Tékozló Homár

Az visszaküldte, ez újracsomagolta, meghirdette és eladta, a kis naiv meg megvette

2017.08.31. 10:30 | Homár Hilda | 32 komment

emag_1.png

Aztán írt egy levelet a Homárnak, arról, hogy mit gondol az eMagnál vásárlásról. Amiben annyi igazság van, hogy mivel nem magyar székhelyű a cég, ezért a garanciális és egyéb ügyek intézése nehezebb illetve korlátozottabb velük, amivel nem árt tisztában lenni vásárlás előtt. Bár az eMag azt állítja magáról, hogy a magyarországi jogszabályok figyelembevételével tesz eleget garanciális kötelezettségeinek, és együttműködik a Békéltető Testülettel.  

Tisztelt Tékozló Homár!

Kérem szépen a népszerűségüket kihasználva hátha másoknak is segítséget nyújt a döntésben az EMAG-ról való vásárlás előtti olcsóbb, de megéri-e dilemmát eldönteni.

Vásároltam egy újracsomagolt készüléket a Magyarországon működő Emagról. Megtévesztésig úgy néz ki a honlap – nyelvezet, elérhetőség, magyarul beszélő ügyfélszolgálat, MINTHA magyar webshopból rendelne az ember, és érvényes LENNE rá a magyar jogszabály, DE NEM!

Az újracsomagolt termék ismertetőjében az állt: visszaküldött, kibontott, de sérülésmentes MŰKÖDŐKÉPES BEVIZSGÁLT termék. Olcsóbb volt, hát megvettük.Feltételezi az ember, hogy ha visszaküldenek egy terméket akkor az EMAG kipróbálja, le teszteli, jegyzőkönyvet készít róla és ha mindent rendben talált akkor ismét értékesíti, de egy csökkentett áron, mert hát már nem új a készülék.

Korrektül szállították. A kipróbálás során derült ki, hogy NEM MŰKÖDIK a rendelt mobiltelefon minden funkciója, azaz nem fogadja el a SIM kártyát. Naivan elvittük a készüléket a mobiltelefon hivatalos szervizébe és jeleztük, hogy nem jó. A márkaszervíz korrekt volt, megnézte, kipróbálta és a magán véleménye, hogy a készülék alaplap hibás.  A szokásos kérdés, hogy mikor vettük, számla és garancia jegy. Itt jött a meglepetés! Az EMAG nem azért vállal háztól házig garanciát, mert olyan jó fej, hanem azért mert CSAK nála van garanciája a vásárolt bizonyos terméknek!

Jeleztük az EMAG-nak hogy mi a gond, ők rugalmasan kezelték, hogy küldjük vissza, és bevizsgálás után visszautalják a vételárat. És itt kezdődik a probléma. A visszaérkezéstől számítva eltelt 2 hét. Érdeklődésre a válasz, hogy nagyon leterheltek, még nem volt idejük megvizsgálni a visszaküldött készüléket amit ŐK működésképtelenül küldtek ki részünkre, de mindent megtesznek és a szokásos szöveg.

Panasz levél az EMAG-nak – válasz 30 napuk van rá hogy kivizsgálják és válaszoljanak.

Újabb, sokadik telefonhívás és az ügyfélszolgálatos megígéri, hogy megsürgeti az esetet.

Remélem kitalálták, hogy semmi sem történt. Ismét telefon, hogy mi a helyzet, de a válasz: még folyamatban van. Ismétlem 2 hét telt el!! Kérdezem az ügyfélszolgálatost, hogy esetleg a főnökkel, vezetővel lehetne beszélni, de a válasz, hogy CSAK velük, tehát az ügyfélszolgálattal lehet beszélni. A vezető elérhetetlen a közép, vagyis a vásárló számára.

Akkor szeretnék panaszt tenni, erre megadják készségesen a békéltető testület elérhetőségét, és a Járási hivatal elérhetőségét, hogy ott nyugodtan tegyek panaszt. ÉÉÉS itt jön az óriási csavar a dologban, hogy a Magyarországi hivatalok CSAK magyarországi cégekkel szemben tudnak segíteni és az EMAG az ROMÁN bejegyzésű cég.

Szép kis zsákutca! A magyar vásárló csak a román székhelyű cég jóindulatára van bízva, vagy panaszt tehet az Európai akármilyen hivatalnál.

Következtetés: ha spórolni akarsz a vásárlásnál nem biztos, hogy az EMAG újracsomagolt terméke a jó döntés. Sőt egyáltalán az EMAG mint webshop. Szerintem. Legalábbis én így jártam velük.

UPDATE

Jelentkezett az eMag, hogy szeretnék kivizsgálni az ügyet, majd hamarosan ezt a emailt kaptuk Zsolttól:

Igaz újabb telefonhívás után megemlítettem a bírósági megkeresés lehetőségét, de utána nem sokkal az Emag által megbízott PR cég is keresett levélben. Nem sokkal utána jött SMS, gondolom az Emagtól az alábbi lényeggel: a visszaküldést elfogadta az Emag, és a kifizetett összeget visszautalásra kerül. Legalábbis ez az ígéret állt az SMS-ben.

 UPDATE 2.

Kedves Homár,

Örömmel tájékoztatom, hogy az Emag a termék árát a mai napon teljes vásárlási összegben visszautalta és meg is érkezett a bankszámlára. A történet kicsit hosszasan de rendben megoldódott. Köszönöm szépen minden közreműködő segítségét.

Üdvözlettel,

Zsolt

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borso 2017.08.31. 10:34:43

Kedves poszter. Így elsőre: ha ide találtál volna előbb, nem vásároltál volna a románemagtól. Ezt itt már mindenki tudja. Előbb tájékozódunk utána vásárolunk.

Antalbaba 2017.08.31. 10:39:38

Én minden ismerősnek ajánlom a Homi alkalmankénti tanulmányozását, pont az ilyeneket megelőzendő;-)

230e 2017.08.31. 10:42:13

Vettem egyszer én is újracsomagolt telefont, tőlük mert jó ára volt. A tesztelést tényleg nem vitték túlzásba, így ment vissza, de 3 napon belül a számlámon volt a pénz.

Jako0211 2017.08.31. 10:44:08

Ezek lefutott körök. Aki tudja, hogy Homáron kell panaszkodni, ha elbasz valamit, akkor miért nem olvas előtte is a cégekről? Az emberek nagy része azért szeret házhoz menni a lóf*szért.

WatchFun 2017.08.31. 11:38:38

Mert még nem volt épp elég emag-os sztori... Ha a poszter nem csak írni járna ide hanem olvasni, is, megelőzhetőek lennének az ilyen esetek

Kotit 2017.08.31. 11:55:57

Látom, a posztert már lehet.
Mást úgy sem lehet írni...

CID...... 2017.08.31. 11:58:23

Na, ez a poszter sem olvassa sűrűn a homárt, de ezt már leírták. De nagyon határozott volt, menten a főnökkel akart beszélni :D:D:D:D

É2I 2017.08.31. 12:12:31

Az újracsomagolt cumókkal amúgy is vigyázni kell. Nem véletlenül lettek azok visszaküldve.
Szerencsésebb esetekben van olyan, hogy tényleg csak a csomagolás sérült, de nem árt az óvatosság.
A garanciális ügyintézés amúgy is lutri, de külföldről meg főleg. Néhány ezresért már nem éri meg.
Persze ez az elcseszett szintű áfa meg a vám már kisebb összegeknél is elcsábítja a vásárlót.
Ugyanakkor már egyre kevesebbszer éri meg, mert ami a postán keresztül jut az országba, ezek a tételek már befigyelnek - persze kivéve EU.

The Good Boy 2017.08.31. 12:13:05

emag, újracsomagolt vacak, pénz vissza nem utalása, telefonálgatás, vadász-vadász, és még egyszer: emag

Ásit!

Uncsi

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.31. 12:28:43

"Megtévesztésig úgy néz ki a honlap – nyelvezet, elérhetőség, magyarul beszélő ügyfélszolgálat, MINTHA magyar webshopból rendelne az ember"

He?

"Az eMAG oldalán megjelenő termékek az alábbi két típusba tartozhatnak:
1. eMAG által forgalmazott – a terméket közvetlenül az eMAG-ot üzemeltető cég, a Dante International SA forgalmazza. Ezekre a termékekre minden olyan szolgáltatás érvényes, amely az eMAG rendszerében elérhető.
2. X partner által értékesített és szállított termék – a terméket X partnerünk értékesíti. Az eladó az eMAG Marketplace tagja, akinek szolgáltatási színvonalát folyamatosan figyelemmel kísérjük és értékeljük. Rendelése ilyen esetben továbbításra kerül partnerünk felé, aki a terméket az összes – törvény által előírt – papírjával (számla, garancia, stb.) együtt szállítja ki Önnek."

Ebbe mi a magyar.

Tévéreklám alapján nem vásárolunk. Sőt, átugorjuk a reklámokat, kmert kurva unalmas.

Egyébként a kínaitól olcsóbb.

Hülye,
hülyébb,
leghülyébb,
rendőr,
postás,
vasutas,
emagtól vásároló,
emagtól újracsomagoltat vásároló,
...

Peetee 2017.08.31. 12:34:03

Olcsó húsnak híg a leve; ez olyan 500éves mondás, de sokaknak még mindig nem világos. A legjobb szolgáltatást akarják a lehető leggyorsabban, a legalacsonyabb áron. Olyan, mintha a z 5* színvonalat követelné magának a hotelben, de 2*os áron....szánalmas.

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.08.31. 12:52:28

Problema akadt az emaggal? Hmm, errol meg nem is hallottam.

Nick-son 2017.08.31. 13:02:45

Az a baj, hogy csak most találtál ide amikor a panaszkodáson van a sor, mert aki olvasgatja ezt az oldalt rendszeresen annak ezek evidens dolgok.

FDToth 2017.08.31. 13:42:20

nekem még sosem akadt velük probléma, sokszor gyorsabbak és rendesebbek, mint magyar székhelyű társaik. Az meg h nem magyar, azt lehet látni kb egyből. ÉS akkor mi van ha nem magyarM Annéél jobb! :)

WiZZu 2017.08.31. 13:49:22

EU-s fogy.véd., kb békéltető jellegű:
ec.europa.eu/odr/
Próbáld meg, nem tudom, hogy beválik-e, de az emag már itt úgyis szerepel, nem kell újként felvenni :D

vprof 2017.08.31. 14:22:03

@borso: Én rendszeresen olvasom a Homárt, ezért némi izgalommal rendeltem egy ajánlás alapján éppen az eMagtól fali konzolt a tv-hez. Sokat mondjuk nem kockáztattam, 4eFt-os tételről van szó. A termék rendben megérkezett, minőségileg kifogástalan, kb. 6-7eFt-ot nyertem a bolton.

Mondjuk újracsomagolt telefont speciel sehol se vennék.

Reactor 2017.08.31. 15:40:33

Na, idén nyáron még úgyse volt senki, akit megfingatott volna a csóróföldi eMag. Nem tudtam, mi hiányzik az életemből, képtelen voltam rájönni. Most már tudom...

Ideje volna már megtanulni, hogy az eMagtól még fogpiszkát se rendelünk, nemhogy újracsomagolt meg refurbished elektronikus masinériákat, mert ott bsszák át az embert, ahol tudják.

lobster thermidor 2017.08.31. 15:40:34

@vprof:

"Mondjuk újracsomagolt telefont speciel sehol se vennék."
Na azt én sem, de az Edigital két éve mégis teljesen novicento újként szeretett volna eladni nekem egy olyan telefont, amiről hiányzott a gyári fólia, a kijelző tele volt ujjlenyomatokkal, és karcokkal, a töltő, és a fülhallgató zsinórja teljes kuszaságban volt beerőltetve a dobozba, amiből még a kezelési útmutató is hiányzott. Mondhatom igen rosszul esett, hogy sík hülyének néztek, ennek kellően indignálódó tónusban hangot is adtam a vásárlókkal tömött üzletben felhívván a figyelmet arra, hogy mindenki jól nézze meg, hogy mit adnak a kezébe.
Pénzt ilyen gyorsan, és ennyire lesütött szemekkel még nem adtak vissza nekem. :)

CID...... 2017.08.31. 16:43:24

@lobster thermidor: jómagam a Telekomtól rendeltem egy "újracsomagoltat" kb. 3 éve, azóta is remekül működik; )

Snagal 2017.08.31. 16:54:17

ÉÉÉS itt jön az óriási csavar a dologban..." "az EMAG az ROMÁN bejegyzésű cég."
azannyát... erre aztán nem számítottam.

A Titanic meg elsüllyed a film végén baszki! Nem hiszed el, mindfuck!

Snagal 2017.08.31. 16:56:38

mondjuk már ott durva extrémsportnak tűnt az eset, hogy valaki az emagot szemelje ki újracsomagolt cucc vásárlására...

I also like to live dangerously

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2017.08.31. 17:18:25

tényleg nehéz feladat, minden számodra új online cégől vásárlás előtt beírni a gúgliba, hogy "cégnév vélemények" vadász.. vadász...

Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.08.31. 17:35:40

eMag-nál vásárlás. Grave mistake.

fákkje 2017.08.31. 17:53:31

Szőröstalpú webboltból nem szabad venni semmit, kedves poszter, csak Gillette lábtörlőt.
Azt is csak akkor ha magad is szőröstalpú vagy.

:D

lobster thermidor 2017.08.31. 18:32:30

@CID......:
Vannak emberek, akik az élet napos oldalán járnak. Legyél büszke a szerencsédre! :)

szopoklész 2017.08.31. 20:07:47

Vajon az ilyen cégeket, mint az emag, miért nem tiltják ki itthonról? Román paraszttól amúgy sem vennék semmit. Mind csak átbassza az embert.

horex · http://horex.uw.hu/ 2017.09.01. 10:44:46

Román cég?
A lovainkat kellene reklamálni náluk!

Vettem egy telenoros új telefont. Kerestem a neten a leirását milyen memóriakártyaát fogad
Sehol semmi
Telenor ügyfélszolgálat sem tudott segiteni, a tipus nincs az adatbázisukban

Permetező 2017.09.02. 09:53:16

Szerintem a megoldas hogy az emagbol kell vasarolni es ha garis problema van akkor az extremdigimonba kell visszakuldeni. Igy megmarad a kecske és a gumino is...
süti beállítások módosítása