Tékozló Homár

A Telekom kihozta egy decens cégvezetőből a torgyánt

2017.08.21. 11:15 | Homár Hilda | 81 komment

shutterstock_457513792.jpg

Telekommunikációs modernizálásba fogott a cég, amit egy szanálással, valamennyi amortizálással és némi likvidálással foganatosított a Telekom. Lendületes beszámoló következik remek hasonlatokkal és nagy megfejtésekkel.

Történt, hogy a naiv 22 éve kiválóan prosperáló családi cégünk úgy gondolta, hogy lecseréli az ósdi telekomos ADSL-t egy kábelre. Mi hülyék azt hittük, hogy átkötik a kábelt és minden marad a régiben, hát nem.

Először is kiosztottak két teljesen új számmal ellátott telefonvonalat, és mindeközben nemcsak az email címeinket törölték, hanem annak teljes tartalmát is. Probléma? Csak csupán annyi, hogy naponta kb. 100 telefonhívásunk van, az összes létező elérhetőségünket az összes partnerünk (belföldiek, külföldiek) ismeri, a régi email címek törlésével gyakorlatilag bevittek egy gyomrost a cégnek, amitől egy kicsit összeroskadtunk. A levelek tartalma hála Istennek megvan, mert volt outlookos biztonsági mentés (kivéve azok, amiket nem töltött le a levelező a szerverről), de a régi címeink elvesztek. Mindezek mellé a telekom kiosztott egy általuk kitalált új céges email címet, ami köszönő viszonyban sincs semmilyen elvárásunkkal.

Kérdéseim:

1. Hogy a jó fenébe van az, hogy 2017-ben meg lehet azt csinálni, hogy egy szolgáltató fullra legyalulja egy cég emailezését? Hozzáteszem 1 órán belül szóltam nekik ahogy észleltem a problémát és nincs biztonsági mentésük, kész, nincs, elásták a Marianna-árok alá a magmáig. Most az van, hogy aki partner észreveszi, hogy visszadobja az emailjét a rendszer, annak szólunk, hogy küldje egy gyorsan elkészített céges gmailre.
2. Hogy a jó fenébe van az 2017-ben, hogy nem szól senki előre, hogy te hülye, hát megszűnnek az email címeid is és mi helyette gyártunk neked egy újat, de úgy, hogy meg se kérdezünk! Használd azt! Nem baj, hogy a kutya nem fogja ismerni, az egy bagatell probléma.
3. Hogy a jó fenébe van az 2017-ben, hogy a két régi telefonszámunk átrakása az új vonalra 1 hétig tart! És addig nincs telefon, se ki-se be, elvágnak minket a külvilágtól, mint Jurisics Miklóst a törökök.

Most egyelőre azt ötöltem ki, hogy fizetjük tovább az analóg telefonvonalakat+a a kábelszolgáltatást (tehát mondhatni duplán, mert a telefonoknak a kábelről kéne működnie), de ezt is csak azért, hogy a régi telefonszámaink működjenek. Most megpróbálunk keresni egy olyan időintervallumot, amikor a legkisebb üzleti kárral meg lehet azt úszni, hogy az általuk kiosztott új számokat szüntessék még és a régi számainak tegyék a helyére. Jelenleg ott tartunk, hogy igényeltem új aldomaineket a t-online-os email címeinkhez, hogy a régieket vissza tudjuk állítani, aztán meglátjuk sikerül e.

Most arról nem beszélek, hogy mindez belekerült már kb 24 óra munkaórámba, beszéltem kb 10db ügyintézővel és mindenki mást mondott, ez tetszett a legjobban, így nem lehet, úgy nem lehet, na ezt nem lehet, na az nem így van...stb. Közben ugye kaptunk új ügyfélazonosítót, tehát az újon nem látják a régit, a régin nem látják az újat, mindkettőt ki kell bogozni, ha valaki érteni akarja a problémát, szerintem az elmúlt héten többet beszéltem, mint Torgyán József összes felszólalásának időtartama. Mindeközben a cégnek működnie kéne, de úgy megyünk előre, mint az agyaglábú katona, még jó, hogy nem borultunk fel. Azt már igazán hagyjuk is, hogy közben kihullik a hajam, az őszülésen már túl vagyunk és egy idő után már csak úgy röhögök az egészen, mint Joker Batmanben, mert nincs jobb ötletem.

Tanulság? Természetesen utólag mindenki qrvára okos szokott lenni:

1. Jobb ha saját szerveren üzemelteted az emailjeidet, az csak a te hülyeséged, ha nem fog működni és nem függsz senkitől. (Ez a hosszú távú megoldás, meg is fogjuk csinálni.)
2. Nem árt ha van egy mobilos elérhetősége is a cégnek, az elvileg független ettől a herce-hurcától (bár ebben sem vagyok biztos).
3. Az emailjeidről mindig legyen biztonsági mentés, és egyébként tulajdonképpen mindenről.

A legjobb természetesen az, mivel ugye Magyarországon élünk, hogy mindezért soha, senki nem kért elnézést, ezek teljesen természetes dolgok, hogy 22 éve működő telefonvonalakat és email címeket és azok tartalmát a sárga földdel tesszük egyenlővé. Nem mondom, hogy a "váltsunk szolgáltatót" toposz az működik, mert mindegyik ugyanolyan, nem kívánok ez irányban tovább küzdeni és egy másikkal is felvenni a harcot.

UPDATE A posztottal megkerestük a Telekomot, ami kivizsgálja az esetet:

Tisztelt Ügyfelünk,

Kérjük, küldje meg elérhetőségét a segitunk@telekom.hu címre, hogy mielőbb egyeztetni tudjunk Önnel a probléma kivizsgálása és rendezése érdekében. Az okozott kellemetlenségért ezúton is elnézést kérünk, és köszönjük megértését.

Üdvözlettel:

Telekom

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Monsta 2017.08.21. 11:15:54

Azért egy saját szerver üzemeltetése nem olyan egyszerű.

rarabel 2017.08.21. 11:17:19

Szegény Torgyán!
Az e-maileket nem szokás elmenteni?
Vagy valami ilyesmi...
A gémél nem jobb?

CID...... 2017.08.21. 11:36:20

Ez nagyon kellemetlen, vajon a poszter jelezte előre, hogy nagyon fontos lenne neki a régi email cím megtartása? Ja a másik kérdés a régi szolgáltatás is a cég nevén volt? Ez esetben nem értem az új azonosítót.

zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.08.21. 11:39:45

szerintem költöztesse a mailjeit a 3 in 1 hosting Bt.-hez.

OneBall · http://oneball.blog.hu/ 2017.08.21. 11:52:09

Ezek szerint a csere igénylésekor nem volt semmi tájékoztatás, hogy ez és ez fog történni?
-Jó napot, szeretnék egy cserét ADSL-ről kábelre!
-Rendben, meglesz!
-Köszönöm, viszlát!
-Viszlát!
Bár a Telekomból bármit kinézek, de tényleg kíváncsi lennék, technikailag hogy zajlott le a dolog, csak alá kellett írni valamit, amin volt valami leírás az ügymenetről, vagy ilyesmi.

temprasordog 2017.08.21. 12:30:05

Céges t-onlineos emailcím :D MEGALOL :D

temprasordog 2017.08.21. 12:31:33

@Monsta: Saját domainnevet vásárolni viszont igen, leveleket a tárhelyen tárolni is, Levelező klienst oda kapcsolni méginkább.

Shanarey 2017.08.21. 12:55:09

Email ügyben röviden.
Értelmes ember nem használ a telefon, internet, avagy kábel szolgáltatóhoz tartozó email címet.

Alf56 2017.08.21. 13:00:19

Aki eddig nem jött rá:

A Téboj nevű ADSL szolgáltatónak semmi köze nincs
a Téboj nevű kábelszolgáltatóhoz.
Egymással sem kommunikálnak, a felhasználókkal mégúgyse.

KaTe 2017.08.21. 13:01:22

Kedves posztoló! Miért, ismétlem, MIÉRT kellett azt az utolsó bekezdést beleszőni a posztba és ezzel megint felhívni a figyelmet arra, hogy "Magyarországon minden szarabb és mindenki direkt ki akar veled baszni" ?!

- Hogy a jó fenébe van az, hogy 2017-ben egy magyar cég telekomos email címet használ ráadásul OUTLOOK levelezővel?! Akkor már ott a Thunderbird, cserébe megmaradtak volna a leveleid.
- Hogy a jó fenébe van az, hogy 2017-ben egy magyar cég úgy köt vagy módosít előfizetési szerződést, hogy NEM kérdezi meg előtte, hogy mi lesz a telefonnal, illetve az előző szolgáltatáshoz kapott email címekkel?! Egyáltalán a kedves cégvezető ÚR elolvasta az új szerződés tartalmát, mielőtt azt aláírta?
- Hogy a jó fenébe van az, hogy 2017-ben egy cégnek gondot jelent az, hogy +1 hétig fizesse az analóg telefonvonalat, illetve internetet és inkább szívatja magát, ahelyett, hogy megvárnák míg behúzzák a kábelt, aztán áthordozzák a telefonszámot, illetve lemondják a korábbi analóg netet.

"A legjobb természetesen az, mivel ugye Magyarországon élünk, hogy mindezért soha, senki nem kért elnézést, ezek teljesen természetes dolgok"

- Hát én kérek elnézést!

Nick-son 2017.08.21. 13:06:35

Ezt velem is megcsinálta volna a telekom. 10 ügyintéző mondta, hogy lehetetlen költöztetni a telefonszámom velem együtt, a 11 -dik lesajnálóan hívta fel erre a lehetőségre a figyelmem és megcsinálták... érdekes.

A másik. Egy jól prosperáló cég nem telekomos email címmel levelezik!!! Könyörgöm!!!

Legalább egy a cég számára bejegyzett domain név legyen már és normális saját kezelésben levő email címek! Ez a minimum minimuma.

Szóval van jó is meg rossz is ebben a dologban. Egyrészt ez most gáz, másrészt túl lesztek rajta és akkor most már tudjátok, hogy akármilyen jól prosperál ez a családi vállalkozás van még hova fejlődni.

Rácz Attila2 2017.08.21. 13:30:14

A fenébe is, van ennek a cégnek rendszergazdája? Én őt venném elő, meg a vezetést, hogy még nem rakta saját domain alá a céges levelezését (nem kell ehhez saját szerver, a google szolgáltatása is megfelelő)! Már 10 évvel ezelőtt sem a telekomos @-ot használtam! Vicc.

FDToth 2017.08.21. 13:41:15

anno teleomnál ugyanezt eljátszottuk: új csomagok, eg yszóval nem mpndátk h törölnek előző adatokat (de sikerült visszacsinálni)
legutóbb mrá csak úgy engedtem leszerelni az adsl-t ,hogy a bekötőtt kábellhez átraktak mindent. ezek ám úgy akarják h megszüntetik, aztán jöhet az új,..
eszük nem sok. 10-ből 9 ügyintéző azt sem tudja mit csinál, de hát itthon ez sajnos mindenütt így van...

cmx85s 2017.08.21. 13:42:00

Kedves hozzászólók!

Szerintetek az olyan qrvára rendben van, hogy a szolgáltató se szó, se beszéd megszünteti az e-mail címet, törli a tárolt e-maileket? Vele az ügyfél erre szerződött, a minimum az lett volna, hogy az egész hajcihő megkezdése előtt a k. ügyintéző mindezt elmondja a Zügyfélnek, és akkor ezen infók birtokában dönt a cégvezető, egyéb felelős személy.
Tökmindegy, hogy milyen e-mail címe volt, milyen levelezőt használt, be volt állítva, működött. Ezért fizetett a szolgáltatónak.
Teljesen igaza van, hogy elvárta volna, hogy tájékoztassák a várható negatív következményekről, felkészül rá a kis cég, és akkor kérik az átállást, ha már a szolgáltató helyett ŐK készültek fel rá.
De sajnos, ebben az országban tényleg minden úgy működik, hogy felhív a szolgáltató, h Van ám egy ilyen tuti jó ajánlatunk a számodra, ennyivel kevesebbet fizetsz, annyival többet kapsz.
Mindig, mindenkiben ott kell motoszkáljon a kisördög egy ilyen hívás során, h OK, de akkor hol szívom meg? És hiába kérdez rá, hogy mi lesz a hátulütője, a válasz az, hogy ninden marad amúgy a régiben. Aztán, amikor beállítják, kiderül, hogy Ja, csak épp ezt törölték, az nincsen benne, és ez már így marad, mert elveszett a Bermuda- háromszögben.

The Good Boy 2017.08.21. 13:42:48

Húúúúh! végre egy jó poszt ami egy gyökér szolgáltató, gyökér szolgáltatását írja le. (nem vagyok otthon, hogy adsl meg nem adsl azonos cég-e vagy sem, ezt csak ede tudná megmondani). Ráadásul vannak a poszter részéről is hiányosságok, fikázni valók ebben a levélben. Nem kell naivnak lenni, de ha Hilda nem rak ki több posztot a héten, és ez lesz a hétvégi, akkor talán Hilda érában rekordnak számító, akár 200 hsz is lehet a végére (Hilda: törölni nem ér!)

Én egyenlőre csak azt tudom mondani, hogy az a dolog, hogy idehaza minden szolgáltató akkora ganéj tud lenni, amekkorák a tapasztalat szerint, azt jól mutatja ügyvezető úr utolsó bekezdése:
"...Nem mondom, hogy a "váltsunk szolgáltatót" toposz az működik, mert mindegyik ugyanolyan, nem kívánok ez irányban tovább küzdeni és egy másikkal is felvenni a harcot."

Én se mondom, hogy váltsunk szolgáltatót, mert valóban mind ilyen, de hogy ilyenek lettek, azért abban "mi" is benne vagyunk, hogy az ilyen fajta hozzáállással hagytuk őket elkurvulni.

És még egy, tisztelt fórumtársak: a poszt-tolót már szabad!

Monsta 2017.08.21. 13:54:33

@temprasordog: Na annak már több értelme van, mint amit a poszter írt.

KaTe 2017.08.21. 14:32:56

@cmx85s: Sőt, képzeld el, az ügyfelek, a beszállítók, a partnercégek, sőt a saját alkalmazottaid is sokszor ott és úgy próbálnak lehúzni, ahol és ahogy csak lehet. Ha cégvezetőként nem vagy elég ravasz és körültekintő, könnyen lehet, hogy másnap bezárhatod a boltot. Ilyen a vállalkozó élete, és nem csak Magyarországon, hanem a világ bármelyik pontján. Szóval ha valakinek vállalkozása van, teljesen természetes hogy előre tervez, gondolkodik, elemzi a lehetséges problémákat. Aztán persze néha beleszédül 1-1 komolyabb pofonba. Ez van. Ellenben mi, egyszerű olvasók nem tudhatjuk, hogy a posztoló korábban pontosan mit "nem" kommunikált a Telekommal, mire és hogyan szerződött, illetve mit kért és mit nem kért a szolgáltatáshoz. Szóval jó lenne meghallgatni a másik felet is.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2017.08.21. 14:50:09

hogy lehet, hogy 2017ben van olyan hülye, aki a szoolgáltatótól kapott email címet használ! ha már használ, akkor nem tükrözi egy gmail-ra vagy egy havi pár ezresért üzemeltetett mailserverre...

2017 telekommal szerződni, ez külön egy extra csapat farfekvéses sünt ér! :o)

ptspts 2017.08.21. 14:55:24

Elővigyázatos tanácsként cégek számára azt tenném hozzá, hogy érdemes különböző cégektől rendelni az alábbiakat: domain-regisztráció, e-mail szerver, webszerver, céges vezetékes telefonszám, céges mobiltelefonszám. Így ha bármelyikkel baj van, akkor a többit nem borul vele azonnal, és elérhető marad a cég a többin.

Nick-son 2017.08.21. 15:25:01

@ptspts: +1 like

Nálunk kb. így is van. Igazából bármelyikkel történhetnek és történnek is bajok időről időre, csak nem mindegy, hogy valamit ki kell váltani, valamilyen megoldással áthidalni, vagy ideiglenesen elviselhető a hiánya, vagy beborul minden egyetlen nyomorult ilyen-olyan igazából az is mindegy milyen nagy szolgáltató végett.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.21. 15:55:42

"22 éve működő telefonvonalakat és email címeket"

Szerintem a Matáv 22 éve még nem adott e-mail címet. Amit most használok, az saját domain-es, és még csak 21 éves. Korábban céges címem volt - az is rossz ötlet.

Én semmit nem vennék a Matávtól, legkevésbé villanyt, gázt, tévét, telefont és e-mail-t.

Lengyelpiac Hu 2017.08.21. 16:41:09

@Monsta:
Mi nem olyan egyszerű benne?
A havi villanyszámla, vagy a dinamikus ip "statikussá" tétele havi pár ezerből ?
:-D

Ignatowsky 2017.08.21. 17:53:54

A Telekomnál nem lehet alias címeket regisztrálni a gyárilag generált idióta címekhez? Mert ha igen (UPC-nél lehet), akkor gyorsan le kell foglalni a régi címet egy aliasnak.

Telekom adná a kiss.pista@telekom.hu címet, de mivel sok Kiss Pista előfizetője van, ezért a kiss.pista7834@telekom.hu címet adja.
Ehhez be kell foglalni a régi címet aliasként, és készen is vagyunk. Küldeni is fogadni is lehet az aliasról. Az meg nem érdekel senkit, hogy a postafiók eredeti címe pontosan mi is.
Tűzoltásnak jó, addig megteszi míg a céges domaint bejegyzik és találnak egy szimpatikus tárhely szolgáltatót.

hidroponi 2017.08.21. 18:27:38

igy jar az aki jo kis freemailes vagy citromailes ceges email cimet matavosra cserelte :DDDDDDD

kalbász 2017.08.21. 18:45:52

A jól prosperáló cégnek kb. évi 7e forintjába kerülne egy saját domain és ehhez kapcsolódó akárhány email cím, ami sosem veszne el.

A telekom változatos módokon szivatja a cégeket, el kell felejteni és a fenti megoldást alkalmazni. Nagyon sokáig próbáltunk zöld ágra vergődni velük, nekünk sem sikerült.

Sztavrosz7 2017.08.21. 18:52:31

Céges mail szolgáltató szerverén? ..akkor csak nem lehet annyira fontos (pénzekbe vágó), ha még a saját szervert és üzemeltetést is meg akartad spórolni nem? Nem lehet akkora a kár, mert ha fontos lett volna, biztos költöttél volna arra hogy saját szervered és mentésed legyen.

Sztavrosz7 2017.08.21. 19:03:00

Egyébként vannak érdekes szakmák, én egyszer kipufogóst kerestem a neten. Azok a word-ben összedobált weblapok, freemailes béla5678@ingyennet.hu elérhetőségek, kikapcsolt nem hívható mobilszámok.. sírvaröhögős kategória.

CoolKoon 2017.08.21. 19:04:15

@Monsta: Mert a hibbant trékomos biorobotokkal beszélni az, mi? :P

bbnet1 2017.08.21. 19:08:37

Velem 2002-ben az Invitel csinálta ugyanezt, hogy megszüntette az e-mail címemet, mert amikor csomagot váltottam, azt külön szerződésként új felhasználónevet generálva vitték végig.
(Természetesen új felhasználónév nem egyezhet meg a régivel)
Amikor megkérdeztem, miért nem hagyták a régit, az volt a válasz, hogy mert az újhoz 5-ször nagyobb tárterületet adunk...

Na AKKOR tanultam meg, azt, amit Shanerey kolléga nagyon jól megfogalmazott:

"Shanarey 2017.08.21. 12:55:09
Értelmes ember nem használ a telefon, internet, avagy kábel szolgáltatóhoz tartozó email címet."

CoolKoon 2017.08.21. 19:09:46

cmx85s: " Szerintetek az olyan qrvára rendben van, hogy a szolgáltató se szó, se beszéd megszünteti az e-mail címet, törli a tárolt e-maileket? " - Természetesen abszolút nincs rendben, de számítani kell rá. A távközlési cégeknél ugyanis idióták dolgoznak, mert az értelmeseket nem tudják megfizetni. Ha pedig valaki van annyira naiv, hogy rájuk bízza magát (pláne a céges levelezést, Jézusom!), akkor magára vessen.

Dezsike 2017.08.21. 19:10:08

@Monsta: Dehogynem... Csak 2 IP cím kell hozzá, lehetőleg más szolgáltatóktól, arra rádugsz egy két hálókártyás vasat (vagy három ha belső hálózatot is akarsz), teszel rá egy jó kis Linuxszot, DNS és mail szerver progit (ingyenesek), veszel egy domaint, bekonfigurálod és kész.

ancsams 2017.08.21. 19:12:13

A telekom nemcsak "minőségi" fejlesztés során csinálja meg ezt, hanem szimplán egy dijcsomagváltáskor. Én magánszemélyként jártam így egy éve, kemény 10 megáról 20-ra váltottam (ennyi az elérhető) 2 év hűséggel és törölt azonosítókkal, megszüntetett és új névvel generált e-mail fiókkal. Én kevésbé sajnáltam, a telekomos fiókban csak a számlaértesítőt fogadtam, de akkor is felháborító, hogy egy szimpla csomagváltásnál törlik a korábbi azonosítót és e-mail fiókot. A szerződést telefonon kötöttem és nem mondták el, hogy ez mivel jár, sőt kétszer reklamáltam a rákövetkező hónapokban, mert nem a megkötött összegért számláztak, hanem többért. Érdekes, hogy azonnal felajánlottak 1000 Ft jóváírást a "kellemetlenségért" a számla jóváíráson túl. És aki nem figyel, hogy mekkora összegért kötötte újra a szolgáltatást... És szerződést a mai napig nem kellett aláírni, állitólag valami tárhelyen elérem, ha tudnám az azonosítókat, amit a telekom üzletben kérhetek..., de nem kérek.

Sztavrosz7 2017.08.21. 19:17:32

Ellenpéldaként volt egy westel900.net-es mailcímem amit valami előfizetéshez adtak, az a szerződés felmondása után 3 évvel még működött.

CID...... 2017.08.21. 19:25:03

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Milyen igazad van, ki az a hülye aki e-mailt vesz :D

@Ignatowsky: azért egy @telekom.hu email címhez ez kevés.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2017.08.21. 19:41:53

Lássuk csak..
domain név regisztráció - 1190Ft
Okosabb router kb. 70e Ft
Régi asztali gép vagy szerver kb. ua. (itt tudsz saját spam filtert is)
Az érzés, hogy nem függsz a levélszolgáltatódtól megfizethetetlen ! :)

Ez volt már 10-15 éve is. Manapság viszont veszel egy domaint meg 20 EUR-ért 500GB tárhelyet a felhőben és nem függsz a régi géptől sem és akár mobiltelefonról is kötheted az üzleteket.

24óra munkaóra egy átlagos szennyvízcsatornázós munkabérrel (nem mondtad mi a céged területe, kinéztem egy nem ITs területet) az negyedmilla..

Dr Gregory House 2017.08.21. 19:55:55

Mit várunk egy kommunista nagyüzemtől?

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2017.08.21. 20:17:15

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Nem ez a probléma, hanem az, hogy a szolgáltató kérdés és értesítés nélkül változtat. Ha az ügyfél tudja, hogy a szolgáltatás megváltozik, megszűnik stb., akkor valóban meg tudja oldani másképp, de miért kellene vacakolnia vele, amikor a szolgáltatónak rendben fizeti a pénzt, azok nem panaszkodnak és minden megy a maga útján?

@Shanarey: "Értelmes ember nem használ a telefon, internet, avagy kábel szolgáltatóhoz tartozó email címet."

Hanem egy saját szerveren egy bérelt aldomainnhez kötöttet, jól mondom? A baj csak annyi, hogy az aldomain ugyanúgy megszűnhet valakinek a hülyesége miatt, és három hónapig semmilyen lehetőség sincs az újraaktiválására. Akkor pedig tökmindegy, hogy a fiók tárhelye valójában hol is van, a cím reaktiválása lehetetlen.

A baj az, ha egy szolgáltatóra nem lehet számítani.

Egy szolgáltatóra nem lehet számítani.

Ezért tárolja a tájékozott ember a leveleit és fájljait a saját gépein, és nem szolgáltatóknál, meg felhőnek nevezett tárhelyeken.

Jossarian 2017.08.21. 20:20:01

Tipikus balkani tortenet. Egyutterzek a posztoloval es csodalom a turelmet meg a hozzaallasat...

Duplaxiii 2017.08.21. 20:29:35

Elég ciki az a cég, aki a T-nél van.
Az pedig még cikibb, hogy ez nem tudja,,,
Nem kérdezi meg és így tovább.
Ez is egy olyan cégvezető lehet, aki nem fizet szakembernek, mert az unokája vagy a lánya udvarlója látott már internetet.
Még szerencse, ha nem ISDN2-es hívószám tartományát akarta megtartani más szolgáltásnál...

Duplaxiii 2017.08.21. 20:32:50

@Van_mikrohullámú_sütőtök?:
Ha még az árakat sem tudod, miért írsz marhaságokat?
Az a baj, hogy a posztban írtakra a megoldás egyszerű. olcsó és triviális, de mindenki osztja az észt, amit gamer korától magától kitapasztalt...
Istenem...

albibacsi 2017.08.21. 20:50:39

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Egy saját mail szervernek nem az egyszeri költsége a sok (gép, router, stb), hanem a megbízható fenntartása.

Egyrészt milyen, mekkora gépet veszel? Mi van, ha bekakál az alaplap? Akkor meddig fog állni a levelezésed? Ki fogja telepíteni, beállítani azt a gépet? Mire mentesz? Egyáltalán mit mentesz? Ki fogja a biztonsági frissítéseket megcsinálni?

Nem arról van szó, hogy ez a fajta alternatív megoldás nem jó, hanem azt akarom érzékeltetni, hogy a dolog azért komplikáltabb annál, mint ahogy leírtad.

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2017.08.21. 20:59:26

@albibacsi: igen, ezért érdemes kifizetni pl a Google céges párezer forintos változatot saját domain névvel meg miegyébbel.

Bellagio 2017.08.21. 21:41:48

Torlik az email fiokot es a tartalmat? Ugyan mar, a mai napig nem tudtam toroltetni a kib... Axelero e-mail cimemet, azt mondjak lehetetlen. Barmok.

Meridian74 2017.08.21. 21:49:15

A posztot olvasva mosolyogtam. Lehúztam egy évet a Telekomnál, én is tettem fel kérdéseket, csúnyákat is... de hogy miket azt sajnos nem tudom, hogy elmondhatnám-e itt, lehet hogy jó hírnevet vagy üzleti titkokat sértene, ezért nem osztom meg veletek. De az a illusztrációnak beillesztett kép az nagyon találó és kifejező. :D

Más cégeknek okulásul annyit fűznék az egészhez itt hozzá:
Ne bízd a CRM-ed fejlesztését az indiaiakra! Sem pedig mást...!!
Baszottul olcsók, igen, de baszottul szar munkát végeznek - ami később sokkal drágább lesz, főleg ha azt az elszart melót saját expertjeiddel kell majd kijavíttatnod, holott lenne más elvégzendő munkájuk is...!

pBalu 2017.08.21. 21:52:17

@cmx85s: Én úgy tudom hogy marhára nem fizet egy fillért sem azért hogy van email címe a Telekomtól. Amennyiben megszünteti az email címhez tartozó internet előfizetését, nyilvánvaló, hogy az ahhoz kapcsolódó email címe is megszűnik. Szerintem ez evidens.

Meridian74 2017.08.21. 21:58:47

"és nincs biztonsági mentésük, kész, nincs"...
Ez mondjuk nem igaz. Mindig van biztonsági mentésük, viszont az igaz, nem hónapokra visszamenőleg, legfeljebb egy-két napra, vagy max egy hétre visszamenőleg.

Az is igaz, hogy a mailszerver datafile-jai olyan storage szerveren van, amely önmagában biztosítja az adatvesztés elkerülését (redundáns diszkrendszer, stb. továbbá a szerver is replikált máshova - elviekben katasztrófatűrő is), amely miatt nincs olyan adatmentési procedúra mint mondjuk egy kisebb cégnél ahol naponta külön lementik a fontos adatokat, de ugyanakkor történhetnek olyan hibák, amelyek hibás szoftververzióra frissülés, vírus, hekkertámadás, vagy egyéb konfigurációs hibákból adódhatnak, ezért bár nem kellene mégis rövidtávra mentik az adatokat külön, hogy ha kell visszaállíthassák. Na most ebből egy db ügyfél adatait külön vissza lehet-e állítani vagy sem, hát azt nem tudom. De pl a GTS Datanet-nél ezt meg tudták oldani, igaz, nem repesett az örömtől a rendszergazda ha erre volt szükség, de nem egyszer megtette, mert fontos volt az ügyél elégedettsége is (Itt is hasonló módon úgymond napi mentése nem volt a levelezőszervernek, csak egy rövid távú visszaállíthatóság, ami 24 órás mentést és visszaállítást biztosított. Ha viszont valamit az ügyfél olyan frissen kapott dolgot törölt 24 órán belül - azaz két mentés között - akkor az bizony emiatt törölt maradt, mert nem volt mit lementeni, azaz nem a beérkezett leveleket mentették külön, hanem naponta egyszer a szerver állapotát az aktuális adatokkal együtt)

cmx85s 2017.08.21. 22:24:25

@pBalu: ha jól értettem, a T-nél rendelte az újat is. Emellett akkor is aggályos, hogy csak úgy megszüntetik a fiókot, minden mentési lehetőség nélkül.

cmx85s 2017.08.21. 22:36:26

@CoolKoon: na, pont ezért mondom, hogy ő egy szolgáltatásért fizet, amiben nem csak az foglaltatik benne, hogy mindenkor elérhető legyen, hanem, ha a szolgáltató machinál valamit, az ne járjon adatvesztéssel a fizető ügyfél számára. Ha meg mégis, akkor a szolgáltató tegyen meg mindent, hogy mielőbb visszaállítsa az eredeti állapotot.
Valahogy nem evidens még Magyarországon, hogy ha valaki fizet valamiért, akkor azt meg is kapja. Csak az az evidens, hogy előbb-utóbb valami gebasz lesz, és akkor a szolgáltató pingvinezik, jobb esetben, a rosszabb esetben még meg is indokolja.
Pár hónapja volt egy CASCOs töréskárom, lejelentettem, kijött a biztosító embere, körbefényképezte az autót, majd pár hét múlva jött egy levél, amiben leírták, hogy a biztosítás a hirtelen fellépő külső erőhatásokra nem vonatkozik. Mondom, akkor mégis, mi az öreganyjuk rakott szoknyájára vonatkozik???? Amúgy kemény negyedévi biztosítási díjnak megfelelő összeg lett volna, amit téríteniük kellett volna.

Leooo 2017.08.21. 22:44:37

@hidroponi: Mer'hogy a freemail-os cím az nem a FATÁV kezelésében van, ugye???

CoolKoon 2017.08.21. 23:18:02

@pBalu: "Én úgy tudom hogy marhára nem fizet egy fillért sem azért hogy van email címe a Telekomtól." - Na és? Attól már nem része a szolgáltatásnak (és a szerződésben vállalt kötelezettségeknek)?

pizzaszeletvágó 2017.08.21. 23:18:45

Erős a gyanúm, hogy a posztoló eredeti előfizetése és email címe egyáltalán nem volt "céges" a maga valódi értelmében. Értsd, az otthoni előfizetésen ment a családi cég ügyeinek intézése, de arról, hogy ez egy céges előfizetés, a T mit sem tudott. Azt hiszem jól tippelek, mert ugyebár amíg egy otthoni előfizetést pár ezerért adtak, egy céges előfizetés egy nagyságrenddel többért. Nem kellett volna spórolni az elején?
Nem titkolom, én 14 éve, családi cégemnek eleve céges előfizetést vettem. Ehhez saját aldomaint rendeltem, kapaszkodjatok meg, szintén tőlük, a T-től, semmi külső szolgáltató.
A különbséget Liszt Ferenc tudná csak zongorázni.
Eleve az ügyfélszolgálat hozzáállása teljesen más, mint amit itt tőletek is olvasok, vagy máshonnan hallok. Időközben mindenféle csomagváltásokkal csak jól jártam. Tárhelyem kérés nélkül is 10-szer annyi, mint amennyi kell, e-mail címeim száma "végtelen", minden munkatársnak és minden feladathoz magam (!) rendelem hozzá a webes adminisztratív felületen, a szükséges email címet.
Cégem nem akkora, hogy saját mail szervert tudjon üzemeltetni, ahogy valaki nagyon helyesen írta, nem a gép, nem az egyszeri telepítés a sok, hanem a hacker és vírusmentes üzemeltetés, ami során akár hónapokra elérhetetlen lesz a kitiltott szerverem, ha a rendszergazda (én) elcseszi.
Sokan írtak itt sok hülyeséget.
Kis családi cégnek nem megoldás az egyéni-magán előfizetés, de nem megoldás a saját szerver(park) sem. Pontosan elég, amit a szolgáltató ad a céges előfizetés mellé. Ez járható középút.
Még egy tanács a posztolónak: ha változott a cég email címe, rohanjon a cégbírósághoz, be kell jegyezni, ha már ennyire figyelmetlen volt.... :)

CoolKoon 2017.08.21. 23:23:22

@cmx85s: "na, pont ezért mondom, hogy ő egy szolgáltatásért fizet, amiben nem csak az foglaltatik benne, hogy mindenkor elérhető legyen, hanem, ha a szolgáltató machinál valamit, az ne járjon adatvesztéssel a fizető ügyfél számára." - Csak tudod, ezzel az a baj, hogy az effajta szolgáltatások amúgy se képezik a cég fő profilját, ergo náluk is mostohagyerekként kezelik a dolgot (erre egyébként a sorok között ők is szoktak utalni a "bőkezű" 10-15 megás limitjeikkel meg a többi "nyalánksággal"). Most lehet emiatt dühöngeni, de az ember teszem azt tévét/számítógépet venni se a Tesco-ba megy, hanem inkább mondjuk a MediaMarkt-ba. Mivel tudja, hogy a Tesco-ban jó eséllyel csak szar tévét/számítógépet kap.

"pár hét múlva jött egy levél, amiben leírták, hogy a biztosítás a hirtelen fellépő külső erőhatásokra nem vonatkozik" - A biztosítók patkánysága egy külön fejezet. Azok még a bankoknál is nagyobb rohadékok, de szemmel láthatóan ezt mindenki tudja, vsz. ezért ritkábbak a velük kapcsolatos sztorik errefelé :D

pizzaszeletvágó 2017.08.21. 23:35:48

@CoolKoon: a számítógépet én egyedi alkatrészekből rakom össze magamnak, régi vágású ember vagyok... MediaMarkt te jó ég :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.21. 23:39:37

@Meridian74: "a mailszerver datafile-jai olyan storage szerveren van, amely önmagában biztosítja az adatvesztés elkerülését""

Az adatvesztés elkerülését SEMMI nem biztosíthatja.

A RAID1 pl. véd egyszeres diszk meghibásodás ellen. Ha kitörlik a delikvens levelezését, a tükrözött lemezen is azonnal kitörlik, nem véd ez ellen. Sokan azt hiszik, a RAID1 pótolja a biztonsági mentéseket.

"(redundáns diszkrendszer, stb. továbbá a szerver is replikált máshova"

A júzer leveleinek kitörlését is replikálja, szóval az ellen ez se véd.

Meridian74 2017.08.22. 02:36:55

@KaTe: "Hogy a jó fenébe van az, hogy 2017-ben egy magyar cég telekomos email címet"

Sztem úgy, hogy mint említette az az e-mailcím van vagy 22 éves... bár igaz, 22 éve is meg lett volna a lehetőség saját domaines cím vásárlására (akkoriban ez nem volt annyira olcsó mint manapság, bár nem lehetetlenül drága sem, mert nekem volt 1999-ben is). Valószínűleg nem t-online-os volt, hanem @axeleros cím, sok cég futkározott ilyen címekkel anno. És sztem sok van is még, akik nem nőttek nagyobbra vagy nem zárták be a boltot.

Meridian74 2017.08.22. 04:35:54

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"A RAID1 pl. véd egyszeres diszk meghibásodás ellen. Ha kitörlik a delikvens levelezését, a tükrözött lemezen is azonnal kitörlik, nem véd ez ellen. Sokan azt hiszik, a RAID1 pótolja a biztonsági mentéseket."

Igen, de maga az adat rendelkezésre állása biztosítva van az ügyfél (használó) részére. Azt úgy használja ahogy tetszik neki. Ezt mondtam én is. Ezért nincs külön adatmentés, csak tényleg az agyfaszbajok miatt mentenek (amúgy egy milliós nagyságrendű postafiók mentése nem kis feladat, pontosabban szólva annak tárolása - ráadásul ami probléma az egyiknek ügyfélnek az nem jelentkezik a többinél). A google-nél sincs adatarchiválás, csak redundancia, ami nem véd attól, ha te mint felhasználó törölsz valamit. AZ ellen nincs mentés. lehetne, de túl költséges, és nagyjából felesleges is. Az adatok hozzáférhetőségét biztosítják, onnantól kezdve már a user felelősége mit csinál a hozzáfért adatokhoz.

Ugyanakkor mégis akad rövidtávú mentések, amit korábban írtam, de az nem azt a cél szolgálja, hogyha az usernek kedve szottyan, akkor korábbi "állapotra" térhessen vissza. Ez a mentés csak a szolgáltatói oldalon jelentkező problémákat hivatott kivédeni, nem pedig az adatok teljeskörű bármikori visszaállíthatóságát.

CoolKoon 2017.08.22. 06:25:02

@pizzaszeletvágó: Persze, világos, de Tesco? :P Amúgy meg gondolom, a tévédet azért nem magad rakod össze :P

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.08.22. 08:38:45

@rarabel: a gémél egy fos. Nem tud kezelni nagyméretű fájlokat.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.08.22. 08:39:46

@CID......: az új azonosító nem szerződőre, hanem szolgáltatásra vonatkozik. Ki van ez találva... ;)

Im just here for the comments 2017.08.22. 08:52:24

Én tényleg sajnálom, hogy "kiszúrt" veled a telekom (igazából nem volt ez szándékos meg még csak nem is kiszúrás, csak szimplán magasról tettek a levelezésedre és a vonalas telefonjaidra), de ha az olcsó megoldást választod, akkor könnyen így járhatsz.
Hát én kérek elnézést, ha már ennyire hiányolod (és amúgy nehezen tudom elhinni, hogy ezt most hallod először, ugyanis policy a telekomnál elnézést kérni az ügyféltől a kellemetlenségek miatt, különben nem lesz 100% az adott hívás, így mindegyik megteszi, még ha valójában rohadtul nem is érdekli, hogy mi bajod).

cmx85s 2017.08.22. 09:22:56

@pizzaszeletvágó: ebben egyetértünk. Inkább megveszem külön az alaplapot, procit, memóriát, videokártyát, és összerakom, de tudom mi van benne.
Mondjuk, a laptopnál ez már nem járható, ott a márkára, azon belül pedig az üzleti gépekre utazok.

stakeholder Manyecs 2017.08.22. 09:41:47

OFF illetékesnek levél ment! /és még eccer köszönöm hogy nem hoztál hűtőmágnest ajcsiba.:D/ !!!!xd

pizzaszeletvágó 2017.08.22. 10:15:19

@cmx85s: új laptoppal is megcsináltam, megvettem nagy kapacitású de lassú HDD-vel, olcsóbban, optikai meghajtóval, azonnal kikaptam belőle a HDD-t és tettem helyére SSD-t, a nagy HDD-t beszereltem az optikai meghajtó helyére, az optikai-t meg külsőként használom, az lassan már úgysem kell semmire. ;) Tudom, vesztettem a garanciát, de nem is írok belőle Homár posztot, ha véletlen tönkremenne. :D (már két éve megy hibátlanul)

@CoolKoon: Tesco gáz persze, TV-t mondjuk márkaboltból vettem. Egyszer sikerült MediaMarktból, nagyon megbántam, nem kamu duma.

CID...... 2017.08.22. 10:31:24

@Im just here for the comments: "én kérek elnézést" milyen igazad van, hányszor, de hányszor mondtam én ezt :)

CID...... 2017.08.22. 10:33:45

@kekecke: poszter írta az új ügyfél azonosítót, alias MT ID.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.08.22. 11:22:20

@CID......: akkor passz. Nincs itt senki a magentásoktól? Hátha meg tudná magyarázni.

cmx85s 2017.08.22. 11:50:04

@pizzaszeletvágó: hát, én inkább maradok a garinál, mert valszeg többe kerülne a javítás, mint amennyivel többet fizetek az összeszerelt, gyári laptopért olyan konfiggal, amilyennel nekem kell, és nem szerelgetek.
de ettől szép a világ, hogy különbözőek vagyunk, eltérő igényekkel.

abrakradabra 2017.08.22. 16:41:48

Céges email a net szolgáltatónál? Biztos jele, hogy kit kerüljek el messziről. Vagy hülyék vezetik, vagy végtelenül spúr alakok. Egyik sem előnyös tulajdonság...

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2017.08.22. 22:26:29

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "»(redundáns diszkrendszer, stb. továbbá a szerver is replikált máshova« A júzer leveleinek kitörlését is replikálja, szóval az ellen ez se véd."

Úgy bizony. Fölösleges itt biztonsági mentésekről, RAID-ről, redundanciáról beszélni, amikor nem történt semmilyen adatsérülés, amely ellen védekezni kellene. A T egyszerűen csak megszüntette a szolgáltatást, bejelentés nélkül, szabályos üzemeltetői műveletként. Hogy napok vagy hetek múlva elővegye a júzer korábbi anyagát valahonnan, arra én ezektől nem számítanék.

Ha nevesíthető anyagi kárt okoztak, kártérítést kell követelni, szükség esetén perben.

joska61 2017.08.23. 10:31:14

Hogy a jó fenébe van az, hogy valaki lecseréli a szolgáltatást, és azt hiszi, a régi marad meg...?

Blackmore 2017.08.23. 14:55:10

Abban igaza van a posztolónak, hogy az összes magyarországi szolgáltató genya (nem is csoda, hiszen hazánkban gyakorlatilag nincs fogyasztóvédelem), de a Telekom utcahosszal a legrosszabb. Ha van bármi más lehetőség, nem szabad velük szerződni.

viracocha73 2017.08.24. 07:46:14

Én küldtem ezt a levelet. Köszönöm gyerekek az építő jellegű hozzászólásokat, látom Magyarországon vagyunk, Welcome. Azért annak örülök, hogy van itt egy-két értelmesebb ember, aki felfogta, hogy miről is van szó. Nem akarom én ezt tovább részletezni, de a lényeg az, hogy amióta még aldomaint is váltottunk a telekomnál még gázabb a helyzet. A fikázóknak üzenem, hogy kis családi cég vagyunk, örülünk, hogy élünk:) és igyekszünk a legjobbat kihozni abból, ami van. Szevasztok.

Permetező 2017.08.24. 16:27:52

@viracocha73: ha latod hogy Magyarorszagon vagyunk akkor miert romanul koszonsz?

Bambano 2017.08.27. 13:35:28

@OneBall: több dolog is előfordulhat egyszerre a telekomnál:
1. tudják, de nem tájékoztatnak, mert pancserek
2. nem is tudják, azért nem tájékoztatnak.
3. olyan dolgok következnek, amit józan ésszel nem lehet felfogni

nekem is volt már cifra esetem velük...

a poszthoz: szolgáltató független email cím nélkül céget üzemeltetni elég balkáni...

api99 2017.09.01. 11:03:38

csoda
egy csoda, hogy 22 évig üzemelni képes egy cég ilyen döntéselőkészítési módszerekkel
itt lehet tettenérni igazán a versenyképességkülönbségeket
valószínűleg az összes többi döntésük is ilyen, de amíg a piac megfizeti a balfaszkodást is (nagyjából a teljes magyar kis- közép vállalkozási körnél), vagy más módon (pl.adókiskapukkal) csökkenthetők más költségek - úgy tűnik belefér
Ha ezen javítani tudtok magatoknál, az országnak is segítetek.

Kristóf Tarnay 2017.09.05. 01:28:06

A mobil sem független, ott is valamelyik szolginál vagy, de azt legalább egyféle technológián adják, szóval nem esel két szék közül a pad alá, míg váltanak egyikről a másikra. Amúgy meg azért is érdemes saját emailt használni, mert a cégednek van valszeg weblapja, amihez vették domainnevet, érdemes kihasználni email-címhez is. (Vagy a rendszergazdád fölrakja roundcube alatt, vagy veszel üzleti google fiókot, és akkor gmail-felület alatt használod.)

kififufru 2017.09.22. 12:39:40

@viracocha73: most vagy ez: "hogy kis családi cég vagyunk, örülünk, hogy élünk:)" vagy ez: "22 éve kiválóan prosperáló családi cégünk". a kettő kicsit üti egymást.

Péter 2 2017.09.23. 14:59:38

@viracocha73: Azért van itt baj, tényleg nem gondolkodtatok előre. Amikor én váltottam vagy egy évtizede (ugyanúgy kis, családi cég volt), akkor az első mozdulatom az volt, hogy írásban rögzítettem, hogy ha bármi oknál fogva, menet közben kiderül, hogy a szám mégsem tartható meg, akkor minden kötbér és egyéb elköteleződés nélkül semmis, és maradok. Előre kitötöttem, hogy csak ezzel a feltétellel állok neki az egésznek. Simán lezajlott, ma is ugyanaz a céges telefonszámom, mint huszonéve, de ezt másképpen nem szabad. Még akkor sem, ha megígérik, mert az üzletkötő nem láthatja előre az összes technikai buktatót.

A levelezési dolgokat a többiek már megírták. Ez független doméntől és egyébtől (bár természetesen alapvetően igaz, hogy egy cél ne levezellen szolgáltatós címmel), akármi történik, egy ilyen váltás előtt teljes adatmentést kötelező csinálni. Most már te is tudod, persze, de így kellett volna belekezdeni.