Tékozló Homár

Mi a jóistenen gondolkodik a Whirlpool ennyit?

2017.11.03. 09:51 | Homár Hilda | 29 komment

whirlpool-logo_1.jpg

Ha az ember 150 ezer forintot feccöl egy hűtőbe, egy csudaszép és csudajó éléskamrát lát maga előtt, nem pedig egy batár elektromos hulladékot a gyárból. De, ha már úgy esett, hogy az üvegtartó polc bekerült, de a freon kimaradt, joggal reméli, hogy a gyártó extra gyorsan megoldja a kínos szitut. Erre mi történik? A Whirlpool gondolkodik, hogy mi legyen. 1-2 hétig.

Sziasztok!

Van egy érdekes sztorim a Whirlpool Magyarországgal.

Szeptember 15-kén rendeltem 150 ezer forint értékben egy hűtőt a www.mediamarkt.hu  webshopjáról. Ez a termék, amelyiket vásároltam (WHIRLPOOL BSF 8353 OX kombinált hűtőszekrény +5 év motor garanciascreenshot_2017-10-27_11_22_52.png A hűtőszekrényt beszereltem  október 2-kán és nem működik. Nem hűt és nem is fagyaszt. Teljesen használhatatlan.

Telefonáltam a mediamarktba és ők nem foglalkoznak vele, mert nem náluk van a garancia. Tehát átirányítottak a whirlpool-hoz. Betelefonáltam az ügyfélszolgálathoz múlt pénteken (okt. 6-kán). Kijött a szerelő hétfőn (okt. 9-kén) és azt mondta, hogy a hűtő selejtes. Nem volt felöltve freonnal vagy glikollal. A gyárban nem csinálták meg rendesen és emiatt cserére szorul. A szerelő azt mondta, hogy 2-3 nap a csere. Kijönnek és kicserélik. Azóta sem történt semmi.

Az ügyfélszolgálattal több alkalommal is beszéltem és azt mondták, hogy jeleznek ha tudnak valamit. Semmiféle jelzés nem érkezett a részükről. A mai nap betelefonáltam és azt mondták, hogy vezetői döntésre várnak jelenleg. Tehát eldöntik, hogy lesz csere vagy sem. (eleve nem értem, hogy miért kell ezen gondolkodni és miért nem cserélik ki ha a gép garanciában van). Kérdeztem, hogy a vezetői döntés mennyi ideig tart és erre azt válaszolták, hogy 1-2 hét.

Na most, akkor én mit csinálok hűtő nélkül még 2 hétig? Netpincéren fogok élni? MIt lehet tenni ez ügyben? Nem kötelesek cseregépet biztosítani ebben az esetben? Legalább ideiglenesen kellene adjanak egy hűtőt amíg kihozzák az újat. 

válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv.

Attila

Kedves Attila!

Az általad megírt esetben, amikor egyértelműen megállapításra került a termék hibája, azaz a hibás teljesítés, valóban érthetetlen az időhúzás.

A vonatkozó jogszabály szerint hibás teljesítés esetén a kijavítást vagy kicserélést (a dolog tulajdonságaira és a jogosult, azaz az általad elvárható rendeltetésére figyelemmel) megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Annak megelőzése végett, hogy több hét, akár hónap is eredménytelenül teljen el, célszerű mihamarabb írásban, bizonyítható módon (pl. szóban jegyzőkönyvbe foglalva vagy írásban belföldi tértivevénnyel ellátott levélben) határidőt tűznöd a kijavítás, illetve kicserélés teljesítésére. Javasolt mellékelni a leveledhez a szerelő által esetlegesen átadott, a hiba okát is tartalmazó munkalap vagy jegyzőkönyv másolatát is. A teljesítés további elmaradása esetén joggal kérheted a javítás helyett a cserét, vagy végső esetben érdekmúlásra hivatkozással akár el is állhatsz a szerződéstől, amely esetben a teljes vételár visszafizetését kérheted.

A szerződés késedelmes vagy hibás teljesítése esetében a vállalkozás köteles megtéríteni neked a hibás teljesítésből eredő, bizonyítható károdat, az elmaradt haszon kivételével. A vállalkozó akkor mentesülhet a kártérítési felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a késedelem elkerülése, illetőleg a szerződésszerű teljesítés érdekében úgy járt el, ahogy az adott helyzetben tőle elvárható.

Felhasznált jogszabály:

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tehetséges ugandai buzi 2017.11.03. 10:00:33

Jön a tél, jön a hideg idő. Rakd ki a kaját az erkélyre, vagy az ablakba.

Problem solved.

Na, ha ez lesz a hétvégi post, akkor szilaj napoknak nézünk eleibe.

Tehetséges ugandai buzi 2017.11.03. 10:01:41

Ja, és első. Meg második is.

Rejtélyes 2017.11.03. 10:05:38

Szept 15 rendeles, Okt 2 nem mukodik. Mikor hoztak? Ha kiszallitottak Nov 30-an, vagy utana, akkor MM ludas, 3 napon beluli instant cseret kerni, asztalt verni. Ha 3 napon tul, de 14 napon belul, akkor el kell allni, mert nem boltban vette. Ha kiszallitottak es ket hetig nem hasznalta, akkor igy jart, akkor tenyleg a Whirlpoolt kell csesztetni.

GiaMarie 2017.11.03. 10:14:57

@Rejtélyes: Az, hogy 09.15 rendelte egyáltalán nem jelenti, hogy másnap szállították. Sőt. A nagygépek ingyenes kiszállítása 1-2 hét simán szokott lenni

.Manyecska 2017.11.03. 10:18:04

@Tehetséges ugandai buzi: Aha. Nálunk a varjak vagy a vadkacsák repülnek rá!:D

Tehetséges ugandai buzi 2017.11.03. 10:20:43

@stakeholder Manyecs: Hát ez nem probléma, mert ha elkapsz egy kajacsomag-fosztogató vadkacsát a nyakánál fogva - akkor is van kajád! Jön a Márton-nap... Leviszed a szárnyast a Marsall étterembe a Dráva utcába és megsütteted.

:-D

Terézágyú 2017.11.03. 10:21:16

Ma meg november 3-ka van.
Vagy 3-ke? Nem is tudom biztosan...

Terézágyú 2017.11.03. 10:26:49

"Na most, akkor én mit csinálok hűtő nélkül még 2 hétig?"

Mivel minimum szeptember 15-ka óta nincs a pószternek hüttője, ezért a következő két hétben csinálja azt, amit az elmúlt másfél hétben csinált...

(Egyébként a hüttővel kapcsolatban igaza van, de minek ehhez nyavalyogni is?????)

.Manyecska 2017.11.03. 10:32:57

@Tehetséges ugandai buzi: nem vicc eccer a párom kirakta a lábast és a varjú ott tipegett :DDD aztán meg állunk a naplementében, jó magasan ugye... nézzük a tájat erre elhúz másfél méttere ezerrel egy vadkacsapár.:D..ON

.Manyecska 2017.11.03. 10:39:03

@Terézágyú: hát hozzánk a szomszéd hozta át a mélyhűtőbe mert lement nyáron a telekre..de csak egyszer mert két kg marhahúst a párom feldolgozott../véletlen/ ; szóval tényleg cinkes nem is tudom hová raknám én is esetleg közeli halottasház, stb..

Terézágyú 2017.11.03. 10:44:08

@stakeholder Manyecs:
a pószter egyedülálló férfi, ha jól sejtem... szóval nem hiszem, hogy olyan sokáig tárolna főtt kajákat, illetve két kiló nyers marhahúst sem...

és hát szeptember 15-ka óta nincs hűtője, pedig akkor még melegebb volt...

ROTFL Manó 2017.11.03. 10:50:35

@Terézágyú: Node mi van akkor, ha azért egyedülálló, mert most tette el láb alól az asszonyt, akit immár nem ártana valami hűtött helyen tárolni?

Terézágyú 2017.11.03. 10:56:22

@ROTFL Manó:
Ez esetben a vörlpul lustasága révén lelepleződik egy szörnyű gyilkosság, és örülhetünk...

FDToth 2017.11.03. 11:28:32

egy tudatos vásáoló nem választ Whirlpool termékeket. Legednsáan rossz a panszkezelésés az üygfélszoglkat, arról nem si beszélve h a termékeik átlagos meghibásosáda hamar bekövtekezik

KaTe 2017.11.03. 11:50:17

"Telefonáltam a mediamarktba és ők nem foglalkoznak vele, mert nem náluk van a garancia. "
- legközelebb nem kell hagyni hogy a mediamarkt lepattintson. Ráadásul nagy háztartási gépről van szó, 10.000 forint felett. Jöjjenek szépen, javítsák, vagy szállítsák el és kezdjenek vele amit akarnak.

"A hibás teljesítés miatti – akár szavatosság, akár jótállás alapján fennálló – felelősség az eladó felet, vagyis a forgalmazót terheli. Ebből adódóan a fogyasztó jogosult minden esetben annál a forgalmazónál megtenni minőségi kifogását, akitől a terméket megvásárolta. Még akkor sem lehet (jogszerűen) továbbirányítani őt a szervizhez, ha kötelező jótállás alapján kijavítás iránti igényt kíván bejelenteni."

"Jellemző például, hogy a kötelező jótállás hatálya alá eső fogyasztási cikkek esetében a cégek arról tájékoztatják a fogyasztókat, hogy az el- és visszaszállítás költségeit nem viseli a cég. Ez a jogsértő tájékoztatás különösen a rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható termékek esetében sérti a fogyasztók érdekeit. Ilyenkor a fogyasztó kénytelen ezeket a költségeket saját maga állni, annak ellenére, hogy a Kormányrendelet szerint elsősorban az üzemeltetés helyén kell megjavítani e terméket. Amennyiben pedig a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazónak kell gondoskodnia."

Terézágyú 2017.11.03. 12:03:02

@KaTe:
""Telefonáltam a mediamarktba és ők nem foglalkoznak vele, mert nem náluk van a garancia. "
- legközelebb nem kell hagyni hogy a mediamarkt lepattintson."

Igen, a forgalmazónál van a garanciális kötelezettség... persze nem tudom, hogy mennyiben lett volna jobb, mert mivel javításról van szó, akkor a médimarkec is először a vörlpúllal levelez, és az küldi ki a szerelőt, vagyis ugyanott tartana a pószter...

Darth Revan 2017.11.03. 12:33:25

@Tehetséges ugandai buzi:
ahh, nosztalgia. anno a koleszban telen mindenki az ablakbol logatta ki a kajat egy zacskoban :)

fegyencke 2017.11.03. 15:08:38

@Darth Revan: Ja-ja, egyetlen egy hűtő volt a folyosón, de oda csak a bátrak tettek be valamit: vagy másnapra megette valaki vagy nem félt a sok penészes kajamaradék mellé begyömöszölni a sajátját.

ROTFL Manó 2017.11.03. 16:28:03

@Darth Revan: Legénykoromban, amikor egészen más miatt jártam az Ajtósi Dürer koleszba, egészen mást lógattam ki az ablakon egy zacskóban.

plokmi 2017.11.03. 20:22:09

@Terézágyú: Azért, amiért a többi hasonszőrű bejegyzés készítője. A megnevezett gyártó miután elolvasta, ezer csillió-millió fényes pénzt kínál neki, cserébe az iromány eltüntetésére.
Hogy közben simán hülyének nézik a kommentelők, no problem.

Kalmen 2017.11.03. 23:44:30

@Tehetséges ugandai buzi: nekem már egyre kevesebb undorom van kitenni ételt az erkélyre, mert tele van büdi bogárral a környék. Heti 3-4 db-ot összeszedek a lakásban. Az erkélyen így mennyi lehet? Persze, ha a hűtő nem lenne jó, vagy ha annyi kaja van, hogy nem fér a hűtőbe, akkor fedő+folpack kombó rá és kiteszem, de ne lássam, hogy bogár mászkál rajta.

GhostBusters 2017.11.04. 00:10:39

Gyerekek, ki vesz olyan gyártótól még hűtőgépet, ahonnan ilyen selejtek jönnek ki?
De most komolyan, ez a márka az utolsók között van, minden tekintetben.

Taxomükke (UK) 2017.11.05. 11:15:12

Ez a poszt már kint van nov. 3.-adika óta, és én csak most, 5-tödikén olvasom?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.11.06. 13:49:24

@Terézágyú: a poszter, meg te is ugyanott tartanátok. Nem úgy, aki képes feldolgozni néhány mondatnyi jogszabályt. Mostanra már a médiamárk kapott volna egy huszáros felszólítólevelet, hogy takarítsák el a szarjukat a lakásomból 15 napon belül és ugyanezen határidőn belül az ellenérték a számlámon legyen, különben megy a fizetési meghagyás...

nagyonköcsögduda 2017.11.06. 17:50:59

Kedves poszter. Ha már hülyeségeket írsz, legalább legyél következetes!
"2-kán", "9-kén".
Tehát helyesen: A mai nap-pon, 2 hét - tig, stb.
Esetleg: 1-lsején

nagyonköcsögduda 2017.11.06. 17:52:50

@Tehetséges ugandai buzi: "Ja, és első. Meg második is. "
Hibásan írtad.

Helyesen: Ja, és 1-lső. Meg 2-ásodik is.

Trejo 2017.11.07. 14:46:50

150ezerért egy ilyen hűtőt? 148ezret sem ér meg...

Meridian74 2017.11.09. 02:00:13

@Rejtélyes: "Ha 3 napon tul, de 14 napon belul, akkor el kell allni, mert nem boltban vette. Ha kiszallitottak es ket hetig nem hasznalta, akkor igy jart, akkor tenyleg a Whirlpoolt kell csesztetni"

Ráadásul az MM hosszabb időt ad a visszavétel lehetőségére (60nap! Webshopjukat ezzel is reklámozzák...)... viszont ebben az esetben a visszavitelről az ügyfélnek kell gondoskodnia, ami egy nagydarab hűtő esetén problémás lehet...
lásd: www.mediamarkt.hu/hu/shop/informaciok_elallas.html#visszakuld

Amúgy a vásárló korrekt volt, csak hát nem gondolta ezt jól át... bízott a "whirpool"-ban... én a helyében a MM-hez visszavitetettem volna a cuccot és kértem volna egy másik kiszállítását.
süti beállítások módosítása