Tékozló Homár

Önsorsrontó TOF-futárok

2017.11.23. 10:34 | Homár Hilda | 52 komment

screenshot_2015-05-04_16_40_37.png

A futárcégek virágkorukat élik a webshopoknak és a Magyar Posta rossz hírének köszönhetően, még úgy is, hogy sok a rossz tapasztalat velük. Annyiban védeném őket, hogy ez simán hibaszázalékban is összefügghet a megnövekedett forgalommal. Ahogy nekem az is belefér, ha a futár  a GPS korában nem találja a címet, és telefonos segítséget kér. A navigáció is téved, plusz nagyobb irodakomplexumokban néha irtó nehéz eligazodni. De hogy az internet és az okostelefonok korában miért nem alkalmazza minden cég az előzetes emailes vagy sms-értesítés vívmányát? Hát ez örök rejtély marad.

Szeretném megosztani a fenti futárszolgálatnál megesett kalandomat.

Egy biztosítótársaság adott fel részemre (Budapest) két darab értékesnek mondható promóciós küldeményt 2017. október közepén amelynek pontos időpontjáról engem nem értesítettek.

Egy szép októberi napon megcsörrent a telefonom, a TOF futár hívott, hogy a házunk előtt áll a csomaggal. Kérdeztem, hogy milyen csomaggal, nem kaptam e-mailt, vagy egyéb értesítést, így nem várok semmilyen küldeményt. Megmondta a feladót, így beazonosítottam, hogy mi az. Mondtam, hogy most dolgozom és kérdeztem van-e lehetőség címmódosításra. Természetesen válaszolta készségesen a futár. Kérte, mivel nem tud írni, küldjem el sms-ben az új címet. Közölte, hogy ez másik kerület így a kollégája fogja kihozni a csomagot. Címet elküldtem, pontosan körülírva az épületet és az intézményt.

Másnap délután láttam, hogy van egy nem fogadott hívásom ismeretlen számról. Felhívtam, bejelentkezett a TOF futár. Mondja, hogy igen, ő keresett mert meg akarta kérdezni, hogy a megadott cím (utca házszám, épület) hol van. Mondtam neki, hogy ott ahol a GPS mutatja, és az az épület amit leírtam. Sajnálkozást tettetve mondta, hogy mivel nem vettem fel a telefont ő nem találta, így nem hozza ki a küldeményt. Jeleztem, hogy nekem ez fontos lenne mire mondta, hogy ő nem jön vissza. Tudatos fogyasztóként - csak, hogy a rendszert kicsit jobbá tegyem -  a futár kedves eljárásáról tájékoztattam a céget, finoman utalva arra, hogy az azért mégiscsak furcsa, hogy egy futár nem találja meg a címet segítség nélkül.

Három nap múlva telefon, az új címen ott egy (másik) TOF futár egy csomaggal. Kérdezem, hol a másik küldemény? Határozottan állítja, csak egy van. Átvettem. Még megkérdeztem, hogy nehéz volt-e megtalálni a címet? Mire a derék futár, dehogy!

Mivel csak egy küldeményt kaptam, felhívtam a feladót a problémával. Megígérték, hogy utána néznek. Két nap múlva jött a válasz, hogy ők ugyan feladták, de a csomag elveszett a futárcégnél, ezért küldik újra. Hálás köszönet.

November 9-én, csütörtökön éppen külföldön tartózkodtam amikor ismét megcsörrent a telefon. TOF futárunk boldogan közli, itt vagyok a ház előtt csomagot hoztam. Nem egy vagy fél órával előtte, hanem a jól bevált azonnali értesítést alkalmazva. Sebaj, gondoltam a címmódosítás ha nehezen is, de működik. Címdiktálás, pontosítás, épület, intézmény leírása. Hálás köszönet a "holnap visszük" mondatra.

Másnap nem érkezett meg a csomag, ezért délután 5 óra előtt felhívtam az ügyfélszolgálatot. (Sok internetes véleményben írják, hogy nem lehet őket elérni, de nekem mindhárom alkalommal sikerült kb. 10-20 perc alatt.). Ügyintéző hölgy közli, hogy a címmódosítás miatt sajnos nem tudták ma kihozni, de "megpróbálják" hétfőn vagy kedden.

Türelmes várakozás majd szerdán reggel érdeklődtem csomagom után. Ügyintéző hölgy, hosszas azonosítás után közli, hogy a csomagot amit várok, 10-én azaz pénteken, egy nappal az első kézbesítési kísérlet után a megbízó!!! kérésére visszaküldték a feladónak, vagyis a feladó a csomagot visszahívta.

A fenti esettel kapcsolatosan, anélkül, hogy bárkiről bármit feltételeznék, az alábbi gondolatok jutottak eszembe:
- Az, hogy csak a ház elől hívnak fel amikor a csomag megérkezett, hogy küldeményt hoztak és nem küldenek e-mailt (jó, nincs meg a cím) vagy SMS-t arra a számra amin később felhívnak szintén rendszerhiba, de legalábbis alacsony szolgáltatási színvonal.
- Az, hogy egy futár nem talál egy címet, vagy sok munkája van, ezért ahol nem veszik fel a telefont oda ki sem megy, lehet egyszeri hiba is. Az alkalmatlanság ugyan nyilvánvaló, de erre van a cég minőségbiztosítási rendszere, amihez én ügyfélként igyekeztem hozzájárulni. Megjegyzem semmilyen választ nem kaptam a reklamációmra.
- Az, hogy egy csomag elvész a rendszerben megbocsájthatatlan, és jelzi a cég logisztikai rendszerének alkalmatlanságát vagy hibáját.
- Az, hogy valótlan információra hivatkoznak - a feladó visszahívta a csomagot - tekinthető ügyes mentésnek. Megkérdeztem a feladót, ők nem hívták vissza ezt a küldeményt.
- Az is megfordult a fejemben, hogy a csomag késleltetése vagy visszaküldése talán válasz jobbító szándékú észrevételemre, amit a cég ügyfélszolgálati e-mail címére írtam.
- Nagy rosszindulattal feltételezhető lenne az is, hogy mivel promóciós küldeményről van szó, nem olyan szigorú a nyomkövetés, ugyanis a címzett nem tud a küldemény érkezéséről. 

Köszönettel:

Szegő László

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Serivor 2017.11.23. 10:50:45

Az még jó, ha felhívnak. Én a ház hátsó ajtaján találtam egy ragacsot arról, hogy napközben kerestek. Persze ha a főbejáratot nem sikerült megtalálni, engem hogy találtak volna meg?

Brokkoládé 2017.11.23. 11:08:08

Ez a GLS-nél is probléma volt anno.....Se telefon, se semmi és hirtelen megjelent a futár. Természetesen az ember igyekszik megoldani az átvételt, azonban ők sem várhatják el, hogy 24 órában a kaputelefon, kapu előtt állva várom a futár érkezését. Telefonon tájékoztatta az ügyfélszolgálatot, hogy egy sms/egy email/telefon nagyban segítené az átvétel koordinálását, mivel többször előfordult, hogy délelőtti szállítást ígértek és bőven este 17 után érkezett a csomag...Azóta megoldódott a probléma. Így az egyik legjobb tapasztalataim vannak velük a kezdeti nehézségek után. /Ár-érték/.

Mancilla Pectoralis 2017.11.23. 11:18:39

@Brokkoládé: GLS teljesen jó, telefon,rugalmasság(nem dolgozom ott,csak rengeteg csomagom van-volt).A TOF-viszont egy katasztrófa,egyszer engem is felbosszantottak(nem találták a címet fél óra után sem hiába navigáltam őket stb).Nem is értem miért szállítanak még velük.A DPD-vel sem volt még semmi probléma.

FDToth 2017.11.23. 11:32:01

Nekem a futarszolgaktokrol, kukonosen a GLS-rol agyon jo tapasztakataim vannak. Masnapra ott a csomag, barhova. A csomagszam alapjan pontosan kovetketo, es az ara sem rossz. Ha nekem adnak fel, kapk ertesitest egy 3 oras intervallummal, ezzel tudok szemolni (dpd-nel ez egy oras, meg jobb)
Es ott az mol, aminek sztem ha normal piaci korulmeynek lennenek, mar reg nem lenne ott. Tenyelg, mknden egyes alkalommal csak a baj van veluk: felasdastol szamitva 3-4 nap az erkezes! Kovethetetlen, nem frissulo csoagkovetes az alkalmazasban!9-17 oras intervallum, nem adnak meg ponosabbat, sofort szamat nem adjak ki, es a kozpont sem beszelhet veluk. Ha valtoztatni akarok a kezbesitesen (pl csomagoontra vagy megadott ostara szallitani) azt nem lehet (erdekes, gls-nel minden tovabbi nelkul, ha elotte egy nappal szolok). Az arai meg kb, mknt gls, de a minoseg az nulla.
Mi ertekme fenntartani allami oenzen egy rosszul mukdod intezmenyt? Miert ne:kehet feldarabolnj! Es privatizalni?
De a kegjobb, amikor jon toluk ertesito sms h megkiserlik kezbesiteni. Megkiserlik... ez aztan a tajekoztatas...

xoxoxo 2017.11.23. 11:47:45

Ezért tartom az összes közül a legügyfélbarátabbnak a DPD-t, mert ők a kézbesítés napján megadnak egy 1 órás (!!!) intervallumot, amikor érkezik a futár. Ezt, valamint a címet is lehet önállóan a weboldalukon módosítani anélkül, hogy bárkivel is kellene emiatt 10-20 perceket beszélni (várakozni) telefonon.

Nick-son 2017.11.23. 12:05:52

Azért nincs értesítő minden ügyfélnek sms -ben, mert akkor reggel a futár bepakol 110 csomagot, kimennek az sms -ek és kap 93 hívást, hogy nem itt vagyok, hanem ott, most vagyok, aztán nem vagyok, aztán mittudomén, stb... kb. elindulni nem tud, közben a csapból is balek frájdéj folyik és ebben a jóvilágban ráterhelnek vagy 3x -os mennyiséget a futárszolgálatokra pár nap alatt... akik nem tudnak hipp hopp 3x annyi állományt kiállítani kocsival, mindennel, betanítani aztán szélnek ereszteni a dolgozókat amikor lemegy a roham. Közben az egyik embert fél órával, a másikat 50 perccel, a harmadikat 93 perccel előtte hívja, a negyedik szomszédja előtt dudáljon, de azért szakítson időt arra is, hogy elinduljon az autóval, különben sehova se fog odaérni akármennyit is egyeztet.

A gls -nél pl. külön fizetni kell a feladónak az sms értesítőért, külön a kötelező telefonhívásért és külön azért is, hogy az adott csomagot ki lehessen fizetni bankkártyával is. Igaz akkor meg is csinálják.

Azért nincsenek ezek rárakva minden csomagra, mert így amit bevállaltak, amit megfizet a feladó azt tudják is tartani, pénzük is van - bőséggel - de ha nem így lenne akkor oda süllyednének ahol a posta van. Abból meg már van egy, minek több.

Ezek a címek meg amit telefonban kell magyarázni... nincs normális utca, házszám, nincs kitáblázva normálisan a cég, az utcanév, ott valami nincs rendben. A címzettek, meg az önkormányzatok sara is ez. Vannak gyárudvarok ahol órákat lehet keveregni, van bennük 300 Kft, és még a szomszédja se tudja mi működik mellette. Van akinek jól jön ez a káoszt, de az egy másik történet.

Én hoznék egy rendeletet hogy kötelező minden utcát, minden épületet egységes formátumban kitáblázni. Kb. mint Ausztriában. Mindenhol ugyanaz a formátumú tábla, ugyanúgy elhelyezve. Könnyebben el lehet igazodni mint nálunk.

Kb. az van, hogy mindenhol azt kapja az ember amiért fizet. A postán bármennyi nap késést, a Sprinter, TOF vlamivel jobb, valamivel drágább, DPD, GLS most már a legdrágábbak, de legalább lehet rájuk számítani, aki egész évben kifizeti a magasabb díjakat az ilyenkor se ül a slamasztikában. Persze valamit valamiért. Kinek mi a fontos.

Terézágyú 2017.11.23. 12:43:46

@Nick-son:
"Én hoznék egy rendeletet hogy kötelező minden utcát, minden épületet egységes formátumban kitáblázni."

Szerintem van ilyen rendelet.
Csak nincs betartva...
Mint ahogy a buszmegállókban tilos bagózni...

kontár lajos 2017.11.23. 12:43:59

Nem vagyok sem TOF, sem más futár alkalmazottja, de kapcsolatban voltunk velük és nem a kért szolgáltatás minőségéért váltottunk más szolgáltatókra. Az én tapasztalataim alapján a poszter kérdéseire a válaszok:

- Az, hogy csak a ház elől hívnak fel amikor a csomag megérkezett.... - ez tisztán a feladó sara. Ha ő nem kéri az extra szolgáltatást (email, SMS, telefonos értesítést - ezek közül mindegyiknek van X felára), akkor ilyet nem küld a futárszolgálat. Ilyenkor olcsó a kézbesítési díj, és ahhoz mérhető a szolgáltatás színvonala.
- Az, hogy egy futár nem talál egy címet, vagy sok munkája van... - ezzel tökéletesen egyet lehet érteni. Kis kiegészítés, hogy amíg alacsonyak a díjak, addig a munkát elvégzőknek kevés pénz jut. Amíg kevés pénzért dolgoznak, nem lesznek túlmotiválva, de az elvárások magasak.
- Az, hogy egy csomag elvész a rendszerben megbocsájthatatlan... - a világ nem tökéletes, mindenki hibázik. A küldött mennyiséget figyelembe véve az elveszett vagy megsérült csomagok aránya tapasztalataim szerint elhanyagolható. Ha mégis megtörténik, "kártérít" a futárszolgálat.
- Az, hogy valótlan információra hivatkoznak - a feladó visszahívta a csomagot ... ez valóban gázos.
- Az is megfordult a fejemben, hogy a csomag késleltetése vagy visszaküldése ... - szvsz ilyen piti bosszúra sem energiájuk, sem idejük. Egyszerű emberi vagy rendszerhiba, ami előfordul. Bárkivel
- Nagy rosszindulattal feltételezhető lenne az is, hogy mivel promóciós küldeményről van szó... - a csomagkövetés olyan szigorú, amilyet a feladó kér és amilyet meg is fizet.

joska141 2017.11.23. 12:55:20

DPD történet - e-mail üzenetet kapsz, mikor kézbesítik a csomagot, óra határok között, pontos, precíz címmel. A címen az adott intervallumban 3 fő volt, csomag semmi.
Nyomkövetés: nem tudtuk kézbesíteni, hívjam az ügyfélszolgálatot.
Nekem adnak feladatot, ha ők nem teljesítenek!!!
Felhívtam: nem volt a címen senki, hagytak értesítést, szerintük. Nettó hazugság.
Egész vezetői szintig kellett elmenni a veszekedésben, hogy ne küldjék vissza a külföldi feladónak, hanem hozzák ki újra.
Másodszorra már sikeres volt a kézbesítés.
Nemcsak a TOF, hanem a DPD is hasonló!!!

sámli 2017.11.23. 12:58:41

@Nick-son: Ebben sok igazság van. Tudok olyan utcát, amiben több szám is kétszer van kétszer van. A mi házunk ahol laktunk és egy óvoda is az utca két végén ugyanazzal a számmal. Ott találja meg a címzettet...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.23. 13:27:03

@sámli: hát ez meg hogy lehet? Illetve ez nem érdekes, hanem az, hogy melyikőtöké a jó? És akit zavar, jelen esetben téged, miért nem csinál már valamit, hogy helyreálljon a rend?

Terézágyú 2017.11.23. 13:38:57

@onlajnok:
Inkább az az érdekes, hogy a hivatal miért szarja le az ilyesmit, és miért nem tesz hivatalból (!) ellene...?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.23. 13:42:17

@Terézágyú: mert a nem a hivatal teszi ki a házszámot, hanem a user, gyakorlatilag azt teszel ki, amiből még van a Praktikerben. Meg nem is a hivatal érdeke, hogy a jó házszám legyen kint.

Persze van ahol az önkori osztogat egyen táblákat, utcanévvel, házszámmal, de ugye ez pénzbe kerül és nekik továbbra sem érdekek, hogy a jó legyen kint.

Terézágyú 2017.11.23. 13:48:59

@onlajnok:
De szerintem erről törvény van. Tehát nem tehetsz ki akármit, illetve a valós adatokat ki KELL tenned...
Elvileg. De éppen ezt mondom én is, hogy a hivatal leszarja.
Láttam már olyan igazolványt, hogy JuditH volt rajta... ezt csak én tudom, a hivatalban dolgozók nem, hogy Magyarországon csak meghatározott formájú keresztneveket lehet adni mindenkinek???

(Mielőtt még: az illető nem vallotta nemzetiséginek magát, nem külföldön született, mindkét szülője magyar, stb. Csak neki így tetszett, h-val, így írta le, így került rá a kártyára...)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.23. 13:54:41

@Terézágyú: ok, ezt nem tudom, csak annyit, hogy nálunk is ilyen vásárolt házszám van. Persze a helyes, mert nem vagyunk saját magunk ellenségei. Viszont voltak üres telkek az utcában meg egyéb nyalánkságok, és volt ahol megcsúsztak a számozással, ami senkit nem zavart addig, míg be nem akarták építeni az egyik üres telket...na akkor hirtelen duplikálódott az egyik házszám. Végül elegánsan megoldották a dolgok egy a/b számozással, így csak 2 embernek okozott bosszúságot. De ha nem építkeznek, akkor ez úgy marad, míg világ a világ.

Terézágyú 2017.11.23. 14:13:10

@onlajnok:
"Viszont voltak üres telkek az utcában meg egyéb nyalánkságok, és volt ahol megcsúsztak a számozással"
A hivatal (helyrajzi szám, telekkönyv stb.) azért van (ugyebár), hogy ő ezeket számontartsa, korrigálja a hibát stb.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.23. 14:17:41

@Terézágyú: na, de az egyszeri ember mit csinál (mert ugye az önkoritól nem szkennelik ezt folyamatosan)? Megnézi mi van kiírva a szomszédhoz és kitesz kettővel nagyobbat. Pedig milyen jó lenne, ha mikor épülne egy ház, az önkoritól Mancika kitipegne és átnyújtaná a megfelelő táblát, hogy ezt illesszék ki jól látható helyre. Mivel nem megy ki, és senki nem akar a baszakodni a hivatallal, megoldják a szomszéddal, aztán élnek tovább békességben. Faluhelyen a postás úgyse a házszám alapján tájékozódik és kiszállíttatni se nagyon szoktak a népek. Ha meg mégis, legfeljebb ínrak egy Homár posztot.

SenkiAkiAlfonz 2017.11.23. 14:19:22

Felenk is ezt jatszak a barom futarok, hogy felhiv, de azzal, hogy mindjart ott vagyok a cimen, van-e ott valaki? Hat izeld meg magad, ezert kar telefonalni, be is csengethetnel.... Mennyivel egyszerubb lenne ha fel oraval korabban csorogne? Ha nincs ott az ember, akkor is odaerne... Es ne jojjenek azzal itt a kommentelgeto futarok, hogy nem is kene hivnia, a hivasert fizetni kellene, stb., mert a webshopok 99.9%-ban nincsen semmilyen opcio a szallitasra, csak annyi, hogy futarral kuldjek-e.... Az is jo lenne, ha valaszthatnek a websjopban opciokat, hogy pl. telefon, idokeret, csomagpont, stb. De ez baromi ritka....

Terézágyú 2017.11.23. 14:27:07

@onlajnok:
"ugye az önkoritól nem szkennelik ezt folyamatosan"

Nem, de ha ötévente csinálnának egy szkent...?
De hát ez van, nem csinálnak. És amikor kiderül valami gubanc, akkor se látszik a szándék, hogy gatyába rázzák a nyilvántartást... :-/

Nick-son 2017.11.23. 14:52:13

@Terézágyú: ez így van. Sajnos én is részese voltam ilyen házszámkavarodásnak. Kétszer. Hászszámok miatti kevergésnek meg sokszor.

@SenkiAkiAlfonz: már pedig így van. Akikkel én szerződésben vagyok ott pl. 60 Ft a kötelező telefonhívás fél órával előtte. Aki beírja a megjegyzésbe, hogy ilyen ingerenciája van annak bekattintom, de külön mi nem számlázzuk az ügyfélnek. A háromszori kézbesítést pl. minden csomagra előfizettük, az sms megint csak bekattintgatós és pénzbe kerül. Jó lenne, ha nem így lenne, de így van, még ha ezt nem is dörgölik a vevő orra alá, hogy legyen már egy kicsit gondtalanabb a vásárlás, ne kelljen már 30, meg 60 forintozni.

Az a gond, hogy ennyi csomag/futár felállásban ez a kiszállítás valójában nem is futárszolgálat, hanem egy hordár szolgáltatás. Mennek egy kört és leterítik a csomagokat. Lehet kérni újból, vagy más címre, meg aki normálisan áll hozzá azzal partnerek a futárok is sok mindenben (sürgős esetben be mehet a depóba már reggel, találkoznak valahol a futárral, bármi).

A gyakorlatban az van, hogy a címzettek kiválasztják a legolcsóbb kereskedőt (=nullához tendáló árrés, ebben sok minden szolgáltatást már nem lehet beletenni még pluszba) emellett szeretnék a lehető legolcsóbban megúszni a szállítást, de lehetőleg legyen ingyen, viszont olyan kiemelt egyedi időkapus szolgáltatást várnak mellé ami ezeken a 600 meg 900 Ft -os árakon nem érhető el.

Ezek az igények tételes átadással és egyéni időkapuval kb. 3-5.000 Ft -ba kerülnének. Viszont kevés olyan ember van aki ezt megfizeti. Inkább csak elvárná az alapdíjért.

Ez a gyakorlat.

kontár lajos 2017.11.23. 15:06:55

@SenkiAkiAlfonz: hajlandó lennél megfizetni ennek a díját? Mert a 0/790/990/1490 Ft árú szolgáltatásba ez nem fér bele. Ha igényes vagy, fizesd meg az igényeidet. Megoldják ezt is, de lehet 5990,- Ft lesz a szállítás díja - ami nem versenyképes. Sok muzsika - kevés pénzért?

Nálunk is jelzik a vásárlók ezen igényeiket, de nem fér bele a díjba. Illetve, ha rákérdezünk, hogy hajlandó lenne-e megfizetni a felárat, a válasz csak annyi, hogy természetesen nem.

Ugyanez a kártyás fizetés a futárnál. Annak a díja lehet akár brutális 5-7% a fizetendő összegből. Ez nem minden shop árrésébe fér bele. A vásárló meg természetesen nem szeretne ennyivel többet fizetni, csak a szolgáltatást kéri.

SenkiAkiAlfonz 2017.11.23. 15:15:39

@kontár lajos: Hajlandó lennék, de ilyen opció vásárlóként szinte soha nincs.
Ha ott lenne tételesen, hogy milyen szolgáltatást kérek, akkor azt jelölném be amire éppen szükségem van.

Terézágyú 2017.11.23. 15:19:25

@Nick-son:
És arról van statisztika, hogy a futár (jóllehet nem hívta fel a címzettet, mert az nemvette meg ezt a szolgáltatást) hányszor kénytelen mégis telefonálni neki? Mint ahogy a pószter történetében is x alkalommal cseveg a futárral...

SenkiAkiAlfonz 2017.11.23. 15:20:06

@Nick-son: ott kéne lennie az opcióknak, aztán majd a vevő eldönti, hogy akarja-e vagy nem. Nyilván aki 20Ft miatt másik kereskedőt néz az nem élne vele. De lehet, hogy én is meg sokan mások is akik ezt igényelnék azok pont azért térnének vissza az adott kereskedőhöz, mert ott lehet úgy kérni a kiszállítást ahogy szeretné. Sokan azért nem vásárolnak webshopban, mert nem tudja átvenni a csomagot, ha lenne olyan opció, hogy 5 óra utáni kiszállítás, előzetes értesítés, hétvégi kiszállítás, akkor lehet, hogy sokan élnének vele.
Én meg tudom oldani az átvételt napközben, de ha kötött munkaidőm lenne, akkor biztos, hogy nem vásárolnék online, mert úgysem tudom átvenni.

Nick-son 2017.11.23. 16:35:42

@Terézágyú: attól függ melyik futárszolgálat és mit kér a feladó. Nálunk 3x kézbesítési kísérlet és ha nincs otthon akkor felhívja. Nyilván már az első alkalommal vagy átveszik, vagy megegyeznek valamiben ami mindenkinek jó és átveszik ahogy megbeszélték. Ezt csinálják az értelmesebbek.

Ez a telefonhívásos + szolgáltatás arra van aki azt akarja még előtte is hívják fel egyszer.

@SenkiAkiAlfonz: őszintén megmondom én igen sok csomagot adok fel, szinte egész nap ezt csinálom. Főállásban. Sok ezer darabot elküldünk már innen. Szóval van rálátásom. Ez a vásárlói réteg akiről beszélsz és sorolod magad az egyszerűen nem létezik. Nyilván te kivétel vagy, de a tapasztalatom az, hogy aki +3-4-5ezer forintot még ráfizet, hogy akkor és úgy vigyék amikor éppen neki olyanja van. Általában aki ezt meg tudja fizetni és emellett ennyire ki van számolva az ideje az gazdag és/vagy fontos ember és mint ilyen nem maga foglalkozik azzal hogy a csomagjai után rohangásszon. Ilyen ügyfeleink vannak, nem is kevés. Van titkárnő, portás, recepciós aki ezeket a babra dolgokat lerendezze és ugyanoda jutottunk, hogy nekik is az a lényeg menjen olcsón aztán akinek leadta az majd lesegeti a futárt.

káposzta 2017.11.23. 17:42:24

Amazon.de-ről rendeltem párszor, és eddig semmi problémám nem volt velük. Szerintem a poszter kifogott egy rossz futárt, vagy egyszerűen pechje volt.

Crazy 1zenkáttű 2017.11.23. 19:20:26

@Nick-son:
Ezek az igények tételes átadással és egyéni időkapuval kb. 3-5.000 Ft -ba kerülnének. Viszont kevés olyan ember van aki ezt megfizeti. Inkább csak elvárná az alapdíjért.

Tökéletes! Háles!

Erőlködj csak 2017.11.23. 20:55:37

@SenkiAkiAlfonz: Normal webshopban osszekeszitik neked, te meg odarendelsz egy futart aki felveszi neked es hazhoz szallitja, akkor olyan szolgaltatast rendelsz amilyet akarsz.

vizsla_barat 2017.11.24. 04:01:59

Itt USA-ban simán itt hagyjak az ajtó előtt. Persze a belügyminiszter neve nem dr pintyo.

stakeholder Manyecs 2017.11.24. 07:35:43

@vizsla_barat: csődben is van az ország.mondhatni a pinyóban. Ne zavarjon.

Terézágyú 2017.11.24. 07:37:08

@Nick-son:
"Ez a telefonhívásos + szolgáltatás arra van aki azt akarja még előtte is hívják fel egyszer."

Eztet én értem, de minden ilyen sztoriban az van, hogy egyszer/kétszer/háromszor is beszélget az ügyfél a futárral... Tehát hiába nem fizet érte az ügyfél, ha a futár mégiscsak hívogatja őt, mert szükséges...

Tehát a futár(cég) ideje/pénze mégiscsak fogy ezzel...

sámli 2017.11.24. 07:58:58

@onlajnok: Már sok éve elköltöztünk, lehet, hogy azóta változott a helyzet, de a Google map szerint még mindig az utca elején van az 1-es szám, pedig az az utca végi ovié. Az utca eleji ház számozása 2-8-ig van, az 1 az utca végén, a páratlanok pedig szétszórva jobb és baloldalt. :)

homar4prez 2017.11.24. 08:00:47

Namost GLS-ről annyit, hogy minden adatom pontosan ki volt töltve, futár hív, hogy hozná a cuccot, mondom, nej otthon, x csengő felcsönget, aztán oké. Erre visszahív, hogy kaputelefont nem veszik fel. Hívom nejt, hogy menjen le. Közben hív a futár, hogy felért lifttel, de nej sehol. Közben nekem pampog a telefonba, hogy az ilyen ügyfelek miatt késik. Közben nej leér az autóhoz, kiderült, hogy a futár a szomszéd házban keresett. De nincs lépcsőházazás meg semmi titokzatosság a két ház között, az egyik házszám x, a másik x+2. Lányos zavarában ráadásul a feleségem majdnem egy ezres borravalót hagyott ott a ~9000-es csomagra, és még volt pofája elfogadni.

Panaszt nem adtam le, emberek vagyunk, egyedül a puffogása kúrt fel, hogy az ilyen ügyfelek miatt késik.

homar4prez 2017.11.24. 08:03:13

@homar4prez: az ilyenek miatt kérem valamilyen csomagpontra, az tiszta, és egyszerű, de sajna nem mindig lehetséges.

Nick-son 2017.11.24. 08:22:02

@Terézágyú: ennyire nem fillérezik le a futárok, ha valakit fel kell hívni hát felhívják. Érdekeltek benne, hogy kivigyék a csomagot több okból is. Nyilván van hozzá díjcsomag. Nem ez a gond, hanem az, hogy ha 110 címe van és mind a 110 -et fel kellene hívnia és akkor kezdődik, hogy az egyik 10 -kor lemegy a boltba (aztán végül is mégse akkor megy), a másik a Pista műhelyébe lesz, a harmadik iskolába tanít és ekkor-ekkor van lyukasórája, stb. Erre egyszerűen nincs idő, hogy ezt mindenkivel ilyen szinten nyálazza le. Ezek nem személyes futárok. Nem is a pénz itt a gond, hanem az idő. Ha van 1-2 címzett aki külön fizetett és igazodni kell hozzá azt meg lehet oldani.

Terézágyú 2017.11.24. 08:26:44

@Nick-son:

Értem.

"Ha van 1-2 címzett aki külön fizetett és igazodni kell hozzá azt meg lehet oldani."

Vagyis a futár(cég) sem érdekelt igazán abban, hogy minden egyes ügyfél fizessen a plusz szolgáltatásért, mert valószínűleg nem is tudná betartani ezt...

Egyébként nyilván nem a futárnak kellene telefonálgatni félórával előtte, hanem csak egy sms-t kéne küldenie - mármint egy előre megírt stb. üzenetet, egy gombnyomással.

Persze, ha az ügyfél az sms-re megint csak egy hívással reagál, hogy bocs, mégse most, akkor ugyanott vagyunk szinte :)

stakeholder Manyecs 2017.11.24. 08:31:48

@homar4prez: na most képzeld ha muszlim lennél hét feleséggel. Egyszer valaki megszivathatná így pl. a pizzafutárokat :DD

Dezsike 2017.11.24. 09:37:08

Az elmúlt hónapban legalább 6 csomagot hozott nekünk a GLS, semmi probléma nem volt. Egyszer se voltunk otthon. Az első pár alkalommal felhívott és megegyeztünk, hogy a kerítés alatt becsúsztatja a csomagot, legutóbb már fel se hívott, csak csúsztatta. Erre a Magyar Posta nem hajlandó, inkább értesítőt hagy és visszaviszi - pedig beszéltem már a postással, hogy ha nem könyvelt küldeményről van szó, nyugodtan csúsztassa be ő is. Ráadásul a postán sincsenek a helyzet magaslatán, szerdán voltam egy hétfői értesítővel, hogy átvegyem. Kiadtak egy dobozt, én voltam a címzettje, gyanútlanul átvettem. Kiderült, hogy az egy másik, aznap érkezett küldemény volt, amiről hazaérve találtam meg az aznapi értesítőt - azaz a postás ki se hozta, pedig címre volt címezve, nem postán maradóra. Úgyhogy most van egy értesítőm ami már a kezemben van, és egy küldemény fekszik a postán, amiről nincs papírom.

Nick-son 2017.11.24. 09:58:43

@Terézágyú: nézd, ha lenne erre reális kereslet akkor biztosan megoldanák, de a keresleti oldal sem az, hogy + rádobnak + pénzeket a szállításra. Inkább fordítva. Egyszerűen erre van igény, hiába akarnának mást kielégíteni. Vannak extrém emberek akik valahogy se a futárszolgálatok között nem tudnak úgy válogatni (hogy honnan rendelnek), se másra nem tudják rábízni, se maguk nem küldenek futárt, se nem tudják, hogy milyen szolgáltatást kérhetnének - egyébként ha odacsörögnek a webshopba és közlik, hogy 4-5.000 Ft pluszt fizetnének mért ne kattintanák be nekik bármelyik szolgáltatást?

El kell fogadni, hogy az van ami van - annyira nem is rossz azért annyira, ha valaki nem élhetetlen. Ami van az az, hogy munkaerő hiány van. 10-15 éve szaré hugyé lehetett embert találni, örültek ha találtak munkát, hagyták magukat megszakítani dolgozó emberek, most meg van választásuk. Nem tetszik elmennek. Előbb találnak másik munkahelyet mint másik munkást a foglalkoztató. Eljutottunk oda, hogy a cégek egyik legfontosabb eleme a munkaerő.

Konkrét példa. Normális futárszolgálatnál van csomag bőven, így per futár kisebb területet kell bejárni, + borravaló, többet összeegerésznek mint egy orvos a kórházban aki nem fogad el hálapénzt. Nem sajnálja tőlük senki. Dolgoznak, sokat, keressenek jól. Jön az MPL -es futár, kérdem mi a helyzet - persze alvállalkozón keresztül van a postánál, mert ott is ez van - hát nincs pénz, csak két részletben tudják odaadni a fizetését ! ami amúgy is csak a fele mint a normális futárszolgálatnál. Érdekes. Közben a posta beleszakad annyi csomag van, ebből következően annyi pénz is. El is jutottunk oda, hogy olyan a cég amilyen a munkavállalója és onnan meg oda, hogy olyan lesz a munkavállalója ahogyan megfizeti, amilyen körülményeket teremt.

Tehetséges ugandai buzi 2017.11.24. 10:49:29

@Nick-son: Nem reggel kell telefonálni mindenkinek, akinek aznap vinnéd ki. Az rossz technika. Hanem akkor, amikor a listán előtted szereplő tételt átadta, hogy MOST INDULOK HOZZÁD! Na, akkor még simán van idő odarendelni akárkit, vagy intézkedni, hogy a szomszéd átvegye.

Nick-son 2017.11.24. 12:49:50

@Tehetséges ugandai buzi: 3 perc alatt? Kb. ennyi van két cím között. És akkor ott vakarózik a futár amire valakit előrángattok? Miközben ez a hívogatósdi nincs előfizetve?

Semmi gond, csak akkor az idei karácsonyi ajándékozósdit toljátok el egy évvel, vagy térjetek vissza a kézzel készített ajándékokhoz.

A posta meg már most benyeli a 24 órás csomagokat napokra

Serivor 2017.11.24. 13:05:33

Hogyha felhív a futár, hogy hiba csönget az ajtómon, megkérdem, hol lesz 10 perc múlva. Általában egy futár egy környéken mozog, általában pár házzal odébb tudunk találkozni.

Tudod Te azt jól! 2017.11.24. 13:10:53

Már megint ezek a japánok!
Hétvégére megint másnapos TOFU tárok lesz?
Nem szeretem a nyers halat újramelegítve!

Tudod Te azt jól! 2017.11.24. 13:13:52

Hogy ON is legyek: a királyi posta logistic olcsóbban viszi a garantált egy napos kézbesítést, mint az időmegkötés nélkülit.
Most néztem az online kalkulátorukban.

Lehoz Tamas 2017.11.24. 13:19:07

DPD Seur(nem Magyarország)

SMS1 : ma visszük a csomagot.
2 nap múlva - SMS2 : nem voltál itthon (de igen)
20 perc múlva bejövő hívás: délután visszük!
Másnap reggel SMS3: itt a cím, itt atveheted a csomagot!

Amint látszik, lehet sms-t kuldozgetni meg hivogatni, de ha a végén nem jön a futár akkor semmit sem ér.

Xezs6 2017.11.24. 13:22:36

Nekem ha hoznak valamit, mindig adnak egy időablakot napokkal előtte, amit általában betartanak. Nem bonyolult ez. Az meg hülyeség, hogy a futárnak kellene sms-eket küldözgetnie, az még előre megírt üzenetekkel is macera. Max annyit lehetne hogy a GPS koordináták alapján egy program automatikusan küld egy sms-t, ha a futár pár km-en belül van és kevesebb mint 5 cím van hátra. De ez is macera, az időablak elég. Az viszont kell, mert nem vagyunk nyugdíjasok, hogy egész nap otthon üljünk.

tamarisk 2017.11.24. 13:32:27

@onlajnok:

Hát igen a hülye polgár... okoskodik aztán meg pofázik.

Ahelyett, hogy elintézné az ügyet, ami érinti.

Érdekes, hogy én betudtam menni az illetékes hivatalnokhoz a telek alakítás után.
A földmérő vázrajzával a kezemben és simán megképezték az ÚJ címet a helyrajzi számhoz, ami nem ütközik semmi más címmel.

Sőt írásba is adták....

tamarisk 2017.11.24. 13:34:43

@onlajnok:

Nem az önkori dolga a cím kiírása, hanem a polgáré!!!!
HA megkúrnák a cím kiírás hiánya miatt mondjuk 50000 Ft-ra, akkor meg azért visítoznál...ugye?!

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.24. 14:14:16

@tamarisk: szerintem olvasd el még egyszer, amire ezt reagáltad, mert én is pont azt mondom, hogy a tulaj dolga kirakni, csak jó lenne, ha nem így lenne, mert akkor kisebb eséllyel lenne elbaszva.

HussarX 2017.11.24. 17:50:47

10 éve használja cégem a futárszolgálatokat, sok mindent láttunk már :) A Sprintert, a DPD-t, a GLS-t, az MPL-t és a TOF-ot (sőt elődjét a Road Parcel-t) is használtuk az elmúlt 10 évben, mint feladó és a bejövő termékek miatt, mint címzett is. Alapvetően a legtöbb futárszolgálat ma már kínálja a "predict" szolgáltatást, ami egy fizetős plusz szolgáltatás, kb 2 x 25 forint / küldemény ár környékén kínálják a webshopoknak. Mi saját magunk értesítjük a megrendelőket e-mailben a csomag kattintható követési linkjével, és megrendeljük a „predict” szolgáltatást, ami alapján a futárszolgálat küld egy SMS-t a címzett mobiljára, arról, hogy melyik nap viszik ki a csomagot (vis major ritkán, de előfordul). A második SMS-t a kézbesítés reggelén a futár a kütyüjével küldi ki az alapján, hogy kb mennyi csomagja van aznap, így megadva egy 2-3 (rosszabb esetben 4) órás intervallumot, amikor várható az érkezése. Mint megrendelő, sajnos én is sokszor tapasztalom, hogy a legtöbb magyar webshop elsunnyogja ezt az 50 forintos többletköltséget, és nem kéri a "prdeict" szolgáltatást, sőt, nagyon sokuk a követési linket sem küldi ki e-mailben. Szerencsére munkakapcsolatunk miatt ismerem az összes környékbeli futár telefonszámát, így meg tudom érdeklődni közvetlenül tőlük, ha úgy sejtem csomagot kapok. Legtöbbször nem a futár trehány vagy arrogáns, ilyet eddig csak az MPL néhány munkatársánál tapasztaltunk. A futár sajnos nem tud visszafordulni, ha már a következő faluban vagy kerületben jár, mert az útvonala úgy van összeállítva, hogy ha eltér tőle, akkor borul a többi címzetthez elküldött intervallum is. Ha az aznapi terhelése csak mondjuk 50 csomag, akkor lehet, hogy visszafordul, főleg, ha még csak néhány utcával jár arrébb. Ha 160 csomagja van aznapra, vagyis óránként 20, akkor örül ha este 7-re kikézbesíti az utolsót, és éjjel 11-re hazaér. Ja, és nem csak kivisznek, hanem fel is vesznek csomagokat az útvonalukon. Vannak jobbak és rosszabbak a felsorolt futárszolgálatok között nem akarom reklámozni egyiket sem, de mi 6-7 éve nem használjuk már az MPL-t, mert voltak időszakok, amikor 10-12% volt a panaszos kézbesítési arányuk míg pl a DPD vagy a GLS, ha megfelelően használjuk az e-mail és SMS értesítéseket, akkor gyakorlatilag 2-300 küldeményenként, ha jelentenek 1 panaszt, de mostanában még annyit sem (mióta létezik az SMS-es predict szolgáltatás). Lehet, hogy manapság már az MPL is jobb, és ott is voltak kiváló kollégák, de nagyon sok idősebb postást hirtelen futárnak képeztek át több-kevesebb sikerrel, mert nehéz őket kirúgni, és várják azt "az 5-10 évet, ami még van a nyugdíjig" (tisztelet a kivételnek). Ja, amúgy a legtöbb futárszolgálatnál a futárok anyagi érdeke, hogy kicsi legyen a kikézbesítetlen csomagjaik aránya, mert nem vizsgálják kinek a hibájából nem sikerült ők kapnak levonást.

beste12 2017.11.25. 17:22:32

@SenkiAkiAlfonz: tele van a világ csomagpontokkal....