Tékozló Homár

Ezzel a csomagkézbesítéssel valami nem stimmel

2017.12.01. 16:56 | Homár Hilda | 45 komment

shutterstock_388075414.jpg

Futárszolgálat témakörben a legáltalánosabb panasz az, hogy a futár ígéri, hogy jön, de soha nem érkezik meg. Ennek komplementeresete, amikor jön a futár, csak épp nem szól róla, így a végeredmény pont ugyanaz: csomag és gazdája nem találkozik. Attila esete meglepő módon egy harmadik verzió a szomorú címzett előállítására. Egyben a legrejtélyesebb.  

Sziasztok!

DPD. 5978466549794.-ik felvonás, ha arra érdemesnek találjátok, így karácsony előtt. Elég bicskanyitogató.

Októberben, Budapestről Sopronba, DPD-vel küldtem el a 3 éves unokahúgom meglepetés születésnapi ajándékát. Azóta sem kapta meg a csomagot, a DPD pedig egy aláfirkált átvételi elismervényt lobogtat. Mindenkinek a fantáziájára bízom az aláíró személyét. >

Miután jeleztem a DPD felé a csomag hiányát, 30 perc múlva már kaptam is válaszlevélben az aláírt átvételi elismervényt. Kértem az ügyintézőt, hogy nézzenek utána a csomagnak, vagy térítsék meg az árát. Erre már nem kaptam választ több hete. Egy sajnáljuk, a futár körmére néztünk elég lett volna. A címen egyébként egy 6 lakásos társasház van, ahol mindenki ismer mindenkit, a gyerekek együtt játszanak, stb. A lakók nem találkoztak a csomaggal. A futár pedig természetesen személyesen a címzettnek adta át a csomagot... Így ne küldjetek Sopronba DPD-vel csomagot...

Hitelesség kedvéért mellékelem a kézbesítési igazolást, de arra kérlek titeket azt ne csatoljátok a cikkhez, vagy takarjátok ki a konkrét személyeket, adatokat.

Szép napot nektek,

Attila

 

Kedves Attila!

Sajnálattal olvastuk az esetedet.

Szakmai álláspontunk szerint a futárszolgálatnak a csomag kiszolgáltatása előtt hitelt érdemlően meg kellene bizonyosodni az átvevő személyéről (és a címzettel való egyezőségről). Úgyszintén bizonyítás tárgya lehet, hogy az átvételi elismervény valóban a címzettől vagy valamely - azonos lakcímen lakó - helyettes átvevőtől származik.

Tekintettel arra, hogy panaszodat közvetlenül megkísérelted rendezni a vállalkozással, így a lakóhelyed szerint illetékes békéltető testületnél eljárást kezdeményezhetsz. A békéltető testületi eljárás ingyenes, viszonylag gyors és meghallgatás keretében megkísérelnek egyezséget létrehozni a felek között, ennek keretében lehetőség nyílik annak tisztázására, hogy a csomag átvétele megtörtént-e, és milyen körülmények között. A vállalkozás azonban csak akkor köteles személyesen is megjelenni a meghallgatáson, ha székhelye, telephelye, fióktelepe az eljáró békéltető testület illetékességi területén (az adott megye) van, amennyiben ez eltér a lakóhelyedtől, esetleg megfontolandó az eljárást a fentiek szerint a vállalkozás székhelye, telephelye, fióktelepe szerinti békéltető testület előtt megindítani.

UPDATE

Fejlemény! Meglett a csomag! De miért nem szólt a DPD a feladónak arról, hogy hova tette a futár? Vagy vele nem is beszéltek? Újabb rejtélyek, de végül is a pakk legalább előkerült.

Szia!

DPD csomaggal kapcsolatban írtam a minap, tegnap jelent meg a cikk az oldalon. Unokatestvérem telefonált, hogy ma reggel megtalálták a csomagot a lépcsőházban a gázórák alatt... Eddig ki se nyitották a gázórák szekrényét. Tehát ki lett az szállítva, nem kelt lába. Csupán nem a címzettnek lett leadva, hanem berakta a futár, vagy a hegyi jeti az ajtó melletti gázóraszekrénybe. Persze ettől még alá lett írva... Részünkről Happy End. Mennyivel egyszerűbb lett volna, ha az ügyintéző felveszi a kapcsolatot a futárral. Nem tudom ebből mi lehet publikus, hogy a futár ne üsse meg a bokáját nagyon, majd te eldöntöd. Szerettem volna, hogy tudjad.

Üdvözlettel,

Attila

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

joska141 2017.12.01. 17:15:32

DPD:
1.lépés - E-mail-t küldenek: feladtak részemre csomagot, pontosan megjelölik utca, ház, emelet, ajtó, név
2.lépés - E-mail-t küldenek: ekkor és ekkor jön a futár, az előzőekben leírt címre
3.lépés - Futár természetesen nem jött, ajtó nyitva, hárman vártuk a megadott időben
4.lépés - Csomagkövetés az interneten - Szöveg: probléma van, lépjek kapcsolatba az ügyfélszolgálattal
5.lépés - Telefon, nem tudják mi van, nem tudják a futárt elérni
6.lépés - Csomagkövetlés az interneten - futár volt, mi nem voltunk, értesítést hagyott.
Természetesen az egész hazugság
7.lépés - Különböző veszekedések DPD különböző embereivel, csomag 1 hét múlva meglett.
DPD = Soha többet!!!

borso 2017.12.01. 17:46:26

tegyél feljelentést lopás-sikkasztás miatta a yardon. mindjárt meglesz az a csomag.

borso 2017.12.01. 17:47:34

tegyél feljelentést a yardon lopás-sikkasztás miatt. mindjárt meglesz az a csomag. Ugggggyyyye 50.000.-Ft felett volt az értéke! :-)

Kipper 2017.12.01. 17:56:11

@borso: ha meg nem, marad az okirat-hamisítás kategória

Sluck Ödön 2017.12.01. 18:45:28

@borso: Csomagban levő tárgy fizikai értéke 5000Ft. Eszmei értéke: 46000 Ft. Végül is valaki ellopta a meglepit.

Nick-son 2017.12.01. 19:45:17

Idén már senkivel ne küldjetek semmit.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.12.02. 08:14:38

@Nick-son: 5 perce rendeltem a Gearbesten. Sikerese-e embere-e lehetek-e még-e?

neménvagyok 2017.12.02. 08:51:50

A DPD régebben jó volt, most egy rakás szar lett. Folyamatosan szállíttatok velük (webáruház), és egész nap hívogatnak, emaileznek nekünk az ügyfelek, hogy mi van a csomagjukkal? Ugyanis még arra sem veszik a fáradságot, hogy küldjenek emailt a vevőnek, hogy felvették a csomagját és náluk van. Nem beszélve arról, hogy soha ennyi elveszett csomag nem volt, mint mostanában.

Los Alamuszi 2017.12.02. 09:11:58

@joska141: A gond az, hogy mint címzett, nem tudod megmondani, a feladó kivel küldi/küldje a csomagod. Már persze, ha nem magánszemélytől kapod a csomit, mint a fenti eset. De mondjuk, ha egy webáruházban vásároltál, akkor az azzal küldi, akivel szerződésben van. És mivel a DPD az egyike a három futárszolgálatnak (mellettük még a Trans-o-flex és a GLS), akikkel a belföldi fuvarjaikat intézik a webáruházak, hát könnyen abba a helyzetbe kerülsz, hogy nem tudsz vásárolni, mert mondjuk amit vennél, ugan van máshol is, de azt is pont ők szállítanák. (én pl. kutyakaját -száraztápot- rendelek így, mert nem kell hazacipelni a 15 kilós zsákot és még olcsóbb is, mint egy állateledel boltban)
Ja, és hab a tortán, hogy ugyan persze mondhatod, hogy soha többet DPD, de ez pont olyan, mint a bankokkal, kábeltévés cégekkel: kb. ugyanez az összes többi is, ha használsz egy másikat, akkor könnyen rájössz, hogy csakis attól függ, belebotlassz.e valami szarba, hogy használod-e őket. (arra gondolok, hogy egyből egyszer mindenki tud jól szolgáltatni, de ha kellőképp sokszor teszteled őket, akkor előbb-utóbb bele fogsz szaladni valamibe)
Mindezt ráadásul úgy mondom, hogy évekig ebben dolgoztam (a nagy nemzetközieknél)

Los Alamuszi 2017.12.02. 09:17:50

@Sluck Ödön: Nice try, de ugye van egy szerződés, ami alapján a futárcégek csak a csomag súlya alapján kötelezhetőek kártérítésre (ha jól rémlik, 40USD/kg a nemzetközi viszonylatban). Ún. következményes dolgokért, eszmei érték meg ilyesmi nem. (tehát ha mondjuk nem érkezik meg a mintadarab, emiatt nem kötnek veled szerződést, akkor ezért már nem, a mintadarab értékét térítik a súly alapján.
Ha valami értékeset küld a feladó, akkor külön biztosítást kell kötni, külön pénzért, ott a megadott értékre fizet a biztosító, ha valami gáz lesz. (azt passzolom, a biztosító aztán tényleg fizet-e, ha kiderül, hogy a tartalom valós értéke nem annyi, tehát mondjuk egy csomag LEGO nem 46ezer, mint rá volt írva, hanem mondjuk 10e.)

Fődíszpinty 2017.12.02. 10:23:07

@Los Alamuszi: Bizony, mindenki elvárása a hibátlan teljesítés mindenkitől. Arra lennék kíváncsi akik elvárják ezt, azok a saját munkájukat képesek-e mindig hiba nélkül elvégezni. És amikor hibáznak mit gondolnak. Volt egyszer vitám egy vevőmmel. Mert "állandóan" nem megfelelő alkatrészt hozunk /autósbolt/. A listáját kibővítettem egy funkcióval, megmondja hány db terméket vásárolt egy hónapban, és megjelöltem a problémásokat. /Ez elehetett tőlem független hiba is/pl. késedelmes szállítás/. így lett kb 450-500 tételes vásárlásból 10-20 tétel "problémás" 3 hónapig bemutattam ezt neki azóta szó nélkül hagyja ha valami nem ok.
Persze a szándékos csalásra, trehányságra ez nem vonatkozik.

Tikakukac 2017.12.02. 12:53:07

@Fődíszpinty: Onnantól, hogy anyagi felelősséget vállaltatnak veled drasztikusan megindul a munkaminőség. Pár alkalommal kapkodsz, utána 3-4 napig ingyen dolgozol és máris beivódik, hogy légy precíz :)

Fődíszpinty 2017.12.02. 12:57:19

@Tikakukac: Nyilván törekszem a tökéleteségre, de csak az nem hibázik aki nem csinál semmit ☺

Tikakukac 2017.12.02. 13:08:10

@Fődíszpinty: Ja, hát persze ez így igaz. De mindenképpen ösztönző a dolog, saját minőségbiztosítási rendszert képes az ember kitermelni, hogy ne ugorjon a levesbe 20-30-40k olykor.

káposzta 2017.12.02. 15:18:40

A DPD érdekes egy cég. Rendeltem GearBestről 2 tabletet, egész hamar megjött, pihent pár napot Budapesten, mikor úgy döntöttem, átkérem inkább másik címre (ahol napközben is át tudom venni). Írtam levelet az ügyfélszolgálatnak, persze, átírják, a telefonszámomat is átírattam, mert beszart a számom, persze, azt is átírták, visszakérdezek, biztos? Persze.

Telnek a napok, egyszercsak a követésben látom, hogy ki van szállítva a csomag. Na mondom, hova a faszomba vitték ki. Gyorsan írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy helló, semmilyen csomagot nem vettem át, futár nem telefonált, hol a csomag? Erre a válasz: ugyanazok az adatok, mint a követésben, és "A csomag kiszállításra került." Elkezdtem bazdmegelni, mert nem azt kérdeztem, hogy kiszállították-e, hanem azt hogy ki a faszom vette át, ha otthon se volt senki.

Kibetűztem a követési adatokból, hogy a szomszédba adták be. Még szerencse, hogy nem utálnak, és később áthozták :) Azért írtam még egyszer az ügyfélszolgálatnak, beleírtam a ticketszámot is, amiben módosítottuk a címet, és megkérdeztem, hogy akkor a szomszédnál van-e a csomag? A válasz: "Igen, a szomszéd vette át." Semmi bocs, ELBASZTUK, nem írtunk át semmit, fos a rendszerünk, beszopattuk a futárt, beadtuk idegennek a csomagot, SEMMI ilyesmi. Egy mondatos válasz. Szóval a DPD kurva anyját. Simán írhattam volna a Gearbestnek, hogy nem kaptam semmit, küldenek szegények még két tabletet, és lesz 4 :D De most komolyan, bárhova bebaszhatja a futár a csomagot? Akármilyen idegennek? Szóval azért a futár is szopjon lovat, még akkor is, ha maga a DPD volt a köcsög, hogy a futárnak nem szóltak a címváltozásról :)

lobster thermidor 2017.12.02. 15:20:06

@Los Alamuszi:
Magam is meglepődtem, de nekem a hét elején az MPL egy nap alatt hozta a webáruházból megrendelt cuccal a csomagot a megbeszélt időre.

Fődíszpinty 2017.12.02. 15:22:44

@Tikakukac: Bizony, én is igyekszem így csinálni ☺

lobster thermidor 2017.12.02. 15:26:39

@Fődíszpinty:
Ne mosd össze a dolgokat! Egy vécés nénivel szemben nyilván jóval kisebbek az elvárások, mint egy olyan futárral szemben, akinek esetleg több 10 ezres értékeket kellene, egy pontos címre eljuttatnia. Mert ugyebár ha a vécés néni hibázik, akkor legfeljebb pisiszag lesz a mosdóban, de ha a futár nem végzi rendesen a munkáját, és nem vigyáz mások értéktárgyaira, akkor vagy a feladónak, vagy a címzettnek anyagi kára keletkezik.

Fődíszpinty 2017.12.02. 15:36:34

@lobster thermidor: ezért mondottam fent, hogy más a hiba és más s trehányság, és a szabálytalan munkavégzés. Persze még a szabályosan végzett munkában is lehet hiba. Ha ez engem érint hátrányosan akkor fáj, de megértem. Sokszor okkal ekézzük a szolgáltatókat, de már annyira magasak az elvárások, hogy sztem nincs olyan amelyik az igényeknek meg tudna teljesen felelni. De mondom hiba és hiba között is van különbség. Kár, hogy nem jutunk hozzá olyan kimutatásokhoz, hány kézbesített csomagra hány reklamáció jut. Édekelne. Sztem több ezer az egyhez az arány.

KaTe 2017.12.02. 18:30:57

@káposzta: Azért az is kemény, hogy a szomszéd simán átvett valamit, ami nem is neki érkezett és még az se tűnt fel neki, hogy soha nem is fizetett érte.

Balazs Kano 2017.12.02. 20:21:41

Tegnap ( péntek) kezdődött a sztori! DPD hozza a csomagot. Reggel 5:45- kor a közeli nagyvárosból elindul a futár. Nyolc órakor én már nem tartózkodom otthon mert megbeszélésre kellett mennem! Gondoltam majd beadja a szomszédnak vagy lerakja egy átvételi pontra! Kaptam is értesítést hogy nem tudták kézbesítési a csomagot, de ami meglepő volt az az indok: A cím nem található. Felajánlotta, hogy még egyszer megpróbálják kézbesíteni, válasszak egy másik időpontot. Mai nap kiválasztva (szombat) itthon ülök, nézem az applikaciót, ami jelzi, hogy 10:08 és 10:38 között érkezik a csomag. Közben a térképen látom ahogy a kis Télapó a szánkóval egyre közeleg. Meg 3 cím és itt van, meg kettő, meg egy, ezek után 10:40 kor kapok egy értesítést az appon keresztül, hogy másodjára sem sikerült kézbesíteni! Most sem sikerült megtalálni a címet! Most hétfőre tettem a kézbesítés időpontját!
Nem tudom, hogy milyen navigációt használnak ezek az agyatlan kézbesítők de egy Google Maps-en teljesen nyílvánvalóan látni lehet hogy hova kell menni! Szerintem a futár lusta letérni a főútról! A legjobb megoldásnak azt látom, hogy saját magam megyek be a központba a csomagomért! Mellékesen ez Németországban történik!

kontár lajos 2017.12.02. 21:09:14

@Fődíszpinty: közel jársz a tippel az igazsághoz. Ezrelékben fejezhető ki a szám, és az igen kicsi. Igaz mi nem küldünk rettentő mennyiségű csomagot (évi 175-180 ezret, de azt 4 országba). Ennyiből néhány 10 - nincs 100, de talán még 50 sem, de számoljunk ötvennel a végén majd - az olyan eset, ami a tudomásunkra jut, és kifejezetten a futár hibája a kézbesítéssel a probléma. Természetesen több csomagnál több a hibalehetőség. Főleg amikor hirtelen megnő a mennyiség. Húsvét (bár itt nincs nagy ugrás, de érezhető), novemberi akciók, karácsony. Ilyenkor alkalmi/kisegítő futárok is vannak, és még így is akkor a mennyiség, hogy nem győzik. Becsúszhat a hiba. Természetes dolog. Bár lehet, sok eset nem is jut a tudomásunkra. Ja, neeem, nem lehet! Mert a vevő azonnal reklamál, úgyhogy megtudjuk.
Azonban minden éremnek két oldala van. A vásárlók hibái is megérnének egy misét. Ők is hibázhatnak, természetesen. Ahogy mindenki más. Ezért (is) van az ügyfélszolgálat, hogy segítsen. Erre a csomagmennyiségre vetítve az ügyfélszolgálatokra (még mindig 4 ország számai) érkező kérés a vevőktől arra vonatkozóan, hogy:
- rossz telefonszámot adott meg a vevő, javítsuk
- rossz címet adott meg a vevő, javítsuk
- fordítva adta meg a számlázási / szállítási címet
- nem azt rendelte, amire gondolt
- elnézte a színt, típust, méretet, anyagot
normál időszakban napi 1-2, most karácsony előtt napi 5-7.
Ez még a jobbik eset, amikor rájön a vevő és javíttatja, mert sokszor sajnos csak a UPS/DHL/GLS - től kapunk hírt arról, hogy nem tudják kézbesíteni a csomagot, mert hiányos a cím (házszám lemaradt, nincs olyan utca azon a településen/kerületben, rossz az irányítószám). Sokszor csak akkor derül ki a hiba, ha átvette, kibontja, látja.
Az meg megint külön fejezet, hogy hogyan adja ezt elő aki hibázik. Van aki belátja van aki természetesen mást hibáztat. Mindhárom oldalra igaz (mi, futár, vevő). A legkreatívabbak szvsz a vevők. A kedvenc, amikor azt mondják, hogy amikor másoltuk a címet, mi írtuk el. Másoláskor eltévesztettük az előhívót a telefonszámában. Komolyan gondolják, hogy egyenként írjuk át a címeket, mi azt másoljuk? Nemá'!
Most ez jobban kijön, mert az is vásárol neten, aki nem szokott. Elég odafigyelni és akkor jobb esély van rá, hogy probléma nélkül megkapja a csomagot. Mi is próbálunk figyelni, hogy minél kevesebbet hibázzunk, mert sajnos nálunk is előfordul, hogy más szín/anyag/típus kerül a csomagba. Sajnos... De a címet és a telefonszámot nem másoljuk. Azt úgy hagyjuk, ahogy a vevő megadja ;)
Visszatérve a számokra. Futárszolgálatok, a vevők és (ez most fokhagyma szagú lesz) a saját hibáinkat a statisztikák szerint ezrelékben fejezhetjük ki. A mi esetünkben vegyük a kisebb számokat:
Kb. 175.000 csomagból 50 a futár hibája miatt nem kerül kézbesítésre. Az 0,028% azaz 0,3 ezrelék. A mi oldalunkról hasonló ez a szám, de a magunk hibáit jobban látjuk. 100 saját hibás csomag van évente. Az 0,057% vagy 0,6 ezrelék. Vevői oldalról 11 hónapig vegyünk napi 1 "hibát" és decemberben karácsonyig napi 6-t (a négy országban). Ez kb 330+140= 470 - ami a 175.000- nek a 0,28 százaléka, vagyis megközelítőleg 3 ezrelék.

Nyers Fa 2017.12.03. 13:11:57

Sztem valamelyik szomszéd átvette a csomagot és meglapult vele. Aztán amikor elkezdték keresni a csomagot, berakta a gázórához. A futár ráírta volna az értesítőre, hogy a csomag a gázóra szekrényben van, ha tényleg odarakja.

Jack__Bauer 2017.12.03. 14:33:20

@joska141: ugyanez GLS-sel. Péntek du. futár behazudja, hogy címzett nincs otthon úgy, hogy feleségem egész nap otthon van a gyerekkel. Jön erről az sms, asszony rögtön hívja a GLSt, mire ők felveszik a kapcsolatot a futárral, aki azt válaszolja, hogy majd hétfőn kiviszi. Gondolom ilyen opciót nem jelölhet meg ki nem szállítási okként (ti. "mára túl sok a munka, inkább majd hétfőn")

Serivor 2017.12.03. 17:58:29

@Csokis: A Gearbest vár két-három hónapot, aztán megírja neked, hogy ha az eredeti ár felét még befizeted, akkor mégegyszer eljátsszák neked, mintha majd kapnál valamit.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.12.03. 19:50:21

@Fődíszpinty: A pilótának sem nézed el, ha "10-ből eszszer zuhan le, pech, hogy a családod volt a gépen", de az orvosnak sem fogadod el a sok műhibát. Az elvárás az olyan rendszer, ahol az ember hibázhat, mert hibázni is fog, de a hiba korrigálására a rendszer lehetőséget ad arra, hogy ezt anélkül korrigáld, hogy az ügyfélnek kárt okoznál. Az, hogy az ügyviteli rendszereddel nem erre léptél tovább, hanem arra, hogy az ügyfélnek bizonygasd, hogy ennyi hiba még belefér.

Pl. a futárcégnél nem ártana, ha a belső rendszer tudná melyik futárnál van a csomag, telefonszámmal, rendszámmal, aznapi GPS loggal, stb. azaz nem "ugyanazt látná" az ügyfélszolgálat, hanem tudna érdemben segíteni. Ha a csomagnál meg lehetne adni, hogy pontosan ki veheti át. Ha amikor már közel van (GPS szerint, stb) akkor jönne a rendszerből egy újabb értesítés.

Fődíszpinty 2017.12.03. 20:00:44

@Válasszunk: Nyilván, nem. És nyilván ha én millliós károkat okoznék valakinek akkor viselném a következményeket. Ha a pilóta hibázik és kicsit döccenősen ér földet, és beleharapok a nyelvembe, 1000 ből egyszer hát elfogadom. A gyakran döccen akkor meg kirugják. Gondolom az igazságtalan vádakkal szemben meg megvéded magad. Ha kell bizonyítod az ellenkezőjét.

Magyar Gábor6817 2017.12.03. 20:29:12

Csak óvatosan a futárhülyézéssel...így év végén 140 csomaggal indul el. F8kor kezd, 2 óra bepakolás, kv/cigi/kaki. 10kor indul ki, este 6 kor végez. Hétfő-szombat. A bele lóg.

BéLóg 2017.12.03. 20:54:36

@Csokis: Nehogy DHL szállítást kérj!
Késő?

Tikakukac 2017.12.03. 22:15:00

@Magyar Gábor6817: Aki versenyszférában dolgozik és nem simlis annak ilyenkor lóg a bele, legyen az futár vagy épp boltos. Mikor napi 20km-t ugrálsz le a 4*3m-es bolton belül, az sem kellemes, elhiheted.

füvezőállat 2017.12.04. 08:29:32

Óhh Terike a rohadt programozók miatt majdnem a Dunában kötöttünk ki a pááárom vezetett /??/ tökéletes futár lenne belőle nem ismeri a lassan mintha lovat.... kifejezést. Én meg behúztam a kéziféket. :DD Isten velünk volt, nem volt véletlen három év teológia :DD
Itt kit kell szidni szerintem a futárok jó fejek kivéve amelyik nem.

Swind 2017.12.04. 12:40:28

Évekig szállítattam a DPD-vel (webáruház). Viszonylag kevés hiba történt.
Érdemes tudni:
A kiérkező futárok NEM a DPD alkalmazottai, hanem helyi alvállalkozóknak dolgoznak. Ezért hatalmas különbségek vannak területről területre, a futárok megbízhatóságában, hozzáállásában, szakértelmében.
pár példa:
-Amikor a futár behazudja, hogy megpróbálta másodszorra/harmadszorra is kézbesíteni a csomagot. (ez benne van a díjban) Nagyon gyakori eset.
- Amikor "címzett visszautasitotta" koddal jön vissza a csomag, majd kiderül, hogy ki se vitték, vagy nem találta címen, nem próbálkozott ujra. (ritka de megtörténik)

- Amikor masodszori probalkozas elott nem egyeztet a címzettel telefonon, hogy mikor vinné, kiviszi, nem találja, visszajön a csomag. Bonuszként ráírja a visszautasította kódot.

Egyéb nyalánkságok:
- A DPD az alvállalkozónak 25 csomagig fizet csak. Ha többet adsz fel egyszerre szájhúzás van.
- Nem minden futárnál van molnárkocsi, a csomagjaidat állig megrakodva, egyensúlyozva viszik a kocsihoz, ha törékeny, imádkozol.

- A szállítokocsiban nincsenek rekeszek, dobozok vagy bármi csomagrendezés. A kisméretű csomagjaidat beömlesztik a kisteherbe mint a sódert, mire odaér az ügyfélhez, mintha a kutya szájából húznák ki.

Mindezekre vannak sok kívétel is, de mindig a helyi alvállakozótól függ.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.12.04. 15:51:33

@BéLóg: Késő. Viszont minden másra ott a MasterCard, meg a charge back.

Katalin Markovics 2017.12.04. 19:40:37

T. Kommentelők! Az az érzésem, hogy nehány dolgot illene tisztába tenni:
1/ A 15 kilós kutyakaja sem futárszolgálati csomag! A futárpostákat azért találták ki, hogy a kisebb méretű csomagok / levelek gyorsan érjenek a feladóhoz!
2/ Ehhez kitaláltak egy díjat, kézbesítés címén, mondjuk 900.- Ft-ot. Ami egyrészt magas volt, de akinek sürgós, azaz 1 napos kézbesítést bevállalja, annak megérte!
3/ Ma viszont ott tartunk, hogy hasonlóan nevetséges áron a tűzhelytől a tv-ig, a 4 keréktől a futógépig, mindent szállítanak! (Köszönve az internetes áruházaknak, a futárszolgálatok nem kis örömére!)
Mindebből vígan következik, hogy sok problémával kell megbirkózniuk, de a címzettek egy valamit nem képesek lekezelni, azaz megérteni: Ők is postások, azaz miért nem kapnak akkora figyelmet, mint a MPA dolgozói? (Biztos, hogy még mindig akad pár hamiskártyás, aki "leteszi a kapu elé", de ha ez az épületen belül valósul meg, akkor volt a házból közreműködő, aki a "Hagyja csak az ajtó / gázóra előtt!" felszólítással, felelőssége teljes tudatában, azaz jóhiszeműen cselekedett! )
Hiszen "csak" 1 különbség van közöttük: Pár falut / várost / fél kerületet kell bejárniuk 40 - 100 címmel! Ehhez kéri megértésüket egy volt szakmabeli!
Egyébként: Addig jó, amíg van egy jótevő, aki beengedi!
Üdvözlettel: K.J.

Katalin Markovics 2017.12.04. 19:50:42

Egyébként: Az értesítés küldése külön szolgáltatás, s nehány társaság be is vezette, azaz szokásos címszám mellett a címzett megtudhatja egy sms-ben, hogy 2-3 órás intervallumon belül mikor érhet hozzá a futár. Az ünnepi időszakban, amikor akár a szokásos 2-3-szorosát is ki kéne vinni a futárnak, nagy a tévedés kockázata! (Elég, ha egy multinál fél óra helyett 2-3 órát kell várakoznia, és ez nem vicc! A futárok sokszor alkatrészeket és egyéb, az üzemeknek fontos elemeket is kiszállítanak! Rendkívüli sürgős szállítással vittem én már Dombóvárra, oda-vissza 150 km-re, egyenest 5 karton műtős kesztyűt, etc.)

stakeholder Manyecs 2017.12.05. 08:48:32

@Katalin Markovics: hát akkor ne vállalja be a futárszolgálat. Vegyen fel izomembereket sokan örülnének ha dolgozhatnának! A kákabélűek meg menjenek postásnak, ennyi.
Mellesleg egy rohadt konyhabútor összeszerelése 40.000 Ft lenne megoldjuk inkább mi magunk tematikus , foglalkoztató délutánok keretében. na az egy piaci rés. :D
Maradok tisztelettel:)
szegény postások múltkor pl fűszoknyát vittek-20 db-ot- egy cégnek, a levelek közt..úgy, hogy negyven ember hiányzik csak jelenleg a postáról mint munkaerő. .. Fura ez valóban.

Katalin Markovics 2017.12.05. 18:08:22

@stakeholder Manyecs: T. Uram! Javallata érdemleges lenne, ha ismerné a munkájukat!!!!
Az izomember sem tud egyedül megbírkózni egy komplett ping-pong-asztallal, vagy futópaddal! Öt- vagy inkább hatletem a Maga számára is van: Próbálja ki, osztán mondjon "véleményt". Üdvözlettel:K.J.
Tájékoztatásul: Az 50 -100 cím és 70-200 csomagból általában 1 - 2 ilyen förmedvény! A többi kiscsomag / levél.
Megj.: Az igazi / tényleges hozzászólásra (...volt a házból közreműködő ....) viszont várnék!!!!! Mert a feltételezés nemcsak kínos és kicsit sokan lovagolnak rajta, minden megalapozottság nélkül!

Xezs6 2017.12.09. 18:17:52

Mi az, hogy a futár ne üsse meg a bokáját? Addig verném az asztalt a futárszolgálatnál, amíg meg nem ígérik, hogy kirúgják a picsába az ilyen hitvány alakot. Ha végül nem is teszik meg, mert falaznak neki, akkor is érezzék hogy ilyen bunkókkal nem kellene dolgozni. Legközelebb meg ott hagyja az utcán bakker. Eleve hogy gondolhatja egy futár azt, hogy ez jó lesz így? Miféle iskolázatlan tahónak kell ehhez lenni?

Xezs6 2017.12.09. 18:21:43

@Nyers Fa: Hogy venné már át más? Egy normális futár felhívja telón a címzettet vagy legalább elkéri a személyit, mielőtt átadja a cuccot. Egy munkáját jól végző futárral ilyen nem történhet meg.

Xezs6 2017.12.09. 18:22:49

@Magyar Gábor6817: Szarom le. Ha nem tetszik neki ez a meló akkor keressen másikat, vagy borítsa rá az asztalt a főnökére. De ügyfélként engem rohadtul nem érdekel a futár nyomora.

Xezs6 2017.12.09. 18:26:27

@Katalin Markovics: Már bocs, de ha nekem futárként a címzett szomszédja azt mondja, hogy hagyjam csak a gázóra alatt, képenröhögöm, meg megkérdezem hogy talán el akarja-e lopni miután elmentem. Legyen már a futár annyira felnőtt, hogy önállóan dönt a csomag sorsáról a munkáltatói szabályzat betartásával és nem a szenilis Erzsike néni útmutatását követi aki szaros hálóingben nyit ajtót.

Katalin Markovics 2017.12.11. 15:00:36

Kedves "Xezs6". Azért ennyire felkészületlennek egyetlen futárt se nézzen!
1/ Az ilyen trükköt a kisebb társasházaknál alkalmazzák, ahol ismer mindenki mindenkit!
2/ Azaz a csomag átvevője (ajtónyitogató) tudja, hogy jön a csomag a szomszédnak
3/ EZT MÉG ALÁÍRÁSÁVAL IS MEGERŐSÍTI, no meg személyi igazolványa számának rögzítésével
4/ Persze: Utánvét esetén fizet is.
5/ Azaz: Csak "Hab a tortán!", hogy "Tegye be a gázóra - szekrénybe!"
Egyébként ez a kisvárosokban / falvakban természetes, hiszen jelentős számban pl. a fővárosba járnak dolgozni a címzettek, azaz csak késő este (!) érnek haza! De találkoztam hasonlóesettel, jó párszor, még Csepel, mint kerület legdélebbi lakótelepein is!
Üdv. K.J.
Ui: Fejtsem ki még bővebben, hátha nem érti / akarja megérteni????

Katalin Markovics 2017.12.11. 15:15:44

Egyébként a "tahóságról"! Magánál tahóbbnak lenni nagyon nehéz, azaz szíveskedjen elolvasni saját förmedvényeit, s aztán osztani tovább az észt, ha még meri!
Már ha bele is gondolt abba, mit, hogyan, milyen módon és kifejezések használatával írt le!
Nálunk ezt nem is tahónak hívják......

Xezs6 2017.12.11. 15:41:34

@Katalin Markovics: A szabályzat megengedi, hogy másnak add át a csomagot, vagy sem? Ez az egyetlen kérdés, ami lényeges, a többi mellébeszélés.