Tékozló Homár

Helyjeggyel szúrt ki magával a MÁV utasa

2017.11.24. 16:06 | Homár Hilda | 58 komment

photo_20171112_162422.jpg

Az ember azért hajlandó extra díjakat fizetni, mert szeretne magasabb szintű szolgáltatásban részesülni, vagy épp bebiztosítani magát valami hátrányos szitu ellen. Na, Gáboréknak egyik sem jött össze. A Békéscsaba-Budapest vonatút utazási körülményeit 2. osztályon az ember persze nem a szexi és luxi közé lövi be, de a fotók alapján azért bőven lenne mit pofozni ennek a kocsinak az állapotán. Az meg tényleg agyforralós, ha mindezt a lepusztultságot sikerül plusz pénzért magad köré igényelni.

Kedves Homár!

Abban reménykedve, hogy kényelmesen utazunk Békéscsabáról Budapestre vonattal vállalható körülmények között, helyjegyet vásároltunk a másodosztályra. A helyjegy a szerelvény román kocsijaira szólt, amin mindenhol szemét volt eldobálva és a huzatok gusztustalanul el voltak kopva, ismeretlen eredetű foltokkal tarkítva. Miután a MÁV-nak ezt szóvá tettem, megtudtam, hogy a saját maguk által kreált szabályzat, amit bármikor módosíthatnának, csak akkor engedélyezi a vételár visszatérítését, amennyiben "az Utas, a fűtés/hűtés/világítás hiánya, 10 percet meghaladó késés, zsúfoltság miatt eláll az utazástól". "Sajnos" nem áll módjukban kisorozni a román kocsikat, de ígérik, hogy felveszik a társosztállyal a kapcsolatot, hogy vegye fel a társvasúttal a kapcsolatot.

Szerintem ez a hárítás és mentegetőzés röhejesen nevetséges, az ígéretük pedig úgy hangzik, mintha a falnak beszéltem volna. Már ez a hozzáállás is, hogy álljunk el az utazástól, ha nem tetszik valami, sokat elárul a gondolkodásmódjukról, így nem is értem, miért fontos az nekik, hogy elégedett utasként üdvözöljenek minket.

Üdv:

Gábor

Dátum: 2017. november 14. 21:54
Tárgy: Reklamáció
Címzett: eszrevetel@mav-start.hu

Tisztelt Ügyintéző!

Vasárnap gusztustalan körülmények között voltunk kénytelenek utazni, mellékelten küldöm az utazást igazoló menetjegyet és a kocsiról készült fényképeket.

Szíveskedjen továbbítani az illetékesnek, hogy ilyen undorító kocsit másodosztályra se készítsenek elő többet, pofátlanságnak tartom, hogy ezért fizettünk gyorsvonati pótjegyet és helyjegyet. Igényesebb körülmények között utaztak a wifis kocsikban azok, akik a helyjegyet nem fizették ki! Mindenhol szemét, flakonok hevertek szanaszét már Békéscsabától, az összes kárpit kopott, szakadt, foltos volt!!! A vécében nem higiénikus módon hevert a szappan és vécépapír, egyáltalán nem bizalomgerjesztő! Arra kellett várni, hogy a dohányosok befejezzék a vécében a cigizést és a csikkeket, hamut maguk után hagyták.

Kérem, hogy a menetjegyünk árának egy részét szíveskedjenek jóváírni és tegyenek azért, hogy ilyen kellemetlenségek ne fordulhassanak elő többet.  A jóváírást szíveskedjen az alábbi számlaszámra elutalni:xxxxxxxx-xxxxxxxx

Bízom abban, hogy az érdekemben érdemben tud eljárni!

Köszönettel:

N. Gábor

Tisztelt N. Gábor!

Köszönettel vettük 2017. november 14-én írt megkeresését, amellyel kapcsolatban az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni:

Nagyon sajnáljuk az észrevételében leírtakat, az alkalmankénti kényelmetlen és kevésbé komfortos utazási körülményeket. 2017. november 14-én, az Önök által igénybe vett 72 számú nemzetközi vonat 9 kocsiból állt. Az első 6 kocsi Társaságunk által kiállított, a további 3 kocsi román vasút kocsija volt, mely Bukarest – Budapest-Keleti pályaudvar között közlekedik.

Sajnálatosan más utas észrevételek kapcsán is van tudomásunk róla, hogy a román kocsik elavultak, korosak, így az elhasználódás meglátszik rajtuk, mely Utasainknak kellemetlenséget okozhat. Jelezzük továbbá, hogy az indulási állomáson a kocsik takarításon esnek át, így sok múlik azon is, milyen állapotban hagyják a vonatot az utasok.

Jelezzük, hogy nemzetközi tárgyalásokon született döntés alapján, annyi kilométert fut egy adott idegen ország kocsija Magyarország területén, amennyit a magyar kocsik futnak az érintett társvasútnál (jelen esetben, Romániában), így nem áll módunkban kisorozni az adott járműveket a belföldi út során. Informáljuk, hogy leutazott menetjegy visszatérítése tisztasági hiányosság miatt sajnálatosan nem lehetséges.

Szabályaink csak akkor engedélyezik a menetjegy visszatérítését, amennyiben az Utas, a fűtés/hűtés/világítás hiánya, 10 percet meghaladó késés, zsúfoltság miatt eláll az utazástól. Ezzel kapcsolatban kérjük szíves megértését.

Mindazonáltal észrevételét természetesen továbbítottuk az illetékes munkatársaink részére, annak érdekében, hogy a társvasúttal felvegyék a kapcsolatot.

Még egyszer köszönjük jobbító szándékú megértését, a kellemetlenségek miatt szíves elnézésüket kérjük, s reméljük a jövőben elégedett utasaink között üdvözölhetjük Önöket.

Üdvözlettel:

xy
ügyfélszolgálati szakelőadó

UPDATE dec.7.

Gabi küldött nekünk egy friss fotót, azzal a felkiáltással, hogy a jót is érdemes megírni. Ez így is van! És bár nem valószínű, hogy a 

Tisztelt Tékozló Homár!

A román vasút GYORSAN lépett, nagyszerű körülmények fogadtak a tegnapi, a Békéscsabáról BP-re 15:18-kor induló IC-n. :)

img_20171205_152352.jpg

Nagyon sűrűn kell Békéscsabára utaznom a fővárosból, és a magyar kocsik helyett szívesen használtam EDDIG IS a román IC-ket, mert suhannak, vagyis CSENDESEK!

A felháborodását kifejtő NEM ÍRTA meg, hogy a magyar rész DETTÓ ugyanúgy nézett ki, ráadásul ZAJOS is. (és, szerencsére üres is...)

Üdv.:

Gabriella
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

rarabel 2017.11.24. 16:12:08

Azokat a román vagonokat még Ferenc Jóska idejében gyártották és Bethlen miniszterelnöksége idején takarították utoljára.

Darth Revan 2017.11.24. 16:31:32

Ha volt olyan vagon, ami nem volt gusztustalan es helyjegy nelkul is genybe lehetett venni, akkor miert nem ultek at?

Kovacs meseli a baratjanak, hogy milyen borzalmas utja volt.
- Kepzeld, vegig a menetiranynak hattal kellett utaznom, nagyon rosszul voltam.
- Miert nem kerted meg a szemben ulot, hogy csereljetek helyet.
- Nem lehetett sajnos, nem ult szemben senki.

Kenderice 2017.11.24. 16:38:44

"Sajnálatosan más utas észrevételek kapcsán is van tudomásunk róla, hogy a román kocsik elavultak, korosak, így az elhasználódás meglátszik rajtuk, mely Utasainknak kellemetlenséget okozhat."
... ennek ellenére eladunk rá helyjegyeket, mert mindez nem érdekel minket.

cmx85s 2017.11.24. 18:02:15

Nekem is volt már szerencsém ilyen koszlott vagonban utazni, az MÁV-kocsi volt. Mindenki gyanakodva méregette az üléseket, de hát odaszólt a helyjegye, a vonat csak helyjeggyel vehető igénybe, úgyhogy mindenki próbált úgy elhelyezkedni, hogy a lehető legkevésbé érintkezzen a ruházata az üléssel. Amikor páran szóvá tették az áldatlan állapotokat a kalauznál, jött a rutinszerű válasz: van még hely a másik kocsikban tessék átülni oda. Jah, kenjék bele még azokba az ülésekbe is! Meg ha a következő állomáson felszáll valaki, akinek az elfoglalt helyre szól a helyjegye, teljesen jogosan háborodik fel az is.
Az ember fizet egy szolgáltatásért, a jegy megvételével egy szerződés köttetik az utas és a MÁV, mint szolgáltató között, már csak szolgáltatni kéne.
Tudom, a MÁV-nak csak 5 ellensége van: a 4 évszak és az utas.

stakeholder Manyecs 2017.11.24. 20:10:00

A lovak meg a vécében voltak?:) Mondd hogy igen. Ez semmi én utaztam olyan bolgár repcsivel ami tapétázva volt és hiányoztak ülések..:D :( ráadásul viharban szálltunk le ezért túlhúztam a rúzst a fülemig, asszed volt kártérítés, semmmi!!!:D

Tehetséges ugandai buzi 2017.11.24. 22:45:40

A románok legközelebb néhány marhavagont sorolnak be a nemzetközi vonatba. Gusztusosan felszórva tehénszaros szalmával. (Párnázott!) Lesz benne egy vaskályha, meg egy petróleumlámpa. (Fűtés, világítás.) Persze ezt is helyjeggyel. Tehát max nyolcvan főt terelnek be a keretlegények be, hogy ne legyen túlzsúfolt.

A kedves MÁV meg arra is azt mondja majd, hogy: "Informáljuk, hogy leutazott menetjegy visszatérítése tisztasági hiányosság miatt sajnálatosan nem lehetséges. Szabályaink csak akkor engedélyezik a menetjegy visszatérítését, amennyiben az Utas, a fűtés/hűtés/világítás hiánya, 10 percet meghaladó késés, zsúfoltság miatt eláll az utazástól. Ezzel kapcsolatban kérjük szíves megértését."

De hülye szó ez így, egymás mellett kétféle jével!
helylyegy
hejjegy
hellyegy
hejlyegy

no.nick.today 2017.11.25. 01:14:08

Ilye tövig kopott bársony huzat a combinokon is van, nem kell hozzá vonatozni.

no.nick.today 2017.11.25. 01:36:18

Valahogy nem tudom átérezni a poszter bánatát.
Talán túl sokszor volt lehetőségem kiélvezni a '70-es években épített vagonok kényelmét az ezredforduló után (bennfenteseknek: Bhv 20-07).
Később "fecskén" is zötyöghettem, ami majdnem olyan, mint ez, csak ott nincs WC-papír.

Im just here for the comments 2017.11.25. 06:44:50

Olvasod mindenhol, hogy koszos, drága, késik, és nagy összességében szar, te azért mégis kipróbálod, és akkor le vagy döbbenve. Igaza van a posztolónak, fuck logic!
Tessék már rálelni a telekocsira, annál jobban nem tudsz kiszúrni velük (MÁV & Volán), mint hogy nem őket választod.

Crazy 1zenkáttű 2017.11.25. 07:09:55

Túl sok a levélben a szíveskedjen szó, így sajnos nem tudok empátiával szolgálni.
A poszt meg elég karcsú hétvégére. Japánban ez lehet hogy hír, de itt nem igazán....

Tudod Te azt jól! 2017.11.25. 10:38:05

A román vogonok még a galaktikus vogonoknál is piszkosabbak. A vogon kultúra alapja ugyanis az, hogy a rendezett vogon lelke tiszta költészet. Nos, a román vogonokban nem igazán fedezhető fel a 'tiszta' kifejezés.

Nouby 2017.11.25. 10:55:19

2017ben a Balkánon tömegközlekedni...

Emiatt tartok fenn kocsit hiába járok melóba motorral.

Lengyelpiac Hu 2017.11.25. 13:31:11

Ismét egy " - Ennyi pénzért EZ jár! " katartikus poszt...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.11.25. 15:28:50

@cmx85s: Nekem is mindig eszembe jut, hogy de kár, hogy manapság aa bérletemmel már nem szállhatok fel a záhonyi sebesre a reptérre menet, mert az luxi pótjegyes lett. Pedig micsoda időutazás volt! Víz, papír nincs, húgyzag viszont olyan vastagon, hogy abban akár meg is törölhetted a kezed. Így manapság sajnos marad a sokak átal már lefitymált "fecskés" zónázó a wifivel, alapárért, meg a légkondis, szintén wifis Flirt. Azért érző állatként el szoktam gondolkodni, mit gondolnék fordított esetben.

tamarisk 2017.11.25. 15:49:40

@Kenderice:

Félreértésben van itt mindenki?!

A helyjegy CSAK az ÜLŐ helyet garantálja, nem a minőséget...

A minőségről a 2. osztály szól!!!!

Tessék venni az 1. osztályra jegyet, ha a minőség is kell.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2017.11.25. 16:28:38

@tamarisk: De az IC pótjegyet is megfizette, azért meg már joggal vár el minőséget.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2017.11.25. 16:33:46

Egyébként meg örülhet, hogy egyáltalán volt IC kocsi. Ha Romániában késik az IC rész, akkor elmegy anélkül Lőkösházáról, és vagy mész a csurig tömött belföldi kocsikon (ebben az esetben az IC pót is helyjegy visszajár, hiszen nem volt benne a vonatban az a kocsi, amire adták a jegyet), vagy vársz egy órát a következőre, ami elhozza a te kocsijaidat. Ebben az esetben a 60 perc késésért jár az átalány kártérítés.

Sőt, olyat is láttam már, hogy fecske Bhv volt betéve IC kocsinak, rendesen kocsiszámmal, pót- és helyjeggyel...

beste12 2017.11.25. 16:54:34

nagyon sok mindent rá lehet fogni a MÁV-ra, és egy jókora szemétkupac az is. De nem kéne elfelejteni, hogy a kocsik állapotának ilyen fokú romlását leginkább az utazóközönség okozza....

tamarisk 2017.11.25. 17:02:06

@Peti817172M:

Nos, az IC pedig a GYORSASÁGOT biztosítja... az sem a minőségről szól!

Mondom: csak 2. osztály... a minőségről az 1. osztály szól.

FDToth 2017.11.25. 17:14:52

Egyszeru: ilyen helyzetben at kell ulni egy masik ulesre, ha kell, akkor az eslo osztalyra. A kalauz nem szolhat ilyenkor semmit sem.
Az meg rohej, hogy nem fizetnek semmit sem vissza. Ilyen a nemzeti allami hivatali hozzaallas.
Gumisnal voltam, volt problema, kertem kedvezmenyt, megkaptam.
Parkoltam applikacioval, az egy hiba folytan leallitotta a parkolasomat, kaptam buntit. Irtam a parkolasi tarsagnak h engedjek el. Visszairtak h igen, az appban hiba volt, ezert allt le, de nincs meltabyossag, fizessem be a buntit. Ez azert a pofatlnsah netovabbja. Elismerik a hibat, de nincs meltanyossag...

tamarisk 2017.11.25. 17:17:44

hu.wikipedia.org/wiki/InterCity

Többnyire belföldi forgalom közlekedik,
Megállás csak nagyobb városokban !!!
Léghűtéses vagy klimatizált kocsikat továbbít !!!
Teljes nemdohányzó kocsik !!!
90 km/h átlagsebesség !!!
gyakran étkezőkocsi is közlekedik a vonatban.

------

Szóval nem a minőségről szól az IC sem...

tamarisk 2017.11.25. 17:22:05

@FDToth:

Miért lenne/kéne méltányosság?!
Amikor a SZAVATOSSÁG a téma, mivel ugye a hibás (szerződés)teljesítés!!! történt.

Élj tehát a szavatossági jogoddal és kérd vissza a pénzed.
Plusz kérhetsz kártérítést is a bizonyítható károd erejéig...

Tudod: a világ nem az ötleteid szerint működik, hanem az érvényes jogrend alapján...

tamarisk 2017.11.25. 17:24:33

@FDToth:

Tökös polgár ilyenkor perre megy.... a nyavajgás helyett.

Ettől működik (egy kicsit) jobban a irigyelt "nyugat" is.
Bassz oda nekik és tanulnak belőle!

A nyavajgásodtól viszont semmi nem változik.

otgorbebogre 2017.11.26. 09:17:00

Amikor Europassal kenyelmesen korbeutazod Europat aztan Nemetorszagban jon egy hipiszupi vonat, de a tiszta vagonok csak Becsig mennek. A vegere kapcsolva nehany csotri vagon. Teged meg beterelnek egy ilyen szarba ami megy Kelet-Europa fele. Akkor majdnem sirtam, pedig csak hazafele indultam.

otgorbebogre 2017.11.26. 09:17:00

Amikor Europassal kenyelmesen korbeutazod Europat aztan Nemetorszagban jon egy hipiszupi vonat, de a tiszta vagonok csak Becsig mennek. A vegere kapcsolva nehany csotri vagon. Teged meg beterelnek egy ilyen szarba ami megy Kelet-Europa fele. Akkor majdnem sirtam, pedig csak hazafele indultam.

kotla 2017.11.26. 11:07:57

@Im just here for the comments: az én tapasztalatom két év telekocsizás után: a telekocsisok már a vonatjegy árának 70 %-át is elkérik, közben három embert passzíroznak be hátra, aztán megy a hering party, a lábunkat, kezünket nem tudjuk mozgatni. Vezetés alatt a facebook-jukat, viber-üket nézik, hátul nincs biztonsági öv és erről a hirdetésben nem írnak. Meghirdetik két helyen is az utat és mikor kiderül, hogy eggyel több embernek igazolták vissza, hogy velük utazhatnak, három utas füle hallatára azt hazudják a telefonban a negyedik utazni vágyónak, hogy mégsem tudnak elindulni a kocsival, menjen busszal, vagy ahogy akar. Volt, hogy úgy foglaltunk, hogy csak ketten ülünk hátul és kényelmesebben elférünk, aztán jött a meglepetés: jön még egy srác hátra harmadik utasnak. Vidékre, ahol nincs autópálya sem, nem egy leányálom a kátyús utakon zötykölődni egy konzervdobozban. Ja és olyan is volt, hogy időre mentem valahová és a sofőr elaludt, én ébresztettem fel, mikor kérdeztem, hogy mikor ér már oda, ahol várom.

Béláim! Rátoltuk! 2017.11.26. 12:01:40

Az utóbbi hónapokban sokszor utaztam (voltam kénytelen utazni) a MÁV vonatain (Budapest - Szeged - Miskolc - Győr). Tapasztalatok: (Szeged felé) a wc-kben szinte sosincs víz!! (leszart - lehugyozott kagylók) - kalauz: a fagyveszély miatt nem töltik föl őket?!?! Mindig, minden szemetes; az állomások közül pl a Köki minősíthetetlen; mindenki dohányzik a peronokon, ellenőrzés sehol nincs; a vonatok rendszeresen késnek 5-10-20 perceket - megértés, szíves elnézés, anyád...; a WIFI az IC kocsikban gyakorlatilag sosem működik, még a RailJet magyar szakaszán sem...

Tehát a MÁV - okádék színvonalon (ki)'szolgáltat'...

Bombaló 2017.11.26. 13:05:50

Egyrészt egy nemzetközi vonatnál az érkező román kocsik állapotával kapcsolatban a MÁV nem sokat tehet. A másik, hogy a menetjegy árából való visszatérítés EU szinten szabályozott. Keressen rá az utasjogi rendeletre és olvasgassa... Van kártérítési lehetőség is, de azt alá is kell támasztani. Az első lépés mindig az, ha nem tetszik, lehetőség van máskor mással utazni...

Mrlax 2017.11.26. 14:01:23

Nem, nem... ne kapjon visszatérítést.. mert a sok paraszt rögtön mindenhonnan visszaigényelné a pénzt... kérdés ki döntené el és hogyan... egyébként a román vasút olyan amilyen, a magyar nem tehet róla.. persze kitakarítani korrekt lenne, de az elhasznált huzatért ki felelős?.. a román, a magyar max abban hibás hogy beengedi a kocsit... hasonló egyébként a szerb kocsik szinvonala is...

Még egy dolog, gázolás történik, késnek a vonatok... a sok paraszt megy váltsák vissza a jegyet stb.. mi alapon?... ha elutnek valakit autóval kinek nyujtják be a számlát? A családnak?

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2017.11.26. 15:55:28

"Az ember azért hajlandó extra díjakat fizetni, mert szeretne magasabb szintű szolgáltatásban részesülni, vagy épp bebiztosítani magát valami hátrányos szitu ellen. "

Vagy csak mert muszáj. Mondjuk MÁV pótjegy, vagy a Volán emelt szintű szolgáltatásai, amik általában pont olyanok, mint a nem emelt szintűek... Bár néha nagyobb a késés.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2017.11.26. 15:59:40

@Mrlax: A MÁV annyit vállalt, hogy késés esetén visszaváltható.
Ennyi.
Amúgy ha tényleg, náskor nem késne, csak ha vis major van, akkor igazad lenne, de bármikor késik, bármiért.
Jó hogy nem már emberbaráti szeretetből a megvett jeggyel ne is utazzunk, nem? Már túl régen hallgatjuk, hogy mindent megtesznek az utasokért, de basszus a '80-as évek óta ugyanazok a gondok vannak, most már tök elég volt.

@Bombaló: "Egyrészt egy nemzetközi vonatnál az érkező román kocsik állapotával kapcsolatban a MÁV nem sokat tehet. "
Mondjuk a román fél felé pattoghat, hogy ne rontsák a MÁV jó hírét (ha van neki?)

Duplaxiii 2017.11.26. 16:33:40

A MÁV ezen rendszer soha nem volt megfelelő. Bevezettek valamit, mert a kornak meg kellett felelni, de a háttér a mai napig nincs biztosítva.
Nem tudom most hogyan van, gondolom a levélíró igazat írt, de évekkel ezelőtt többször utaztam a Balatonra egyedül, és ilyenkor nem autóval mentem, hanem IC-vel, első osztályon, előre váltott helyfoglalással.
Az egyik alaklommal a Déliben az 1. osztályú vagon egy régi lepusztult kocsi volt, igaz szuper kényelmes (balami német levetett lehetett), de sem klíma, sem más és 30 fokban megdöglöttünk, pedig alig öten voltunk benne.
Egy másik alkalommal a visszaúton nem volt szabad a helyem az 1. osztályon, kis veszekedéssel elzavartam a illetéktelent. Aztán a következő állomáson sokan szálltak fel és mivel zsúfolt volt a vonat, a 2. osztályon helyet nem találók egyszerűen bevonultak az 1. osztályra, egyszerre zsúfolt, büdös és zajos lett az utazás.
És jött a kalauz, aki NEM BÜNTETTE őket, hanem megvetette velük a helyjegyet és annyi, maradhattak!!!
Megkérdeztem tőle, hogy akkor miért van előre vétel és magasabb díj, hiszen azért fizetem ezt meg, mert kényelmesen akarok utazni, ha ez nincs, akkor olcsóbban zsúfolódok én is a 2. osztályon, vagy egyszerűen autóval utazom.
Kiröhögött a kalauz, ez így jó, ha nem tetszik ne vonattal utazzak.
.
Tehát azt kell kapnod, amit fizettél!
Nincs mellébeszélés, meg hohu jár-e valami.
A jegy ára vissza és ha más kényelmetlenség is ért, kártérítés!
Mondjuk egy 1. osztályú szabadjegy Magyarországra.
Minden jöttment vasutasnak jár ez, egy megkárosított utas meg szopjon.

Duplaxiii 2017.11.26. 16:38:46

@Mrlax:
Te ugye kommunista vagy?
mert ma már az a szokás, hogy SZOLGÁLTATÁS és SZERZŐDÉSEK!
Tehát ha az egyik fél nem teljesít, akkor ahogy az élet minden területén kártérítás jár itt is!!!
És hogy milyen kocsik, meg huzat?
Baszki, itt nemzetközi szerződések vannak (itt is...), tehát ha a román fél nem a meghatározott minőséget biztosítja egy nemzetközi járatnál, akkor kártérítést fizessen!
A MÁV feladata ezt intézni, lehet per, vagy a szerződés felmondása.
Ha nem lehet tisztán magyar járat, akkor majd a határnál átszállnak egy hazai szerevényre.
Ha Bécsig megy, vagy Münchenig, akkor ott elfogadják a prosztó minőséget? Nem! Egyszerűen nem lesz közvetlen járat.
Mi is úgy mehetünk ki Európába, ha a magyar szerlvény, mozdony, szolgáltatás stb. megfelel az ottani szintnek. Mi mért is nem érvényesítjük ezt a románok felé?
,
Tudod Iljics, a kártérítés lényege, hogy a hibázó megtanulja a rendet. Vagy feljavul, vagy tönkremegy!

Duplaxiii 2017.11.26. 16:42:04

@Mrlax:
és hát az élethez sincs sok fogalmad!
Szerződés.
Abban benne lehet, hogy JÁR kártérítés!
Kivéve azon esetekben, ami nem látható előre, például baleset, gázolás, egy fa dőlt a sínre, leszakította a felsővezetéket stb.
Ott a biztosító fizet (ha van biztosítás).
Minden másért a szolgáltató felel!
Ha eltörik a sín, ha elromlik a mozdon, az a MÁV hibája.
Ha jól dolgoznak, kevesebb ilyen lesz, ha a mai szarul, akkor több.
A kártérítés rákényszerítheti a vezetést, hogy rendes munkát követeljen meg a dolgozóitól.

Xezs6 2017.11.26. 18:55:15

@kotla: Én pont az ilyen hülyeségek miatt nem voltam soha hajlandó telekocsizni. Extrém esetben még a kocsinak műszakija sincs, vagy a sofőrnek jogsija. Most kérjem el tőle az utazás előtt?

Xezs6 2017.11.26. 19:15:44

@Duplaxiii: Az utazásod az első osztályra jegyet váltott utasok miatt is lehet zsúfolt, büdös és zajos. Ez független attól, hogy ki melyik osztályra váltott jegyet. És igen, ha a a másodosztályon nincs hely, az utasok beülhetnek az első osztályra, ezt többször kérdeztem kalauztól és mindig megengedte.

Bruno 2017.11.26. 19:31:22

Nem mintha az "első osztály" olyan szuper lenne. Pl: Bp-Szeged IC 1. osztály = a 60-as évekből ittmarad vagon.

tomcsicsi 2017.11.26. 20:24:04

Trükkösködik már régóta a MÁV. Ami anno alapszolgáltatás volt vagyon, az mára fullextrának számít. Pl. amikor bevezették a gyorsvonati pótjegyet. Fordítva ülk meg a lovat: a személyvonat jjegyeinek az árát kellett volna csökkenteni. Kommunikációból kisegyes. Hozzáteszem, a gyorsvonati pótjeggyel utazók mégvéletlenül se asszociáljanak a gyors vonatra. Vannak olyan szakaszok, ahol pár perc a különbség a személy-és a gyorsvonat menetideje között. Messzi vidéki városokba.

Budapest a kutyaszar városa 2017.11.26. 20:27:06

Ezt kapjuk a milliós prémiumokat fölvevő MÁV - vezértől.

GhostNation 2017.11.26. 20:35:03

Hát sajnos ez ezen a vonalon mindennapos. A külföldi kocsik takarítása viszont összetett feladat, mert a román fél dolga lenne, de nem végzik el. A magyar fél (MÁV) pedig tipikusan magyar "szarok bele, nehogy már én igyen takarítsam" elvet követi. A dolog non plusz ultrája, amikor a románok ezeket a koszos, igénytelen kocsikat sem indítják el néha, a MÁV pedig szépen eladja rá a helyjegyet, a NEM LÉTEZŐ kocsira. (Ez nem egyszer, nem kétszer, hanem rendszerszinten fordul(t) elő.) Csak ilyenkor az utasban felmerül a kérdés, hogy akkor mi a lóf*ért veszem meg pluszban helyjegyet, egy nem létező szolgáltatásra? A lehúzás netovábbja.

Terézágyú 2017.11.27. 08:19:46

OFF

Lehet tudni valahonnan, hogy kinek/minek a száma a
91/555-500

????

eßemfaßom még áll 2017.11.27. 08:21:48

@Duplaxiii: A helyjegy ülőhelyet biztosít

Ott volt a szék üresen amikor felaszállt?

"igen - nem hogy akkor miért van előre vétel és magasabb díj"

Mert akkor biztosan lesz ülőhelyed, nem a véletlenen-szerencsén múlik.

Carradine a gardróbszekrényben 2017.11.27. 08:57:23

@Terézágyú: 555-el nem kezdődnek telefonszámok, csak a hülye filmekben!

stakeholder Manyecs 2017.11.27. 09:39:55

@Carradine a gardróbszekrényben: azok úgy kezdődnek hogy kinyírják a programozókat!

stakeholder Manyecs 2017.11.27. 09:41:11

@Terézágyú: engem Afrikából hívtak, nemrég.:D valami 496-val kezdődött ...azt se vedd fel drága mulatság!

Sir Gombóc 2017.11.27. 10:39:23

@Béláim! Rátoltuk!: Érdekes, mert a Dunától nyugatra a kocsikban kevés kivételtől mindig van víz, szappan, wc papír és érezni a tisztítószer illatát, még a Bézéken is. Persze van probléma így is, de ezen a téren kevesebb. A Keleti és a Nyugati takarítási szempontból egy katasztrófa, egy alkalommal láttam, mikor a takarítók a német EC kocsiban dajdajoztak, bagóztak takarítás helyett.

Sir Gombóc 2017.11.27. 10:41:55

@kotla: És az az autó könnyen lehet hogy ritkábban van takarítva, mint egy átlag vasúti jármű, amire viszont van meghatározott takarítási rend.

Sir Gombóc 2017.11.27. 10:51:22

@tomcsicsi: A gyorsvonati pótjegy bevezetése nem a MÁV döntése volt, ez a tulajdonos, a magyar állam döntése, mert díjszabás terén az van, amit ő mond. Egyedül az üzletpolitikai kedvezmények vannak a vasút hatáskörében, de ezekre is rá kell bólintania a tulajdonosnak. Igen, a most regnáló kormánynak.

Darth Revan 2017.11.27. 11:29:00

na, mi van ma'?
meg nincs black friday-os panasz?
vagy esetleg cyber monday?

Xezs6 2017.11.27. 18:51:07

@stakeholder Manyecs: Ez mondjuk pont hülyeség. Hogy lenne pénze a csalóknak már abból, hogy te FELVESZEL egy bejövő hívást? Abból lehet, hogy ha felhívod őket egy emelt számon. Ezt olvasd el, hogy értsd: index.hu/tech/2015/03/27/ha_235_kezdetu_szamrol_hivjak_ne_vegye_fel/

stakeholder Manyecs 2017.11.28. 08:52:52

@Xezs6: honnan tudjam ezek a programozók mit találnak ki?? akkor vedd fel és hallóz bele, afrikai nyelven.:D

stakeholder Manyecs 2017.11.28. 08:54:08

Fújj micsoda ótvar ülések stb.. szent ég:(((( ennél még a Fecske is százszor jobb pedig használt az is. Ezek megérettek a pusztulásra. Külön köszönet a pisás képekért.

Im just here for the comments 2017.11.28. 09:30:02

@kotla: 3 éve csak oszkárral járok, eddig egyszer volt ehhez hasonló negatív tapasztalatom, mikor egy pasi hátulra beültetett két testépítő pasi mellé. Soha többet nem utaztam vele, de ezek benne vannak.
A telekocsit meg ha csinálod, akkor csináld jól.
Nézni kell az értékeléseket/véleményeket, és leírni, ha valami negatívumot tapasztalsz (én spec. mindig megírom, ha nem volt lehetőségem bekötni magam, nem azért, hogy szívózzak, hanem pont azért, hogy ha más olvassa, tudjon ez alapján dönteni, hogy akar-e ilyen körülmények között utazni), illetve vannak tipikusan olyan autók, amikben ha ki is használják a max. létszámot, akkor sem vagytok zsúfoltan (pl: Multipla). Azt meg azért ne felejtsük el, hogy a telekocsi nem taxi. Ha 13:30-ra oda kell érned valahova, ne olyan kocsit válassz, ami 13:25-kor tesz ki, mert bármi történhet, akár a sofőr önhibáján kívül is, ehhez azért nem kell sok ész, hogy belásd, sokan mégis sírnak, ha nem érnek a Népligetbe pontosan, és reszketnek a kocsiban melletted, hogy akkor mi lesz most, lekésik az orangewayst. Rá kell számolni 30-45 percet, ennyi a nagy titok.
Én fele idő alatt és féláron utazom, tiszta környezetben és minden alkalommal házhoz visznek. Nekem megéri, de te használd a koszlott vonatot :D

Xezs6 2017.11.28. 16:26:40

@stakeholder Manyecs: Elhiheted hogy bele is szólnék valami olyasmit hogy UGABUGA NIGGER! De ne reménykedj, ezek nem tartják a vonalat. Mire felvennéd már bontják is.

Xezs6 2017.11.28. 16:28:11

@Im just here for the comments: saját kocsi. Oda megy ahova akarom és akkor amikor akarom :)

Snake 2017.11.29. 17:06:35

Azt mondja a MÁV-Start:
"Sajnálatosan más utas észrevételek kapcsán is van tudomásunk róla, hogy a román kocsik elavultak, korosak, így az elhasználódás meglátszik rajtuk, mely Utasainknak kellemetlenséget okozhat."

Pedig ezek a kocsik még csak nem is öregecskék - 2007-2011 között gyártották őket Aradon - és a fillérbaszó CFR minimáligényei ellenére szinte semmivel sem rosszabbak, mint az európai kortárs, hasonló konstrukciójú (UIC Z szabvány) kocsik. Egyszerűen a román vasút (nem létező) üzemeltetési kultúrájának nem részei a legalapvetőbb alapvető karbantartások, javítások sem. A takarítást illetően pedig még a messze földön híres magyar szakemberek is köröket vernek rájuk.

Ami a leggázabb, hogy az épp aktuális "racionalizálás" kapcsán (nemzetközi étkező- és hálókocsiforgalom drasztikus csökkentése) a szaksajtónak adott közleményekben ezt a mélybalkáni román vasutat hozta követendő példaként a MÁV-Start...