Tékozló Homár

Háromszor vonják le a vásárlás összegét, aztán nem érnek rá a reklamációval foglalkozni? Mit gondol a Lidl?

2017.12.05. 13:00 | Homár Hilda | 104 komment

card.jpg

A levél 2 napja érkezett, írója láthatóan feldúltan jegyezte le a vele történteket. Dehát ki ne ragadtatná magát mondatokon átívelő caps lockra, ha kiderülne, hogy 3x vonták le tőle a bevásárlás árát? Az ügy kapcsán elég helyes döntésnek tűnik, hogy olvasónk nem szándékozik többet többet ebbe a Lidlbe menni. De nem a többszörös levonás miatt. Hanem mert a probléma jelzésére egy "Nincs rá időm" teljesen elfogadhatatlan a boltvezető vagy helyettes részéről.  

Kedves Tékozló homár!

A mai nap folyamán elmentünk a 22.kerület Nagytényi úti kék-sárga logós boltba (Lidl, 2017. év boltja) a családommal. A vásárlásnál problémák merültek fel. Központi hibából adódóan nem működtek a bankártyaterminálok. A pénztárnal csak többszöri próbálkozás után sikerült fizetnünk. Az ÖSSZES kasszánál ezzel a problémával találták szembe magukat a vasarlók. A vásárlásunk összege 4000 ft volt. Hazaérkezve viszont beütött a crack. 16.000 ft-ról jött üzenet. Gondoljanak csak bele, ha 1 ember 12.000 ft (na jo 8, mert a peztaros 3-szor húzta le a káartyámat sikertelenül) akkor HÁNY EMBERT KÁROSÍTOTTAK MEG EGY NAP? ÉS VAJON MEKKORA ÖSSZEGGEL? ENNYIRE KELL A BOLTNAK A PÉNZ?

Amikor visszamentem este érdeklődni a problemával kapcsolatban, a boltvezető (vagy helyettes) futólag odaszólt flegma stílusban nincs rá időm. Nem ez az első csalódásom ezzel a bolttal kapcsolatban. A múltkor a lányom majdnem lenyelt egy péksüteményben található 10 cm-es MŰANYAGOT. Akkor eleinte nem hittek nekünk, de végül elintézték néhány péksüteménnyel. ILYEN AZ ÉV BOLTJA? A VÁSÁRLÓ AZ ELSŐ? SZÉP SZÖVEG, KÁR, HOGY NEM IGAZ. AZT HISZEM EZEK UTAN NEM SOKAT FORDULUNK MEG ITT.

egy dühös vásárló

UPDATE

Az üggyel megkerestük a Lidlt, ahonnan az alábbi választ kaptuk:

A Lidl Magyarország természetesen azonnal kivizsgálja a történteket, mind a kollégák viselkedésével, mind pedig a banki tranzakció során felmerült többszöri terheléssel kapcsolatosan.

A tranzakcióval kapcsolatos banki vizsgálat folyamatban van, amely eredményéről tájékoztatni fogom Önt.

A tisztelt Vásárlótól ezúton is szeretnénk elnézést kérni az őt ért kellemetlenségért, a kollégánk nem helyén való viselkedéséért. A közvetlen kommunikáció a tisztelt Vásárló és a vállalat között megkezdődött, mely nagyban segíti és felgyorsítja az események körülményeinek tisztázást. 

Üdvözlettel,

Lidl Magyarország

UPDATE 2. dec.7.

Az alábbi kiegészítést kaptuk a Lidltől az ügyben:

A banki partnerünkkel történt egyeztetés alapján, a zárt rendszerből történt adatkinyerés eredményekét elmondható, hogy a tisztelt Vásárló kártyájáról egyszer került levonásra a 4367 Ft-os összeg négyszeri sikertelen próbálkozást követően. Ennek értelmében a tisztelt Vásárló kártyáját kibocsátó bankhoz kizárólag egy terhelés érkezik erre a tranzakcióra. 

A vállalat ismételten szeretné kifejezni sajnálatát a kellemetlenségekért es a Kollégák nem megfelelő viselkedéséért. 

Üdvözlettel,

Lidl Magyarország

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

lobster thermidor 2017.12.05. 13:47:24

A dühös vásárló kicsit tájékozatlan, mert szó nincs a vevők megkárosításáról! Azt egy épeszű ember sem gondolhatja komolyan, hogy ilyen átlátszó, ráadásul bármikor visszakereshető trükkel rendszerszintűen nyúlják le a vásárlók pénzét. A bankterminálokhoz, és azok működéséhez semmi köze nincs a boltnak, nem is nyúlhatnak a bolti alkalmazottak a terminálokhoz. A nagy üzletláncok többsége az OTP rendszerét használja, ez egyébként jól olvashatóan fel van tüntetve a blokkcédulán is, tehát ha valami bibi van, ez az ország legnagyobb bankjánál igen sűrűn előfordul, akkor az az ő számlájukat terheli. Egyébként velem is megesett már, hogy valamilyen rendszerhiba történt, ezért néhány elutasított tranzakció után egy vásárlás összegét első kőrben háromszor vonta le a bank, sorban jöttek az SMS - ek, és az egyenlegen is úgy tűnt hogy levették a számláról a pénzt, de a végén minden különösebb reklamáció nélkül néhány napon belül automatikusan jóváírták az összeget. Ez a bankszámlakivonaton levő tranzakciólistán bármikor ellenőrizhető.
Az üzletvezető reakcióját pedig megértem, mert ha a 123. ilyen tudatlan vevő cseszegeti, ráadásul egy részük ezt kulturálatlan hangnemben teszi, akkor egy idő után csak tele lesz a hócipője azzal, hogy egy olyan dolgot kérnek számon rajta, amihez tényleg semmi köze nincs.

rarabel 2017.12.05. 13:59:12

A Lidl olcsó, illetve a hétköznapok megoldása-e, vajon az árzabáló ezt is elintézte?

Dezsike 2017.12.05. 14:06:07

A posztoló tudja, hogy hogyan működik a bankkártyás vásárlás? A terminál először egy fedezet ellenőrzést hajt végre, aminek a hatására az összeget a bank zárolja. Erről választ küld a terminálnak, ami erre "ELFOGADVA" üzenetet ír ki és kinyomja a bizonylatot. Ezután küldi csak be a terhelést, aminek 1-10 munkanap az átfutási ideje, amikor a terhelés ténylegesen végbemegy és könyvelésre kerül akkor jelenik csak meg a számlatörténeten. Amennyiben a fedezetellenőrzéskor hiba történik (pl. a leggyakoribb ok, hogy megszakad a kapcsolat) a zárolás előfordul, hogy átmegy, de a válasz nem jut el a terminálhoz, így az a valódi terhelést nem fogja kezdeményezni és a hibáról szintúgy kinyom egy bizonylatot. A bank terhelés hiányában 14-30 nap múlva a zárolást feloldja, de ha a bolt beküldi a banknak a hibáról szóló bizonylatot, a feloldás hamarabb megtörténik.

-creeper- 2017.12.05. 14:11:05

Amúgy külön posztot nem ér, de ide leírom: most vasárnap dél körül a Budapest, Örs vezér tere, Árkád bevásárlóközpont, SPAR üzletben (a kicsiben, nem az Intersparban) a pénztárban sorban állva arra vagyok figyelmes, hogy két kissrác (10-12 év körüliek) egy-egy kisüveges, meggyízű TopJoy-üdítőt kíván vásárolni, de a fizetés során nem hajlandók a megadott árat kifizetni, azt állítják, kevesebb ár van kiírva. A pénztáros kérésére a nagyobbik srác visszamegy, megnézi újra a kiírt árat, majd az igazát bizonyítva le is fotózza az árcédulát. Amikor visszamegy a pénztárhoz, a pénztáros kideríti, nem a meggyes, hanem a narancsos ízű üdítő céduláját fotózta le. A flegmánál is flegmább műszakvezető megjelenik, közli, az alacsonyabb áron (179.- Ft/db) csak a narancsos ízűt hajlandó odaadni, mert az ár az arra vonatkozik (később módom volt rápillantani a blokkra, a fiúk 189.- Ft/db áron kapták volna a meggyest) majd visszafordulva hangosan, bunkó hangnemben (tudod, az a "most hatalmam van"-fajta) rendre utasítja a fiúkat, hogy "különben is fényképezni tilos az üzletben, úgyhogy azonnal töröld ki a fotót!". Magam is megnéztem egyébként, csak a narancsízű TopJoy ára volt kiírva 179.- Ft-ért.
A fiúknak kicsit sem tetszett a panaszkezelés, ők a meggyes ízű üdítőt szerették volna és még le is lettek baszva egy olyan szabály miatt (állítólagos fényképezési tilalom), amiről semmilyen tájékoztatás nem látható az üzletben vagy annak előterében.
Álláspontom szerint a srácok jogosan vihették volna el az eredetileg kiszemelt meggyes ízű üdítőt 179.-ért, hisz annak az ára nem volt kint (egyértelmű fogyasztóvédelmi hiányosság), a vásárló pedig ebben az esetben jogosan indul ki abból, hogy ha csak egy íz ára van feltüntetve, az - ellenkező jelölés hiányában - a többi ízre is értendő.
Közelről átélve az eseményeket, vásárlótársaimmal egyetértettünk abban, hogy a húsz forintos árkülönbözetnél sokkal súlyosabb volt a műszakvezető által használt minősíthetetlen hangnem, amely vitán felül alkalmas volt arra, hogy egy teljes pénztársor előtt megalázza a srácokat.
Utólag elképesztően sajnálom, hogy nem avatkoztam közbe, a srácok totál nem érdemelték meg, amit kaptak, úgyhogy most, hogy újra felbasztam magam, elküldöm a sztorit SPAR-nak.

xoxoxo 2017.12.05. 14:14:36

Nem dühös vagy, hanem unintelligens. 2 bekezdést nem tudsz értelmesen megírni.

A műanyag darabot a pékáruban elintézték néhány péksüteménnyel? És ezt ki tette számukra lehetővé? Csak nem te? Ha te nem fogadod el, nem intézik el ennyivel. Csak gondolom, az egyszerű lelked örült az ingyen péksütinek.

Terézágyú 2017.12.05. 14:16:38

@-creeper-:

Én meg mindennap látok embereket, amint a buszmegállóban bagóznak.

Zirowe 2017.12.05. 14:18:00

A kábszer csúnya dolog és durva, amikor beüt a crack..

Amúgy krach.

-creeper- 2017.12.05. 14:26:05

@KaTe: Helyette felvidítottam az egyébként nagyon kedves pénztárost, aki szintúgy nem értett egyet a kibaszott bunkó főnökével.

Terézágyú 2017.12.05. 14:28:00

@-creeper-:
ha nem értett egyet, akkor miért nem adta ki azt a két üdítőt olcsóbban?

KaTe 2017.12.05. 14:31:07

@-creeper-: Ha már SPAR. Pont ma ütött be nálam is a krach, amikor megláttam egy kb. 10 centis márkás mikulást akciósan 700 (HÉTSZÁZ) forintért. Én hülye, meg is vettem, mert a sokkhatás miatt elvesztettem a maradék józan ítélőképességemet is.

-creeper- 2017.12.05. 14:32:04

@Terézágyú: nem is tudom. A SPAR üzletpolitikája miatt? A hatályos pénzkezelési szabályzatok és adótörvények miatt? Vagy azért, mert ezen az oldalon csak kibaszott trollok kommentelnek?

enrico palazzo 2017.12.05. 14:39:29

Hilda nem egy nagy matekos... 4000 Ft-ért vásárolt és 16000 Ft-ot vontak le. Akkor hányszor vonták le?

lobster thermidor 2017.12.05. 14:40:03

@-creeper-:
Szerintem te kamuzol, mert ha a narancsos akármi 179.- forintba kerül, akkor a 189.- forintos meggyes nem 20.- forinttal drágább, csak 10.- el! Különben ha te sorban álltál a pénztárnál, és úgy voltál tanúja a jelentenek, akkor hogyan mentél vissza, hogy ellenőrizd a polcon az árcédulákat? Otthagytad a megpakolt bevásárlókocsit a pénztár előtt, vagy előbb kifizetted a cuccost, és visszamentél az eladótérbe, hogy fényt deríts a SPAR vevőket súlyosan megkárosító csalafintaságára? Azt egyébként honnan tudod, hogy nem - e esetleg a srácok tüntették el merő kópéságból a maggyes ízű itóka árcéduláját, hogy azután arra lehessen hivatkozni, hogy nem volt kiírva az ára? :)
@KaTe:
Én meg arra gondoltam, hogy a sok egyetértő vásárlóval összedobhattak volna egy tízest a srácoknak, hogy ne érje őket ilyen súlyos kár, és igazságtalanság.

Terézágyú 2017.12.05. 14:40:27

@-creeper-:
Hát, ő küldte vissza őket hogy ellenőrizzék az árat...

Uni1002 2017.12.05. 14:53:19

Vagy 10 éve járok a megnyitástól kezdve a Lidl-be, és máig a kedvenc boltom. Ha előfordult reklamáció, azt mindig rugalmasan intézték, furcsa ilyen vádakat olvasni róluk. Napi szinten vásárolok náluk, szerintem a legjobb kemény diszkont lánc.

-creeper- 2017.12.05. 14:55:44

@lobster thermidor: Ha két srác egy-egy üdítőt vásárol, ahogy írtam, az kétszer tíz forint, egyenlő húsz. Általános iskola, első osztály. A jelenet közben letettem a kosaramat, elsétáltam a két méterre lévő hűtőhöz, majd vissza. Kész szerencse, hogy nem neked kell bizonyítanom, hanem annak a cégnek, akik a kamerafelvételeket vissza tudják nézni.

@Terézágyú: Voltál már valaha boltban? Tudod, hogy működik a számlázás, a blokkolás?

Terézágyú 2017.12.05. 15:01:55

@-creeper-:
"Voltál már valaha boltban?"

voltam. De nekem sose volt ilyen problémám, hogy "de nem az volt a zára, hanem amaz! ezen nem volt ár, hanem amazon, és aszittem, hogy erre is érvényes! stb. stb."

cmx85s 2017.12.05. 15:10:59

@Dezsike: és akkor ez így rendben is van, a bank ül a pénzén 14-30 napot, a kártyatulaj meg nyeli az éhkoppot addig? Azért lássuk be, ez nem egy korrekt megoldás. Vagy ezalatt a két hét-egy hónap alatt járogat a boltba és levásárolja a zárolt összeget?
képzeld el, hogy van még 35 ezer Ft a számládon, vásárolsz 15 ezerért, kétszer nekifutnak, ez -30 ezer, marad 5 ezer Ft-od. Hiába mondod, hogy De nekem ott van még 30 ezer Ft a számlámon, azt senki nem látja, másik üzletben sem tudsz fizetni vele, a bankban sem veheted fel.

Terézágyú 2017.12.05. 15:11:37

@-creeper-:
"tudod, az a "most hatalmam van"-fajta"

Persze, persze, valójában a hatalmat mi (a társadalom, a közmegegyezés) adjuk ezeknek az embereknek a kezébe, merthogy fel sem tételezzük, hogy valaha is "ellenünk" fordítják.
Ha olyan ügynél "gyakorolják" a hatalmukat, ami nekünk szimpatikus, akkor persze semmi bajunk ezzel a hatalommal...

Pl. a buszsöfőrnek igenis legyen hatalma ledobni a buszról a büdös hajléktalant - de ha nekünk szól oda valamiért, akkor persze, egyből ő lesz a szemét "most hatalmam van"-fajta"...

Itt jegyzem meg, hogy általánosságban beszélek, lehet, hogy az illető tényleg bunkó - vannak egy páran az országban...

Nick-son 2017.12.05. 15:50:44

Azt nem gondolhatja a posztoló se komolyan, hogy a lidli így próbálja elszedni a 8.000 forintját. Ennyire nyilvánvaló módon.

Az üzletvezető persze foglalkozzon a dologgal normálisan, még akkor is ha nem az ő hibájuk, meg akkor is ha a bank úgyis automatikusan feloldja a zárolást. Akkor magyarázza ezt el a vevőnek.

lobster thermidor 2017.12.05. 16:01:38

@-creeper-:
Nekem semmit nem kell bizonyítanod, és ezért alighanem a kamera felvételeket sem fogják visszanézni, mert a leírtak következetlensége magáért beszél. Viszont még egyszer mondom, te mitől vagy abban olyan biztos, hogy az árcédulát nem az ifjak csenték el, hogy az állításukat így bizonyítsák? Amúgy meg ha annyira jó arc vagy, mint amilyennek itt előadod magad, talán az a húszas sem vágott volna a földhöz.
Egyébként pedig tuskó dolog, és nem is higiénikus a mocskos földre letenni azt a kosarat, amibe élelmiszert raknak. Gondolom te is lusta vagy kézben tartani, ezért a pénztár előtt várakozva ahogy halad a sor, a lábaddal rugdosod előbbre a piros kosarat.

FDToth 2017.12.05. 16:31:50

Ilyen poszt mirt kerul be? A bank automatikusan jovairja majd, nincs itt problema. Es kell sms ertesites a levonasrol, mert eljarszak am paran h huzzuk le meg egyszer. Na ilyenkor mutatom az smst, abba is hagyja az eroszakoa chippeleat

MrZed001 2017.12.05. 17:21:28

Ami az auto megszüntetett foglalást illeti, akkor hagy jöjjön ide is egy ERSTE bankos sztori.

Egyszer láttam, hogy Erste felületén a számlámon van foglalt összeg. Megesik, nem törődtem vele, gondoltam majd auto felszabadul (harmadik kártya, ritkán használt).
Aztán úgy fél év múlva ránéztem, hát még mindig ott van. Dátumra valamikor 3 éve kellett volna felszabadítaniuk (nem nagy összeg, 30eFt).

2x kellett írnom nekik, hogy ugyan így 3 év késéssel legyenek már olyan kedvesek visszaadni azt a 30 ezret.

tsimike 2017.12.05. 17:43:57

Őskövületként ezért imádom a készpénzt :D Soha ilyen problémám nem volt még...

sámli 2017.12.05. 18:07:12

A 10 centis műanyag túlélte a sütést olvadás nélkül? Vagy később tették bele meglepinek? :)

stakeholder Manyecs 2017.12.05. 18:09:18

No, még jó hogy pont itt írtam egy hete-se- hogy nem működnek országosan a terminálok bizonyos boltokban ....túlterheltségre hivatkozva...állítólag kb egy hónap mire a pénzükhöz jutnak a kártyás utálásnál...milyen fura mondjuk blekk frájdéj volt akkor de vasárnap is??? pl..? /drogéria/:(...

stakeholder Manyecs 2017.12.05. 18:20:55

@FDToth: nekem azt mondták-nem én vagyok a poszter- a drogériában pl. hogy Ismeretlen hiba !-178 v. 173-as kód- dolgozik a mikulás! :D ...de sosem engedem hogy kétszer húzzák le amíg elutasítva stb. papírt nem kapok. Pölö. Mééééért most valaki kapott 99.999 Ft-ért rosszul kódolt árut valahol levonták rögtön aztán kiderült a pénztáros drága rossz kódot ütött be. De kérdem én: mi a rákért nem 1 Ft volt a kód miért 99.999..? Mi a jó isten árulhatnak egy közértben annyiért?:D :(

lobster thermidor 2017.12.05. 18:22:47

@sámli:
Tudod ez az előnye annak, hogy a LIDL - ben, és az ALDI - ban helyben sütik a pékárú egy részét. Szóval lehet, hogy a gyerek még azelőtt ette meg a péksüteményt, mielőtt betették a sütőbe.

stakeholder Manyecs 2017.12.05. 18:27:20

@lobster thermidor: ...na de mi van akkor amikor először a Rájfájzenes kártyákkal kezdi a hibát, majd sorra a többi bank..?? Mert ez volt a szitu...egy hete, vasárnap. A pénztárossal eldiskurálgattam kicsit ez ügyben akkor már sokadszorra kaptam hibaüzenetet..más boltokban is..Ez azért több mint érdekes. Még hó sem esett :DD..

Beerhead 2017.12.05. 19:03:42

Ezért tesszük el mindig a sikertelen tranzakcióról szóló sajtpapírt. Illetve 2. próbálkozás után már kpra váltottam volna. A postolót ettől még rendkívül sajnálom, remélem lenyugszik és visszakapja a pénzét.

Lévai András 2017.12.05. 20:49:29

@FDToth: attól mert a telefonodra megérkezik az sms, a bolt rendszerében nem jelenik meg az összeg. Tehát ha nem húzod le még egyszer, a következő fog történni: te visszakapod a pénzed, a kasszás meg fizetheti a hiányt, mert nála hiányként fog megjelenni.

kincsőrző 2017.12.05. 22:28:04

A poszt szerinti helyzetben minimum elvárt ilyenkor a központhoz irányítás, igény esetén a panaszkönyv átnyújtása.

Ami a másik boltban a fotózást illeti: tényleg nem ártana kiírniuk, mert anélkül kacag a májam... A fotó különféle felhasználásáinak legális volta más kérdés, de ha nem ipari kémkedés vagy áradatbázis építése folyik, hanem az 1 db problémás termék kapcsán a fotót csak a fogyasztóvédelem kapja meg, abba elég nehéz belekötni.

halaloszto 2017.12.05. 22:51:35

@Terézágyú: haggyadmár. majd megy másik boltba, ahol ugyanannak a banknak a terminálja van, és egyszer ugyanúgy hülyén működik majd. és akkor oda sem megy. és egyszer végre éhenhal.

kincsőrző 2017.12.05. 23:03:05

@Beerhead: egyébként jogos, a sikertelen tranzakcióról nem árt megőrizni a bizonylatot. Annak birtokában könnyebb az ügyintézés a számlavezető banknál...

dr utcai arcos 2017.12.05. 23:21:35

@-creeper-: Több mint 10 éve járok a Sugárban a Sparba (igen, előtte Match-ba, de a garnitúra 90%-ban ua), soha semmi probléma nem volt, teljesen jó arcok dolgoznak mind a pénztárakban, mind a pultokban. Egy két lassút leszámítva, mint pl köszönöm néni. El sem tudom képzelni, melyik műszakvezető lehetett ez...

Fazakas László 2017.12.06. 05:42:06

@Uni1002:
Lehet, hogy valójában mindenben a legjobb - és vásároltam én már a romániai, szlovákiai, horvátországi üzleteikben is - de hogy a Lidl áruházlánc diszkont lenne, számomra bizony újdonság! Ugyanannyiba kerül náluk szinte minden, mint pl. a Sparban, CBA-ban, Tescoban, COOP-ban, Aldiban, Auchanban - és a többi hasonló profilú üzletben.
Ha valóban diszkont lenne, akkor a kifli darabjának nem 15 (vagy 16) forintnak kellene kerülnie, hanem mondjuk 6-8 forintnak! Maximum!
De a többi árucikknek szintén! A piáknak is!
Én még jól emlékszem arra Bécsben, mikor a Mariahilferstrasse-n a vegyesboltban a 0,33 l-es dobozos Zipfer sörért 12 schillinget kértek. Ugyanaz viszont a Shopping City Süd (Vösendorfban) elnevezésű nagybevásárlóközpont diszkont-áruházban csupán 6,90-be került!
Na - valójában AZ lenne az igazi diszkont ár!
A nálunk itt-ott eltérő egy-két forint - az valójában bakfitty!
SOHASEM diszkont-ár, hanem a vásárló sima ámítása és átbaszása - ezzel a diszkontos szöveggel. Az meg - a szerencsétlen hülye - simán elhiszi.

megamedve 2017.12.06. 05:51:57

Kövület vagyok. Utálom és nem is használom napi szinten a bankkártyámat. Cash, szépen. Ki merem jelenteni, hogy szumma gyorsabb a kártyájánál, annyit adok ki (én, nem pedig valaki elveszi) a számlámról (zsebemből), amennyit én akarok (nem kell SMS-eket, meg kivonatokat böngészni hozzá), stb. Ésszerű összeget kell magunknál tartani (nem az egész havi fizut), és tudni kell rá vigyázni. Kártyával max. neten vásárolok, bár ott is előnyben részesíteni az utalást.
A kártya legjobban a banknak, meg az államnak jó.

Fazakas László 2017.12.06. 05:52:02

@Terézágyú:
Ha a bolt tiltja a fotózást, akkor a vásárló is simán szóvá teheti az őt ott érő inzultusokat!
Miután manapság a legtöbb bolt és áruház már simán BE VAN KAMERÁZVA!
És ha egyszer tilos benne a fotózás (na meg persze - valahová ki is van írva!), akkor mindez őreájuk is ugyanúgy kell vonatkozzon!
Láttam én a Gellért fürdőben a "fényképezőgép áthúzva" piktogramos utalást a falon.
Na és akkor mi van?
Simán leszarta mindenki - s fotózott mindenki ezerrel. Hiszen arra való a mobilteló!
Senki se szólt nekik érte! (nekem se)
Lehet, hogy ott CSAK a fényképezőgépekre érvényes a tilalom.
A telefon pedig egy TELEFON!
Az, hogy megvan bennük a fényképezési lehetőség is? - "naés?" -
Nagy kaland!

fda 2017.12.06. 08:00:17

Háromszor vonják le a négyezret, így lesz tizenhat, eddig oké.

De azt nem hiszem el, hogy a banki üzenet 16ezerről szólna, ilyen egyszerűen nincs... Olyan lehet, hogy többször is látszik a tranzakció. Ilyenkor egyébként nem a boltban kell balhézni, hanem a banknál, ők pedig azt fogják mondani, hogy érdemes várni pár napot (legfeljebb 30) és a hiba miatti többszörös zárolás automatikusan eltűnik. Merthogy ahogy a posztoló is írta, a tranzakciók nyilvánvalóan sikertelenek voltak, ahogy egymás után próbálgatták, működik-e végre.

-creeper- 2017.12.06. 08:02:21

@dr utcai arcos: Nagyon örülök a pozitív tapasztalataidnak! Ahogy írtam, ez az Árkád üzletközpontban lévő SPAR-ban történt, nem a Sugárban lévőben.

fda 2017.12.06. 08:02:32

@megamedve: jogod van a legdrágább és legkevésbé biztonságos módon kezelni a pénzedet, de miért épp itt kellett ezzel eldicsekedni?

Fekete Laci 2017.12.06. 08:44:30

@-creeper-: 189-179=20? Tényleg jól felbasztad magad. :)

Fekete Laci 2017.12.06. 08:48:42

@sámli: Vannak hőálló műanyagok is.

vuvuzela importőr 2017.12.06. 09:07:00

@xoxoxo: úgy érted, hogy buta csak unmagyarul sikerült kifejezni

ProsTata 2017.12.06. 09:19:44

Tisztelt Posztoló!
Szeretnék a Lidl nevében válaszolni. Nem kértek meg rá, de az igazság legyen velünk!
Velem hasonló előfordult egy másik áruházban, sokkal nagyobb összeggel és egyszer egy benzinkútnál is, ahol már sokkal rutinosabb voltam...!
Nem a Lidl a hibás. A bankkártya társaságokkal kötött szerződés alapján van az elfogadó terminál az adott áruházban. Az még csak nem is az áruház tulajdona! Amikor lehúzzák, dugják, érintik a kártyát, akkor a bank és a terminál közötti kommunikáció jön létre. Ennek végkifejlete, hogy a bank egy "rendben" üzenetet küld a pénztárgépnek a terminálon keresztül, mire az zárja a tranzakciót. Ha valami ok miatt nem érkezik meg a "rendben" üzenet, akkor az a pénztárosnak azt jelenti, hogy nem fizettél. Teljesen függetlenül attól, hogy valójában a számládról levették a pénzt. Ha a pénztáros ilyenkor "futni hagy", akkor neki kell kifizetnie a kasszahiányt! Reklamálni természetesen nem a terminált üzemeltető bankba kell menned.
A Lidl-be kell visszamenned és jegyzőkönyvet felvetetni, amiben részletesen leírjátok mi történt. A Lidl köteles kivizsgáltatni a szerződött terminál-bankjával.
Azt javaslom, a saját kártyát kibocsátó bankod telefonos ügyfélszolgálatánál is jelentsd be és kérj kivizsgálást. Ha nem akarnak foglalkozni Veled, akkor azonnal (!) kérni kell a panaszkönyvet és beírni, valamint EGYOLDALÚ jegyzőkönyvet kell felvenni, melynek tényét szintén rögzíted a panaszkönyvben! Ezt nagyon komolyan veszik, ugyanis jogellenesen járt el a boltvezető.
Ki fog derülni, ki melyik bank, vagy kártyatársaság a hibás és a pénzedet visszakapod. Sajnos ilyen előfordul nagyon ritkán.
Nekem egyszer a Tesco-ban december 22-én éjjel 3 órakor (ilyenkor bonyolítom a karácsonyi nagy bevásárlást) szintén háromszor húzták le a kártyámat, egyenként 74 ezer forinttal. Minden esetben az az üzenet jött, hogy nincs kommunikáció. Közben meg jöttek az SMS-ek, hogy leemelték a számlámról. Később kiderült, hogy akkor a VISA rendszerében volt egy átmeneti hiba és úgy egy óráig minden hozzájuk tartozó kártyánál felmerülhettek hasonló problémák.
Végül nálam a Tesco-ban felvettünk egy jegyzőkönyvet, nem voltam hajlandó addig elmenni a pénztártól, akármekkora volt a sor.
Az árut fizetés nélkül elhozhattam, utólag rendeztem. A bankban (Erste) a pénzemet nehezebb volt visszaszerezni a két ünnep között... Teljesen leürült a számlám, akkor még az nagy pénz volt.
A második eset egy Shell kútnál volt és szintén éjjel. Amikor először nem történt meg a tranzakció visszaigazolása, akkor már (tapasztaltan) nem engedtem ismét lehúzni. Rendőrt akartak rám hívni, én mondtam hogy ne tegyék, én hívom... A benzinkút tulajdonosát hívták fel végül, akivel megegyeztem nagy nehezen. Felvettünk szintén egy jegyzőkönyvet... Mondjuk ott sikerült felhívni a terminált üzemeltető OTP ügyfélszolgálatát, akik megerősítették, hogy a kártyám terhelése megtörtént, hozzájuk beérkezett az én bankom igazolása.
Csak tanulságként írtam mindenkinek... Bárki kerülhet ilyen helyzetbe!

-creeper- 2017.12.06. 09:24:53

@Fekete Laci: Mindenki hiányzott a matekóráról. Ha két srác vesz egy-egy üdítőt, akkor a 10 Ft-os különbözet, lám, megkétszereződik.

önhordó 2017.12.06. 09:30:58

Ne egyetek sokmagvas pékárút mert csak a fogorvosotok jár jól(ez érvényes az Aldira is)

dr utcai arcos 2017.12.06. 09:34:07

@-creeper-: ah....jogos, na, azt valamiért én is kerülöm hacsak tehetem...de inkább a hely kaszárnya jellege miatt.

stakeholder Manyecs 2017.12.06. 09:35:30

@ételizésítő: tévedés drágám a vegytiszta droggal való drogolás okozta halált nevezik aranylövésnek ugyanis általában "hígított" szar, kevert cuccot lőnek maguknak.. na és amikor megkapják a jót nem örülnek ill. feldobják a talpukat az örömtől.:D ON

Kotit 2017.12.06. 09:46:22

@ProsTata: Köszönjük Emese!
Cserébe én is segítek neked: ugyanezt többen leírták már előtted, sokkal rövidebben. Érdemes lenne a stílusukat tanulmányoznod...

Kotit 2017.12.06. 09:54:45

@Terézágyú: "De nekem sose volt ilyen problémám, hogy "de nem az volt a zára, hanem amaz! ezen nem volt ár, hanem amazon, és aszittem, hogy erre is érvényes! stb. stb." "
Jó neked. Én ezt tecso-trükknek hívom, ott ugyanis rendszeresen előfordul: pl. 10 féle milka csokiból leáraznak 2-t (és általában nem kicsit). Vajon miért csak azt a 2-t? Nehezítések:
-az olcsóbb csokiból már? nincs
-az olcsóbb csokinak már a helye sincs
-a kisebb ár nagy táblán, a drágább kis papírkán
-a nagyobb árat valami eltakarja
-az előzőek tetszőleges kombinációja
Persze ez nyilván véletlen, aki dolgozik az hibázik stb.

Kotit 2017.12.06. 09:56:30

@-creeper-: "az kétszer tíz forint, egyenlő húsz. Általános iskola, első osztály."
Hogy a lényegről írjak: bezzegamiidőnkben a szorzás 2. osztályban volt, most 3.

Terézágyú 2017.12.06. 10:01:10

@Kotit:
"Én ezt tecso-trükknek hívom"

Úristen, trükköznek a bótosok???? a rohattéletbe!

Duplaxiii 2017.12.06. 10:06:11

Nem értem a posztolót?
Miért írta ezt meg?
Köztudott dolog, szinte mindenki találkozott ilyennel, ennek semmi köze egy üzlethez, se a privát indulatokhoz.
A szük körömben egy másik üzlet KÉTSZER is megtette, hogy 30 ezer feletti vásárláskor kétszer vont le. Ez a leolvasó hibája és a primitív kasszaalkalmazásé, nem célzott lopás.
Ott is kétszer két hét volt az ügyintézés, a vbolt nem tud mit tenni, kiad egy igazolást és irány a bank. Ugyanis a rendszer a bankkal van automatikus kapcsolatban, a vbolt nem teheti meg, hogy kártérít és majd ő intézi, mivel a bankkal az ügyfél áll kapcsolatban, neki kell megjelennie, igazolnia, hogy a terhelt számla az övé! és a bolti igazolással korrigálnak.
A gond, hog szabdság kellett hozzá és még elnézést sem kértek.
Én okosabb voltam, egy 1500-nyi érintős fizetésnél észleltem, hogy a telefonom jelez (te miért nem állítod ezt be?????), de a pénztáros kéri újra, mert szerinte nem volt jó a kapcsolat!!!
Így leálltam, nem engedtem az új lehúzást és addig nem mozdultam, maíg a boltvezető nem rendezte a dolgot. Hatalmas os alakult ki, anyázó vásárlók, de kivártam, amíg kézzel megoldja. Be tudott írni egy kódot, nullázta az előbbit és ingyen elmehettem, hiszen megírja a jegyzőkönyvet és majd ő elszámol a hiányyal.
A telefonomon meg tudtam mutatni, hogy 1 perce történt egy adott öszegű levonás az adott boltból!!!! Kiírja, kedves.
A te trehányságod megért egy homár tiltakozást?

Darth Revan 2017.12.06. 10:14:33

@Duplaxiii: "ingyen elmehettem, hiszen megírja a jegyzőkönyvet és majd ő elszámol a hiányyal."

most akkor loptal a boltbol?

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.12.06. 10:59:19

A kedves vevő ne drogozzon vásárlás előtt, és akkor nem üt be a crack. :D

Kotit 2017.12.06. 11:29:10

@Terézágyú: Döntsd már el, hogy jártál már így vagy nem!

ételizésítő 2017.12.06. 11:30:12

@stakeholder Manyecs:
Tévedés, drágám. A halálos túladagolást nevezik annak.
Elég sokat mozogtam egy időben drogos körökben, nem okvetlenül saját jószántamból. Ők már csak tudják.

Kotit 2017.12.06. 11:31:14

@Duplaxiii: "Nem értem a posztolót?"
Tőlünk kérdezed? Te nem tudod eldönteni?

ételizésítő 2017.12.06. 11:31:50

@stakeholder Manyecs:
Vegytiszta drog egyébként nincs, max. a gyógyszergyárban.

Terézágyú 2017.12.06. 11:36:04

@Kotit:
Mit nem értettél ezen, hogy "Úristen, trükköznek a bótosok???? a rohattéletbe! "

lehet, hogy a lakást eladók is szoktak hazudni a lakásról????
És lehet, hogy a reklámok se mondanak igazat???

És a politikusok se...?

stakeholder Manyecs 2017.12.06. 12:15:46

@ételizésítő: nincs hát csak hogy értsd!! A Gyékán van ilyen kérdés: "A kokainban van glutén?" :DDDD Tévedés, cuncimókus. lehet hogy mozogtál drogos körökben- ne nagyon terjeszd szerintem -de az aranylövés általában e miatt következik be nem szimpla túllövés miatt aszonta a Zacher, aki nem tortaszelet. Én neki hiszek.. ON

stakeholder Manyecs 2017.12.06. 12:17:04

@Terézágyú: nem mi a Reactorral eljátszottuk hogy pár vagyunk amikor jöttek lakást nézni és ő pont ott volt, na gyorsan felé ígértünk egy millával a saját lakásunkra..:DDDDD baj..?:))
Az ő ötletük volt nappersze..!

Kotit 2017.12.06. 12:24:54

@Terézágyú: És a kőfaragók? És a balett táncosok?

élhetetlen 2017.12.06. 12:32:17

@cmx85s: A technikai probléma nem korrektség kérdése. Ez egy piti ügy, ha valaki ennyi kockázatot nem vállal be, hogy ez időnként előfordul, akkor vegyen ki készpénzt, és fizessen azzal. Lehetnek itt még komolyabb problémák is, mikor minden egészségügyi adatod a felhőben lesz, és lefagy az országos rendszer pl. Azt meg sem tudod kerülni.

Zacskóstej 2017.12.06. 12:36:14

@-creeper-: Miért nem adtál a srácoknak 50 ft-ot hogy megvehessék a meggyes cuccost? A sor is haladt volna...a fiúk is boldogok..a bolt is...happy end. Boldog karácsonyt.

cseresznyemaghasadás 2017.12.06. 13:00:08

@-creeper-: velem tegnap csaknem ugyanez tortent (Spar, Mezeskalacs ter, Bp XV.) .
Rusztikus kifli 119-ert kiirva, 169 blokkolva. Visszamenve foto, penztarnal csak jelezni akartam a hibat, nem az az 50 forint a lenyeg. Kijon az uzletvezeto es mit mond?
ITT NEM LEHET FOTOZNI!
A kedves mamat, azt. Ugyhogy megvartam mig visszaadtak az otvenest es surun elnezest kerettem. Tolvaj bunbanda

cmx85s 2017.12.06. 13:16:14

@élhetetlen: na, azt azért erősen kétlem, h az egészségügyui adataink, ami kiemeleten érzékeny info, azok a felhőbe kerüélnének. Igaz, nem tudok róla részleteket, de valami többhelyszínes, többszerveres megoldást tartanék elfogadhatónak, zárt rendszerben. Ilyen adatokat nem lehet a felhőben tárolni. Kivéve, ha valami baráti cég végzi el a rendszer kialakítását, ahol a lényeg a 20*-os haszon.
Mondjuk, az igaz, h egy lefagyást az általam vázolt megoldás sem zár ki.

ételizésítő 2017.12.06. 13:21:16

@stakeholder Manyecs:
Nem, az aranylövés szándékos túladagolás. Az öngyilkosság egyik formája.
Attól tartok, van még mit tanulnod ezen a téren.

ételizésítő 2017.12.06. 13:25:15

@cseresznyemaghasadás:
Én meg a múltkor vettem 2 kiflit a Sparban, és 2x6x1,5 liter ásványvíz szerepelt a számlán, 2x59 Ft helyett kb. 2x600-ért. Mondjuk könnyű volt bizonyítani, mert egy gramm ásványvizet nem vettem. Szar kódot vittek be a gépbe.
De nem állam le üvöltözni a pénztárossal.
Mondjuk a pénzt azonnal visszaadták, meg sűrűn elnézést kértek.

Keményen Trollkodó Kisember 2017.12.06. 13:44:21

Alapszabály, hogy a boltban sikertelenként mutatkozó kártyás tranzakció nyugtáját is el kell kérni és 30 napig eltenni. Én is jártam már hasonlóképpen, és amikor a pénztáros egy laza mozdulattal eldobta a sikertelen tranzakciós papírkát, én bizony kikukáztattam vele. Csúnyán nézett rám, de nem érdekelt, pontosan az ilyen visszás ügyeket lehet vele könnyen kezelni.
Ja, és fentebb írta valaki, hogy csak zárolják a kártyás fizetéskor az összeget. Igen, de a számlatulajdonos akkor sem fér hozzá a zárolt összeghez, számára az már nem elkölthető pénz a zárolás ideje alatt sem.

pongesz 2017.12.06. 13:49:50

banknál kell panaszkodni, ők szó nélkül visszaadják, és leverik a lidlen

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.12.06. 16:07:10

@Kotit: még jó, hogy érted a poént. Ha már magyarul nem tudsz.

anyueztveddmeg.hu · http://www.anyueztveddmeg.hu 2017.12.06. 16:53:36

Én foxpost automatával jártam így többször is. Egy tranzakción belül többszörös összeget húz le, meg is beszéljük az ügyfélszolgálatossal, aki megígéri, hogy majd jelzik a banknak, hogy vissza kell utalni, amire annak 30 napja van. Majd letelt a 30 nap és semmi nem történt. Telefon a bankba, igen látják, hogy többszörösen vette a pénzt az automata, de nekik erről nem érkezett jelzés a fox-tól, így elkönyvelték már. És így megy ez minden hónapban többször újabban...

n3spr3ss0 2017.12.06. 17:03:30

Pár ezer éve feltalálták a pénzt. Ilyen egyszerű.

Scarlett-Kate 2017.12.06. 18:41:23

És gondolom napzáráskor automatikusan visszaadták a pènzt, mert nem stimmelt a terminál és a kassza...
Törtènt már velem is ilyen reklamáció sem kellett, kár a posztért

megamedve 2017.12.06. 19:38:59

@fda: miért? Ehhez nincs jogom? A bankkártya egy fos.

xemét 2017.12.06. 19:50:51

@Terézágyú: Egy éven belül kétszer húztak le a számlámról a CBA-nak nevezett rablóközértből közel öt-öt ezer forintot. Három hónapomba került, amíg rendeződött, ott sem értek rá. A szemem előtt nem egyszer másokkal is megtörtént, azóta kerülöm azt a rablóboltot. Sajnos mindenütt próbálkoznak vele. Ebben az országban csalni, lopni normális dolog, és ugye mindenki úgy boldogul, ahogy sikerül neki. Teljesen mindegy ki a tulajdonos, a vásárlót mindig átverik, soha nem történik olyan, hogy a vásárló javára történne bármi is, csak a kárára. És az még véletlenül sem fordul elő, hogy bocsánatot kérnének, ez a fogalom ma már nincs a szótárakban. És ezt a világot mi építettük ki , a birkák, akik mindent hagytak és sajnos hagynak!

bandigyerek 2017.12.06. 20:09:50

@stakeholder Manyecs: Nem a tíz forint, hanem az elv: egyszer az ósanban vásároltam, mondja a hangosbemondó, hogy 9 pénz a zsemle. Amúgy is vettem volna, pénztár, fizetés, és én mindig átnézem a blokkot, hát tizenkettőért ment a zsömi. ráértem elballagtam a vevőszolgálathoz mutatom, hogy mi van, pont mondta megint, hogy csak kilenc, szabadkoztam is a hölgynek, hogy most nem azért a tizenöt forintért, mire ő meg, dehogynem, és sűrű bocsánatkérések között visszaadta a 15 pénzt. Amúgy régen, mikor még ráértem, az ilyen ügyekkel kapcsolatban nagy feljeletgetős geci voltam, a teszkót 2 millára, a megboldogult matávot meg 15-re baszták meg miattam... :D

Vincenzo6 2017.12.06. 21:04:09

Mennyire kell idiótának lenni, hogy valaki ehiggye, hogy ezt szándékosan csinálja az üzlet? Negatív reklám, büntetés, többet nem megy oda a károsult, stb. Ez senkinek nem érdeke. Gondolom pont olyan bugris paraszt volt a reklamáció megtételekor is a k. vásárló, amennyire süt a kultúra a leveléből. Vagy lehet, hogy sok volt az a bizonyos “crack”. Aki ennyire buta, az meg is érdemelné, hogy vissza se kapja.

Crazy 1zenkáttű 2017.12.06. 21:48:55

@bandigyerek: tudod mi a baj az elvekkel ? Az, hogy csak ilyenkor működik, fordítva sosem. Én meg sosem láttam ordítozni embert "nem a tíz forint , hanem az elv miatt" azért, mert a teszkó pénztárgépe egy hiba miatt kevesebbet blokkolt (vagy éppen a címkét nem cserélték le az akciósra). Ilyenkor valahogy elfelejtődnek az elvek.

Még valamit az elvektől, @-creeper-: -nek például álláspontja, meg vásárlótársai vannak, nekem meg bukszám. A tíz forintot például 14 másodperc alatt keresem meg, ha 8 és fél órával számolok. A szabadidőm meg ennél is drágább...

-creeper- 2017.12.07. 08:05:05

@Crazy 1zenkáttű: Akkor hadd jelentkezzek pont én: idén februárban Szegeden a trolimegállóból mentem vissza a SPAR-ba, hogy visszavigyem a százast a pénztáros hölgynek, amivel többet adott vissza.

stakeholder Manyecs 2017.12.07. 09:23:37

@bandigyerek: te olyan izé vagy, nem mondták még?? :P @ételizésítő: jó. lövök neked egy plüssmackót valamelyik céllövöldében inkább.:D

schriftstellerin · http://boszimedal.blog.hu/ 2017.12.07. 16:41:23

@cmx85s: valamelyik nap azt olvastam, hogy csak azokat a recepteket számolja el a TB, amik fel vannak töltve felhőbe, szóval azért lehet aggódni egy kicsit sztem :o

vizsla_barat 2017.12.08. 14:12:26

@cmx85s: ezért se használunk debit kártyát vásárlásra

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.12.08. 20:49:03

@bandigyerek: Hogy csináltad? Én már többször próbálkoztam, de valahogy nem jön össze. Gyakorlatilag mindegy, mit kúrnak el, sosem kaptak a bejelentésem kapcsán büntit.
A másik az obi. Na azoknak van még nagy csókjuk. Garanciális ügyintézés szabályainak megsértése 3 pontban, ennek lejegyzésének meghiúsítási kísérlete eldugott vásárlók könyvével, majd előkerült, így végül a fogyasztóvédelemnek benyújtott lebélyegzetlen vk.bejegyzés (+doksik arra a kiinduló 3 jogszabálysértésre). Éééééééééééééééééééééééééééééééééééééés. Semmi.

A NAV szerint rendben van az, hogy a nyugtán nincs rajta az összes termék árának összege, melyből a kedvezmények lejönnek és melyek a kedvezmények alapját képezik.
A GVH szerint rendben van az, hogy a blekkfrájdéjbe kirakott szarságok 1 óra alatt elmennek. (Érdekes máshol azért ilyenért bírságolnak.)

Szóval kérem a receptet!

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2017.12.08. 21:16:37

@cmx85s: A bank nem szemétségből ül a pénzen, hanem azért, hogy ne tudd többször elkölteni ugyanazt az összeget. Ha nem zárolnák, akkor előfordulhatna, hogy mire ténylegesen leterhelik a vásárlást, addigra nincs pénz a kártyán (vagy le lett véve a limit), és akkor az eladó nem jut hozzá a vásárlás ellenértékéhez.

cmx85s 2017.12.09. 09:46:26

@Peti817172M: ez rendben is van, de ha sikertelen volt a vásárlás, arról pontosan ugyanúgy kap azonnal jelzést (illetve, nem kap jelzést a sikeres vásárlásról), mint te. Vagyis, semmi nem indokolja, hogy heteket, hónapokat üljön azon a pénzen.
Persze, általában semmi probléma nincs a kártyás fizetéssel, de nagy ritkán én is veszek valami értékesebb cikket, és ha akkor pont elutasítja az első próbálkozást, akkor az is lehet, h már nincs akkora keret a kártyán, h újra meg lehetne próbálni. Szerencsére, nekem napi limit is be van állítva, szal másnap akár neki is futhatok újra, de simán el tudok olyat képzelni, h valakinek viszont ennél jobban ki van számítva a pénze és hó vége felé már hiányozhat neki a zárolt pénz.

Xezs6 2017.12.09. 18:09:27

Fú de buta ez, istenem. Meg se kellett volna jelentetni a hülyeségét.

Xezs6 2017.12.09. 18:12:29

@cmx85s: Akinek 35 ezer van a számláján az sikeres ember nem lehet.

bandigyerek 2017.12.10. 08:45:33

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: A fogyvédelemnek írtam mindkét esetben, és működött. A tesco egy akciós sajtnál nem tüntette fel, hogy csak bontatlan, kb. 3 kilós kiszerelés vásárlása esetén érvényes az ár, a Matáv meg hirdetett valami internetet azzal, hogy minden előfizetőjük számára elérhető, és amikor érdeklődtem, kiderült, hogy csak az optikai kábellel bekötötteknél működik . Jó, igaz, hogy a tescos vagy 10-15 éve volt, a matávos meg a kilencvenes évek végén.

cmx85s 2017.12.10. 10:36:33

@schriftstellerin: én remélem, hogy ez csak a közérthetőség kedvéért szerepelt így. Bár, nem hiszem, h a 30-on felüliek többsége tudná, mi az a felhő - a bárány és a vihar változatokon kívül.

cmx85s 2017.12.10. 10:37:59

@Xezs6: ez csak példa volt, írhattam volna tízszeres összegeket is, akkor elégedett lennél?

Xezs6 2017.12.10. 10:51:56

@cmx85s: Nem, mert a tízszerese is kispályás.