Tékozló Homár

Megteheti a H&M, hogy a webshopjában nem ad áfás számlát?

2017.03.31. 10:15 | Homár Hilda | 40 komment

1376.jpg

Konkrét kérdésre konkrét válasz a poszt alatt.

Kedves Homár! Kedves Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda!

Rövid állásfoglalást szeretnék kérni az alábbi esettel kapcsolatban:

Feleségem munkáltatója éves szinten egyszeri XY Ft-ot juttat ruhapénz jogcímen béren kívüli juttatásként a munkavállalói részére. Ennek leigazolásként a munkáltatói szabály az, hogy a ruhára elköltött összegekről ÁFA-s számlát kell kérni az üzletekben/online megrendeléskor a munkáltató nevére/címére.

Az elmúlt években a vásárlások alatt ezzel semmi gond nem is volt amíg a kedvesem nem szaladt bele az alábbi problémába a H&M online megrendelés közben/utána.

A webshopjukon való regisztráció során 2 különböző címet kérnek el: "otthoni" és "szállítási".

Olvasson tovább!

Ki felel a melóért, ha a vállakozónak alvállalkozója van?

2017.03.29. 18:54 | Homár Hilda | 37 komment

8599415_af8466181efb06f24f3ede46b88ac8f7_m.jpg

Megy az egymásra mutogatás az alábbi sztoriban, pedig egy valami biztos: olvasónk potyára ifizetett ki valamit, amit orvosolni kéne, de izibe.

2016 júniusában telefonos egyeztetés után az interneten talált Akkuszervíz – XY lakcímére vittem 4db hibás Hilti akkumulátort, 1 db B36/ 3.0 Li-Ion akkumulátort és 3db B144 2.6 Li-Ion akkumulátort javítás céljából.

XY miután átvette, közölte a javítás összegét, ami egyszer 49.900Ft, plusz háromszor 19.900Ft lesz az akkumulátorok sikeres javíthatósága esetén. A javítás várható határidejét kb. egy hétre ígérte, valamint közölte, hogy az akkumulátor teljesítményét a gyári értékeket körülbelül 30%- ot meghaladó teljesítményű cellák beépítésével oldják meg.

Néhány nap múlva jelentkezett és közölte, hogy az akkumulátorok javíthatóak, ígért határidőn belül átvehetjük. Ez meg is történt a belvárosban az utcán az akkor folyó munkánk közelében. Kifizettem a javítás összegét 109.600Ft-ot. XY közölte, hogy az akkumulátorokra ragasztott címkén találom a garancia határidejét.

Olvasson tovább!

Bárkit kizárhat indoklás nélkül a Vatera?

2017.03.29. 09:57 | Homár Hilda | 114 komment

vatera.png

Vigyázat, ingerült tartalom! Olvasónk láthatóan menet közben elvesztette a hideg fejet, amivel nekiült a levelet megírni. Az első pár bekezdésig még kitartot, de aztán a Vatera biztonsági szolgálatától érkező tájékoztatók újraolvasása letépte az önfegyelmező akarat utolsó láncszemeit is. Mivel hetente kapunk, ha stílusában nem is, de témájában hasonló levelet a nagy hazai online piactérről kiebrudaltaktól, ezúttal megkérdeztük, mennyire van szabadkeze a cégnek a vaterázókkal szemben.

Tisztelt Cím,

Megosztanám Önnel történetemet, és egyben tanácsot/segítséget is kérnék mi a lehetőség ilyen méltánytalan ügyben.

Körülbelül 10 éve regisztrált vaterás vagyok 100%-os minősítéssel, nem használtam túlzottan, de "megbecsült" felhasználójuk vagyok, "vártak nagyon", ajándék kódokat küldtek évente, megbecsülésük jeléül stb., viszont több mint két hete hitelesítettem magam eladóként is. Egy-két dolgot vásároltam e-bayről, amikkel meg voltam elégedve, és kíváncsi voltam itthon milyen árakon vannak. Mikor láttam, hogy a fent nevezett oldalon minimum 3-5-10-szeres áron árulják ezeket a termékeket, gondoltam egyet, és mondom megpróbálom én is. Persze nem kapzsi módon mint a többiek, csupán párszáz Ft-tal többért, mint amennyiért az E-bay-en kapható. Gondoltam az aki a vateráról vásárol, így jól jár, nem veszi meg olyan drágán, és én is kapok érte egy kis pénzt.

Olvasson tovább!

Az élet nagy kérdései: mennyiért jár az embernek garanciában új mobil, ha ami bekrepált 20 forintba kerül anno?

2017.03.28. 15:54 | Homár Hilda | 47 komment

via GIPHY

Létezik, hogy az ember hiába taszítja magát némi kedvezmény fejében önként szolgasorba, ha kinyúvad a készüléke, furán számít a garancia rá?

Kedves Homár!

2015 januárjában vásároltam a Telenornál egy Huawei Ascend Y550 telefont dolgozói számlás előfizetéshez (az előfizetésmár rég óta megvolt). Akciós csomagban maga a telefon 20 Ft-ba került (listaára 40 000 Ft körül volt), viszont 2 éves hűség tartozott hozzá, és még egy 500 MB-os internet előfizetést is kellett kötni havi 2800 Ft-ért. A telefonra a Telenor 2 év jótállást vállalt.

A jótállási idő letelte előtt egy héttel a telefon memóriahibát jelzett és az indítási képernyőn kívül más nem jött be rajta többé. Ezután elvittem a Telenor egyik ügyfélszolgálatára és garanciális javítást kértem. A jótállási jegy megvolt, át is vették, hogy jótállási időn belül ingyenesen kijavítják a hibát.

Néhány nap múlva tájékoztattak, hogy kész a telefon, mehetek érte. Ott kiderült, hogy nem tudják javítani, de cserélni sem lehetséges, mert a típust már nem gyártják. Azt tanácsolták, válasszak egy új telefont és a régi listaárát (40 000 Ft) beszámítják.

Olvasson tovább!

Citibank-árvák erstés kalandjai 3.

2017.03.28. 11:29 | Homár Hilda | 131 komment

 

Minden váltás nehéz, ráadásul idővel az emlékek megszépülnek, úgyhogy be is linkeljük ide gyorsan a Citibankos Homár-posztokat, de azért levélírónkat tényleg jól megforgatta új bankja.

Kedves Homár és Homár Olvasók!

A Citi-Erste váltás áldozataként ragadok billentyűzetet, és reménykedem, ha kiírom magamból, az Erste nevének hallatán nem fog az egekbe szökni a vérnyomásom.

A történet hosszú, de cserébe izgalmas - illetve én izgulok, mi a bánatot fognak még elcseszni, mielőtt végleg megszabadulok tőlük.

Kezdjük ott, hogy gyanútlan Citi ügyfélként tengettem a napjaimat, költöttem a pénzt a betéti- és a hitelszámlámról, és gyűjtögettem némi forintocskát megtakarítási számlákon.
Szám szerint kettőn, mert volt valami húzása anno a Citinek, hogy bizonyos összeghatárig barátságos kamattal lehetett takarékoskodni. Az összehatár feletti összeget meg kevésbé barátságos kamattal tároltam egy másik megtakarítási számlán. Aztán a barátságos kamat megszűnt, a számlát meghagytam, meg valami éhenhaláshoz elegendő összeget rajta. Mindezt természetesen on-line variáltam össze. Kényelmes és antiszociális ember vagyok, nem fétisem bankfiókokban múlatni a drága időmet.

Olvasson tovább!

A szürkeimport, ami nincs és mégis van

2017.03.27. 14:57 | Homár Hilda | 89 komment

75585-lost-love.jpg

A szürkeimportra keresve leginkább az derül ki, hogy nem létezik. Legalább  is elméletileg, ahogy ez az akkor még létező Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság akkori szóvivője szépen le is vezette 2010-ben. Az alábbi levél viszont épp azt igazolja, hogy azért érdemes óvatosnak lenni. 

Kedves Tékozló Homár!

Röviden megpróbálom leírni  történetemet a Samsung Magyarország ügyfélszolgálat "félre tájékoztatásáról".

Egy Samsung S7 EDGE típusú telefonon jelentkezett egy kis fekete folt a kijelzön. Az s7 edge fórumon azt írták hogy garanciában több embernek is javították, ezért írtam a Samsung Magyarországnak, ebben a levélben jeleztem a híbát, azt is, hogy egy boltban lett vásárolva ami felszámolás alatt van, ezért nem elérhető.

Többszöri levélváltás után  (garanciajegy fénykép, sorozatszám, készülék, dobozról fénykép) után azt, írták, hogy mivel nem a Samsung Magyarország hozta forgalomba, így ők nem javítják, ekkor megkérdeztem, hogy hová forduljak fogyasztóvédelem vagy a Samsung anyacéghez. Ezután jött az e-mail, hogy jár a 12 hónap garancia és bármelyik szervizbe vihetem. Hihetetlen, de megint megkérdeztem, hogy biztos nem fognak elküldeni, a válasz , igen vihetem.

Olvasson tovább!

Más fotójával ékeskedik a Hermina Bau, de kiakad, ha szembesítik ezzel, cserébe egyáltalán nem udvarias az érdeklődőkkel

2017.03.27. 09:54 | Homár Hilda |

hb.png

A Hermina Bau nem először szerepel a Homáron, sőt az Urbanista és az Index is megemlékezett már róluk legutóbb decemberben. Az alábbi levelek alapján a marketingstratégia mit sem változott: keressünk a neten szép belsőépítészeti és dizájnmegoldásokat, hirdessük azzal a következő projektet. Nézzük például ezt a valóban harmonikusra sikeredett kis sarkot, amivel büszkélkednek, mélyen hallgatva arról, hogy az ízléses kuckó nem a Hermina Happy Land Passzívházban található, hanem valahol ott, ahol a tapéta forgalmazója vagy még inkább gyártója berendezte a termékfotóhoz. Egy egyszerű google képkereséssel kb. ugyanez derül ki a Hermina Bau összes saját büszkeségként sejtetett fotójáról. Mondjuk szó se róla, jó ízléssel válogatnak. Kár, hogy ezt a jó ízlést az ügyfelekkel való kommunikációba nem nagyon sikerül átvinni a 2. levél szerint.

Tisztelt Homár!

A Facebook közösségi oldalon a Hermina Bau cég folyamatosan hirdet. Az előéletük 'pedáns', korábban az NMHH már jól megbüntette őket spammelés miatt (http://homar.blog.hu/2008/10/06/minden_idok_legnagyszerubb_magyar_spamje).

Jelenleg szimpla lopással hirdeti magát - sajnálatos módon a képek, amiket a hirdetésekhez használnak lopottak, nem a saját munkáik. A hirdetéseikben megtévesztés folyik, úgy állítják be a lopott képeket, mintha azokat ők építették volna illetve ilyen építési-berendezési lehetőségek lennének, ami nyilvánvalóan kamu. Nem kapsz ilyen konyhát, sem fürdőszobát, és nincs ilyen lakás a Hermina Happy Land-ben.

Feltételezem, hogy a jogtulajdonosok a képek ilyen közléséhez (ellopásához) nem járultak hozzá, mivel azokat nem a közösségi oldalon, hanem a saját weboldalukon tették közzé, ezért így ellopni és kereskedelmi célra felhasználni azokat engedély nélkül nem lehet. Hermina Bau egyszer nem említi, hogy a kép nem saját, hanem XY más munkája és ők ezt felhasználják. Minden kép úgy van beállítva, hogy ezt ők csinálták és ezzel megtévesztik a szerencsétlen embereket.

Miután ezt jeleztem a Facebook oldalukon (bizonyítékkal), a kommentem törölték és az oldalukról kitiltottak. Ez aztán a helyes problémamegoldó hozzáállás :) Ezért itt a helyük a Homáron, a tisztességtelen eljárás nyilvánosságot érdemel. Undorító, amit művelnek, más tollával ékeskedni, hogy nem sül le a képükről a bőr.

Csatoltam képeket bizonyítékként, és a képek valódi helyét:

image2.jpg

image3.jpg

innen: http://www.arquidicas.com.br/quartos-planejados/

 

hb.png

 Az oldalukon összes kép ilyen, mind lopott, nyugodtan lehet ellenőrizni. Egy saját képük sincs.

 

Tisztelt Homár Blog!

Figyelmetekbe ajánlom az alábbi két képfájl csatolmányt.

hermina_bau_1.png

hermina_bau_2.png

A Hermina Happy Land agyon van reklámozva a Facen, és mivel fiatal párként mi is lakásvásárlás előtt állunk ezért gondoltuk rákérdezünk, hogy mikor lehet megnézni. A kedves értékesítő kolléga három mondaton belül pedig végül is csak kétszer sértegetett minket.

Természetesen ezt jeleztük Almásy Sándor úrnak, aki a honlapjuk szerint a vezető. Nos, ezt a magasröptű választ kaptuk tőle:

Köszönjük érdeklődéüket.

Az oldalunk megtekintése, illetve az ott lévő információk sokat segíthetnek a tájékozódásban, a lehetőségek megítélésében. 

Ha valaki nem hajlandó ezt megtenni, akkor nehéz vele kommunikációt folytatni, mert a lakásvásárlás nem egy facebookon való ping- pongozás szerintem.

Sértő rész nincs benne, illetve a levelezés sem tegnap történt, melyben egyébként az Önök részéről közölve lett, hogy máshol is tudnak vásárolni. Ha valami sértő, akkor talán ez lenne az, de végül is igaz, sok helyen árulnak lakásokat, szabad a pálya, bárhol elfogadják a pénzüket, mi nem akadunk fent ezen.

Amennyiben mégis nálunk szeretnének lakást venni, akkor én is azt tudom javasolni, hogy nézzék meg az oldalunkat, bár ezt szerintem már megtették. Ha telefonálnak, vagy bejönnek az irodánkba, akkor még több részletet tudunk elmondani.
Szeretettel várjuk Önöket!
 
Az ügyet mi lezártnak tekintjük, de azért meglepő, hogy a vezető szerint a "azt hittem van neted es kepes vagy megnyitni egy web oldalt..." a harmadik mondatban teljesen rendben van. Nesze neked ügyfélközpontúság. Puskás Öcsi bácsi, akire pedig többször hivatkoznak a honlapon, meg majd forog a sírjában. Bár lehet, hogy pont az Almásy úr volt a facebookos beszélgetés másik oldalán, azért ilyen megértő a "kollégával".
üdv,

Olcsó parfümnek híg a leve és modortalan a forgalmazója

2017.03.24. 16:13 | Homár Hilda | 120 komment

screenshot_2017-03-20_13_16_38.png

Mindenki nyugodjon meg, a Kolibri Űgyfelszolgalat kérdés esetén reagál a levélre 5 órán belül. A posztban azt is meg lehet nézni, milyen stílusban. 

Érdekes történettel fordulok Önökhöz! Egy internetes parfümöt áruló cégről szeretnék írni, a www.colibrifragrance.com-ról.

A facebookon számtalanszor találkozunk hirdetésekkel, én is belefutottam ebbe a "parfümösbe" és mivel nő vagyok, rögtön meg is néztem... Az oldal luxus termékeket árul az eredeti ár töredékéért, pl. egy 36 ezer Ft-os Chanel parfümöt, mindössze 7990 Ft-ért.

Valamiért az utóbbi időben nagyon bosszant, ha látom milyen aljas módon próbálják becsapni, hiszékeny embertársaimat. Rögtön írtam egy kommentet, hogy

Chanel parfüm 7990Ft - ért � Na persze.

Olvasson tovább!

Hogy lehet egy ingyen csomag OmegaMarine bevállalásával nehezen levakarható barátra szert tenni?

2017.03.24. 10:23 | Homár Hilda | 37 komment

unnamed.jpg

Azt nem tudom, hogy szegény norvégok tudnak-e arról, hogy egy lengyel cég a legirritálóbb becsapdázós módon tukmálja könnyelmű magyarokra az amúgy tök hasznos omega3-at, de hogy Béres Alexandra kicsit jobban megnézhetné, hogy mihez adja a nevét, az biztos.

Üdv!

Körülbelül évente, félévente kapjuk ezt a levelet rendszeresen. A csatolt képen jól látszik, hogy van egy oldalnyi reklámszöveg. A diagramnál hivatkozott oldal legalább létezik: http://www.fao.org/faostat/en/#data/CL/visualize 

A levél mindenhol felhívja a figyelmet, hogy ingyen küldenek egy dobozzal a termékből, és nem kötelez további termék megvásárlására. Ezek után gyanakvással tekintettem az apró betűs részre, ahol rögtön bele is kell egyeznie a "vásárlónak", hogy az Intrum (behajócég) kezelje az adatait.

Olvasson tovább!