Tékozló Homár

Követel a UPC Direkt, de nem mondja meg, mi alapján

2017.12.18. 15:25 | Homár Hilda | komment

upc-logo-1200x800.jpg

Az valószínűleg senkinek nem újdonság, hogy a szerződés végén a médiaboxot vissza kell juttatni a szolgáltatónak, méghozzá záros határidőn belül, hiszen az ő tulajdona. Épp ezért a kütyük sorsa tutira nyilván van tartva a UPC-nél is, szóval nem tűnik nehéznek bizonyítani, hogy hány darabot adtak ki egy előfizetőnek. Hosszadalmas izmozás helyett vajon miért nem küldenek egyszerűen egy szerződésmásolatot az elhunyt ügyfél értetlenkedő rokonának? 

Kedves Tékozló Homár!

Nekem a UPC direct-tel gyűlik meg a bajom pár hónapja. Édesapám idén márciusban meghalt, az ő TV szolgáltatását lemondtam a szolgáltatónál. A lemondás megtörtént, azonban innentől indultak a bajok!

A sok levelezés és reklamáció kapcsán kiderült, hogy a szolgáltató elszámolt a számlában egyes díjakat, nem adtak meg havidíjkedvezményeket (ezeket korrekciózták legalábbis írásban), de az a fő problémám, hogy olyan médiaboxot követelnek most rajtam, ami nincs édesapám lakásán, tehát így visszaszolgáltatni sem tudom nekik.

Két fő probléma jelentkezett a sok mellékestől eltekintve:
1: Nem hajlandóak írásban a szerződést megküldeni a részemre a szolgáltatással kapcsolatban.
2: Nem hajlandóak az ún. 2. DVR médiabox eszköz átvételéről szóló dokumentumot sem átadni.

Először kaptam a szolgáltatótól egy 130 000 Ft-os számlát a médiaboxért. Erről kiderült, hogy kettőt követelnek visszaszolgáltatni! Erről a szolgáltatás telefonos lemondásánál szó sem volt! Egyet tudtam nekik visszaküldeni, ez volt édesapám lakásán. Eztán jött a következő csekk, hogy 65 000 Ft-ot fizessek be! Az adminisztrációs hibából elkövetett számlázásuk miatti díjkorrekciók után az eredetileg az eszközért követelt 65000 Ft-os érték lement 48337 Ft-ra. Én azonban úgy hiszem, hogy a korábban elkövetett hibáik és a fogyasztóként jogos követelésem, hogy írásban egy visszaigazolást kapjak arról, hogy édesapám miben szerződött a szolgáltatóval, illetve hogy ténylegesen átvette-e és bekötötték-e nála azt a bizonyos 2. médiaboxot. Amennyiben bekötötték nála, akkor jogos a követelésük, egyébként nem áll módomban semmit befizetni nekik!

Nem tudom mit tehetek? Én A Fogyasztóvédelemtől csak annyi választ kaptam, hogy forduljak békéltető testülethez, tehát a szolgáltatót semmire nem kötelezték.

Kérem szíves jogi tanácsukat és segítségüket!

Üdvözlettel:

G. Andrea

Megkérdeztük, mit kéne tennie Andreának:

Kedves Andrea! 

A szolgáltatótól elvárható, hogy a felek közötti jogvita peren kívüli lezárásának elősegítése érdekében a követelését alátámasztó okiratokat a fogyasztó számára átadja. Egy esetleges peres eljárás során is a vállalkozás kötelessége lenne az igényével kapcsolatos bizonyítékoknak a bíróság rendelkezésre bocsátásra.

Ha ezeket az okiratokat a cég nem tudja átadni, akkor a követelésük jogszerűsége is megkérdőjelezhető.

Ezzel együtt a véleményünk az, hogy nem érdemes megvárni a követeléssel kapcsolatos közjegyzői fizetési meghagyásos eljárás megindítását, hanem a békéltető testülethez címzett kérelem benyújtásával javasolható a jogvita peren kívüli, megállapodással történő rendezése.

A fogyasztóvédelmi hatóság válaszával egyetértünk, hiszen a hatóság nem jogosult a felek között a szerződés megszűnéséből eredő elszámolási vita eldöntésére.

A posztot természetesen elküldtük a UPC-nek is.

UPDATE:

A posz kapcsán megtudtuk, hogy
1. a UPC és a UPC Direkt külön cégek,
2. utóbbi kivizsgálta az ügyet, eljuttatta olvasónknak az édesapjával között hangos szerződést, végül méltányossági alapon rendezték az ügyet.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Revan 2017.12.18. 15:33:03

az amazonon rendeltem karacsonyi ajandeknak valot a mult het elott szombaton, de azutan rajottem, hogy nem jo cimre rendeltem, azert hetfon reggel lemondtam, jott is visszaigazolas errol. ezutan ujra megrendeltem a korrekt cimre es ma meg is jott . viszont elkepesztoen nagy dobozban volt. kiderult, hogy kettot kuldtek...
de csak egyszer vontak le az arat.
irtam nekik egy emailt, hogy rendeljenek egy futart esaz egyiket vigyek vissza, mert en nem vagyok hajlando a sajat penzemen visszakuldeni.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2017.12.18. 15:48:21

Ez érdekes, sztem is mutasson a szolgáltató egy szerződést hogy 1, 2 vagy 3 kütyüt vettek át tőle.
Sőt, szerintem elvárható lenne, hogy ezek a készülékek szerepeljenek a számlán is (tipp a posztolónak), legalábbis az én szolgáltatómnál ott vannak a készülékek számai.

Mennyi lehet egyébként az ilyen médiabox beszerzési ára? Hiszen ezek a cuccok hacsak nem tartalmaznak komoly háttértárat sztem inkább a tizen X ezer körül lehetnek, legalábbis hasonló tudásúakat tuti lehet ennyiért.

Amúgy részvétem, sajnos a cégek nem könnyítik meg az ügyintézést ilyen esetben :(

gulyaszoli · http://tapirwar.tumblr.com 2017.12.18. 16:16:57

A korrekciózták az magyarul nem korrigálták?

Sluck Ödön 2017.12.18. 16:32:43

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Sőt a papának is kell legyen valahol egy szolgáltatási szerződése, amin szerepel milyen kütyüt és mennyit kapott. Ha meg van bérleti díja akkor a régebbi számlákon kell legyen nyoma. (Legalábbis a Tré-től én kaptam ilyen papírokat).

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.12.18. 17:12:39

Néha engem felhívnak, hogy itt állnak a ház előtt, bejöhetnének a médiaboxért? Olyankor mondom, hogy negyed óra múlva otthon vagyok, akkor megkapják. Aztán mindig kiderül, hogy a két kerület közt van 10 kilométer különbség, mert az adatbázisukban még nem tudták átírni a címet. Akkor megnyugtatom őket, hogy ott ne várjanak, mert 11 éve nem lakunk ott, ott tuti nem kapnak routert. Aztán ennyiben maradunk. És ez pár havonta megismétlődik.

Kondom Keselyű 2017.12.18. 20:31:50

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: felvevos box,kartyaolvasoval,hattertaral ? boven realis az 50k + ar

Kondom Keselyű 2017.12.18. 21:23:30

@Kondom Keselyű:
foleg,ha dupla tuneres,es tudsz mas csatornat nezni,mint amit eppen rogzit.

commentes nikk 2017.12.18. 21:37:18

Mi a retek köze van a poszternek a halott faterja szerződéséhez? Csak én nem értem? Tudtommal a júpíszís szerződést nem lehet örökölni, hajtsák be a halott fateron, vele szerződtek. Pár éve nekem is meghalt apám, szóba sem került ilyesmi.

Kondom Keselyű 2017.12.18. 22:34:12

@commentes nikk:
nem a szerzodest orokolte,hanem a lakast,amiben ott van a szolgaltato tulajdonaban allo mediabox.
szerinted ha en kiberelek egy autot, es elhalalozok mielott visszavinnem, akkor azt megtarthatjak az orokoseim ?

Gondolom, a Upc-nel is megkerdezte a homar, hogy tenyleg olyan eszkoz kovetelnek-e,amirol nem tudnak szerzodest bemutatni.

Nekem eleg eletszerunek,es teljesnek tunik a sztori igy :D

KaTe 2017.12.19. 01:02:19

Hogy szüntette meg az előfizetést a posztoló, ha a szerződés tartalmát nem is ismerte? Honnan tudta, hogy milyen szerződést kellett megszüntetni, ha nem tájékoztatták az igénybe vett szolgáltatásokról, eszközökről?!

belaim7005 2017.12.19. 07:21:46

@KaTe: Gondolom látta a számlát és mint örökös felmondta a benne levő szolgáltatást.

belaim7005 2017.12.19. 07:23:59

Normális esetben a szolgáltatás felmondásakor a szolgáltató elszámol az ügyféllel, magyarán tájékoztatja mit adjon le stb.

Terézágyú 2017.12.19. 07:40:02

"A sok levelezés és reklamáció kapcsán" ... "Nem hajlandóak írásban a szerződést megküldeni a részemre a szolgáltatással kapcsolatban." ... "a szolgáltatás telefonos lemondásánál szó sem volt"

Jól sejtem, hogy a pószter kizárólag telefonált, meg emilezett de egyetlen egyszer se ment be a szolgáltatóhoz személyesen...?

Hát, ő tudja...

Dezsike 2017.12.19. 07:42:45

UPC és UPC Direct nem ugyan az. Nálunk előbbitől maradt egy Cisco médiabox. A szerződés megszűnésekor mondtak egy időpontot, hogy jönnek érte és elviszik. Nem jöttek. Ez lassan 3 éve volt, azóta itt van és nem keresik, soha nem is keresték. Valószínűleg szarnak rá, mert már nem adnak ilyen cuccot úgy ügyfélnek, csak az olcsó csodakütyüt amiben merevlemez sincs, sajátot kell rádugni hogy felvehess. Próbáltam buherálni, hogy behozza a kódolatlan Digit, de nem hajlandó kézi hangolást csinálni - a menüben beállítok mindent, jelerősség-jelminőség megjelenik, de utána kifagy.

Mackósajt 2017.12.19. 08:38:47

@Sluck Ödön: Idős szerződő esetén kisebb a valószínűsége, de ma már lehetséges, hogy nincs semmilyen papír. Nekem van szerződésem a Telekommal, és semmi papírt nem találnál róla a lakásomban. Minden elektronikus, a szerződés, a számlázás, és a fizetés is. A számítógépemen, és online persze van infó, feltéve, hogy tudja az örökös a jelszót vagy egyáltalán tudja milyen fiókjaim vannak...

Rugovicsvalagba 2017.12.19. 11:46:04

@Terézágyú: miért kellene neki bemenni? Jelezte e-mailben és kész.

Rugovicsvalagba 2017.12.19. 11:51:07

@Kondom Keselyű: ha bérelsz egy autót és elhalálozol és az autót nem találják, akkor max az örökségből követelhetik az árát. Ha nincs örökség, akkor bukta a cégnek.

Terézágyú 2017.12.19. 12:19:00

@Rugovicsvalagba:
Azért te ...., hogy minél előbb megoldódjon a problémája, és ne pazaroljon rengeteg időt a telefonálgatásokra, meg emilezgetésre.

Mellesleg emilben nem küldünk szerződésmásolatot és hasonló cuccokat, ugyebár.

Serivor 2017.12.19. 14:04:30

@Terézágyú: Mellesleg emilben nem küldünk szerződésmásolatot és hasonló cuccokat, ugyebár.
Miért nem? Kutya közönséges fogyasztói szerződés, semmi titkos nincs benne.

Amúgy érdekelne, hogy ha csak egy telefonos szerződés létezik a szolgáltatásról, az hogyan bizonyítja a készülék átadását? Arról mindenképp léteznie kell egy aláírt átadás-átvételi bizonylatnak...

Terézágyú 2017.12.19. 14:11:14

@Serivor:
"Mellesleg emilben nem küldünk szerződésmásolatot és hasonló cuccokat, ugyebár.
Miért nem? Kutya közönséges fogyasztói szerződés, semmi titkos nincs benne."

Nem én mondom ezt, hanem itt hangzik el folyamatosan ez a dolog - nyilván olyankor, amikor az ügyfélnek nem tetszik ez...

Kondom Keselyű 2017.12.19. 20:21:15

@Serivor:
futar,technikus iratja ala az atvetelit. a szerzodes ettol fuggetlen.
süti beállítások módosítása