Tékozló Homár

„Bízunk benne, hogy a tények mérlegelésével közelebb jut döntésünk elfogadásához.”

2017.10.26. 10:36 | Homár Hilda | 23 komment

telekom_logo_2013_svg.png

„Bízunk benne, hogy a tények mérlegelésével közelebb jut döntésünk elfogadásához.” - milyen szép, eufémisztikus megfogalmazása ez a coki van, öreg!-nek.

Kedves Tékozló!

Úgy látom, havonta legalább egy, de néha két panasz is érkezik a Nagy Magyar Távközlési Szolgáltatóra, a Magyar Telekomra. Viszont az október még üres, no nem azért, mert hirtelen etikusan kezdtek volna viselkedni a partnereikkel, hanem mert idáig azt hittem, hogy szép szóval el lehet rendezni a dolgunkat. De nem lehet. Úgyhogy megírom.

Alaphelyzet: 2014.04.18-án a cégem egy szervert bérelt a Telekomtól 3 éves hűségidővel, amely az ő géptermükben van elhelyezve. Eltartott jópár hétig, mire minden szolgáltatást nyújtottak is, amit az elején megígértek, de végül rendbe jöttek a dolgok. Olyannyira, hogy 2014.06.06-án béreltem egy újabb szervert, szintén 3 éves hűségidővel. Erről kaptam a keretszerződés mellékleteként egy lapot, amelyen mindkét szerver szerepelt, 3 éves hűségidővel, dátum megjelölése nélkül.

Menet közben párszor módosítottam a konfigurációt (kértem hozzá RAM-ot, meg még RAM-ot), ezen alkalmakkor ismét kaptam egy szerződés-mellékletet, amelyen mindkét szerver szerepelt, 3 éves hűségidővel, dátum megjelölése nélkül.

Idén februárban – érezvén, hogy közel az április, az 1. szerver hűségidejének lejárata, valamint a Telekom malmai lassan őrölnek – rákérdeztem, hogy meg lehetne-e hosszabbítani a hűségidőt vagy béreljek új szervert. A vége az lett, hogy meghosszabbítottam 2 évvel. Erről megintcsak kiküldtek egy szerződés-mellékletet, amelyen mindkét szerver szerepelt, 2 éves hűségidővel, dátum megjelölése nélkül.

Eljött a június is, amikor – legalábbis én naív, azt hittem – lejárt a 2. szerver 3 éves hűségideje is, így annak az előfizetését le akartam mondani. Mire a Telekom visszaírt, hogy rendben, de fizessek 393 000 Ft + ÁFÁ-t, merthogy a 2. szerverre is „meghosszabbodott” a hűségidő.

Rákérdeztem persze, hogy hát ezt meg ki mondta nekik, mire azt válaszolták, hogy aláírtam a legutóbb küldött szerződés-mellékletet, abban benne van, hogy a 2. szerverre is 2 év a hűségidő. Próbáltam érvelni, hogy én kifejezetten csak és kizárólag az 1. szerverre kértem a hűségidő meghosszabbítását, amire több ízben is csak annyit tudtak visszaírni, hogy aláírtam a szerződés-mellékletet, és kész. A végén még ezt írták:

Bízunk benne, hogy a tények mérlegelésével közelebb jut döntésünk elfogadásához.

Magyarul: törődjek bele a megváltoztathatatlanba és fizessek!

Ha már a tényeknél tartunk: arra a tényre megintcsak nem tértek ki, hogy a 2. szerverre nem kértem hosszabbítást, azt mintegy árukapcsolásként, titokban lőcsölték rám. Mellékelek 4 ilyen mellékletet, az utolsó az ominózus hűségidő-meghosszabbítás. Ekkora erővel a 2016. májusi melléklet is tekinthető úgy, hogy meghosszabbítottam 3 évvel a hűségidőt, pont ugyanannyi (semmi) adat van rajta erről, mint a másikon. Ezt persze csak félve írom ide, még a végén ötletet kapnak...

Egy apróság a történetben, hogy természetesen nem adtak 30 napon belül érdemi választ. A határidő lejárta előtt csak annyi jött vissza, hogy az igényem elbírálása folyamatban van, legyek türelemmel. Ez tényleg válasz lenne?

Mit tehet ilyenkor az ember? Illetve hová lett a másik oldalról az ember? A Telekomos dolgozók sem lesznek mindig azok, vajon eszükbe jut a sok átvágott lúzer, amikor kilépnek a cégtől?

Valahol azt olvastam, hogy mivel cégként béreltem a gépeket, nem magánszemélyként, a Fogyasztóvédelemre nem számíthatok, így jártam… Tényleg meg lehet ilyen nyilvánvaló félrevezetést céggel tenni?

Üdvözlettel:

Gyula 

 Sajnos rossz hírünk van:

Kedves Gyula!

Minden egyes szerződéskötés alkalmával kiemelten fontos, hogy a szerződés szövegét és annak mellékleteit is áttanulmányozza a szerződő, megrendelő fél. Különösen abban az esetben igaz ez, amikor esetlegesen magában a szerződésben szerepeltetésre kerül az, hogy a szerződés melléklete vagy mellékletei a szerződés részét képezik. 

Vélelmezhetően a te esetedben arról van szó, hogy a legutóbb aláírt szerződés, megrendelés kapcsán annak aláírásával „újra” szerződtél mind a két szerver vonatkozásában újabb két évre. Tekintettel arra, hogy a leveledben foglaltak szerint a szerződés polgári jogi értelemben létrejött, az érvényes és hatályos közöttetek, így a szolgáltató az abban foglaltakhoz ragaszkodik. Teljesen más lenne a helyzet, ha a szerződés aláírását megelőzően jelezted volna a szolgáltatónak, hogy csak módosított szerződést írsz alá (egy darab szerverre kérsz szolgáltatást) vagy kizárólagosan olyan mellékletet írsz alá, amelyen csak egy darab szerver szerepel.

Tekintettel arra, hogy gazdasági társaság képviselőjeként szerződtél, így a fogyasztóvédelmi hatóság ténylegesen nem tud érdemben eljárni a panaszod tárgyában. A szerződéses jogvitát polgári peres eljárásban lehetőséged van rendezni.

Felhasznált jogszabály: 2013. évi V. tv. Polgári Törvénykönyv

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Terézágyú 2017.10.26. 10:47:02

Hát, nyilván az elején kellett volna okosnak lenni, és leszögezni, hogy a két szervert te külön kezeled, és csak az EGYIKre akarod meghosszabbítani a hűségidőt stb.

"Próbáltam érvelni, hogy én kifejezetten csak és kizárólag az 1. szerverre kértem a hűségidő meghosszabbítását"

De hogyan kérted...?

Sipovicsné Zahedli Krisztina 2017.10.26. 10:52:14

Nem lehet, hogy el kellett volna olvasni, mit írsz alá?

Darth Revan 2017.10.26. 11:06:09

1) FOGYASZTOvedelmi blog
2) ceges ugyeket nem intezunk ugy, mint a szomszed mari neni, aki mindent alair elolvasas nelkul
3) A Telekom szarjon sunt.

nyúúlacska 2017.10.26. 11:13:50

Most tökre a Telekomnak van igaza. Poszter legyen figyelmes és olvasson. Amúgy meg ez a történet nem ide való.

cmx85s 2017.10.26. 11:15:49

Hát, benne volt a mellékletben, le is írja a posztoló, hogy MINDKÉT szerver szerepelt a hosszabbításban. Igazából nekem már akkor gyanús lett volna a dolog, amikor a RAM-ok behelyezésekor aláírtam az újabb 3 éveket...
Szóval, szerintem az is lehet, h már 20 évre előre leszerződött a Telekommal. Ha nincs ott a dátum, akkor bármi lehet.

nagyzee 2017.10.26. 11:48:42

..a server berlesnek azert ma mar van egyszerubb modja...( AWS, Azure?).

Tehetséges ugandai buzi 2017.10.26. 11:58:06

Nyilván kell lennie valami azonosítónak a szervereken. Hosztnév, IP cím, gyári szám, vagy akármi. Ha nekem kettő van és csak az egyikkel szeretnék akármit csináltatni, akkor

- pontosan megadom az azonosítót a munkát végzőnek (Ezt a poszter megtette.)

- kapnom illene erről egy visszaigazolást, számlát, rajta az elvégzett munkával, pontosan leírva, hogy melyikkel mit csináltak (Ez félig teljesült, mert jött visszaigazolás, de valahogy mindkét szerver rajta volt.)

- miután megkapom a visszaigazolást, vagy számlát, elolvasom és ellenőrzöm, hogy valóban azt végezték, amit én kértem, mielőtt aláírom (Ezt a poszter nem tette meg.)

Szóval a poszternek abban igaza van, hogy senkiháziak kezében van a popszakma a Telekom szerverparkjában, de ő is hibázott, amikor nem olvasta el, hogy mit ír alá.

KaTe 2017.10.26. 12:03:57

Valakire csak rá tudja lőcsölni azt a szervert amire már nincs szüksége.

Dezsike 2017.10.26. 12:27:12

Szervert bérelni a Telekomtól? Nekünk itt dorombol az irodában egy eldugott sarokban. Lehet, hogy elsőre nagyobb befektetés, meg nem árt, ha van egy informatikus a cégnél aki karban tartja, de hosszútávon jobban megéri, mert a vas a tied, az adataid helyben vannak, ha meghal a net akkor is elérhető minden adat és szolgáltatás a belső hálózaton, nem utolsó sorban lényegesen gyorsabb belső hálón elérni (pl. ha 100 user ráakad neten keresztül könnyen elhasal a net, míg egy jól kiépített belső háló gond nélkül lekezeli). A honlap és a levelezés is innen megy - két különböző szolgáltató netje van rádugva ugyan arra a vasra, így a DNS és a levelezés is két külön szervernek látja, valójában egy és ugyan az. Ráadásul soha nem fordult még elő, hogy mindkét szolgáltató egyszerre essen ki. És a karbantartás költségein kívül (egyszer kellett eddig tápot cserélni benne) csak az áramot kell fizetni (meg az informatikus bérét, de ha amúgyis van ez nem számít), ami lényegesen olcsóbb mint bérelni.

Los Alamuszi 2017.10.26. 14:53:03

Zsarolás vagy sem, tudtommal az összes távközlési szerződésben (akár kábeltévé, akár mobil, telefon, nem csak Telekom, de a többi szolgáltatónál is!), úgy van, hogy felfelé (pl. drágább díjcsomagba lépni, több szolgáltatást, több előfizetési pontot venni) bármikor tudsz, lefelé csak a hűségidő lejárta után. Amikor a második szervert igényelted, abban a pillanatban része lett az előfizetési csomagnak, és onnan egyben megy rá minden....
De nem is árultak zsákbamacskát: az első szerver lejártakor a kapott szerződésen ott volt a másik szerver is, szvsz nem dísznek. Ha esetleg akkor rákérdezel, még gyakorolhattak volna kegyet és módosítanak.
A sok lúzer tényleg az, aki még csak át sem futja a szerződést, amit aláír, hanem van egy kép benne, mi lenne a fair, aztán mikor ráébred a valóságra, erősen csodálkozik, hogy nem úgy van, mint ahogy ő kigondolta (amivel egy szóval nem mondom, hogy a fejében élő elképzelés esetleg nem lenne tényleg fairebb vagy nem lehetne tényleg úgy.... de tény, hogy szerintem vagy húsz éve ilyenek a telekommunikációs szerződések, legyen szó akár a kerületi kábéltévéről, akár a mobilcégekről, tányéros tévékről... És mondjuk nem csak a telekom cégekkel van így, de pl. a futárcégeknél is sokszor van, hogy az ügyfél elképzel valamit, aztán mikor nem úgy van, akkor reklamál. Volt olyan, aki tényleg úgy képzelte az egész szolgáltatást, mint anno a középkorban, mikor lovas futárok váltott lóval loholtak egyik városból a másikba, és megsértődött, hogy a küldeményét nem tudom kihalásztatni a másik kétezer közül, hogy ő 20 perc múlva érte jönne. (és nem vigasztalta meg, hogy van ám ilyen szolgáltatás is, tehát, hogy valaki átveszi a levelet, bevágja magát autóba, repülőbe, amibe kell, csak az nem 10e forint egy külföldi levélre, hanem mondjuk 500e-1millió. Ja, de ha ELŐTTE elmondaná az ügyfélszolgálatos, mit ad, hogyan működik a szolgáltatás, akkor ne tartsa fel, csak küldje a futárt, és már bontja is a vonalat....)

stakeholder Manyecs 2017.10.26. 18:16:36

@Terézágyú: ..."Tenyészanya" néven kellett volna aláírnia. most akkor nem lenne ilyen problémája.. ez bosszantó, tényleg. az ember orra alá tolnak nyolc oldalt user meg írja, írja..khmmm..hát finoman szólva ez szívás..

nagyonköcsögduda 2017.10.26. 18:54:11

@Dezsike: Hát ecsém, téged is rendesen átbasztak:
"meg nem árt, ha van egy informatikus a cégnél aki karban tartja, "
Erre a célra nyugodtan szólhatsz a szomszéd portásnak vagy biztonsági embernek, az fillérekért a kezébe veszi a szerveredet és pár óráig karban tartja.

Ha viszont a karbantartásról akartál írni, azt ugyebár egybeírjuk: "karbantartja".
A nyelvtanóra jelen esetben ingyenes volt.

Jónapot kívánok! 2017.10.26. 19:10:09

Abban igaza van a tobbsegnek, hogy mindig elolvasni az aprobetut is, mielott valaki alair egy szerzodest. Azonban ha valaki ler egy szolgaltatast, akkor ne csapjon, csaphasson mar hozza a szolgaltato onkenyesen semmit azon alapon, hogy a hulyeje ugyis alairja.

tsimike 2017.10.26. 19:56:18

@Dezsike: azért a klimatizált és agyonbiztosított szervertermeknek is megvan ám az előnye. A redundáns tápellátásról nem is beszélve... Generátor is van nálatok? Az a másik sarokban duruzsol gondolom.

Hasonló cipőben járok mint a poszter, annyi különbséggel, hogy egyet bérlek, egy meg saját (de az is ott van elhelyezve) és elégedett vagyok. Nem írok alá 3 évet sosem, évente újítom meg. Természetesen egy szerződésem van, abban két tétel... Amúgy panaszom meg nem volt a szolgáltatással kapcsolatban. Egyszer nyúltak mellé kb. 3 éve - de az inkább csak kellemetlenség - amikor nem voltak képesek a kérésemnek megfelelően kiállítani egy számlát, így nem tudtam csökkenteni a befizetendő ÁFA-t, úgyhogy "kicsit" többet kellett fizetnem. Azóta bő egy-másfél hónappal a lejárat előtt jelentkezek náluk, teljesen korrektül megcsinálják a papírmunkát, és minden megy flottul. A szerverteremben - ha véletlenül szökőévente be kell mennem - nagyon normálisak segítőkészek.

Kondom Keselyű 2017.10.26. 20:28:51

@nyúúlacska: ha te is igy rejtened el a nem erintett server huseg hosszabbitasat ,akkor kurvara remelrm,hogy sose kerulunk uzleti kapcsolatba.
nem az a hulye,aki ilyet nem szur ki,hanem az a patkany,aki igy ertekesit.

Crazy 1zenkáttű 2017.10.26. 20:49:18

Írt a poszter a Facebook csikra.

nyúúlacska 2017.10.27. 07:16:19

@Kondom Keselyű: arra nincs esély, hogy stewardessként üzleti kapcsolatba kerüljek veled, akárki is vagy. De ha egy Emirates járaton utazol, még kaphatsz tőlem egy mosolyt.

Terézágyú 2017.10.27. 08:52:56

@stakeholder Manyecs:
"ez bosszantó, tényleg. az ember orra alá tolnak nyolc oldalt user meg írja, írja"

jelen esetben nem kellett volna elolvasni az egész szerződést, valószínűleg az elején fel volt sorolva mind a két szerver...
tehát itt nem arról van szó, hogy a nyolcadik oldal alján volt apró betűkkel, hogy "ugyanez vonatkozik a másik szerverre is"...

joska61 2017.10.27. 09:36:11

Tanulópénznek nem kevés, de legalább elköltségelhető.

Mancilla Pectoralis 2017.10.27. 10:23:30

@Jónapot kívánok!: Egyetértek.Szerződést elolvasni(csak valahogy mindig kétszáz oldal apróbetűvel).Azonban a kérés a hosszabbításra csak az egyik szerverre szólt,akkor ne tegyék mellé a másikat.Szokásos rövid távú haszonra való vadászat.Ha megéri nekik,hogy utána a poszter nem fogja meghosszabbítani a hűségidőt és buktak egy ügyfelet,hát tegyék..

sporting1.6 2017.10.27. 11:10:23

Nem tudom, hogy a szerver bérlés is oda tartozik-e, de pl. cégként is kereshető a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, a Hírközlési és Média Biztos, továbbá a Békéltető Testület. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság tényleg nem játszik, a poszter nem fogyasztó.

Aegean 2017.10.27. 16:23:08

A gond megoldödik.mivel eltörölték a húségidőt....nem?
Amúgy sosem árt elolvasni,mit írunk alá.....

bounty112 2017.10.27. 20:32:27

Erről a South Park Human CentiPad epizódja jut eszembe. NEm olvastad el mielőtt aláírtad?! Ejnye.