Tékozló Homár

Hogyan lehet lemondani egy előfizetést, ha haláleset történik?

2017.08.14. 09:13 | Homár Hilda | 58 komment

telekom-logo.jpg

Egy haláleset rengeteg gyakorlatias elintéznivalóval jár, ami komoly terher ró az érzelmileg amúgy is megviselt családra. Ha ilyenkor nem jön össze vaami, az különösen fájdalmas.

Telekom - kell az ügyfél ha halott is

Kedves Hilda!

Nem az összeg nagysága, hanem a hozzáállás sértő.

Anyósom 07.21-én elhunyt. Temetés után elkezdődött a szokásos procedura a szolgáltatókkal. Ment minden a vártnál simábban, kivéve a szuper Telekom.

Egy vezetékes telefonszámot próbálunk megszüntetni, de sajnos nem sok sikerrel. Személyes ügyfélszolgálat már nincs a városban, a telefonost kivárni képtelenség, maradt az online. Felmondónyilatkozat kitöltve elküldve, + a halotti anyakönyv szintén. Honlap szerint ilyen esetben 1 munkanapon belül a szerződést megszüntetik. Nem szüntették meg, válasz sem jött , sem levél sem telefon, sem email. Július 31-én újabb email. Válasz nincs a mai napig, telefonvonal él. Ma újabb email nekik, de küldöm ide is, mások okulására. Gondolom szüksége van a Telekomnak a havidíjra, hiszen telefonálni már nincs kinek.

Hová fordulhatok, hogy megszüntessék végre az előfizetést, nem kivánunk olyan szolgáltatásért fizetni, amit senki nem vesz igénybe. Az öszes többi szolgáltató (Elmü, Főgáz, PR telekom, stb) ügyfélszolgálatának köszönet.

Rita

Kedves Rita!

Magyar Telekom Nyt. általános szerződési feltételinek 12.5.3. pontja összhangban a vonatkozó törvényi rendelkezéssel külön nevesíti az előfizetői szerződés megszűnésének az előfizető halála miatt bekövetkezett esetét. Ennek alapján akkor szűnik meg a szerződés, amikor a halál ténye a szolgáltató tudomására jut. A szolgáltató az előfizető haláláról a halotti anyakönyvi kivonat eredetijének vagy hiteles másolatának kézhezvételekor értesül.

Az jelenthet problémát, hogy a halál tényének e-mailben történő bejelentésével egyidejűleg nem történt meg az eredeti halotti anyakönyvi kivonat, illetve annak hitelesített másolatának a megküldése. A szabályzat értelmében pedig csak ezzel együtt lehetséges a szerződés megszüntetése.

Javasoljuk tehát a bejelentés megismétlését írásban, tértivevényes levélben. A levélhez pedig mellékelni kell az eredeti halotti anyakönyvi kivonatot vagy annak hitelesített másolatát is. A szolgáltatónak erre a levélre már meg kell szüntetnie a szerződést. Ha ez mégsem történne meg, akkor az ügyben az illetékes békéltető testülethez lehet fordulni a szerződés megszűnésének megállapítása érdekében.

Felhasznált jogszabályok:
2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nouby 2017.08.14. 09:24:54

Szóval GVT szerint az a baj hogy nem hiteles a másolat.

Az is megérne egy misét hogy szerződést ráutaló magatartással is köthet akár a halott is, felmodani meg kecskebőrre szűzlányok vérével írt kérelem kell.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.08.14. 09:50:50

Azért annyira nektek se sürgős, ha még ennyi idő után sem tudtatok odatelefonálni. Talán érdemes lenne megpróbálni, hátha mégse képtelenség kivárni...

FDToth 2017.08.14. 09:58:55

a gvti megint hülyeséget ír... nagymamám meghalt, lemondtam a online a szolgáltatást, csatoltam az anyakönyvit pdf-ben és kész, a szerződést felmondták, és visszafizették arányosan a díjat.
A másolat az eredeti másolata, minek az eredeti????
amikor írok a gvti-nek mindig azt mondják h téritvevénynel küldözgessek leveleket, holott ott az e-mail, ha az oilvsottságot visszagzaolják, az egy az egybnen olyan, mint a tértivevéánye, csak 1 hételgyorsabb....

Jessybátsi 2017.08.14. 10:09:09

@FDToth: Ahogy azt móricka elképzelte :D Nem hiszem, hogy lenne olyan bíróság, ami egy fénymásolatot elfogadna hiteles másolatként. Az, hogy neked elfogadta a szolgáltató, csak a szerencséden és a szolgáltató jóindulatán múlt.

FDToth 2017.08.14. 10:11:55

@Jessybátsi: de ez nem bíróság, bíróságon persze h kell eredeti, de más ügyekben bőven elég (lenne) másolat, felesleges és időpazarlás pl. személyesen elvinni eredetei dokumentumokat ás bemutatni, mert ha vki hamisít, akkor tök mindegy h odaviszi és bemutatja vagy mailen küldi.

ROTFL Manó 2017.08.14. 10:29:14

@FDToth: +1

@Jessybátsi: Mert ha beviszed személyesen, akkor az unott pofájú ügyintézőcsaj húzza le a fénymásolón. Akkor meg már nem mindegy, hogy te adsz be másolatot, vagy ő készít egy másolatot?

FDToth 2017.08.14. 10:32:29

@ROTFL Manó: legjobb példa erre, hogy cégünknél mindenkinek be van szeknnelve az aláírása, és ezeket rakjuk rá külöböző doksikra ha gyorsan kell vmit alírni. PErsze hivatalos iratot csak és kizárólag kézzel, de pl. egy meghatalmazást azt csak digitálsi aláírással készítek, sosme volt még baj belőle, nem is veszik észre.
SZIG-eken van digitális aláírás, azt is lehetne mrá hazsnálni (pl banki készpénzfelvételnél), de még nem kész a rendszer erre. Akkor minek vezették be már több, mint 1.5 éve? :)

Jessybátsi 2017.08.14. 10:40:24

@ROTFL Manó: @FDToth: Ha eredetit kér, vagy hiteles másolatot, csak rajta múlik, hogy a sima, nem hitelesített másolatot elfogadja-e. Sajnos ez így van. Ha esetleg meg per lesz belőle, mert nem voltál hajlandó a kért iratot bemutatni (ezért említettem a bíróságot), akkor kb. cseszheted az egészet és még a perköltséget is fizetheted. Az, hogy az "unott képű" ügyintéző lemásolja, az már más történet. Hivatalokban is lehet így. Ilyenkor az aláírásával és céges/hivatali pecséttel igazolja, hogy az eredetiről készült a másolat.

Kondom Keselyű 2017.08.14. 10:55:40

@onlajnok:
a hivasok kb. 99 szazaleka 10 percen belul kezelot kap. 90% 5 perc alatt. ivr-on atverexed magad,aztan kihangositod.

Leadfoot 2017.08.14. 11:22:47

Ilyenben nekem is volt részem. Minden simán ment, egészen addig, ameddig le kellett volna adnom az eszközöket (1 tévé box + 1 router).
Mondták, hogy feladhatom a postán ingyen, vagy akár leadhatom náluk személyesen is.

Postán épp nem volt dolgom, meg egyébként is az ügyfélszolgálat felé jártam, leadtam hát személyesen.

Aztán elkezdték küldözgetni a leveleket, hogy adjam le az eszközöket. De hát nálatok vannak, basszameg! Itt jöttem rá, hogy jobb lett volna postán feladni, akkor legalább a kezemben lenne a feladóvevény.
Gondoltam nem reagálok semmit, majd megoldják. Aztán egy idő után nem jött több üzenet, gondolom, észbe kaptak.

És akkor bónuszként ideírom, hogy a honlapjuk egy lassú, 10-ből 1-szer összeomló fos, és mikor bementem kártyás előfizetésről havidíjasra váltani, először nem tudtak segíteni, mert "nem működik a dominó rendszer".

Egészen abszurd, hogy egy nagy kommunikációs cégnek ennyire fos legyen a kommunikációja, és ennyire trágya szinten álljanak műszakilag.

Leadfoot 2017.08.14. 11:26:55

Egyébként így én is jártam. Online rendeltem net előfizetést, aztán semmi reakció. Egy hónap múlva fölhívtam őket (kb. 25 perc várakozás volt, igaz, ez még 2-3 éve volt), hogy mégis mikor jönnek bekötni.
Ekkor közölték, hogy az adott helyen nem lehet bekötést létesíteni. Mondom az oké, de erről nem kellett volna nekem szólni, hogy ne várjak rá, mint a jógyerek? Hát, majd értesítenek hivatalosan erről (LOL, mikor már megtudtam telefonon). Ja, azóta is.

Nouby 2017.08.14. 11:30:05

@FDToth: T-nél mondtad le? Mert elfogadhatják a másolatot is ha akarják, de itt nem akarják.

FDToth 2017.08.14. 11:49:30

@Jessybátsi: jó, persze, de amit írsz az egy tzpikikus bürokratikuis berendezkedésű országra jellmezp, sajnso ránk is. a telekomnél úgy van a lemondás, hogy online megteheted, csatolod az áltauk kért fájlt é skész. Oylan nem lehet he egyszer szónak h kell hitele smásolat, egyszer meg nem. Vagy kell minidg, vagy ssosem.

FDToth 2017.08.14. 11:53:26

@Nouby: persze, ott mondtam le, online, csatolva a doksit. 1x1

KaTe 2017.08.14. 12:07:33

@Jessybátsi: Milyen per? Attól hogy a másolat nem hiteles az anyós még 07.21. határnappal elhunyt. Ezt sem a hiteles, sem a hiteltelen másolat nem fogja megváltoztatni.

Mellesleg ki mondta, hogy nem hiteles? A Telekom baszott válaszolni. És miért a GVTI-nek kell erre válaszolnia, ahelyett hogy a Telekom felböffentene valami olyasmit, hogy "hé te ****, hiteles másolatot küldj"

Tényleg egy másodpercre is normálisnak gondoltad, hogy egy szolgáltató ahelyett, hogy segítené a gyászoló hozzátartozót, inkább kotlik az előfizetésen, amit már rég nem vesz igénybe senki?!

Jessybátsi 2017.08.14. 12:08:46

@FDToth: Nézd, én sem bírom a trékomot, sőt! De ennek ellenére most azt mondom, igazuk van. Miért? Mert ha esetleg hamisan bejelentem, hogy az ügyfelük meghalt, ami hiteles másolat nélkül könnyű, akkor ők ütik meg a bokájukat, ha az ügyfél odamegy verni a tam-tamot, hogy "ezmegmiez"? Tudom, nem életszerű, hogy valaki ilyet tegyen, de sajnos megtörténhet. Ezért nem vállalja be minden ügyintéző azt, hogy elfogad egy scan-t, vagy sima fénymásolatot.

Jessybátsi 2017.08.14. 12:12:35

@KaTe: Nem gondoltam normálisnak. És igen, válaszolhatott volna. De ott nem erről írtam, hanem a jogról. Az erkölcsöt/ésszerűséget meg ne keverd össze a törvényekkel, sem pedig a jogokkal, mert akkor nagyon nagy meglepetések érhetnek. Eléggé baj, hogy ez jelenleg így működik, de sajnos így van. Akkor is, ha nem értünk egyet vele.

szmoker (Homo Trollicus) 2017.08.14. 12:31:29

T ügyfélszolgálat, lol
Múlt héten 56 percig voltam velük vonalban, és nem sikerült elintézni egy borzalmas bonyolult dolgot - megnövelni az előfizetéshez járó webtárhelyet.
Költözik is a honlap más szolgáltatóhoz.

KaTe 2017.08.14. 13:10:13

@Jessybátsi: Pontosan, ahogy mondod. Ugyanis a bíróságon JOGszolgáltatás van és nem pedig IGAZSÁGszolgáltatás. Sajnos hajlamos vagyok a kettőt összekeverni, így pl. sose lehetne belőlem ügyvéd.

Ettől függetlenül a Telekom magasról tett arra, hogy legalább az ASZF-re hivatkozva válaszoljon a posztolónak. Persze mondhatjuk, hogy erre elvileg van 30 napjuk. Ráér nekik a 30. napon válaszolni, szóval jogilag rendben van, erkölcsileg meg húzzák le magukat ..

evacat 2017.08.14. 14:05:47

Ezek szerint nem mindig és nem mindenütt ilyen vaskalaposak.
Anyósom halálakor emailban küldtük meg a lemondást és a halottit
és simán elfogadták. Ez budapesti X., kerületi telefon volt.

egy polgár ... 2017.08.14. 14:32:24

Bocs, ne miért is foglalkozol velük:
1) Nem te kötötted a szolgáltatói szerződést, így végrehajtani sem tudnak rajtad...
2) Az elhunytad sem tudják perelni: perbeni jogképesség hiánya...

Előbb utóbb maguktól felmondják a szerződést és mivel nem tudják kin behajtani eltűnnek... Pontosan ez történt nálam is...

Tudod Te azt jól! 2017.08.14. 14:43:07

A GVTI beszél valóságtól elrugaszkodott dolgokat! Eredeti iratot nem küldünk szolgáltatónak! Mi van, ha elkeverték valahol, és újra kéne küldeni? Az akvi kivonatot nem tucatszámra gyártják, és nem ingyen, hogy boldog-boldogtalannak eredeti menjen levélben. A hiteles másolat is pénzbe kerül. Jóváírja-e a T-ávközlési hatóság az árát? Nem hinném.

Tudod Te azt jól! 2017.08.14. 14:57:35

@egy polgár ...: ebben nem teljesen van igazad. Merthogy az adósságot is lehet örökölni. Tehát a hagyatéki eljárás során te, mint örökös leszel az adós.

fabirka 2017.08.14. 14:59:11

Hát nem kicsit túlbürokratizált korban élünk. Tértivevényes levél minden szolgáltatónak, benne az eredeti anyakönyvi kivonat, vagy annak hiteles másolata???? Ma, amikor szerződést szóban is lehet kötni telefonon keresztül? Komoly?!?!?!?!

El tudom képzelni a következő mondatot egy közeli hozzátartozó egyébként is igen sokkoló halála után, amikor a gyászban még a temetést is intéznünk kell úgy, hogy közben még mi ne sértsünk meg családot, barátot:
"És akkor kérek 15 db halotti anyakönyvi kivonatot, mert az elhunyt nevén van: víz, csatorna, gáz, villany, telefon, internet, mobil..."

Ez az igazi belerúgás a földön fekvő emberbe :(

egy polgár ... 2017.08.14. 15:03:48

@Tudod Te azt jól!: Gyakorlatilag semmi esélye, hogy becsatlakozzanak egy hagyatéki eljárásba.
Ennek az lenne az előfeltétele, hogy elismerjék, hogy a szerződött fél elhalálozott (ami a panaszos célja volt). Mivel elhalálozott, nem vette igénybe a szolgáltatást és csak a szolgáltatásért jár ellenszolgáltatás...
Magyarán nyugodtan leszarhatod őket. A gyakorlat, hogy még kb. fél évig küldözgetik a számlákat és felszólítókat az elhunytnak. Ezt te nem vagy köteles átvenni. A hagyatéki eljárás addig lezajlik és így jártak...
Ha parasztok, ezt érdemlik. Hangsúlyozom velem is ez történt...

látjátok feleim szümtükkel 2017.08.14. 15:34:45

@ROTFL Manó:

Miért lenne mindegy? Ha én csellel hozzájutok a te okmányidhoz és lemásolom, az miért olyan, mintha te másoltad volna? ja, mert nem te fogtad?

A másolat azért kell, mert ebből igazolt, hogy a szerződés megszüntetésének oka áll fenn. A hiteles másolat meg azért kell, hogy nem én akarom a te telefonod orvul kikapcsoltatni.

Egyáltalán tudod mi a hiteles másolat? Amit közjegyző másol az eredetiről és ezt rá is írja.
Az is hiteles, amit a szolgáltató alkalmazottja másol az erdetiről, és elméltileg neki ezt a körülményt rá kell írnia a másolatra. Persze csak akkor, ha előre elmonták, hogy ez a feladata.

Gond inkább akkor adódik, amikor a halotti anyakönyvi kivonatot hosszabb idő után adják ki. Mert ez is előfordult már. Addig bizony a rokonoknak ki kell fizetni, mert ha nem, akkor a hagyatékra teherként rányomják, és utána jön a végehajtás.

látjátok feleim szümtükkel 2017.08.14. 15:39:14

@KaTe:

Nem tuttad, hogy a törvények azért vannak, hogy te, és mindenki más betartsa?

Mert törvény előírja a szerződések kötésének módozatait, és a mgszűntetés feltételeit is. Itt előírás van a megszüntetésre.

Etniez 2017.08.14. 15:46:27

Mi van akkor, ha nem fizeti, nem szól az örökös?
Ha nem is tud róla mondjuk?
Kiássák a halottat a Telecom dolgozói és megpróbálják beszedni a pénzt?

egy polgár ... 2017.08.14. 15:46:43

@látjátok feleim szümtükkel:
Ha (és hangsúlyozom, HA) indítanak végrehajtást, akkor azt a szerződést kötővel szemben indítják (min. 6-12 hó), tekintettel arra, hogy ő az adós.
Hosszú hónapokig tart, amíg kiderítik, hogy az adós nem élő személy... Itt véget is ér, mivel a hagyatéki eljárás már lezajlott, az örökhagyó nevén nincs vagyontárgy, a fizetését nem tudják letiltani.
Ha az okosok nem derítik ki, hogy elhalálozott az adós, vele szembe indítanak végrehajtást. A mentrend szerint: munkabért nem tudnak tiltani, ingósághoz nem jutnak hozzá. Tekintettel arra, hogy itt már több mint 1 év telt el, hagyatéki eljárás jogerősen lezárult, ingatlan az örökösök nevén van, arra sem tudnak terhelni.
Itt a vége. De eddig el sem jutnak, mert előbb szarják le...

egy polgár ... 2017.08.14. 15:48:58

@Haveravera: pont így szokott történni. Erről beszéltem. Szard le.

KaTe 2017.08.14. 16:03:03

@látjátok feleim szümtükkel: Nagyot mondtál, öblíthetsz!

Javaslom, szólj a halott anyósnak, hogy ne felejtse el betartani a törvényben (törvény alatt a TELEKOM ASZF-re gondolsz?) foglaltakat és értesíteni a Telekomot arról, hogy elhalálozott!

Haveravera 2017.08.14. 16:17:22

@Etniez: Az örökhagyó halálával a szerződés megszűnik, tehát az örökös csak olyan tartozást örököl a hagyaték erejéig, ami az örökhagyó életében keletkezett. Tehát az utolsó számlát be kell fizetni, aztán a Telekom dugja fel magának a szerződését is, meg a szolgáltatását is. Azért húzzák az időt halál esetén, hogy még egy darabig számlázhassák a nem létező szolgáltatásukat, majd pedig a faktorcégeknek eladják a "követelésüket". Amit művelnek, az csalás. Pontosan látják, hogy a 82 éves, mindeddig pontosan fizető Mari néni egyik napról a másikra felhagy a telefonálással és nem fizeti a számláját. Na még ilyet! El sem tudjuk képzelni, hogy vajon mi történhetett marinénivel. :)))))

Im just here for the comments 2017.08.14. 16:28:10

Most szombaton kellett hívnom a tré ügyfélszolgálatot, nem néztem, de szerintem max 10 perc volt, mire ügyintézőhöz jutottam.
Persze kérdés, hogy hányszor kell még beszélnem velük + reklamációt rögzíttetnem, de ha akarok tőlük valamit, akkor azt kivárom. IVR-on átküzdeni magad is csak egyszer kell, megjegyzed a menüpontokat és utána már flottul megy.

Haveravera 2017.08.14. 16:29:10

@egy polgár ...: Le is szartam. Csak azt nem értem, hogy egy multinak miért nem fussa jogászra, s miért engedik a felügyeleti szervek, hogy a Telekom csuklóztassa az elhunyt ügyfelek hozzátartozóit? Picsán kellene rúgni ezt a rühes bandát!

Etniez 2017.08.14. 16:32:35

@Haveravera: Én is erre gondoltam.
Lehet egyszerűbb lenne nem fizetni, aztán hagyni, ahogy a faktorcég bíróság elé citálja a halottat.

Haveravera 2017.08.14. 16:37:30

@látjátok feleim szümtükkel: Ezt a sok hülyeséget honnan szedted össze? A Telekom kérje be az anyakönyvi hivataltól a halotti anyakönyvi kivonatot, ha kétségei vannak azzal kapcsolatosan, hogy a szerződéses partnere elhalálozott-e, vagy sem. Az örökösnek semmit nem KELL tennie, sőt, ha van olyan szíves és közli a halotti anyakönyvi számot és az elhalálozás helyét, akkor a Telekom köszönje meg a SZÍVESSÉGET. Az örökös nem áll jogviszonyban a Telekommal, tehát semmiféle kötelezettsége nincs.

Haveravera 2017.08.14. 16:44:29

@Etniez: Nekem az a gyanúm, hogy ez az "eljárás" valamiféle adózás előtti eredményt kozmetikázó dolog lehet. Lehet, hogy így kreálnak veszteséget? Nem tudom. Már gondolkodtam rajta, hogy teszek a NAV-nál egy közérdekű bejelentést ezzel kapcsolatban, de ellustultam. Azt hiszem, most a szabadságom alatt összedobok erről egy beadványt, mert azt kizártnak tartom, hogy nincs ott egy jogász, aki elmagyarázza nekik, hogy a halottnak nem számlázunk, mert a szerződés a halállal megszűnt.

Haveravera 2017.08.14. 16:49:37

@Tudod Te azt jól!: Rosszul tudod. Csak az örökhagyó életében keletkezett adósságot lehet örökölni. Azt nem hajthatják végre, hogy nem kapcsolták ki a telefont, csak számláztak, mint a barom egy halottnak. A halál napjától kezdődően SEMMIT nem lehet jogszerűen szolgáltatni és számlázni, mert nincs szerződés.

Haveravera 2017.08.14. 17:20:59

@Jessybátsi: Nem kellene itt ilyen okosságokat hinteni...... :(

Haveravera 2017.08.14. 17:27:49

@Jessybátsi: Ha bejelented, hogy meghalt a szerződő partnerük, akkor ők az anyakönyvi hivatalban leellenőrzik az információt. Érted, ugye? Mert az ő szerződéses partnerük, látják, hogy nem használja a telefont, tehát lehet alapja a bejelentésnek, veled meg nem állnak jogviszonyban. Ennyi.

BAZINGA2 2017.08.14. 19:27:56

Úgy időzítem a halálomat, hogy előtte legyen időm lemondani az előfizetést! Esetleg megvárom, amíg lejár a szerződésem, nem kötök újat és nyugodtan meghalok. Megoldom.

Jónapot kívánok! 2017.08.14. 20:05:59

Lekell szarni az egeszet. Az monjdjuk kerdes, hasznalta e barki a telefont azota, erdekelne olyankor mi a jogi helyzet.

paragrafus 2017.08.14. 21:08:17

...."vagy hiteles másolatának kézhezvételekor értesül"...

Ez a megfogalmazás, mint feltétel egy nagy marhaság.
Ugyanis anyakönyvi kivonatok esetében nem beszélhetünk hiteles másolatról.
Az a helyzet, hogy amikor az anyakönyvvezető kiad egy anyakönyvi kivonatot, akkor az eredeti. Ha (teszem azt) százmillió darabot ad ki, akkor mind a százmillió kivonat eredeti.
Azért, mert amikor az anyakönyvvezető anyakönyvi kivonatot állít ki, akkor ahány darabot csak kiállít, azt mind ugyanarról az anyakönyvről, anyakönyv alapján állítja ki. Ezért is minden anyakönyvi kivonat eredeti.

Másrészről pedig egy anyakönyvi kivonat - törvényes keretek között - nem másolható. Sérti az adatvédelmi és az okmánybiztonsági előírásokat. Még akkor sem másolható jogszerűen, ha abba az okmány birtokosa beleegyezik.
Tehát a szolgáltató nem szabhat jogszerűen olyan feltételt, hogy (az anyakönyvi kivonat) hiteles másolata. Egyrészt mert mindegyik eredetinek minősül, másrészt mert nem másolható....

paragrafus 2017.08.14. 21:13:25

@látjátok feleim szümtükkel:
A közjegyző nem másol anyakönyvi kivonatot. Eredetit kér.

paragrafus 2017.08.14. 21:16:33

@fabirka:
...."Ma, amikor szerződést szóban is lehet kötni telefonon keresztül?"...

A szóban kötött szerződés jogilag igencsak vitatható és kétséges.
Sőt! A magam részéről az ilyen szerződést egyenesen törvénytelennek tartom. (Az okaiba nem akarok belemenni, mert hosszú lenne és messzire vezetne)

tlantos 2017.08.14. 23:25:34

Ettol a mentalitastol tart ott az az orszag, ahol.
Minden szolgaltato hatosagnak kepzeli magat, fenyegetni tudjak az ugyfelet, de a szolgaltatas meg nulla. Kessel 1 napot, felfuggesztik, de ha hetente van muszaki hiba, az nem baj, mert nekik 72 orat lehet barmikor.

Most neztem ra az elmu online feluletere. Kepesek voltak kiszamlazni 2 forint! kesedelmi kamatot. Befizetni nem lehet, majd csak kvetkezo szamlaval (az meg nem lesz, mert jelenleg 0-ra van rakva a fogyasztas), de ott van fenyegetesben, hogy majd behajtas meg kutyafule. Erosen gondolkoztam, hogy kerek csekket ra :)

joska61 2017.08.15. 10:32:10

@paragrafus: Hitelesített másolatot bármiről lehet készíteni... Talán jegyző hitelesíti (és másolja is) csilliókért.

2017.08.15. 19:53:03

@Haveravera: :))))))) lehetek a haverod? elképesztően vulgáris, ahogy kommunikálsz, de ez mit sem befolyásolja, h igazad van, és jókat írsz. Ez vmi gyönyörű: 'Közöltem vele, hogy NEM ÁLLUNK JOGVISZONYBAN, tehát nekem ne osztogasson feladatokat'
Megalájkollak.

fabirka 2017.08.16. 09:48:17

@paragrafus: Ebben teljesen egyetértünk! Csak példaként hoztam fel, mert épp a Té nagy kedvence a call centeres szóbeli szerződés. Volt is anno egy csörténk, amikor a nejem nagyapjának berendeztek némi digifon szolgáltatást.

CID...... 2017.08.16. 10:58:38

@Haveravera: Azért az ügyintézőnek emlegetni az édesanyját, remélem csak barokkos túlzás volt!? Ettől függetlenül az álltalad leírtak, fedik a valóságot, de meg fogsz lepődni, ha az ügyintéző ismeri a munkautasításokat, abban is ez van leírva. Halotti anyakönyvi kivonat birtokában sok mindent nem tehetsz, max. bejelented, hogy xy elhunyt, és ilyenkor a szolgáltató ellenőrzí valós e a dolog és felfüggeszti az előfizetést bizonyos időre( már csak azért is, kint ahogyan írtad, az elhalálozás után semmi jogos követelése nem lehet). Ha becaplatsz a hagyatéki végzéssel, melyben szerepel, hogy te vagy az egyedüli örökös, na akkor ügyintézhetsz a szerződéssel kapcsolatban, addig nem, lévén semmi közöd hozzá!

CID...... 2017.08.16. 11:05:25

@paragrafus: Azért nem rossz az, pláne ha a legközelebbi ügyfélszolgálat 150 km-re van, és szeretnél valamit rendelni. A bejövő marketing megkereséseket meg kb. 10 éve le lehet tiltani.

paragrafus 2017.08.16. 13:40:05

@CID......:
Ettől még
1. a jogszerűsége erősen vitatható és megkérdőjelezhető.
2. Ha valami probléma merül fel, sokkal nehezebb a probléma megoldása, esetleges jogorvoslat, stb...
3. Ilyen esetben viszont a szolgáltató könnyebben tud bármikor egyoldalúan úgy módosítani (különösen akkor, ha az az ügyfél hátrányára szolgál), hogy az ügyfél gyakorlatilag tehetetlen a módosítással szemben.
4. A szolgáltató részéről nagyobb a visszaélés lehetősége.

CID...... 2017.08.16. 20:43:22

@paragrafus: Szerintem ez közel sem így van. Törvényes és elfogadott, az ügyfél vissza tudja hallgatni a beszélgetést ellentétben a személyes ügyintézéssel, elállhat a szerződéstől, kényelmesebb, ha meg a szolgáltató át akar baszni át fog ( a visszaélések nagy része a ügyfélszolgálatos sara).
Nekem spec mindegy én leginkább a személyes ügyintézésnél maradok, de semmi esetre sem törvénysértő.

Kalmen 2017.08.16. 21:55:10

Sajnos mi is kerültünk ilyen helyzetbe. Ügyfélszolgálatot felhívtuk, a hölgynek elmondtuk mi a probléma, megadtuk az adatokat, amikkel megkereste, bekérte a halotti anyakönyvi kivonat számot, rögzítette, elköszöntünk egymástól és néhány nap múlva megszűnt a szolgáltatás.

látjátok feleim szümtükkel 2017.08.17. 15:53:29

@egy polgár ...:

van elévülés, van póthagyatéki eljárás, és az örökös - feltéve, hogy örökölt valamit - az örökség mértékéig az adósságért is felel. Azt pedig, hogy ki a tulajdonosa pl. egy ingatlannak a közszolgáltatók, de akár te is, az ingatlannyilvántartásba megnézheted. Ott az is kiderül, hogy ki milyen jogon lett tulajdonos.

Persze a tartozások többség kisebb, mint amekkora költséggel jár annak behajtása. Ez meg a szolgáltató vezetésére tartozó kérdés.

látjátok feleim szümtükkel 2017.08.17. 15:55:41

@Haveravera:

Az örökös nem csak hasznot, de az örökhagyó tartozásait is megörökli. Essetunni?

tothxtamas 2017.08.22. 13:15:09

@Jessybátsi: A szkennelt pdf-et nekem is elfogadta több szolgáltató is.
süti beállítások módosítása