (Sic!) kiszolgálni valakit (fogyasztót) valahol (kereskedő, gyártó), az azért az utóbbiak körén kívül még a társadalom helyzetén, megítélésén, önérdekvédelmi képességén (itthon ez nyomasztóan alsó szintű!) múlik, és a külső (globálisabb) gazdasági és piaci körülményektől is, én magam ismerek nagy nevű, nemzetközi gyártót, melynél már érzem, hogy kezd el zsugorodni ez a jóindulat. És ismerek olyant (pl. sony), amelynél ezen a Balkán-közeli tócsában valahogy sohasem volt meg az USA vagy Berlin polgárai felé megadandó elemi tisztesség úgy huszada sem. És ebben persze nyilván a hazai (a köznéphez mérten is szűk látókörűbb és modortalanabb) területi vezetők is erősen okolhatóak.

Szeretettel:
Robi

KaTe 2017.07.27. 17:22:27

@Tele Maus Nonprofit Consulting: Értem. én most elsősorban nem az élettörténetedre voltam kíváncsi, hanem az adott témával kapcsolatban leírtakra reagáltam, illetve kérdeztem. Nyilván a hozzászólásod törzsével nem tudok mit kezdeni, mivel nem látok összefüggést a posztoló problémája és az abban foglaltak között.

Továbbra se értem, hogy mi indokolja hogy egy jól működő háztartási gépet X évente lecseréljek. Tudom, az angoloknál a ruházkodás is egy maximum két szezonra szól, de ez most őszintén kinek is jó?

Ha úgy gondolod, hogy nekünk csak a szemét jut, akkor mi a helyzet mondjuk a legújabb okostelefonokkal? Szerinted a kínai gyárban van direkt egy Kelet-európai sor, ahol azokkal az alkatrészekkel dolgoznak, amiket a nyugati gyártósornál belesöpörtek a selejtbe?

Olyanról már hallottam, hogy pl TV készülékeknél egyes paneleket direkt a keleti piacra szánják, a "jobb" paneleket meg a nyugatira. Ezek szerint az itteni törvények engedékenyebbek "bizonyos gyártásból eredő hibák" esetében. Viszont olyanról is hallottam, hogy a Samsung bizonyos telefonmodellje akkumulátorhiba miatt hajlamos volt felrobbanni. És nem csak a keleti, hanem a nyugati, az amerikai, a kínai akármelyik a világon. Akkor most mégis mi az igazság?

Haveravera 2017.07.27. 17:38:28

@CID...: Persze más kérdés ha én basztam el valamit, de akkor gyorsan meg is oldották a problémát és nem igazán volt senkinek ingerenciája mocskolódni.

Na! Látod? Itt van az eb elhantolva. :)

Haveravera 2017.07.27. 17:40:40

@Snagal: Nem, mert jogász vagyok és pontosan tudom, hogy mik a lehetőségeim, kötelezettségeim és a mi a kötelezettsége a szerződéses partneremnek. Tény, hogy ez sokat segít.

Snagal 2017.07.27. 17:41:58

@Tele Maus Nonprofit Consulting:
1. én a csatolt levelezés alapján tudok csak kijelenteni bármit is. Ami nincs itt leírva arról keveset tudok. Ha a poszter nem a teljes levelezést osztotta meg akkor vajon mi hangzott el benne amit inkább nem is kötött az orrunkra.
2. A poszter nem tudja/akarja megmondani hogy a 69.999Ftos mobil klíma 70 és 100 ezer között pontosan mennyiért is vette. Továbbá mit ad isten egy már lejárt apróhirdetésben pont ezt a típust kínálta valaki eladásra pont ezekkel a hiányzó alkatrészekért.
Persze csak tippelek de kicsit sok a véletlen egybeesés.
3. Aha, meséld majd el, hogy a boldog békeidőkben ha besétáltál az öreg Józsibácsihoz a hentes üzletébe a fenti vehemenciával pultot csapkodva követelőztél volna meg "igazamvanoztál" volna mit gondolsz mi történt volna? Elárulom nem csirkefarháttal távoztál volna hanem egy jó nagy seggberúgással.

KaTe 2017.07.27. 17:43:21

@Haveravera: Ebben az országban minden 3. ember jogász a maradék pedig annak hiszi magát. :) Amúgy, ha tisztában vagy a lehetőségeiddel, illetve a kötelezettségeiddel, akkor mi szükség arra, hogy a szerződéses partnereid leordibáld? Vagy úgy gondolod, hogy a hangosabb érv a meggyőzőbb?

Haveravera 2017.07.27. 17:54:26

@Tele Maus Nonprofit Consulting: És ebben persze nyilván a hazai (a köznéphez mérten is szűk látókörűbb és modortalanabb) területi vezetők is erősen okolhatóak.

Telitalálat. A gyökér, tapló, büdös paraszt magyar területi vezetőkkel és alkalmazottakkal van probléma. Akik itt szocializálódtak, csak nekünk. Azokkal a fostalicskákkal, akik a szolgáltatói szerződéseiket (pl. ügyfél halála esetén is) csak azért is ketyegtetik, a nem kellően hűséges halott hozzátartozót kötelezik a meghalt személy szerződésének felmondására (!?!?), addig is tolják a semmiért a számlákat, büntiket, majd az így keletkezett "követelésüket"(!!!!) eladják a behajtócégeknek, akik (megtévesztően végrehajtónak adják ki magukat, mert a polgárok zöme azt sem tudja, mi a faktoring) a bíróságig zaklatják a hozzátartozókat (sajnos van, aki fizet nekik), majd ott bukják el a pert halomra, de addig álmatlan éjszakákat okoznak az embereknek. Na, ezeket szoktam én elegánsan elküldeni a tripperes, retkes kurva anyjukba.

Haveravera 2017.07.27. 17:57:22

@KaTe: Hát ugye ügyvéd vónék, azért szükséges. Mert az ügyfelek ügyeit intézni köll.

Haveravera 2017.07.27. 18:23:36

"Természetesen a vásárlóbarát üzletpolitikánkkal nyilvánvalóan ellentétes, hogy nincs lehetőségünk az Ön segítségére lenni, azon okból, mert a jelzett kiegészítő nem található meg a választékunkban, ..."

:D Ez a mondat mindent visz. Habony Árpi beájulna. Tényként beállítani a vásárlóbarát üzletpolitikát, miután a legelemibb szinten sem biztosítják, hogy az általuk forgalmazott terméket a vevő használni is tudja. Mi lenne, ha vásárlóellenes üzletpolitikát folytatnának? Az meg nonszensz, hogy piacgazdaságban fogyasztóvédelmi törvénynek kell(ene) szabályoznia, hogy találjak alkatrészt is a forgalmazónál ahhoz a cucchoz, amit megveszek. Kb. olyan, mint ha az étteremben nem lenne kanál a leveshez. Oldjam meg magam a problémát, ha meg is akarom enni a felszolgált levest.

Orbánország birkanyája pedig lelkesen drukkol az OBI-nak a fogyasztóval szemben. Legfontosabb kérdés, hogy akkor most mennyiért is vette, milyen hátsó dolgok vannak a post mögött, miért nem nézte meg, miért nem a spanyol etikett szerint intézi ügyét, stb.... Szánalom.

szevabá 2017.07.27. 18:24:06

Hát azért jó összejöttek itt a szokásos magyar-tarkák. Bántsa a fülüket a stílus, de azért boldogan kárörvendenek mert most éppen nem ők szopnak. Pontosabban szopnak ők is : az Obinak oboáznak...

.Manyecska 2017.07.27. 18:25:13

@hillman.: az én szerelőm elektroműszerész!! igaz az átkosban k.vára hülyére kereste magát egy másik iparágban vett egy villát /kanalat én adok/stb:)))) és okos. jó a humora:)!

CID... 2017.07.27. 18:48:22

@Haveravera: A gyökér, tapló, büdös paraszt
Naaa azért ügyvédként ilyet írni, jó hogy az erkölcsüket nem kérdöjelezed meg ;)

2017.07.27. 19:17:25

Nem értem, hogy ennyi idő alatt nem sikerült hozzászokni a fogyasztói társadalomhoz?
Nem mintha ez annyira jó lenne, sőt az emberiség emiatt maga alatt vágja a fát.
Már lassan 20 éve arról szól a fáma, hogy megveszed 2-3 év múlva bekrepál, kidobod veszel újat. Vagy találsz egy szerelőt aki megjavítja esetleg valaki legyártja neked a szóban forgó alkatrészt. Mást nem tudsz tenni.
Mobil klíma? Lehetne itt sorolni, mosógép, hűtő, TV stb. ugyanezen az alapon működik.
Viszont teljesen feleslegesen megy neki az ember az OBI-nak, ha egyszer a gyártó nem biztosít alkatrészt a termékhez. Ez egy globális hülyeség ami folyik, először a környezetünket öljük meg a fogyasztói társadalommal és a megbízhatatlan termékekkel aztán majd az emberiség is elpusztul.

kuki123 2017.07.27. 20:05:21

Mekkora egy paraszt
Vesz egy gagyi szart

Egyébként ott bukik a dolog hogy rá van írva 780W (röhejesen gyenge)
Az obi oldalán meg :
Ez a légkondicionáló berendezés 2050 wattos teljesítményével minden évszakban kellemes klímát teremt.
www.obi.hu/klimaberendezesek/obi-kgm-7000-70-legkondicionalo-berendezes/p/3426020

megnéztem a céget:
Euromate GmbH
nagyon szép helyen van, de egy azaz 1 csillagos pontozása van.

Egyébként milyen cső hiányzik? ha valami műanyag vacak akkor filléresen megoldható...de akár 3D-ben kis is nyomtatják neki

Egyébként nem tanulta még meg hogy a németek hazudnak?
És ipari szemetet gyártanak?

VW BMW merci csalások, merkel, sholcz hazudozásai, hitler 1.VH 2. VH Berlni falat se a szovjetek építették hanem a széplelkű németek.
De ha valaki néz digi life műsort akkor ott vannak doku filmek a német "dolgokról"
pofátok leszakadna hogy basszák át az egész világot a "német" minőséggel átcimkézéssel
kínai ruháktól kezdve az afrikai rózsákon át az afrikai tengerészeti gyarmat tartáson át...
Ott hazudnak ahol csak tudnak.

kuki123 2017.07.27. 20:07:42

@FDToth: hát a tasz és egyéb helszinki gittegylet a cigókért vagy a szarabokért agódik.

Medgar 2017.07.27. 21:02:02

@Snagal: Szerintem sakk-matt :-)

FDToth 2017.07.27. 21:24:51

@kuki123: tasz es trsai emberhogi szirszarik, nem ezzel foglalkoznak. Viszont erdekea modon allami, onkormanyztai szervek nem magyon torik magukat h jobbak legyenek a dolgok, mindg a msik hatosagra mutagatnak...

MIx 2017.07.27. 21:56:38

Ma az egyetemeken a konstruktőr hallgatóknak külön tantárgyként oktatják az "élettartamra méretezést". Ez azt jelenti, hogy valami egyszerű műanyag alkatrészt szándékosan alulméreteznek, hogy csak max a garancia végéig ne törjön el.
Így amikor egy 200 Ft-os mosógép ajtó műanyag zsanérja eltörött nálunk, a teljes fedelet és a mosógép ajtókeretét is meg kellett vennünk. A csere 17 EFt-ba került.

Az EU most tervezi ezt megváltoztatni, mert tényleg égbekiáltó disznóság, amit a cégek csinálnak, ráadásul fölzabálják a FÖLDET!

Bobby Newmark 2017.07.27. 22:05:19

@Snagal: Ráadásul ez rohadt gyanús, hogy lopott. Az ilyen mobil klímák hátsó csövét ugye ki kellene baszni a szabadba, ahhoz meg jellemzően nincs éppen paszentos lyuk a lakáson, ezért az átlagparaszt nyitvahagyott ablakon, erkélyajtón szokta azt kidugni. Ha ez alacsonyan van, akkor kb a legegyszerűbb dolog elvinni éjszaka, alvó ember mellől. Viszont távirányítót keresgélni rizikós. Kilógó csővel vinni meg macerás, azt útközben el lehet hagyni.

Ajtony 2017.07.27. 22:47:29

@Terézágyú: a szerviz rövid "i". A szerelők, szervizek pofátlansága: mit képzelsz magadról? Majd valaki fenntart egy szervizt azért, hogy jól érezd magad? Az összes javítással foglalkozó szakember fokozatosan abbahagyja a munkáját, mert mindegyik csíra azt nézegeti, hogy mennyit keres adott idő alatt - ha annyira okos vagy, vegyél szerszámokat és csináld magadnak. Persze te is úgy kezdenéd: meg kéne nézni, hogy érdemes-e..... Nem, nem érdemes semmit javítani, mert: Kínában gyártat az összes cég, és csak matekozz kicsit - még ha nehezedre esik is - 70 ezres cucc, ÁFA nélkül 55 ezer. A nagyker és a kisker árrés +szállítás levonása után a cuccot a kínai gyártó 16 ezerért adja. Ha kell valamilyen alkatrész, az alkatrészkereskedelem (vám, áfa, szállítás) árrése közel van a 600-1000%-hoz, azaz egy kisebb egység (alkatrész) ára itthon megközelítheti a készülék árának a felét-harmadát. És akkor jön egy balfácán és szerinte valakinek 500 Ft-ért kéne megjavítani a cuccát. Felejtsd el. Nem fog apróért, kávéért ugrálni neked senki - nem mellékesen számolj: szétszedi, megállapítja a hibát, megkeresi a weben az alkatrészt, megrendeli, majd beszereli (persze te garanciát is akarsz a munkára), te meg arcátlanul nyomod a pofátlanságozást, mert szerinted 5 percet dolgozott. Az ilyen surmó (mármint te) az, amelyik nem tud beállítani egy TV-t, vagy egy set top boxot, de amikor a szerencsétlen - még a szakmájához ragaszkodó - szakember beállítja, majd kérésre elmagyarázza a használatát a pc-szőke júzernek, azt kérdezi a végén: tartozom valamivel?

Bobby Newmark 2017.07.27. 23:04:51

@Ajtony: Csak az utolsó gondolathoz: én a fordítottjába futottam bele, két nyikhaj, aki bekötötte a netet ötezer forintért regisztrálta volna a router MAC címét a UPCnél, hogy minden gépen legyen net a lakásban. Miután elhajtottam őket a faszba, három perc volt klónozni a regisztrált MAC-et a routerben.

PC-szőke júzernek meg egyébként felesleges magyarázni bármit is, mire újra használni kéne a gyakorlatban azt, amit elmondtál, addigra úgyis elfelejti a faszba.

Ajtony 2017.07.27. 23:07:06

@Tweed: Jogos! De az is biztos, hogy valami nagyon elcsúszott: egy klímahűtő ventilátor motorja elromlott. A kocsi japán. Autósboltokat néztem a weben - motor lapáttal, kerettel 117 ezer, bontóból csak motor 30 ezer (vagy jó, vagy nem). Elkezdtem keresni a motor gyártóját (japán cég az is), meg is lett Indonéziában. Levél nekik, hogy szeretném megtudni, hol kapható a motor kis tételben - nincs válasz. Ugyanennek a cégnek a kínai leányvállalata szintén gyártja, alibaba.com-on van is, 1000 darab a minimálisan vehető darab, 3 dollár az ára (cirka 800 Ft). Nesze neked globalizáció! Keresem aliexpress.com-on, nincs. E-bay-en nincs, illetve van lapáttal, kerettel (másmilyen a keret és a lapát, mint ami kellene) 8 ezerért + a kínai csomag vám és áfaköteles.

Ajtony 2017.07.27. 23:38:30

@Bobby Newmark: persze létezik a jelenség, de valamikor villamosmérnökként kerestem volna "X" Ft-ot, ahelyett elmentem egy szervizbe ('80-as évek), és a jattal együtt megvolt a "4X". Később - ugye a szocializmusban a "háztáji" volt a fő munka - úgy kerestem "6-7X"-et, hogy soha nem kértem többet, mint amit valóban javítottam (becsület = tisztes szegénység), és belefért még néhány szegényebb embernek a "hagyja, majd legközelebb", azaz a vatikáni valutás fizetés (isten fizesse meg). 94-98 között (Bokrosnak hála) már nem tudtak fizetni sokan, 2004-5 után meg jött a generációváltás, azaz mindenki cserélte LCD-re a régi gépét. Akkor jelentkeztem mérnök-informatikus BA-ra, és azóta - kis szerencsével - MAC rendszert üzemeltetek (2008-tól). Régi kollégáim szinte nyomorognak (még ők is a tisztességet szokták meg). Manapság egyébként akkor jön ki egy elfogadható pénz teljesen leadózva, ha biztosan van napi 8 órai meló, és legalább 4000-et számolsz egy órára + költség (üzlet bérlet, autó, könyvelő), és akkor nincs fizetett szabadság, és nincs betegállomány. Ezért már csak a megvágósok maradnak meg. Az UPC-s figurák legtöbbje meg nem is szakember, csak betanulták a szokásos dolgokat, és egyébként szerintem minimálbérért nyomják azt, amit egy közepesen értelmes 16 éves srác már meg tud csinálni. megpróbálták, nálad nem jött be - de sok helyen bejön :D A valódi gond: '90 után simán gyarmatosították a volt keleti blokkot, és amikor meghallom a "termelékenység" alacsony dumát, akkor eszembe jut, hogy az 1 főre jutó termelési értéket nézik, ami nálunk az alacsony bérek miatt mesterségesen alacsonyan tartott árakat, szolgáltatási díjakat, sose leszünk "termelékenyek". Egy brit kollégával beszélgettem, ugyanazt a munkát végzi mint én, 5000 Font a nettója - nekem nincs 1000 Fontnyi, és szerintem másfélszer annyit dolgozom. Ez van sajnos.

zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.07.28. 06:13:28

@Jónapot kívánok!: Nem, ez az ablaktömítés. Neki a teleszkópos cső kell, ami szintén a képen van. Szerintem univerzális a vastagsága, simán kapni fog, mindenféle kanyarokkal, redukciókkal.
A távirányító nehezebb, kompromisszumos megoldás lehet, ha telefonról vezérli. Sőt, még nagyobb kompromisszum, ha szarik rá. Nagy szobába úgysem teheti a hősünk, így a klíma mindig három lépés távolságra lesz legfeljebb...

Jónapot kívánok! 2017.07.28. 08:32:54

@zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one: Én is a csőre gondoltam. Hivja fel a német obit, lehet ők tudnak biztosítani, mintsem itt fenyegetőzik. Az mondjuk szép lesz, mikor a fritzeknél fejelenti a magyar obit :D

lalibatyo 2017.07.28. 09:00:47

Hát igen, cipót a cipóboltból, klímát pedig klímástól kell venni. A panaszkodó azt hiszi hogy majd a "gyors szerviz" időpontot egyeztetve a nap 24 órájában rohanni fog gariban cserélni azt amit sikeresen tönkretett . Gondolom ha ez egy meghibásodás lett volna akkor már régen Brüsszelben lenne az ügy :)
Tessék a törvényes utat betartva megtenni a panaszt :
fogyasztovedelem.kormany.hu/node/4535
(A veszek egy pér cipőt és életem végéig garanciában cseréltetem kora már régen véget ért)
Ha pedig nem szimpi a jogszabályi háttér és törvényes út azért még nem a forgalmazó a hibás, hanem az aki átgondolatlanul hozza és törli a jogszabályokat .

Jónapot kívánok! 2017.07.28. 09:08:28

@lalibatyo: Nem tudja a törvényes utat járni, mert nem az obiban vette, se számla se semmi.

Trackback 2017.07.28. 12:36:00

Idióta poszternek: "a jelenleg hatályos törvények nem írnak elő tartozék, vagy alkatrész ellátási kötelezettséget, sem a gyártó, sem a forgalmazói lánc egyetlen résztvevőjének számára sem" - és mellesleg ez a szabály az EU-ba lépés óta van érvényben.

Bírom az ilyen idiótákat, akik agyatlanul, anélkül vásárolnak, hogy tájékozódnának, aztán meg üvöltve hisztériáznak és levelezgetnek a kurvaistennel is. Akik őrjöngve visszaviszik a 9 hónapja vásárolt, 4999,- forintos sarokcsiszolót, hogy bekrepált - a napi 9 órányi használattól. Akik megveszik a 7999,- forintos medencét, és két év múlva reklamálnak, hogy kifakult a színe a naptól. Akik egy hónap múlva rángatózva viszik vissza a lámpát, hogy eltört a burája, de nem baj, mert még "garanciális". Törésre? Autómosásra van fél év garancia? Ezek azok a degeneráltak, akik az eladókat basztatják a "hol keressem", a "mi a pontos címük/telefonszámuk/stb" kérdésekkel, miközben ott szorongatják a retkes kezükben a tabletjüket. Ahhoz meg hülyék, hogy bármit is kikeressenek a neten.

IQ hiányában meg jön a fenyegetőzés, üvöltözés, feljelentés, levélírogítás.

A Mihály-szindróma.

Meg a kibaszott felkiáltójelek a mondat végén!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Szánalmas. Ezek nem vevők, hanem idióták, akiknek jobb nem eladni semmit.

zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.07.28. 15:36:47

@Trackback: köszönöm.
Ha lenne ennyi hely a hétamon, tuti magara tetováltatnám az egész kommentedet.

Baldrick68 2017.07.29. 07:18:03

Engem az érdekelne, hogy hogyan tudott elveszni / megsérülni az a cső?

FDToth 2017.07.29. 08:55:52

hát ennyi. én is csináltam már olyat, hogy az adott termék gyártójána külföldre is írtam, és onnan jött pozitív válasz. Itthon sokszor xarnak bele, jobb inkább külföldön próbákozni.
Amíg Magyaroszágon látszólagos fogyasztóvédelem van (inkább nincs), addig kár bámrit is várni.
Főleg most, hog ymár nincs NFH és vannak helyette járási meg kormányablakos szarok, ember nem tudja h kihez forduljon, a legtöbb helyen lerázzák és máshova küldenek.
A Fidesz ezeket is szarul csinálta, persez körbe kell bástyázni Orbánt és ahatalmat, de a lkaosság káráa? és ezt a töbség nem, vagy nme kaarja észrevveni.

Permetező 2017.07.29. 09:44:22

@Baldrick68: az egesz jelenseg mogott a fizika all

Reactor 2017.07.30. 02:49:49

Íme a tervezett tönkremenetel újabb csodálatos szemléltető alanya, kedves olvasók. És még mindig van pár elmebajos, akik ilyenkor nekiállnak kórusban visítani, hogy fújkonteó, büdöskonteó, nemszabad...
Fantörpikusak ezek az egyszerhasználatos ipari hulladékok, meg a fogyasztói társadalmi közfelfogás, pocsékoljuk az erőforrásokat minél inkább, nyomorult százalékokért, hadd legyen minél rosszabb élete majd a dédunokáinknak.

@NemodaBuda: Ebből is látszik, hogy a korrupció az ország természetes állapota. Kit érdekel az igazság? Annak van igaza akinek több a pénze. Hányinger országot élünk.

@CID...: Nincs ebben semmi meglepő, ez is fogyasztói társadalom. Ne lehessen javítani, mert "nanótekknikával" készült, vegyél újat, fizess paraszt, azé' vagy...
Szánalomtenger.
Ám hallottam én már lelkészt is úgy káromkodni, hogy egy kocsislegénynek is a becsületére vált volna :DDD

@FDToth: Azért van még mindig ott az a joghézag, és működnek ilyen abszurd módon a dolgok, mert valakiknek az érdeke így kívánja. Érdekes, a csúnyarossz hitlerista fasiszta nácista rasszista trappista Magyar Gárdát pár hét alatt fel tudták oszlatni, annak ellenére hogy alkotmányellenes volt. Ezt meg valamiért azóta se tudják orvosolni. Ja hogy nem is akarják? Így már közelebb vagyunk az igazsághoz...

@kuki123: Ha lehet választani, inkább német szart veszek, mint made in China "óccó óccó nemdlága, ed dalab öccá szok dalab eze, veszed viszed!" szart. De ez csak egy szolíd vélemény.

@Bobby Newmark: Ez oké, de miért vinne el bárki egy műanyag csövet? :D kimegy a szemetre, oszt kukázik egyet magának kockázatmentesen, ezeket ugyanis senki nem szállítja el, olyanok mint a dísztárcsák meg az autógumik, hevernek mindenütt.
Egyébként nem olyan egyszerű csak úgy kitépni, a cső másik vége bajonettzárral rögzül a mobilklímához (nekünk egy Argo típusú van).

Trackback 2017.07.31. 14:14:21

@Reactor: a kötelező alkatrész-tartást azért oldották fel, mert értelmetlen költségeket és terhet jelentene a kereskedők (és a fogyasztók [~árak]) részére (csak gondold tovább, mi lenne, ha kötelező lenne minden kis biszbaszt tartani mindenhez), és azért, hogy szabaddá tegyék a piacot az alkatrészekre specializálódott kiskereskedők/gyártók részére. ha olyan iszonyatosan gigantikus igény van mindenféle pótalkatrészre, akkor miért nem gyárt szinte senki egy szabad piacgazdaságban?

másrészt: én dolgoztam szervizben, tudom, mi jelent valamit pótalkatrésszel javítani:
1. a vevő beszart készülékét kijavítod valami [gyári vagy utángyártott] alkatrésszel, és
2. hiába mondod már a hibafelvételkor, hogy az a gép már nem lesz ugyanaz, és hogy a javításra is korlátozott garanciát adsz, onnantól kezdve
3. a vevő minden szarral hozzád fogja visszavinni, ha valami baja vana gépnek, mert hogy "itt javították" (kicserélted az izzót, simán visszahozza a motorhibával is),
4. és csodálkozik, ha ezt a másik hibát egy új javítási költségen tudod csak elhárítani

sokszor elmondtuk, hogy nem érdemes javítani, de akkor is ragaszkodtak hozzá, kifizették a 15 ropit, majd két hét múlva hozzák vissza, hogy kampec egy másik hiba miatt

....sorolhatnám napestig

és még el sem jutottunk az összeesküvés-elméletekig
:)

Reactor 2017.07.31. 15:42:18

@Trackback: Voltak pedig anno kisboltok, amik csak és kizárólag pótalkatrészt árultak. "Ezer iparcikk" volt az itteninek a neve, még emlékszem is rá.
Vagy akkor tervezzék modulárisan ezeket a vackokat, hogy kompatibilisek legyenek más alkatrészekkel is. A régi játékkonzolok (pl. ColecoVision) például képesek Sega Genesis vagy Atari Kohn-trollerrel is működni, de a sokkal fejlettebb jelenben ez valamiért nem lehetséges. Biztos van egy kis szándékosság benne...

geot77 2017.08.01. 11:34:28

A tipikus "Kedves Vásárló", aki képtelen volt kibontani a csomagot, és megnézni, hogy benne van-e a távirányító.
A jótállási jegyen rajta van, hogy hol van a szervíz. Miért a kereskedőt cseszteti? Nem értem az ilyen lúzereket.

Bobby Newmark 2017.08.01. 12:20:36

@Reactor: Lehet, hogy nem fogalmaztam egyértelműen. Úgy sejtem, hogy egy "éles szemű" és "szemfüles" illető fogta, és ellopta valaki mellől éjszaka, a nyitva hagyott erkélyajtón keresztül a mobil klímát. Be már nem ment, hogy megkeresse a távirányítót, mert az rizikós lebukás szempontjából.
Aztán mikor már hazafelé tartott, vállán a cuccal, zavarta, ahogy a kivezetőcső lifeg, aztán azt útközben leszedte róla és eldobta.
Aztán feltette a netre hogy eladja, azzal a szöveggel, hogy a tartozékok "költözéskor elvesztek".

Tehát nem a cső lett ellopva, hanem a cucli, cső _nélkül_.

Bobby Newmark 2017.08.01. 12:23:24

@Reactor: A kis szándékosságra legjobb példa az Apple, aminek nagyjából egyetlen lófasz tartozékát sem tudod mással helyettesíteni. Nagyon csodálkoztam rajta, hogy a fülhallgatója jack-dugós megoldás volt, de ezt a félrecsúszást a legújabb telefonjukkal gyorsan kiküszöbölték.

Reactor 2017.08.01. 15:43:45

@Bobby Newmark: Méginkább biztossá vált, hogy nem fogok Epül terméket venni a közeljövőben :)

Bobby Newmark 2017.08.01. 16:30:25

@Reactor: Csak hogy hipszterkedjek kicsit, én már akkor rühelltem az Apple-t, mikor még azt sem tudtam, mi az.
Még a '90-es évek közepefelé jött be PCre a .mov formátum, az Apple saját, zárt videóformátuma. Amit semmi más lejátszó nem volt hajlandó lejátszani, csak az a fosadék Quicktime. Csak ilyen apróságok hiányoztak belőle, mint teljes képernyős lejátszás, vagy uninstall opció. Olyan volt, mint egy kibaszott vírus, vagy külön kellett hozzá 3rd party eltávolítóprogram, vagy kézzel kellett kiműteni a rendszerből.
És mindennek tetejébe voltak dolgok, amik igényelték. Leginkább játékok, de például valami érthetetlen oknál fogva az ArchiCAD is.

Nem egyszer kaptam hülyét miatta, szerencsére most már ki lehet küszöbölni.
süti beállítások módosítása