Tékozló Homár

Ahogy az E-on becsül, nem becsül úgy senki!

2017.11.22. 11:01 | Homár Hilda | 23 komment

eon-se-logo_2621_20100813_2.jpg

Az utóbbi években nem könnyű követni, hogy éppen melyik cég szolgáltatja a gázt az embernek, de az éves leolvasás legalább fix pont volt az egyszeri fogyasztó életében. A határvonal, mellyel az addigi becslések miatti feltételezések és számok kiegyenesednek egy új élet lehetőségével. Hát ez Zoltánnál nem jött be. A leolvasás után a konkrét számok helyett neki egy újabb becslés következett. De még milyen!

Sziasztok,

nem hiszem, hogy egyedül lennék a helyzetemmel, és ismerve a honi bürokráciát, nem számítok gyors megoldásra. 

A következő a történet:

Októberben az előírt időben leolvastam a gázórát, de nem tudtam rögzíteni a weboldalon, mert "leolvasási hónapban" nem lehet, majd kijönnek a cégtől. Hát jó.

Így is lett, pár nap múlva ki is jöttek, mellesleg nem az NKM-től, vagy a FŐGÁZ-tól, hanem az EON-tól, de mindegy is. Leolvasták. Nem én voltam itthon, ilyenkor meg szoktam nézni a plombát, ezúttal elfelejtettem. Nem volt vele gond amúgy.

Elérkezett a novemberi leolvasás ideje. Kisujjal ki lehet nyitni a gázóra ajtaját, úgy is szoktam, ezúttal nem ment. Hát tényleg jártak itt, az ajtót bezárták. Semmi gond, laposfogóval nyitható. Óra leolvas, Firefox indul, belépnék. Ja inkább ne, mert azzal nem jól megy. Hát legyen: a Chrome-nak is kijár egy indítás havonta. Belépek, a rögzítés előtt meg szoktam nézni az előző óraállásokat, csak hogy tudjam, mire számíthat a pénztárcám.

És ekkor jött a döbbenet. Hiába volt az előző hónapban szolgáltatói leolvasás, ehelyett inkább saccoltak egyet. De még hogy! Kevesebbre, mint januárban volt! Így az előző hónaphoz képest jó erős mínuszban lettem volna. De csak lettem volna. Mert az NKM a negatív számokhoz hozzáad 100 ezret, így a fogyasztásom majdnem 99 ezer köbméter lett egy hónapra!

Lásd a mellékleteket:

Nyilván írtam az ügyfélszolgálatuknak, holnap pedig megpróbálom elérni őket, de félóránál többet nem akarok zenét hallgatni, azonnali kapcsolás meg csak a gázlopás vagy szivárgás bejelentésénél van. Gondolom 30 nap múlva megjön a válasz, hogy lehet, hogy valaki hibázott, de azért én fizessem be az összeget, és ha kiderül 90 nap múlva, hogy igazam volt, akkor majd havonta jóváírjak a fogyasztásból, amíg le nem fogy.

Hát így jártam...

Üdvözlettel:

Tóth Zoltán

UPDATE

Egyrészt jelentkezett nálunk az E-on, hogy szeretné kivizsgálni az ügyet. Másrészt megint írt Zoltán: megoldódott az ügye, nem is akárhogyan! Bravó E-on!

Kedves Tékozló Homár!

Nem tudom, hogy megkerestétek-e már az NKM-et, illetve ha igen, kaptatok-e választ, de örömmel tudatom, hogy számomra meglepően gyorsan és elfogadhatóan megoldódott a probléma. Miután elértem őket telefonon - nem ment könnyen -, meglepően gyorsan és korrekt módon megoldották. Le a kalappal!

Kicsit krimibe illő módon, de számomra teljesen elfogadhatóan azt kérték, hogy fotózzam le az óraállást egy napilap címoldalával, amit meg is tettem, emailben elküldtem a képet, másnapra korrigáltak mindent.

Sajnálatos módon a becsült mérőállás a korábbi 8.838 m3 mérőálláshoz képest alacsonyabb volt. Ilyen esetben – annak elkerülése érdekében, hogy az alacsonyabb mérőállást a rendszer ún. átfordult mérőállásnak tekintse, és így indokolatlanul magas összegű számlát készítsen – a számlázás a hiba okának kiderítéséig technikailag zárolódik, és csak megfelelő ellenőrzést követően indítható újra.

A számlázás rendezése érdekében a 2017. november 11-én közölt 9.137 m3 állás alapján a 2017. októberi mérőállást becsléssel 8.943 m3-re határoztuk meg, és 9.137 m3 állásig elkészítettük a ... sz. ... Ft összegű elszámoló számlát.

A számlázás körül kialakult helyzettel okozott kellemetlenségekért elnézését kérjük.

Így is lehet: javítani, elismerni a hibázás tényét, nem szívatni az ügyfelet.

Üdvözlettel és további sok sikert kívánva munkátokhoz:

Tóth Zoltán

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Darth Revan 2017.11.22. 11:20:31

Wow, eleg bekesen turi a posztolo.

Rejtélyes 2017.11.22. 11:20:50

Ha minuszban vagy, ok fizessenek :) Cak ne kerdezzek, milyen gazt taplaltal be a rendszerbe :D

Terézágyú 2017.11.22. 11:21:07

Államosítani kell azonnal!

Brokkoládé 2017.11.22. 11:41:56

Be kell fizetni most, különben...! :D Szerintem nem lesz ebből semmi, egyszerű adminisztrációs hiba. Nyugalom.

stakeholder Manyecs 2017.11.22. 11:50:50

Vajon domainAttila mit mondana erre ?? Én csak megkérném írjon pár sort ..:D
@Terézágyú: dehogy, szimpla programozási hiba csak!!!

FDToth 2017.11.22. 12:28:34

Én a társasházban a vízórák állásait az Otthon+ alkalmazással, a fővárosi vízműveknek közvetlenül küldöm, fotóval. De mindig vki alacsonyabb állás diktál be (gondolom vmi gondokféle). És miről állítják ki a számlát? Nem ám a fényképes saját diktálásom alapján, hanem arról, amit vki csak úgy bediktál. Hívtam a FŐvárosi Vízműveket, ők nem kompetensek??? Hát akkor ki? DBH. azok szarnak bele, mondják h házat kérdezzem. De rájöttem ám: sztem a társasház direkt kevesebbet diktál be mindig, így az egy főre jutó fogyasztási átalány az adott hónapra alacsony, kevesebbet kell fizetni. De amikor eljön a tél, és emelkedik az egy főre jutó díj (amit beszoroznak a fogyasztással), akkor jó magast írnak be (itt korrigálják a hamis, előző hónapokban bediktált adatokat) , így többe kerül majd pár ezer Ft-tal.
De én nem hagyom magam, felszámolom ezt a maffiát xD :)

Nick-son 2017.11.22. 13:14:17

Első körben illene egyeztetni a szolgáltatóval mielőtt valaki ide beböfögi. Hiba lehet mindenhol.

The Good Boy 2017.11.22. 14:01:53

vettem egy házat tavasszal, aminek átépítése még folyamatban van, ezért nem lakunk ott. az átírásnál nullás értéket kértem, ami azt jelenti, amíg nincs fogyasztás (beköltözés), addig csak az alapdíjat fizetem, és ha beköltözök (vagy beindítjuk a fűtést), akkor lehet majd egy havi limitet beállíttatni. Nos, októberben úgy döntöttem, ha még nem is lakunk ott, azért bekapcsoljuk a fűtést, ami jó a háznak, meg a benne alkalmanként dolgozó mesterembereknek. fel is tekeredtem a főgáz-eon akármi oldalára, ahol a rendszer megszabotálta, hogy a havi keretet módosíthassam, mert azt csak tavasszal a leolvasás idején tehetem meg, minden másra ott az ügyfélszolga. Nosza, elmentem a közeli kisváros egyetlen gázos ügyfélszolga irodába, aminek az ajtaján kiírva, hogy elköltöztek, majd egy cím, hogy hova. na most: ez a cím konkrétan a helyi főposta (mondjuk azt is kiírhatták volna, ne a házszámokat kelljen lesni). Ott meghallgatták a problémámat, majd két másik postai dolgozóval együtt elkezdte szerencsétlen postás kisasszony intézni az ügyemet. Gyorsan kiderült, hogy ők kb. ugyanazon a felületen, ugyanazon opciókat látják, érik el, mint én, úgyhogy maradt a telefonálás. Ennyit a nagy eon-főgáz-akármilyen gáz katyvaszról. Mondjuk a telefonos hölgy segítőkész volt, és ott tényleg elindíthattam a havi átalányos rendszerben történő számlázást. Kíváncsi leszek, tavasszal tudok-e változtatni, mert átírásnál az elmúlt egy év átlagának fizetésére akartak rábeszélni kicsivel több, mint 1 éve lakatlan házról (és teljesen új 0-ás óraállású gázóráról) beszélve (ahol korábban 1 személy lakott, eggyel kevesebb - fűtött helységgel) kicsit vicces lett volt az elmúlt 1 év fogyasztásának átlagát fizetnem.

Apróság, kicsit off: szóltam a helyi - ismerős - vizes embernek, hogy a vízóra előtt lévő csak és cső erősen korrodált, nem ártana kicserélni. Vizes ember mondta, hogy szól az illetékes kollégájának, és megoldják, a cserét, bejelentik a hibát, mintha én tettem volna. Pár nap múlva öröm és boldogság, a csőszakasz és a csap szépen ki lett cserélve. Nézem a vízórát, hát azon egy darab plomba sincs. Szólok a vizes emberemnek, hogy wtf? Erre a legnyugodtabban közli: a kollégája ilyen, ő nem szokott plombákkal bíbelődni, de ne aggódjak, ő szokta ellenőrizni a plombák meglétét... Várom, mikor akarják majd rajtam behajtani az egész falú vízfogyasztását?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2017.11.22. 15:07:18

@The Good Boy: Volt már a plombákkal gond itt a homáron is, sztem ne légy nyugodt, legalább egy jegyzőkönyvet fel kéne vetetni a vizesekkel illetve az embereddel, hogy elismerje mikor / miért szedte le, mert úgy jársz, mint Esküvős Lajos... :)

Személyesen is érintett vagyok elektromos plomba ügyében: nyaraló óráját és a ház fél oldalát vitte egy fa egy viharban. Nyilván nem a vihar napján hanem pár héttel később vettük észre amikor már szorgalmas megélhetésiek "ki is takarították" a nyaralót. Szerencsére nem gyulladt ki az épület vagy rázta meg az áram a behatolókat...

A biztosító valamit fizetgetett, de amikor felvetettük a jegyzőkönyvet simán kijött, hogy bár lakhatatlan volt a kéró, de biztos ott és akkor is fogyasztottam rendesen áramot, mondjuk az éves fogyasztásom arányos részének dupláját. amit a biztosító sem fizetett, de perelhetem a szomszédom...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.11.22. 15:59:06

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: "de perelhetem a szomszédom... "
Mellékes, de azért jó, ha tudod: nem, őt sem. Ha a fa nem volt korhadt, és a meteorológiai szolgálat szerint viharnak minősül az a szél, amiben kidőlt, akkor a szomszéd nem felel a kárért. Esetleg az Úristen felel személyesen, tehát vagy a helyi plébánost pereld, vagy kérd a kár megtérítését a saját biztosításod alapján, ha van. Ha nincs, akkor bukta.

GiaMarie 2017.11.22. 16:22:25

@Brokkoládé: Nekem az áramosokkal volt egy ilyen szürreálom. Tény, hogy én hibáztam, a netes diktálási felületre beírtam a töredék kW-ot is. Így sikerült a 10420,8 óraállásból 104208-t csinálnom pár éve. Meg is jött a csekk, jeleztem a szolgáltatónak, hogy hopszika van, javítsuk már, de közölték, fizessem be, és majd jóváírják :D Mondtam az ügyfélszolgálatosnak, hogy annyira nem érzem ám a késztetést, hogy a következő 150 év villanyszámláját előre rendezzem, de természetesen szeretnék fizetni, csak nem erre az óraállásra! Kettő hónapig nem fizettem villanyszámlát, mert mindig ezt vették alapul - az volt a szerencsém, hogy éppen akkor lett aktuális az éves mérés, és a leolvasó munkatársuk adatát már elfogadták, és rendes számlát kaptam. Csak azt nem értem, hogy ez nekik miért volt jó, ahelyett, hogy javították volna a nyilvánvaló hibát, és akkor rendben fizettem volna a két hónapot is...

LKerekes 2017.11.22. 18:02:11

Azt hiszem már írtam az én E-onos esetemet, de röviden:
Költözés miatt ( egy kis faluról van szó lés nem akartam, hogy "valaki" fogyasszon, az eladási árba meg beleszámítottam a visszaszerelést ) leszereltettem a mérőt és az oszlopról is leköttettem a vezetéket. Jegyzőkönyv és az mérőt elvitték.
AZ új címre ( 100-120 km, a postánál befizettem utánküldésre ) először jött egy számla , melyez kifizettem. Aztán jöttek még egy darabig a havi csekkek, de eldobtam, gondolva majd csak rájönnek, hogy nincs vételezési hely. Aztán jött az évvégi zárószámla, olyan mérőállással ami jóval tú volt a jegyzőkönyvben rögzített leszereléskori számnál. Nem fizettem. Aztán jöttek a tértivevényes felszólítások. Nem érdekelt. Aztán küldtek egy levelet egy időponttal, hogy jönnek a mérőt leszerelni és az áramot kikötni nemfizetés miatt.
Na ekkor már írtam egy emailt a fő-fő főnökségnek és kértem a magyarázatot, hogy a raktárukban lévő egy éve leszerelt mérőm hogy mérhet fogyasztást. Mindenesetre féltucat emailváltás ( igaz ők azért postán is küldték a leveleiket ajánlottan, tértivevényesen )..Végül kiderült, hogy a tetemes( több tízezres ) végszámla helyett 120 forint az áramfogyasztási hátralékom. De akkor jött a nem is tudom minek nevezzem.
A 120 forinthoz hozzácsaptak többezer forint felszólítási és postaköltséget ! Na itt már átmentem kurvaanyázásba, hogy az ő hülyeségüket nehogy már én fizessem ki, elvégre feleslegesen és ok nélkül küldtek fizetési felszólításokat.
Na néhány levélváltás után törölték a plusz költséget és megegyeztünk a 120 forintban.
Aztán a következő hetekben háromszor küldték el a csekket a megegyezett 120 forint helyett a többezer forintra.
Néhány levélváltás és negyedszerre megjött a 120 forintos csekk. Szerintem akkor már az eon lehetett vagy 10 ezer forint költségnél.
Ekkor én visszaírtam, hogy kérem megtéríteni a feleslegesen igénybevett időmet és egyéb költségeimet.
Nagy csend. Senki nem fizetett semmit.
Aztán egy év múlva eladtuk a házat és a vevőnek simán visszakötötték az áramot.
Mindenesetre ez a sima ostobaság ( nem adták le a szerelők a leszerelési jegyzőkönyvet? Nem tudom. )egy évig tartott, holott értelmes ember egy levélváltás után megértette volna. De az eon nem. Na ezért is kell sokat fizetni az áramért. A hülyeség sokba kerül.

Flashy7 · http://flashy.blog.hu 2017.11.22. 21:11:17

vizeshez egy rövid: nálunk a vízóra külső (szolgáltatói) oldalán a cső teljesen szét van rohadva, egyszer lyukadt is, akkor egy szakaszt kivettek belőle, a többi maradt olyan. megkérdeztem, itt nem cserélnek ki előre semmit, azt mondták, ne törődjek vele, ha megint kilyukad, nem az én káromra folyik a víz, jelentsem be és majd jönnek mindig javítgatni. oké, rendesek voltak és hamar jöttek szombaton is, de annyira nem örülök neki.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.23. 08:52:59

Na most lehet jönni, ez tényleg programozói/business analyst-i hiba, hogy lehet rögzíteni a korábbinál kisebb óraállást (anélkül, hogy óracsere esemény lenne rögzítve, ha van a gázóránál ilyen egyáltalán). Ez egy vicc így, bár azok után, hogy az NKH rendszerébe is fel lehet vinni autókat a korábbinál kisebb futásteljesítménnyel, ráadásul a rendszerükben levő bizonyítékok után sem indítanak eljárást egy óratekergető ellen se, meg sem lepődök.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2017.11.23. 15:22:37

@Csokis: Ah, nem vagyok én olyan rossz szomszéd, csak lehetőségként modtam. A biztosító az alapanyag árát a javításhoz állta, csak amin felvontam a szemöldököm az az volt, hogy az áramos cég annak ellenére állapított meg fogyasztást, hogy ott sem voltunk, tekintve, hogy a mérőóra mérhette volna.. Mindegy, már elmúlt, mérgelődtem egyet :)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2017.11.23. 15:31:25

@onlajnok: Mert nem volt benne gondolom a speckóban. Ha a programozó olyan dolgokat rak bele ami "szerinte" jó lenne vagy hasznos de nem volt feladat hát lesheti a fizettségét, sőt, mehet a kaptárba.
"Ááá, csak azért raktam be egy kiskaput a bankuk rendszerébe, hogy távolról javítani tudjak rajta" :)

Amúgy próbált valaki negatív fogyasztást bediktálni? és esetleg ha url-ben megy az adat valami szép frappáns utasítást/linket bele tolni?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.23. 15:36:38

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: én ezt nagyon pontosan tudom, ez a szakmám, csak Terézágyút akartam kicsit megugrasztani. Nyilván nem írhat bele, meg van létjogosultsága is a dolognak, mármint annak, hogy hogy diktálás közül a második óraállása kisebb (óracsere, átfordulás), de azért erre figyelni kéne és pirosan villogni valahol, mert ez elég speciális, ritka eset.

Ugye nem fogyasztást diktálsz be általában, hanem óraállást, a fogyasztást már számolják. Egyébként a Díjnet felületén nem lehet negatív számot megadni, de a korábbinál kisebbet simán.

aby aby 2017.11.23. 18:43:47

"azt mondták, ne törődjek vele, ha megint kilyukad, nem az én káromra folyik a víz, jelentsem be és majd jönnek mindig javítgatni. "oké, rendesek voltak és hamar jöttek szombaton is, de annyira nem örülök neki.
most figyelj ! jobb ha egyáltalán nem örülsz neki, mint de annyira nem. saját tapasztalat. 10 év alatt az ingatlanom előtt ami kb 14-15 méter szolgáltató oldalán ötször volt csőrepedés. mindig kijöttek természetesen, volt amikor éjjel 11-hajnal 5-ig dolgoztak rajta, közben meg folyt a víz az utcánkban meg természetesen a házak alá. minden alkalommal csak azt a 30-50 cm-es darabkát cserélték ki !! mint sokszor a többi ingatlanok előtt is. hozták a vizet a lajtos kocsival, meg műanyag zacskókban. ez eddig oké, korrekt. a járdánk viszont úgy néz ki mint a szántóföld. ez még mindig a legkevesebb probléma. a nagy probléma az, hogy a házak alapjai, ami amúgy sem sziklára épültek, meggyengültek. látványos. repedések. kijavítod, újra jelentkezik. én pl. sokat költöttem erre a mutatványra. elkezdtem a kálváriámat a vízművekkel, de csak az ügyvédekig, statikusokig, etc. jutottam. pénzkidobás volt. mindenkitől az volt a javaslat, hogy belevághatok, de készüljek föl, hogy több millás dolog amit nekem kell finanszírozni. állítólag a vízművek ellen még senki nem nyert pert. pedig én innen akartam indulni. az ingatlanom előtti járdán, meg egyáltalán az említett utca szakaszon életveszély közlekedni.

Xezs6 2017.11.24. 13:31:57

@onlajnok: Vedd hozzá a tesztelőket is. Alap, hogy végzünk negatív tesztet, vagyis telebasszuk a beviteli mezőket oda nem illő dolgokkal. A user első dolga lesz élesben telibaszni :)

Xezs6 2017.11.24. 15:19:27

@onlajnok: mondjuk az óra számlálója körbe is fordulhat, szóval lehet nem is rossz ez a logika. Aki megrendelte, annak kellett volna szólnia, hogy ilyenkor legyen egy plusz megerősítés mondjuk felugró ablak keretében.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.24. 15:26:26

@Xezs6: körbefordulhat persze, de akkor pont nem kéne semmit csinálni. Ok legyen engedélyezve az előzőnél kisebb érték bevitele, de akkor meg kéne legyen egy ellenőrző mechanizmus, ami száma generálásakor kidobja hibalistára azokat a felhasználókat ahol x m3-nél nagyobb a fogyasztás. Lakossági felhasználóknál mondjuk 1000m3 fogyasztás egy hónap alatt már szerintem gyanús kéne legyen (vagy mit tudom én mennyi a sok, de ők látják az adatokat), aztán egyből kiesne, ha valahol huncutkodnak a felhasználok a bejelentésnél, esetleg szivárgás van.

Számtalan megoldás van, ami ezt elkerülhetővé tenné, és lehet nekem, mint fejlesztő eszembe is jut, de ha a megrendelőnek (aki elvileg mindenkinél, nálam is jobban kéne értsen hozzá), vagy a BA-nak eszébe kéne jusson.

Xezs6 2017.11.24. 19:18:21

@onlajnok: Persze, fejlesztőként te csak javaslatot tehetsz, aztán vagy leszarják, vagy nem.