Tékozló Homár

Levélben fenyegeti csalódott vevőit egy webshop

2017.08.18. 11:14 | Homár Hilda | 118 komment

20170725_130133.jpg

Olvasónk a levele mellé eredetileg nem csatolt képeket, így némileg kétkedve fogadtuk a sztoriját.

Fenyegeti csalódott vevőit a C-sale Kft.

Egy konyharuhát vásároltam a cég salshop.hu oldaláról, melyet 3000 Ft + szállítási költség áron forgalmaznak. Utólag derült ki, hogy ez egy 1500 Ft-os IKEA konyharuha, amit senkinek nem éri meg náluk megvásárolni, akinek elérhető közelségében IKEA áruház található. A konyharuha származását azonban a termék leírásában nem tüntették fel, ami kisstílű ügyeskedésként és félrevezetésként hatott. Mindezt az Árukereső oldalon egy a cégre vonatkozó véleményben leírva a következő fenyegetést kaptam:

Tisztelt Véleményező!

Az Árukereső.hu oldalon cégünk a C-sale Kft. (4025 Debrecen, Vásáry István u. 7. Fszt. 2.) által salshop.hu domain elnevezés alatt üzemeltetett webáruházunkat érintő véleményezésével kapcsolatban írok Önnek, mint a vállalkozás cégjegyzésre jogosult képviselője. Kérem véleményezésében megfogalmazott állításait; mely cégünkre nézve túlzó, sértő a vásárlói szándékot fokozottan befolyásoló, ezáltal súlyos érdeksérelmet okoz (Egy konyharuhát vásároltam a cégtől, melyet 3000 Ft + szállítási költség áron forgalmaznak. Utólag derült ki, hogy ez egy 1500 Ft-os IKEA konyharuha, amit senkinek nem éri meg náluk megvásárolni, akinek elérhető közelségében IKEA áruház található. A konyharuha származását azonban a termék leírásában nem tüntették fel, ami kisstílű ügyeskedésként és félrevezetésként hat.) – 2017.07.17. napjáig módosítani vagy törölni szíveskedjen az Árukereső oldalán.

Mivel véleményét az Árukereső.hu oldalán nem „regisztrált vásárlói” véleményként küldte el, csak vélelmezni tudjuk annak megtörténtét, így a xxxxxxx@c-sale.hu email címre legyen kedves megküldeni a vásárláshoz tartozó megrendelésének számát.

Tájékoztatom, hogy fenti kérésünkben megfogalmazottak elmaradása esetén (mely a tényleges vásárlás meg nem történtét igazolja részünkre), peres úton kényszerítjük ki kéréseinket, továbbá sérelemdíjra, jogi képviseleti díjra fogunk igényt tartani, egyéb felmerülő költségeink mellett.

(Véleményezésének elküldésekor használt eszköz elektronikus címe rögzítésre kerül, így a Véleményező személye, vagy az általa használt internetes hozzáférés tulajdonosának kiléte beazonosíthatóvá válik.) Véleményének módosítása, törlésével kapcsolatban, kérem keresse az Árukereső.hu ügyfélszolgálatát az info@arukereso.hu email címen.

Segítő együttműködésében bízva, maradok

Üdvözlettel; B.E. ügyvezető C-sale Kft.

Érdekes, hogy ugyanez a cég az üzletszabályzatában is hosszasan taglalja a jó-hírnév védelmi rendelkezéseit, ami önmagában elgondolkodtató. Ennyire intenzív lejárató kampánynak lenne kitéve a konkurencia részéről? Vagy inkább az általa becsapott vásárlókat próbálja meg elrettenteni attól, hogy másokat tájékoztassanak a tapasztalataikról?

Persze nem abban kételkedtünk, hogy esetleg előfordulhat, hogy egy webshop kétszer annyiért árulja az olcsó ikeás konyharuhát, mert van ebben az üzleti modellben fifika meg ráció, inkább az volt kérdés, hogy honnan olyan biztos olvasónk az ikeás eredetben. Erre elküldte a termék Árukereső és az IKEA linkjét is. Ha esetleg nem élnének már:

screenshot_2017-08-10_18_14_55_1.png

screenshot_2017-08-10_18_16_54.png

Ezek alapján a hasonlóság nyilvánvaló volt, de egy fehér vékony csíkos és egy fehér vékony kockás törlőkendőpáros fotóról pont annyira egyedi, mint két cirmos macska hátulról szürkületben 35 méterről szemlélve. Újabb kör jött tehát: mitől olyan biztos benne, hogy ikeás a konyharuha? Akkor kaptuk a nyitóképet és a meghökkentő választ: hát bele van írva.

Jobban körülnézve a webshopban aztán kiderült, hogy egész kis szortiment van az oldalon másodvirágzását élő IKEA-termékekből: Guldlök konyharuha az eredeti helyén, és a Megbízható bolt pecsétes Salshop.hu-n, Stinn edényfogó itt,  Stinn edényfogó ott, de bátran lehet szemezgetni a konyhai szekcióban. Ami közös: a kép és a leírás IKEÁ-s, az ár pedig kb. 2x annyi. Ja, és a hírnevére oly kényes C-Sale webáruház sehol egy szóval sem említi mindezt.  

Megkérdeztük a fogyastzóvédelmi tanácsadókat is, hogy mit gondolnak az esetről:

Kedves Homár Olvasó!

Egy vállalkozás jóhírneve elsősorban akkor sérül, ha arról sértő, valótlan tényt állítanak vagy híresztelnek, vagy a valós tényt hamis színben tüntetik fel. A levélben meghatározott állítások meglátásunk szerint véleménynek tekinthetőek, így a cég jóhírneve emiatt nem sérülhet. A leírt vélemény emellett nem tekinthető kifejezésmódjában indokolatlanul bántónak sem, így az sem a polgári jogi, sem a büntetőjogi értelemben nem tűnik becsületsértőnek.

Mindezek alapján a vállalkozás felszólító levelében meghatározott igénye megalapozatlannak látszik, a személyiségi jog megsértésének hiányában a sérelemdíj és a perköltség megfizetésére irányuló követelés jogszerűséges is kétséges.

A cég weboldalán található általános szerződési feltételeket is áttekintettük, amelyek valóban nagy hangsúlyt fektetnek a cég jóhírnevének védelmére. A szabályzat pl. kiemeli, hogy a vállalkozás személyiségi jogainak megsértése esetére sérelemdíjat állapít meg, amelynek minimális összege 1.000.000,- Ft. Erre a rendelkezésre egy esetleges jogvita esetében vélhetően nem lehetne eredményesen hivatkozni, hiszen a sérelemdíj mértékének megállapítása a bíróság hatáskörébe tartozik.

Felhasznált jogszabály:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.339348

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FDToth 2017.08.18. 12:02:57

sztem a webshopnak fel kell tüntetnie a konyharuha márkáját vagy gyártóját, mert így félrevezetés. ha nincsenek meg ezek az adatok, honnan tudná a vásárló, hogy ikeásat vezs kétszer annyiért?

a kisvakond 2017.08.18. 12:06:12

Mire eljutunk a századik hozzászóláshoz kiderül, hogy az IKEA lesz a hibás mindenért. :)

Im just here for the comments 2017.08.18. 12:09:43

@a kisvakond: ez kétségkívül így van, nem is vitatom.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.08.18. 12:13:33

Szerintem ez is egy tipikus zsák a foltját eset.
Mert egyrészt tényleg nem etikus infó nélkül árulni, majd főleg röhejes az ezért szóló vevőt fenyegetni. Mert mire is fel? IKEA cuccot árulnak? Igen. Közölték? Nem. Kisstílűnek, ügyeskedésnek hat? Ha a vevőnek ez a véleménye, akkor biztos, hiszen ez utóbbi nem tény, csak vélemény.
A vevő viszont mit picsog? Kinézte, megtetszett, megfelelt árban, kifizette, megkapta. Azt kapta, amit kért? Akkor? Legközelebb nézzen jobban körül, hol, mi, mennyiért van.

.Manyecska 2017.08.18. 12:15:50

rohadjanak meg még pörköltszaftot sem adtak hozzá...???

_panni_ 2017.08.18. 13:01:27

A posztoloehoz kisertetiesen hasonlo elmenyem volt par hete egy kulfoldi meregdraga butorbolttal, a kulonbseg annyi, hogy en a sajat nevemben velemenyeztem oket a google-on, mire kaptam egy postai levelet, amiben szinte szo szerint ugyanigy fenyegettek meg. A kulonbseg az, hogy ok valamilyen adatbazisbol kikerestek a lakcimemet, ami azert volt kulon felelmetes, mert elotte par hettel koltoztunk uj cimre, es a butorboltban nem az en nevemre vasaroltunk es nem azt a lakcimet, hanem mar az ujat adtuk meg. A mai napig nem tudom, hogy honnan szedtek elo ezt a regi cimet, vegul nagyon nagyon bocsanatot kertek es rendezodott a dolog. De elegge kiakadtam rajuk, igy a kisbutorok utan a nagyot mar termeszetesen nem toluk vesszuk.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2017.08.18. 13:04:07

Ugyanez, jobb minőségben 150 Ft. De abban nincs sznobadó.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2017.08.18. 13:07:46

@Nick-son: Lehet, hogy valami ikeás outletben vásárol, ahová a kishibás és visszáruzott cuccot viszik.

Sluck Ödön 2017.08.18. 13:09:05

Nagytekintetű fényesarcú B.E. ügyvezető C-sale Kft.-nek figyelmébe ajánlanám a régi közmondást a kurváról az ügyvédről és az ijedezésről. Függetlenül attól, hogy aposzter mekkora marha, igazat állított az Ikea redisztribúcióról (feltehetően ehhez az Ikea-nak is lenne szava). Egyébként meg a véleményét fejtette ki amit a cégnek el kell viselnie. Sosem hallottam még olyanról hogy egy cég felháborodott volna azon, hogy egy vásárló igaztalanul feldicséri. Akkor a jogos leminősítés pláne OK kell legyen. Poszter, ha mégis perelni kezd a köcsög ne hagyd magad, lehet te kapsz kártérítést (bár az ilyen fenyegetőzés süket duma többnyire, mindenesetre a céget minősíti)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2017.08.18. 13:10:04

@telkoe: abból csak akkor lenne ügy, ha olcsóbban, vagy ugyanannyiért árulná az 50 forintos konyharuhát, mint az IKEA.

2017.08.18. 13:24:14

Az IKEA elmehet a...csába.
Ha lenne webshopuk, tőlük rendelné a 1490es konyharuhát az egyszeri háziasszony 2099ért, szállítási díjjal együtt. Most meg mások gazdagodnak az IKEA hülyeségén.

Nick-son 2017.08.18. 13:28:40

@Kitalátor (másként) gondolkodó: nem kizárt ez sem, bár nem egy világra szóló üzleti modell, ami látszik abból is, hogy ilyen fenyegetőzésekre van szükségük.

szemétpasi 2017.08.18. 13:44:27

Látom a jerkcycle megint összegyűlt, de azért azt megemlíteném, hogy Ikeás terméket nem értékesíthetsz tovább üzletszerűen csak úgy. Itt meg ez történik. Ok, hogy ez nem a poster dolga, inkább az Ikeának kellett volna írni ezzel kapcsolatban, de attól még a cég sáros és valószínűleg elég hamar újra kell majd alakulnia más néven, hogy ne kapjon pert a nyakába.

Darth Revan 2017.08.18. 14:14:08

Ennyi hülye analfabétat!!!
A posztoló nem amiatt írt a homárra, mert kétszeres áron vett IKEA-s konyha ruhát, hanem mert a cég megfenyegette!

Az ilyen cégek az emberiség rákfenéje, remélem hamar eltűnnek az ilyen ocsmány férgek!

KaTe 2017.08.18. 14:18:51

@szemétpasi: Miért nem értékesítheti tovább? Nem tudja számlával igazolni a beszerzést?!

@Darth Revan: Pontosítsunk: "nemcsak" amiatt. Amúgy az utolsó bekezdéseddel egyetértek.

Nick-son 2017.08.18. 14:25:33

@szemétpasi: mért ne értékesíthetnél tovább ikeás terméket csak úgy? Pont olyan termék mint bármi más. Nincs olyan törvény ami ezt megtiltaná. Az ikea eladta, a vevő kifizette, az ikea innentől fogva nem formálhat jogot rá, hogy a termék tulajdonosa mit csinál a termékkel, eladja, megeszi vagy kidobja.

.Manyecska 2017.08.18. 14:32:45

@Darth Revan: posztot végigolvasni ősi román szokás.

Nouby 2017.08.18. 14:38:03

Azoknak a kommentelőknek az anyját akik szerint a posztoló anyját...

Milyen gálánsan átléptek a prolik a felett hogy fogyasztói vélemény miatt olajozzák a posztoló seggét... Vettél valamit ami szar, meg is írod hogy az és nem hogy törlik de be is perelnek.

Igazi shady business. Legyen csak nyoma hogy az önélzetes latol perelne mert kibukott hogy más áruval csencsel.

.Manyecska 2017.08.18. 14:45:42

De jó nektek b..szátok meg hogy ilyenekre van időtök én csak most ebédeltem..
:D

.Manyecska 2017.08.18. 14:53:11

Kérjük az anyázókat húzódjanak jobb félre, megjöttek a releválók! :D

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.08.18. 15:13:08

@Nouby: "Vettél valamit ami szar, meg is írod hogy az és nem hogy törlik de be is perelnek." - már miért lenne szar? A kép szerint pont olyan, mint a webshop képén. A posztoló nem írta, hogy kisebb lenne, ne szívná rendesen a nedveket az edényekről, szóval megfelelően működik is. Persze a webshop kivághatta volna belőle az Ikeás cetlit, akkor senkinek nem lenne semmi baja. Végül is a posztoló csőrét mégis csak az bassza, hogy 2x-es áron vett meg valamit, amit az Ikeában fele annyiért is megvehetett volna. Nem igazából nem is ez a baja, hanem, hogy rájött, hogy 1500-nál olcsóbban is lehet konyharuhát kapni a világon.

.Manyecska 2017.08.18. 15:20:59

@onlajnok: tökmindegy de duplavadász, én még ilyet itt nem láttam!
:D

CID...... 2017.08.18. 15:26:52

@Nouby: persze azzal semmi gond, hogy név nélkül akarja egy webshop, amúgy sem nagyon létező renoméját aláásni, ez nagyon úri szokás...

Nouby 2017.08.18. 15:32:37

@CID......: Aláásni? Jelezte hogy ez bizony egy ikeás rongy dupla áron és ez fel sincs tüntetve. Ez valóban ügyeskedésnek TŰNIK ahogy írta is.

CID...... 2017.08.18. 15:37:43

@Nouby: ugye nem most szembesültél azzal a borzalommal, hogy ugyan azon termék ára között hatalmas eltérés lehet?

Nouby 2017.08.18. 15:54:41

@CID......: Nem. Te a boltos vagy hogy ennyire az árra porcosodik?

- Nem tüntette fel a termék gyártóját és/ vagy nem megfelelő a termék megnevezése.
- Dupla áron adja (ezt igazából leszarom, madárra vár).
- Miután ezt egy vélemény formájában közzéteszik perelni akar (biztos nem az első alkalom hogy ennyire kéznél van az ügyvéd).

Ez így együtt nem gondolod hogy balkán?

CID...... 2017.08.18. 16:49:13

@Nouby: Sajnos nem én vagyok a boltos, tudtam, hogy sok madár van, de az eszembe sem jutott, el lehet adni 2 konyharuhát 3000 ft-ért, ráadásul 1500 froncsi haszonnal;)
Az üzlet fenyegetőzése tényleg felesleges, ugyan úgy ahogy a madár vergődése. Egyébként az üzlet annyit kért, írja meg a vásárlási tranzakció számát. Addig ez sima kibaszás az üzlettel.

Nouby 2017.08.18. 16:56:45

@CID......: Amint megadja indulhat is a per. A leírtak és a tapasztalataid szerint mit szeretnének vele?

telkoe 2017.08.18. 17:44:29

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Az eladási ártól teljesen függetlenül dolog.

@CID......: A vásárlónak nem kötelezettsége bármilyen adatot megadni. Ha nagyon pereskedni akar a kisboltos akkor ráér a bíróságon igazolni hogy valóban vásárolt.

Zozo___ 2017.08.18. 18:07:13

Nem értem miért kellett volna feltüntetni, hogy a konyharuha honnan van. Vevő azt kapta, amit rendelt, megfelelt a leírásnak, tök mindegy, hogy az honnan van. Remélem, azért az nem meglepő, hogy a kereskedő valahol megveszi, aztán továbbadja.
Az meg biztos, hogy a véleményt fent hagynám, feltéve, hogy minden úgy van ahogy. Mert a véleményem az enyém, nem azé akitől vásárolok, nem történik semmiféle jó-hírnév rontás, ha minden betűje igaz, a cég meg fussa csak a köröket ha akkora marha.

MPL firstlady 2017.08.18. 18:27:54

no
az adatkezelési nyilatkozat nyilvántartási száma nincsen közzétéve....
van ugyan egy adatvédelmi blabla, de aki webshopban adatot gyűjt, regisztrálja a felhasználót, annak biza kötelező regisztrálnia az adatvédelmi hatóságnál
ha nincs ilyen regszáma, akkor sajna...gyughatja a seggébe a fenyegetését, mert az adatot jogosulatlanul kezeli
ha van ilyen, akkor meg tegye közzé

szóval erről ennyit, mit rögzít és hogyan

MPL firstlady 2017.08.18. 18:34:01

ps: nem kötelezett azt írja magáról

de, kötelezett

Jóska Pista 2017.08.18. 18:51:26

Egyértelmű, hogy a kereskedő ott veszi a terméket ahol akarja, aztán annyiért árulhatja amennyiért akarja.

És az is egyértelmű, a vásárló az értékelésben nyugodtan leírhatja az igazat.

Jóska Pista 2017.08.18. 18:52:53

@Xezs5: "IKEA kb. csak Budapesten van ha jól tudom"
Rosszul tudod.

zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.08.18. 19:04:05

Az miért van, hogy az árukeresőn a negatív véleményeket lájkolja a nagyközönség?

flamer 2017.08.18. 19:04:58

@CID......: "Egyébként az üzlet annyit kért, írja meg a vásárlási tranzakció számát. Addig ez sima kibaszás az üzlettel."

Nem kérte, hanem követelte, amire egyébként semmi alapja sincs.

Akkor lenne kibaszás az üzlettel, ha nem lenne igaz, de ez fel se merült.

CID...... 2017.08.18. 19:21:40

@flamer: azt írták," legyen kedves"...

Jónapot kívánok! 2017.08.18. 20:07:50

Jol van poszter, teged sem az eszedert lopnak el. Kiirtak az arat, elfogadtad, kifizetted ennyi. Senkit nem erdekel ettol fogva mennyibe kerul mashol.

Az viszont kerdeses szamomra, kiskertol vasarolt aru tovabbertekesitheto e kisker altal??? Vagy az ikea nagykereskedo is?

PannonBoy 2017.08.18. 20:22:50

Vicces a sztori, mivel az Árukereső nem fog kiadni IP címet, csak bűncselekmény esetén, rendőrségi megkeresésre. A véleményezési pedig nem az, de az adott vélemény még rágalmazást sem tartalmaz. Egy bukott pert kapott volna a cég.

papierusz 2017.08.18. 20:42:14

Konyharuhát webshop ÁN háromezerért. Oké

KaTe 2017.08.18. 20:42:19

@Jónapot kívánok!: Van valami különbség a kettő között? Mert szerintem maximum annyi, hogy az egyik nem szolgál ki csak cégeket, a másik meg magánszemélyeket és cégeket IS. Ha csinálok egy KFT-t és bemegyek az IKEA-ba, majd felvásárolom a plüssmaci részleget és céges számlát kérek erről, akkor máris meg vagyon oldva a beszerzés, illetve a számla is mehet a könyvelésbe. Innen már úgy és annyiért értékesítem tovább, amennyiért jónak látom. Feltéve hogy van olyan idióta (bocsi poszter) aki megveszi tőlem annyival drágábban, hogy a költségek levonása után hasznom is maradjon a bulin. IKEA-ból nem azért nem veszünk viszonteladásra terméket, mert nem szabad, hanem azért, mert nem tudsz akkora árréssel dolgozni, hogy megérje, másrészt senki nem fogja tőled megvenni. (kivéve a posztolót)

balage28 2017.08.18. 20:42:46

@Jóska Pista: Aha, van Bécsben és Zágrábban is...
Magyarországon csak "pesten" van (ebből a szempontból Budaörs is "pest")

KaTe 2017.08.18. 20:44:00

@Jónapot kívánok!: Másik példa: Szerinted pl. egy lakberendezéssel foglalkozó cég hogy veszi meg IKEA-ból a terméket? Bemegy az alkalmazott, megveszi mint magánszemély, aztán adásvételivel továbbértékesíti a cégnek? Na ne már..

2017.08.18. 21:00:41

amíg lószar van, veréb is van

Matteo79 2017.08.18. 21:03:18

Posztolo akkor a helyi zoldsegesnel is reklamalhat hogy miert dragabb nala a krumpli mint a nagybanin. Igazi hulye...

Etniez 2017.08.18. 21:04:55

Ikeás konyharuhát csak a Pennyből szabad venni.

púdó 2017.08.18. 21:09:16

Az IKEA egy kiskereskedelmi lánc, ami a végfelhasználóknak ad el termékeket.
Nem tudom (illetve azért sejtem néhány jogszabályból ),hogy lehet-e tovább értékesíteni más kiskereknek az onnan származó
árut.Etikátlan ,lehet bírósághoz fordulni,bár 3e ft-ért meggondolandó.......
Amúgy meg a C-sale kurva annyát......

zsoci 2017.08.18. 21:13:47

@Éder mester: Gratulálk, hogy ezzel a hozzáállással egy fogyasztóvédelmi oldalt olvasol. Egy cég, soh, semmilyen körülmények közt nem teheti meg, hogy fenyegeti a vásárlóját. Ha megy szaros csaló pláne nem.

Etniez 2017.08.18. 21:17:11

@KaTe: A kínai nem fizet adót, azért adja olcsóbban. Az Ikea fizet, kár okoskodni, mert nincs igazad.

Nick-son 2017.08.18. 21:31:36

@púdó: mik ezek a jogszabályok? Mert ezt semmi nem tiltja. Meglepne, ha bárki alá tudná támasztani. Inkább nem éri meg. Az ikea eleve drágán adja, de legalább ikea. Ezt haszonnal tovább... hogy még ki legyen minden fizetve, plusz járulékok, adók... soha nem fog kijönni a matek.

KaTe 2017.08.18. 21:41:20

@púdó: Megveszem az IKEA-ból a cégem nevére a tételt, államtól visszaigénylem az ÁFA-t és a hasznommal megnövelt NETTO beszerzési árra ráteszem az 1,27% ÁFA-t. A lényeg, hogy a cégem tevékenységi köre megfeleljen, illetve hogy a különbözetet befizessem az államkasszába. Az, hogy profitom lesz -e rajta, már más kérdés.

Mitől etikátlan, ha valamit 1500-ért megveszek majd 3000-ért eladok? Az nem etikátlan, hogy a SAMSUNG filléres bérezésű kínai munkásokkal gyártja a kínai gyárban az S8at amit a pofádba nyom minimum tízszeres haszonkulccsal?

taecleau 2017.08.18. 22:03:48

Bezzeg, amikor a BKV bérletet meg lehetett venni 9500 helyett 50 Ft-ért akkor senki nem perelt!? Ja, de!

amado 2017.08.18. 22:25:33

Ugyanez volt a Lidl-ös befőzőautomatákkal, régóta használom, dicsértem egy barátomnak, kért, hogy vegyek neki egyet, amikor újra szerepel a kínálatban. Az akció első napjának reggelén bementem a Lidl-be, már nem volt, egy másik városban is megpróbáltam, ott sem volt. Megkérdeztem az eladót, azt mondja, hogy valaki megvette az egész készletet a boltban. Kíváncsiságból rákerestem a neten, egy Vaterás webshop kínálatában aznap jelent meg, nagyjából 19-20ezer forintos felárral. Egyébként ez teljesen törvényes, más kérdés, hogy nem elegáns, de hát ez van, vadkapitalizmus, karvalytőke, nagyhal megeszi a kishalat, farkastörvények, na meg sorosgyörgy.

Eredő Vektor 2017.08.18. 23:26:01

Mellesleg, rengeteg magyar "webáruház" árul 25x-ös áron wish, alibaba termékeket...
(pl boldogkaracsonyt.hu, de még sorolhatnám)

fda 2017.08.19. 00:04:25

Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy épp ma jött meg a 202 forintért rendelt telefontok Kínából, ami épp olyan, és épp onnan származik, mint az, amit a boltban nálunk 1990-ért adnak.

atomplanet 2017.08.19. 00:34:22

Én ezek után már csak a konyharuhának hiszek.

Rugovicsvalagba 2017.08.19. 01:29:06

@Jónapot kívánok!: "Kiirtak az arat, elfogadtad, kifizetted ennyi. Senkit nem erdekel ettol fogva mennyibe kerul mashol."
Beszélsz hülyeségeket. Felhivja mások figyelmét. Ilyenre is szolgál az a felület, ahol leírta.

Rugovicsvalagba 2017.08.19. 01:33:47

Hát én rohadtul összecsináltam volna magamat ettől a fenyegetéstől.:-)))¥

Rugovicsvalagba 2017.08.19. 01:42:40

@KaTe: A morál és az etika nem ugynazt jelenti mindenkinek. Mas a te vélemenyed és más a panaszosé. És véleményszabadság van.
A Samsungos hasonlat nem jó, hiszen a cég milliárdokat öl a fejlesztésbe. És ha hibáz, bukja a milliárdokat. A gyógyszerekkel is hasonlóan van. Ott meg csak hibázni sem kell, csak kiderül tíz-tizenöt év fejlesztés és vizsgálat után, hogy valami bibi van. És ugrottak a beleölt milliárd dollárok.

Rugovicsvalagba 2017.08.19. 01:45:54

@PannonBoy: +ha netcaféból írt, akkor mit sem ér az IP címmel.:-)))

Rugovicsvalagba 2017.08.19. 01:47:56

@Matteo79: Ugye ezt nem gondoltad komolyan? Az IKEA nem nagyker, tehát nagyon sántít a hasonlatod.

Távoli Fitymacsattogás 2017.08.19. 02:16:55

Ha a webshop nem lenne ilyen retardált, akkor simán levágta volna ollóval a címkéről az IKEA logót a szaggatott vonal mentén.
Akkor nem sipákolna a júzer, hanem boldog tudatlanságban törölné bele a 3000 forintért vett rongyba a szalonnazsíros képét.

KaTe 2017.08.19. 02:28:48

@fda: Jó, de a boltban ott van raktáron, azonnal elhozhatod, míg Kínából minimum 2-3 hét. Valakinek megéri kiadni az 1990 forintot, minthogy heteket várjon. Arról nem is beszélve, hogy a boltban ki tudja próbálni, ha esetleg a telefonján valahol mégse illeszkedne tökéletesen, vagy anyaghibás, akkor nem bukta el az árát.

@Rugovicsvalagba: Gyógyszerekről nem írtam. Céget se alapíthatsz 0 forintból, arról nem is beszélve, hogy amennyi pénzt és energiát beleölsz, cserébe szeretnél profitálni is valamit. Továbbra se értem mi a gond a 3000 forintos konyharuhával. Adhatták volna 10.000 forintért is, ha ennyiért van rá vevő. Pontosan erről szól a piac, hiszen ha a vevő nem ad ennyit egy termékért, akkor az eladónak csökkentenie kell az árat, különben benne van a pénze és rárohad a készlet. Ha 3000 forintért is megfelel a vevőnek a konyharuha, akkor mi a gond? Más kérdés, hogy a gyártó nem feltüntetése mennyiben felel meg a szabályoknak, meg úgy egyáltalán mennyire tisztességes a fogyasztóval szemben. A posztban szereplő cég stílusa, perrel fenyegetőzése pedig abszolút nem tetszik, mellesleg nem is látom semmi alapját.

2017.08.19. 02:48:08

Konyharuha 3000-ért vagy 1500-ért? Meg vannak ezek őrülve?

Az IKEA meg 5 forintért szerzi be ugyanezt a konyharuhát. Lehet sírni, háborogni, hupákolni.

Orszag 2017.08.19. 06:50:14

@Jóska Pista: van az Örsön, Soroksáron és Budaörsön. "Nézzétek, gyerekek, pro forma nem csak BP-n van IKEA!"

Matteo79 2017.08.19. 07:08:16

@Rugovicsvalagba: de komolyan gondolom. Rohadt mindegy hogy nagyker e vagy sem
Gondolkodni èr.
Alapelv szamit nem a jogi es gazdasagi statusz.
Barmit megvehetsz barhol hogy aztan tobbert megprobald eladni. Mindegy h nagyker e vagy sem.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.19. 07:57:27

Nekem volt egy hasonló esetem, de a cég egész másképp állt hozzá.

Beírtam egy blogba panaszomat, mire ímélt kaptam a cégtől, hogy mi volt a konkrét ügy, majd ELINTÉZTÉK a problémát.

amindenes.blog.hu 2017.08.19. 09:05:44

'Segítő együttműködésében bízva, maradok" AHAHAHAHAAA..

Jónapot kívánok! 2017.08.19. 09:30:50

@KaTe: Elmeleti kerdes volt ugyanis en ugytudom es ez a torvenyben is benne van, hogy kiskerekedelmi ertekesites az a vegfelhasznalo szamara torteno arusitas. A tovabb ertekesites pedig nem az. Ezert kerdem, hogy az ikea nagykereskedo is e?.
"kiskereskedelmi tevékenység: üzletszerű gazdasági tevékenység keretében termékek forgalmazása, vagyoni értékű jog értékesítése és az ezzel közvetlenül összefüggő szolgáltatások nyújtása a végső felhasználó részére"
A peldad szerintem rossz mert, Lakberendezessel foglalkozo ceg szerintem nem vesz sajat cegre termeket, hanem a vevovel kivalasztott termeket epitik be, amiert fizeseget kapnak, de nem a termekert.

JGDus 2017.08.19. 09:52:52

Ügyes! Csettintett Schwarz bácsi elégedetten. Van akinek van tehetsége a kereskedelemhez (lásd: Silk-Road), van akinek meg csak ennyi. Ötven évvel ezelőtt egy bácsi a konzervgyárból ingyen hordta a megymagot haza, amit megszárítva 5 dkg-os staneclikben árult vetőmagként. Éveket ült szegény miatta.

Peter100 2017.08.19. 10:27:42

Nem értem mi a panasz.. A benzin kb 120Ft-ba kerül, egy kW áram pedig kb 7Ft-ból jön ki Paksról. Mindenki (cég) a haszonból él. Megvetted 3000-ért, ez van. Hirdesd a Vaterán 4000-ért, talán elviszi valaki, aki szerencsétlenebb nálad is.

Rugovicsvalagba 2017.08.19. 10:40:06

@KaTe: Nem arra reagáltál, amit irtam. Fussunk neki meg egyszer. Ha még egyszer pontosan elolvasod a néhany sort, amit megfogalmaztam, talan észreveszed, hogy "A morál és az etika nem ugynazt jelenti mindenkinek. Mas a te vélemenyed és más a panaszosé. És véleményszabadság van." Ebben egy szó sem szerepel az árról.
Ügyesen kitérve a samsungos megjegyzésemet kikerülöd.

Rugovicsvalagba 2017.08.19. 10:52:39

@Matteo79: Annyit írtam, hogy a hasonlatod sántít? Tudsz a nagybanin tiz deka cseresznyét vásárolni ? Nem.

szsuzsanna 2017.08.19. 11:16:38

-bocs., -de, én is, először, azon karmolom magamat, -mint vidéki nyanya, -hogy, tényleg létezik, ez a "réteg"?: -neten, háromezer+szállítási köccség' megrendel EGY KONYHARUHÁT??? -NE B@SZD?!

Joke20 2017.08.19. 13:17:36

Az IKEA oldaláról:
"Árusíthatok IKEA terméket én is?
Az IKEA-tapasztalat többet jelent, mint csupán egy termék vagy termékcsalád árusítása. A rendszer működéséhez számos dolognak és folyamatnak kell egyszerre érvényesülnie. Ezért IKEA-terméket csak és kizárólag a franchise rendszer keretén belül működő áruházak forgalmazhatnak, az Inter IKEA B.V. engedélyével."
Ha a konyharuhán rajta van az Ikeás címke akkor csak ha megállapodás van a cégek között csak akkor árulhatja.Itt a saját márkás terméken van a hangsúly.A Tescoban akciósan megvett Mizo tejet árulhatod a mucsalyröcsögei kisboltban (mint azt csinálják jópáran),viszont a Saját márkás Tescos tejet már nem.A posztóló az Ikeánál reklamáljon,a "kedves" ügyvezetőnek meg az ikeás jogászok előtt legyen nagy a pofája.

Jónapot kívánok! 2017.08.19. 13:36:01

@Joke20: Tovabbra is ketelkedem abban, hogy a Mizo tej es barmi termek tovabb ertekesitheto jogszeruen, ha kiskereskedotol lett vasarolva, mert a kereskedelmi torveny szerint, a kiskereskedo vegfelhasznalonak adhat el termeket. A viszontelado pedig nem vegfelhasznalo.

Távoli Fitymacsattogás 2017.08.19. 13:59:02

@szsuzsanna: De utána sipít is, mint a vett malac, hogy elrontották az illúzióját, mert rajta maradt az IKEÁs címke.
Ő úgy érezte, hogy most egy kis luxust fog megélni a 3e forintos ronggyal. De elkúrták a játékát. :(

sámli 2017.08.19. 14:14:13

És ha a vonatról, vagy valami kajáldából írta, wifin? Majd a szolgáltatók visszakeresik, hogy milyen eszközről honnan szoktak rajta netezni... Bűncselekmény hiányában. Egy szánalmas beperelési fenyegetőzés miatt. Na persze.

Erzsébet Petrik 2017.08.19. 14:31:14

Nem értem mi a panaszos problémája!? Megvette önszántából, majd panaszkodik,hogy ikeás és az ikeában olcsóbb. Egyáltalán minek vett ennyiért konyharuhát? Nincs olcsóbban sehol?

Joke20 2017.08.19. 16:07:49

@Jónapot kívánok!:
Az attól függ,hogy a cégbíróságon a tevékenységi körben be van-e jelentve:
www.ceginfo.hu/ceg-adatlap/tesco-global-zrt--1310040628.html
Tesco:
4644'08
Porcelán-, üvegáru-, tisztítószer-nagykereskedelem
4665'08
Irodabútor-nagykereskedelem
4634'08
Ital nagykereskedelme
4666'08
Egyéb irodagép, -berendezés nagykereskedelme
stb. stb.stb....
Kérsz egy számlát azt csók.

Joke20 2017.08.19. 16:14:26

Még az előzőhöz:megjegyzem a legtöbb cégnek aki kiskerrel foglalkozik be van jelentve a nagyker is...nem kér enni

lobster thermidor 2017.08.20. 10:24:12

Annyira azért nem megy rosszul az IKEA - nak, hogy akármilyen viszonteladók, mindenféle gyanús webshopokban árulják a portékáit. A márkanév, és az általuk forgalmazott termékek is védettek, ezért aligha hiszem, hogy legális azok bármilyen más csatornán történő értékesítése. Ebben a helyzetben nem a találgatás, és a félrevezetett vevő basztatása a helyes eljárás, hanem az IKEA egyértelmű állásfoglalására, és fellépésére lenne szükség. Amennyiben a fenyegetőző webshop megszegett valamilyen szabályt, akkor őket kell szappanos lábbal fenéken billenteni.

Ustim 2017.08.20. 16:56:56

Lesz update, hogy a homárt is megfenyegetik/fenyegették?

Jónapot kívánok! 2017.08.20. 18:28:28

Sajnalotos amugy hogy gvti "szakertoi" benyognek neha 1-1 jogszabalyt, de amugy magat a topikokat nem kiserik figyelemmel es esetlegesen felmerylo kerdesekre nem jogaszkodnak. Pedig nint lathatjuk, neha az offolason kivul is eltud jutni nehany topik olyan kerdesekig, ahol szukseg lenne egy jogasz velemenyere. Amig ez nem jon letre ez nem fogyasztovedelmi portal hanem egy sima blog.

lobster thermidor 2017.08.20. 19:34:32

@Jónapot kívánok!:
Elég lenne ide az IKEA állásfoglalása, miszerint az áruházaikban vásárolt kötött áras termékek, amelyeken szerepel az IKEA logója, és szerepel a katalógusukban, az sehol máshol nem hozható forgalomba. Ez el is döntené a sok félremagyarázást, és a szerintem amúgy teljesen értelmetlen vitát. Ráadásul itt a vevő garanciális jogai is sérülnek, ami ebben az esetben az áruházlánc jó hírnevét is veszélyezteti, hiszen az IKEA híres a vevőbarát hozzáállásáról, szemben a webáruház meglehetősen szokatlan problémakezelésével.
Magyarországon nem kevés nagyker, vagy márkaképviselet ad kizárólagosságot a partnereinek, ezzel védve őket, a vevőt, és a termék megfelelő körülmények között történő árusítását. Aki ezzel visszaél, az eleve megszeg néhány szabályt, többek között a márkavédjegyről, és a névhasználatról szóló szabályokat. Egyébként a pórul járt, és megfenyegetett vevőnek az IKEA - nál kellene felszólalnia, mert a cégnek kell magyarázatot adnia arra, hogy milyen stratégiája van, és hogyan lép fel az ilyen másodlagos értékesítőhálózatokkal szemben.

Jónapot kívánok! 2017.08.20. 23:39:12

@lobster thermidor: Szepen osszefoglaltad a jelenlegi problemara.
Elkudhetne a poszter az Ikeanak valoban az egesz tortenetet.

Tudod Te azt jól! 2017.08.21. 08:09:39

@Jónapot kívánok!: Vajon Homár Hümér hivatalból elküldte-e a posztot az Ikeának, hogy nekik mi erről aavéleményük? Vagy azmár fekália mixelés lenne a köbön?
Azért sajnálom a webshop tulaját! Két okböl:
Egy: Végre megtalálta egy olyan vevőnek látszó madáramelyik a keresőben előbb kattintott az ö boltjára, mint bárhová máshová (=fehér holló), és most meg az is menekülne tőle
Kettö: Magára zúdított egy jó nagy kondérral alegbüdösebb x@rból, mert felhívta magára a figyelmet. Unatkozó jogászok, próbavásárlók ellenőrök lepik el kissé pókhálós boltját és sürű bokaütögetések közepette az internetnek eme bájos szigete megszűnik létezni.

Tudod Te azt jól! 2017.08.21. 08:13:41

@Tudod Te azt jól!: Vagy lehet, hogy mégsem sajnálom...
A fenyegetőzés, mint olyan, semmilyen üzleti modellben nem kifizetődő - kivéve ha a Don és a Család áll mögötted nyomatékul.

Darth Revan 2017.08.21. 10:28:10

@Erzsébet Petrik: fuss neki meg egyszer, mert nem az a problemaja, hanem, hogy a ceg fenyegeto levelet kuldott neki

temprasordog 2017.08.21. 11:14:11

@lobster thermidor: Na végre egy lényegi hozzászólás. Arról nem is beszélve, hogy -gondolom nem véletlenül- az IKEA nincs feltűntetve semmilyen módon a termék adatlapján. Nem csak a vásárlót, az IKEA-t is sikerült átbaszni. Ügyes...

lobster thermidor 2017.08.21. 12:20:02

@temprasordog:
Nincs feltüntetve, de ez nem mentesíti a következmények alól. Természetesen igazad van, hiszen azzal, hogy az IKEA, és a termék megnevezése nincs feltüntetve az adatlapon, mindenkit félrevezetnek, ami minden, csak nem etikus kereskedői magatartás. Attól tartok, hogy ez nem a véletlen műve, hanem az átverés eszköze.

joska61 2017.08.22. 10:09:34

Én már ott ledobtam az ékszíjat, hogy valaki 2 db konyharuhát meg akar venni 3000+szállítási díjért... Mit tudhat az a rongy? Főz, vagy egyedül takarít?

Pappcs 2017.08.25. 12:57:22

Jól is teszi a kereskedő ha lepereli a kipát a fejéről ennek a szarrágó zsidónak! A termék szabadáras, nem kötelező megvenni, az pedig hogy a kereskedő honnan, mennyiért veszi meg ahhoz semmi köze a vevőnek!

Pappcs 2017.08.25. 13:00:20

@Távoli Fitymacsattogás: ez egy szarrágó zsidó! Azok pedig nem esznek szalonnát! (Kivéve persze ha ingyen kapják...)
süti beállítások módosítása