Tékozló Homár

Kedves Extreme Digital, a sajnálom kevés lesz!

2017.10.27. 10:47 | Homár Hilda | 56 komment

extreme_digital_1_1.jpg

Elég dögös ajánlatnak tűnik az Extreme Digitaltől a jól hangzó árgarancia, ennek köszönhetően ugyanis elvileg, ha változik egy online vásárolt termék ára a vásárlás és a számlakiállítás között, a vevőnek mindenképp a neki kedvezőbbet kell fizetnie. Mondom elvileg. Gyakorlatban ugyanis nem a szállításkor, hanem azonnal kiállítják a számlát, így aztán az egyszeri vásárló kénytelen az árcsökkenés helyett az ügyfélszolgálat sajnálkozásával és együttérzésével beérni. Merthogy szállítani sem sikerült persze a mondott időben.

Tisztelt Tékozló Homár!

Szeretném megosztani az Extreme Digitallal kapcsolatos tapasztalataimat.

Rendeltem tőlük 10.16-án egy háztartási nagygépet utánvéttel. Raktáron volt, kiszállításra 2 munkanapot írtak, erről jött egy visszaigazolás is, 19-én szállítják. Be lehetett jelölni, hogy mikor jöjjön a futár, erre két opciót ajánlottak : "8-16 óráig" vagy "Telefonos értesítést kérek". Utóbbit jelöltem be, bár nem értettem, mi a különbség, hiszen az egyiknél egyszer csak megjelenik a futár és felcsönget, a másiknál pedig felhív, hogy az ajtó előtt van... A lényeg, hogy egy dolog volt biztos és szépen kivehető: a dátum, 2017.10.19., vagyis a mai nap. Ennek megfelelően szabadságot vettem ki.

Tegnap észrevettem, hogy időközben a gép ára a honlapon kb. 6000 Ft-tal csökkent. Örültem, hiszen az Extreme árgaranciát vállal, vagyis hogyha a számla kiállítása előtt csökkenne a termék vételára, akkor azt alacsonyabb áron adják.

Ma reggel 9 óra után nem sokkal azért (biztos ami biztos) felhívtam őket ez ügyben. Első körben kiderült, hogy a futárcég még át sem vette a csomagot, így a mai kiszállítás gyakorlatilag kizárt, illetve hogy a számlát a megrendeléskor kinyomtatták, így nem tudják érvényesíteni a kedvezményt. Teljesen ledöbbentem, főleg, mikor az ügyintéző azzal rázott le, hogy olvassam el, le van írva az ÁSZF-ben, hogy egyáltalán nem biztos, hogy akkor szállítanak, amikorra ígérik.

Megsemmisülten tettem le a telefont és elővettem az ÁSZF-et, ahol azonban csak annyit találtam, hogy az időintervallum nem pontos és hogy a szállítási határidő a visszaigazolásban szerepel. Ez pedig 2017.10.19.

Újra tárcsáztam az ügyfélszolgálatot, hogy ugyan mondják már meg, hogy melyik pont mondja ki azt, hogy nem érvényes az általuk megjelölt szállítási határidő (arról nem is beszélve, hogy 2 munkanap állt a megrendelésnél is). Szépen kivártam a 8-9 perces zenehallgatást és egy teljesen másik ügyintézőhöz kerültem, akinek újra előadtam a panaszom. A hölgy beismerte, hogy nem tud ilyen ÁSZF pontot mondani nekem, de együttérzését fejezte ki és azt mondta, hogy teljesen igazam van, megérti a problémámat, ami teljesen jogos és érthető, de sajnos nem tud segíteni, mert ez nem az a mellék, amelyik bele tud nyúlni a rendelési folyamatba. Nagyszerű.

Újra telefonáltam, másik mellék, 10 perc zenehallgatás után egyszerűen bontották a vonalat, kezdhettem elölről. Újabb 8-9 perc után végre felvették a telefont. Negyed óra alatt sikerült kideríteni, hogy sajnos a számlát már jó régen kiállították, nem tudják módosítani az árat és sajnálják a potyára kivett szabadságom.

Ekkor bátorkodtam megkérdezni, hogy akkor mit is jelent pontosan az árgarancia? Létezik egyáltalán ilyen, ha már a megrendeléskor kinyomtatják a számlát egy két nappal későbbi átadáshoz, hogy aztán lesöpörjék annyival az igényemet, hogy "Bocsi, oda van írva, hogy akkor van árgari, ha még nem állítottuk ki a számlát."?! Erre nem kaptam választ.

Az ügyintéző beismerte, hogy többször fordult már elő panasz azzal kapcsolatban, hogy nem akkor szállítottak, amikor ígérték és többen úgy jártak a szabadsággal, ahogy én. Azt is elmondta, hogy érthető a felháborodásom az árral kapcsolatban, de sajnos nem áll módjában sztornózni és új számlát kiállítani.

A fiatalember a vonal végén kedves volt, de kiderült számomra, hogy a problémakezelés teljesen rugalmatlan. Nem kértem mást kompenzációként a felesleges szabadságomért, a 40-50 perc telefonálásért, csupán azt, hogy tényleg garantálják a csökkentett árat, ha már egyszer megígérték, ne bújjanak kiskapuk mögé, mert ez így erősen megtévesztő, hiszen gyakorlatilag lehetetlen élni vele. Felvette a panaszom, elvileg 30 napon belül reagálnak rá. 

Tisztelettel:

Egy csalódott vásárló

Megkérdeztük, hogy
- oké-e az, ahogy a cég intézte az ügyet
- megfelel-e ez a gyakorlat a jogszabálynak
- mit tegyen a panaszos.

Kedves Homár Olvasó!

A cég honlapján valóban megtalálható az árgarancia rendelkezés, amely szerint, ha a termék megrendelése és számla kiállítása között a termék fogyasztói ára csökkenne, akkor az alacsonyabb összeget kell a fogyasztónak megfizetnie. Ez alól kivétel az áruhitellel történő vásárlás vagy az online fizetési eszközzel történő fizetés. Ebben az esetben a cég az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék számlázása közti időszakban bekövetkezett árcsökkenést nem köteles figyelembe venni, a fogyasztó ilyenkor a megrendeléskor irányadó vételárat köteles megfizetni.

A levél szerint a termék vételárának kifizetése készpénzben, utánvétellel történik meg, így az árgaranciára vonatkozó rendelkezést alkalmazni kell a honlapon található tájékoztató alapján.

Ha a vállalkozás az írásban elküldött panaszodat elutasítja, annak indokai függvényében a vételár különbözet megfizetésére irányuló igény az illetékes békéltető testület vagy közjegyzői fizetési meghagyásos eljárás kezdeményezésével érvényesíthető.

A fogyasztót ebben az esetben is megilleti az indokolás nélküli elállási jog gyakorlása, amely a termék átvételétől számított 14 napon belül gyakorolható. Az elállás írásbeli közlése a megkötött adásvételi szerződést felbontja, amelynek alapján a terméket a fogyasztónak vissza kell küldenie és a vállalkozásnak pedig a vételárat vissza kell fizetnie. 

Az adásvételi szerződés felbontását követően pedig a lecsökkent vételáron az adott termék akár ismételten megrendelhető.

Felhasznált jogszabály:

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 

45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dezsike 2017.10.27. 11:20:24

Az, hogy mit mondanak a futárnak és a futárszolgálat rendszerei, nem sokat számítanak. Külföldi csomagot a futár tracking rendszere 24.-ére ígért, tegnap hozták. Tehát lehet, hogy az eDigital átadta a cuccot, csak a futár központjába nem érkezett be időben.

Tehetséges ugandai buzi 2017.10.27. 11:26:53

Odáig olvastam, hogy Extreme Digital...

Jó hétvégét a többi Homár-rajongó kollégának!

:-)

homar-fan 2017.10.27. 12:05:15

online vetted, elállsz a vásárlástól írásban és 10 perc múlva megveszed újra, olcsóbban.

Darth Revan 2017.10.27. 12:22:32

Visszamondod a rendelest es rendelsz egy masikat. ennyire egyszeru.

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.10.27. 12:43:34

Torolni kell a rendelest, ezek utan ujra megvasarolni a termeket a mar csokkentett aron.

borso 2017.10.27. 12:45:28

@homar-fan: Nnnna pontyosan ezt akartam írni én is. a számból vetted ki a szót. :-)

KaTe 2017.10.27. 13:07:22

Nem értem mit szívózik az edigital ügyfélszolgálata egy háztartási gép esetében, amit ráadásul online vásároltak tőlük. Azt gondolják, hogy van olyan palimadár aki automatikusan nem élne a 14 napos elállási jogával egy ilyen esetben? Mondjuk a posztolóból kiindulva úgy tűnik van. Mellesleg ha nem hozták ki időben az simán hibás teljesítés a cég részéről ami számomra pont elég ok lenne a 14 napos elállásra.

amindenes.blog.hu 2017.10.27. 13:08:27

Adok neked hatezret ha ha nem semmisülsz meg. :P

Bálintka. 2017.10.27. 13:25:20

Könnyű azt javasolni, hogy visszamondani a megrendelést, és újra rendelni. De ilyenkor a vételár nem azonnal érkezik vissza a számlánkra, hanem csak 2-5 munkanap múlva. Csináltam már ilyet az ED-nél. Egy nagy háztartási gép pedig sürgős vétel általában (mert egy egyéb műszaki terméknél ki nem szarja le, hogy mikor érkezik meg, de egy hűtőgép vagy mosógép többnapos hiánya sztem komoly fejfájást tud okozni egy háztartásnak).

Amúgy kb 2016 novemberig sztem megbízható bolt volt az edigital. A kiszállítással pontosak voltak, az árak tök alacsonyak voltak, és az ügyfélszolgálat is tudott elsőre segíteni. De 2016 december óta.. pff mintha valami vezető váltáson estek volna át, vagy nem tudom.. Totál meghülyültek. Elszálltak az elégedettségi plecsnitől. A kiszállítási idő az ígérttől átlagosan 3-4 nappal megnőtt minden tételnél (kis és nagy csomagnál egyaránt), az árak megdrágultak, az emailes visszajelzések elkezdtek akadozni, és ez a szar árgarancia, kétszer is belefutottam, és gyakorlatilag nekem is csak dühöngeni volt jogom utána, mint a posztolónak.
Én tavaly és előtte sűrűn vásároltam náluk, idén viszont mindig szarul jöttem ki a megrendelésekből. 2017 májusban vásároltam tőlük utoljára, akkor is vissza kellett mondanom a megrendelést, azóta messze kerülöm őket.

Darth Revan 2017.10.27. 13:30:21

@Bálintka.: utanvettel rendelte, tehat egy fillert nem fizetett meg.

PITTA 2017.10.27. 13:35:32

@Facelessbook: Vagy ha szivatják, megrendeli még1x és az első rendelést nem veszi át.

Nick-son 2017.10.27. 13:36:55

Nemrég rendeltem én is háztartási nagygépet az edigitáltól. Most nem tudom melyik pontján a rendelésnek, lehet a futár nyomkövetés résznél írták, de írták az biztos hogy háztartási nagygépek esetén elképzelhető, hogy nem lehet tartani az időpontokat. Így is volt, kétszer is átírták a rákövetkező napra, de az is oda volt írva, hogy akit konkrétabban izgat az hívja a futárszolgálatot és kap pontos infót. Mondjuk szabadság kérés előtt érdemes lehet egyet telefonálni. Most rendeltem ilyesmit másodszor, két külön helyről és látszik, hogy a nagygépek szállításánál 1-2 nap csúszások vannak, szerintem ez azért van mert kiscsomag szállításnál még hozzá lehet adni 10-20 címet egy futár napi köréhez, de nagygépnél már a méret is számít, van kapacitása a járműnek, a depóknak,meg az átadás is hosszabb, nem tudják kimozogni a forgalom napi ingadozását. Persze, lehet mondani hogy legyenek többen, több autóval, stb. de ha ezt meg akarnák fizettetni akkor már nem oké, mert az árösszehasonlító legolcsóbb + 500 Ft -os áron már lehetetlen bármiféle gépet is eladni.

Ez az árgarancia meg úgy baromság ahogy van. Nyilván változnak az árak, mert új beszerzés, régi beszerzés, más árfolyam, változó volumen, mit tudom én, de gondolom úgyis azért találták ki, mert a magyar az inkább lemondja elállással már akkor is ha a kapuban van az áru eláll és inkább megrendelné újra, gondolom ennek a kiküszöbölésére találták ki ezt az árgaranciát, hogy akkor legalább ne kelljen visszahurcolni meg újra kivinni, ha már úgyis olcsóbban kell odaadni. Úgy néz ki a gyakorlatban lehet még ezen finomítani.

Bálintka. 2017.10.27. 13:50:00

@Darth Revan: Oké. Igaz. De ha az ígért szállítási nap előtt lemondja, és pár perc múlva újra megrendeli azt, akkor hiába ott van a szállítók raktárában a cókmók, az új szállítási számot kap stb, és így új időpontot kap a megrendelő is, bukja a 19-ei szállítási ígéretet.
Az már más kérdés, hogy az ígért időpontban mégsem kapta meg a terméket, így duplán szarul járt.

Bálintka. 2017.10.27. 14:02:17

@Nick-son: Amit írsz az a már a futár oldalán van az írva, és az tök oké szerintem. Totál korrekten ez valóban így le is van írva, hogy nagy csomagoknál a biztonság kedvéért a szállítási napján még telefonáljunk stb.
Az ED oldalán szokott baj lenni. Mikor megrendelsz valamit, akkor ők is odaírnak egy várható szállítási dátumot, mikor még át sem adták a futárnak a cuccot. És szerintem most a posztoló is azt a dátumot vette alapul. Volt olyan hogy a várható időpont után napokkal kaptam meg a csomagszámot, amiről később döntött a Sprint hogy mikor küldik. Addig viszont semmit sem mond az E-digital ügyfélszolgálata arról, hogy a késés még meddig tart stb, mert tök homály uralkodik rajtuk..

KaTe 2017.10.27. 14:06:38

@Nick-son: Tavaly is ugyanezt játszotta az edigital, akkor 1-2 hetet is simán csúsztak a nagy háztartási gépek szállításával. Emlékszem, kb 4 nap késéssel kihozták a terméket, sérülés nem volt rajta, fizetés, aláírás, átvétel, aztán másnap észrevettem, hogy amúgy a típusszámban pár karakter nem stimmel, utánanéztem, gyorsan kiderült, hogy köze nincs ahhoz, amit én rendeltem. Felhívtam őket, hogy vigyék a francba és egyben el is állnék a vásárlástól. A legszebb a történetben nem is a hibás teljesítés volt, hanem az, hogy az elszállítandó termékért háromszor jött a futár. Ugyanis az első két alkalommal nem a szállítási címre, hanem a SZÁMLÁZÁSI címre akartak jönni. Ez úgy nézett ki, hogy csütörtökön hívott a futár, hogy úton van és 20 percen belül érkezik xxxxx címre. Mondom az remek, merthogy az nagyjából 50km-re van a szállítási címtől, szóval akár vissza is fordulhat. A második nekifutásra, pénteken pedig telefonos értesítés nélkül már a csengőmet nyomkodta a futár, hogy jött a csomagért. Mondtam neki, hogy nagyon örülök, de értse már meg, hogy a SZÁLLÍTÁSI címről kellene elszállítani, nem pedig a számlázási címről. Természetesen már előző nap jeleztem a futárnak és az edigitalnak is, hogy fogják végre fel, hogy ha én bankkártyával vásárolni akarok mondjuk a nagyszülőnek egy háztartási gépet, akkor a számlázási cím érthető okokból az enyém lesz, a szállítási cím pedig a nagyszülőké és ne várják el, hogy saját költségen átszállítsam az amúgy is tévesen kiszállított gépet a számlázási címre, hogy azt végre képesek legyenek elszállítani. Végül harmadik nekifutásra sikerült elvinniük. Azóta se vásárolok tőlük semmilyen terméket, ami nem fér bele maximum egy közepes méretű dobozba.

Sluck Ödön 2017.10.27. 14:14:51

@Bálintka.: Hát... Én próbáltam tőlük rendelni egy nyomtatót 2016-ban amit kb. 15% olcsóbban kínáltak mint a többiek. El is fogadta a rendelést aztán meglepődve értesültem róla, hogy saját kérésemre törölték és a nyomtató már nem rendelhető. Trógerek. Azóta nem vettem ott semmit.

Nick-son 2017.10.27. 14:42:27

@Bálintka.: én megértem, ha sürgős, meg nincs szabadság akkor be kell menni egy boltba, max kicsit drágább lesz.... és jön a pofára esés, hogy valójában ott sincs csak bemutató darab, valójában ők is majd szállítják valamikor. Aztán el kell menni egy másik helyre ahol van is - és még drágább - rendelni tehertaxit aztán hazaviszi. Tényleg gyors is, meg sok gond kizárva. Nyilván azoknak jó így akik amúgy dolgoznak, fontosat csinálnak és - kívánom legyen úgy - jól is keresnek, aztán nem érdekli őket, hogy most internetről 20.000 -el olcsóbban megrendelhették volna, mert az idejük fontosabb.

Figyelembe kell venni a körülményeket, ha valaki rendel valamit. Van akinek egyáltalán nem jó neten rendelgetni.

Én rendeltem már többször is edigitaltól, lekopogom, még soha nem volt gondom. Egyszer egy telefon nem vette fel a töltést, másnap visszavittem, kifizették aztán ennyi, ez volt a legnagyobb gond.

Nagygépek beszerzése mindig is macerás, nehéz (fizikailag is), meg sürgős (mosógép, hűtő nélkül nem túl komfortos ez a modern élet), így aztán ki hol vásárol ott fut bele ezekbe a problémákba.

Összességében, ha valaki átlátja és alkalmazza a valamit-valamiért összefüggést, tudja milyen szolgáltatásoktól remélheti az igényei kielégítését, akkor olyan igen nagy baj nem lehet. Legfeljebb néha, de akkor nagyon nagy :)

Darth Revan 2017.10.27. 15:27:38

@Bálintka.:

"kiderült, hogy a futárcég még át sem vette a csomagot, így a mai kiszállítás gyakorlatilag kizárt"

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2017.10.27. 16:04:08

Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de mostanában olyan futárokkal hoz össze a sors, hogy akkor telefonál, amikor az utcában van, hogy "5 perc múlva érkezem". A cég akitől vásárolok küld egy SMSt mikor adja a futárnak és tapasztalati szinten melyik az a nap amikor elvileg megkapom. 8-20 óra között. Ciki, ha az ember gyerekért megy az oviba, összefexik a kedvesével vagy csak a szaporafosás jön rá: ember, dobj el mindent, itt a futár!

MrZed001 2017.10.27. 17:31:50

Na igen nagygép vásárlásnál engem is lever a víz. Múltkor Media-tól rendeltem, szerencsére nem volt gond. De azért még onnan is rizikós, mert ha gáz van, elcúrják, akkor gáz van és megy a hárítás.

Ami a futárokat illeti, 5-6 éve még előző nap telefonáltak, hogy másnap hoznák ki a cumót, kb ekkor és akkor érnek ide +-1 óra, megfelelő-e. Na erről teljesen leszoktak.
Sőt már olyan is volt, hogy 1x csengetett, és mire kiértem a kapuhoz már híre-hamva se volt. Előzőleg gondolom postás volt a drága, ott tanulta ezt a fajta kiszállítási metodikát.

KaTe 2017.10.27. 18:45:59

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Nem az az elképesztő, hanem az a türelmetlenség amit egy futár mutat . Csönget, kimegyek, épphogy csak köszönök neki, már aláírást kér, toporog, látszik rajta, hogy sík ideg hogy elkezdem nézegetni a csomagot, vagy egyáltalán meg akarom nézni a fuvarlevelet, vagy elolvasni hogy mit veszek át, tényleg az én csomagomat hozta -e. Mert a futárnak baromira sok a dolga, az ő ideje másodpercre be van osztva. Engem meg baromira nem érdekel, mert nekem is ugyanannyi jogom van átnézni azt, amit átveszek. Egyik alkalommal már harmadjára kérdezte a futár kb. 20 másodperc alatt, hogy "akkor most átveszi? átveszi?" Mondtam neki, hogy ha még egyszer megkérdezi, akkor akár viheti is a francba az egészet, én meg majd megkérdezem a cégtől, hogy amúgy normális dolog -e ha a futár sürgeti az átvételt, meg idegbeteg. Többször ezután nem kérdezte.

Nick-son 2017.10.27. 19:49:59

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: oké hogy fosik az ember, meg hág, de ahhoz hogy ennyibe kerüljön a kiszállítás egy futárnak egy nap legalább 70 csomagot ki kell adni (hajnalban bepakolni, odaérni, hívni, átadni, aláiratni), ha mindenki ezt csinálja nem végez soha, pedig délután felvét időre, mert elmegy a kamion, leszámolni pénzzel, csomaggal. Vannak időkapus kézbesítések, alkalmanként több ezer plusszért, így meg már nem kell a címzettnek. Be kell látni, ez már nem az a világ amikor csak a nagyobb urak engedték meg maguknak a futárt. Ez most már csak egy standard csomagkiadás.

2017.10.28. 11:52:19

Erre szoktam mondani, hogy a lustaságnak mindig ára van. Erre mindig azt kapom válaszként, hogy konzervatív köcsög vagyok, és nem haladok a korral. Lehet hogy így van, de én ezért nem intézek távolról semmit, hanem bemegyek egy kibaszott fizikai valóságban is létező hagyományos üzletbe, ahol megtapperolhatom, megnyalogathatom a kívánt árucikket, tudok emberrel beszélni ha kell, meg tudom azonnal vásárolni, és hazavinni a cuccot, ha úgy tartja kedvem. Talán nem olyan kényelmes mint az otthoni fotelból klikkelgetni, de az esetek többségében kiszámítható az ügymenet, és gyorsabb is. Ugyanez elmondható korunk minden kényelmi vívmányára. Mottó: nehogy a parasztnak meg kelljen a kisujját mozdítania. Aztán ha véletlenül porszem kerül az ultramodern kényelmi gépezetbe, indulhat a szopás bő nyállal.

moonshadow 2017.10.28. 11:58:25

Vettél egy terméket x áron, melyért x árat kértek.
Az hogy te szarrágó vagy és kevesebbet akarsz érte fizetni utólag, az a te egyéni szoc problémád.

öreg baka nem rakéta 2017.10.28. 14:19:28

@Jankove:
Én is inkább az emberes kapcsolat híve vagyok, de manapság már az alkalmassá teszi, ilyen feladatra, ha tud beszélni, a szakmai hozzáértése meg felér egy sci-fi-vel..... Amellett szeretem én is szemrevételezni a dolgot, megtaperolni, kérdezgetni, tekintettel arra, hogy nem vagyok polihisztor, a neten található specifikáció nem az én asztalom..
Lehet, sőt biztos, hogy nem a mai "elembertelenedett" híve vagyok. Szívesebben veszem meg a bérletet embertől, mint automatából, a közértben-boltban is szívesebben vásárolok ember pénztároson keresztül. Sőt a telefonos kapcsolatban is emberre vágyom, nem robotra. Lehet, hogy múzeumi darab vagyok?

fingerbangs 2017.10.28. 14:20:36

elképesztő sebességgel vágtázik a hagyományos értékesítés a saját halálába, az extrém hiába online, sajnos pont egy tipikus kiskeres bolt, rugalmasságot hirdet de valójában nem az, nem is értem az árukereső korában mi szükség van még ezekre a mi-mindent-árusítunk portálokra, ráadásul még drága is

Ferenc Kormos 2017.10.28. 14:45:55

@Bálintka.: Teljesen egyetértek, én sem rendelek már ettől a cégtől. Legutóbb két dolgot rendeltem, kifizettem előre, aztán kisült, hogy az egyik tárgy nincs raktáron, csak két-három hét múlva tudnak szállítani. Próbáltam elérni az ügyfélszolgálatot, ami napokig nem sikerült, aztán amikor igen, közölték, hogy nem lehet módosítani a rendelésen, hogy külön-külön szállítsák a két tárgyat, mert kifizettem előre, és ők kiállították a számlát!

Crazy 1zenkáttű 2017.10.28. 16:24:11

És az úgy rendben van, hogy utánvéttel oda-vissza szállítgat az edigital, mert éppen a megrendelő tőzsdézik?

G. Wolf 2017.10.28. 16:28:01

Ha leírták, hogy 19-re hozzák és nem hozták nem kell átvenni és kész (mondjuk ha előre fizetett az ember akkor már bonyolultabb de az se lehetetlen, kérdés megéri-e). Nem teljesült a vállalt feltétel. A kedvezmény csak hab a tortán...

Egyébként meg egyetlen okos döntés, hogy tőlük az ember nem vásárol semmit. Nekem régi story, hogy 5 kérdést feltettem egy tablettel kapcsolatban (egyik a szín volt) és 3-at sikerült elsőre megválaszolni, mikor megint írtam akkor a maradék kettőből 1-et... Nem is vettem meg, és amilyen lekezelő volt a stílus akkor elhatároztam, hogy biztosan nem vásárolok tőlük semmit.

Másnak is ajánlom hogy kerülje őket messziről.

BéLóg 2017.10.28. 16:35:29

Már elnézést, de ha már fizetett online, ugye akkor pénz az ablakban. Vagyis várhat.
Márpedig nem biztos hogy van dupla vásárlási összeg "feleslegesen" a számláján.
Megoldás szerintem:
HITELKÁRTYÁVAL fizetni. Ott kérem pikk-pakk lehet visszamondani a kifizetést.
Aki nem tudná, annak mondom rossz szándék nélkül, bankkártya =/= hitelkártya.

Gyűrött Papír 2017.10.28. 17:28:25

Lemondani a rendelést, újra megrendelni. Én is jártam így más céggel, de ott rugalmas volt az ügyintéző. Az edigitál akkor jó, ha nincs utána semmi gond.
(A 12e-s SSD tönkrement, de inkább a pénzt adták vissza, hogy ne kelljen az időközben 20e-re drágult SSD-t adniuk helyette.)

Ha genya vagy, akkor át sem veszed.

vincent66 2017.10.28. 17:46:28

@BéLóg:
Az első mondat így szól:
"Rendeltem tőlük 10.16-án egy háztartási nagygépet utánvéttel."

Most akkor hol van a pénz? Az ablakban?

Masik G 2017.10.28. 17:48:32

Nekem jobban tetszik a BestBuy árgaranciája: szeptember 9-én a Palm Desert-i BestBuy-ban $699+tax-ért vettem egy DJI Spark Fly More csomagot.

4 nap múlva kedden újra a boltban járva látom, hogy aznap már $599-ért is megkaphattam volna. Hát, ezt a vásárlást elsiettem. Így jártam - gondoltam európai fejjel.

Szerencsére viszont valahogy csak megemlítettem annak az eladónak akivel másról beszéltünk, hogy kicsit bosszús vagyok az elsietett vásárlás miatt.

Meglepődtem amikor visszakérdezett: Miért, nem beszéltél még a customer service-el?

Ott csak ennyit kellett mondani: amit múlt hét végén vettem ma már olcsóbb.

Ok, mi a telefonszáma?

Ez alapján visszakereste a tételt (blokk se kellett!) és másnap ott volt a kártyámon a különbözet, $107 áfával.

Így is lehet, csak nem mifelénk...

BOAR 2017.10.28. 19:01:39

Telefont vettem az "edigitalnál", hamar kellett, nem volt időm kivárni a külföldi rendelést. Árban sem volt rossz, két napos kiszállítást ígértek. Három nap múlva még át sem adták a futárcégnek, negyedik napon kapta meg a szállító viszont akkor az "edigital" oldalán is egynaposra változott a szállítás. Pechemre ez a "negyedik nap" péntek volt...
Persze írtam a termék mellé "vásárlói értékelést", azonnal törölték. Írtam még egyet, pár nap múlva az is eltűnt.

mirnixi 2017.10.28. 19:09:16

A cégtől október 5-én rendeltem egy gépet. Kiderült, hogy NEM LÉTEZIK a jelen cikkben is feltüntetett 8 órás kiszállítás, mert a futárcég érdemben 9-re hozza ki a cuccot. Az ügyéflszolgálattal megbeszéltem, hogy addig, amíg nem tisztázódik ez az egész, NEM ADJÁK ÁT a futárnak az árut, amelyet egyébiránt kifizettem addigra előreutalással. Mert hogy csak reggel 8-kor tudom átvenni.
A megbeszéltek (telefon, több emailváltás) ellenére átadták a futárnak a készüléket, melyet nem vettem át, hiszen nem voltam itthon.Visszahívtam az edigitalt, akik azt mondták, hogy ebben a fázisban már nem lehet boltba kivinni, és onnan elhozni, de visszautalják a pénzem. Ez volt olyan október 8. körül.
A pénzem azóta sem érkezett meg, számtalan levelet írtam, telefonáltam. Okt. 20. körül kiderült, hogy le se sztornózták még a számlát, majd okt. 24. örül az, hogy addig nem indítják el a sztornózást, amíg az árujuk vissza nem érkezik a szállítótól a raktárba.
az ügyfélszolgálat először 30 napos visszafizetést blöffölt be, majd 14 banki munkanapot.
a honlapjukon HALADÉKTALAN, de legfeljebb 14 nap áll, melyet bőven túlléptünk.
írtam a panaszkukac címükre is, az alábbi remekbe szabott választ kaptam:
Kedves Ügyfelünk!

Leveled beérkezett postafiókunkba, melyet a(z) <ED-.....-1-2017> iktatószámon rögzítettünk és a beérkezés sorrendjében dolgozunk fel hétfőtől csütörtökig 9-19 óra, pénteken 8-20 óra, szombaton 9-14 óra között.

A levél megválaszolásáig türelmed kérjük.

Üdvözlettel,

Extreme Digital ügyfélszolgálat

Minősíthetetlen!!! A fogyasztóvédelmi bejelentésemet megtettem, kártérítési igényt fogok támasztani, és a büdös életben nem vásárolok ettől a cégtől semmit.

mirnixi 2017.10.28. 19:11:26

@mirnixi: szóval, a lényeg az, hogy olyan szolgáltatást hirdet az e-digital az oldalán (8 órás kiszállítás), ami konkrétan nem létezik.

fda 2017.10.28. 22:39:48

Nem kell átvenni, ennyi. A futár csak csengessen, ha nem nyitsz ajtót, el fog menni.

Aztán újra megrendeled olcsóbban, de jobban jársz, ha előbb körbenézel, és keresel egy olyan kereskedőt, akivel épp nem volt kellemetlen tapasztalatod a napokban...

2017.10.29. 01:12:41

magyar cégtől csak utánvétellel szabad vásárolni.. sajnos még mindig trükköznek, ahogy tudnak, és az utánvét az egyetlenegy lehetőség, hogy minimális nyomást gyakoroljon az ember a szállításra.
Egyébként visszamondani se egyszerű, mert az ED-nél szeretnek beragadni a termékek az adatbázisba (nekem 3 éve van beragadva át nem vett termék, holott személyesen vettem át tőlük a BP raktárban valahol kint egy ipartelepen, mert lusták voltak postázni).

2017.10.29. 05:25:05

Amikor azt mondták a telefonban, hogy még a futárnak sem adták át, azonnal el kellett volna állni a vásárlástól. És ha annyira tetszik a cucc, megvenni az új áron. Bár én inkább kerülöm az edigitalt, mert nem szimpatikus a hozzáállásuk, ráadásul többnyire megtalálom az árut olcsóbban is.

mirnixi 2017.10.29. 06:13:59

@kermi: megtettem, es ezt a penzt nem utaltak eddig vissza. Moat mar lassan egy honapja lognak 58e ft-tal.

RangerJoe 2017.10.29. 06:44:20

Jól értettem, hogy 19-ére volt a szállítás, nem hozták és már aznap homárkodik?

Behajtó70 2017.10.29. 07:11:49

Régóta nem vásárlok az Extrame Digitalnál, mert 2015-ben vettem egy húszezer forintos hdmi lejátszót, személyesen mentem be érte, otthon láttam meg, hogy bontott, törött terméket adtak (valaki már vissza vitte). Én is vissza vittem, mondták, hogy átvetted, ígyjártál, mehetek panaszra ahova akarok. Ezt a kihívott üzlet(?) ezető személyesn mondta.

alamo 2017.10.29. 09:09:07

@Bálintka.: Teljesen igazad van, sajnos. Az ED egy rendes megbízható webáruház volt. Én is nagyon sok elektromos gépet rendeltem ott, még hűtőgépet is, nem csak magamnak, de a családnak, ismerősöknek is. Aztán jött 2016 vége. Megbízhatatlan, pontatlan, hiányos termékleírások, hozzá nem értő telefonos ügyfél-szolgálatosok, és egyre hosszabb, és pontatlan kiszállítás.
Talán ez összefügg azzal, hogy " az országban X új üzletet nyitottunk" . Inkább egyet, de azt jól kellene csinálni.
De sajnos az a tapasztalatom, hogy nem csak az ED lett ilyen silány megbízhatatlan.
Én már több mint két hete várok egy másik webáruháztól egy terméket. Már kétszer telefonáltam, és már az első héten azt mondták:" most van csomagolás alatt, 1-2 nap alatt itt lesz." hát nem volt, és a mai napig nincs. Rákérdeztem e-mailben (semmi válasz) utána a következő napon telefonon is, és akkor azt közölte velem az ügyintéző, lekezelő hangnemben, hogy az e-mailre 30 napon belül kötelesek csak válaszolni (!!!) és különben is nincs a beszállítónál raktáron. Közben figyelem az árut, és 2 nap alatt kétszer ment fel az ára.
Akkor mit és hogyan árusítanak?
Én megrendelem náluk, és ők azt után megrendelik valahonnan? (Kínából?)
Nagyon sajnálatos tendencia. Gondoljatok bele, mi lesz az ilyeneknél karácsony előtt.
Abban reménykedem, hogy lassan "kihullnak " ezek az üzletek(?) én maradnak a megbízhatók.

turorudi · http://check.blog.hu 2017.10.29. 21:14:03

@mirnixi: Így van, de nem csak ez a szolgáltatás nem létezik. Én egy LCD monitort rendeltem tavaly, szerencsétlenségemre PickPack pontra. A rendelés lezajlott, meg is jött a visszaigazoló levél, amiben az állt, hogy 2 nap múlva átvehető a megjelölt helyen, de előtte még küldenek egy levelet arról, hogy elindult a kiszállítás. Másnap meg is érkezett a mail, hogy a monitort feladták, majd rákövetkező hajnal 4-kor (!) egy sms, hogy át is vehetem a cuccot. Vágtatok le az adott PickPack pontra, ám ott semmi. Mutatom a telón a ragszámot, a visszaigazoló levelet, de nem találják a csomagot.
Hívom az üf.szolgálatot. Igen, igen, már el is indult a csomag - mondják. De hát itt állok, nálam az igazoló levél arról, hogy megérkezett, de nincs itt semmi. Akkor megnézik mi van, visszahívnak. Aznap már nem hívtak. Másnap újra telefon, újra hosszú várakozás, újra elmondom a történetet, újra elmondják, hogy a rendelés úton van. Ekkor kértem a felettesét. Ő hosszas hümmögés és további várakoztatás után arra jutott, hogy monitort nem szállítanak PickPack pontra, ezért nem szállították ki mégsem. Mikor lerakom, rögtön hív egy futárcég, hogy az ajtóm, előtt vannak a monitorral. Én munkahelyen, csak a gyerek van otthon, akinek meglepetésnek szántam (ezért nem kértem otthonra). Az ügynek nem lett megopldása, megvettem máshol.

Józsefné Varga 2017.10.29. 21:54:39

@KaTe: Mint vásárlónak/átvevőnek teljesen igazad van, de nem a futár az idegbeteg. Olyan sűrű a beosztásuk, hogy szó szerint rohanniuk kell. Reggel megkapják az x db csomagot, egy program kigenerálja, hogy mennyi idő kell kiszállítani, ugyanez a felvételekkel. A cégnél, amit ismerek, 2 perc a szintidő, ami alatt át kell adnia a csomagot (leparkol, odamegy, becsenget, átadja, aláíratja, utánvétet átveszi, kiszalad, kocsit indítja), ha ettől több, akkor csúszik/borul az időrendje és gáz van a fizuval. Ha a forgalomban megakad, dugóba kerül, akkor eleve késésben van és annál rosszabb.
Úgy is nézhetjük, hogy elvárod, hogy a futár türelmes legyen. OK. De azt is elvárod, hogy pontos legyen. Ha két órával később hozza a csomagod, mint jelezték, gondolj arra, hogy azért történt, mert az előző néhány címén türelmes volt a vevőkkel :)

KaTe 2017.10.29. 22:30:52

@Józsefné Varga: Köszönöm az infót. Ne tessék félreérteni, nem szívatni akarom a futárt, tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy az ideje neki is be van osztva, de azért ne legyen már abból probléma, hogy előtte megnézem mit írok alá, meg esetleg megforgatom a csomagot, hogy nincs -e valami benyomódás, sérülés rajta.

@mirnixi: Azzal a válasszal amit az edigital automatája írt, nyugodtan kitörölheted. Tavaly, amikor a black friday előtt már komolyabb (1-2 hetes) csúszással kézbesítettek, egy ilyen automata levél után volt, hogy 3 héttel később jött az érdemi válasz tőlük. Ha ilyen probléma van, jóval egyszerűbb ha ellátogatsz a legközelebbi boltba és ott csapkodod az asztalt. Mellesleg a 14 nap visszautalás nem az elállási nyilatkozattételtől számít?

"Mi az a visszatartás joga?
Változás a 2014. június 13-a előtti szabályozáshoz képest, hogy a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, amíg a fogyasztó vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte."
- Esetedben nincs joguk visszatartani a pénzt, mivel ki se küldték a terméket.

Ha már edigital, akkor azért tegyük hozzá, hogy elfogadnak PayPal fizetést. Nem sok olyan műszaki webáruházról tudok Magyarországon, ahol szintén lehet PayPalen keresztül fizetni. Talán ez az egyetlen előnyük.

mirnixi 2017.10.29. 22:55:15

@KaTe: nem írtam le az egész sztorit, az ügyfélszolgálatos hivatkozott a 14 napra - de még ahhoz mérten sem utalták vissza a pénzem.
Az árut megrendeltem, de nem működött telefonról a házhoz szállítás opció kiválasztása. Közben elektronikusan bejött az előlegszámla, kiegyenlítettem. Délelőtt a technikai gond miatt hívtam az ügyfélszolgálatot, akik külön iktatószámra nyitott levélben kérték be a kiszállítás időpontját. Megadtam, hogy reggel 8 óra. telefonban azt beszéltük meg,, hogy azért utánanéznek, lehetséges-e ez, és visszaírnak az emilre.
Este jött az sms, hogy átadták af utárnak a cuccot, aki 11-15 óra között hozza ki. Hívogattam este a futárt - nem vették fel. Reggel negyed kilenckor elértem, 8 órás kiszállítás nincs, nemvolt, nem lesz, mert ők 8-kor még csak a műszakot veszik fel.
Hívom az edigitalt, hát, ebben a fáisban már nem lehet mást csinálni, vagy átveszem otthon napközben (amire megmondam előre, hogy nem fogom tudni), vagy sztornózni kell a rendelést, és visszautalják a pénzt. Oké, megadtam a számlámat, utalják vissza.
A készülék akciósan volt, nem akartam később esetleg drágábban megvenni. Hát, akkor rendeljem meg még egyszer, csak most bolti kiszállításra - javasolta az ügyfélszolgálat. Kénytelen voltam, mert bedöglött az itthoni készülék, és kénytelen voltam egy 10 kilós, alig megfogató dobozt végigcipelni a városon. Meg - az ember úgy gondolja, hogy jogkövető a cég - visszakapja a pénzét.
(MÁsnap kaptam levelemet az ügyfélszolgálattól még az eredeti megkeresésemre, hogy sajnos, nincs 8-tól kiszállítás. Kábé ennyire vannak összehangolva a folyamataik.)
ELtelt egy csomó idő, vártam, vártam az utalást (58 ezer ft!), majd 2-3 héttel később kiderült, a számlát még le sem sztornózták, sőt, az is kiderült egy újabb 20 perces telefon után, hogy azért nem sztornózták le eddig, mert nem kapták vissza a futártól a cuccot (állítólag).
Az ügyfélszolgálat vezetőjének címzett levelemre SE kapok választ. Röhej, hogy a pénzt max. 14 napon belül kell visszautalniuk, de panaszlevélre 30 napon belül kell válaszolni. Még azt is végig kellett hallgatnom CallCenter B.-tól, hogy ők milyen rohadt leterheltek.
Hát, elmennek a búsba.
Teljesen jogszerűtlen a visszafizetést arra való hivatkozással visszatartani, hogy az általuk önhatalmúlag kiszállított cuccot nem kapták vissza a futártól (ami az eddigi kommentek alapján valószínűleg nem is így történt).
Eddig fogyasztóvédelmi panasszal éltem, de ha kedd estig nem jön meg a pénzen, a gvh-nál is panaszt fogok tenni, mert ez nonszensz!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2017.10.30. 10:54:30

"háztartási nagygépet utánvéttel."
tehát a pénz még nálad volt... akkor azt csinál a bolt, amit mondasz! jóreggelt :o) minden másra ott a mastercard és csércsbekk..

joska61 2017.10.30. 13:15:17

Ok, megrendelés lemondva, viszont látásra. Új megrendelés, kedvezménnyel. Hello. Persze előreutalásos ügyletnél elég macera.

Permetező 2017.10.31. 07:21:37

@joska61: elore utalni osi hindu hagyomany a romanoknal

Dark Declan 2017.11.06. 13:23:18

Mi úgy 3 éve rendeltünk TV-t, hűtőgépet és a mosógépet az eDigital-tól (előre utalással) és... minden rendben volt.

zetman 2017.11.14. 09:57:02

Na én ezt nem így csináltam. Ugye megrendeltem a terméket, közben lement az ára. Gondoltam nem b... ki velem. Töröltem a rendelést és megrendeltem újra akciósan. :D
Ezt így kell csinálni, mivel az "árgarancia" akkora kamu, h ihaj.

Xezs6 2017.11.30. 16:50:20

Jesszus, ennyi olvasni képtelen embert. Az árgarancia nem a számla kiSZállításának időpontjáig él, hanem a kiÁLLÍTÁSÁNAK. A kiállítás meg jellemzően a vásárlástól számítva munkaidőn belül pár órán belül, azon kívül meg a következő munkanapon történik. Semmi köze az árgaranciának ahhoz, hogy mikor szállítják ki a terméket.

kolomparlole1114 2019.03.10. 07:18:11

Simán csak el kell állni a vásárlástól, aztán megrendelni újra, az olcsóbb áron. Szopjanak lovat!
süti beállítások módosítása