Tékozló Homár

Nem sokat lacafacázott az ÉMÁSZ

2017.08.04. 08:59 | Homár Hilda | 122 komment

dscn6334_1.JPG

A képek alapján eléggé jogosnak tűnik, ami történt, de nehéz elfogadni, hogy mindezt bármiféle előzetes felszólítás vagy értesítés nélkül lehetett megcsinálni, ráadásul ennyire brutál módon kivitelezve. Mindenki vonja le a tanulságokat, és hasonló helyzetben ragadja meg a fűrészt saját maga. Jobban jár.  

Volt egyszer egy ezüstfenyőnk (1984-2017)

A tegnapi napon Pestre kellett utaznom, Eszter benn volt az irodánkban - mindeközben emberek jöttek a családi házunkhoz, galádul megcsonkolták a tulajdonunkat, s mindezt úgy, hogy nem írtak levelet, nem szóltak, hogy tegyünk valamit, hanem elővették a láncfűrészt, majd kosaras kocsijukból ketté vágtak egy életet, egy olyan életet, ami 33 éve a családunk része volt.

1984-ben egy hatalmas kőrakás alól kibújt egy fenyőágacska, és annyira szeretett volna élni, hogy kibírta a több tonnás súlyt, várta, hogy elindulhasson az élete, majd szépen elkezdett terebélyesedni. Én kamasz voltam, mellettem Ő is kamasszá vált, végig ott figyelt bennünket, amikor az újszülött gyermekeinket hazahoztuk a kórházból, majd évről évre nagyobb és szebb lett. Árnyékot adott a kutyáinknak, több feketerigó család is otthonává választotta, s reggelenként az énekesmadarak is szívesen ébresztették innen az utcát. Kibírt rengeteg vihart, és amikor taxival jöttünk haza, akkor mindegyik taxis tudta, hogy a nagy fenyőfánál kell megállni...

Mindez már a múlté, mert jöttek ezek a gonosz emberek, akik tudom, hogy hivatalból intézkedtek, mert Ők az ÉMÁSZ, és jelen esetben Ők a hatalom. És nem szólhatok, mert nálunk ez így természetes. Tudom nagyon jól, hogy vigyázni kell a villany vezetékekre, tudom azt jól, hogy rendnek kel lenni mindenhol - de hol van az emberség, hol tart a világ?

Valaki biztos előzetesen végignézte, hogy melyik fa zavarja a vezetékeket - gondolom felírta egy kis kockás füzetbe vagy egy tabletbe, de arra már nem volt ideje, hogy értesítsen bennünket, hogy mire készülnek. Nem. Ők csak jöttek és vágtak, majd minden faágat, gallyat úgy hagytak ott, hogy a srácaimnak kellett rendet tenniük. Most van egy megcsonkított fánk, van egy nagy halom gally és ág - bennünk pedig csak kérdések vannak?

dscn6335.JPG

Vajon egy német vagy osztrák kisvárosban ugyanígy mehetnek a dolgok? Vajon ha jót tennék, ha ismeretlen tettes ellen feljelentés tennék? Vajon jó ez a világ így?

Nincs válaszom, csak mérhetetlen fájdalom van a szívemben és a lelkemben. Galádul elvágtak egy 33 éves életet, majd tovább álltak, és romboltak tovább.

Köszönöm, hogy időt szán ránk, üdvözlettel:

Zoltán

Megkérdeztük, mennyire oké ez a jogosnak tűnő, de vandál kivitelezésű megoldás.

Kedves Zoltán!

A hálózati engedélyest (ÉMÁSZ) minden bizonnyal vezetékjog illeti meg az ingatlanod területén, vagy legalábbis jogerős üzemeltetési engedéllyel bír. Így a villamosenergiáról szóló 2007. év LXXXVI. törvény 124. § (1) bekezdése szerint a hálózati engedélyes egyrészt idegen ingatlanon a biztonsági övezetet sértő növényzetet eltávolíthatja, másrészt ugyanezen szakasz (2) bekezdése szerint a karbantartás során a vezeték mentén lévő, a biztonsági övezetet sértő növényzetet eltávolíthatja, a felsorolt tevékenységek elvégzése céljából a vezetékjoggal érintett ingatlanra beléphet. Ezt erősíti meg a biztonsági övezetről szóló 2/2013. (I.22.) NGM rendelet (1) bekezdés f) és g) pontja is. A jogszabályhelyek előzetes tájékoztatási kötelezettséget nem írnak elő.

Mindezek mellett azonban az vizsgálat tárgyát képezheti, hogy a fa milyen mértékű visszavágása volt indokolt, volt-e lehetőség a megvalósított gyérítéstől eltérő - a fára nézve kíméletesebb - kivitelezési módra? Ezzel kapcsolatban javasoljuk, hogy elsősorban fordulj az adott szolgáltatóhoz, akitől kikérheted az adott karbantartás munkalapját, és panasszal élhetsz azzal kapcsolatban, hogy a karbantartási tevékenység szükségtelen mértékű volt, emiatt vagyoni kár ért.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nick a banya 2017.08.04. 09:14:56

Egy rokonom a saját maga ültette fenyőt vágta ki, mert már akkora volt, hogy korom sötét volt tőle a lakásban. Rabosították érte, mert a kedves szomszéd ráhívta a rendőröket. Az ÉMÁSZnak bezzeg lehet...

ozur 2017.08.04. 09:20:45

Mit drámázik? Ki se vágták, csak levágtak a tetejéből, hogy ne zavarja a vezetéket. Akkor bezzeg pampogna az ÉMÁSZnak, ha a fája miatt áramszünet lenne, mert elszakítaná a vezetéket. Mondjuk az tényleg tahóság, hogy otthagyják a levágott ágakat, és nem szólnak előre, de a levágás jogos.

Darth Revan 2017.08.04. 09:25:42

hat, szar ugy.

egy elhetobb helyen minimum az elozo nap kitesznek egy cetlit, hogy a fat megnyessuk, majd masnap fel is takaritanak maguk utan.

de hat magyarorszagrol beszelunk, itt a szolgaltatao is "hatosag"

FDToth 2017.08.04. 09:38:38

A megoldas jo ugy h nem szolnak elore, csak normalisan kellene a munkat elvegezniuk.
De hat az emasznak is 'szarokbele' emberek dolgoznak, plusz nem jut el a tudatuking h milyen kart okoznak.
Es a legfontosabb: nincs ugysem kovetkezmenye, azt csinalnak amit akarnak.

.Manyecska 2017.08.04. 09:44:48

Elindul újra majd a csúcsánál a hajtás bár esélyes hogy ferdén fog nőni:(((...sza még húsz év és ki is vághatod mielőtt kidől:((( pedig szép fenyő volt!...
tojjanak iskolabuszt tényleg nálunk is a platánokat felcsupaszították marha rondák..

Sluck Ödön 2017.08.04. 10:13:16

A szigeteletlen légvezeték (ha jól látom) miatt célszerű betartani az előírt térközt, mert ha hozzáér a fa az balesetveszélyes, vagy erősebb szélben az ágak segítenek összecsapkodni a fázisvezetőket aztán lesz tüzijáték meg áramszünet. Viszont nem ártana ha a szolgátató nem lenne ennyire döbrögi vagy nem idomított majmokat alkalmazna. De hát kis országunkból még nem veszett ki ez a jó kis konyhaügyeletes mentalitás. Esetleg levezetésképp össze lehetne gyűjteni az ágakat és behajigálni az ügyfélszolgálat ajtaján?

.Manyecska 2017.08.04. 10:23:54

..most nézem szinte félbevágták bakker, de dúúrva.

Monsta 2017.08.04. 10:39:56

Na marharépa, még örülj, hogy nem vágták ki egy az egyben. Megtehették volna, jogukban áll. Neked meg jogodban áll reklamálni, ha a fád miatt áramszünet van és ha időben nem hárítják el az áramszünetet, akkor tartod a markod a kötbérért. Ha akkor vágták volna ki mikor leolvad a fagyasztód 20 kiló hússal akkor is így reklamálnál?

Nick-son 2017.08.04. 10:58:31

Azért ezt láttátok ti is, látnotok kellett nektek is, hogy ez a fa mekkora és milyen viszonyban van a vezetékekkel. A 33 év alatt gondolom volt nem egy, nem kettő alkalmas időpont amikor kezdhettetek volna valamit ezzel a problémával valami olyan módon ami nektek is megfelelőbb.

A madarakat annyira nem érdekli az esztétika, ha akarnak leszállnak rá így is, meg hajtani is fog nincs még vége ennek a fának, viszont a szél nem fogja rádönteni semmire amiben kárt tehet. Szépek a nagy fák, meg sok érzelem minden érthető, de azért végig kell gondolni hova mit, mert egyes fajták meglepően nagyra bírnak nőni aztán az édes kis cukiságból lesz egy veszélyforrás amihez szakembert kell odahívni, hogy balesetveszély nélkül eltávolítsa.

Nem szép, de ez így van. A taxisok most majd a csonka nagy fenyőfát fogják keresni. Szívós népség, van az a borravaló amiért odatalálnak. Hidd el jobb ez így, mintha a legnagyobb viharban dől éppen oda ahova nem kellene, vagy okoz zárlatot, épp akkor amikor mindenhol a legjobban kellene, hogy legyen áram, télen a modern gázkazánok se működnek áram nélkül, kisgyerek gondolom van a környéken pár helyen... ha valami baj van akkor meg megy a nyígás, hogy mért ennyi meg annyi idő alatt értek csak oda... közben rezsicsökkentés... gondolom jó sok keret marad arra, hogy a lakókkal parolázzanak, hogy hát mikor lehetne kivágni a fát, milyen magasságban vágják el, hova tegyék az ágakat, ledarálják-e, aztán szépen összesöpörnek maguk után.... szép is lenne, de egy ilyen rezsicsökkentett árazás mellett nem hiszem, hogy ez belefér. Sok ennél fontosabb karbantartás sem, nem hogy ez.

hbe 2017.08.04. 10:59:52

Valószínű nem vigasztal, de ahhoz képest, amilyen szoktak csinálni az alvállalkozóik, ez még nem is lett olyan szörnyű. El kell fogadni, hogy légvezeték alatt nem engedjük ilyen magasra a fát. Attól, hogy szólnak előre, még ugyanúgy nekik kell kivágni egy ekkora fát ami ilyen közel van a vezetékhez.

Nálunk is értesítés nélkül barmoltak az utcában több ház előtt, de végül is a tulajdonos helyett végzik a munkát. Mondjuk egy felszólítás mehetne, mert sok esetben veszéyltelenül meg tudná oldani a tulaj.

A képre ránézve sajnos a szomszédod garázslejárója szabálytalan. Illetve ha az, amin a fenyő teteje fekszik, az járda, akkor a bokrod sem az igazi a jelenlegi formájában.

nyúúlacska 2017.08.04. 11:38:25

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: nem ültették. élni akart a kis ág és magától nőtt oda. ők csak hagyták. na.

KaTe 2017.08.04. 11:58:07

Bicskanyitogató ez a poszt. Kedves Zoltán úgy beszél arról a **** fenyőről mintha a gyereke lenne. Gondolom 33 év alatt annyira szívéhez nőtt, hogy képes lenne inkább átköttetni a villanyvezetékeket, mintsem hogy szeretett gyermeke így végezze. Mellesleg szeretett gyermeke továbbra is él, egyáltalán nem úgy tűnik, mintha meghalt volna, maximum megcsonkították, szóval még nem kell legyártani neki a milliós sírkövet.

Nem úgy mellesleg, kedves Zoltánnak, ha "időben" szólnak, mit csinált volna másképp? Megkéri a gyermekét, hogy menjen arrébb 3-4 métert? Vagy maga költözteti át?

A közterülethez mi köze van kedves Zoltánnak? Ha akarom, odamegyek és lehugyozom a drága gyermeke tövét, maximum megbüntet a rendőr közterületen való vizelésért.

@Nick a banya: Rokonod inkább jelezte volna az önkormányzatnak, mire készül, akkor lehet kapott volna engedélyt is hogy közterületen fát vágjon. (A visszavágás és a tőből kivágás között is van ám különbség)

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.04. 11:59:52

@Nouby: @nyúúlacska: Isten teremtette oda, vagy Gaia, a földanya, nem lehet mit tenni. :))

Antalbaba 2017.08.04. 12:19:06

Kíváncsi lennék, hogy mennyibe került volna ugyanez, ha szólnak előre és magának akarja megcsináltatni + ha elvitték volna, amit levágtak, akkor most a téli tüzelőt siratva keresnénk a galád fatolvajokat:-( Inkább gyorsan vízbe/földbe kéne döngölni a csúcsot, hátha megmarad az unokáknak posztolni valónak;-)

Alf56 2017.08.04. 12:31:03

"Volt egyszer egy ezüstfenyőnk"
NEM, nemvolt. KÖZterületen állt.

zsebatya 2017.08.04. 12:57:26

@Alf56: Pontosan. Az ingatlan előtti közterületen lévő növényzet (igen, a szilva- és meggyfa is) a közterület tulajdonosának birtoka. Elvileg az ingatlan elé telepíteni kívánt növényzet létesítése engedélyköteles, az más kérdés, hogy ezzel kevesen foglalkoznak.
Így a valódi fatulajdonos önkormányzat akár tőre metszésre is engedélyt adhatott volna a villanyosoknak. (Gyanúm szerint nem volt itt semmi ilyesmi. Veszélyes? Vágunk, szevasz.)

nyman 2017.08.04. 13:29:41

@Nick a banya: Magan v. kozteruleten volt a fa? Maganteruleten jellemzoen l.szarjak, bar vannak onkormanyzatok ahol egy osfas teruleten kulon endedelyt kell kerni. Jellemzoen atmero v. kerulet fuggo.

bluedressed 2017.08.04. 14:01:34

Örülhetsz, hogy nem kötelezett titeket a szolgáltató, hogy saját költségen vágjátok vissza.

Kb 20 éve a telekkel szemben közterületen állt egy óriási gesztenyefa, ha vihar volt, az egész környék imádkozott, nehogy a letört ágak elszakítsák a villanyvezetéket, ne adj' isten ki ne dőljön a fa. 3 ház volt veszélyben, köztük a miénk is. Évekig ment a huzavona, hogy kivágathatjuk-e, az önkormányzat nem volt rá hajlandó, de engedélyt kaptunk rá. Szakembert baromi nehéz volt találni, nem akarták elvállalni, már túl magasra nőtt. Közben néhányan meg akarták védeni a fát, végül sikerül összedobni a pénzt rá és a tiltakozókat leszerelni.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.08.04. 14:57:44

@nyúúlacska: az ÉMÁSZ meg galádul fölé húzta a vezetéket, hogy majd ha 30 évvel később megnő addig a fa, levághassák a tetejét.

NAV tolmács 2017.08.04. 15:01:53

Német vagy osztrák kis városban általában földkábel van. Ott ilyen probléma nincsen.
Nálunk nem érdeke a szolgálatónak, hogy lerakja a földbe. Saját pénzén lerakja a földbe, aztán méterenként fizethet utána adót a Viktoréknak.

apaarpi 2017.08.04. 15:36:58

@NAV tolmács: Német vagy osztrák kisvárosban, ha mégis légkábel van, és a posztoló saját területén van a fa, már rég megbüntették volna, ha nem vágja vissza, és balesetveszélyt okoz ezzel.

2017.08.04. 18:37:18

Atyaég! Én amikor megláttam az utcán a kosaras, fűrészes Émászos autót, magam szaladtam utánuk, hogy ne csak az utcán csináljanak rendet, hanem ugyan tolatnának be az udvaromba is, és a saját illetve a szomszéd ház felettem futó vezetékei alatt is csináljanak már rendet, ne nekem kelljen tőből két fenyőt kivágni, saját zsebből fizetni, hanem kosárból szedjék meg szépen. Mondjuk ennél szebben, mutattam nekik, hol vágják. Két ilyen fenyőmet rendezték meg belül, 5 liter borom bánta. Hálistennek. Nincs rosszabb, mint az áramszünet ilyen faszságok miatt. Ilyen elkényeztetett, nyavalygó picsa gyerekek mióta írhatnak a Homárra?

Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.08.04. 18:51:19

Korunk összetett szavakat különíró betegsége Zoltánt is elérte, még ha igaza is van a fenyővel kapcsolatban.

Xezs1 2017.08.04. 18:59:16

szentimentális szar

Orszag 2017.08.04. 19:09:54

Hirtelen aszittem, hogy a Modorosra tévedtem.

KissGecihuszár 2017.08.04. 19:10:09

@NAV tolmács: életvitelszerűen a "történelmi" NSZK-ban élőként 100%-ban igazat adok neked és egyben jelezni szeretném minden kioktató okostojásnak, hogy 2013-óta MINDEN, 120kV-nál kisebb feszültségszíntű, BELTERÜLETEN létesített villamos hálózatot csak és kizárólag FÖLDKÁBELLEL lehet elkészíteni, tehát az utcai 0.4kV-osat is! Nomost ehhez képest még mindig ott tartunk 2017-ben ,hogy "szeretett" áramSZOLGÁltatóink nagy ívben szarnak eme rendelkezésre, de hogy még arra se hajlandóak áldozni, hogy a már vagy 30 éve idejét múlt, avitt ú.n. 4 csigás szabadvezetékes igénytelenséget se cseréljék le egy ilyen elitebbnek kinéző helyen szigetelt vezetékkorbácsosra, melyet ugye nem zavarnak annyira a fák (arról nem is beszélve, hogy a villámcsapást is nehezebben vonzzák be, mint a csupasz légvezeték, mely ugye nagyon nem mindegy, szélvihar állóbbak,illetve erős szélben nem áll fenn az egyes fázis vezetők egymáshoz és /vagy a PEN szálhoz éréséből előálló rövidzárlat, stb ) , nos az már bőven felforralja a vért! Senki -legábbis a reálisan gondolkodó , némi szakismerettel is rendelkezők- nem várja, hogy amolyan gyere cipó, hamm bekaplak módon cseréljék ki az összes 4 csigás csupasz vezetékes hálózatot földkábelesre, de azért ennél lehetne intenzívebben csinálni, főként zöldövezeti helyeken, ahol 1-1 ilyen és ehhez hasonló pusztítás végleg megpecsételi az zöldövezetet, amiből eleve nem állunk oly fényesen, különösen a nagyvárosok tekintetében, de a kisvárosokban is van annyi beton, aszfalt, ilyen&olyan építmény, hogy meg kell becsülni minden m2-nyi fás, virágos zöldfelületet, pláne ebben a masszív 40C -ban...

.Manyecska 2017.08.04. 19:16:24

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: lehet akkor még nem volt ott légvezeték. legalább léggitározhatnak :D..@KissGecihuszár: valami 2025/??/-ig kell lásd Akadálymentes Égbolt megállapodás -
www.mme.hu/akadalymentes_egbolt_megallapodas

nagyon, nagyon lassan halad:(

.Manyecska 2017.08.04. 19:17:33

@KissGecihuszár: de nem tudom ebből pl. egy kertvárosban mikor lenne valami, kétlem:(..

Xezs1 2017.08.04. 21:08:56

@KissGecihuszár: Meztelen vagy házas csigás?

CID... 2017.08.04. 21:19:01

@KissGecihuszár: biztos jobban örült volna a család kedvence, ha gyökerestől kitermelik a földvezeték miatt ;)

Xezs1 2017.08.04. 22:57:49

@Jónapot kívánok!: Én már csak a szentimentális ömlengése miatt kiszámláznék neki egy büntetést.

2017.08.05. 09:45:34

A szerzonek nincs igaza. Semmilyen szempontbol.

Marcell Kakukk 2017.08.05. 11:57:25

Gyilkolni kell, hogy az urak (hatóságok) észhez térjenek? Már semmi se szent? Ölni kell az igazságért? Azt hiszik mindent megtehetnek? Legalább tájékoztattak volna és hagytak volna időt a legjobb megoldásra. Én mo

.Manyecska 2017.08.05. 13:08:07

@Marcell Kakukk: na tessék érted is ment kommentelés közben a fekete autó??:D

Xezs1 2017.08.05. 17:04:32

@Marcell Kakukk: Megitták a sörödet, vagy mi a baj?

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2017.08.05. 20:26:48

Szerintem magától is tud a szolgáltatóhoz fordulni...

Persze, nem szép, hogy levágták, de úgy amúgy ha értesítik is, akkor is levágják. Tahóság vagy nem. A bejelentés már mondjuk csak azért is lényeg lett volna, mert esetleg netek nem jó akármikor stb.

Egyébként... oda vagytok bejelentve, ahol laktok? Elég sokan beszívatják magukat így.

A szakmayság meg azért még mindig nem tökéletes, a bejegyzés végét elnézve.

Attilajukkaja 2017.08.05. 21:59:54

Disznóság, ahogy nálunk bánnak az emberekkel és a magántulajdonnal. Hja, mert olyan baromi erős és büszke ország vagyunk! Már csak egy kis emberség és kultúra hiányzik hozzá.

VT Man 2017.08.06. 10:07:18

@Nick-son:
"szép is lenne, de egy ilyen rezsicsökkentett árazás mellett nem hiszem, hogy ez belefér"

Haha.

Közben a cikkek arról szólnak, hogy a rezsicsökinél alacsonyabb áramár járna az energiahordozók árcsökkenése miatt...

sans paraben 2017.08.06. 13:16:15

miért nem lehet azt megérteni, hogy a poszternek fontos volt ez a fa és érzelmileg kötődött hozzá? biztos nektek is van olyan tárgyatok, ami húsz forintot sem ér, de olyan emlékek kapcsolódnak hozzá, amik megfizethetetlenek és pótolhatatlanok. egy gyerekkori levél, egy dobókocka, amivel a halott apáddal játszottál, egy kisautó, amit akkor kaptál, mikor született az öcséd... ha azokat felgyújtanák/kidobnák/belevágnának egy baltát, akkor is ilyen érzéketlenül reagálnátok?
lehet, hogy technikailag-biztonságilag nem volt más megoldás, ezt elfogadom, de ez akkor is barbár eljárás volt, és minimum egy értesítést megért volna, hogy a tulajok rákészüljenek, otthon maradjanak, hogy egyeztetni tudjanak a nyesés mértékéről, esetleg megoldják maguk a problémát, vagy mondjuk akár komoly összeget rászánva átültessék a fát valahová.
ne ti döntsétek már el, hogy másnak mi lehet fontos!

Muad\\\'Dib 2017.08.06. 15:01:39

@sans paraben:
Olyan fontos volt neki ez a fa, hogy eszébe nem jutott mikor már ránőtt a légvezetékre, hogy lépjen az ügyben. Annyira hú'de fontos volt neki, hogy magasról s*art rá hová nő, eszébe nem jutott, hogy megnyesse - vagy ha nem ért hozzá -, megcsináltassa valakivel.

Attilajukkaja 2017.08.06. 15:33:13

@Muad\\\'Dib:
"eszébe nem jutott mikor már ránőtt a légvezetékre"
Mert valószínűleg nem nőtt rá annyira. Egy ekkora fenyő nem nő annyit egy év alatt, hogy előző évben még semmi veszélyt ne jelentsen, a következőbe pedig ilyen brutál módon meg kelljen csonkítani. Az EMÁSz akkor járt volna el helyesen, véleményem szerint, ha az előző évi felmérésük után felhívják a tulaj figyelmét arra, hogy tegyen valamit a fával a saját kontójára, mert ha nem, akkor X idő múlva ők intézkednek, majd megküldik neki a számlát. Ez emberségesebb és az ÉMÁSz számára sokkal költséghatékonyabb is lett volna.

.Manyecska 2017.08.06. 15:34:51

Simán el tudom képzelni hogy x éve még lófasz se volt arrafelé nemhogy légvezeték!

Attilajukkaja 2017.08.06. 15:37:57

@Alf56:
" KÖZterületen állt."
Nem ott. Ez jól látszik a képen.

Muad\\\'Dib 2017.08.06. 15:47:37

@Attilajukkaja:
Az ELMŰ-ÉMÁSZ egy köcsög banda több dolog miatt it, ehhez kétség sem férhet.
De:
- marha jó, hogy ebben az országban az össze ember úgy gondolja, hogy neki semmivel nem kell foglalkoznia, hiszen xy szolgáltató, az állam, a szomszéd, a Viktor, a Fletó, stb. majd figyelmezteti kedvesen, hogy ugyan csinálja már meg azt, ami magától is mehetne.

Mellesleg - mivel a cikkben felvetették a külföld példát - elmondanám, hogy emlékszem pár éve dumáltam a beszállító partnerünk régiós vezetőjével, aki mondta, hogy a Bécs melletti kertes-házas részen, ahol ő él ez úgy megy, hogy ha nem tartja megfelelően karban az utcafrontot, vagy a háza előtti utcát valaki, akkor mindenféle figyelmeztetés nélkül ott hever egy vaskos büntetés a postaládájában. Pont. Nem megy oda Mucika figyelmeztetni, hogy b+ tartsál már rendet a portádon, hanem megbüntetik. Ráadásul szerinte ez tökéletesen jól van így, mert egy felnőtt embernek legyen már felelőssége a saját környezetével kapcsolatban (akkor is úgy került ez szóba, hogy meséltem neki, apámék utcájában nem lehet végigmenni a járdán a kertekből kinyúló fák lelógó ágaitól, amivel nem foglalkoznak a tulajok).

dr. mesterséges színezék 2017.08.06. 17:13:03

@Attilajukkaja: Azért ha megnézed a képet (tudom, a 2D sokat csalhat), amilyen széles a fa fesztávja a vágott részen, eredetiben inkább a legfelső ágak között mentek azok a vezetékek, mint fölöttük.

Itte erőst bele volt szarva a fizikába az esztétika égisze alatt.

Attilajukkaja 2017.08.06. 18:00:40

@Muad\\\'Dib:
"ebben az országban az össze ember úgy gondolja, hogy neki semmivel nem kell foglalkoznia, hiszen xy szolgáltató, az állam, a szomszéd, a Viktor, a Fletó, stb. majd figyelmezteti kedvesen, hogy ugyan csinálja már meg azt, ami magától is mehetne."
Valóban! Ők ugyanis ezért kapják tőlünk a fizetésüket.

"ha nem tartja megfelelően karban az utcafrontot, vagy a háza előtti utcát valaki, akkor mindenféle figyelmeztetés nélkül ott hever egy vaskos büntetés a postaládájában"
Mivel ott rend van. Ez a rend. Nálunk meg nincs semmilyen. Illetve kevés dologban van rend. Köteles vagy pl. eltakarítani a havat a járdán a házad előtt, de ha nem teszed meg, akkor sem történik semmi. Csak, ha valaki kitöri a nyakát. Viszont senki nem jön ki semmilyen vállalattól, hogy minden figyelmeztetés nélkül eltakarítsa helyetted. :o)

@dr. mesterséges színezék:
"eredetiben inkább a legfelső ágak között mentek azok a vezetékek, mint fölöttük"
Én is sokáig nézegettem a képet és nem vitatom, hogy valamelyik faág útban volt. De akkor az már régóta útban kellett, hogy legyen. Ezért gondoltam, hogy szólhattak volna a lakóknak, hogy intézzék el saját maguk a saját költségükre. Csak egy levélbe tellett volna, ehelyett kivonulnak két-három emberrel, munkagépekkel és összegányolják az egészet. Persze mit számít egy állami vállalatnak, hogy így herdálják el az adófizetők pénzét, és még rossz érzése is van tőle az embernek?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.08.06. 18:16:47

remelem kiszamlazzak nekik a vagast, es nem az adofizetok penzet herdaljak el, mert mit szamit egy allami vallalatnak.

Irbisz 2017.08.06. 18:58:16

A tulajnak kötelessege lett volna a fat magatol is nyirni, csak nyilvan nem ismerte ezen iranyu kötelesseget. Egyebkent nagy valoszinüseggel nem is az EMASZ emberi voltak, hanem egy alvallakozo akitöl az EMASZ megrendelte a munkat. Egyebkent kar höbörögni, inkabb örülni kell hogy a munka elvegzesenek költsegeit nem terheltek ra a hanyag tulajdonosra, ez annak felel meg hogy olyan helyen parkol ahonnan el kell szallitani az autojat mert akadalyozza a forgalmat, ott nem csak a sima parkolasi birsagot szabjak ki ra, hanem az elszallitasi költseget is.
Szerintem ha majd az EMASZT, EON-t stb. felvasarolja a fidesz (az allam), akkor a jogszabalyok szigorodni fognak es a jövöben hasonlo esetben nem csak a fajat fogja a hasonloan hanyag tulaj siratni, hanem majd nezi könnyes szemmel a raterhelt 50 000-es csekket.

Muad\\\'Dib 2017.08.06. 19:25:42

@Attilajukkaja:
Nem, egyikük sem azért kapja a fizetését, hogy tudja helyetted a jogaidat és kötelességeidet és ezekre ötpercenként figyelmeztessen. Az a cucializmus volt, amikor mindent tudtak helyetted és el is döntötték gyorsan, hogy te mit szeretnél csinálni.

has 2017.08.06. 19:33:18

@KissGecihuszár: Válaszoltál is a felvetésedre. "013 óta. Ami régebbi azt nem köteles átépíteni.

Attilajukkaja 2017.08.06. 20:59:12

@Muad\\\'Dib:
"egyikük sem azért kapja a fizetését, hogy tudja helyetted a jogaidat és kötelességeidet és ezekre ötpercenként figyelmeztessen"
Kicsit átpottyantál a ló túlsó oldalára.
Azért vannak és azért kapják a fizetésüket, hogy foglalkozzanak a rájuk eső problémákkal. Az ÉMÁSz pl. többek között azzal, hogy a vezetékek rendben legyenek. Ezért alkalmaznak hálózati engedélyeseket, akik rendszeresen ellenőrzik ezeket. Ha valami gond van pl. egy fa miatt, azt meg kell oldaniuk. Csak nem mindegy, hogy hogyan! Lehet normálisan és lehet bunkó módon is, ahogy ebben az esetben is történt. Mert nekik szabad!

"Az a cucializmus volt, amikor mindent tudtak helyetted és el is döntötték gyorsan, hogy te mit szeretnél csinálni."
És pontosan ezt a rendszert próbálják visszahozni most. Ők a hatalom, ezért bármit megtehetnek anélkül, hogy megkérdeznének vagy egyeztetnének veled. Nem tisztelik se a tulajdonodat, se téged. Ha úgy döntenek, hogy megcsonkítják valaki fáját és a szemetet meg otthagyják, nyugodt lélekkel megtehetik. Pedig lenne ennek tisztességesebb és költséghatékonyabb módja is. De mit számít az nekik, hiszen csak az adófizetők pénzét pazarolják.

Attilajukkaja 2017.08.06. 22:59:12

@Cseber Lajos:
Akkor szinte az összes fát ki kellene vágni az utak mentén, a házak környékén, mert bármikor jöhet egy vihar. Mondjuk mostanában elég sok gyönyörű fát el is pusztítottak nálunk.

Reactor 2017.08.07. 02:04:58

@Attilajukkaja: A viharok idén nyáron sokhelyütt megoldották a fa-kérdést amúgy. Itt is dühöngött olyan iszonyú vihar már idén, hogy a szél fákat csavart ki tövestül, és a sok magas fa kiválóan vonzza a villámokat is.

A cikk kérdésben én is érintett voltam, csak épp a szomszéd fenyőfája nőtt rá a vezetékünkre. Felmásztam machetával az előtetőre, és vagy 8-10 ágat lecsaptam a vezeték körül. Sajnáltam ugyan, de vagy ez, vagy a következő nyári vihar esetleg leszakítja a vezetéket. Maga a vezeték meg a bekötése már túl volt egy igen durva villámcsapáson, úgyhogy amúgyis kényes pont volt. Ettől még nem csináltam gyújtóst belőle mondjuk.

Jónapot kívánok! 2017.08.07. 03:04:37

@sans paraben: Megertjuk, hogy fontos volt a poszternek a fa, de ettol az omlengestol amit lenyomott a farol hanyingere tamad az embernek. Raadasul azert mert fontos volt neki, tovabbra is veszelyes volt Zotya tulevelu kisfia.

.Manyecska 2017.08.07. 08:09:50

@Reactor: valamelyik játékba be kéne ezt rakni pályának! :D@Cseber Lajos: tyűűűű ez durva, nálunk is áramszünet volt tegnap tönkre is ment a cirkónk! melegvíz ohne, még jó hogy fűteni nem kell épp.

.Manyecska 2017.08.07. 08:48:50

@Cseber Lajos: egész pontosan a vezérlőpanel szállt el 50.ezer ropi .

Muad\\\'Dib 2017.08.07. 09:04:55

@Attilajukkaja:
Na álljunk már meg. Az a vezeték gondolom nem 5 perce nőtt oda Isten segedelmével a fa környékére. Feltételezem, hogy a jajj'akedvencfám posztolónak is volt pár éve utánajárni annak mi is a pontos törvény azzal kapcsolatban, ha a fája belenő a légvezetékbe (a szolgáltató meg fogja nyesni/ki fogja vágni). Szerinted persze ez nyilván egy irreális elvárás, hiszen miért is nézne utána bárki is az ingatlanjával kapcsolatos dolgoknak. Nyilván a szolgáltató dolga, hogy odamenjen és szóljon neki, hogy figyu'öcsi ugyan ez a vezeték már évek óta itt megy, te is tudsz róla, mer'mükszik a lámpa a kecódban, meg a fádat is láttad már, de azért szólunk, hogy belenő a vezetékbe, mer'nyilván elkerülte a figyelmedet az elmúlt pár évben, hogy az a fa bizony növekszik.

Jónapot kívánok! 2017.08.07. 09:51:57

Mondjuk a karacsonyt megvarhattak volna a vagassal, akkor most a kedvenc fajat Zoltan feldiszitve tudna eltemetni.

Attilajukkaja 2017.08.07. 10:02:38

@Reactor:
Igen, nálunk is voltak hasonló problémák a társasházunk kertjében. Mi is igyekszünk magunk megoldani, hogy később ne nekünk okozzon gondot egy áramszünet. Az adott esetben nem tudom, nem láttam, mennyire volt ránőve a fenyő a vezetékekre. Lehet, hogy a lakók úgy ítélték meg, hogy a helyzet még biztonságos. Ha így volt, ha nem, magát az eljárást kifogásolom. Véleményem szerint lehetne ezt normálisabban is csinálni.

@Muad\\\'Dib:
" Szerinted persze ez nyilván egy irreális elvárás, hiszen miért is nézne utána bárki is az ingatlanjával kapcsolatos dolgoknak."
Látom, nem értünk egyet. Te hozzá vagy szokva a gondolathoz, hogy az ingatlanodra bármikor bejöhessen a "szerv" és ott azt tegyen a tulajdonoddal, amit akar, amikor csak akar a tudtodon kívül. Én meg nem. Ennyi.

Snagal 2017.08.07. 10:39:31

@sans paraben:
"egy dobókocka, amivel a halott apáddal játszottál"
azért az elég morbid, ahogy valaki egy halottal dobókockázik :)

Persze a fekete humort félretéve ne felejtsük el, hogy se a dobókocka, sem a kisautó nem nő akkorára, hogy a vezetéket veszélyeztesse.
Zoltán esetleg néha ránézett a kedvenc kis fájára? Mert akkor gondolom nem érte volna meglepetésként, hogy a fa megnőtt. Gondolom nem az idő alatt nőtt meg amíg elutazott a "nagyfaluba". A cirádás történetben arról nem szőtt semmilyen romantikus anekdotát, hogy "annyira szeretett volna élni" hogy még a vezetékeknél is magasabbra nőtt, és ő csak szurkolt neki?
Ha előre szólnak mivel lett volna jobb? Temetést szervezett volna neki?
Ja, hogy akkor talán kitalált volna valamilyen megoldást? Ühüm? és mit? És egyébként Zoltán mit gondolt az elmúlt 30 évben mi futott a fenyő fölött/körül póznákon, ruha szárító, hogy nem érezte ezt problémásnak?
ohh, megannyi gyötrő kérdés :(

Attilajukkaja 2017.08.07. 11:14:14

@Snagal:
"Ha előre szólnak mivel lett volna jobb? Temetést szervezett volna neki?"
Szerintem egy fél évvel előtte kellett volna kiküldenie az ÉMÁSz-nak egy levelet, amiben felszólítja a tulajdonost, hogy X napon belül távolítsa el a vezetékektől Y méter távolságban a faágakat, mert különben ők intézkednek és a munka díját, valamint Z összegű bírságot szabnak ki rájuk. Emberibb és az adófizetőknek költségkímélőbb eljárás lett volna. Itt pedig a tulaj helyett végezték el a munkát "ingyen", ráadásul még el is csúfították az utcaképet.

KaTe 2017.08.07. 11:56:10

@Attilajukkaja: Ha gázszivárgás van az ingatlanodon, akkor is be fog jönni a szerv, ha tetszik neked, ha nem. Sőt, ha ég a házad, akkor a fránya tűzoltók is be fognak gázolni a kerti palántáidon keresztül is akár, nem fogják mérlegelni, hogy az udvarodban melyik növény jelent neked gyerekkori emléket, illetve esetleges eltaposásával súlyos traumát. Továbbmegyek, ha a szomszéd háza ég és a terület csak a te kerteden keresztül megközelíthető, köteles vagy tűrni hogy átgázoljanak az ingatlanodon!

De mondok jobbat. Kedves Zoltánnak még mindig van lehetősége szépítgetni a "megcsonkított" fáját. Amúgy érdekelne, hogy másképp lehet levágni egy fa tetejét? :)

Attilajukkaja 2017.08.07. 12:17:48

@KaTe:
"a fránya tűzoltók is be fognak gázolni a kerti palántáidon keresztül is "
Szerintem rossz a példa. Itt nem azonnali beavatkozásra volt szükség, hiszen egy fa nem pillanatok alatt nő meg akkorára. Hogy az ÉMÁSz évekig rá sem nézett a környékre, az nem a lakók hibája. Továbbra is tartom, hogy el lehetett volna ezt normálisabban is intézni. Csak egy kis odafigyelés és hatékonyságra lett volna szükség az ÉMÁSz részéről.

"Kedves Zoltánnak még mindig van lehetősége szépítgetni a "megcsonkított" fáját."
Bocsánat, nem tudtam, hogy Zoltán személyes ismerősöd. Gondolom, valami hasonlót fog tenni, mert nem maradt más választása.

"Amúgy érdekelne, hogy másképp lehet levágni egy fa tetejét? "
Egy szakember (mert vannak ilyenek!) biztosan el tudná neked mondani. Mi a saját házunk táján ezt kíméletesebb és esztétikusabb módon szoktuk megoldani. Csak a kiálló ágakat vágjuk vissza. Azokat sem tövig.

Snagal 2017.08.07. 12:25:47

És ha a itt is csak a "kiálló" ágakat vágták vissza, csak az történetesen a fa csúcsa volt ha pont a vezetéknél volt?
persze tudom, a kép alapján nem tudhatjuk, hogy alatta volt-e... de azt sem hogy nem.

btw ahogy írod, a fa nem pillanatok alatt nőt meg, ezek szerint nem csak az ÉMÁSz de Zoltán se nézett rá a környékre/ hőn szeretett fára? Ő nem mulasztott?

KaTe 2017.08.07. 12:54:57

@Attilajukkaja: Értem. Tehát se nem vagy villanyszerelési/elektromos szakember, se nem vagy "fakivágó" szakember, ellenben meg tudod mondani, hogy mi mindent kellett volna másképp csinálniuk.

Nem is zavarnálak tovább, elvégre úgy is minden létező szakterület doktora lehetsz, aki biztosan mindenhez jobban ért azoknál, akik már évek óta az adott szakmában dolgoznak.

Muad\\\'Dib 2017.08.07. 13:00:04

@Attilajukkaja:
Hát bizony igen, ha a légkábel ott vezetik el minden törvényi előírást betartva (amit mellesleg én nem próbálok meg bíróságon megtámadni, ha nekem nem tetszik) én viszont les*arom a kötelezettségeimet. Merthogy a posztoló egy árva mukkot sem szólt arról, hogy a szemét szolgáltató légkábel rakott a közelembe, tehát nyilván nem ez a baja...

.Manyecska 2017.08.07. 13:01:28

@KaTe: tesz rá egy műfészket gólyának???? :DDD
@Snagal: tényleg nem lehet hogy akkor még nem volt ott légvezeték, újnak néz ki a környék. De mondjuk áram volt. Szóval nemtom......
én csak azt tudom elképzelni hogy akkor még nem volt különben nem írna ilyen kib....ott idegesítő posztot már elnézést...:! :D

.Manyecska 2017.08.07. 13:02:46

..még az lesz a durva amikor kihajt megint és vagy ferde lesz vagy emeletes-fenyő jelleggel fog nőni... de akkor is ott lesz a légvezeték!....

Attilajukkaja 2017.08.07. 13:06:28

@Snagal:
"a a itt is csak a "kiálló" ágakat vágták vissza, csak az történetesen a fa csúcsa volt ha pont a vezetéknél volt?"
Gondolom, ezt nekem írtad, csak elfelejtetted jelezni.
Aki már látott fenyőfát, az tudja, hogy a fa teteje keskenyebb, mint az alja. A képen jól látszik, hogy még az alsóbb ágak is beljebb vannak a vezetékeknél, ezért nem vágták le azokat. A kép persze torzíthat, de hogy éppen a fa csúcsa lett volna útban, azt nem tartom valószínűnek. Amit viszont igen, hogy az ÉMÁSz emberei úgy gondolták, inkább levágják a fa felső kétmadát, mert az elkövetkezendő 10 évben így nem lesz vele gondjuk.

"Zoltán se nézett rá a környékre/ hőn szeretett fára? Ő nem mulasztott?"
Mármint az ÉMÁSz vezetékeire? Lehet hogy igen, lehet, hogy nem. De ez mit számít? Hiszen nem erről szól a vita! :o)

.Manyecska 2017.08.07. 13:16:02

@Attilajukkaja: de lehet csak cs...sztek rá egyszerűbb volt félbevágni. Szegény fa. Olyan szép lehetett:(

telkoe 2017.08.07. 13:32:47

Vajon egy német vagy osztrák kisvárosban ugyanígy mehetnek a dolgok?
Kb hasonloan, esetleg annyiban jobbak hogy egybol viszik az agakat. Elozetes levelezest, konzultaciot, otletelgetest fogalmatlan de mindent jobban tudo unatkozo nyugdijaskakkal ott sem szokas tartani. Utolagos picsogasnal ott is ervenyes, hogy akit zavar ahogy az villmuvek csinalja megcsinaltathatja elotte sajat koltsegere.

Attilajukkaja 2017.08.07. 13:34:53

@stakeholder Manyecs:
"lehet csak cs...sztek rá egyszerűbb volt félbevágni"
Biztosan így volt!!! Mert ők megtehetik.

Tudod Te azt jól! 2017.08.07. 13:40:06

Nem értem! A hivatkozott jogszabály szerint a szolgáltató jogosult a fát eltávolítani. Itt nem távolította el, szimplán félbevágta. Az eltávolítás az lett volna, ha földlabdával együtt kiemelik és elviszik. Mennyivel humánusabb (vagy hogy mondják azt, hogy fa-szeretőbbek?) lett volna úgy...

Tudod Te azt jól! 2017.08.07. 13:42:43

@Tudod Te azt jól!: mondjuk akkor meg a visszamaradó kráter miatt menne a sírás.

Snagal 2017.08.07. 13:46:24

@Attilajukkaja: "A képen jól látszik, hogy még az alsóbb ágak is beljebb vannak a vezetékeknél, ezért nem vágták le azokat. A kép persze torzíthat, de hogy éppen a fa csúcsa lett volna útban, azt nem tartom valószínűnek. "
Szerintem semmi nem látszik ezen a képen ami alapján meglehet állapítani a fa és a vezeték helyzetét.
Miért nem valószínű, hogy a csúcsa a vezetékek között ment?
Legalább a google streetviewt vagy egy korábbi fotót mellékelt volna a poszter, hogy hogy nézett ki korábban ami alapján ő nem látta indokoltnak foglalkozni a fa méretével - sőt a poszter látványosan nem beszél arról mennyire ill. miként lógott bele a fa.
De spekulálni én is tudok, íme:
A kép alapján egyértelműen megállapítható, hogy a fa tökéletesen a vezeték alatt fut szerintem. Hogy miből az mindegy, csak mert nekem így tetszik a sztori:)
Szerintem az is megállapítható, hogy kurva magas volt a fa, szerintem az is lehet hogy egy mammut fenyő volt. A kép alapján azt is megállapítom, hogy az ÉMÁSz favágó mesteremberei gondosan körüljárták a lehetőségeket és a lehető legkíméletesebb munkát végezték.

Értem én, hogy szép volt a fa, és hogy Zoltán emiatt most szomorú, csak újfent jelezném, a meseszép költeményből nem derül ki:
- a fa mennyire volt közel a vezetékhez?
- Zoltánnak voltak-e tervei, hogy ezzel kezd majd valamit, vagy megvárta volna az első áramszünetet? (pl átülteni amikor még kissebb volt?)
Érthető okokból az ÉMÁSz emberei kevésbé kötődtek Zoltán fájához így szerintem elvárható lett volna Zoltántól, hogy gondoljon egy fa-barát megoldásra mielőtt túl késő lesz.

Snagal 2017.08.07. 13:49:46

@stakeholder Manyecs: Azt el tudom képzelni, hogy a fa előbb volt ott mint a vezeték, de gondolom a fa akkor még jóval kisebb volt mert vezetéket nem szoktak telepíteni fa ágak között :)
így szerintem volt idő bőven elgondolkodni azon mi lesz ha eléri a fa a vezetéket.
Persze erről Zoltán tudna csak érdemben nyilatkozni - de ha így is tesz remélem az már nem lesz népmesébe foglalva :)

Attilajukkaja 2017.08.07. 13:55:46

@Snagal:
Sajnálom, hogy az utolsó mondatomat figyelmen kívül hagytad, ezért megismétlem: "Lehet hogy igen, lehet, hogy nem. De ez mit számít? Hiszen nem erről szól a vita! :o)"
Az eljárás módja az, ami engem kiakaszt, függetlenül attól, hogy ezt ők szabályszerűnek minősítik-e vagy sem. Mert a szabályokat persze ők hozzák. ;o)

.Manyecska 2017.08.07. 14:19:49

@Snagal: nem ez egy szép kis ezüstfenyő! nálunk is ilyenek vannak az irodámmal szemben -jó sötét is van - gyönyörűek, az egyik ferde és pont a kocsira fog dőlni szélben mindig megy a para..! :D .......nagyon szépek megértem a posztert jah. Szerintem arra gondoltak hogy nemtom....:DD vannak jó bonsai-technikák már :P

KaTe 2017.08.07. 14:37:24

@Attilajukkaja: Jah, borzalmas eljárás, még a fa alatti növényzetet is széttaposták a figyelmetlen szemetek.
...Ja mégse.

Mellesleg olyan szögből lett fényképezve a fa, hogy azt te meg nem állapítod, hogy a légvezetékhez képest merre nő a csúcsa. De természetesen továbbra is fenntartom, hogy egy minden lében kanál szakembernek ezt kár is magyarázni.

Attilajukkaja 2017.08.07. 15:30:30

@KaTe:
"egy minden lében kanál szakembernek ezt kár is magyarázni.."
Most mit akarsz? Sokszor leírtam, hogy mi a gondom az egésszel, de úgy látom, te csak gyömöszölöd a langyos vizet a szitába. Nem érdekel, hogy mi lett az aljnövényzettel. A fát én is sajnálom, de itt az állami szervek pofátlansága az, ami felháborító. Sajnálom, ha ezt képtelen vagy megérteni.

CID... 2017.08.07. 16:09:58

@KaTe: basszus, félve írom le, de jelen esetben egyet kell veled értsek.

Xezs1 2017.08.07. 16:18:46

@sans paraben: Hogy lehet egy halott apával játszani? Damillal mozgatod az öreget?

Lengyelpiac Hu 2017.08.07. 18:27:47

Jogszerű és szép visszavágást láthatunk a képen.
Egyébiránt ezzel nem állt meg a fa a növekedésnen, valamelyik oldalhajtása átveszi majd a főhajtás szerepét és ismét lesz majd "csúcsa".
Természetesen ekkorra idősebb lesz a fa,lehet,hogy kicsavarja majd egy vihar és rádől vagy a vezetékre,vagy valamerre.
Ha a vezeték elszakad,mert a tulaj nem engedi / megakadályozza a visszavágást, akkor az abból eredő károkért a fa tulaját terheli a felelősség... Ami nem kis summa...

Permetező 2017.08.07. 19:30:22

Szerintem a fanak igaza van.

Manus81 2017.08.07. 20:49:36

Én is közüzemi szolgáltatónál dolgozom, és sajnos azt kell mondanom hogy az áram szolgáltatónak igaza volt. Volt a tulajnak bőven pár éve észre venni hogy az a fa bizony úgy nem oké, mire várt vele?
Nem tudjuk hogy a posztolót már vagy kétszer felszólították e vajon?
El se hinnétek hány ilyen egekbe növesztett fa van, ami azon kívül hogy baleset veszélyes, még a hálózati munkákat is akadályozza, majd mikor szóba kerül a téma hogy kedves tulaj ugyan tegyen már valamit a helyzet megoldása érdekében, jön a válasz hogy ő ugyan nem, mert ő nem favágó. bezzeg belenöveszteni volt esze. Ennél még azok a jobbak, mikor futó növényt növényt terelik fel az oszlop csúcsáig, majd még meg vannak lepődve mikor kimegy a szerelő, és pont hozzá kéne vezetéket kiépíteni, de nem tudja, és jönnek az előző kérdések, sértődések stb...
Vagy jó példa erre, ha egy oszlopot benöveszt a lakó egy futó növénnyel, majd az örökös pára, vizesedés ami a kedvenc kis növényke miatt az oszlopot éri, elkorhasztja az oszlop, és szépen megroppan, majd a háza felé indul meg, a tetőt lekaszálva, és jaj neki kártérítés kell stb stb.... De lehetne az efféle hanyag emberkékről mesélni sokat.
Van olyan ház ahova évente járunk futó növényt visszavagdosni, mert kéri hogy ne irtsuk tőből, mert szereti és oda figyel majd rá, pedig hányszor szóltunk hogy legközelebb gyomirtóval véglegesítjük a helyzetet, de tesz rá, de ha megtesszük, akkor kötnek ki itt a posztként, hogy neki senki nem szólt előre, csak ment a csapat barbár módszerekkel, pedig mindig van elő története az efféle sztoriknak. Kár a fáért, de ez a tulaj ép eszének használatával kivédhető lett volna, lássuk be.

Reactor 2017.08.07. 23:57:06

@Attilajukkaja: Az mi hogy gyömöszölni a langyos vizet a szitába? :D tetszik a kifejezés, de nem jön át, milyen értelemben használják, vagy hogy mit szimbolizál a langyos víz és a szita :) Megköszönném ha leírnád!

Xezs1 2017.08.08. 07:47:25

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Hát ez elég ronda volt még "fénykorában" is. És ezért hepciáskodik a poszter?

.Manyecska 2017.08.08. 08:15:55

@Lengyelpiac Hu: kurva szép visszavágás, be volt toszva szerintem aki csinálta. Sajnos az a baj hogy elkezd újra hajtani de általában ferdén nekünk is így járt a fenyőnk és olyan rohadt szép oldalirányba ment el öröm volt nézni:((...

Snagal 2017.08.08. 10:05:56

@Attilajukkaja:
"Ez a kép remekül mutatja oldalról a szitut:
www.egrinapok.hu/wp-content/uploads/2017/07/DSCN6337.jpg
"

Ez alapján is egyértelmű, hogy a fa nem volt útban gondolom.

Kár, hogy te sem igazán olvasod végig amit én írtam.
Szerinted (és Zoltán szerint is) a probléma az, hogy ez így nem jó... de azt egyikőtök sem bírta megválaszolni mit szerettetek volna helyette, hogyan szűnjön meg a probléma. Vágjanak az aljából ? :)

Jónapot kívánok! 2017.08.08. 11:04:07

Az volt mar, hogy kuldje vissza a fogyaszto a problemas termeket 14 napon belul. Remelem online vagtak vissza a fat, kulonben nem jatszik a 14 nap.

joska61 2017.08.08. 11:24:10

Most akkor az émász bánt csúnyán a posztoló fácskájával, vagy a posztoló bánt csúnyán az émász madzagjával?

Attilajukkaja 2017.08.08. 11:31:56

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Köszi a linket. A képeken jól látszik, hogy a fa magánterületen áll(t). És az is, hogy a vezetékek alatt. Kár, hogy nincs olyan kép, amelyiken a fát még nem csonkították meg. Mert az lenne a mérvadó!

Attilajukkaja 2017.08.08. 11:40:13

@Snagal:
"Kár, hogy te sem igazán olvasod végig amit én írtam.
Szerinted (és Zoltán szerint is) a probléma az, hogy ez így nem jó... de azt egyikőtök sem bírta megválaszolni mit szerettetek volna helyette, hogyan szűnjön meg a probléma. Vágjanak az aljából ? "
Kár, hogy te sem igazán olvasod végig, amit én írtam. Elmondtam, hogy mi lett volna véleményem szerint a helyes eljárás ebben az esetben. Ha rám bízzák a dolgot és nem önkényeskednek, akkor én biztosan hívtam volna egy erre szakosodott kertészt. Már csak azért is, mert neki vannak olyan szerszámai, létrája, ami nekem nincs, másrészt szakértelme, hogy úgy vágja meg a fát, ahogy szükséges, de még esztétikus. A saját (elég nagy) telkünkön is így szoktuk megoldani a problémákat.

Dark Declan 2017.08.08. 13:11:13

@zsebatya: ebben a tulajdonjogban az az érdekes, hogy télen a közterületedet is neked kell rendben tartani (hó), de, amint máshogy kívánja az érdek, akkor köztulajdon. Egyébként függetlenül attól, hogy a fa törzse magánterületen van, az átlógó részek közterületen vannak. Ahogy te is levághatod a szomszéd átlógó növényzetét.
A posztoló még örülhet, hogy nem féloldalas fát csináltak belőle :-D
Egyébként meg csak várni kellett volna 1-2 napot és elviszik az ágakat.

peter3374 2017.08.08. 14:00:16

@sans paraben: Hülyeséget beszélsz, a posztolónak az elmúlt 15 évben csak fel kellett volna tűnnie, hogy baj lesz ebből és jön a szolgáltató és kivágja a fáját...
Ha nem akarta akkor lehetett volna vezetékáthelyezést kezdeményeznie és persze ki kellett fizetnie az a akár pár milliót amibe ez került...
Minden épeszű ember tudja, hogy tilos belenöveszteni egy fát a vezetékbe...
Aztán ha egy párás esős napon az alá álló gyerekét csapta volna agyon az áram, akkor se engedte volna kivágni a fát?

Attilajukkaja 2017.08.08. 14:03:39

@peter3374:
"Minden épeszű ember tudja, hogy tilos belenöveszteni egy fát a vezetékbe.."
Miből gondolod, hogy belenövesztette? Arról, hogy mennyire volt a fa a vezetéktől, sajnos nincs kép.

peter3374 2017.08.08. 14:04:46

@Attilajukkaja: Mi a francért kéne mindenről egyeztetni?
Minden épeszű ember tudja, hogy nem ültetünk fát vezeték alá, vagy ha igen, akkor biztonságos távolságban mindig visszametsszük..
Csak az ilyen félhülyék háborognak ezen akik annyira sötétek, hogy az előző 15 évben nem tűnik fel nekik, hogy ebből baj lesz....
Megtehette volna sok éven kersztül, hogy rendezi a fát? persze de nem tette meg.... még a bünbtetés is jogos lenne...

peter3374 2017.08.08. 14:09:42

@Attilajukkaja: Ha nem lett volna a vezeték védőtávolságában, akkor nem vágták volna le. Te sem gondolod, komolyan, hogy találomra vagdosták a fákat össze vissza...

Permetező 2017.08.08. 16:45:41

@peter3374: a vezeteket is arrebb lehetett volna tenni, vagy vagni belole hogy ne logjon a faba :D

Xezs1 2017.08.08. 17:00:06

@Attilajukkaja: Esetleg esti mesét ne olvasson a szolgáltató a poszter gyerekének? Felnőtt emberekről beszélünk basszus, nem tűnt fel nekik, hogy belelóg a vezeték? Vagy látták és azt gondolták, hogy milyen szép látvány lesz majd, mikor a fán keresztül földel a vezeték? Ilyen videókat nézegettek mint ez, és ők is Youtube sztárok akartak lenni? www.youtube.com/watch?v=HvRWTGqQAoA

Attilajukkaja 2017.08.08. 17:24:46

@peter3374:
"Mi a francért kéne mindenről egyeztetni?"
Nem a francért, hanem mert ez lenne a normális. Ha az ingatlanodról, a tulajdonodról, akkor igenis értesítsenek, ha valami problémája van valakinek.

"Minden épeszű ember tudja, hogy nem ültetünk fát vezeték alá, vagy ha igen, akkor biztonságos távolságban mindig visszametsszük."
Élőszőr is nem ültették azt a fát, másodszor meg nem tudjuk, mennyire veszélyeztette a fa a vezetékeket. Arról nem láttunk képeket.

"Csak az ilyen félhülyék háborognak ezen akik annyira sötétek, hogy az előző 15 évben nem tűnik fel nekik, hogy ebből baj lesz...."
A félokosok meg tudják, de nem szólnak, ugye?

"Megtehette volna sok éven kersztül, hogy rendezi a fát? persze de nem tette meg.... még a bünbtetés is jogos lenne..."
Örülnél, mi? Az lenne csak számodra a boldogság!

" Te sem gondolod, komolyan, hogy találomra vagdosták a fákat össze vissza..."
Úgy gondolom, hogy évekig rá sem néztek a környékre, amikor pedig arra jártak, látták, hogy néhány év múlva a fa gondot jelenthet. Ezért inkább félbe vágták, mert így évekig megint nem lesz rá gondjuk.

@Xezs1:
" Esetleg esti mesét ne olvasson a szolgáltató a poszter gyerekének?"
Nem értem, miért van ilyen sok érzéketlen ember, akit ennyire nem érdekli, hogy az ÉMÁSz mire pazarolja az emberei munkaidejét és az adófizetők pénzét! Sokkal költséghatékonyabban és emberibb módon is meg lehetett volna oldani a problémát. De ez a dúvad mentalitás úgy látszik, sokaknak imponál, amíg nem vele szemben alkalmazzák.

"Felnőtt emberekről beszélünk basszus, nem tűnt fel nekik, hogy belelóg a vezeték? "
Honnan tudod, hogy már belelógott? Mutass róla egy képet.

Jónapot kívánok! 2017.08.08. 18:02:02

@Attilajukkaja: www.egrinapok.hu/2017/07/26/volt-egyszer-egy-ezustfenyonk-1984-2017/

Azert eleg szepen latszik a harmadik kepen, hogy hol lehetett a fa csucsa, na meg az is, hogy talan nem is volt annyira barbar az a munka?

Attilajukkaja 2017.08.08. 18:11:47

@Jónapot kívánok!:
Már láttam a képet (a cikket már tegnap este belinkelték), de szerintem ez is torzít. Mert a kép szerint a vezetékek már a fenyő ágai között futottak évek óta.
De neked is megismétlem, amit már többeknek. Nem a tulajt akarom védeni, mert nem tudom, mi volt a helyzet a fával. Nekem az eljárás módjával van bajom.

Jónapot kívánok! 2017.08.08. 19:37:43

@Attilajukkaja: Nem tudjuk milyen volt az eljaras modja. Zoltan csak a vegkifejletet sirankozta ide. Lehet mar volt 5 felszolitas csak Figyelmen kivul lett hagyva, hisz nehogy mar a csalad fenyocskejebol levagjunk. Zoltqn nem mondta el a teljes igazsahot, ebben biztos vagyok.

Attilajukkaja 2017.08.08. 19:49:29

@Jónapot kívánok!:
"Lehet mar volt 5 felszolitas csak Figyelmen kivul lett hagyva"
Lehetséges, de kétlem. Először is, mert akkor nem érte volna Zoltánt ekkora meglepetésként. Másodszorra, mert Szűcs László ezt írta: "A mi kb. 40 éves ezüstfenyőnk a kertben állt, nem az utcán. 40 évig nem zavart senkit. Majd jöttek az elektromosok, szintén minden egyeztetés nélkül, és levágták az összes ágát, ami az utca felé volt (de még bent a kertben). Szóval a fél fát levágták. A fenyő ezt nem élte túl, még hívhattunk egy favágót is. "Szép" látvány volt. "
Harmadszor, mert az ÉMÁSznak sajnos nem kötelessége értesítenie senkit semmiről. Ez a törvény.

"Zoltqn nem mondta el a teljes igazsahot, ebben biztos vagyok."
Konkrétan mire gondolsz, kedves kommentár? Remélem, nem ARRA! :o)))

Xezs1 2017.08.08. 22:55:49

@Attilajukkaja: És te miért vagy ennyire érzelgős? Várj kitalálom, te vagy a poszter, vagy a nője vagy a fene tudja kije. Egy kurva fáról van szó, nehogy már temetést rendezzetek neki cseszd meg.

Attilajukkaja 2017.08.09. 11:02:27

@Xezs1:
"te vagy a poszter, vagy a nője vagy a fene tudja kije"
Káromkodj és személyeskedj valamelyik haveroddal, ne velem!

Attilajukkaja 2017.08.09. 11:56:55

@Xezs1:
" Kis majom."
Látom, folytatod a bunkóságot. Ennyire fussa?
A baj, hogy nem érted, hogy itt nem a fáról van szó, mert neked tetszik, hogy az állam beleszólhat bármibe, bármikor. Beléphet a magánszférádba, amikor csak akar. Összegányolhatja a tulajdonodat a saját ingatlanodon, ráadásul feleslegesen sok pénzért, amit az adófizetők fizettek be. Pedig lehetne ezt másképp is, civilizáltabb módon csinálni. De sokaknak tetszik, hogy az ország vezetői most bármit megtehetnek, amit csak akarnak. Azt államosítanak, amit csak akarnak és olyan törvényeket hoznak, amelyek CSAK nekik kedveznek. Elvehetik bárki trafikját, földjét, kitehetnek embereket az otthonukból, ... és megcsonkíthatják bárki fáját. És neked erre csak az a válaszod, hogy engem lemajmozol? Gondolom, még büszke is vagy magadra! Ez a baj, nem a fa levágása.

Xezs1 2017.08.09. 12:41:22

@Attilajukkaja: Te meg azt nem érted, hogy unalmas már a nyavalygásod és a világ nem fog úgy működni ahogy te akarod, még ha itt vered magad vagy 2 napig, akkor se. Felnőtt emberektől elvárható hogy felelősséggel cselekedjenek és kész, nincs mit tovább rágódni a témán. Törőggyé beléje.

Az már végképp szánalom hogy fröcsögsz itt a politikáról, holott a posztnak köze sincs hozzá. Biztosra veheted hogy egy SZDSZ kormány alatt is ugyanez történt volna, mert ismétlem, semmi köze a kettőnek egymáshoz. De politizálj, fröcsögj, vívódj, harcolj, mérgelődj, biztos sok haszna van.

Xezs1 2017.08.09. 12:44:32

Ez ami belőled árad, a hamisítatlan kispolgári sértődöttség. Kirúgtak a melóhelyedről vagy mi bajod neked a világgal?

Attilajukkaja 2017.08.09. 13:14:39

@Xezs1:
'unalmas már a nyavalygásod"
Akkor mégis mi a fenének olvasgatod és válaszolgatsz nekem? Ennyire uncsi az életed, hogy még az én nyavalygásom is feldob?
Szállj le rólam, ha csak személyeskedni meg tahóskodni tudsz! Nekem elegem van belőled. Csá!

Xezs1 2017.08.09. 15:16:01

@Attilajukkaja: Elhiheted, hogy belőled is elég volt ennyi.

Távoli Fitymacsattogás 2017.08.09. 23:18:33

Az volt már, hogy erre milyen nehéz volt kiverni?

Snagal 2017.08.10. 09:29:20

@Attilajukkaja: Szerintem sorosbérencmigráncshordák vágták ki.

Szittyamagyar sámán eljárás "kellett volna ehhez a melóhoz b+" :)

Xezs1 2017.08.10. 11:12:59

@Snagal: És még a Föld is lapos.
süti beállítások módosítása